1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581424 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01

« · 2382646 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Jag ska inte dra stora sågen redan men!
Det finns mycket som ju talar för att vi får försöka undvika kval.
Vi är chanslösa mot topplagen, de leker med oss.
Vi får slita enormt för att ta poäng mot de sämre lagen. Även om inga lag är dåliga i år.
Återigen, jag saknar passion, kämpaglöd, jävlar anamma, tacklingar, puck på kassen med killlerinstinkt på returer.
Vi är för mjuka och sköna i spelet.
Känns som att vi har en övertro på oss själva.
Det här håller inte.
Dahlen i landslaget! Tillåt mig småle. Dont go bro.
Jag tycker med handen på hjärtat att 3:e och fjärdefemmorna är särklass bäst.

Jag vet inte, men det känns inte bra just nu.

Hoppas jag har fel och att det vänder.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rip Kirby: Det är ju både ett tränar- och spelaransvar. Det verkar nu som att bara för att vi fått in spets på forwardssidan så ska det gå av sig själv. Det har ju inte synkat överhuvudtaget. Stundtals eller glimtvis, kanske, men alla som ser matcherna sitter ju och väntar på ett spel som inte verkar finnas där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sune: Det allra största felet Timrå IK gör är väl att man inte verkar ha en jävla aning om hur man spelar ihop som ett lag, har jag fel? Hur man får flyt i spelet, hur man genom att sätta press på motståndarlaget kan skapa ytor för varandra och öppna upp för att ge sig själva ytor och lägen att göra mål.
Vem är ansvarig för det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
håller med.
en bra back måste in
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Statistiskt sett är Jacob Stenqvist våran bästa back senaste 5 matcherna. 0 mål insläppta i 5v5. Dock får han ej spela BP. Vi behöver en till Stenqvist. Gärna bredvid Laleggia. Sätt Erixon som extraback.
Eronen kommer bli bättre. Vet dock inte om han passar så jättebra med Svensson. Båda är rätt långsamma på skridskorna. När Edfeldt fick spela sina få minuter mot HV tillsammans med Eronen så klickade det bättre. Känns som att Eronen tar ännu mer ansvar när han får spela med en junior.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rip Kirby:

Vad menar du? Nu förstår jag ingenting! Det viktigaste nu är ju att peka på vad som är fel, och att de som är ansvariga för det får lämna skutan. Hur vi sedan går vidare har ju sekundär betydelse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: jäkligt konstigt tror många i shl behöver ny manager i Hollywood tjänar dom miljoner men filmstjärnorna här får betala. Något lurt är det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Var är Timråstormen?

Känns som vi spelar med handbromsen i. Idag var det ett steg framåt att vi sköt över 30 skott i alla fall på mål. Men chanserna vi skapar är inte direkt heta. Vi har Lander, Pettersson och Wedin i en kedja. Vi har Dahlén, Hanzl och Halloran. Ändå kan vi inte skapa och etablera tryck i anfallszonen. Det känns långt till pucken, laget är
För långt mellan lagdelarna både offensivt och defensivt. Förstapassningarna från backarna i uppspelsfasen kommer alldeles för sent så forwards får puck stillastående. Med så skickliga forwards vi har i laget måste vi kunna spendera mer tid i anfallszonen. Det är i anfallszonen man får med sig utvisningar. Bara kolla på slutet vad skickliga vi är när vi tar ut målvakten och får lite tid i anfallszonen. Vi måste kunna släppa på handbromsen och börja köra Timråhockey igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dom får fan ta och slå hårdare mot dessa filmare, herregud nu är det dags för OIK att börja kasta sig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sune: Någonstans handlar detta inte alls om att veta om vad som är fel. Detta krävs det inget geni att inse. Vad det istället handlar om är ju att veta om vad man behöver göra men ÄVEN att ta ansvar för att misstagen åtgärdas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Bedrövligt är ordet. Sämst hittills i alla matcher i 5 mot 5. Dagens match....bedrövligt enkla mål bakåt. 0-1...får stå helt fri i slottet. 1-2...spelvändning två mot en (en av många). 1-3...målvaktstavla (!). 1-4...lyft ut puckjäveln för fan! Dags att börja hitta ett grundspel nu istället för att köra dump med stillastående forwards på blå. Helt ärligt så har laget inte imponerat i en enda match hittills inklusive träningsmatcherna.

