1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581435 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18

2599545 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Tycker vi borde rida på EA:s enorma form just nu och testa honom bredvid Dahlén. Tänker främst på den enorma forechecken han står för. Vinna puck högt för att sedan passa Jonte.
Med energin som EA står för kanske Dahlén vaknar till och står för minst 2p per match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Labban: Håller med. Dags att införa termen "Agile" även inom hockeyn :-)
3 relativt jämna kedjor som i teorin ska kunna producera(4e har utfört sina förpliktelser MVG hittills kan jag tycka). Då ska coachningen vara agil på så sätt att de bästa kedjorna för dagen kan få lite mer speltid.
Möjligt att det tänket går stick i stäv med hur hockeypsykologi fungerar och att man måste ha uttalad förstakedja. Borde inte vara så tycker jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
jhnd91: Ja jag tycker vi fått betala ett högt pris för splittringen av REM kedjan. Den fungerade riktigt bra och de första 7? matcherna var det ju den kedjan som ofta ordnade vinsterna för oss.

EP kom verkligen till sin rätt där och MPS fungerade bättre med EP än med Dahlen.
Så tillbaka med REM kedjan, I'm all for it!

Wedin-Lander-Hållander? Varför inte, helt klart värt att prova.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Viktigare att kemin fungerar än vilken "rangordning" kedjan har i min mening. Värt att testa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
mikenomad: Ja det är värt att testa Jonte och Lundin ihop nu! Den duon var fruktad i HA och man vill ju se vad de går för i SHL!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Zäta75: Ja Dahlén ska spela med Lundin, slutdiskuterat! Undrar när den poletten ska trilla ner för Ante?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
jhnd91: Jag vill se följande:

EP Hanzl Pääjärvi
Hållander Lander Wedin
Dahlen Lundin Hartmann
Boyce EA Johansson
Extra Mieho

Lär dock inte ske. Tror inte att Ante kommer att flytta ner Dahlen i 3:e. Vilket är synd då jag tror att våra chanser skulle vara större att vinna med dessa kedjor. Man kan dock byta plats på Dahlen och Pääjärvi så ser det nästan lika bra ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Lite tankar efter att jag smält två raka hemmaförluster.

1. Sluta försöka hitta ett bättre läge hela tiden. Kan du inte lägga den i krysset så skjut "smart" för retur osv. Det är ofta det ska se ut som "The Big Red Machine" och enbart öppet mål som räknas. Spela fulare och rakare hockey!
2. Ta jobbet framför mål. Blivit sämre på detta under senare tid, tycker jag.
3. Sätt tillbaka EP tillsammans med Hanzl och Pääjärvi. Vi splittrade vår bästa lina för att få flera "mellanmjölks-linor".
4. Sätt Dahlén som "fri roll" i PP. Hans jobb blir alltså att passa andra än att avsluta. I min mening är han en bättre passare än avslutare, dessutom har vi seriens mest lättlästa PP. Pucken ut till Hanzl som söker Dahlén... Suck... Funkar 1/10 gånger och alarmerande att Ante inte agerat på detta.
5. Köp en rightare, för fan.
6. Ge Wedda mer förtroende, han är nog lagets bästa avslutare.
7. Öva straffar.
8. EA är fantastisk just nu.
9. Vi har ingen offensiv back, öht.
10. Ska man byta så åker man och byter, inte glida från mittzon på ena skenan.

Avslutningsvis. Detta är en av de bästa ligorna i världen, fylld av professionella idrottsmän och bör behandlas därefter. Dessutom är det en färskvara och form spelar stor roll. Spela dom som är hetast oavsett vad man heter, jag är trött på att se istid baserat på tidigare prestationer.Tar man inte jobbet så bör det vara en hårtork i paus.

Nu blickar vi framåt och hoppas på att bortaspelet ser bättre ut, och att bra målvaktsspel kanske belönas där istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Sputnik: App, app. Där slant du allt på rymdtangentbordet angående ev kval "chansen finns ju..." :-)

I övrigt så är hockeypubliken i köngliga hufvudstaden ganska kunning ändå. Vad som inte framgår i den länkade artikeln är att orsaken till buropen inte berodde på EM-kvalspelet utan var riktat mot mini-Foppas undermåliga hockeypreferenser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
JanneH: Jag ser det positivt. Längesedan man vågade prata nästa säsong i SHL utan att leva med hyperångest om att behöva uppleva ett negativt kval.

