1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06

« · 1235699 Till forumet


Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Ja, efter en poäng mot HV (en överraskning) gäller det nu att mobilisera inför nästa match. Denna gång borta mot bandyklubben. Det verkliga bortaspöket som TIK verkat haft väldigt svårt att plocka poäng mot. Vi hoppas på ändring nu och att det blir tre poäng. Receptet kan ju grabbarna, det har dom visat inte minst i matcherna mot HV. Kampvilja, fokusering och många avslut på mål är vad som gäller. Sen får vi hoppas att domaren gör en bra match också, om det nu är möjligt.
Tre poäng och denna roadtrip är mer än godkänd.
Vinn TIK! VINN! Just go for it!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Både Granath och Skogs spelar mot Rögle enligt Challe.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Kattgubben: spelar nog mot Rögle enligt Challe, han är med andra ord inte 100 på att det kommer bli så men förhoppningsvis ja. Glädjande hur som helst.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Kattgubben: Nu börjar det att bli trångt. Är det för sent att låna ut någon back? Agera Linkan!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
dr-nix: Läs om läs rätt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Frella: du har rätt, läste lite fel där.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
dr-nix: Måste fråga. Är det ingen av er som vill att Timrå skall förlora nu. I går o förrgår var det hur många som hellst. Har man hellt plötsligt ändrat ståndpunkt?
Själv vill jag så klart att Timrå skall gå till slutspelet o ta sitt första SM-tecken.
Det har jag som sann supporter velat hela tiden. Fast jag har varit jävligt ensam.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06

Kattgubben:

På tal om Skogs, detta är en video som vi Leksingar tar fram och skrattar åt ibland :)

http://www.youtube.com/watch?v=oSpxCKZXAFY

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc Timrå IK:s enda sanna supporter!

Fantastiskt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Tror du på allvar att en Timråsupporter vill att laget ska förlora?

Vojne, vojne, vojne!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mattias - 74: på tal om Leksand så brukar behöver jag inte gå längre än till detta forum för att finna underhållning. Tänker närmast på diverse inlägg angående Granath när denne blev klar för Timrå inför säsongen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06

dr-nix:

Jag är lika förvånad som de flesta leksingar. Bara att lyfta på hatten och det är tydligt vad ett miljöombyte kan betyda.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mattias - 74: jo men det är ju knappast första gången ett miljöombyte gör en ung spelare gott. Supportrar från båda sidor behandlade ju Granath som att han vore 33 år och slut som spelare istället för en 23årig (nu 24) spelare som fortfarande kan utvecklas.

Samma sak gäller för övrigt Skogs som bara är 1 år äldre, killen kan fortfarande utvecklas och är inte en kille inne i sina sista år som spelare direkt..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
73Sjöbba: Du är väl en av dom. Du utrycker ju dig på det sättet. Är det inte fel på styrelsemedlemmarna så är det fel på tränarna eller spelarna. Men vanligast från din sida är att det är fel på hela laget.
Till skillnad från dig och en del andra så håller jag stenhårt på Timrå IK. I vått o torrt. Dessutom försöker jag hjälpa laget att vinna framgång speciellt på hemmaplan. Deru!
Så gör en sann Timråsupporter.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Dessutom kan sägas att Rögles hemmaplan ligger lite långt bort just nu. Jag är lite lessen för att jag inte kan åka dit o stötta laget.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06

dr-nix:

Granath var usel i Leksand och det var åtskilliga som ansåg att det daltades med den där pojken för mycket. Han var minst sagt oberäknelig i sitt spel. Kul att han gått bra. Vi tar tillbaks honom och Gabbe nästa år :)

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Du måste ju vara dum på riktigt. Du menar att man ska inte få kritisera? Att vara en supporter kan vara allt från att älska, ångest, lidelse, plågas mm.

Nä, det är nog dags för farbror att ta medicinen nu.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Grattis! Du har redan vunnit priset som månadens mest efterblivne skribent!

Eftersom det med tanke på din inläggshistorik inte går att fastställa att du är ironisk så får du priset tack vare ditt inlägg 14.15 idag:

"Måste fråga. Är det ingen av er som vill att Timrå skall förlora nu. I går o förrgår var det hur många som hellst. Har man hellt plötsligt ändrat ståndpunkt?
Själv vill jag så klart att Timrå skall gå till slutspelet o ta sitt första SM-tecken.
Det har jag som sann supporter velat hela tiden. Fast jag har varit jävligt ensam."

Du får även ett extra omnämnande tack vare alla inlägg där du betonar att du är en "sann Timråsupporter".

