1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581474 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02

« · 2262001 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Sputnik: Haha en dryg halvtimme jag aldrig kommer få tillbaks efter att ha kollat in spektaklet Hockeykväll. Bara om Malmö som är ett sjunkande skeppz inget positivt om Timrå att lyfta fram? Sen Loobs topp fem fysiska spelare i SHL. Hur kan han missa Svensson som tacklas mest i hela ligan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Jag lider med P Styf idag, både Malmöit och modoit så inte konstigt han hängde med huvudet. Men han coachade intensivt matchen igenom till skillnad från tröttmössan Fagervall som nog har gjort sitt nu i MIF. MPS såg ut som sin bror sista åren, ingen gnista kvar där inte tyvärr. Sylvegård borde bli anmäld i efterhand för sleewfoot eller vad det heter som domarna missade helt. Tre goa poäng blev det och ölen smakade fint bakom ståplats. Nu laddar vi för lördag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
The great one: De som känner Freddan säger dock att det är hans ändring att raka pungen innan match, inte efter, som gör skillnaden...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Bragd-Birger:

Grattis Timrå 😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Laget som för en (snart dryg) månad sen ständigt uppfann nya sätt att förlora på har plötsligt hittat ett sätt att vinna: jobba stenhårt och för varandra.
Det är inte snyggt alla gånger, särskilt inte i tredjeperioderna när det ska spelas på ledning. Idag var det stolpar och skridskor som räddade onödig dramatik i slutet.

Annars var ju känslan att det kunde bli en brun afton när Timrå missade nästan allt i 1a och MIF gjorde två mål på typ ett halvt läge. Lite övermod och slapphet framför kassen där.
Men så kom 2a och Lalles drypsäkra avslut efter typ 30 sekunder. Då började man vibba att det kanske kunde bli någon pinne till slut ändå.

Och det blev det ju, hela tre stycken. 17/21 pinnar. Fattar ni det oerhörda i den statistiken? Heeeelt gälet.

Som nämnts: Hanzl är en jävla härförare. Många liter svett i den matchtröjan. Han skulle behöva lite avlastning. Nu är han förstavalet i alla spelformer och moment; PP, BP, offensivt tek, defensivt. Men han får skylla sig själv kanske, när han är så jävla bra.

Dags att vila JJ mot Växjö, va? Grymt jobbat under dom här 7 matcherna, även om det idag höll på att sluta illa när han fick feeling och ville köra en Myllys.
Rajjan kan få stå på huvudet en match.

Så, laget som i princip var klart för kval i slutet på oktober är nu uppe och nafsar i slutspelshasorna. Hur fan gick det till egentligen?

Misstänker att Nubben tog till sig våra råd här på Hockeysnack. Tålamod! Tro på laget! Börja inte sparka och tokvärva! Ha förtroende för Freddanz!

Eller nåt.
Nu är vi bara - knappt - halvvägs in i serien, och det lär komma nya dippar och fosterställning-i-duschen-perioder. Men: nu tävlar vi på riktigt. Det dagens Timrå presterar på isen nu är eoner ifrån det stapplande fippel som presterades till och med oktober.

Jag är helt mållös (egentligen), och så där euforiskt tom på känslor som man bara kan bli när Timrå sparkar ens hockeyångest i fejjan. Städade vi precis av MIF i en måstematch? Är vi uppe på 25 poäng strax efter Brynäs och LHC med en match mindre spelad?
Hur. Fan. Gick. Det. Till?

Ingen jävla aning. Förmodligen bara El Presidente Nubbo och Demon-Freddanz som vet.
Men, en sak har jag dock jävligt klar för mig:

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR SPORT!!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Nisse på Mon or: Det är en helt annan aggressivitet man ser i försvarspelet och i att vinna puck. Väldigt imponerad hur pass mycket mer man vågar nu, och det ger utdelning. Nu är det ju såklart inte lugnt bara för att man har häng på resten utav lagen, det krävs samma insats varje match nu framöver, men nog tusan ser det mycket ljusare ut. Enda bekymret är skadelistan som börjar bli längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Jag har, liksom många med mig, varit väldigt kritisk till spelet och truppen. Men nu verkar det på nåt jävla vis kuggat i. Trots många borta så vinner man match efter match. Törs man utbrista i "in Nubben we trust"? Kan dock behövas några tillskott ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
RunarUp: Tyvärr kan jag ej på lördag, även om det skulle vara sköj att spana in Vida Arena då jag aldrig varit där. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Jag var tvungen att se om Söderbergs intervju efter 2:perioden... maken till gråtfärdig o bajsnödig Kapten var det längesen jag såg.
Kan man hoppas på att Mif -Dif gör upp om att åka ur.... snälla?!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Helt underbart.
Hoppas detta gör att det kommer lite folk i förskingringen till Vida på lördag
Räknar in Småland och Sputnik på bortastå.
Väl?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
covfefe: ett stort tifo med mustaschen för fan!

