1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581631 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2007-12-08

952453 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
73Sjöbba: Inte en chans. Men däremot finns en annan person som lurar i bakhasorna. Exet hennes är så in i h-e nyfiken och smyger omkring och jävlas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
73Sjöbba:
Hemska saker: Elitserien.2007.12.08.Timra.vs.Brynas.SWEDiSH.PDTV.XviD-SPORT

Finns det ingen censur bland fildelarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Uno Gordon:
Aha, har suttit och undrat ett tag över vad klåen du gjorde där. Och du är säker på att kvinnan inte är modolidens flickvän?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
RocknRolf2: Det är lättare sagt än gjort när man träffat en underbar kvinna i den där skithålan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Uno Gordon: Ett tips i all välmening, undvik Övik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
jonmannen: ja men vi har ju vunnit över DIF och Frölunda 3 matcher i rad, dom har ju problem med os och vissa motståndare passar inte alls, men de gäller ju nu att vi tar och ser igenom inför dom 2 avslutande matcherna mot Brynäs va vi kan göra för att ta poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Uno Gordon: Du agerade iaf på bästa möjliga sätt (Y)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Bissett19: bättre lag ligger ovanför i tabellen,sämre lag under oss i tabellen, FACE IT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
jonmannen: Vilka djävulska nötter det finns i Örnsköldsvik alltså. Det är inte bara en myt utan en sanning och betraktelse också. Satt på O´Learys i Övik igår och såg matchen Timrå-Brynäs och käkade. Jag hade inga Timråattiraljer på mig utan var neutralt klädd och applåderade då Backlund räddade puckarna, då det kommer fram en jävla fårskalle och säger att vi aldrig någonsin kommer vinna ett SM-guld. Jag svarade bara då att det är många matcher kvar...

Men det slutade inte där, han förföljde mig praktiskt taget hela kvällen och när det så var dags att gå upp på dansgolvet så kommer samma idiot tillbaka igen och skriker Modo upprepade gånger i mitt och kallar Sanny Lindström och Jonte Hedström för jävla fittor och jag bara svarar med leende...

Men tro inte att det var slut i och med detta, nej han försvann och kom tillbaka och slängde ur sig en massa skit, men då drog jag honom intill mig och sa åt honom lägga ner verksamheten, håll du på ditt Modo men lämna mig ifred, jag är här för att ha roligt.

Men trakasserierna upphörde inte ändå. En stund senare kommer fanskapet tillbaka igen och börjar raljera om att jag stött på hans flickvän. Herregus jag stod 1m ifrån henne och dansade och råkade slänga en blick och då har ju givetvis stött på en person enligt dagens ungdoms synsätt och värderingar.

Men då gick jag därifrån för annars hade de fått evakuera hela stället. Jag var så jävla förbannad att jag höll på explodera. Den där snubben skall vara glad att jag behöll lugnet och att inte Willysson eller någon annan Timråsupporter var där för då hade garanterat smällt.

TÄNK ATT EN ENDA IDIOT SKALL FÅ FÖRSTÖRA EN UTEKVÄLL!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Bara att glömma denna match. I slutändan så kommer det ändå vara Timrå som lirar slutspel medans Brynäs är bekymmrade över Leksand i kvalserien. Då betyder denna match inte mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Bissett19:

Vad sa han då??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Dream Team:

Nä.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Bissett19: Sa han inte precis det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Ambroo:

Face it,återigen förlorade ni mot ett bättre lag;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Det var ingen höjdarmatch från TIK:s sida. Man saknade fart, kraft, intensitet, och framförallt rejäla avslut med skymning. När sedan forwards åker och gömmer sig och gör det svårt för våra mindre spelskickliga backar i uppspelsfasen så är matchen förlorad och Brynäs tillåts styra och ställa som man vill. Ja just, det var ju det här med PP:et också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Jo, det verkar vara ryggen som spökar för Timo. Saxat från ST.nu:

"Timråforwarden Timo Pärssinen gjorde två mål mot Frölunda senast. Vid det första av dem gjorde han illa ryggen och i går fanns han inte med på isen i Eon Arena.
– Det känns så där. Det är en sträckning eller något sånt. Nu ska jag vila och så får vi se om det blir bättre."

