1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580910 inlägg · 6216 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

« · 2184399 · » Till forumet


Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Olle: Som du skriver i sista meningen. Tyder verkligen på noll känsla för spelet. Undra om domarna ens är hockeyintresserade eller bara har något slags maktbegär som gör att dom söker sig till domarutbildningen? Ingen känsla för spelet verkar de ha i alla fall. Och ska jag vara helt ärlig så har faktiskt Wessner varit minst dålig av de vi haft hittils i slutspelet, även fast han också suger.

Det är flera miljoner kronor som står på spel och man har jävla amatörer som inte klarar av att sköta sitt jobb. Att han tog Hartmann igår när Drugge slog en puck out är så jävla patetiskt så det finns inte. Hade inte varit utvisning om inte Drugge hade slagit den över sargen, det är jag tvärsäker på. I början av matchen åkte vi dessutom på en slashing när en spelare (minns ej vem) petade lite löst på handskarna, om ens det. Då tänkte jag att "jaha, det är försäsongsnivå idag". Sedan blir Dahlén manglad mot sargen men då händer inte ett skit, vart ligger nivån egentligen? Det är så jävla okonsekvent att man mår fan illa.

Vill även tillägga att jag tycker alla lag drabbas, inte bara vi. Vi har kommit undan när vi borde fått utvisningar också och vice versa.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Otto1: angående Hartmanns utvisning i slutet så tänker jag bara på Karlin och hur förbannad han var efter deras förlust nere i Västervik sist, han tyckte att det var bedrövligt att blåsa utvisning på Västervik med så lite tid kvar att spela eftersom regelboken, enligt honom, ska tolkas på ett annat sätt då. Vi kan kalla det 1-1 då. Lustigt förresten att på hockeyallsvenskan.se går domaren ut och förklarar bedömningen med målburen vid 2-1, som om DEN situationen är snackisen efter matchen. Inte ens utanför isen har åsnorna taktkänsla.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Jag har varit för arg för att titta in här förrän nu. Helvete vilken jäkla idiotmatch, är det ens 1 på 100 att de kan förlora en sådan match och ändå inträffar det. Om matchbilden är densamma imorgon så måste det bli vinst. Det ångestklumpen i magen säger är dock att matchbilden ju egentligen inte alls behöver vara densamma då och att vi visst kan förlora den, jävla klump!

Kanske har detta avhandlats tidigare men jag orkar inte scrolla mig igenom alla inlägg sedan igår. Varför spelas båda ev. game 7 på fredag och frångår varannandagsmatchandet. Dumt.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Artic Joe: Vilket vi gjorde massvis igår, ska sägas (störde Marmenlind och tog stryk framför målet, dvs). Nä, det finns inga enkla lösningar på sånt här. Det är en liten jävla gummitrissa som ska in bakom en linje, innanför en ram. Igår mäktade vi med 72 försök med att få den bakom den där linjen, vi lyckades en gång. Vilket var precis i ett läge där Västervik nyss pressat oss, Lundins mål kunde inte ha kommit mer lägligt än just då. Efter det mattas Västervik av och vi började äga ALLT i stort sett. Men: vi är återigen så pass överlägsna att noggrannheten någonstans blir lidande. Vi börjar tänka på Mikes topplista över ”snygga mål” långt innan det finns utrymme för det. Fast, tänk ändå, att få gå till final och att samtidigt avgöra sista semifinalen med några riktiga youtubeklassiker. *mmmmmmmm* 🤤🤤🤤🤤😍😍😍

STOPP! Pang, bom. 1-1 händer, ur en situation som är så egendomlig att Cmore inte märker den, trots att de vevar reprisen 700 gånger. FW vill stå upp för sin polare Dahlén och lämnar Svesse ensam med två Västervikare. Det är i stort sett bara dom tre, och Lundin, som ens verkar registrera att spelet fortgår. Att domarna inte blåser är sensationellt i sig, men att tillfälligheterna studsar som de gör i den situationen är ännu sjukare. Det hade lika gärna kunnat vara någon forward (och inte FW) som klivit på Anderberg i det där läget och då hade vi åtminstone löst den kontring som uppstår. Med publik på läktarna hade det visslats och kastats snusdosor i 10-15 minuter efter den där situationen.

