1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604146 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Kattgubben: "Komma närmare dottern" låter bekant. Var det Hannula som sa så innan han flyttade till Ryssland?

Ambroo: Detta måste vara ett slags skämt. Dolda kameran kanske.

Det stinker förbannat illa.

Olle : Bodde inte dottern i Karlskoga eller nåt liknande.. eller har jag fått detta om bakfoten? Känns ju hugget som stucket isf. Däremot tror jag säkerligen att budgeten kan ha spelat in... surt som satan att vi inte fick honom iaf.

Skarin:

Skrivet av dig kl. 06:30:

"Challe är med all rätt vansinnig i Dagbladet. Det här var ingen bra insats.

Han tar bl a upp ordet mesig. Jag tycker inte att Månsson är mesig. Detta borde ju innebära att den gode Challe VILL ha in Månsson i laget. Något annat är otänkbart. Inte minst när han brukar tugga om "svärmorsdrömmar" också.

Nej, blir inte Månsson klar inom kort är detta skandal. Jag tror dessutom att han vill hit."

Det luktar, nej det stinker av ren och skär jävla inkompetens bland kavajerna.

Challe är med all rätt vansinnig i Dagbladet. Det här var ingen bra insats.

Han tar bl a upp ordet mesig. Jag tycker inte att Månsson är mesig. Detta borde ju innebära att den gode Challe VILL ha in Månsson i laget. Något annat är otänkbart. Inte minst när han brukar tugga om "svärmorsdrömmar" också.

Nej, blir inte Månsson klar inom kort är detta skandal. Jag tror dessutom att han vill hit.

Uppgifter till Dagbladet: Timrå erbjuder Mathias Månsson tvåårskontrakt

JimmyH: Nej. Det är klart att man ska tänka sig för.

73Sjöbba: Så är det ju så klart.

Men det är ändå inget försvar för att man inte ska tänka sig för och vara mer försiktig i sina ordalag.

JimmyH:

"Sedan så försvinner inte inlägg bara för att jag eller någon annan moderator raderar dessa"

Jo, för allmän beskådan gör dom det. Då är det plötsligt mycket svårare att hitta dom för gemene man.

pratarn: Jag håller inte med. Jag tycker att det är bra och riktigt att supportrar tar upp de tveksamheter som kan finnas kring spelare. Det finns ingen anledning att helt ha locket på.

Det enda jag efterlyste mot Uno Gordon med flera var att man var lite försiktigare i ordalagen bara. Det fanns några inlägg som skulle kunna hamna på gränsen mot lagstiftningens syfte om förtal.

Sedan så försvinner inte inlägg bara för att jag eller någon annan moderator raderar dessa.

JimmyH: (lösryckt citat)

..."än det är att publicera det på internet.
Här finns det kvar för alltid och finns för alla att läsa."...

- Jo,tjena!!!

Ingalunda, konstaterar jag och några till som så sent som natten mellan Lördag-Söndag fick ta del av "den nattarbetande expert vars bartömning och sakfråga" aldrig utreddes.
Skit och idiotförklaringar fick var och en som däremot som var vaken och på något sätt deltog i den diskussionen.

Tillhör man de utvalda så räddas man från att behöva skämmas eftersom de finns folk (du är kanske en av dem, vad vet jag) som genom en magisk knapptryckning kan radera vad de finner raderbart för stunden.
-POFF!!!... ...och med detta har hans skriverier aldrig ägt rum.

Vad det sedan gäller skriverierna om Månsson här så borde de ha lagts ner innan de över huvud taget började.

Uno Gordon:
Bra :-D

stefan jalonen: Har jag sagt att han inte skall få några nya chanser då och gå vidare med sitt liv? Jag har väl snarare sagt precis tvärtom. Att alla kan göra ungdomsförsyndelser och sedan lägga det åt handlingarna. Men att jag gick i taket för Brunflo är väl att överdriva en smula. Jag tycker bara jämförelsen blev väldigt skev då jag faktiskt inte var annat än just drängfull däruppe. Jag lovar er, på heder och samvete, att skulle jag i egenskap av supporter eller anställd åt Timrå IK vannära klubbens färger och skapa svarta rubriker med ett oacceptabelt uppförande så får ni hänga ut mig som en JUDAS på det här forumet för då är förbanne självförvållat och då får jag skämmas som en hund därefter.

