Brynäs IF

710619 inlägg · 7953 ämnen

Final

« · 1826445 · » Till forumet


Sv: Final
mikenomad: Namnge mobbaren och presentera bevis. Då har vi någonting reellt att diskutera.
Kommentera

Sv: Final
bradberry: Gått i bräschen för ett lag som tycker mobbing av människor med diagnos är ok och tillhör "spelets regler". Stort
Mår fan illa av inställningen till mobbing härinne
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: Ingen som har hört jargongen på isen tycker att "särbarn" är uppseendeväckande. Det är tangentbordskrigarna som aldrig ser matcher på plats som reagerar. Det är mycket snack på isen, mycket betydligt värre än "särbarn". Och det finns säkerligen fler spelare med olika diagnoser där ute,Söderström är knappast unik i den bemärkelsen. Men det måste kännas surt för HV att detta tar så mycket uppmärksamhet från deras sportsliga prestation, som ju var väldigt bra.
Kommentera

Sv: Final
Zappaholic: Som lättkränkt svensk har man ett helvete i dagens Sverige. Folk uppför sig inte som dom ska varken i trafiken (de där jävlarna som inte blinkar), politiken eller idrotten. Vi måste bli snälla mot varann. Och sen måste vi ta det vidare ut i världen, till Kina, Indien och USA. Där är dom ju skittaskiga mot varann!

Snacka om världens mest välmående folk!
Kommentera

Sv: Final
Tarasov:
Det jag tycker är märkligt att Linus ens går ut med uppgiften om att det har sagts, varför bryr han sig om det ?
Jo därför han tar till sig det och nu kommer det att hända igen tyvärr! Blir liksom en öm punkt nu och när han säger det till en journalist under guld firandet dessutom..
Hur många här tror att Zlatans snack på plan lämpar sig för tryck?
Men vad tjänar man att snacka hela tiden är nog från person till person, personligen tror jag att detta skadar Linus mer än vad han tjänar på det!

Nu är det inte säkert att det ens är sanningen heller, journalister är bra på att vända och vrida på "sanningen".
Se bara hur det gick med SKAIK Fahlmans påhopp på Luleå, gick till rättssak, slutade med nerlagd på grund av det inte hade hänt och att Fahlman bytte karriär!!

Sök på Esa Tikkanen, den finska stjärnan som gick under smeknamnet "Tick Tack". Där har ni en som drog det här med "trash talk" till den yttersta spets. Om det kan man säga mycket men han fick många stjärnspelare ur balans!

"Det som det snackas om på isen, stannar på isen"
Kommentera

Sv: Final
Zappaholic: han har tappat det. :-)

Lemans text tycker jag var inne på rätt spår. Men har fortfarande inte fått svar från någon om vart gränsen ska dras och ser ingen som tar ämnet i ett större perspektiv. Leman är inne på att "fan vad din morsa är ful!" skulle vara på rätt sida gränsen. Särbarn fel sida.

What if en viss spelares mamma nyligen har blivit dödligt sjuk och tappat håret? Är "fan vad din morsa är ful" fortfarande under gränsen då?

What if någon kallar Johan Alcén för särbarn. Är det fortfarande över gränsen?

Hur i helvete ska man veta vad man får säga till vem och inte?
Kommentera

Sv: Final
Skrubben: Petterssons dubbelmoral är patetisk. Likaså hans härskarteknik i kommentatorsfälten under försöken till krönikorna han skriver. Han sätter i system att skriva lite nedlåtande fyndiga svar till de som kommenterar, och när han får svar på tal med sakliga argument så publicerar han inte de kommentarerna. Allt i syfte att det ska se ut som om han satt de som skriver på plats ordentligt.

Tycker han är en pajas.
Kommentera

Sv: Final
Forsberg 1978: Håller med, men Linus tar med sitt avslöjande också bort fokus från guldet. Nu snackas det mest om vad som sagts eller inte, vem snackar om sjölva guldet?.
Kommentera

Sv: Final
Zappaholic: Definitionen på PK
Kommentera

Sv: Final
Blir så jävla less på detta snacket med Söderström och särbarn som han påstår någon i brynäs sagt (inte ok OM så är fallet) här har vi haft tidernas final! Brynäs stannade kvar på isen hela firandet och visade enorm respekt för HV och det är så jävla tråkigt att sånt här ska få förstöra detta! Sen att det finns fans från andra lag som vill strö salt i såren får man ju räkna med då dessa lags fans knappt vet hur det känns att spela ett shl slutspel! Själv kan jag villigt erkänna att denna finalserie har sugit fullkomligt musten ur mig och när Önerud avgjorde igår så bröt jag ärligt talat ihop och har i stort sett legat i horrisontalläge hela jävla dagen idag! Förlusten 95 var en käftsmäll men den här förlusten var en ren kastrering utan bedövning!
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: Vilket jävla drev som sattes igång. Jag är rätt jävla säker på att särbarn inte tillhör de värsta sakerna som sägs ute på isen.