Jag satt bara och gapade, men det låg så enormt långt bort i den stunden att ens föreställa sig att det skulle bli matchavgörande. Det var nästan så att jag tänkte att det var ”bra för matchen”, precis som om det finns ett uns av njutning att betrakta det här slutspelet. Ingen av våra spelare verkar ta superhårt på det hela heller, för hur fan skulle det se ut om vi, Den Stora Favoriten, skulle gnälla? Vi ska bara hålla oss till vårat och nästan be om ursäkt för att vi vann serien överlägset, trots att just det beror på att exempelvis Löven – givet sitt spelarmaterial – gör en usel grundserie. Hur som, 1-1 rör oss inte i ryggen och vi bara fortsätter att mata på. Det där löser sig.

Jag vet inte om Karlin la korvfingrarna på sin matchcoach-bibel någonstans där strax innan 1-1, men på något egendomligt sätt upphör tyngdlagen att existera. I DERAS zon, enbart. I andra änden av banan står JJ och ångrar att han inte tog med sig en god bok och något att sitta på. Sen, ja... Västervik tillbringar två minuter i vår zon under hela andraperioden. På dessa två minuter får de iväg totalt sju avslut. Sex av dessa når kassen, och de gör mål på två av dem. Vad var det Jimmy sa i Timråpodden, hade vi 34 avslut i andra? Marginaler, gott folk. 34 avslut och totalt över åtta minuter tillbringade vi i deras zon, på en period. Hatten av, men inte till Västervik, utan till oss. Det är en svår konst att lyckas gå ur andraperioden med 0-2.

Nä, fy fan. Ju mer man försöker begripa sig på alla händelser under matchen igår desto mer snabbar jag på någon form av rusande demens. Allt blir ett töcken, och slutsatsen blir att det inte går att förklara den här typen av matcher. 72 avslut är 72 olika tillfällen med sina egna omständigheter, händelser och puckbanor. Västervik hade marginalerna med sig 71 gånger, den ni. Vi kan lika gärna passa på att torska tre matcher på rad nu också, för första gången på tre Freddan-ledda HA-säsonger. Möjligt? Ja. Troligt? Nej. Det här löser vi.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Zäta75: Jag hoppas bara att PW skjuter vid bättre tidpunkter. Han har ett bra skott, men det måste vara mer trafik framför Marmenlind om det ska göra någon skillnad. Känner på något oförklarligt sätt att PW avgör match, precis som kanadensare brukar göra när det gäller som mest.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Zäta75: jag såg inte Marmenlind göra en massa monsterräddningar igår, jag såg honom däremot släppa hur många returer som helst. Tycker inte man ska måla upp Marmenlind till någon gigant, han är väl den enda målvakt som blivit utbytt i en match i semin på grund av svajigt spel?

Det är Timrå som tar för dåliga avslut, inte Marmenlind som räddar Västervik. Timrå räddar Västervik.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Olle: Likväl är det fullt möjligt att Marmenlind fortsätter att vara så bra som han var igår och att Västervik vinner de två resterande matcherna. Jag är orolig som många andra.

Viktigt att PW kommer tillbaka. Han lär få spela en del i PP också.

Nu tar vi detta! Timrå IK mot SHL!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Det är mycket hockey kvar att spela. Skulle vi spela som igår och åka ut mot Västervik så är det så sjukt att det skulle gå rakt in på topplistan där med Modo -Leksand som det mest osannolika resultatet i modern tid. Vad gör ”demontränaren” som tog upp Leksand det året? Är han deltidsbrandman idag?

Jag är hoppfull om vinst i morgon. Vi måste göra mål på chanserna, vi måste slå Västervik och vi måste slå domarna. Vi har ett tillräckligt bra lag för att vinna även om motståndarna får lite handikapp och vem vet, i morgon kanske det är vi som har domarna på vår sida?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Puckat: Carlson* tror jag han menar.. Ser gärna den förändringen med, han träffar iallafall mål. Var bra i den positionen när Harde var borta.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Tom Topp: det kommer dom garanterat att göra och värre än då..dom kommer kriga till sista svettdroppen...vind i seglen, nää..jag är orolig!
Monstret Marmelind kan mycket väl bli den som grusar våra drömmar om SHL. Dom kan gå hela vägen..
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
FH - avdammad: Carlsson har inget i ett PP att göra
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Olle: Håller helt med! Finns ingen desperation bland spelarna och det är det som gör en besviken och frustrerad hela tiden. De tror att man kan vända matcher genom finlir.