Därmed sätter jag punkt.

Uno Gordon:
Sluta nu. Flera här har påpekat att hans tidigare synder inte spelar roll så länge det inte kommer nua. Men du har bara fortsatt. När så nån slänger ur sig nåt ur din historia så går du i taket.
Du måste lära dig att sålla informationen min vän.
För att slippa en massa otrevligheter inom en snar framtid, råder jag dig att inte dra det hela längre.
Förstår du vad jag menar?

Uno Gordon: Du förstår inte vad jag menar.

Tycker du att det är trist och beklämmande att du måste vara övertydlig när du publicerar åsikter om spelares personlighet och karaktärsdrag så har jag svårt att se dig någonsin förstå vad jag menar också.

Det är inte du som är drabbad här.

stefan jalonen: Jag tycker man skall vrida och vända på alla stenar och beakta båda sidor när man diskuterar enskilda spelare och eventuella nyförvärv. Är det mera känsligt att diskutera Månsson för att han kommer från orten än Jere Karalahti t ex?

Brunflo naturligtvis

Uno Gordon:
Magnus. Lyssna på det du själv säger nu. Anledningen till att det där med Brunfö över huvud taget kom upp, var kanske att du gick så hårt åt Månsson. Du vet det där med att "kasta sten i glashus" och så.
Bry dig inte om vad alla säger men var heller inte själv så aggresiv om du inte klarar mothugg. En enkel ekvation.

JimmyH: För all del jag kan medge att jag tidigare skrivit mycket smörja och saker i affekt som jag fått käka upp. Men i den här diskussionen ser jag inte att jag har gjort något formellt fel. Det känns jäkligt trist och beklämmande att jag alltid skall behöva vara övertydlig när jag debatterar någonting och hela tiden skall behöva försvara mig när jag har rätt i sak. Det finns väl ingen frisk människa som i nyktert tillstånd hotar en tjänsteman? Det kan väl vem som helst räkna ut att det inte är någonting Månsson skulle ha gjort om han hade varit nykter.

Altrajt, jag skall reservera mig i fortsättningen för att undslippa onödigt käbbel.

Uno Gordon: Det hela handlar om att det är en stor skillnad att sitta i ett kafferum (etc) och surra om Månssons personlighet och karaktär än det är att publicera det på internet. Här finns det kvar för alltid och finns för alla att läsa.

Jag får en känsla av att du inte riktigt tänker dig för vad det är du egentligen skriver alla gånger. För det är mer än bara det som finns att läsa rättsligt som du påstår. Du skriver om ett genomgående beteende som med all säkerhet enbart kan rättas till av en kvinna.

Jag tror att du skulle tjäna på att använda begrepp som "jag tror", "av vad jag har hört" osv på saker du inte sett med egna ögon.

KniveN: "Mer säger jag inte" - en klassiker. Finns ju inte så mycket mer att säga. Det är ju inte klart ännu vars han kommer att spela.

KniveN: Bra att ha ett sommarställe på Alnö! :D

Från en kommentar på Ros blogg.

"Kan informera Ros och alla som läser den här bloggen att Månsson har köpt hus på Alnö utanför Sundsvall. Mer säger jag inte"

stefan jalonen: Nej jag menar bara att det är så fruktansvärt hemskt att diskutera en hockeyspelares snedsteg men det är okej att påminna både på hockeyn, på byn, härinne och överallt där man kan tänka sig. Men det är klart jag är hård som sten till skillnad från "kändisarna". Jag har dessutom aldrig begått någon brottslig handling i berusat tillstånd. Det är en jäkla skillnad. Det var samma sak med Crippe, jag har bara diskuterat hans bravader då han har skämt ut sig. Hur kan det någonsin bli förtal då om det som sägs är sanningen?

Ekvationen är enkel, det man inget vet någonting om tar man heller ingen skada av. Uppför man sig som folk som blir det inga diskussioner. Än en gång får jag förtydliga att jag inte bryr mig ett smack så länge det inte blir en polisiär sak av det hela eller negativa tidningsrubriker och löpsedlar.

