1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582162 inlägg · 6215 ämnen

Oksa

« · 597844 · » Till forumet


Sv: Oksa
TIK-Supporter: Tycker kanske att Oksa ska ta det första målet, men det föregår av att två spelare helt går bort sig. Markeringsmiss.

Mål nr 2, Calle Johansson står två meter ifrån sin markering som enkelt kan styra upp pucken i taket.

Mål nr 3, Robert Carlsson står två meter ifrån Touminen som får en halv dag på sig att sikta och trycka upp trissan i taket.

Mål nr 4, Crippe skulle enkelt kunnat avvärja det målet om han offrat sig lite mera.

Även om Oksa känns osäker så vinner han matcher, 4 vinster, 1 oavgjord och 2 förluster. Asplund har 4 förluster...
Kommentera

Sv: Oksa
Visst är denna man bra. Jag bara älskar honom.
Kan nån berätta hur många blokeringar han gjorde idag.
Han släpper retur på retur på retur.
Dessutom så vill han gärna spela back väldigt ofta, står inte Asplund nästa match tycker jag att kentas resonemang på målvaktsfronten är piss dåligt. Vi har Asplund han är Svenska medborgare dags att vara lite patriotisk. Han är inte sämre än Oksa han är bättre deffinitivt. Varför inte sats på en svensk målvakt skulle va väldigt kul om Timrå skulle kunna bygga upp en ny lundqvist.

Skicka hem sopan Oksa ta upp juniorer det är minst lika bra.

Heja Asplund Skicka Oksa.
Kommentera

Sv: Oksa
ernie eagle:

Mycket möjligt..

Men hur som haver så får jag ont i magen varje gång karln kommer i närheten av pucken och det är inte tillfälligheter det heller...
Kommentera

Sv: Oksa
Smokey: hehe, den var fin. Ett fint tillskott i mitt växande printscreen-arkiv. Men snälla, blanda inte in morsan tack.

Iceatea: jo men du förstår, jag hör till dem naiva själar som förstod att Hedström skulle dra till NHL så fort säsongen var över. Hedström sa ju hela tiden att det var hans önskan. Nordgren fine, det kom som en chock.
Ditt målvaktsresonemang förstår jag inte riktigt. Du tror på både Oksa och Asplund, samtidigt som du siar om Kapanens återkomst?
Jag gillar förresten inte idén med avlösande målvakter, hellre en riktigt stabil förstemålis.
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2: "Nubben skulle inte behöva jaga nyförvärv nu om man satsat lite hårdare i mars/april/maj"

Då var både Jonte & Gunno kvar!!

Sen är det så här att med tanke på att dessa herrar då var i TIK så värvades unga talangfulla spelare som kanske inte skulle vara som bäst i år utan kommande år: Nielsen, Regin, & Strålman. Warg är en bra center som först i år tränat riktigt, kom i håg hur Gunno såg ut första året, trög och seg och fick inte ut mycket. Sen tränade han oxå riktig och året därpå slog han igenom efter en lite tveksam start. Wennerberg & Laakonen är jag lite mer tveksam till. Men jag vill nog se dem ett antal matcher till..

Oksa är inte värvad för att sitta på bänken och inte Asplund heller egentligen. Dessa kommer nog att dela på sysslan framöver. Oksa ser lite osäker ut men det gjorde Kapanen oxå när han kom hit. Han sa bl a: "Det tar ett tag att komma in i den svenska stilen" Det gjorde det oxå och sen vet vi ju hur det gick... Lassila i DIF är kanske bättre men med dåligt försvarspel så går det dom det går.
Ge Oksa en chans att komma in i det här först.

Jag har en känsla av att en viss Kimmo K kan vara tillbaka innan jul....

Vi får vänja oss vid att inte alltid tillhöra topp 4 i ES.