Står inte ut med tanken att Timrå kan åka ut mot Västervik och sedan se alla spelare nästa säsong spela i SHL-klubbar, utomlands osv. Fyfan! Vinn imorgon annars blir det HA i ca 10 år framöver
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Bragd-Birger: Det är så jäkla synd på Hardegård, den där skadan har sabbat andra halvan av hans säsong. Han är inte i närheten av den back han var före skadan, vem vet han kanske spelar varje match med sprutor i handen? Här tycker jag att begreppet ”tålamod” har urvattnats fullständigt, Timrås pp har inte råd att spela Hardegård just nu. Frågan är om den där skadan kommer kosta Hardegård ett SHL-kontrakt eller om han hittar ett sätt att komma tillbaka? Före skadan pratade cmore-folket om Hardegård som ligans bästa back, nu är han inte ens med som bubblare på topp-5 listan. Mikes och Haralds lista förvisso men tycker det är talande. Hoppas grabben kommer tillbaka, med PW på skadelistan har vi inte en enda back idag med acceptabla offensiva egenskaper.

Sen det här med ”tålamod”, en hockeymatch är bara 60 minuter. Visst en matchserie kan vara 7 matcher men i själva matchen tycker jag att Timrå kan kasta ”tålamod” ut genom fönstret inför en tredje period där man ligger under och ersätta det med ”desperation” istället. Igår skruvade man inte upp tempot förrän det var 3 minuter kvar och då fullständigt slaktade man sina egna möjligheter i spel 4-4 genom att ta burskydd och bara spela runt pucken. 3 minuter desperation är för kort tid att spela på för att ha en rimlig chans att vända matchen.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Tom Topp: Eller kommer Timrå orka fortsätta att dominera men inte göra mål?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Artic Joe: Vad är det för skillnad på tacklingen som Dahlén får kontra den som Drugge får? Två identiska situationer men enbart en utav dom renderar i 2 minuter..
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
TD: Jag effektivitet på 2- 3 % är ganska uselt och kommer aldrig räcka vid ev final. Tror det påverkat deras självförtroende enormt.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Absolut. Timrå spelarna måste våga ta stryk framför målet och försöka störa Marmenlind. Den killen släpper inte in puckar han ser. Han bär ju hela vv på sina axlar och gör det bravur. Störa Marmenlind är nyckeln till framgång!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Nä, en 7e avgörande vill vi verkligen, verkligen undvika.

Timrå bör mata på i ungefär samma stil, men: vara betydligt mer noggranna och TÅLMODIGA i defensiven. Västervik har nada när dom ska köra organiserade anfall. Däremot är dom hyperfarliga när dom spelvänder, och det har dom fått göra åt helvete för mycket. Ser gärna att Timrå spelar enklare och mer resolut i anfallszon och alltid - alltid! - ser till att få ner puckarna djupt när Västervik stöter mot våra backar. Inte ett jävla pucktapp efter linjerna.

Sen måste man justera formationen i första PP. Hartmann är iskall och bör bytas ut. Såg att Uncle H efterlyste Liljewall, och det kan vara ett bättre (om än något osexigt) alternativ. Och Hardy ska i n t e spela på backen. Han är uppenbart inte i zonen just nu. Det går åt helvete för sakta, och när han inte har tempot blir han tveksam och icke-resolut. Skulle nästan hellre se en forward på blå, även om det innebär lite mer risk. Blomman t ex.

Men, det kommer givetvis inte att bli någon förändring. Freddan rullar på, och det kan man väl tycka vad man vill om. Personligen tycker jag att det är ett något felaktigt användande av termen "tålamod". Man behöver inte roulette-coacha med nya formationer varje match, men när PP-spelet varit så impotent som det varit under hela slutspelet bör man åtminstone försöka skruva på det. Passet till Lööke är sönderläst, och Hartmann har inte hängt en puck från sitt slott sen Julemannen smög runt i gårdarna. Lundin är glödhet och bör nyttjas för andra avslut än den patenterade jonte-invridningen precis framför Marmenlind.

