1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581808 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV 71 2008-09-18

« · 1064040 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Matchen idag var en 3a på en femgradig skala kanske,men det är poängen som räknas.
Roligt att se ungtupparna våra,men det var två av backnyförvärven som måste upp ur gropen,annars blir man nog tunnhårig innan denna säsong är över....men dom kanska kommer vad det lider!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Herren sade, jag tvår mina händer från denna match
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Poffa: med tanke på att man bara spelar en premiärmatch per säsong så finns absolut den möjligheten...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: För att dra några exempel så kan det ju handla om svett, snus, toalettbesök osv, osv.

Skön diskussion för övrigt ;)

Själva matchen var väl rolig, bra, dålig, hawaii, studsig, en bedrövlig Patrik Sjöberg som vanligt, svajig, kul offensivt, och som vanligt på tok för spännande i slutet.


Men 6 mål framåt, det tar vi med oss. Det hör ju inte till vanligheterna att vi hänger 6 strutar.

Den här säsongen kan bli riktigt rolig faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Bragd-Birger: Jag tror nog era premiärsegrar är över för den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Härligt med vinst trots att laget inte gör en toppmatch, det var darrigt försvarsspel och Backlund såg skakig ut, det här kan gå bra i vinter...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Tre glädjeämnen en afton som denna:
- Premiärseger
- Frölundas andra raka snyting
- Modos första bitchslap.

Håller samtliga tre trender i sig kommer detta att bli den bästa vintern någonsin. Bittert dock att missa matchjäveln. Radiosporten är ett jävligt klent substitut när man med egna ögon vill bevittna såväl inledande målorgie som avslutande nervdaller.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Åh fy f-n vad skönt med seger!
Lehtonen - vilken back! Särklassigt bäst på plan! Även Hynning var pigg.

Det negativa måste vara power-play och Dennis Perssons backspel...
Timrå skulle, redan nu, behöva värva mer defensiv tyngd!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Hmmmm. Det där med att torka av händerna i isen har inget att göra med någon form av ovänskap. En slags renlighet och att inte smitta varandra ligger betydligt närmare sanningen. Alla gör inte så där. Men många. Ofta som sällan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Det hade iofs varit mer logiskt om bara dom som skakat hand med Thörnberg hade "tvättat" händerna. Han kanske stod först och alla andra Hv-spelare fick sekundärkladd från honom?

Imponerande match av honom btw. Jag såg inte en enda klar filmning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Laban: Äh, jag har ingen aning om varför man gjorde det. Jag reagerade bara över att det var så många av HV-spelarna som gjorde det och slöt mig till att det var en gest av något slag.

I och för sig går det magsjuka i Timrå just nu. Kan ju bero på det. Det tänkte jag inte på innan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k:

Tycker också att det ser dumt ut. Kan ju vara så att dom vill tvätta bort ev. bakterier? Är ju ganska viktigt att hålla sig frisk :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k:



Det har väl att baciller, epidemier etc inte ska
smyga sig in spelartruppen.viktigt speciellt i ett slutspel.

Rätta mig om jag har fel
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Oja, jag har varit hockeymålvakt ett antal säsonger så jag vet mycket väl vad det handlar om. Spelar hockey ganska flitigt på fritiden när isen ligger tjock också. Så hockeyhandskar och dess lukt är jag tämligen bekant med.

Det var gesten i sig som jag reagerade över. Sällan man ser så många spelare som tvättar högerhanden efter avtackning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Tvätta handen är en gammal regel, det skedde rätt ofta ifjol också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Vet du hur blött och smaskigt det är i en hockeyhandske efter 60 minuter? :) Ett sniff i handsken efter en match skulle lätt paralysera en Elefant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
KniveN: Fast varför bara högerhanden?

Jag såg aldrig att Hedström gjorde det ifjol. Inte heller HV-spelarna dom gånger jag såg dom. Kan väl tänkas att det hände någon enstaka gång. Men nu var det ju merparten av HV-spelarna som gjorde det.

Då tycker man ju att man borde göra det på båda händerna. Eller så kanske dom bara tyckte att det var äckligt att ha motståndarens högerhandssvett på sin högerhand och ville tvätta bort det. Vad vet jag? Tyckte det såg dumt ut.

Visst gjorde väl Thörnberg någon gest mot klacken också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k:

Hedström gjorde samma sak. Ett sätt att tvätta händerna på kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
klimtakjaaka: "...perfekt med tighta men skona segrar."
Bra, den inställningen köper jag. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
dr-nix: Det lär ju tveklöst bli så. Det som var nära att fälla Timrå var ju alla boxplay. HV är överjävligt bra på Powerplay och då får man inte åka ut stup i kvarten.

Hedström och övriga centrar lär ju förbättra samarbetet med backarna vad det lider. Tar nog en och annan match innan ES-tempo infinner sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: just defensiven var tveksam, men jag hoppas att det blir bättre ju fler matcher som spelats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
dr-nix: Nej, matchen i sig gav inte så många svar. Ganska virrigt defensivt långa stunder. Offensivt såg det bra ut, för det mesta. Powerplay lämnade en hel del att önska. Lehtonen skjuter som en häst sparkar kunde jag i alla fall konstatera. Pääjärvi och Lander bjöd på Show och Persson känns en aning lätt.

