1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05

1954055 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Öndulat: Han steppade väl upp i slutspelet ifjol? Indikerar på att han presterar bra i viktiga matcher, hoppas han gör det här med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Tarmen70: folk (inklusive jag) har sågat spelare och ledare på det här forumet i 10 års tid. Ibland orättvist och ibland rättvist. Jag är fascinerad över att det blir sånt rabalder över just Drugge. Tänk när Robin Jonsson spelade hos oss och gjorde en knackig första säsong. Jävlar vad svordomarna haglade här inne. Sen växte han ut till en rätt stabil, och tandlös, defensiv back.

Marcus Högström var en annan som fick utstå en hel del skit, han växte ut till en rätt bra spelare till slut. Och då ska vi inte ens snacka om vad folk skrev om nubben när han drog till Frölunda och snodde med sig pyörälä.

Sen är allting relativt. Man minns när laget åkte till Skellefteå och det hängde en docka föreställandes Jonathan Hedström under en bro. Andra lags fans har blivit portade från arenor efter dödshot mot spelare osv. Den kritik som vädras på det här forumet är ingenting mot vad många andra spelare fått utstå. Många spelare får ta emot hån som är 100 gånger värre på isen varje match.

Man kan inte försvara personangrepp, det är inte ok. Men av den kritik som vädras här inne, kom igen. Lite skinn på näsan får man väl ha? Hur blev en 7:e back i periferin av laget föremål för så mycket diskussion?

Några av er som försvarar Drugge verkar känna honom privat och det är väl aldrig kul att läsa att en god vän får ta emot kritik men jag hävdar fortfarande att går man ut i media över att man inte får speltid (hade det hänt för 10 år sedan så hade dom flesta fans velat ställa honom utanför laget bara därför) och sen presterar man som han gjorde mot Örebro, då får man tåla att bli sågad. Sen det här med att spelare läser på hockeysnack, det tror jag inte ett skit på. Det här forumet har tappat rejält i kvalité i flera års tid, det är väldigt sällan man ser någon som faktiskt avlägger en riktig matchrapport längre. Vad finns det för spelarna att läsa på det här forumet?

Det är det sista jag tänker skriva om fallet Drugge. Det känns mer intressant att diskutera vilken otrolig utveckling en sån som kinnvall har haft denna säsong. I den absoluta toppen bland backarnas skytteliga och han spelar i ligans sämsta lag. Jävlar vad han har stärkt sina aktier. Är det någon back som kan bli en ny Åkerman så är det väl han?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
kulltorp: Håller med lite kritik ska man tåla, men ni hänger ju ut spelare så in i helvete. Man kan ju tro att ni vill rulla dem i tjära och fjädrar.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Andersson: vem ska spela center i den kedjan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
kallekoskinen99: Om Billmos är i riktigt bra form låter det Konstigt att han hamnar i en tredjekedja . Tänk er en formtoppad Billmos i kvalet med tex Wedin och Laxen , hyfsad kedja .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
NDR: han är ju inge vidare drugge va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
kallekoskinen99: det bästa med ohlsson är hans förmåga att få med sig utvisningar. Tränar han stenhårt på avslut till nästa säsong kommer han bli livsfarlig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
TIK-Lund: Nielsen har imponerat något oerhört på mig. Knappt ett enda misstag hittills, säkra och hårda passningar på bladet och otippat lite problem i det fysiska spelet. Sedan blixtrade han till med skridskoåkingen under gårdagens match när han drog en rajd upp längs högerflanken, såg ut som en oljad blixt!

Som tidigare är jag fortsatt positiv och hoppfull inför kvalet.
Törna - fisk(Rens) - Hållander som alla lirade bra igår som en andra line. Tar plats bakom Wedda-Palmberg-Laxen. Bilmos som är riktigt het nu kliver in i en tredje line och får sällskap av Ohlsson som jag tycker utvecklats mycket under säsongen och är jävligt nyttig i spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Öndulat: Det har jag också noterat, man har aldrig sett någon jiddra med Jalle.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Öndulat: Det är som man brukar säga, "hellre hårt i plexit än löst i mål".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
JanneH: JalleJanne har växt på mig sen han kom hit. Först undra man ju då han drog på sig alla skador och sjukdomar men nu är han riktigt rolig att se spela. Även att inte en jävel vågar bråka med han på isen är underhållande. Hans skott är fan inte att leka med heller, inte bäst precision kanske men jävligt hårt iaf!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
TIK-Lund: Jag hakar på dig i din analys och plussar också lite för Rensfeldt, Hållander, Bilmos sedan känns det som att JalleJanne börjar hitta ett stabilt och bra backspel, kanske inte glänser som Nick Ebert men igår såg jag honom lösa de flesta situationer på ett helt annat sätt än vad våra andra backar gjort under säsongen. Instämmer också i din analys att vi måste bli bättre på att städa framför egen kasse. På tok för enkelt idag för motståndare att parkera i ansiktet på våran målis
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Förväntade mig absolut ingenting inför match. Halva laget borta mot ett Örebro med formkurva spikrakt uppåt.

