1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597156 inlägg · 6213 ämnen

Linköpings HC-Timrå IK 06-02-06

Sv: Linköpings HC-Timrå IK 06-02-06
kungsbacka: 5-0 till Mora, vilket skämt.

Bragd-Birger: inte så konstigt, för Lhc är det ju en sömnmatch.

Vi slipper i alla fall kval tack och lov. Rensa ut merparten av den hög av totalt menlösa spelare i laget inför nästa säsong och behåll minst en av Jantunen/Rosa

Bragd-Birger: Håller med .bland dem sämsta jag hört..

Skicka nr 52 till sundsvall nu och Kicka Svedberg efter denna säsong

Det är ingen glöd i spelarna alls, detta känns väldigt jobbigt..

RocknRolf2: Visserligen sant. Blir ändå imponerad av hur man kan ligga i koma och kommentera samtidigt.

Fuck nästa säsong. Låt oss spela av den här skiten först.

dr-nix: Med 4st B-junior tabbar vinner man inte mot topplagen

O brynäs leder med 3-1..så illa

Det som är dåligt är ju inte att våra konkurrenter vinner. Visst, man kan ha åsikter om topplagen som förlorar, men det man ska kritisera är våran egen insats i en sån här viktig match.

Bedrövligt att ge bort tre mål till ett LHC som absolut inte behöver jobba ihjäl sig i den här matchen för att vinna.

RTS: Och Aalto kan man också skicka iväg

Vi kan ju inte svära o leva fan på VF och HV, fan LHC spelar ju på halvfart o Timrå kan inte göra nåt åt det, pga av vi har pajasbackar, sista får nog Svoboda ta på sig, men LHC är inte bra och ändå orkar vi inte, Bedrövligt...GLÖM SLUTSPEL, bara att bryta ihop denna säsong och komma igen, mycket imponerande av BIF o Mora att ev vinna.

Trodde inte jag skulle behöva se Timrå så lama, så lama, många ska skämas som bär en Timrå tröja i laget ikväll, inte värdigt att bära denna fina tröja. Varför skickar man inte hem Sloan, sitta på bänken!!!!!

Rosa, Jantunen, Manderville godkännda idag.

Mardrömskväll.

Timråå: Ny arena i Göteborg, Skandalium.

Rooster23: Man slipper ju se Hockeykväll iaf...

kockjanne: Aalto ska stanna, han är ju bra offensivt iaf. Inte sämre defensivt än någon annan, snarare klart bättre än t ex CJ och Svedberg

Herminator: Den känslan infinner sig ja

Ja vad ska man säga, 3-1 till Brynäs, 6-0 till Mora, Timrå ligger under...fy sjutton!

Äh, vi ska gå till slutspel av egen kraft annars har vi ingenting där att göra!

Efter denna matchen börjar jag undra om vi har där och göra endå?

RTS: Tycker ändå att det faktiskt känns lite skönt med en riktig skitmatch. Hedersamma förluster har jag fått nog av. Bättre då att man klappar ihop fullständigt en gång för alla. Nu: uppehåll. Kommer lägga in '...och må Styf och Koskinen helas från sina skador' i aftonbönen.

Jävla Brynäs! Men ändå, respect! Som en gammal sucker för underhundar gillar jag deras oskick att urinera på all logiks lagar.
HV däremot önskar jag allt ont. Att torska är en sak, tennissiffror något helt annat. Fy fan, sickna divor.

Hockey är en skitsport.

Fanzin: Tycker att Nubben skulle kunna dra av lön efter en sådan match, fan spelar man i Timrå så ska man spy när man kliver av banan, Flyttar dom inte bort kaptensbindeln från Sanny till Manderville så kan dom köra junisar resten av matcherna, tjänstefel annars, måste ju markera att detta inte duger eller har Timrå nån jävla alla-ska-spela-idiologi.....

Grattis BIF och Mora, där var det stolthet och vilja........

RocknRolf2: Ja heja !

Timråå: Uscha. Vilken skitkväll. Trodde killarna ens på seger själva? Trodde dom på sig själv överhuvudtaget? Såg inte ut som så. Det defensiva arbetet var som bortblåst. Man bjöd ju Linköping på ett flertal mål. Tråkigt också att Brynäs gick och vann, blir ju svårare att nå slutspelet om dom håller på så. Fast å andra sidan har vi absolut inget att göra i ett slutspel om spelet skall se ut så här. Rosa såg het ut idag, snyggt mål också.

