Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sven.Savage:
Tack för den trevliga liknelsen, även om det på detta forum finns de som ondat över att jag gav Malmö IF en del ekonomiskt stöd under förra säsongen. I form av inhandlade souvenirer och sprit m m i arenan då alltså. Fast givetvis är det Timrå IK som har den mest centrala platsen i DJ:s hjärta.
Redigerad kommentar
Sällan har så många en enda människa så mycket att tacka för.
Hade inte Nollan städat upp i galenskapen som Thomas och Christer lämnade efter sig så hade inte klubben existerat i dag.
Väl utfört dagsverke Lars Nolander, hoppas att du får det något lugnare på SCA.
Kan inte tacka dig nog.
Tillsammans gör vi varandra bättre.
Redigerad kommentar
lungan: Ingen vits att måla fan på väggen kring tappad tillit iom Nollans avslut. Kan ju bli en person som är känd för att ha precis de egenskaper näringsliv/investerare hoppas på eller hur?
Med det sagt är positionen otroligt viktig och kommer vara av stor betydelse för klubbens framtid. Det behövs en person som gasar i den takt ekonomin tillåter utan att tumma en milimeter på satsningen av ungdums/junior-utveckling.
Så egentligen kan man väl säga att det räcker med sunt förnuft som grund. Den egenskapen tror jag iofs är enkelt att hitta men det i kombination med god säljare och idéer om hur man kan utveckla verksamheten för att öka omsättningen är svårare.
Ingen av bitarna får väljas bort i denna person för då kommer vi antagligen i ena fallet stagnera och i det andra fallet tappa fotfästet en gång till inom ett antal år och det senare är fanken inte acceptabelt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
timrå har kallat till presskonferens! vad är nyheten?! ST tror på arenanamnet.
www.st.nu/ishockey/hockeyallsvenskan/live-timra-ik-kallar-till-presskonferens-13-30
El Maco:
Hur mycket prestige och " hat " är det egentligen mellan mötena mellan Timrå - Sundsvall? om man jämför med ex Leksand - Brynäs eller Skellefteå - Löven?
Redigerad kommentar
lungan: Jo, jag har också Apple TV. Trodde du menade att du kollade via en app i Apple TV. Problemet med att streama trådlöst via airplay är att det funkar sjukt dåligt från datorn. Laggar som fan, framför allt i sportsändningar. Det går fan inte att kolla så. Men från telefonen funkar det väldigt bra av någon anledning.
Så de matcher som endast visas på webben kommer jag att köra i Telias app Play+ i telefonen och streama till Apple TV:n. Det verkar funka fint.
Intervju med Didrik i Aftonbladet . Månsson är elaka måns tydligen
TIMRÅ
Didrik Strömberg, 21
1. Vilket lag vinner Hockeyallsvenskan?
– Leksand. De har en stark defensiv och kommer vara svåra att göra mål på.
2. Går något lag upp? I så fall vilka?
– Leksand.
3. Vilka är Hockeyallsvenskans bästa fans, förutom ditt eget lags?
– Leksand. De har alltid bra tryck på hemmaplan och deras fans älskar hockey.
4. Vilka är Hockeyallsvenskans värsta fans?
– Det är förvisso hat mellan oss och Sundsvall, men jag säger nog Asplöven. Det är mycket skrik från läktaren om småsaker och det hörs ganska bra i den där lilla ladan.
5. Vem är Hockeyallsvenskans bästa spelare?
– Jeremy Williams, Västerås. Han är komplett och framför allt en jävel på att göra mål.
6. Vem är mest överskattad?
– Viktor Mårtensson, Leksand, och Mathias Månsson, Sundsvall. De har haft bra karriärer, men passerat bäst före-datum.
7. Vem är mest underskattad?
– Johan Johnsson i vårt lag. Spelskicklig center, som kommer vara viktig för oss i vinter.
8. Vem är seriens hårding?
– Jonas Frögren, Leksand. Han är stenhård.
9. Vem är största svinet?
– Mathias Månsson, Sundsvall. Han håller på med en massa fula knep, men kommer undan med det mesta.
10. Vem är värsta retstickan/skitsnackaren?
– Månsson igen. Där går käften hela tiden.