Trashtalk förekommer. Det är bara att tugga i sig för de som lirar hockey. Plötsligt har random sportmurvlar fått för sig att "särbarn" är alldeles åt helvete att säga på en hockeyrink.

All annan skit är tydligen ok. Jävla dubbelmoral.
Kommentera

Sv: Final
mattiask: Ett offer till...
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: Spelar det någon roll om jag säger något eller ej? Kanske inte, men min tanke var bara att berätta att jag hört ganska klara rykten på vem/vilka detta skulle röra sig om.
Innan jag hörde något alls så målade man ju upp en ganska klar lista i huvudet vem/vilka man själv ens skulle kunna tänka sig.
Men som sagt, jag ber om ursäkt om jag tog upp din tid.
Kommentera

Sv: Final
Skrubben: Vad tyckte han om Liljas övergrepp och åtal? En skitsak?
Kommentera

Sv: Final
bradberry: Han tycker Petter Lasus utbrott i tv är helt okej, ja han till och med hyllade honom. Blir det inte ett jävla hyckleri när han helt plötsligt tycker detta är förkastligt?

Varför ska det vara okej att vara i direktsänd tv och säga att domarna kan dra åt helvete, men helt plötsligt inte okej att kalla någon för "särbarn" när kamerorna INTE är på? Missförstå mig inte. Jag tycker det är fel att håna någon för ens handikapp. Men jag tycker det är totalt obegripligt att en krönikör kan ha så vitt skilda åsikter kring dessa saker. Något säger mig att krönikören själv lider av en bokstavskombination, och då vill han direkt utnyttja sin position som krönikör för att ta Söderströms parti.
Kommentera

Sv: Final
J F K: Robert Pettersson kanske inte uppfyller kriterierna för begreppet "nättroll" men han är i mitt tycke en oförskämd jävel... En nätkrönikör som är både impulsiv, känslostyrd och är extremt svag på att argumentera då han blir irriterad och börjar generalisera så fort han får mothugg... Det är ett grovt underbetyg till sajten Hockeysverige.se att de har en så olämplig person som krönikör... Bara att kolla bakåt på hans tweets där han angriper folk till höger och vänster med grov vokabulär som jag lovar skulle bannas från HS till exempel...

Snälla se det inte som ett mediadrev bara för att denna tomte fått lite uppmärksamhet. Han kallade vår kapten "Idiot" rakt av i en text. Det är oseriöst och inte värd uppmärksamheten....
Kommentera

Sv: Final
Skrubben: Om någon har kallat Pudas för lapp så är det ju en skandal, rasistattack och så vidare....:)
Kommentera

Sv: Final
Lunkan: Trash talk verkar ju inte vara så jävla smart alla gånger . Vissa blir ju riktigt taggade av det och förmodligen mera tänd av det. motsatta effekten så att säga . RP verkar förövrigt vara en som bara vill ha uppmärksamhet..bror duktig typ . Rikspuckon finns det gått om och den sista är inte född ännu .
Kommentera

Sv: Final
Peja:
Det enda jag tkr man ha synpunkter på är att han borde gå ut med namn, så kan ev berörda personer försvara sig.

Störde säkert inte hans spel, tror sk "trash talk" är rätt överskattat, många "trashtalkers" skulle själva tjäna på att koncentrera sig på sitt eget spel.
Kommentera

Sv: Final
Powerfade:
Det luktar PK panik lång väg.
Kommentera

Sv: Final
Skrubben: Faktum är ju att det heter särskola så egentligen är ju ordet "särbarn" inte speciellt grovt. Det sägs ju mycket grövre grejer på isen än det. Hade man sagt nåt i stil med "CP unge" så hade all kritik varit befogad.
Men sen är det som det är. Mängder av bloggare och "proffstyckare" som försöker tjäna egna pluspoäng genom att "förfäras" över det "hemska".
Kommentera

Sv: Final
HERREGUD vad detta är löjligt. Tänk om nu Pudas gråter ut i media för att HV-spelarna ha kallat honom lapp. Ska då HV skriva en tweet där dom "ska gå till botten med denna mobbning"?
Kommentera

Sv: Final
mattiask: Varför säga nåt över huvud taget i så fall?
Kommentera

Sv: Final
Som Peja och Huge är inne på, varför ska då endast en incident undersökas? Varför är Linus fridlyst?