Hip hip hurra!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Du är bara en fånig lallare Uffe som sitter med tummen i munnen stillatigandes när allting går åt helvete. Du skulle kunna skapa ett fint samarbete med TJ eftersom ni har samma ideologiska filosofi över hur en idrottsförening bäst skall bedrivas! Fruktbart och dynamiskt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Jag hoppas att du kan berika publiken med ett bonusframträdande så här i segeryran; jag skulle vara väldigt tacksam om du citerar någon Timråskribent som INTE vill att Timrå ska vinna eller för den delen någon som INTE vill att Timrå ska gå till slutspel och ta SM-guld! kom igen! Bjud på dig själv nu!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
RocknRolf2: Har du plötsligt bytt ståndpunkt?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Uno Gordon: "Du är bara en fånig lallare Uffe som sitter med tummen i munnen stillatigandes när allting går åt helvete."

Men att gå in och skriva avgå alla på ett forum kan ju inte vara långt ifrån detta? Känner folk som skriver liknande saker att dom har agerat på något sätt? Tänker dom för sig själv när dom klickar på skicka knappen att "jag gör ju iaf något för den här klubben"?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: När man blir dumförklarad av skribenter som Uno Gordon eller RocknRolf2, ja då vet man med säkerhet att man är rätt ute...   ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Bytt ståndpunkt från vadå? Jag såg mina första matcher med Timrå som pojkspoling i mitten av 80-talet, sedan dess har jag varit Timrå trogen i över 20 år, med visst undantag för sammanslagningen med Tunadal då jag sket i hockeyn.

Om du syftar på gnäll på Linkan, Challe, TJ osv så skriv det istället för massa blaj om att man inte håller på Timrå och vill se slutspel mm. Jag står fast vid min åsikt att iaf Challe och Linkan ska bytas ut även om jag inser att det inte blir så denna säsong. Men kanske till nästa? Allt för Timrås bästa!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
RocknRolf2: Jag vill att Timrå IK skall vinna. Frågan är: Vill du det också?
I så fall tycker jag du skall ta o visa det och inte snacka en massa skit om att köpa spelare när både du o jag vet att det inte finns ekonomi för det.
Dessutom vore det på sin plats att ge "Challe" ett erkännade för hans eminenta förmåga att coacha laget o verkligen få fram det bästa ur varje spelare. Det tror jag ingen av alla duktiga s.k. läktarcoacher kunnat göra bättre. Möjligen med munnen o att skriva här.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: många här inne har redan bestämt sig, även om du kan ha delvis rätt så lyssnar dom inte på det örat. Ungefär likadant som att Leksandsupportrarna hade bestämt sig angående Granath så har många här inne bestämt sig angående Challe och vissa även angående TJ.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06

dr-nix:

Vi varnade er och bestämde oss för att han var dålig i Leksand vad är det för fel i det?

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Ja, jag vill att Timrå ska vinna. Nej, jag har inte tjatat så mycket om spelarförvärv även om det kanske hade varit bra med en breddback, nu blev det inte så, fine, och jag tycker de flesta verkar ha accepterat det.

Nej, jag kan inte ge Challe ett erkännande för hans "eminenta förmåga att coacha laget" eftersom jag tycker att han har varit helt fel ute många gånger den här säsongen. Jag tycker heller inte han får ut det bästa av varje spelare, det vore ju högst beklagligt om laget har gått på max hela säsongen med tanke på resultaten vi har sett. Sedan att du jämför Challe med hockeysnacksskribenter som coach är ju bara så ZZZZZZZ.

Hur menar du att jag ska "visa att jag vill att Timrå ska vinna" ? Jag har inte möjlighet att se många matcher live under säsongen men jag ser dock alla på tv. Tjata, gnälla, gnabba, spekulera osv är väl just sånt som man gör på ett hockeyforum. Eller? Vill du hejarklacksramsor i versaler istället?  Ja, det finns väl säkert dem som tycker det är helkul. Förvänta dig inte lallande fåneri från min sida dock.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
dr-nix: Egentligen skulle jag inte säga detta, men utan TJ hade laget harvat i samma serie som Sundsvall. Hoppas innerligt att du fattar detta.
Det enda man kan kritisera är egentligen att man inte byggde större o på en annan plats närmare stan. Det är det absolut enda. Numera tror jag han själv förstår detta.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mattias - 74: det är en sak att varna om en spelare man tycker är dålig det är en annan att såga en spelare vid fotknölarna. Men det var knappast bara Leksandsupportrar med och sågade honom.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
KniveN: Ja genom att hålla igen käften fullständigt och likgiltigt acceptera sakens natur förbättrar ju heller ingenting. Har du hört talas om Kejsarens nya kläder?