Ja, hörrni, Det står och väger. Ser man till chanser, puckinnehav osv borde man vara lugn. Västervik bör rimligen inte kunna komma undan med detta i två matcher till. Men: e n match kan dom plocka. Och då är vi framme i game7, och då gäller inte en jävla regel längre. Vilket kanske är bra för Timrås del, givet den totala icke-logiken så här långt. Men, nä. Den matchen vill vi i n t e uppleva.

Så: hoppas verkligen att Timrå gör något ytterligare än att bara köra på i exakt samma stil efter premissen "det kommer att lossna". Även om chansen så klart är stor att den gör just det. Men vi behöver fila till några ytterligare procent i sannolikhetskalkylen. Då är noggrannheten och konsekvensen nyckeln. Bättre uppspelslösningar när Haralds favorit-tvillingar är inne och tokcheckar, dumenkelt resolut efter linjerna, better safe-than-sorry i pinchandet från backarna.
Det ä r helt ok att ge Västervik lite mer puckinnehav. Dom nyttjar det oerhört mycket sämre än Timrå, när det gäller att vaska fram chanser. Checka inte i mellanhands-vakuumet, utan backa hem och och tajta bort uppspelsvägarna i mittzonen istället.
Storma kassen och ta snabba inlägg mot mål. Sidledsglidningar så att tre Västervikare hinner lägga sig på rad framför Hardegård är helt menlösa.

Osv. Gaaaah!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
BlackBay: Hade köpt det i vanliga fall och tycker att man borde slängt in Ohre i den matchen Johansson släppte in 2 mål på 3 skott, även om det nödvändigtvis inte var Johanssons fel så är jag av åsikten att då ska man byta.

Nu har inte Ohre spelat match på en månad, senast mot Västervik faktiskt, 13e mars. Att sätt in i honom det här läget, där vi eventuellt kan behöva spela en game 7 känns sådär. Vem ska vi spela efter det? Känns lite som när vi slängde in Brattström i G7 mot OIK.

Jag tycker att vi generellt har matchat målvakterna senaste 3 säsongerna. Bratten kanske fick 7 från start och byttes sedan in i säkert lika många, Ohre fick runt 7 i fjol och har startat 11 den här säsongen, aldrig två i rad.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
BlackBay: Jag tänker samma sak, men jag tror Johansson får fler puckar på sig i vv. Tycker även att tacklingen på Dahlén i samband med vv's mål var utvisning. Vv spelaren hoppar i princip in tacklingen ( har dock spetsen av skridskorna i isen ) på Dahlén. Det är definitivt inte axel mot axel, vv spelaren försöker inte undvika att tacklingen tar mot huvudet, och domaren ser det hela dessutom. Med lite otur kunde Dahlén varit tredje TIK-spelaren med hjärnskakning.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Greven: Jo ganska anmärkningsvärt att det sällan blir farliga avslut. Tycker andra lag är bättre på att hålla pucken nån sekund extra för att verkligen få iväg bra skott. Kollar man på Björklöven t.ex så gör sånna som t.ex Peron, Deilert och Liss mål på allt även långt ut i banan. Nu går det ju inte om vvik checkar intensivt, men igår när de föll tillbaka borde vi fått mycket bättre avslut på mål.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
kulltorp: Håller med dig fast lite oroväckande soppatorskkänsla igår i 3:e. Främst från dubbelutvisningen och framåt
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Jag vill påstå att det, just nu, inte finns ngt som talar för Västervik. Jag hade inte velat vara Västervik supporter just nu...
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
kulltorp: och den tror du vi vinner? En sista avgörande hemma. Aldrig så som det ser ut nu!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Borde ha skottränats mer under året kanske. Bara Albin som hittar kryssen...

Apropå Freddan och ändringar. Han har ju bevisat genom åren att vissa spelare är heliga och att dessa behåller sin position in absurdum "Lex Svedberg"

Vojne vojne hur ska detta sluta...
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Klickar det inte imorgon så har vi en till match på oss. Bra väl?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
FH - avdammad: Problemet är att Freddan kommer köra på med samma lina i PP, eller vänta till match 7 precis som mot Oskarshamn. Man skulle bytt kedja redan i match 2 eller 3. Man måste våga för att vinna!