Uppehållet kommer lägligt, även för oss. Tråkigt dock för Timos del som missar landslagsspel på nytt. Kanske är vi helt ordinarie igen efter uppehållet..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Det är rent av dötrist o sitta o läsa va ni skriver här, alltid när ni möter Brynäs har ni tydligen genomfört årets dåligaste insats. Nääee! Detta var en jämn match mellan två bra lag där Brynäs o framför allt Brendl drar det längsta stråt, kunde egentligen slutat hur som helst.

Och förresten vilka fan är de som är ett hockeybockeylag??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Okej, allt vad kvällens match anbelangar är redan sagt. Jag blev tvungen att se den hemmavid och det var förbannat jobbigt. Redan inför första tekning kändes saknaden av Pärssinen som skillnaden mellan vinst och förlust och visst, så blev det nog... Nej, detta var deprimerande och nu återstår hela tio dagar innan vi får chans till revansch. Tragiskt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
htikare: man hann knappt sätta sig till rätta innan matchen var i gång o timrå började trumma på i sitt sedvanliga "från tidigare år tempo" och fick en känsla av att snart ligger första pucken bakom sperle. men där hade ack så fel. tycker att brynäs lyckades få ner tempot och därmed en del av de farliga chanser som uppstår. vet ej varför brynäs med deras inte alltför märkvärdiga trupp lyckas sätta krokar för våra fartfläktiga forwards/centrar?

sen tycker jag mig se klara svagheter i powerplay spelet, är det inte slarv så är pucktempot look i like antjärn speed. och det blir mycket enkelt att försvara sig emot! och är det inte det som är problemet så är det som nämnts tidigare här idag att man måste göra allt så himla snygg. visst har förståelse att man vill bjuda publiken på lite show för entreslanten, men varför inte bara dundra in pucken från back istället med ev chans på en målvaktsretur för center/forward? nä, istället ska det vara snyggt. leta en fristående spelare som bara kan raka in pucken med tomt mål är vad de söker. eller iaf gjorde det i ett par tillfällen ikväll. nä, dagens match är det bara att dra ett streck över. och se fram emot ett laddat tik efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
erathoo: Ja Challe sammanfattade ju själv det hela perfekt efter matchen när han säger att vi lallar runt runt hela tiden istället för att ta skott för att allt skall vara så vackert ända tills vi får öppet mål...
men man får oftast inga öppna må! o inga stilpoäng utdelas heller...men det lär väl jobbas på just detta nu under uppehållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Mjahopp. En match som kunde ha gått lite hursomhelst blev en förlust.. mina tics hade rätt och jag är inte glad över det. Brendl är helt klart effektiv. Men men, nya friska tag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
anledningen till att vi förlorade ikväll är enkel: vi gjorde färre mål än brynäs :-)

skämt åsido så menar jag egentligen vad jag säger, Brynäs gör ju för det mesta minst 2 mål i varje match,(ofta många fler) så ska man vinna mot dem måste man göra minst 3-4 pytsar och det vet vi ju alla hur många matcher Timrå har gjort fler än 3 mål i? jo i 5 av 28 matcher. Vi gör helt enkelt för få mål.
Ibland dock stämmer defensiven perfekt o då räcker det med 2-3 för att vinna, men om det blir tavlor i försvaret och några baljor i baken bli det oftast tungt och krampaktigt...även denna säsong är Timrå återigen väldigt beroende av att få första målet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco: Dominerade och dominerade. Nja. Pass i sidled, sarghörn, låååångsamt, omständigt, dåligt päpä, lättlästa och på tok för få avslut. För lite känslor och "jävlar-anamma". Första perioden var ok, men inte mer. Vi hade nog vunnit om vi fått första målet (klyschor är sexigt). Kanske hade det lossnat då mot det här spöklaget.