Tror du t ex att Anita Bdioui lämnat sin post i landstingsfullmäktige eller att IngMarie Bäcklin fått sparken som personalchef vid Sundsvall Sjukhus om inte medierna kritiskt hade granskat hennes förflutna och läsarkommentarerna och missnöjesyttringarna pyrt bland befolkningen. Knappast! Då hade dessa människor fått fortsätta!

Rom byggdes inte heller över en natt. Men för varje kritisk kommentar som skrivs kring ledningen i Timrå IK så får de till följd att de förhoppningsvis en vacker dag vaknar upp och inser vad som är bäst!

Ju mer opinion man väcker desto större är chanserna att man slutligen får gehör för sina synpunkter!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Uno Gordon:
".....vaknar upp och inser vad som är bäst!"

1) Vad är det egentligen som är bäst?
2) Hur vet du det?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Jag tror nog alla som skriver här har Timrås bästa för ögonen. Sen att det finns olika synsätt på hur man "ska" supporta föreningen är väl inget konstigt i sig. Det som däremot stör mig är när folk ska komma och kalla andra för sämre supportrar bara för att de inte har anammat just dennes synsätt. Diskussioner kring detta är bara sunt och naturligt, men ibland känns det som att det har passerat det stadiet för att glida över till rena pajkastningar och namecallings. DET tror jag inte gagnar Timrå och dess supporterskara.

såååå....Let's agree to disagree, men låt oss stå enade!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Jag har aldrig ifrågasatt vad TJ gjort för klubben utan tvärtom många gånger tackat honom för detta. Men varför lämnas Janne Söderström utanför bara för att han inte längre finnas inom klubbens väggar. Utan hans pengar hade vi också stått oss slätt när det var som allra sämst. Men det hindrar inte mig ifrån att kritisera utvecklingen. Ingen människa, absolut ingen, inte ens jag skall verka på samma post i alltför många år för då blir det slutligen stagnation. Eller är TJ någon allsmäktig Gud som överhuvudtaget inte går att rubba? Vem har gett honom statusen att sitta på samma stol år in och år ut medan andra får gå?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Spanarn: Jag är så pass nykter att jag förstår att man inte löser skadeproblematiken man haft genom att sparka en läkare. Och jag är även så pass nykter att jag vet att inom Näringslivet byter man ut cheferna efter en viss tidpunkt. Det finns inget självändamål att sitta kvar i all förbannad evighet. Det tillåts det inte göra heller. Problemet är bara att i Timrå finns det ingen över TJ som kritiskt granskar det han gör. Fast det kanske vore på sin plats?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Uno Gordon: man tycker att karln skulle ha fått sparken av Ericson om han gjort ett dåligt jobb?!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Om du inte åker ner är du inte en riktigt sann supporter!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
dr-nix: Självklart granskas TJ's arbete av styrelsen.
För övrigt kan jag tycka att många av inläggen som skrivits under eftermiddagen inte hör hemma i denna tråd. Vänligen byt spår!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
dr-nix: Så det är bara dessa kriterier man skall utgå ifrån då? Att man måste göra ett dåligt jobb för att bli avskedad eller uppsagd? Räcker det inte med att vara trött, fet och femtio? Nu skall inte det där tre orden tolkas bokstavligt! Det är snarare ett uttryck! För TJ är allt annat än fet.

Vad jag åsyftar är att det har infunnit sig en mättnad. Det som har funkat förr finns det inga garantier för idag. Menar du att Carl-Henric Svanberg gjorde ett dåligt jobb hos Sony Ericson då?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Uno Gordon: Grejen är ju att skriva här inte förändrar någonting, även om många verkar tro att dom gör någon form av insatts när skriver att nån ska avgå. Slår sig själva för bröstet och tycker att dom är jävligt duktiga som försöker få till en förändring genom att skriva på hockeysnack...

Och nej jag tror inte att någon av dessa hade fått lämna sina jobb för att 20-30 personer skriver att dom ska avgå på ett forum, tror du verkligen det själv?

Hur många är det inte som skriver kritiska saker om ledningen som inte har en aning om vad dom snackar om? Hur många vet egentligen hur mycket pengar det fanns att värva för och vad spelarna skulle ha i lön nu innan fönstret stängde, som ändå skriver an massa skit om handlingsförlamning?

