1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29

645286 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
tjobba: Kanske inte.
Troligtvis kommer det att ta ett tag, men då han väl funnit sin plats i laget så kommer han att bli en riktig fantommålis för motståndet.
Men du måste ju i alla fall hålla med om att han är snabb i sidled ;-).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Knylan: Wenneberg har varit hemma i norr o lirat nån "hemvändarmatch" tillsammans med bla Svedberg o där fick han leka av sig o sätta nån rackare i nätet,,,, kanske därifrån det plötsliga självförtroendet kom, dock inte mej emot, igår visade han upp kvaliteér som varit dolda i 30 matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Johan J: Alla förtjänar en chans att "spela in sig" när man kommer till ett helt nytt lag. Min favvojämförelse är då Kapanen kom. Han kom runt jul säsongen 01-02 och var inte överjävlig då (inte på nåt sett dålig heller, men inte den klass han är ihågkommen för). Det var först när kommande säsong drog igång som hans storspel vaknade..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Otroligt vad en "ny" ramsa kan ge glädje...

Här kommer överkursen!

Melodi: (Pippis sommarvisa - och nu så vill jag sjunga).

(sjung ganska fort)
Och nu så vill vi sjunga att vi är jävligt bra
för vi har aldrig varit så bra som just idag
å timråiter är vi och kommer så förbli
sen får man ju beklaga Sundsvalls idioti
en timråit är vacker och jävligt smart och strong
och därför vill vi sjunga hela natten lång
hej
hela natten lång
hej
hela natten lång

om igen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Bergius:
3-1 målet borde kanske den gode Adam ha tagit.. Men å andra sidan tycker jag att det är skandal att Djurgårdaren får stå där oattackerad och få två- tre chanser...:
Jag vet inte vilken av Timråiterna det var som åkte fram och försökte ta undan pucken..men...
Han skall ju för faen ta bort spelaren och låta målvakten ta pucken.....
4-2 kan man väl inte säga så mycket om... Ett klockrent friläge för Thoresen.. En hockeydelikatess! Snyggt avslut!
4-3 såg jag aldrig riktigt hur det kom till?
Dock såg jag några riktigt svettiga räddnigar när DIF spelade pp i andra perioden. Det verkar som att Svoboda är en sån där målvakt som vägrar ge upp. Han sprattlar, fläker sig, simmar och gräver efter pucken.
Sen kan man ju bara ge DIF cred för sin vilja i tredje...
Dom tände till som faen efter Thoresens reducering.. Tmrå fick "nerver" men det är å andra sidan inget unikt för TIK.
Jag har sett Frölunda tappa greppet efter motståndarnas sena reduceringar i flera matcher. Bl a mot Timrå.
Det finns en klyscha som säger att "det svåraste som finns i hockey är att leda med tre mål" Det är för få för att vara kassaskåpssäkert och för många för att hålla 100%-ig skärpa. Jag tror att det stämmer till viss del.


TJALALALALALALALALA! ÅÅÅÅH RÖD O VIT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
the beat goes on...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Bergius: Jo, ett totalt mörker om vi slutar nia med samma poäng som åttan ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Bra match ikväll, gick på rus som de kan göra ibland. Men efter nästa match skriver nog RocknRolf2 här igen =/ Kan vi hålla den placering vi har nu efter 50 omgångar så är det inte totalt mörker.

