1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609463 inlägg · 6214 ämnen
« · 1696434 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
lungan: går tyvärr inte se cmore vi AppleTv längre tror jag

hubbenorlen: Det är in app, utan Appel TV. En svart lite dosa som man kopplar till tv:n. Och via denna apparat via sitt nätverk hemma kan man spegla en skärm från en telefon, dator eller surfplatta med ljud och allt rakt in i TV:n. Dock måste man ha trådlöst nätverk tror jag, eller rättare sagt det är bara trådlöst nätverk jag provat denna tjänst med.

Appel TV kostar ca 1 000:-

Appel TV kan man nyttja till så mycket annat, som småbarnsförälder är det guld värt att snabbt och smidigt kunna slänga upp Yuotube på tv:n för barnen att kolla på diverse olika klipp.

Sv: SCA Cupen

Knylan: Håller helt med att en specifik backpost samt sista utposten är det som oroar mest just nu.

Höjer sig inte Nilsson 1-2 pinnhål var det en riktigt dålig förlängning tyvärr.

Bara att hoppas man överbevisas i bägge fallen :-)

lungan: Tack för svar! Även bredbandsbolaget (som är min tv-leverantör) tar ut extra för Cmore Max ser jag. Kostar 479kr där. Men webbvarienten får det bli då! 

söder över: Tackar för svar. Löser på plats då, föresten är det nån här inne som tänkt gå på matchen i Himpa den 14 november?

Knylan: Jag läser iofs webbversionen. Men inte var det nått spec med tidningen idag?

lungan: Ja beställde via sportpaketet Telia och betalar halva priset, 212 kr i månaden, i sex månader. Därefter fullt pris, men då är ju säsongen i stort sett över.
Vad är det för app till ATV du pratar om?

Bigthelin: Jag har beställt CMore Max för 349:- i mån ut bindningstid, via deras hemsida snabbt och enkelt. Jag kan se alla Timrås matcher i dator surfplatta och mobil, samt TV via Appel TV. Sedan slängde jag in 50:- mer så fick jag hela rubbet med all filmkanaler osv. Skulle jag tagit detta via mitt Telia abonnemang skulle det kosta 538:- men det kändes sjuk onödigt i och med Appel TV.

Bara ta sport kostar 299:- och varje match unik om man ska köpa dem kommer säkert att ligga på 99:-/st.

Detta ser jag som mycket prisvärt och en modern och flexibellösning!

Sputnik: jag delar Bigthelins uppfattning... Åk till himpa och lös biljett i dörren...

Sputnik: Jag var där en match förra säsongen. Var inga problem att köpa biljett på plats till bortastå i Himmelstalundshallen. Vill minnas att jag gjorde så för att jag inte kunde hitta var man kunde köpa online eller så.  

Bigthelin: nån som var i norrköping förra säsongen och vet vart man enklast fixar bortaståbiljetter till match mot vita hästen?

Hur ser det ut ni i vinter? Om jag som exilsuporter vill överösa mitt Timrå-beroende till största grad och se varje match, är det Cmores webbtjänst som är bäst att vända sig mot då?

Och kanske ännu viktigare: Kan jag köpa matcherna i vinter genom klubben för att ge Timrå en större del av kakan? 

Det är inte särskilt osannolikt att vi ligger nio poäng bakom Sundsvall efter tre omgångar. Det gäller att inte drabbas av panik då, vi öppnar trots allt mot de tre högst rankade lagen.

Lite nytt från nubben:"SHL har inte börjat så det kan vara känsligt för lagen att låna ut spelare just nu, men vi håller ögonen öppna. Jag tror inte att vi kommer ha lånat någon till premiären, men om det blir något framöver så är det en forward som är mest aktuellt."

Kan tyckas lite märkligt att det är forwardssidan som diskuteras.

jå1: Det viskas om en TIK-bilaga som kommer med ST imorgon.

JobbaPuck: Jag begriper faktiskt ingenting av Nilsson, osäker på vad vi ens ska få ut av honom. Inget skott, dålig på att komma till lägen. Ser ut som Moe stundtals, framförallt när det kommer till slarvfrekvens. Skulle kunna tänka mig att en sån som Hardegård kommer komma upp under säsongen och klättra sig uppåt i hierarkin och då får nog Nilsson finna sig i mindre istid. Det är tydligt att Nubben och Roger tror på honom i och med tvåårsförlängningen och att det i sin tur kanske får honom att känna att han ändå ska ta ett större ansvar som tvåvägsback. Det gick inte i fjol och försäsongen pekar inte direkt åt att det kommer att gå i år heller. Med tanke på hur ledsna Leksingarna var när vi norpade honom så är det överraskande att de inte snodde tillbaka honom nu. Jag gissar i alla fall att förhoppningarna på honom är att vi ska utveckla en back som är stabil och kan transportera puck och därigenom bidra offensivt, vi får väl se.