Chansen finns ju, men vi spelar totalt sett en alldelea för bra hockey för att behöva vara med i nått kvalrace i min bok.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Sputnik: Bara det faktum att vi redan nu diskuterar nästa säsong känns ju talande, så jag tänkte att det kanske är läge att slänga in ett citat: "den som ger upp nu förlåter jag aldrig"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
solbacken: Tyvärr verkar Dahlén greppa detta dock för han är påfallande ofta hemvändande ihop med en back vid spelvändningar… problemet är bara att han blir lika svår som en kona att passera eller vinna fysiks kamp mot.

Hade det varit Mieho, Hartmann, Hållander eller Lundin som hamnade i den situationen kanske det skulle ge mer funktion med hemjobbet..

Men alltså det är inte bara där det brister.

Men som sagt serien är lång! Och nästa år är det en ny säsong med så…

Om det inte ser så bra ut nu och om ”oturen” inte går över för det inte är otur så kommer det fler tåg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Vargher85: Tycker det finns hopp ändå. Kollar man på lönebudget så har vi alltså dyrare trupp än både Skellefteå och Växjö haft och har. Ändå har de vunnit guld.
Javisst är vi en liten klubb, .men de föreningarna har heller ingen kultur av att supportrar vallfärdar till deras arenor nu för tiden och Skellefteå framförallt är ju kända för att inte gå med i dyra budrace etc. De gick ju miste om sin hemmason Anton Lindholm för att de inte ville matcha Leksand där till exempel. Skellefteå är däremot riktigt duktiga på att hitta Allsvenska spelare som klarar att ta steget till SHL.

Timrå har alltså valt att bränna allt krut på sina hemvändare, svårt att säga att det är fel, men det kommer till ett pris i att backsidan är en budgetlösning.

Vi har topp 7 i lönebudget och med det aå bör det finnas lite förväntningar att vi skall kunna bygga smart och framgångsrikt. Vi står med dyra hemvänadre på forwardssidan och är med det väldigt beroende av att de trots allt producerar.

Vad gäller Hanzl så får han jättegärna stanna, men förhoppningsvis så är han beredd att gå ner i lön för att frigöra pengar till att vi skall kunna spetsa till vår backsidan till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
bgs: ja nu skiter jag i hur det går till men vi behöver börja ta lite 3 poängare nu. Om det så sker via 1-0 segrar är oväsentligt men vinn för i helvete VINN!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Labban: Känns lite sådär att börja spekulera om nästa säsong redan nu. Samtidigt är det intressant.

Tyvärr har jag börjat få lite "tiden innan degraderingen-feeling". Med det sagt vill jag påpeka att jag inte tror att Timrå är på väg utför. Utan det jag syftar på är att truppen börjar bli väldigt dyr. Nu ska tilläggas att jag inte sitter på några siffror om vad varje spelare kostar, men att det finns en hel del dyra pjäser i laget behöver man inte ens vara normalbegåvad för att räkna ut.

Om Hanzl försvinner efter säsongen, vilket jag är rädd att han gör med tanke på åldern och utgående kontrakt, så förstår jag om det inte blir en lika meriterad ersättare. Har förhoppningar om att Kapanen istället ska lyckas värva in någon spelare som kan växa, som han gjorde vid värvningen av Lyytinen.

Jag vet att det låter tråkigt. Fast allt beror på att jag kommer ihåg tiden när klubben kämpade för sin överlevnad. Och man måste också vara realist. Timrå har inte samma ekonomiska muskler som de största klubbarna. Då krävs en annan strategi när det kommer till lagbygget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
neutral: Jo det känns som att holländarnas totalfotboll från 70-talet nått hockeyn och att Ante förstått det när t.o.m Didde skapar målchanser men är väl förmodligen svårare för forwards att ställa om
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
neutral:
Håller med. Men som det är nu så blir det öppet bakåt,verkar inte som att det kuggar som det ska. Flera gånger får motståndarna kontra 3 mot 2, 3 mot 1 och 5 mot 1. Det sker alldeles för ofta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
solbacken: För 10 år sedan hade jag hållit med dig men hockeyn utvecklas och för att behålla trycket i zon så måste/bör närmaste kille kliva upp. Det är samspelet o spelförståelse som saknas då forwards inte är tillräckligt smarta för att fatta att dom måste täcka upp för sin kompis (backen) när han kliver fram. Här måste alla spelare o ledare/tränare förnya sig och utveckla sig. Herregud det är år 2023 och det talas om vänsterforward, högerforward o center mm. Faan...det är ju bara på papperet. På banan måste man anpassa sig till modern hockey annars är man "dyng rökt"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Sputnik: haha ja, verkligen!