Uno Gordon:
Du har inte funderat i de banorna själv i fallet med Månsson?

Hahl Bundy: Jag har gjort avbön 100.000ggr men får än idag höra talas om Brunflo. Minnena går tydligen aldrig ur...

Abron: Varför skall saker och ting bara tystas ner då? Varför skall en hockeyspelare leva i en skyddad verkstad till skillnad ifrån en vanlig Svensson? Har man gjort några snedsteg får man väl ta konsekvenserna utav det hela också. Jag har alltid fått stått för mitt och då skall väl även dessa göra det också - inte sant?

Jag vet att jag har rätt i sak i den här frågan och skäms inte ett ögonblick för denna diskussion. Om man inte får diskutera det härinne, vart skall man då diskutera det?

Som man bäddar får man ligga.

Johan J: Vänder du på det där så känns det mer rätt.

Månsson, om du läser det här ring Linkan och säg att det är klart!

Snoop: 1+2 om jag inte missminner mig

Olle: Halleluja! (c:

Uno Gordon: Crippe skrev ett 3 års kontrakt med SAIK. tom säsongen 11/12.

Uno Gordon: Nu vet jag inte om jag piskar upp en debatt som börjat lägga sig men jag vill svara:

Jag håller med dig till 100% att det är illa när lokalprofiler skämmer ut sig offentligt men jag tycker inte att man ska måsta göra avkall på allt vad socialt nattliv heter, bara för det. Jag har personligen sett exempel på betydligt större stjärnor än Månsson tappa all ödmjukhet i samma sekund som monsterkontraktet bärgades och det är fruktansvärt osexigt, samtidigt tycker jag inte att du ska ha synen på hockeyspelare som några idrottens "knights in shining white", i hockeyn kanske ungdomarna inte inser deras potential som spelare innan dom är 19-21 år och då brukar kaxigheten komma lite senare.

Det är ju inte som i tennisen, golfen eller friidrotten där man har sin privata tränare och kör sitt egna race, nu snackar vi 25 vuxna karlar som sitter i ett illaluktande omklädningsrum och funderar vilket nummer på tröjan den där idioten hade, så att klubban kan sitta perfekt i ryggslutet i nästa byte.

Inte fan är det exempelvis uffe samuelssons crosscheckingar på Cam Neely man kommer ihåg utan det är när han står och lipar i OS med dubbelt pass i händerna. Vad jag försöker säga är att detta är en halvsmutsig manssport, det kommer alltid att finnas en viss andel idioter, det är bara att gilla läget och se vad dom kan göra på isen istället. Nu säger jag absolut inte att Månsson är en idiot men personligen så skulle jag acceptera kaxigheten utanför banan så länge reglerna följs exemplariskt så fort skridskorna åker på.

Sen vet jag inte om jag missförstår dig när du talar om offentliga personer men inte fan spelar dagens elitspelare för p15-killarna som står vid sidan av rinken med uppspärrade ögon, dom spelar för sig själva. Nu hade jag ju aldrig Peter Forsberg, Mats Sundin eller Gretzky på väggarna när jag var liten utan snarare Chelios, Twist och Domi, det är kanske talande för min syn på saken.

Slutligen måste jag ju bara säga att det för mig förefaller helt naturligt att idrottsstjärnor beter sig som idioter ibland. Dom har pengarna, dom har definitivt inte spritvanan (inte ungdomarna som har tränat 7 dagar i veckan sedan dom var 10 år iaf).

Det är förmodligen betydligt svårare att anpassa sig som offentlig person (i detta fallet hockeyspelare) i en social miljö (i detta fallet krogen) som placerar individen i centrum på ett helt annat sätt. Nu finns det inget plexi som skiljer åskådare och spelare åt, nu kan varenda dryg jävel nå dig med gliringar och glåpord som helt plötsligt blir ganska personliga när dom viskas från 1 meters avstånd istället för att det vrålas från rad 10. Men vem kommer man att komma ihåg? Inte fan är det den där joppen som är ute och super och slåss varje lördag, det är ju idrottsprofilen som tappar ansiktet den där gången.