När kommer nyförvärvet

FORZA TIMRÅ
Kommentera

Sv: Oksa
Smokey: Det vill jag inte ens fundera över. Jag har ett helt tillräckligt surrealistiskt tankeliv....
Kommentera

Sv: Oksa
SaraS: Kan muppar nuppa?
Kommentera

Sv: Oksa
Smokey: Måste finnas ett djup också i detta havet. Det där sista var för resten en väl sen påkommen hälsning som du skulle haft för länge sedan.Ge järnet Smokey!
Kommentera

Sv: Oksa
Smokey: Statler och Waldorf heter de visst!
Kommentera

Sv: Oksa
El Aka Ali: Ähhh... Vafan... Jag trodde bara det var fritt fram att börja lista;)

"För att återgå till målvaktsfrågan. Freddan måste vara Timrås mest överskattade målvakt genom tiderna. 01/02 var han kass."
RocknRolf2 @ Halmstad
Kommentera

Sv: Oksa
Redax 2: Åh, men behöver inte alla dem? Titta på Mupparna. Det skulle vara värdelöst utan de sura gubbarna på balkongen! Fram för Sune och Rolf, våra egna sura muppar!!
Kommentera

Sv: Oksa
Smokey: Tack! Jag minns de två gubbarna som stod på Södra när det begav sig. Hörde aldrig dem säga ett positivt ord men ändå stod de där match efter match efter match. De var dock rena optimistkonsulterna i jämförelse...
Kommentera

Sv: Oksa
Smokey: Men va nurå? Tycker att det är skitbra att det finns motvikter till alla obalanserade optimistbulletiner. Det skapas på det sättet en hyfsad balans här inne. Inte visste jag att du hade den där poetiska ådran.
Grattis Smokey!
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2: Jag gillar inte din stil och det du skriver. Varför födde din mamma dig? Hade hon inte kunnat hitta en stake med mer positiva gener? Jobbade hon tillräckligt hårt i urvalet? Eller brände hon på första bästa negativa grågubbe hon kunde hitta? Nu vitsordar jag inte detta i sak. Men alla har vi rätten att tycka till. Och du är den mest negativa TIK-supportern jag träffat på under mina år som TIK-anhängare. En skittråkig gnälltyp.
Jag tror att hockeyspelare och andra människor växer med förtroende och tillit.
Kommentera

Sv: Oksa
Jag är väl en av dem som varit allra mest kritisk till Oksa.
Kan inte säga att jag ändrat mig.
Oksa kan säkert spela bra han också, men det kunde DeRouville också göra. Första 10 omgångarna 01/02 förlorade Timrå bara 3 matcher under ordinarie tid. DeRouville spelade samtliga.
Det är främst Oksas spelstil jag inte gillar, tycker han ser för osäker ut och släpper tveksamma returer.
Jag hade inte gnällt om Oksa var värvad som andremålis. Men nu är han värvad som odiskutabel förstemålis, och den klassen har han inte. Oksa hade näst sämst statistik i Finland ifjol, den säger inte allt men nånting säger det. Nubben borde ha siktat högre

Roster23: Bra att det går bra för Warg. Men värvningarna i sin helhet tycker jag varit för försiktiga. Nubben skulle inte behöva jaga nyförvärv nu om man satsat lite hårdare i mars/april/maj
Kommentera

Sv: Oksa
Janken:

Nej 2-2 kan vi inte gärna beskylla Oksa för, då samtliga utespelare jagar puck (i bästa junior-stil) mellan sargen och teknings-cirkeln och två Brynässpelare får leka ensamma med Oksa.

Det mesta bottnar nog i att våra backar är bortskämda med otroligt bra målvakter (lite returer) de senaste säsongerna, De måste ändra sitt spel och se till att vara först på returerna som både Oksa och Asplund släpper.
Kommentera

Sv: Oksa
TD:
Jag håller med dig jag...

0-1 målet såg enkelt ut... Men det var också en ruggig kyla i avslutet...
Han drog ut pucken i en lång båge och lade in den...
Visst hade ett utkastat ben fixat detta.. Men å andra sidan så har den gode Oksa bara någon sekund på sig att fatta beslutet. Han kan inte som vi... sitta och analysera det efter fyra repriser...

2-2 målet var solklart på Oksas retur. Men det var ett ganska bra skott från kanten som föregick det...
Försvarsspelarna ansvarar å andra sidan för att motståndarna inte skall få stå på pass mitt framför Oksa... Hade man hållit rent där så hade det varit lugnt.
Men att jämföra Oksa med Gummiplanket från Hawaii är en ren skymf mot Oksa.
Jag erkänner att jag sågade honom jäms med fotknölarna efter LHC matchen.. Men han börjar sakteliga få även min respekt.
Sen tror jag att han taggas än mer av klackens "Miika Oksa klapp-klapp-klapp" i går...
Fortsätter han så här så kan han visa sig vara en riktigt bra keeper.