Anledningen till att jag börjar noja lite över backsidan är att vi är fruktansvärt lätta att pressa i egen zon, än så länge i alla fall. Vi har nog heller ingen smickrande BP-statistik på försäsongen, något som MÅSTE fungera bra även i år. Nu blir man orolig så fort vi befinner oss i egen zon i och med brist på defensiv och framförallt målvaktssidan. Det som inte bara fick ske. Mattsson hade ändå ett ganska bra fjolår, det ska vi komma ihåg. Det kan ju vara en sån som slår på rejält så fort det blir tävlingsmatcher, förhoppningsvis. Som sagt, han ser fan helt oskolad ut. Lämnar gigantiska ytor, så fort ett skott går hyfsat högt så är han chanslös. Tänk om vi någon gång kunde få göra en klockren målvaktsvärvning, det har inte skett sedan Lindbäck. Ett ständigt aber under sista 5-7 åren.

Av de få signaler man ändå fått (såg någon dump från något FBK-forum) så verkar de ändå inte riktigt tro på Persson, att det helt enkelt finns junisar som kan fylla samma roll. Så förhoppningsvis kan vi lyfta in honom hyfsat snart. Hans spetskompetens gör ju inte direkt någon större nytta som brunkare i fem mot fem även om han började vässa till forecheckingen bra under förra året.

T T: Intressant läsning på onsdag utlovas det ju.

cally47: Köpa tidningen vet jag väl inte men det är en kick off på O'Learys torsdag

cally47: Såg det jag med, kanske nått om arenanamnet?

TIK Supporterklubb har tryckt på att man ska köpa ST imorgon? Något speciellt?

janmarkaren: "döm i hövve" kan man vara oavsett :-)

Vet vi om några av de på ST:s sport har spelat hockey? Höjer ju trovärdigheten i deras tyck/artiklar/bloggar osv om de har gjort det.

Smokey: Hahaha!

Skönt att det äntligen drar igång med ett klassikermöte på Fredag.

Välkomna till Leksand. 

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Är alla skulder betalda nu?

Koskinen... Vilka minnen. Funderar på om det finns fler TIK- supportrar som blivit tacklad eller rent av mosad! Av den där jävligt grymme Koskinen?

Råkade faktiskt ut för det under lite salongsberusad barfotafotboll på en upphöjd gräsmatta där målen bestod av fyra solstolar i plast som stolpar. På anrika Åstön. Någon form av invigningsritual inför säsongstart om jag minns rätt...

Minns att Zetterberg klev av det spontana fotbollsliret då han skulle resa vidare till Detroit och sin NHL-karriär. Chickens;)

Och hur fan en supporter som jag hamnade i det spelet är en annan historia... Men jag minns att Explorern fick mig att bli en episk fotbollsspelare. Och när jag som siste man i försvaret ser en motståndare som Koskinen komma stormande fram med boll och galet flin, då är det bara att lyssna på medspelarnas vrål:

- Stoppa honom! STOPPA HONOM!!!

Jag tog fart. Livets bästa glidtackling! Bolljäveln bort! Men även Koskinen försvann! Med ett brak mer eller mindre rullade han ner för en slänt fyllt med buskar och högt gräs. Mina medspelare hyllade gapskrattande mina talanger som "bonebraker". Koskinen kom upp ur slänten. Minns att han hade typ grönt gräs på flinten.

Mina lagkamrater hyllade mig. Har för mig att det var det årets juniorspelare som ställdes mot de ny finnarna och så jag som på något sjukt outgrundligt vis hamnade där...

Matchen fortsatte. Jag fick tag på bollen och driver framåt.
Då händer det!

Någon jävel kör in en bil på planen! Och kör rakt över mig!

Efter ett tag inser jag att det inte är någon bil... En småflinande Kalle Koskinen tittar på det ynkliga moset framför honom. Moset är jag.

Med darrande röst säger jag något i stil med:

- Fan Koskinen, det där var väl lite väl hårt...

Koskinen kliver fram till mig. Stirrar med sin mördarblick och väser en replik jag aldrig ska glömma i hela mitt liv:

- Ja ä int Koskinen, ja ä Tony Adams!

Finns det några andra klassiska möten som uppstått mellan spelare och rödvita supportrar? Man är nyfiken.

Redigerad kommentar

250kg kärlek: För dem som inte kan sin historia (typ 7-8-9 år tillbaka).
Varsågod.