Om nu det skull gå att påverka genom att ett fåtal personer på ett forum skriver en massa saker, vill man verkligen det? För inte kan väl alla dessa ha så bra insyn i Timrå att dom vet vad som är fel? Och har dom inte det, vill man verkligen att dom ska påverka då?

Sen när saker som utseendet, fritidsintressen och vart man kommer ifrån verkar få stor betydelse för om personen sköter sitt jobb eller inte, är det verkligen så dåligt ställt då? Om det är så jävla dåligt som många vill få det att vara så måste det finnas vettigare saker att klaga på.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
KniveN: "Grejen är ju att skriva här inte förändrar någonting, även om många verkar tro att dom gör någon form av insatts när skriver att nån ska avgå. Slår sig själva för bröstet och tycker att dom är jävligt duktiga som försöker få till en förändring genom att skriva på hockeysnack..."

Lika många verkar tro att bara för att man uttrycker dylik frustration och kastar ur sig sådana åsikter härinne så är det för att man tror det du skriver. Och det är minst lika beklagligt. Jag har fortfarande svårt att acceptera att det ska vara så förbannat svårt att förstå att detta är ett forum för oss fans att sinsemellan uttrycka åsikter, spy ur oss lite frustration (vilket är helt ok inom "rimliga" gränser) etc.

Att man måste kunna göra det utan att få på sig att man är nån omnipotent besserwisser som tror att man verkligen åstakommer nån förändring med det. För det tror jag merparten av oss härinne, lallare eller inte lallare, är mkt väl medveten om att vi inte gör och heller inte har för avsikt att göra....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad: Ett forum är ett forum är ett forum och inget annat. Min uppfattning är dock att det sätt som vissa hållit på här inte är frustationskräkande inom rimliga gränser. Då har man jävlígt skeva gränser i så fall.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
El Maco: Visst, det kan mycket väl stämma. Dock tycker jag fortfarande inte det är i närheten av de påhopp vissa enskilda spelare fått stå ut med härinne efter mindre bra insatser, något som vid de tillfällena fått stå i det närmaste oemotsagt. Tänker bla.a på Backe men även Mika Oksa när det begav sig. Vi pratar inte om konstruktiv kritik då inte.

Att däremot uttrycka att man önskar att vissa personer i klubben bör lämna sina poster pga att man tycker att de inte motsvarat förväntningarna tycker jag faktiskt kan försvaras. Att däremot kommentera solarievanor och frisyrer är inte vidare konstruktivt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
mikenomad: Läs vad Uno skrev kl 16:13 så ser du nog att folk tror att dom får förändringar genom att skriva här. Vissa skriver ju till och med direkt riktat till vissa personer inom ledningen/ laget.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Eftersom jag kommer att finnas på plats imorgon OCH hoppas på att dom kommer att vinna så borde jag vara en bättre supporter än dig. Eller förresten så är inte min sak att avgöra vem som är en bra eller vem som är en dålig supporter. Att ha en åsikt om att vissa poster borde bytas ut behöver väl inte betyda att man till att laget ska förlora. Man hoppas givetvis på en förbättring. Att tro på en förbättring är väl ett tecken på att min bryr sig. Personligen så hade jag inga inga tankar om Granath men jag är glad att jag hade del.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
73Sjöbba:helvete vad det skrivs här...kan jag ana författar drömmar hos vissa av er..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Uno Gordon: Han tillförde inget. Han hade med säkerhet varit kvar o sonen också om så varit fallet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
Dunc: Men skadorna försvann i takt med att vi bytte läkare då? Hur var det nu med den där devisen att blod är tjockare än vatten? Ta dig en funderare på det ett varv till och återkom till mig med ett svar...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
KniveN: Ja, ok...vissa härinne har omnipotenta drag, det kan jag hålla med om..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
hm .. match i morgon pojkar och flickor . vad sägs . ska vi skita i klubbdirektörer och vd poster ett tag och tänka lite hockey en stund . är skogs på benen . hur gick de med pärras axel . . har gabbe laddat om för en ny stormatch . kommer gath vara en dryg irriterande jävel .. många frågor ..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2010-02-06
I morgon skall jag storknapra Stesolid och Haldol, före, under och efter matchen. Jag kommer inte att vilja eller för den delen kunna dela ut kritik till spelare och ledare efter den kuren på en mycket lång tid, blir jag en bättre och mer hängiven supporter till TIK då? Är jag mer värd på supporterskalan än ni andra då?
Kommentera

« · 1235699