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Bytt buväktare mot SAik på lillfreda!!
In mä Routän så kansk vi vinn!!
Annars så gå dä nog åt helvetet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Mot lag som FBK måste man byta sida fort och hitta ytor. Tyckte mig se tendenser att vi klarade av det, men lika ofta blir vi sönderstressade och tappa därför puck. Det positiva tror jag är att sånt här kan bli bättre med tiden när spelarna lär känna varandra bättre och vet ungefär i vilka ytor man kan förvänta sig ha medspelare redan innan en närkampssituation. Men sen måste man vara mycket mer samlade på defensiv blå. Förstår inte varför vi likt förra säsongen är så slappa där och man låter deras forwards glida igenom som smör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Satt precis intill sargen då Dahlen kom och smällde på en spelare. Var mord i blicken på han!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Det vi behöver få in är en backgeneral med en bra förstapass lite fart under grillorna, spelkicklighet har vi redan i Stenqvist och LaLeggia. I en drömvärld skulle vi få in även en ytterliggare breddback och en tung rivig forward med lite mer hockeysense än Walli.

Målvaktssidan är inget bekymmer längre
JJ har visat att han håller nu och med tanke på att det är så långt mellan matcherna så hinner han vila upp sig och lär nog stått typ alla matcher när säsongen summeras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
vonDöbeln: Tänkte på det mot HV, Halloran blir helt hindrad från att fortsätta till pucken av Billins.

Mot Linköping åkte Strömberg ut för exakt denna sak, men Billins kom undan...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
jå1: Wedda syntes ännu lite mer idag och där tror jag vi kommer får ett rejält tillskott när han kommit in i grejorna, Dahlén var involverad på ett helt annat sätt idag, bara fortsätta jobba hårt där så kommer poängen trilla in.
Lander harvinte spelat på Svensk is på 11 år och även där tror jag att han behöver acklimatisera sig lite i hockeyn som spelas i SHL.
DEmil.P är ju ingen som jobbar hårdast på isen, men om det kuggar i lite mer i formationerna i övrigt så tror jag att han kommer kunna vara ett större hot framöver.

Oliver Johansson är nog också värd att få chansen i en toppkedja tycker jag förvrigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
forts.så här mot saik
då blir vi förnedrade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Villervalla: 2 / 33 är ju skaplig procent ... på målvakten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
33 skott på mål är ju ett fall framåt iaf, man får vara glad för det lilla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75 Nya backen ......
Längd : Som Skägget . Vikt : Som skägget +10
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
kattan: Tycker även jag att vi är lite långsamma på skridskorna. Man vinner mycket på att vara snabb i dagens hockey. Vi har väl bara Halloran, Walli och Wedin samt Laleggia som är snabba på grillorna.

Den back som ska in bör vara skridskostark och relativt stor anser jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Backsidan är långsam och trubbig. Känns felbyggt. Vad skulle vi med Eronen till egentligen? Varför tog man inte in en spelare med styrka i skridskoåkning osv. Istället ännu en långsam back när vi redan har Erixon, Strömberg och Svensson. Vi får se till att klara av den här säsongen, så kan man börja bygga laget efter hur hockeyn spelas idag, det vill säga med FART. Även forwardsidan är långsam.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Mer av detta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Får verkligen hoppas det finns stor uppsida hos våra hemvändare annars blir det jobbigt med alla långa kontrakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Nu lär väl Hanzl få sitt barn innan nästa match på torsdag eftersom det nu gått 2v så de lär sätta igång så barnet kommer vilken dag som helst. Så förhoppningsvis spelar han alla matcher i fortsättningen och kan bli ännu bättre när han får energi av födseln och hans tankar skingras.

