1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582259 inlägg · 6215 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

« · 1454664 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Är det någon som kan svara på om Nubben har använt värvningspotten till något nyförvärv än? Eller sticker man ut hakan för mycket nu... nej just ja, man fick ju inte ifrågasätta användandet av värvningspotten.

Om det hade gjorts något vettigt i tid av värvningspotten så hade jag och den firman som jag jobbar på skjutit till en ansenlig summa pengar, detta kommer nu inte att ske.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
jå1: nej men det störtade ganska fort......
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Skarin: Ja men jag är inte ovän med någon :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Wayne Gresky: Kent Norberg har tackat nej till tre spelare de senaste dagarna som inte går av för hackor, p.g.a. att det är fel karaktärer. Det tycker jag är stort, det bevisar att han rustar för kvalserien. Det enda jag inte begriper i sammanhanget är varför han kontrakterade Fredrik Bremberg om han nu inte får några lekkamrater. Hur tänkte han där?
Det finns många saker som får mig att tveka, samtidigt som jag accepterat att ge Nubben en chans till...
Det finns nog många ordspråk som skulle beskriva dagens Timrå IK. Jag skulle vilja beskriva det med ordspråket: '-Hä ä inte lönt å lugga en flintskallig'

Hoppas dock på derbyn också nästa år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Skarin:Ja det tär på oss alla. Tom Ö-Nisse är irriterad på mig. :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Timrå Icon: såhär känner jag efter varje timrå förlust " I COULD BEEN ON A BARBECUE"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Timrå Icon: Jaja. Okej då. Då provocerar vi oss fram till kvalserien. Men i den vill jag att alla ska vara vänner.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy: Ja men endast fram till kl 2.00 sen vill jag ha positiva vibbar även från dej...:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Timrå Icon: Rom byggdes inte på en dag ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Skarin: Jag provocerar lite.

Ber hela hs om ursäkt. Jag är sur. Bitter. Trodde på mer förändring
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Timrå Icon: Det kan jag omöjligt se, eftersom jag litar på att det var fullständigt ohållbart att ha kvar Vampola. Att ha tvingat honom kvar när han varken ville eller trivdes här tror jag skulle bli en ännu mer mörk höst och vinter.

I övrigt har han förstärkt, breddat. Men framförallt agerat. Sedan kan väl ingen rå för att vi under många matcher saknat 2-3 centrar i laguppställningen, i en redan klen centeruppsättning.

Jag vet att han är ute efter både en förstecenter och ytterligare en center. Och en back.

En nästintill omöjlig uppgift. Men han måste lyckas. Annars åker vi ur.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Kramer: Det är bra att du är positiv.

Kan jag få vara sur idag?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Wayne Gresky: käften
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy:  Åka ur..? nån jävla måtta på eländet får det väl vara!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Wayne Gresky: Käften
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

ÖstrandsNisse: Jag har redan förklarat. :)

Jag är besviken på inställningen. Jag trodde inte på vinst... det enda jag hoppades på var att vi skulle stå upp bättre. Visa lite framtidstro.....inte ens det fick jag se.

Riddarn var bra. Tack vare honom blev det bara 3-1.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Timrå Icon: Han kommer in i ett läge där Timrå saknar pengar, har överbetalda spelare som ingen vill ha (förutom Vampola) och i ett läge då det knappt finns några vettiga spelare lediga på marknaden. Vad ska han göra? Han må vara en duktig sportchef med ett brett kontaktnät, men han kan ju inte trolla hur som helst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy: Ingen aning. Men handen på hjärtat: det är svårt att ha sådär jättestora förväntningar på ett lag som förlorat det mesta som går att förlora, som förlorat alla derbyn i år, som förlorat alla måste-matcher, 'bara för att en ny tränare står i båset'. Eller hur?
Jag vet inte riktigt vad du och alla andra som kastar ur sig det ena efter det andra hade förväntat sig. Förklara gärna för mig hur du trodde den här matchen skulle sluta, varför den skulle sluta så. Jag är inte det minsta besviken. Detta var rätt väntat. I min bok i alla fall.

Det är i kvalserien det gäller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

ÖstrandsNisse: Jag vill bara säga en sak: Jag förväntade inga stordåd. Jag förväntade ingen vinst.

Det enda jag inte trodde var att vi skulle vara SÅÅÅ usla i ett Derby.
Tror aldrig vi blivit så förnedrade nån gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy: Nubben hit och Nubben dit. Jag trodde på Nubben. Verkligen.
Men i mina ögon har han misslyckats hittills
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
ÖstrandsNisse: Bra där.

Men nog fasen har man rätt att vara orolig, när Nubben pratat om att en sådan som Sebbe vore drömbacken att få hit.

Vad han skulle kunna tillföra i en Kvalserie hittar jag inget svar på, även om jag skulle få tänka och klura i flera veckors tid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
ÖstrandsNisse: Vadå? Åker vi inte ur?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Alla: vad hade ni förväntat er? Ett lag som ligger så jävla sist som det går. Ett lag som förlorat sina monstertränare. Ett lag som tar in föreningens J-20 tränare. Ett lag som saknar flera spelare. Ett lag utan självförtroende.
Vad hade ni förväntat er? Vinst med 9-1, total dominans och en total makeover? Jag är kritisk till årets Timrå IK, men lite distans har jag i alla fall. Herregud. Ta en grogg till, gå och sov, vakna upp i morgon och tänk igenom den situation Timrå befinner sig i. Då kanske (i morgon alltså), saker är annorlunda.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Skarin: Ja vad ska man göra?

Alla känslor som finns är tömda......som en riktig hederlig rännsketa i 30 dagar.

Fy f.........!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy: Det behöver du inte göra. Skämmas alltså. Vi är inte på något sätt bättre.