Men. Men hur faan kan Gahn få plats mellan Manderville och Hallin? Har Kenta och Co inte sett att han har kommit till korta i varje jävla match han spelat? Det är för mig en gåta att han får spela. Blev ju oroligt så fort han var inne.
Okej, i dag var det väl ingen ordning på någon kedja och framför allt inte backarna. Men Gahn... Herrejävlar, han måste ha tränat som en gud i veckan.

Laken: Med den här backuppsättningen har vi INGET att hämta i ett slutspel. Styf & Koskinen måste tillbaka efter OS-pausen. Vi ska vara glada att vi slipper kvalserien med dessa backar. Det var ju ingen engångsföretelse i kväll heller utan så här har det sett ut åtminstone sen styf blev skadad.

Vi bjuder på 3 mål ikväll oxå inte undra på att forwards och Adam tappar gnistan.

Till nästa säsong måste 4 nya backar in 2 defensiva med bättre rörlighet och 2 spelande backar.

2 nya centrar + spetsspelare måste oxå till.

Tränarbyte är nog också nödvändigt, tyvärr, för dålig coachning just nu
Gahn in som center mellan Mandy & Hallin??? fattar ingenting.....

Kom igen TIK

Kerstin_k: MB: Jag vägrar ge upp, det här är inte över förrän fetkärringen tjuter i sista matchen mot Brynäs. Nu jävlar ska det idiottränas under OS-uppehållet!

MB:
Jo nog hade man förväntat sig lite mera sisu i kväll!
Sista perioden bjöd inte på ett smack... (Pinsamt)

Fast det svänger fort i hockey... Vi kan inte gräva ner oss utan måste väl ändå hoppas.. Än finns det hopp!
Det är inte så länge sedan jag hade kvalångest.... Det är skönt att slippa den i alla fall. Men gudars skymmning vad det skulle sitta fint att få knipa 8:e-platsen!

Åter till "VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER AAAALDRIG UPP!"

Kerstin_k: Jo, trist att även Kenta faller ur ramen nu! Regin var det självklara valet mellan Manderville och Hallin, han har visat fina takter på slutet till skilland mot Gahn som varit typ sämst i laget. Att sedan dra ner en sådan het spelare som Manderville med Gahn är skandal.

Sluta coacha som det vore nåt jävla pojklag framöver tack!

Kerstin_k: Kunde inte skrivit det bättre själv!

Var väl ändå ingen match som det var kalkylerat med poäng i. Synd bara att Frölunda och HV ska hålla på att larva sig...Äntligen uppehåll igen!

Vilken jäkla tråkig inställning laget visade idag. Att åka ut o tro att man är flera klasser sämre än motståndaren..fyfan. Var nästan pinsamt att se hur fega och rädda dom var idag. Nu skall det till en hel del tur om det ändå ska bli slutspel.

RocknRolf2: Håller med. Den här förlusten borde faktiskt tillskrivas Kenta. Snacka om dålig coachning.

RocknRolf2:
Ja, Regin var det självklara valet mellan Manderville och Hallin och sen kan man ju fundera på om man måste spela med sex backar till varje pris.
Nog borde Sanny/Strålman kunna dubblera.

Malone: Fast i dag var väl knappast Sanny den back som borde dubblerat... Han var ju helt under isen långa stunder.

Vi måste få hem Hedström igen han vore guld för laget

Timråå: Det jag tycker är beklämmande är att lyssna på Sportradion.
Alla partsinlagor. I Kväll Mats "SSK" Strandberg. Jag har ett minne från, kanske 35 år tillbaka. Då var rapporteringen inte som idag. Då var det en sammanfattning på ca 15 minuter . Mats Strandberg sammanfattade SSK-Timrå genom att läsa upp SSk:s laguppställning. Alla hade varit helt fantastiska! Då gav jag upp. Sedan kom resultatet. Jag tror Timrå vann med 7-3.
Christer "Modo" Jonasson. I senaste derbyt var han med i direktsändning när Timrå kvitterade. Då kom det spontant:" Oj, oj ,oj vad synd"!
L-G "Pygmalion" Jansson. "Den spanska reven rev en annan rev!" "Han hengde en kasse" Unna honom en talpedagog!
Mats Granqvist! Tack för att vi slapp honom i kväll. Jag tror att han skulle kunna referera 20km gång.....i falsett!!!!