Kung Kimmo är Kung Kimmo... Han är den bästa jag sett i TIK- buren.
Men Kimmo var inte bra i sina bästa stunder... Han var monstruös när han låg på topp..
Nu har vi Oksa och Asplund... Gilla läget! Oksa håller. Asplund har bevisat att han håller... Sen måste försvararna ta sitt ansvar och städa framför mål.
Kommentera

Sv: Oksa
Oksa gör väl en godkänd insats, visst skulle han kanske ha tagit friläget
om han täckt stolpen med benskydden, dragningen gick sakta. men nu har vi ingen världsmålvakt, och det andra målet gick returen lite tokigt utåt.
Sanny straff var klockrent, men för övrigt var matchen ovanligt snäll för att vara ett sk derby.
Warg går från klarhet till klarhet där har vi en skaplig andraline, jag saknar en powerforward brevid Manderwille, I tv sade han att spelet är olikt förra året då gick allt som på räls i år är det jobb ock åter jobb som gäller, det Timrås chans i år sade han till Canalplus
Kommentera

Sv: Oksa
RöDaBaSkErN: Lugn i bussen nu för f-n! Hur hade du konsumerat innan det där inlägget egentligen.

Visst fasen släpper Oksa returer men att jämföra honom med DeRouville är då rakt av oförskämt.

Släpp Kapanen nu. Att finna en målvakt av hans kaliber till det rea-pris vi lyckas fynda honom för är en 1 på miljonen.

Kapanen är Kapanen, Oksa är Oksa!

Släpp taget nu och ge honom chansen. I mitt tycke har han bara floppat i Linköping. Försäsongen drar jag inte alltför stora växlar av.

Jag förväntar mig att du är mer nyanserad än såhär i fortsättningen Danne!

Du kan så mycket mer, plocka fram kunskapen nu och visa kyla!

För detta senaste inlägg var ingen snäll hälsning till vår finska vän.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Oksa
RöDaBaSkErN: Där har du fel om Oksa,visst han såg inte kanske stabil ut igår av vad jag såg på tv.
Men det är vad jag tror så att Timrå har haft ruskigt flyt med Kapanen och Kiprosoff, att fått tag på 2 sådana kanonmålvakter har inte många lag haft flyt med.
Och nu visar det sig att Oksa "bara" är bra och inte otroligt bra som dessa herrar varit och då tycker vi han är dålig.
I övrigt så blir man frustrerad av att se på tv,vill vara på plats istället.
Tror jag flyttar hem igen!
Kommentera

Sv: Oksa
Fet-Ecke: Oksa var Finlands tjugonde bästa målvakt i fjol rent statistiskt och lär tyvärr hamna långt ned även i Sverige i år.
Där och i fallet Laakkonen har Nubben tyvärr gjort två vrålmissar.
Förmodligen är dom också två av Timrås bäst betalda.
Kommentera

Sv: Oksa
RöDaBaSkErN: Sen att jämföra Oksa med DeRouville är väl ändå lite fel.
Oksa går ofta ner på isen men DeRouville stod ju still som en rauk i sensommarsolsken.
Kommentera

Sv: Oksa
RöDaBaSkErN: Måste försvara Oksa lite i detta fall. Svår match att spela för en målis! Lite att göra och ofta skymd vid skotten. Se bara skottstatistiken!
Sen att Oksa betyder "kvist" på svenska kan vara en liten rolig detalj i debatten.
Kommentera

Sv: Oksa
Nu sen jag set Oksa i ett par matcher kan jag inte annat än döma ut karlj*veln... Maken till DeRoville trodde jag till min dumma envishet att vi skulle slippa se i Timrå igen. Tyvärr så verkar vi ha lyckats hitta en likadan målis IGEN. Har sällan och aldrig sett en målvakt som dyker så djupt så fort pucken snuddar en motståndares klubba som Oksa gör.
Visst han är bra med klubban men va f*n man måste kunna ta returen också!!!