Simmalugnt: Pyörälä var en fantastisk spelare som producerade. Men det var ingen "bärare" av laget. Sonnenberg, Manderville och Krykov - där har du spelare som lyfte alla spelae med sitt sätt att vara. Men utan spelare som Pyörälä, Tenkrat, Rosa m.fl. så hade nog inte detta lag nått sådanaa framgångar. En mix av allt och vi var en av landets främsta lag i Sverige.
Förresten så var nog Hahl den mest kloka av alla vi värvat.

Men den här föreningen har inte ekonomi att värva skickliga "utomsocknes spelare". Vi/föreningen ska utveckla Pettersson, Svensson och Andersson.

Simmalugnt: Jajamen. Svårt att utläsa av ditt inlägg.

Underbar video av den nämnde Sonnebrg.

250kg kärlek:

Fast nu menade jag rent spelmässigt. Pyöräla hade mer teknik och skicklighet i skridskosnörena än de du räknade upp tillsammans. Sedan står de andra klart högre i kurs i Timråhjärtat. 

250kg kärlek: Pyörälä må kanske haft den största talangen av dessa herrar, men tyvärr inte störst Timråhjärta. Valde Frölunda och pengar före spel i Tik efter sin NHL sejour. Blev aldrig densamme heller igen. Om Pyörälä är legend så är Manderville, Sonnenberg,Krykov, koskinen och även Pärssinen gudar här i Timrå i så fall....

Timo Pärssinen var den bäste - när han var hel.

Att de allra bästa och mesta inom hockeylagskunnandet i Sverige skriver ner Timrå IK är väl rätt tippat!?

Lyckners kommentarer om vad som blir bra för Sundsvall i vinter ger jag inte mycket för dock...

Han verkar mest tagit chansen att hissa sin gamla bekanta från förr...
Under serien ifjol så visade det sig att fart,frenesi och fräckhet kommer ganska långt i HA... Jag tycker att Öhrn och Boyce visade ganska tydligt med sitt mål mot Sundsvall vad som händer om man saknar fart i den här serien...

Att spela "smart" och stänga ytor genom att alltid ligga rätt kräver jävligt mycket av flera spelare på isen i varenda moment. Så fort någon felar så faller det konceptet. Kvar då finns alltså individuella prestationer.

Personligen är jag av uppfattningen att målvakten är den i särklass viktigaste individuella spelaren lagen har i HA. Se på Almtuna ifjol tex...

På den positionen känner jag ... Ja nä ingenting egentligen... Det är för tidigt för mig att uttala mig ang Timrå IK's målisar ännu... De har visat sig tidigare tycker jag att målvakter behöver fler matcher än utespelare för att "komma in i sitt spel" så jag väntar med att såga eller hylla Mattson och Ohre...

Generellt så tycker jag att det är bra för föreningens spelare att bli lite dissade av experterna så här inför starten! Jag hade varit mer orolig om dom lastade på Dahlén, Ohre och Lander för stora skor att bära...

Nu välkomnas alla spelare mer med en uppmaning att visa vad de går för. Det passar bra in med förutsättningarna tycker jag!
De spelare som har problem med dessa skriverier från media är inga Timrå krigare!
Underdogs och otillräcklig erfarenhet skriverier skall ge alla yngre killar i Timrå IK de där extra 10% på isen! Då är man en Timrå krigare! Erfarenheten i båset med Roger Forsberg o Jens Öhman Pelle Hallin och till viss del även spelare som Boyce Öhrn Wedin mfl har redan hunnit med att vända resultat i många viktiga matcher och det kommer visa sig i vinter med att dom inte skiter ner sig och tappar koncepten när det är uppförsbacke på isen...

Äh fack namnkåta experter! Laget ska segra i vinter!

Simmalugnt: Pyörälä är en legend. Men långt ifrån spelare som Manderville, Sonnenberg och Krykov. Kanske också Koskinen.

Sputnik: Mika Pyöräla håller jag å andra sidan som en av de allra bästa som någonsin burit en Timråtröja.

Ser man till Skellefteås framfart idag känns ju detta som en dröm att få ha varit med om också.

dr-nix: absolut, vi har brister i lagbygget. Men visa mig det allsvenska lag som inte har det. Jag tycker vi har en bra bredd med allsvensk klass på alla platser och intressant underifrån med juniorerna som trycker på. Vi har en supertalang som Dahlén. En annan sak är att vi har första och andraårsseniorer som tog stora kliv förra året. Fortsätter utvecklingskurvan, om än något flackare, så har vi redan där en stor fördel mot förra året. Det är ju inte så att Pettersson och Nilsson såg ut som de som skulle böra laget inför förra säsongen?