Jag hatar att kommentera domaren, men idag var han faktiskt dålig åt båda hållen. Kan tänka mig att dom också kämpar för att hitta matchtempot. Men det var några solklara utvisningar som missades åt båda hållen och några helt knäppa utvisningar i slutet av matchen.

Kan också konstatera att HV förmodligen vinner Powerplay-ligan. Maken till Powerplay lär vi knappast få se i årets elitserie. Grymt bra, nästan fuskigt bra.

Fulast idag var helt klart HV-spelarnas gest efter avtackningen då många av dom tvättade av handen mot isen efter att ha tagit hand med Timråspelarna. Eller kan dom ha köpt handskar som gjorde att dom blev extra svettig på högerhanden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Laban: jo men du vet våra grabbar är så pass snälla att dom ville bjuda tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Grattis till segern.

HVspelarna pratade innan matchen om att de skulle vara på
tårna från nedsläpp. De vet att TIK brukar gasa på direkt
speciellt på hemmaplan.

Vad händer? Jo TIK gör mål efter 20 sekunder..
Hv laget sitter kvar i spelarbussen och TIK går fram till
4-1.TIK är ett alldeles för bra lag att ge handicap till
och speciellt i EON.

Hv var riktigt nära att kvittera i slutet men det hade varit
både orättvist och snopet för TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Tråkigt att det inte var fullsatt... var det bara jag som tyckte att det var lite tyst i hallen ibland? Mer musik när inte klacken sjunger vore nice.

Skönt att hockeysäsongen har börjat. Många ljuspunkter ikväll, fart och fläkt på isen....och fotboll i September det går ju bara inte :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Tyvärr så gav kvällens match mig inga andra svar än att Pääjärvi absolut växt till denna säsong. Sedan att man vann hemma mot HV71 gör inte att jag får ståfräs. Så lågt har inte mina förväntningar blivit att jag blir till mig när man nästan tappar en 3måls ledning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Gud så skönt...och gud så skitnödigt!
Kan nån berätta vilken match, vilken säsong man ska kunna sitta ochnjuta av en stor ledning. Varför är det alltid på samma sätt? Alltid ska vi sluta spela och helt nödvändit mer eller mindre skyffla in en åtta tio baljor i egen kasse i slutet av matcherna??? Då är det ju bättre att ta ut Backe nör vi leder med 6-3. Det kan ju inte bli värre i alla fall.

Nåja - Gött att spöa HV och ta en vinst. Alla pinnar vlir viktiga när vi har en sån tuff start

Grattis gubbar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
mikenomad: tyckte att Micke Lind hadde dom dar spela pa resultate egenskaper, han var ruggig pa att ta viktiga tekningar och var alltid ratt i banan.

tror det kan ha vart bra att grabbarna fick slita for poangen in i det sista idag, 6-3 seger kanske hade framkallat lite vattenskalle infor kommande uppgifter....perfekt med tighta men skona segrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
dr-nix: Enligt mig kan man börja spela på resultat vid nedsläpp inför tredje perioden om man nu leder med 3 mål och har spelare för uppgiften. Nu är det kanske i svåraste laget mot just HV71.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Mycket bra att slå Hv tyvärr ser Backe ut som vanligt.
Pärsinen fantastiskt bra första perioden.
Vinst var det bästa idag, Backes målvaktspel det sämsta
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Jag är - trots allt - otroligt nöjd med premiären! Dessutom fyller jag år idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: jo men man kan inte börja lira på resultat efter halva perioden i 3:e... man släppte in HV i matchen. Vi vann men vi hade kunnat slarva bort poängen.

Underlig kommentar från kommentatorn direkt efter matchen, "stark insats av HV71"
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
mikenomad: för att kompensera lite för min överdrivna pesimism så måste man ju ändå ta med sig att vi plockar 3 pinnar av svenska mästarna och det lag som förmodligen har bäst formkurva i hela serien. Det säger ju ändå förhoppningsvis någonting om timrås potential.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Backlund var inte bra nog idag, han släppte för många returer rakt ut. Han måste jobba med sina returer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Spelare med rutin att spela på resultatet har alltid saknats i TIK.
Kommentera


Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
J-kligt skön start med 3 pinnar mot regerande...nästan lika skönt som att VF har två raka torskar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Förvisso seger mot svenska mästarna i premiären men att först tappa 4-1 och sen 6-3 det håller inte. Högt checkande centrar som har rutin när det gäller att spela på resultat saknas ju uppenbarligen. HV promenerar in i anfallzon precis när dom vill.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
YES!!! :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
PPUUUH! Sista 5 var en orgie i felbeslut och missar av Timrå.

Sett över hela matchen dock en riktigt bra insats och framförallt jävligt skönt med 3 poäng direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Rooster23: ja det slutade gott i alla fall! huga vad det skulle bli jätte onödigt spännande då!:P
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Rooster23: Dra åt helvette vad gött! Osäkert men underbart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Det var inte för det här vi skaffade Mikko Lehtonen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
mikenomad: spanningen ar olidlig, 24 sek kvar, hall i nu da!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
lungan:

Går så när man backar hem,
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
lungan: nu jävlar höll jag på att få en propp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Hassan: Nätack, det överlåter jag åt spelarna..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Är det seriöst vad håller vi på med, ledde med 6-3 nu 6-5?????
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
mikenomad: Fan offra tänderna nu för i satan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Ok...tackar.
Kommentera

« · 1064040 · »