Och återigen jag ser alldeles för lite känslor hos Timrå! Kolla bara under avblåsningarna? Nåväl, tänker inte tjata mer om detta. Men ser jag ingen som grisar, sliter, är desperat imorgon kommer jag bli så grymt besviken. Det funkar inte att ha massa solospelare som vill bli matchhjältar och ett PP som spelar sämre än 5 mot 5. Klickar inte detta imorgon är tack o hej!.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Kanske skulle prova Ohre imorgon? Han kanske funkar bättre än Johansson i sånna här typer av matcher med lite att göra.
Han kanske inte behöver "hålla värmen" på samma sätt för att rädda puckarna när chanserna väl kommer nån gång med 10 minuters mellanrum.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
PW spelar imorgon.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Spelmässigt tycker jag att det mesta fungerade igår (förutom mål då). Men och det är ett stort men. Vi måste skruva på PP:t Byt ut Hardegård mot Carlsson och spela Lundin, Lööke, Dahlén och Liljewall. Tempot måste upp i passningsspelet och Hardegård är lite för långsam. När det gäller Liljewall så finns det många giftigare forwards, men ingen i Timrå är bättre på den klassiska Thomas Holmström-rollen än han, d.v.s parkera framför mål skymma och ta stryk.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Tom Topp: Min känsla är, kommer Timrå få någon utdelning någon gång? Kommer sätta sig mentalt när puckarna inte går in och Västervik gör mål på i princip allt. Ser ingen desperation, inget jäkla anamma, ingen som driver in på mål och grisar! Det är för många som vill göra soloprestationer hos Timrå och det håller inte. Freddan måste våga matcha om kedjorna i PP, kanske byta målvakt inför tisdagens match också? Ett slutspel utan ett fungerande PP är som att köra bil utan en gaspedal. Tålamod hit tålamod dit. Jag skiter i något tålamod, jag vill se spelarna visa känslor och störa Marmelind i varje avblåsning!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jå1: Timrå skjöt ca 70 skott på mål Vvik 30 bättre effektivitet annars är det kört Vvik klart sämre än AIK
Sport är sport med rätt taktik kan man komma långt tycker 2 spelare i Vvik är Shl mässiga Marmelind och backen som alltid är inne Kapla resten är rollspelare som inte gör sig i Shl
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Tom Topp: Riskabel taktik har dom iaf : Bli totalt utspelade och lyckas göra mål på slumpchanser
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Min känsla är, kommer Vvik att orka?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Olle: det ligger nog en hel del i det du skriver.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
roger_sundsvall: nu kollar vi curling istället.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
2 matchbollar
va sägs om..avgörande match i nhc
går till sudden..o vi vinner..⭐
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Sputnik: går vi inte upp i år så är HV71/Brynäs laget att slå nästa säsong för att gå upp. Nubben, och alla andra sportchefer, får nog slita rätt hårt för att bygga en trupp som kan konkurrera med det. Det måste ju bli som löven på steroider i termer av att ösa dollarsedlar över varenda ledig nordamerikan i hela världen.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
kulltorp: Håller med spela Lindholm Rainhard som bara kör som dårar sätt Fröken Olofsson på läktaren har inte råd med fega spelduma glidare i ett slutspel som inte bryr sig ett piss
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
BlackBay: fler tydliga och öppna målchanser än denna match? Hur skulle det se ut? Att löven bara ställer upp med 3 utespelare vid varje tekning? :)
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Olle: För det första vill jag säga att jag förstår att alla håller på Västervik mot Timrå. Det är David mot Goliat. Alla förväntar sig en Timråvinst. Inget konstigt alls. Hade jag inte varit Timråit hade jag nog själv tyckt att det varit kul om lilla Västervik slagit ut Timrå. Alla gillar en underdog.

För det andra så var detta den match som gör att jag inte är orolig längre. Spelet idag var bra. Om man bortser från måltorkan så gör vi en kanonmatch. Västervik stjäl inga fler matcher nu.