Hursom... Plus i kanten för Korvis som stod för räddningar vi inte sett på hela säsongen hittills, jäkligt kul att se!

Billmos formtoppar i slutet av säsongen precis som förra!

Nielsen - Framtidsnamn, oerhört mogen i sitt spel.

Hållander gör återigen en kanoninsats, kedjan med honom Thörnkvist och Rensfeldt kan man spika nu, överlägset Timrås bästa femma igår.

JalleJanne är en back vi kan lita på nu, han och HåLarssa är väl de två backarna jag är tryggast med på isen.

Spelet framför eget mål lämnar en del att önska, vi har helt klart materialet för att vinna fler kamper där, och framförallt ska man inte få stå framför burväktarn helt obevakat, skärpning!

Sedan hoppas jag man lyckas inkludera forwards bättre i det defensiva spelet, ohyggligt mycket skit som våra backar får när det egentligen är forwards som är lika stora bovar i dramat.

Det skall ju inte automatiskt bli mål bara för att en back gör ett misstag/ramlar eller bara blir överspelad, avsaknaden av naturliga centrar gör oss otroligt sårbara i just detta moment såklart.

Om man nu halva laget är borta igen nästa match, låt junisarna/utfyllnadsspelarna ta mer istid, poängen är helt oviktiga, gillar inte att exempelvis Larssa fortsättningsvis snittar mest istid i ligan som lagets viktigaste pjäs när inte matcherna betyder något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
NDR: ähh, bull!! Du är Draggens pappa och håller på Luleå⚘
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
NDR: en spelare gör direkt avgörande misstag på 3 av motståndarnas 4 mål , det är klart att folk blir irriterade. Men som sagt, misstaget är nubbens och freddans, inte drugges.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Tarmen70: Det finns väldigt många så kallade 'experter' på detta forum, kan skriva ranter om hur mycket ni förstör .. Ni äcklar mig, Ni Älskar inte Timrå IK!

All skit om Drugge ikväll är direkt pinsam. Punkt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Kul att Nubben värvar spelare inför nästa säsong efter matchen i alla fall. Såg ut som Nubben pressade Viktor Lodin hårt att skriva på. Så jag räknar in han i nästa års lagbygge redan nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Hur gick matchen? Jag var förvisso på plats, men jag fipplade med mobilen hela matchen. Fick inte igång den där jävla parkeringsvärmaren. Frustrerande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Tarmen70:

För det första skulle jag inte bry mig, för det andra så är jag ingen proffesionell ishockeyspelare. Man kritiserar spelaren och inte personen. För det 3:e så är det spelarens egna val om dom vill gå in här o läsa. Så ditt argument håller inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Tarmen70: Törs man inte få negativ kritik, så ska man inte hålla på med elitidrott...punkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Tarmen70: bara ditt nick säger att du är en känslig typ😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Modano: ...vilken Druggefori det blev härinne..jag som bara frågar om han varit inne på många baklängesmål...

:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Bratten gör räddningar som Svedberg bara kan drömma om
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Kerstin_k: jo men sa man inte till kommentatorn i intervjun att vissa av spelarna hade spelat om det vore kval idag? Det behöver ju iofs inte betyda att dom är fullt återställda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Hockeyoraklet: Det måste ju ingå i hockeytränarens ABC att inte vila fullt speldugliga spelare i form. Låter ju helt orimligt.

Jag hoppas att samtliga spelare på skadelistan faktiskt är skadade eller känner av skavanker. Då känns det motiverat att vila dom.

Men det där får vi väl lita till tränartrojkan på.

Matchen då? Som poängteras redan; så jävla dåligt är det inte att stå upp så pass länge mot Örebro ikväll. Men visst var det få av juniorerna som fick lyfta ordentligt med istid? Eller var det bara jag som missade dom på isen?

Brattström helt okej insats. Känns lugnare och tryggare med honom längst bak. Framför allt när det blir frilägen mot Timrå. Och skott högt upp på vänstra sidan om målvakten.

Gallo också bra. Gillar att han tuggar upp mot kvalet. Han är nog viktigare då än vad han själv tror. Juniorbacken - vad han nu heter - spelar bra utifrån förutsättningarna och sin ålder. Förvalta och förädla där Timrå, tack.