Ett lag har aldrig någonsin varit mer värda att ligga sist med hela 12 poäng upp till nästa lag som vi.

Jag har suttit med skam i kroppen under bra många hemmamatcher. Nu rycker man bara på axlarna och konstaterar att vi är totalt sämst, alla kategorier. Genomusla skulle jag vilja lägga till.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

73Sjöbba: En får tacke Linkan mfl.

TACK SKA NI HA!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy: Runt pungen...? Var det du det?? Ha ha
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy:Jag är inte förvånad. Har svårt att tro att Ante kan sminka grisen. Vi ersätter Vampola med.........Bremberg?  Vi saknar spets. 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Timrå Icon: Jag satt med två Modoiter o såg matchen.

Dom var verkligen förstående när jag sa att jag Skämdes.

Har ingen bra liknelse till skammen.
Möjligtvis när man var 12 år, fått lite hår runt pungen o killarna drog ner fillingarna inför snyggaste tjejen i Korsta!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy: Ja Ante gjorde vad han kunde. Det spelar ingen roll vem som coachar den här bajshögen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Hahl Bundy: Fet-ägda från nedsläpp! Man skäms tammefan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Värvningspengarna fick pikken med sig inte förvånad om de gick den vägen. Så lättlurad som sytanten Johansson o mormor Ericksson är. Se bara vad linkan lyckades bra lura syföreningen på alla pengar 10-15 millar på 2år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Blizzard: 12 poäng från näst sämsta laget. Fy fasen vad jädra PINSAMT!
Och jag som alltid trott att vilja slår kunskap. Nu har vi varken eller
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Vi var ÄGDA!

Jag skäms. Verkligen.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Skarin: Jag håll med du jag!

Riddarn o Ante var outstanding.

Antes svar på intervjuerna dessutom är 10 p av 10 möjliga. Vilken skön man!

Ja ja överlever vi det här så tror jag på mirakel.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

superfalle: Jag fattar inte hur man kan släppa in motståndarna så oerhört lätt i egen zon, bitvis ser det ut som man är rädd att stöta på med risk att bli över. 

Efter kvällens match är jag 100 % säker att det blir kvalserien, innan har jag försökt att blicka förbi det. Men nu är det ett konstaterande, hoppas nu Nubben kan kliva fram och göra de förändringar som kommer bli livsviktiga. För detta laget grejar inte ett återtåg till ES med dagens spelplan och spelare. 

Ångest x 3000 

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Modoliderna vinner fullständigt rättvist. Riddarn och Ante Karlsson får ett mkt gott betyg ikväll i min bok. I övrigt ser vi ruskigt allsvenska ut. Nästan löjligt allsvenskt t.o.m.

Jag köper inte att Modo var mer laddad innan matchen. Dom startar grymt agressivt men har också hemmaplan. Det är bara vi som inte kan spela på hemmaplan längre. Vi hänger liksom inte med. Vi har ett för dåligt lag helt enkelt.

Matchen blir någorlunda mer jämn vad det lider. Men inte ens när matchen stundtals är hyfsat jämn är vi särskilt nära.

Känns som att vi behöver sparka fler och värva 4-5 nya fräscha spelare för att vi ska ha en bra chans att klara kvalserien. Så illa är det.

För nu köper väl t.o.m. alla Timrås lallande fånar att det blir kvalserien?

Att leva eller att dö. Mysig serie det kommer bli.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Bragd-Birger: Perspektiv? Fniss. Välkommen till Timrå IKs forum på hockeysnack!  :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Bragd-Birger: Yepp . Väl talat . Ingen mening att spy ner sej efter varje förlust ända fram till kvalserien . Bättre att hitta dom små positiva signalerna på förändring i varje match . Som idag tex . Tyckte ändå att timrå låg ganska nära i egen zon stundtals och såg inte så där förvirrade ut som dom brukar göra då de går fort . . Och nåt bra powerplay och ett bättre boxplay . Come on . De är inte nu vi ska va bra utan i mars april
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Bragd-Birger:Det viktiga är att vi har det myzigt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Kan vi inte försöka ha lite perspektiv på saker och ting? Tror folk på allvar att det skulle hända något radikalt efter tre Perraz-fria träningsdagar? Eller att det blir något annat än kvalserien?
Det kommer att krävas hårt jobb under den tid som återstår innan lilla SM drar i gång. Nya spelare likaså.
Om vi nu hittar fler med rätt karaktär (tänk Bremberg, Molinder, Mustonen).
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
hubbenorlen: nääääääääääääää men det hade vart en EXTRA att spela med, trångsynta människa... Den där musslan ifrån SAIK gjorde det ju jättre bra, 4min lr drog han på sig ännu mer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Blizzard: Jag tycker det ska bli kul med JVM final i natt OCH att det är två Timråkillar med....men så är jag sosse också...:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
hubbenorlen: boyce är knappast tiks frälsare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
superfalle:Synd att Linköping förmodligen kommer lyfta som en heliumballong fr.o.m nu. De hade vi ju haft en sportslig mot iaf. Världen är galen....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

Bragd-Birger:Hoppar att vi blir av med honom NU,han måste vara ett villebråd NU.kära gode GUD

Sedan så ser vi vad det lutar då ,är man född loser så är man

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
nä nu skiter i i de här och laddar för FINAL . 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Blizzard: Jag tror även Ante längtar till att få tillbaka dessa två lirare, fattar inte varför man underskattar junoirer så in i bänken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Kattgubben:helst växjö . absolut inte modo . 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-01-05

RTS: Instämmer!! 5-6 Spelare detta laget måste väck om man ska kunna vara med och kriga sig tillbaka i ES via kvalserien. 

 

Så djävla dåliga och handlingsförlamade flertal spelare ser ut även ikväll. 

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1454664 · »