Intressant att se Svoboda, killen vill verkligen bli en publikfavorit. Det känns positivt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
-Gurra-: Nåja, inte var Svoboda särskilt märkvärdig idag. Men jag antar att det beror på den stora omställningen. Han kommer växa in i det här, och visst syns det att karln har kvalitéter!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Detta kändes bra så här vid årets slut. 3 friska pinnar och vi kommer allt närmare slutspelsplats. Svoboda gör en riktigt bra match i målet idag. Men beröm godkänd. Han såg verkligen ut att trivas med publiktrycket också då han slängde sig på knä framför klacken efter sin segerdans.
Faen vad kul det är när spelarna bjuder på sig själva ;-).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Inget ont om de andra målvakterna men Svoboda såg väldigt snabb ut i sidled. Grym klass tycker jag!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Bra match i dag, en vinst är alltid bra.
Kul att se en ny målvakt mellan stolparna, dock var dagens insats sådär, han spikar förhoppningsvis igen framöver.
Kul för Wennerberg att äntligen hittat självförtroendet igen.
Nu ser vi till att 2006 blir ett bra år
Forza Tik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Den ramsan har en oerhört skön känsla..tjalala....åhhh rött o vitt..
Den måste vi fortsätta med..känns både lite förnyande o också klart medryckande..mer av den!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Skarin: Jag kände mig ganska nöjd med att backparet Aalto - Koskinen var splittrat i dag. De har absolut inte svarat för stabila insatser tillsammans. När Koskinen väl kommer tillbaka hoppas jag att Kenta inte placerar honom tillsammans med Aalto igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
dunderklumpen: Jepps. Framförallt Strålman.

Calle är i alla fall ett giftigt vapen i powerplay om man säger så. Hans skott kan nog ingen klaga på. Men. Det räcker så. I numerära överlägen är han varmt välkommen alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Skarin: Jag väntar bara att koskinen och strålman kommer tillbaks. calle johansson är en stor säkerhetsrisk. han verka tro att han har all tid i världen och sedan så när han blir checkad så verkar han mest bortkommen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Skarin: Sanny på backen inte att förglömma tycker han jobbade kungligt bra
ikväll åkte skridskor som aldrig förr! tror landslagsturneringen skruvat upp
hans tempo..kul.
Strålman saknas dock.. i backuppsättningen..det var virrigt på slutet o han är mycket bra på att lösa aviga o stressiga situationer.
Skön seger dock!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Kerstin_k: Svoboda känner jag på mig kommer få ett Timråhjärta lika stort som Kapanen och kommer minst sagt bli en viktig kugge i vinter. Han måste varit förvånad över den bra klacken vi hade i dag (och som vi brukar ha).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29

Skarin: Är som vanligt då det gäller Timrå att det ska vara jobbigt ända in i sista sekunden, man trodde det var helt lugnt vid 4-1 vid några minuter kvar av matchen. Som sagt: Det är inte lätt att vara Timråsupporter.

Känns skönt att lirarna som inte har varit speciellt bra har fått göra mål på slutet som typ: Sloan, Wennerberg och Nilsson. Nu kan det lossna för dom.

p.s När får vi höra dig sjunga ramsan/sången igen? d.s

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Kerstin_k: Rätt och riktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
TIKbiff: Kan inte göra annat än att hålla med. Tomas "Domargävle" Andersson var en mycket märklig herre ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Skarin: Tycker fortfarande att det var en skön gest. Det visar ju att han faktiskt bryr sig, förhoppningsvis anstränger han sig också ytterligare nästa match för att slippa komma i samma situation.

Jag är nog också inne på samma spår som dig, han kommer att bli viktig. Efter ett par matcher borde han också komma in i tempot och tänket, förhoppningsvis utvecklas också kommunikationen med backarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Skarin:
Sloan tycker jag gjorde sin bästa match i TIK i kväll, som någon annan sa här i kväll, trodde aldrig att man skule få se detta av hallin.
Crippe tycker jag oxå var på tårna ikväll.

Kul att Svoboda fick en assist.

Domherre Andersson från Gävle, har han lyckats med sin sämsta match i karriären? skrek så jag fick huvudvärk åt karlj****..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Funderar på att återta min tidigare sångkarriär ;) Jag gillar mickar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Kerstin_k: Svoboda bad klacken och publiken om ursäkt för att han höll på att ställa till ett satans jävulskap på slutet. Hade blivit en sexig tavla det där. Oj oj. Därav alla bugningar och alla "gå-ner-på-knä-fasoner". Skönt. På sitt sätt.