Jag ser en stor uppsida i alla våra återvändare, men vi måste få ihop det tillsammans som ett lag. Nu kör alla mest för sig själva när uppspelen inte sitter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Smetovish: trötter är nöjd med per 2 å 3 kanske de blir vinst snart
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sånt här försvar måste upphöra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Smokey: nu är jag ju en ”glaset är halvtomt”-kille men HV71-vinsten är fan ingen fjärder i hatten, dom har inte tagit en enda trepoängare än och ligger sist i tabellen. Tycker vi var riktigt dåliga i den matchen. Men vi är inte på kvalplats idag, det sätter vi upp på plussidan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
UbbeNils: Tycker vi är fruktansvärt långsamma i allt vi gör. Hämtar backarna en dump i egen zon så glider vi ner för att hämta pucken när vi var tid. Jag vill se full jävla kula till pucken för att se ett snabbt förstapass för att vända spelet snabbare. Istället tar vi burskydd. Forwards kommer ner i sina bågar. Hamna stillastående på blå för allt tar sån tid också tappar vi pucken. Vi åker runt och tänker alldeles för mycket istället för att spela på institution och inspiration. Allt går alldeles för långsamt och fantasilöst. Sedan tycker jag inte Lander är lika övertygande som många andra tycker. Enligt mig är han för lite involverad i spelet med puck för att hyllas som en top 3 värvning i ligan. Men det är många som måste upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
thorwald: jag vill byta ut honom för:

1: inte köra sönder honom i onödan.

2: för att övriga i laget fattar vikten av sina egna insatser.

JJ ska inte köras hårdare än nödvändigt för att hålla siffrorna nere åt ett lag som har andra problem än målvaktsspelet…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Öndulat: utvisningarna kommer kräva ändring!

Den får man genom att sluta åka bakom och pilla med klubban.

Senaste matcherna:
2 min TIK 4. Erixon, Tim Hooking
2 min TIK 21. Laleggia, Joseph Hooking
2 min TIK 9. Strömberg, Didrik High Sticking
2 min TIK 44. Blomqvist, Jacob Slashing
2 min TIK 14. Pettersson, Emil High Sticking
2 min TIK 14. Pettersson, Emil Slashing
2 min TIK 51. Lander, Anton Tripping
2 min TIK 94. Hartmann, Sebastian Slashing
2 min TIK 51. Lander, Anton Tripping
2 min TIK 4. Erixon, Tim Tripping
2 min TIK 33. Lundin, Albin Slashing


Det är mycket klubbpetande där.

Per Svensson har hittills kanske 10 tacklingar och massa skottäckningar men inga utvisningar…

Det skulle inte skada om spelarna tordes gå in med mer fysik och mindre petting…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Det är nu man minns typ tolv raka torskar förra säsongen och inser att vi plockat 4 pinnar mot giganter som HV71 och äckliga Frölunda på typ några få matcher. Det finns hopp i eländet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Hahl Bundy 2.0: Förstår det, är jobbigt när det går tungt, försöker bara analysera matchen och tyvärr så var dom bättre idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Hahl Bundy 2.0: Den stora skillnaden jämfört med förra säsongen är väl att vi kan ta poäng mot Linköping när vi spelar dåligt. Vi kan fortfarande inte ta poäng mot Skellefteå när vi spelar ok. Att undvika kval blir prio ett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Jonte Hedström har rätt. Men jag vill inte se Lundin med Dahlen utan Dahlen Hanzl och Wedin
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
UbbeNils: Men jag tycker att vi är bäst… därför blir jag vansinnig när det ska se ut som det gör på isen från Timrås sida.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Jag är inte orolig sett till säsongen som helhet. Per Svensson ser inte kry/ok ut, Wedin är totalt matchotränad. Hanzl-Dahlen-Halloran nykomponerad. Lander & Pettersson har inte hittat ”SHL-hockeyn”