Brynäs gör en strålande insats. Vi räcker inte till.

Kvartsfinal mot BIF skulle smaka salmonella-fågel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
htikare: Hans intensitet och glöd saknades som fan....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Bragd-Birger: På Canal digital skymtade en remsa förbi med lagens skadade spelare o skadad kroppsdel o det stod "ryggen" efter Pärssinens namn så det lät inte som nån höjdare när han är opererad tidigare hoppas det är nån lindrigare form för vår finske "trollgubbe" behövs verkligen i förstafemman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
htikare: Ingen aning. Vad det än är hoppas jag att det läker på sisådär tio dagar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Bragd-Birger: På tal om Pärssinen..vet Du vilken skada han har? är det ländryggen som spökar igen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
rafalski: Ja en jävla kanon har han, och med precision, bäst i ES, så är det!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco: Anfalla? vi hade fem färre skott och mer BP. Sedan att man inte blåanfaller har kanske med taktik att göra samt att Sperrle kommer ihåg hur man beter sig i målet ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Måste säga att jag är imponerad av Brynäs. Inte minst av det självförtroende med vilket dom går in i matchen. Dom har ett mentalt grepp på Timrå, och det är glasklart hur dom ska spela. Här har Challe någonting att bita i.

Pärssinens frånvaro visade sig tämligen tung. Han är - liksom någon av de andra kuggarna i förstakedjan - oersättlig. Kemin försvinner. Och därmed ett av de starkaste korten i tungan-på-vågen-leken. Ingen av de andra kedjorna hade väl någon av sina större kvällar. Men, återigen, låt oss inse: Brynäs är jävligt duktiga på att få Timrå dåliga.

Hur tungt det än må kännas i afton, låten oss ta smärtan som män. Vi har tagit 12/15 på slutet, vilket får anses vara hyfsat godkänt. Vidare; endast två säkra nollor kvar i spelprogrammet. Uppmaning till Challe: avsluta serien med exakt så många läggmatcher/tokforceringsvinster som krävs för att slippa Brynäs i kvarten.
Och, givetvis. Det kunde varit betydligt värre. Vi kunde, as we speak, sitta i vår hydda med stampat jordgolv, fingerplocka melodier i moll och entonigt nynna 'det är i april man ska vinna, det är i april...'. Låt oss aldrig glömma det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Nej det här var inte bra.

Ikväll var vi inget bra för oss själv, som Plura skulle sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
rafalski: Ja det får man hålla med omdet kan inte vara många överhuvudtaget som haft hårdare o bättre skott än Brendl...rena urkraften,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
MB: Annars är väl inte vi direkt kända för bra scouting men att värva Brendl kändes väl hyfsat kassaskåpssäkert, maken till bössa får man leta efter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Foyn: Hoppas Du har rätt här....det är ju ont om spelskickliga backar.. ahl kanske...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
rafalski: Men det är ju så man ska värva, sådana man verkligen behöver och som kan leverera, får ni till några bättre backar (som även vi behöver) också kan ni glömma nedre strecket. Hade vi inte haft Finnfemman och Backis hade det inte varit roligt för oss heller.

Så är det, man har alltid ett lag som man inte fixar, i år är det Brynäs, förra året var det SAIK, året innan det Mora.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
moreten: jag skulle vara mer orolig om jag höll på Brynäs lille vän.