Det råder trots allt inga som helst tvivel från min sida om att Svoboda kommer betyda väldigt mycket för oss i fortsättningen. Men sista 5 minuterna vill han nog helst glömma. Det vill nog även utespelarna som jag tycker agerade mycket klumpigt! Försvarsspelet under hela matchen var lite tveksamt. Det blir inte rejält nog då pucken ska ur zon för att ta ett exempel. Krävs bättring i backspelet nästa vecka. Men anfallspelet smakade fågel. Fyra mål!! Overkligt.

Bäst ikväll var tveklöst Hallin. Beröm också till Wennerberg, Sloan, Nilsson, Ström och Regin.

Tänk att man aldrig ska få känna lugnet i slutskedet av matcherna.

Men.

Nu åker vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
LingaN: Bättre än så kommer den aldrig att bli.Det var en briljant skönsjungande Skarin då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29

Hälge: Måste nog vara bästa ramsan just nu. Ramsan borde kunna köras oftare... Gud vilken kanon ramsa. Skarin körde ju karaoke över hela bussen utanför globen och sjöng den ramsan, i was there 29/10!


Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Det är nog inte helt omöjligt. Det där med "Tja la la la la la..." känns i alla fall igen. Jag hade svårt att höra vad som sades på slutet, så jag vet inte om det är rätt =)

Ytterligare en fråga. Varför stod inte Lassila från start? Är han skadad eller är Mattias Andersson en bättre målvakt? Har Lassila gått så pass dåligt att han blivit nedpetad till 2:a målvakt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Kerstin_k: Kan det vara:

"Tja la la la la la la laa åhhh rött å vitt "....

Jag är inget vidare på detta , men...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Roligt att han ger tillbaka till klacken. Det är den ju faktiskt värd. Halvhjärtade tackningar suger, bättre då med en spelare som kan visa lite känslor. Hoppas att klacken, och publiken i stort, får honom att känna mer för laget och ge allt vad han förmår för att hjälpa oss.

En smula optimistisk efter en match som denna, men jag tror stenhårt på Svoboda. Om ett par matcher får vi svaret om det var fel gjort eller inte...

Efter Timrås 4:e mål drog klacken igång en ramsa som jag inte alls kände igen. Någon som kan berätta för mig vad som sades i ramsan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Tja, att döma av den sena artikeln i ST om matchen så framstår det som att Svoboda var matchräddare. Om han kommer att framstå som en frälsare är ju för tidigt att sia om, men en sak torde vara säker, och det är att hans spel verkar ha lyft vår offensiv ett snäpp redan nu. Där säger väl inte procentsiffror hit eller dit nåt alls, egentligen. Hoppas nu att spelarna kan få lite självförtroende av den här segern för de två macherna som står på tur är osannolikt viktiga.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Väntar bara på att dom första "Svoboda_lover"-nicken ska dyka upp här nu. Jag själv känner väl att han bör visa lite mer, även om han visade upp några schyssta moves idag. Kändes lite svajigt där i slutet dock. Att det är en bra målvakt råder det dock inga tvivel om.

En totalt förändrad Wennerberg nu, speciellt i första perioden. Tidigare har han bara sett ledsen och vek ut. Riktigt kul att se. Håller han samma klass framöver så kan han nog kanske sluta mellan 7-10 kassar när grundserien är färdigspelad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Han gjorde då inte som Luleås i leksand i tisdags när han retade upp hela hemmastå. Såg för j-ä kul ut iaf på tv. :-))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Håller med i det resonemanget...Oksa hade blivit utdömd härinne efter en sån här seger..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Kerstin_k: Först bugade han flera ggr, sedan satte han sig på knä och "tillbad" oss. Eller vad man ska kalla det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Dream Team: Jo, jag visste det redan. Jag ville bara höra lite röster om procenten...det har ju varit katastrof hittills med 89-90%.

Jag tror definitivt att det kommer att bli bättre, tycker bara att det låter kul nu när han har den procenten (hittills) att han är en frälsare.