Man behöver inte vara kristen för att förstå att man kommer betydligt längre med att förlåta och gå vidare istället för att grubbla gamla oförrätter...

Simmalugnt: "Jo det känns ju dumt att sitta och spekulera i hans privatliv om man inte har VÄLDIGT bra på fötterna, men då är det ju inte längre spekulationer och då bör man sköta det snyggare än att hänga ut vederbörande här på HS."

Absolut, Jag instämmer.

250kg kärlek: Helt riktigt.
Det jag nu har fått höra från diverse bubblor är att han inte alls är som han var tidigare utan har växt till sig.
En del säger att han inte sprider dåliga vibbar kring sig.

Att ungdomar kan ha en kaxig o dryg attityd som andra kan reta sig på det är väl snarare en regel än ett undantag, eller? :)

Nä värva killen! Han är välkommen alla dagar i veckan hos mig.
Jag tror på honom tills motsatsen är bevisad!

Hahl Bundy:

Jo det känns ju dumt att sitta och spekulera i hans privatliv om man inte har VÄLDIGT bra på fötterna, men då är det ju inte längre spekulationer och då bör man sköta det snyggare än att hänga ut vederbörande här på HS.

Månsson har ju varit väldigt öppen med det senaste förvecklingarna och jag utgår därför ifrån att han är ärlig om detsamma.

Men jag förstår också om folk blir misstänksamma när det gäller en spelare med visst struligt förflutet och att det kanske är så att vi supportrar inte får veta hela sanningen.

Titta bara på alla turer kring Jonte med alla spekulationer och all ryktespridning som var då. Det tog ju länge innan sanningen kom fram.

Men den person som framträder i Månssons senaste intervju ger i alla fall mig en bild av en ansvarsfull ung man som börjar hitta sina prioriteringar i livet och för detta så hyser jag den största respekt.

Hahl Bundy: Dessutom kan människor förändras, antingen till det bättre, eller till det sämre. Det måste vara utomordentligt jobbigt för den "utsatte" att ideligen försvara sig mot gamla misstag.

Diskussionen som förs nu hade varit mer intressant om den istället handlade om Månsson, idag. Vem är han, hur har han utvecklats, hur är han på sidan av banan? Då naturligtvis berättat av någon som kommit honom nära under senare tid och därför kan leverera fakta.

Månssons vara eller inte vara i föreningen överlämnar jag till Linkan och de andra som sätter upp ramarna för föreningen. Bedömer dom att detta är en kille att satsa på så är det säkert så. Att det sedan kan visa sig vara ett felaktigt beslut, visst så kan det bli, men då är det så. Föreningen lär vara väl medveten om vilken typ av kille Månsson är idag, och har varit.
Vi behöver en spelare som Månsson, och nu när han valt att bryta sitt kontrakt med Skellefteå och dessutom är på väg mot kommunen så vore det tjänstefel att inte lyssna av med killen. Därtill tror jag att Månsson, utifrån det han sagt i media, faktiskt är beredd att spela i ett lag som Timrå, mot en mindre ersättning än hans "verkliga marknadsvärde". Då är det helt klart intressant.

Simmalugnt: Ja absolut, helt riktigt. Jag är själv en som kan hålla på el. hur?

Men ibland blir det för mycket av rykten, skadliga rykten, som blir näst intill personförföljelse pga att man bara har hört för att sen bli en vedertagen sanning.
Det måste finnas litegrann bakom pannbenet när det blir såna påhopp som det har blivit igårkväll o idag. Tror inte Mathias vill bli påmind om alla snedsteg han har gjort tidigare i ungdomligt rus.
Nu är nu o jag har inte hört nåt skit om honom de senaste åren.

"Ingen rök utan eld" det är sant. Men ibland kan det nog bara vara bäst att låta allt få slockna vilket det har gjort, utan att blåsa liv i elden igen efter flera år!

Uno Gordon:

Så alla spelare som spelat för 5-6 klubbar har alkoholproblem? För det är ju det du skriver till mig.

Sedan skriver du att "crippe" blivit så mogen. Månsson kanske redan är mogen, har det hänt några "skandaler" sedan han kom till Skellefteå AIK?