Spontant känns det lite som att Ante (utifrån sin bakgrund i FBK) har fokuserat lite för mkt på FBK`s spel än att Timrå spelar sitt! Som sagt Färjestad vinner en stategisk tränarseger däe de stänger ner mittzon och våra uppspel sedan är de kliniska framåt och gör de mål som krävs samt får hjälp av en målvaktstavla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Hahl Bundy 2.0: Det är det jag menar, det finns lag som är bättre än Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Såg lite utav eran match. Stenqvist var inte bra..förstörde många uppspel och såg osäker ut på vad han ska göra med pucken. Kanske även forwards fel att de står galet, men det syntes inte i bild.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Tigerhjärta: Det har varit tveksamma dombeslut hela matchen, sen var det inte därför för förlorade, det var en väldigt dålig insats av Timrå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Kollar på Skellefteå nu. Vi måste verkligen göra en kanonmatch från första nedsläpp på torsdag.
Ser ut som en stor överkörning så här på förhand med det jag sett hittills idag.
Usch o fy…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Bra att vi tycker olika
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Tycker vi steppade upp rejält i andra perioden. Synd att pucken inte vill gå in i mål. Otur.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
UbbeNils: Vafan säger du? Detta är inte första matchen det har sett ut såhär dåligt, sluta skyll ifrån dig på att vi möter ett "bättre lag" det där är en förlorarementalitet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Det är mycket man vill, men möter man ett bra lag så kanske man inte tillåts göra det man vill. Och idag mötte vi ett bra lag. Även nästa match möter vi ett bra lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
🌑 värdelös match
pissit passn.spel
NOLL hot framåt
JJ släpper ett mål
Nääee detta håller INTE
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
söder över: Ok, jag förstår hur du tänker. Men jag håller inte med. JJ är en av få som visat vilja i detta lag, varför ska man då byta ut just honom? Jag tror inte det blir någon väckarklocka för backarna att ha en som jag ser det i dagsläget sämre/mindre beprövad målvakt, det är inte heller där det brister tror jag. Hela laget gör ett halvdant hemjobb och då måste man premiera spelare som spelar fysiskt och kämpar. Gärna att man flyttar upp t.ex Oliver Johansson som jag tycker gör en jättebra match när han låser fast pucken och spelar fysiskt. Eller att man på annat sätt stuvar om i kedjorna. Även Walli visar vilja och borde få mer istid kan jag tycka. Låt dom som har rätt inställning spela mycket. Backsidan finns tyvärr inte så många alternativ, men att ha rätt forwards inne gör också mycket skillnad för försvarsspelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Labban: Näst sista matchen mot Rögle var det, vi spelade BP. Svensson tar sina långa skär och får en pass i ett friläge och drar en handledare i krysset.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rico01: Det som slog mig idag är att vi ALLTID försöker ta oss in via höger sarg (ofta iallafall). Vänster var ofta helt öppen gata men ingen verkar bry sig om den kanten. Och sen är det alltid alltid alltid en passning för mycket. En spelare kan stå helt fri i slottet och lägga en blind backhand och hoppas på det bästa. I 3e började dom lägga mer på mål, kanske mycket för att FBK backade tillbaka men då studsade en chanspuck in helt plötsligt.

Mål behöver inte vara vackra, man behöver inte ha helt fritt och 5m radie till närmsta motståndare för att få skjuta. Skjut bara, vi har bra spelare att ställa framför deras målvakt, Dahlén kan vara sniper om han vill och det behöver han nästan vara i fortsättningen.

Förövrigt åker vi fortfarande på billiga men onödiga utvisningar. Dom måste bort omgående.
Låst ämne

« · 2382646 · »