Jag tycker i övrigt att Freddan coachar Lodins och Dahlén femma bra.
Det enda jag kanske vill är att få bort Olofsson, han skapar för lite och tappar puck i fel lägen enligt mig.
Svår match för Johansson i målet.

TÅLAMOD!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Jag tror så här, fixar vi V-vik så fixar vi resten. V-vik med ett igelkottsförsvar är troligen det tuffaste ett spelande lag kan ha. Men som sagt, vi ska fixa V-vik först.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hahl Bundy 2.0: Det är ändå lite lustigt, från det ena till det andra. I lövens senaste förlustmatch pratade dom länge och väl om en interference på en lövenspelare på egen blå som föranledde BIK-mål. Harald sågade domarna på den bedömningen, något jag inte förstår för BIK-spelaren står still och lövenspelaren backar in i honom. Idag blir Dahlén mosad i sargen och det föranleder Västerviks 1-1 och det enda Harald (och övriga) har att säga är: ”han kommer upp lite högt med armarna”. Harald har redan implicit sågat domarna eftersom han vill byta ut dom mot SHL-domare men jag kan inte förstå hur dom inte ägnar den situationen mer energi, det är ett regelrätt rån och ett felaktigt mål.

Varför går inte hockeyligan och cmore ut och säger som det är? Västervik får fördelar i varenda match för det blir en bättre produkt om man sinkar favoriterna lite. Hartmann åker för en boarding när Västervik har 2-3 likadana situationer som man inte blåser för, inklusive Dahlén. Albin Carlson får en rejäl satsning med armbåge mot huvudet när han är fast med annan spelare efter sargkanten, får vi någon anmälan i efterhand på det?

Hockeyallsvenskans VD var väl ut och sa: ”grattis allsvenskan, Brynäs eller HV71 kommer förgylla ligan nästa år”. Hur känner han över att förlora produkten Timrå (eller löven för den delen)?
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Nä tråkhockey ska inte premieras och borde vara förbjudet, det C-more gänget håller på med i studion är ju bara patetiskt. Vem gillar att se det Karlin och co håller på med? De spelar efter sin förmåga javisst men man kollar på hockey för att det ska vara underhållande och Västervik har haft noll underhållningsvärde. Att spela 2-2 hela säsongen gör ingen glad.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Hockeyguru: Men det händer. Vi har även legat under med ett par puckar och vänt. Ja, att vi har 3-2 måste anses vara tur, för Västervik.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
kulltorp: Hoppas du har rätt!
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Ahpl: Är med dig men min ångest ligger i att denna säsong är så grymt viktig att gå upp på. Sån bra kärna att få bygga vidare på i SHL och även om Lander ansluter nästa säsong om vi blir kvar i HA så vet vi inte hur resten lagbygget kommer se ut.

Sorry men att njuta av slutspelshockey iommer jag aldrig kunna göra förens vi är i SHL och det värsta som kan hända är att vi missar chansen på Le Mat om vi åker ur slutspelet..
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jå1: Går vi vidare från denna matchserie finns det ju en sak som är positivt att ta med.
Efter att tampas med denna demonmålvakt under en matchserie kanske det inte blir lika jobbigt att möta Poulin i Lövens mål.
Lägg därtill att Löven kommer att vara aningen mer spelande lag jämfört med Västervik vilket gör det möjligt för fler tydliga och öppna målchanser förhoppningsvis.
Går vi vidare kan denna matchserie faktiskt göra gott för oss.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
JanneH: Exakt! Timrå har ju inte direkt flyt med sig genom historien. Skridskoskenan lossnar i semin mot HV, den stolpträffen mot Oskars osv. Går denna serie till match 7 kommer det aldrig gå.
Låst ämne

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
jå1: Jag menar den här matchen, den borde man stängt. Matcherna vi vunnit är ju dessutom 2 på övertid vilket lika gärna kunnat sluta med seger för Västervik. Match 2 där vi leder med 3-1 och släpper det till övertid. Ska liksom inte kunna hända...

Jag vill se en match någon gång där vi vinner med 4-1 eller 3-0 osv, inte massa jäkla övertid o skit hela tiden. Grabbarna måste få in flera puckar för att pressen ska släppa. Att vi har 3-2 i matcher är ren jäkla tur!
Låst ämne

« · 2184399 · »