Det var väl inte förräns i Bofors han slog igenom och fick kontrakt med Brynäs. Där blev han till och med VM-spelare. Sedan hände "polisincidenten" som var onödig, men som han bett om ursäkt för, och även tagit sitt straff.

I Skellefteå har han fortsatt att producera och varit en populär spelare hos dom. Nu väljer han att bryta kontrakten, enligt honom själv för sin dotters skull. Det om något är väl ganska moget.

Hahl Bundy: Därför jag skrev som jag gjorde, om det stämmer... Det vet Linkan och de som spelat med honom bättre än jag och du. :) Men som hockeyspelare skulle han göra nytta, helt klart.

Den här åsikten och det här ryktet har jag haft med mig de senaste 2-3 åren sen han slog igenom och började bli aktuell för TIK.

Hahl Bundy:

Jag förstår vad du menar och jag håller med dig, men det finns ju något som heter "ingen rök utan eld".

Och om man på HS endast fick framföra fakta och vedertagna sanningar så skulle forumet självdö rätt omgående.

Tycho: Återigen "jag har hört".
Vem säger det? Källa? Någon?

Visst det kan mycket väl stämma, o då är jag tveksam också.
Sonnie väger upp:)

Men om man inte vet säkert varför sprida saker då som gör att fler sprider negativa rykten. Ärligt talat hur många mår bra av att hela tiden få höra skit om bvar o varannan som inte alltid är sant utan hörsägen från mun till mun.
Man ska vara försiktig med sånt.
Det tycker jag iallafall,

Om nån vet nåt 100% bubbla eller skriv brev till mig.

Bergius: Ja det är ju tur det, för härinne finns det ingen ände på all dynga vissa kan sprida, sann el. inte!

Pätr: Det jag har hört om Månsson är att han kan sprida ostämning i lagen han spelar i. Stämmer detta bör han inte värvas, annars vore han ett kanonförvärv tycker jag.

Pätr: Alltså det förflutna är såklart oerhört viktigt vid en anställning. Både på gott och ont. Så länge det är relevant för arbetsgivaren. Om de problem som nämns här i forumet är relevant eller inte och om de ens finns, det får väl Linkan och co avgöra.

Månsson har uppenbarligen gjort felsteg i livet, men hur länge ska han behöva dras med det? Mig veterligen har han skött sig sedan den omskrivna incidenten.

För att hårddra saker och ting, vilket jag gillar att göra lite grann på skämt, så kanske det vore läge att plocka fram varenda Timråspelares brottsregister och göra en genomgång...

Simmalugnt: Luleå?? :P

Hahl Bundy:

Håller med.

Jag tycker dock inte att det är motiverat med mer än ett 1-årskontrakt. Han känns absolut inte som en spelare man bör binda upp på ett långtidskontrakt.

Inte med Jonte i färskt minne.

Och för att dra en paralell om vi rent hypotetiskt kan bortse från åldern, skulle någon sticka åt Robert Burakovsky ett treårskontrakt?

Sorgligt snack som varit härinne. Det är verkligen på gränsen om vad som ska få finnas kvar o inte.
Finns det inga som har någon som helst självinsikt om vad man kan sprida för skadligt o dåligt skvaller utan som några som helst proportioner?

Vissa kna man skydda o inte snacka skit om eftersom man har gjort "offentlig förbön", eller vad man nu ville kalla det, trots pissning o fylla på offentliga platser.
Mig veterligt gjorde Mathias ett offentligt framträdande o bad om ursäkt också. Då borde det räcka o var tyst om det också!

Värva karln o knip käft när det gäller allt skitsnack!

Abron: Visst ska man ge någon en andra chans. Men när man vet att anställa den här spelaren kan ställa till problem (det förflutna tyder på det). Varför ska man då chansa? Det var ju samma sak med den här knarksmugglaren som var aktuell förra säsongen.

Jag vill samtidigt förtydliga att jag inte vet någonting om Mathias Månsson förutom det jag har sett på isen. Min avsikt med detta inlägg är inte att smutskasta honom utan det är en tolkning jag gjort av det som skrivits i forumet.

« · 1188268 · »