Tänk vit bakgrund och en gigantiskt grå musching bara
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Sputnik: Varje gång vi tar poäng.. Runkar vi till hockeykväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
#MUSTASCHEFFEKTEN
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Timrågogogo: Hehe, ja jag skall vara ärlig att jag skippade förra veckans avsnitt, var för tungt att kolla in efter förlusten då. Nu skall man njuta om en stund. 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Charliejfz: spelar vi "bara" in 37 poäng till så har vi säkrat kontrakt..enligt statistiken..lätt som en plätt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Nu är det bara att ladda för hockeykväll och njuuuuta 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75:Skillnaden mot sist vi var uppe är att vi vinner rättvist mot de sämsta lagen och inte mot de bästa! Vi är ett jäkligt bra hockeylag! Tack Nubben! 👏🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Charlie2: haha kan ingen göra en GIF bild av det? Hahahah han såg jävla nöjd ut också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
helt annat lag..nuu
är Impad 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Haha efter intervjun med Freddan, Hanzl fick en välförtjänt kex choklad av en pöjk :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Sputnik: Förresten Nubben "jag tror på det du gör"
Hoppas vi slipper en ny 12 matchers förluststreak bara, men hur som helst skall jag hålla käften framöver.. 🤦
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Timrågogogo: kul att se att både Bohm och Alvarez gör sina bästa matcher!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Hahl Bundy 2.0: Ja vi har ju sågat Nubben för hans "floskler" och att ha missbedömt ligan.
Vi Timråfans har ju hängt i Hockeyallsvenskan en hyffsad tid(förutom snabbvisiten i SHL senast) så de flesta av oss har nog lite missbedömt att vissa spelare likt Hanzl trots att han levererat rätt bra i KHL behövt en startsträcka för att anspassa sig till SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Hahl Bundy 2.0: Timrå har också lagt till sig med vanan att göra jävligt snygga mål.

1-0 idag, magiskt vackert.
3-2 idag, magiskt kyligt.
Hartmans klappklapp förra matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
snushane: Om jag säger OM Timrå skulle gå till slutspel tror jag vi blir livsfarliga. Speciellt med ett par nyförvärv in på detta. Tror inte många lag vill möta oss i en fullsatt NHC arena med det tryck det brukar bli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Fyfaan vilken grym match och härlig stämning på ståplats. Fanns ingen oro i sista perioden som vi spelade av på ett väldigt kontrollerat sätt. Eloge till hela laget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: 5000 säger jag! Skellefteå hemma, då får folk fan ta mig åka till arenan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
The great one: skriv nån till kansliet att han MÅSTE behålla mursen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
ÄLSKAR TIMRÅ!
Vilka hjältar vi har... och Hanzl... vilken härförare!
Nu ska jag ta nåt lugnande...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: alla resultat gick med oss ikväll...kanske vi börjar få in flytet nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Till slut blir det klart godkänt av laget igen!

Bra insats!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Halva serien är spelad och tabellen börjar visa hur lagen kommer positionera sig. Kul att TIK har möjlighet att nå slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Kerstin_k: Vi ligger 2 poäng efter Brynäs och Linköping på play in plats med en match mindre spelad. Vinner vi hängmatchen så har vi för tillfället en play in plats. Det ni!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Freddanz Musche få gärna väx ner tä knäna!
Fö då vinn vi SM-GULD 🍾🍾🍾🎉🎉🎉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Woody: Grabbarna har nog läst på HS..
Vi skrämde igång dem. 😎😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: Lugn nu, förlorar vi ett par matcher ser det brunt ut igen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Känns bra nu,,,
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Det här laget förtjänar mer publik!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Charlie2: Härlig seger igen och alla resultat går vår väg ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Tack freddan för att du behöll din mustasch 👍🏻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: Killarna i publiken insisterar på att ge Hanzl en kexchoklad. Han är så värd det! Många ville skeppa honom för bara några veckor sen. Vi ska nog lugna oss med Alvarez också. De kommer en och en nu. Lööke, Hanzl….
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: Helt otroligt jävla starkt att lyfta sig och fortsätta att dominera matchen efter deras pissmål.

Och Nubben den jäveln värvar Alvarez bara för att han ska sätta tonen mot Malmö hemma liksom. Genidrag.

Håller med Freddan: "många saker som är bra idag". Freddan har samma syn på Hanzl som jag: grymt viktig och en jävla ledare.


Hockey är underbart och Timrå är kärlek!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Grym seger! Viktiga poäng!
Whats up shithawk!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
GRYMT 👍
grym form...med spelare borta
hatten AV
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: 6 vinster av 7 möjliga t.o.m!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Dela nya lag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
bar mofftak: Detta är en underbar seger! 6 vinster av 7 möjliga. Vi går som tåget och slutspelschansen finns.

Hoppas det blir över 4000 på nästa hemmamatch. Det är laget värt.

Forza Timrå IK!

Ps Raka aldrig av muschen Freddan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: Det här var en tung seger, vi börjar växa in i shlkostymen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: Hmm synd om honom…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Zäta75: han har sett Timrå spöa hans föreningar ett par gånger nu de senaste åren…
Låst ämne

« · 2262001 · »