Kerstin_k:
Vi har ju inte en backuppsättning för ett slutspel, så är det bara.

Per HApps: Haha, tycker du inte? Såg precis Sannys indianare. När såg man en sådan sist? Tja... Lär väl ha varit i nån knattematch. Kan man göra annat än skratta åt spektaklet?

Janken: Jag hålle med iofs, men idag ska dom jävlar skämas att bära samma färger som Strimma gjort, förutom Mandy, Rosa och Jantunen ikväll. Snacka om proffs omgivna av skandalöst bra betalda jävla glidare....fan jag är galen av ilska över en sån jävla dålig inställning. Tänk om man skulle göra samma typ av misstag som Sanny gjorde ikväll på sitt eget jobb, då blev det löneavdrag, skriftlig varning och nästa gång sparken.

ÄLSKAR TIMRÅ så att se sånt ikväll gör så jävla ont......

Först skrek vi efter målskytter och forwards, nu skriker vi efter backar.
Sanny och CJ är verkligen dåliga...

Det man undrar en sån här kväll är hur många dåliga backar det finns där ute i landet som ändå skulle vara bättre än CJ, Lindström och Svedberg. Samt hur outstanding en junior måste vara för att peta någon av dessa giganter.

Nu när slutspel är en utopi kan vi väl ändå köra med någon junior på slutet? Brynäs torskar aldrig borta mot SSK. Vi torskar med största sannolikhet hemma mot Frölunda. 6 pinnar upp och tre matcher kvar = kört.

Timråå: Fan Hedström skulle gå bärsärk i omklädningsrummet av ilska att halva gänget aldrig skulle komma tillbaka till nästa match.....

Kerstin_k: Först slår han en indianare, sen åker han in och ställer sig mitt i ansiktet på Svoboda. Klockrent försvarsarbete. Svoboda hade förmodligen tagit den där isaren om inte Sanny åkt in och ställt sig.

Frella: Ja det är nog mer än bara slutspel som är en utopi. Dina nämnda juniorer förslagsvis... Gahn fick chansen i 2:a linen, vad ska en junoir göra för att peta honom?! Nej du, vi gnuggar på med samma spelare. Kommer inte att prova nån junoir. På sin höjd får nån av dom sitta på bänken för att känna på spelet...

LingaN: CJ är väl egentligen inte sämre än vad man kan förvänta sig, det är en spelare som aldrig har spelat i närheten av den här nivån tidigare i sin karriär. Att Sanny däremot, som på nåt vänster är uttagen i landslaget, är såhär dålig är däremot värre. Dessutom är han kapten tillråga på allt. Vad är det med karln?

Robban eller Manderville ska vara kapten. Där kan vi snacka om att ta ansvar, och när gjorde dem junismisstag senast?

Frella: Det som var tråkigt, tråkigt att se idag var ju inställningen. Som någon sa så såg det ut som om man aldrig ens ansåg sig ha chansen. Fan, LHC var ju inte ens bra...

Näe... idag var vi inte värda slutspelsplatsen, men man får väl hoppas att det var "one of these days...".

Nu bryter vi ihop och ser Vitryssland - Sverige i OS.

Sedan slutspel - HV i kvart, LHC i semi och VF i finalen. Första guldet är så gott som säkrat. Kan väl bara vara PP som behöver förbättras så är vi mästare... eller....

Är den nån som sett Nubben på senare tid....han kan inte ha mycket hår kvar nu, slitit sig i vild förtvivlan över killarna han tagit in i laget. Så jäkla synd med tanke vad han gjort för laget tidigare, om vi lider nu, är han nog halvdöd nu av förtvivlan.

Kerstin_k: Jo men visste du inte att Gahn förtjänat den platsen för att han varit förjävla grym på slutet? Men nu är det iaf bevisat att han är helslut. Fick kliva in och spela mellan två bra spelare, och det hela slutade i katastrof.

LingaN: Bevisar bara hur illa komponerat laget var från början. Man försöker balansera upp det hela men en åtgärd avslöjar obarmhärtigt en annan brist osv. Nåja vi har fortfarande CHANSEN till slutspel även om det inte känns så just nu.

MB: Precis vad Timrå behöver .Nån som vågar ryta till o visa lite jävlar annama

RocknRolf2: Tyckte att även Manderville var ovanligt blek idag. Hade laget käkat något med salmonella i till lunch?

« · 675037 · »