IN MED ASPLUND! ! ! Våga Våga Våga...
Kommentera

Sv: Oksa
Rooster23: Tror att nivån på kritiken kanske hamnat på en rimlig nivå...ibörjan lät det som att det bara var han som var värdelös o anledningen till att vi förlorade. Att om vi bara bytte ut honom skulle allt ordna sig...
Sanningen är ju att utespelarna inte var speciellt lyckade heller....
Kommentera

Sv: Oksa
RöDaBaSkErN: Skönt i alla fall att han verkat spelat upp sig de sista matcherna.
Kommentera

Sv: Oksa
RöDaBaSkErN:

Okey mål efter 1.38 är inte bra! Är oksa någon typ av mästare på kallduchstarter eller?

0,87878787878787878787878787878788 i procent den här matchen kan väl diskuteras.. Nån som vet om det var otagbara skott eller orutin/slarv?
Kommentera

Sv: Oksa
Såga inte oksa för tidigt nu bara.. Han har bevisat i finska ligan senaste åren att han är att lita på.. Hyffsad räddningsprocent och stabila insatser i ett av finlands SÄMSTA lag säger väl, om inte allt, så ganska mycket...
Kommentera

Sv: Oksa
hurra: Jag har sett väldigt många hockeymatcher i mitt liv. Varav väldigt många Timråmatcher LIVE. Jag vill laget och föreningens bästa, alltså bort med Oksa. Det går självklart inte att värva vem som helst, men DET GÅR att värva bättre än Oksa, det vet jag. Mora och DIF kunde ju
Kommentera

Sv: Oksa
garfield:

Jo, jag var inne på den logiken jag också. Å eftersom de forwards vi har kvar inte på långa vägar kommer upp i tidigare Timråforwards målfarlighet så bör vi naturligtvis kicka även dom!
Kommentera

Sv: Oksa
Ge Oksa en chans annars kan ni väl skicka honom till Frölunda eller nåt. :) Tror nog att han kommer att spela upp sig. Finska målvakter har ju rykte om sig att hålla hög standard,

Hörde förresten att även försvarspelet mot LHC var kasst, ska ni inte ta och byta ut backarna med då
Kommentera

Sv: Oksa
Poffa:

Ja, ni Nolaskogsare är inte goa å tas med när ni är på det där humöret! ;)
Kommentera

Sv: Oksa
ruperts inlägg i denna tråd kl. 20:49 var det bästa på länge.
Kommentera

Sv: Oksa

rupert:

Och i den matchen hade man dragit ihop 300 gamla klackmedlemmar i Kempis. Håkan Åhlund spelade då i Timrå och fick känna på lite elak humor. Efter matchen hade han fråga Freddan om MODO-publiken alltid var så elaka. Anledningen? Jo, så fort han hade pucken fick han höra "Visa pattarna, Håkan Åhlund".

Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Vad har herr Oksa gjort? Trängt sig före dig i Bolagskön eller?
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: "Miroslav Hlinka tryckte in 1-0 efter 13.56 i power play, Stefan Öhman gjorde 2-0 efter 17.07 - och blott 21 sekunder senare satte Richard Lintner trean bakom Kimmo Kapanen i Timråkassen. Modos målkung Peter Högardh gjorde sedan sitt 17:e mål för säsongen halvminuten före paus.
Henrik Zetterberg glänste som vanligt mest i Timrå, där ex-Modoiten Fredrik Andersson kom in i kassen efter första perioden, var bra och fick hålla fick nollan inför sin gamla hemmapublik"

Ur AB från en av Kapanens första matcher i TIK-dressen....hmmmm...utbytt efter fyra insläppta mål i 1:a perioden.... Men det gick ju hyfsat för Kapanen efter att han givits chansen i ytterligare några matcher!
Kommentera

Sv: Oksa
ståpäls:

Inte va sån! Sune är bara hård...men rättvis! Karln ska boooooort!
Kommentera

Sv: Oksa
rupert: Ja, det är något skumt med Sune..."utan klubbtillhörighet".
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Ja...lite skumt är det....inlägget är daterat 2001 och du har ju bara funnits sedan 2004..hmmmmmmm...
Kommentera

Sv: Oksa
ståpäls:

Vet inte vart det där inlägget kommer ifrån...måste varit nån innan som hette Sune som höll på Olofström. Japp...klart Modin ska ha pengar...a superstar!
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Vi vet att du vill lagets bästa. T.ex. så föreslog ju du i våras att SK skulle samla in pengar till Fredrik Modin så att han skulle känna sig mer motiverad. Ser också att du redan i ditt första inlägg på HS ville skicka i väg spelare...från Olofström!?
Kommentera

Sv: Oksa
Bäste experthåkkypanel...!