Ser fortfarande fram emot våran ”trendbrottsmatch” å där ”allt går in”.. sen att vi kan lyckas hålla det också så det resulterar i 3poäng..

Mycket kan man önska, å 1poäng denna vecka samt insatsen i slutet av luleåmatchen känns sådär i efterhand.. Men inte behöver man skämmas för å ta 1 poäng mot de 2 lagen.

Vi ligger 10s i tabellen men 3 lag har spelat 1 match mer, och 1 lag 2 matcher mer. Med lite hårt jobb, flyt o medstudsar så har vi onekligen potential o klättra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
bgs: Nubben gör comeback?
Haha, vi är ju experter på trendbrott, så nog hade Nubben gjort nån kasse om han snörat på sig grillorna. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Sputnik: tillbaka mot oss.. såklart 🙄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Rip Kirby: Ahh ok, då är jag med. 😊

Nej vi har ju tyvärr inte ersatt dom som sagt. Vi måste börja bli attraktiva för talanger igen! Fast å andra sidan så är ju vår forwardssida väldigt späckad med flertal långtidskontrakt redan, så det finns ju mest plats på backsidan egentligen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Sputnik: Menade precis det du säger, att de spelare du nämner var dominanta i Timrås J20 förra säsongen. Och nej, vi har inte på några sätt lyckats ersätta den förlusten i kvalitet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Rip Kirby: Fast Värmhed, OJ, Melander, och Forsmark är väl alla förstaårsenioer denna säsong, så dom är väl ändå inte aktuella för J20?
Skulle väl tro att man inte lyckats ersätta dom och att årets J20 kull är rätt svag tyvärr. Har för mig att Jimmy Hamrin nämnt just det, att vi inte riktigt har nån i J20 som är nära kvalitetsmässigt att få testa spel i A Laget.

Vi har jobb framför oss att lyckas locka stora talanger till oss och forsla in dom i A Laget, för att sedan också få välbehövliga utbildningspengar från NHL.

Är Hållander vår senaste export till NHL? Kan inte minnas att vi fått några NHL pengar efter dess? Eller så är det jag som är glömsk bara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Angående fwds med utgående kontrakt så är väl Andersson, Boyce, Lundin, Mieho och Pääjärvi stöpta i ganska liknande formar. Grovjobbare men i princip utan målsinne.
Har Timrå råd att ha 5 grovjobbare när inte Hållander och Lander, som också känns som grovjobbare inte levererar? Värmhed ser jag som utlåning till div 1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Efter 17-18 ,matcher i serien borde man kunna se någon tendens. Ett antal omgångar tidigare, var man en idiot som tyckte att det saknades spets bland fwds. Av 14 lag har 2 gjort färre än Timrås 43. Det är OINK och SAIK. Saknas det spets nu då?
5 lag har släppt in fler mål än Timrås 50. Har Ante satt föravarsspelet än? J.J var lika vass som Söderström i går, men sett över 17-18 omgångar måste väl mv-paret vara en liten besvikelse? Vad har nye mv-tränaren gjort eller inte gjort ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Rödluvan: Ganska enkelt. De spelare vi försöker spela in i A-laget den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
FH - avdammad: Hur går det för erat J20 egentligen? Vad saknas där?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Knass: Hållander gör något som jag önskar att fler gjorde oftare och det är att gå rakt på mål. Krävs lite mod och man får lite stryk, men det skapar så mycket möjligheter. Både direkt, men också i andravågen i form av returer. I NHL är det vardagsmat och en stor andel av målen skapas på det sättet. Men det krävs att spelarna är beredda på att ta stryk. Våra forwards tenderar att dra sig ner i hörnen istället och söka passningar. Passningar som sällan eller aldrig hittar rätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Synct: Håller helt med här, men skulle flika in med ett förslag.
1a. Hållandes.lander.wedin
Tycker vi får verkligen allt i denna kedja om dom kan synka bra. Fart, teknik. Skott och tung o möta
2a. Päjärvi, hanzl. Pettersson
Förstår att man ville splittra denna kedja för att få igång dahlen och 1a line. Men det räcker nu, både päjäärvi och hanzl spelar med mindre glöd. Och har avstannat lite i produktionen.
3a hartman, Lundin dahlen.
Dahlen som är spelfördelare, passar till hartman som direkt skjuter mot en målvakt som.har en vägg framför sig i form av Lundin som hugger som vedhuggare på returer.
4a boyce, Andersson. Johansson/mieho
GROVJOBBAR kedjan som åker in o gör sitt, varje match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
TD: Viss skillnad ifrån förväntningarna och snacket efter förra succesäsongen. Då var det samma placering eller bättre som gällde .Då var det prat om att vår kontinuitet och näst intill frånvaro av värvningar innebar försprång mot andra lag .. av det har vi sett noll och inget . Sen var det snack om att ta steg. .det har vi inte heller sett nånting av .
Möjligen det att man slussat fram fler juniorer. Kul visserligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Perreman: antagligen samma människor som ville släppa Rattie och det går att diskutera backsida eller 3e 4e lina spelare hit och dit men just nu är det ju målskyttar vi saknar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
solbacken: Jacob räddar oss första halvan normalt hade det varit över efter första perioden ca 6 frilägen, nu får vi försvara plats 9 10 då är vi godkända annat bättre är bonus
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Dessa spelare har utgående kontrakt nästa säsong:

Backar:
Edfeldt
Lyytinen
Rindell

Forwards:
Andersson
Boyce
Hanzl
Lundin
Mieho
Pääjärvi
Värmhed

Ser gärna man förlänger med dessa:
Backar:
Lyytinen: Stabil och vår bäste back totalt sett
Rindell: Tidigare har jag varit 50/50 för en förlängning, men tycker faktiskt han har visat att han vill utvecklas och delta mer i det fysiska spelet. behöver slipa på att läsa spelet bakåt, men trots allt nyttig.

Forwards
Andersson: Gör några dumma grejer ibland, men har en härlig fart i sitt spel och bidrar på ett positivt sätt överlag.
Boyce: Bojjan är bojjan. Gör jobbet och är jobbig att möta. Låter klyschigt med "kulturbärare", men det är han.
Hanzl: En av våra bästa spelare. Vill han så ser jag gärna förlängning
Pääjärvi: Har steppat upp rejält denna säsong. Förra säsongen tycker jag han knappt gjorde någon glad överhuvudtaget, nu ser han spelsugen ut och är kreativ i det offensiva spelet.

Dessa spelare lutar det åt att vi kanske bör kolla efter ersättare för:
Edfelt: Gör det ok, men kanske ingen back som gör någon enorm skillnad varken till eller ifrån . Men ung och utvecklingsbar. HA skulle passa honom bättre. Behöver spela mycket mer.
Värmhed: Läs ovan. Har rätt hög potential tror jag, men saknar den där edgen just nu för att bidra på det stora hela.
Lundin: Gör ibland strålande insatser. Men en stor del av matcherna är han totalt osynlig och/eller drar på sig onödiga utvisningar. Gör han det bra resten av säsongen kanske jag får omvärdera det hela.
Mieho: Lite 50/50 här, men går nog hitta något bättre för pengarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Perreman: Hurvida man ska släppa Hanzl låter jag vara upp till Kapanens och Timrås bedömande. .
Till saken hör ju att Timrås största problem enligt mig .ligger på backsidan ,inte på forwardssidan ..tror vi skulle klarar ott rätt hyffsat med en center för 200 000 center också..
Under förutsättning att det scoutas rätt förståss och inte blir nån såndär panikvärving..
Här är något som Timrå måste bli så mycket bättre på..bättre än majoriteten i shl iaf..
Det måste man bli om man har bland de sämsta ekonomierna i hela shl .. snarare än att försöka att gå i budkrig med de stora drakarna och buda på spelare som man egentligen inte har råd med .
Eller som riskerar att tära på andra delar av laget. . tex backsidan .
För er som tror att lilla Timrå nånsin ska bli en klubb met någon top 10 ekonomier i shl kan jag ta ner på jorden omg ..det blir vi aldrig .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Charlie2:
Tror aldrig jag sett sämre lagda straffar.
Petterssons klubba ser ut att väga 2 ton.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Perreman: Vi bör förlänga med Hanzl om han vill stanna kvar. Jämfört med förra säsongen jobbar han mycket hårdare över hela banan. Topp 3 i laget definitivt. Dock kanske han vill trappa ned i Tjeckien nu när familjen fått barn.