Med ett säkert kort i målet så skulle jag tycka att det kändes kanon. Nu är jag orolig för att vi inte håller i sista utposten. Då får Nubben scouta.

El Maco: Bara upp till bevis för grabbarna. Är bra att slå ur underläge.

El Maco: Jag har fullständig förståelse för det faktiskt.

Målvaktssidan är inte suverän på pappret, säg vad du vill om Mattsson så är det en andramålvakt vi värvat. Han är säkert bra och jag hoppas innerligt att han gör succé men det är ingen stjärnvärvning direkt och Ohre är ung och relativt oprövad.

I övrigt så är det profillöst vad gäller värvningar samtidigt som profiler som Robin Persson, Hult, Pettersson och Nilsson har lämnat. 

Jag personligen tror att det kan bli bra men jag är inte alls säker på det ska jag erkänna. Jag är en hoppfull person inför säsongen vanligtvis, alla som hört mig gnälla på folk här i forumet under diverse silly season kan säkert skriva under på det. Men det kan gå lite hur som helst den här säsongen och om man inte studerat lagbygget på nära håll så är det svårt att tippa årets lagbygge. Jag förstår varför man därför tipsen.

Redigerad kommentar

El Maco: Ja jag ser oss också som ett mittenlag, men med god chans på kval uppåt. Målvaktssidan blir som sagt grymt viktig. Vi behöver en riktikt stabil målis som kan rädda oss när det går tungt för laget. Hoppas att Ohre eller mattson visar sig vara en fantom i målet. Gärna båda 2 så det blir en fight om 1:a spaden så att ingen kan slappna av utan att dom hela tiden måste vara på tå.

El Maco: Lite samma känsla. Visst, det finns en del att oroa sig för över en hel säsong och en del lag som ser betydligt starkare ut, men blev ändå lite förvånad över att nån tippade kval. Inte riktigt min känsla, snarare försiktigt positiv.

Sputnik: Förvånad av de många negativa tipsen. Jag ser oss som ett mittenlag. Osäkerheten är målvaktssidan men annars tror jag på oss.

Sputnik: Tror föresten det är lite bra att vi blir tippade i botten av alla "experter". Då kan grabbarna
få lite tändvätska och motbevisa dom. Kommer ihåg våran "storhetstid" under början av 2000 talet. Då var det inte många som trodde på oss, men då hade nubben också sin storhetstid som lagbyggare. Hoppas att han har fått tillbaks gnistan och fått ihop ett vinnargäng med rätt karaktärer som behövs.
Ne nu börjar jag få abstinens, kan det inte bli fredag så man får känna segerns sötma igen när Tikarna piskar upp dom små Leksingarna!!! :)

Simmalugnt: Hoppas innerligt att vi får uppleva detta tryck i hallen igen nån gång. Kanske vid ett playoff i vår till SHL där vi hör hemma. Den här säsongen känns oviss men det finns potential i laget helt klart. Prio nr 1 är att börja vinna hemmamatcher igen och bli ett stabilt hemmalag. Då kommer förhoppningsvis medgångssupportrarna tillbaka.
Sen blir det en utmaning för forsberg att få det unga laget att hålla en hel säsong, men där känner jag mig trygg med forsberg som tränare. Han gjorde ett väldigt bra jobb med det unga oerfarna laget förra säsongen. Prio nr 2 blir att få ett någorlunda PP. Visst vi kanske inte kan räkna med ett PP likt när Lehtonen skottade på blå en gång i tiden, men senaste årens pp har varit bedrövliga så där måste något hända för att vi skall nå någon framgång.

El Maco:

Japp, Zäta avgjorde i sudden vill jag minnas. Nik Zupancic gjorde första målet den elitseriesejouren. 

Simmalugnt: vi vann efter förlängning... jag var i Amsterdam och fick Sms - rapporter. Ingen smartphone 2000

För 15 år sedan var det ganska kul med säsongspremiär också, 

Skynda köp ni som vill vara på plats.

Knylan: Är inte alls orolig för backsidan. Däremot måste Nilsson stäppa upp. Det funkar inte att göra hårresande misstag i match efter match. Han ska vara topp tre.

Helt enig om målvakssidan. Jag darrar redan.

Att vi skulle sakna målskyttar visste vi på förhand. Ber en bön varje kväll för JP. Vissa säger dock att han går lite för bra i Karlstad. Men kollar man till statsen vettefan och det är ju ingen grovjobbare han ska vara.

Knylan: är i timrå nu, det doftar hockey och inte enbart skit... Skönt o va hemma

« · 1696434 · »