Jag har under en längre tid tagit del av ert odugliga håkkykunnande och
försökt följa med i frågeställningarna så gott jag har kunnat - även fast det är svårt och det tar emot som faen...

En sak förbryllar mig dock. I min Zamboni-instruktionsbok och även här på HockeySnack ibland, så snackas det vitt och brett om instrumentpanelen...?

Jag har varken sett nån gitarrISt eller flöjtISt i min Zamboni, ändå
påstås det finnas en expertpanel med instrument?

Som vän av ordning bekymrar jag mig också över ordningsmaktens arbetsmetoder här på HockeySnack. Svärmor som har kontakter både här och där brukar bjuda våra lokala MoDoratorer på förgiftat te. Ofta sker detta i samband med att svärmor har för avsikt att idka vadslagning i samband med ismaskinstuppfäktning (återkommer till detta vid ett senare tillfälle).

Min fråga till er samlade håkkyexpertISer är:
Kokar min elaka svärmor för starkt te?
Idkar HockeySnack transmedial trafikresponsIövervakning?
Eller är det en slags ny giv med "sleeping ISmaskinISter"?

NegotivISttips: Timrå IK - fbk 0 - 26...!
Kommentera

Sv: Oksa
Jag menar bara att det yttersta ansvaret för lagets bästa har killar som Nubben o co....och så länge de anser att Oksa duger lär han bli kvar oavsett vad du eller jag tycker om det. Bättre då att stötta, eller iaf inte tokdissa, de spelare ledningen valt att satsa på. Jag menar, nå´n typ av målvaktskunnande måste väl karln besitta. Å visar det sig att han inte alls räcker till så lär nog som sagt Nubben agera.
Men tills dess stöttar åtminstone jag de spelare som representerar mitt älskade TIK!!
Kommentera

Sv: Oksa
rupert:

Jag vill lagets bästa...och lagets bästa är att inte ha en kona längst bak. Men tycker du att det bästa för de övriga i laget är att ha en dåligt målvakt så får det stå för dig. Kallar du det att stötta laget så tycker jag det är tragiskt....
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Med "supportrar" som dig behöver TIK inga fiender......
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Oksa ska vara en bra målvakt, däremot vet jag inte varför det har gått så dåligt i Timrå. Han säger själv att senaste inte var en bra dag, jag hoppas att det kommer en bra dag snart så att denna finne får visa vad han går för. Personligen tycker jag att det har varit mycket gnäll från supportrarna, de gånger jag har sett Oksa spela (inte så himla många gånger) så har han blivit lämnad till sitt öde av backarna. Nu ska en målvakt kunna klara sig själv också men backarna ska vara där och hjälpa.
Kommentera

Sv: Oksa
Jag fattar inte hur ni kan så mycket om hockey och vad som händer hos Timrå.Tror ni att det går att köpa vilka som helst. det har gått två matcher och ni målar fan på väggen.och du Rockn Rolf2 du är säkert inte på några hemma matcher utan sitter hemma framför tv och gnäller.
Kommentera

Sv: Oksa
Johan J: Det som är så oroande att att flera supportrar (dock inte undertecknad) uttryckte sin skepsis för Oksa redan FÖRE gårdagens match.

Med andra ord hade de rätt, de hade sett Oksas brister redan på försäsongen.
Kommentera

Sv: Oksa
Hoppas innerligt för både Timrås o Oksas skull att Oksa inte läser (eller får översatt) det som skrivs om honom härinne! Nog för att jag håller med om att han inlett darrigt men det lär inte sporra honom att läsa vad de sk fansen skriver här. Senast mot LHC hade i stort sett hela laget kunnat bytts ut efter första perioden så sätt gärna igång o såga utespelarna också. Överhuvudtaget så har försvaret sett darrigt ut när de satts på lite prov.
Till sist vill jag påminna om Salos tveksamma matcher förra året i Modo. Hela Sverige skrattade, typ, men i Modos GB vägrade de att dissa honom.
Kommentera

Sv: Oksa
tjobba: Oksa har inte övertygat i någon av de tre matcher jag sett honom i år. Har han inte bevisat vad han kan innan tionde omgången så sätt karln på en färja tillbaka över Bottenhavet.
Kommentera

« · 597844 · »