Dessutom tror jag att Timrå skulle kunna mönstra världshistoriens kortaste kedja om man satte in Berglund, Ohlsson och den där right-juniorforwarden. Knappt dom når upp till ribban om dom tre ställer sig på varandra. Den kedjan hade varit nått att se! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Där bar ta en stänkare å glöm att!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Tikkare: Kanske beror på den oerhörda spänningen med tabellen inför kvällen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
The great one: så om jag skulle nervärdera dig, så skulle inte du bry dig. Om jag gjorde det i månader på de forum du finns, så skulle du inte bry dig, tror inte det. alla bryr sig hur man får feedback.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Matsg: Och sämsta publiksiffran i årets SHL, Vi är alla fall bra på nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
roger_sundsvall: 11 raka hemmaförluster måste väl vara något rekord i SHL? Viktiga 3 poäng för Örebro som är på väg mot slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Timrå IK - Örebro HK 3-5
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
roger_sundsvall: Brynäs och Linköping!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Någonstans är det ju ändå bra att man kan pressa Örebro med 10 ordinarie spelare borta. Samtidigt är det en riktig förvandling vi ska få till inför kvalet och det ska bli spännande att se om man lyckas hitta den där gnistan som behövs.

Jag är så klart ingen hockeytränare men jag tycker att det är hål i huvet att vila producerande spelare inför kvalet och sen släppa ut dom, iskalla, i matcher som gäller hela klubbens existens.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
roger_sundsvall: Nä dom viktiga matcherna är kvar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
3-5
who cares
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
TimraStockholm: Man får ju hoppas att man kalkylerat med dom svaga åskådarsiffrorna när man väljer att ställa ett halvt juniorlag på isen och försöker vila sig i form för kvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
roger_sundsvall: Sämsta publiksiffran på 3 år i SHL. Säger något om hur dessa försäsongsmatcher ter sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Hockeyoraklet: Han spelar lite som Svedberg. När det väl börjar gå dåligt blir det riktigt illa.
Han behöver lite självförtroende och det är svårt att få i dagens Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Andersson: ser vass ut
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
inget personligt mot drugge
men han+fler håller ej shl klass
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Kerstin_k: Jag tycker Drugge förtjänar en omstart i Allsvenskan. Han behöver en nytändning och en chans att få spela sitt spel. Det är ingen tacksam uppgift för honom att spela i Timrå. Han är en liten back som har uppsidan i det offensiva spelet men han får ikläda en roll som hade passat en stor defensiv pjäs, det kan inte bli annat än fel. Det är inte schysst mot honom att ställa honom på isen med dom förutsättningarna men vi har heller inga alternativ just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
The great one: Neeej, jag vet. Blir väl om inte annat smärtsamt uppenbart när man ser kvällens match.

Jag tror inte att han blir en ny Åkerman. Däremot vurmar jag för Drugge - av nån oklar anledning faktiskt. Och när en förhoppning om att han ska blomma ut och bli en sån där spelare man säger "kommer ni ihåg första säsongen?" om. Lite som Gunno, om ni minns?

Nåväl. Vi ser och tycker, på det stora hela, samma, hoppas kanske lite olika.

Jag som inte skulle skriva nått mer om Drugge...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
erathoo: Han lyckas på nått magiskt vis ha otur hela tiden, Drugge. Jag försöker inte vara sarkastisk eller så. Jag tycker bara han har en tendens att hamna i dråpliga situationer. Gör man det gång på gång har man ju nått med saken att göra själv. Men det är liksom inte alltid bara att han står fel. Det är konstiga fall, snedstudsar och sånt hela tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Timrå IK - Örebro HK 3-4
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Andersson: Har missat matchen idag. Tycker det är ett styrkebesked att vi kan vara med i matchen såhär målmässigt trots 10 skadade spelare(många är det i allafall) är ju inga dussinlirare vi saknar heller. Nej jag börjar få bättre och bättre feeling inför kvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
erathoo: Mål iallafall. Rensfeldt är het.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Alltså jag hackar inte på druggles, konstaterar bara att han har det jobbigt ibland på den här nivån.

Han får bita ihop och komma igen lite starkare och snabbare nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Andersson: Haha!

Va faan. Hopplöst att försöka försvara positiva sidor hos en spelare som konsekvent försöker motbevisa en :O

Nåväl; mitt slutord i diskussionen: Drugge håller definitivt inte för den här nivån. Men han har tilltalande uppsidor. Punkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2019-03-05
Mål hela dan . Kämpa Timrå
Kommentera

1954055 · »