Nu har jag inte tid att förklara världssambanden för er okunniga, mot nya mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco: Timrå tog sig lätt in i sarghörnen ja. Näe, den här gången förstår jag inte alls vad du menar. Tyckte det var en ganska bedrövlig match av Timrå offensivt, därav också de uteblivna målen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
RocknRolf2: Det är sällan jag är villig att hålla med dig :) Men idag röstar jag på NeggoRoffe =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco: Tycker också att Hynning är värd mer chanser o mer tid..han är ju i bra ålder o kan nog förbättras eftersom. med tanke på hur många matcher han missat..

på backsidan däremot kan jag nog inte "lalla med" även om positivism är trevlig i sig...men på backsidan där har vi nog inte mycket förbättringar att kunna vänta realistiskt..på de områden de verkligen behövs i egenskaperna spelskicklighet rörlighet o snabba skott.. visst vi är etgt lag för övre halvan..men man önskar så intesivt att vi också hade ett lag för att kunna matcha de tre topplagen också i en matchserie i bäst av sju..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco: Om det här var dominans från Timrå då bör ni nog vara väldigt oroliga!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
RocknRolf2: OK, stryk "totalt". Räcker med Timrå dominerade. Inte ens i det mest magsura hörnet av Halmstad kan det väl ha sett jämnt ut spelmässigt i början av matchen? Eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
73Sjöbba: Brynässkägget var betydligt tufsigare. Såg inte dem komma upp i något organiserat, det de fick till var kontringar. Sista perioden stängde de snyggt i mittzonen men första två perioderna tog sig Timrå lätt in i anfallszon gång på gång. Dock inte på mål...

Brynäs försvarade sig bra men anfalla kan de inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
73Sjöbba: Det tråkiga är dessutom att det inte var några särskilt bra avslut som blev avgörande. 1-0 kändes klart tagbart, och 2-0 ska Backlund ta, en lös fösare rakt fram
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco: Dominerar totalt i två perioder? Bortsett från Brynäs chanser då, deras straff osv.

Jag tyckte det såg ganska lamt ut från första minuten, med några bra byten lite då och då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco:
Jag skulle vilja höra vilka 2 perioder Timrå dominerade totalt!? Personligen tycker jag det var än väldigt jämn match där Brendl var skillnaden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
htikare: Ja åsso tycker jag att det är ett svaghets tecken när man sätter Jonte på blålinjen vid PP på slutet. Han kan ju inte skjuta !
Näh jag blir inte förvånad om det dyker upp en ny back ute på Midlanda efter nyår... Jyris lön kan nog investeras...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
El Maco:
"Timrå dominerar totalt i två perioder utan att få in pucken."

Du får gärna förklara.
Personligen tyckte jag att det var jämt skägg och att Brownass var lite vassare i avsluten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
MB: Brendl har räddat oss många gånger i år, då förstår man hur vi hade legat utan honom i laget. Men som sagt Brendl går in i vilken förstakedja som helst i ES. Vi verkar ha osedvanligt lätt för TIK i år och som jag tidigare skrev så kan jag bara bocka ödmjukt för poängen som vi fick med oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Foyn: Ja visst kan man ha några långsamma o starka backar dock inte nästan alla som vi har....Kalle är ju tex. bra defensivt på sitt sätt men blir gång på gång på efterkälken i åkningen som idag o då skall just han vara den back som sköter vårt pp från blå tills. med Kokko

(för övrigt vår ende back med rapp skridskoåkning)det säger allt att vi inte kan använda Kalle defensivt i första hand han tar ju tex. nästan aldrig ett skott från blå i stort utan alltid passningar runt runt ända tills vi får en kontring emot oss..
Kalle är bra på sitt men i pp behövs hlet andra spelartyper..nu har vi ju de spelare vi har (hittils) men en Strålman vore i det närmaste ovärderlig i årets trupp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
Timrå dominerar totalt i två perioder utan att få in pucken. Och alla är dåliga... Fantastiskt.

Det här var lite slutspelshockey. Brynäs rådeffade och vann. Tyckte Timrå gjorde en OK match om man kan vara OK och bli nollade. Lite mer precision respektve tur i avsluten så... Hade vi fått hål på nollan och så vidare. Då hade gästbokenspunnit som en katt.

För att fotsätta som lallande fåne så tycker jag det är liiiiite tidigt att döma ut Hynning. Det är nu säsongen börjar för honom. Tror nog vi kommer att få ut lite till från hans sida också framöver.
Kommentera

952453 · »