Blev du nå´klokare ? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: "Svobodas tack till publiken kallas publikfrieri. Kul.
"

Vad gjorde han? Tror bestämmt att jag missade det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
LingaN: Mål i andra matchen på rad för tidigare så utskällde Wennerberg...å från att ha nosat på bananklasen i förra matchen med en ass så kanske Blake nu börjat skörda...Kan månne förtroendet att få coacha supporterlaget ha ngt med hans uppryckning att göra? *L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Hälge: Hans procent här:

1 Svoboda, Adam Timrå2 2 119:32486 3,0142 87,50

Inget fantastiskt facit, men poängräddare blev han väl ändå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29

Ja vi går i alla fall inte om Djurgården på målskillnaden nu. Undra vad Svoboda fick i räddningsprocent, kan inte vara mycket. Skön och spännande seger. Riktigt underhållande och bra match. Nu jävlar har vi hur mycket viktiga matcher som helst. Skulle vara guld värt att vinna alla matcher fram till FBK.

Kul att Wennerberg och Sloan fick göra mål i dag, nu jävlar ska det lossna för dem! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Roligast (förutom segern) är att Wennerberg och Sloan gjorde mål.

Svobodas tack till publiken kallas publikfrieri. Kul.

Är det någon som kollat räddningsprocenten på honom ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
NR_9:
Hur blir det förresten med Sloans klase med bananer?
Nåt att tifoa om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Jag säger bara en sak, Svoboda är nu en av mina två favoriter i Timrå IK. Sloan fortsätt att göra poäng och spela som du gjorde idag, då blir jag nöjd. För resten av Timrå spelarna vill jag bara säga ni var bra ikväll, Gott Nytt år allihopa!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Vilken pärs!
Måste det bli så förbannat spännande på slutet?
Jävlar vad tända DIF blev efter 4-2... Och skapade ett fullständigt kaos i TIK...
Kul för Blake att få pytsa...
Jag har försvarat karln och fått skäll för det.. Men jag tycker att han har visat "attityd" sedan första matchen.
(Sätt igång och skäll på mig nu då)

GO FOR IT! Nu är det 6 matcher kvar och 12 poäng till mitt "delmål"...Att kliva in med 48 p i Löfbergs...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Laken: Fy f-n...Hmm närmaste bergstopp här nere är ju en av Kungagravarna i Gamla Uppsala (mer en knöl) och sitta där själv :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Kerstin_k: Jag bevittnade inte matchen själv så det är kul att höra lite synpunkter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
MB: Ja, då får man sitta på en bergstopp nästa match utan tillgång till media och internet... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Laken: Som jag ser det finns det inget alternativ till Svoboda. Jag tycker att han står för en fullt godkänd insats i dag. Han gjorde några svettiga räddningar. Han kommer att bli otroligt viktig, hoppas att han också kan växa ut till den matchvinnare vi behöver.

Vi gör även 4 mål i dag! 3 mål i första perioden, när hände det senast? Om jag får säga det så tycker jag också att de flesta av målen var ganska snygga.
Roligt att linen med Regin, Ström och Wennerberg fungerade och producerade. Två mål på två matcher av Wennerberg, härligt!
Nilsson och Hallin tyckte jag fungerade bra, otroligt skönt att ha Hallin tillbaka i laget.

Tror det var otroligt viktigt att börja med en vinst i "måste-vinna-matcherna-serien" som påbörjades i dag. Det var nog fruktansvärt bra för självförtroendet.

Härligt Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Laken: Skyldig! Blir man avstängd från HS en match vid tre gula.. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
Fortsätt med Svoboda i mål nu. Man ska ha EN uttalad FÖRSTEmålvakt!
Gult kort till Er som tog ut segern för tidigt här inne på HS.
Hallin blir viktig, känns nästan som ett nyförvärv.

Nu gäller det att nollställa matchen och se framåt! Två viktiga matcher väntar: Brynäs och Södertälje borta...

Vilka var bäst ikväll?
Kommentera

645286 · »