Målet som vi gjorde mot Luleå där Pääjärvi passade Hanzl som släppte till Dahlén var hockeygodis. Fortsätter spelarna med det hårda jobbet tror jag vi har något riktigt bra på gång. Backsidan måste förstärkas ja, men nästa säsong är väl TV-avtalet värt några mille mer? Kanske finns utrymme att förstärka till nästa säsong på backsidan. Denna säsong får ses som bonus om i går långt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Perreman: Jag tycker nog att den här matchen totalt sett var bättre än den mot Luleå. Visst måste forwards bli mer effektiva, nu blir det ofta en tiondels sekund tvek eller så söker de ytterligare en passning. Det är ingen slump att motståndarnväktarna ofta gör fantominsatser mot oss. Jag saknar en Palola-typ, en som inte tänker, utan bara nyper till så fort tillfälle ges. Jag tror och hoppas att Wedin fortfarande besitter de kunskaperna och tror att det lossnar för både honom och de flesta andra snart. Balansen totalt sett, var ju mycket bättre igår, än mot Luleå. Det var lite grann förra årets Timrå som visade upp sig. Det finns ju ingen mening att skjuta 45 skott/ match och ändå förlora den. Så lite mer cyniskt spel, ligga lite lägre med laget och värdera lägena bättre så kommer det förhoppningsvis att rulla på bättre, gärna i Scandinavium på lördag då jag och mina tre barn skall närvara på sektion M. Det blir min dotters första match live och det vore fint med tre poäng i hennes premiär.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
kulltorp: Läser att folk vill släppa Hanzl, blir lite förtvivlad av tanken utan honom i laget. I princip den enda som är kreativ nog för briljanta pass OCH kan slå "no look"-passningar OCH jobbar bra i försvaret.
Att han tjänar mer än t.ex. Kossila är ju tyvärr en sak vi i "lilla" Timrå alltsom oftast får leva med, då vi inte är högst upp i SHLs näringskedja av lag. Vi kommer ofta behöva bjuda högre på etablerade spelare som andra också har ögonen på.

Men visst, ta in en okänd center för max 200 SEK/månad så får vi se hur bra det blir, alternativt hur många det finns att välja på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
solbacken:
Ante säger i presskonferensen att han är nöjd med en poäng, hur kan han vara det. Jag skulle I hans läge inte varit nöjd föänn vi tagit tre poäng. Har han gett upp??????.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Charlie2:
Vad jag inte förstår är, när vi är i anfall så har vi några backar, som konsekvent är längre in i anfallszon, än forwards och när motståndarna får tag i pucken och vänder spelet så är backarna sist tillbaka i försvaret.
Försvaret blir ihåligt i dessa lägen, kanske inte jag som förstår, men backar bör väl täcka vid blå, sedan lägga puck mot mål, för styrning oftast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Inte godkänt med 1p efter 2 raka hemmamatcher
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
TD: Dock så har ju SAIK en helt galet bra målis. Han avgjorde såklart matchen till Skellefteås fördel.
Killen bara måste få chansen i VM framåt vårkanten. En bra turnering där och grattis till det NHL-lag som lyckas ro honom i land.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Sputnik: Sätt in Wedin i första eller andra kedjan, så mycket mer offensiv potential än Pääjärvi, kan väl inte behöva värma in han i 20 matcher. Visst, han har satt något friläge, men när man satt in han som första straffskytt dog man lite inombords.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
TD: va? Glömde vi "ta betalt" igen? Chockerande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
kulltorp: Sen åter till Wedda, han får gärna se till att fortsätta vara hel både denna säsong och kommande kontrakttiden.
En väldigt stor lönepost som går till spillo annars.

Månadslön i svenska kronor brutto
250 000 kronor i månaden eller mer

Jonathan Dahlén, forward

Emil Pettersson, forward

Anton Wedin, forward
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
kulltorp: Helt rätt! Toppcenter!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
kulltorp: Meen är det så att det kommer loss en del pengar tack vare ökade tv avtalet och att man kan se till att fixa både härförarback och att behålla Hanzl, plus att klara omsättningskraven. Så absolut kör hårt Kapanen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
kulltorp: Nej inte jag heller när Hanzl är på topp! Det kvarstår ändå att vi knappt har några kulor på banken och att backsidan MÅSTE spetsas till nästa säsong. Vi har inte råd att lägga samma lön som han har nu helt enkelt.
Det är den krassa sanningen med den ekonomiska verklighet vi lever i, med omsättningskrav som kommer öka.

Vi har väl tyvärr nån hemvändare med hög lön för mycket också skall erkännas, tyvärr är det så att alla är forwards med..

Kan Hanzl tänkas gå ner i lön så absolut skall han vara kvar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Sputnik: Jag gillar inte tanken på att skiljas från Hanzl så ni vet. Ni släpper tanken på honom lite för lättvindigt tycker jag.
Han är en toppcenter i SHL. Inte så lätt att ersätta.
Följ han en match och kolla vad han bidrar med. Galet klok center.
Låst ämne

2599545 · »