Det är DÄRFÖR trashtalket stannar på isen och inte ska dryftas i media, för då hade man inte fått läsa om annat än en massa löjliga ordbråk. Den sa det, och den sa det..

Tycker det är bra mycket mer allvarligt att domare helt plötsligt börjar tillåta huvudtacklingar och försämrar spelarnas säkerhet på isen. Där har media mfl något att uppröras över.
Kommentera

Sv: Final
Blomman är kung, medias häxjakt och att blanda in deras fantastiska arbete med Unicef är ett lågvattenmärke utan dess like
Kommentera

Sv: Final
Lunkan: Exakt. Så det är därför jag känner att jag inte kommer berätta vem det är jag har hört.
Kommentera

Sv: Final
Hårt tryck på Brynäs som blir tvungna att markera. Känns väldigt rimligt att de gånger någon väljer att uttala sig, så ska det utredas. Annars inte.
Kommentera

Sv: Final
Säger det igen. Media skriver om Brynäs trots att HV vunnit guld. Brynäs berör - Hv gör det inte
Kommentera

Sv: Final
J F K: "Direkt efter att HV71 vunnit den sjunde och avgörande finalen mot Brynäs berättade HV-målvakten Linus Söderström för tidningen Expressen att han kallats för "särbarn" av spelare i Brynäs under matchserien.

Brynäs lagkapten Jacob Blomqvist fick frågan vad han tyckte om det – och svarade att han hoppades att det inte var sant. Men sa också att han "tyckte det var fjantigt att gå ut i media och berätta vad som sägs på isen".

Ett uttalande han fått stark kritik för – framförallt i sociala medier.

När Sporten pratade med Jacob Blomqvist på söndagen var han först omedveten om den kritik som riktats mot honom.

Men säger sedan:

– Då har inte folk läst vad jag har sagt. Jag tycker verkligen inte det är okej om någon i vårt lag har sagt en sådan grej till någon i deras lag.

Men du tyckte det var "fjantigt" att ta upp det i media?

– Jag visste faktiskt inte han (Linus Söderström) hade en diagnos. Jag läser inte allt som skrivs och har inte koll på alla spelare, så jag kände faktiskt inte till hans bakgrund. Men rent generellt tycker jag att det man säger stannar på planen, om det inte är jättegrovt."

Mao: idiotiskt av Robert P att gnälla på Blomman innan han tagit reda på bakgrunden till dennes uttalande.
Sen är det väl självklart att varje sunt tänkande människa tar avstånd ifrån det som Linus påstår att nån i vårt lag har sagt.
Att kalla den som i sak håller med Robert P, Sanny L osv för "troll", känns ju inte sådär jättebegåvat direkt. Då bör man kanske ta sig en fundrare på om man inte själv är ett sådant.

Sen har Peja iofs en klar poäng när han menar att man isf bör utreda ALLT som sagt på isen under en sån här finalserie, om det ska bli nån sorts balans och nyansering i debatten. Nu framstår det ju bara som att Brynässpelarna är jättebovar och ensamma om att syssla med den här typen av trashtalk.
Kommentera

Sv: Final
mattiask: Låt Linus berätta vilka som kränkt honom, innan dess ingen substans, när det är gjort får utpekade spelare förklara/försvara sig. Fortsättning följer.....
Kommentera

Sv: Final
J F K: Vilket jävla övertramp! Jag har Aspergers.
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: Men du läser knappast vad jag skriver. Jag säger att jag hört detta namnet via min källa. Och jag tar det ganska seriöst då jag aldrig fått något från honom tidigare som inte stämt.
Men för risken finns väl fortfarande att den/de personer jag fått ifrån honom (som det är) är väl risken att man hänger ut en spelare som totalt nekar till allt.. Vad ska min info ge alla då när den/de personer ändå inte erkänner?
Kommentera

Sv: Final
Peja: en del tycker att det finns olika typer av trashtalk. Exempelvis att rasism, psykisk ohälsa och en del saker om familjemedlemmar är över gränsen. Dvs, samma sak som Leman, Sanny, Robert P och snudd på varenda tyckare anser.

Jag förstår det som att du tycker att det är ok att säga vad som helst, men det är nog du och rätt få överens om.
Kommentera

Sv: Final
Nu får ni ursäkta mig, eller inte..

Men om man läser här nu, så kan man tro att alla som skriver har någon form av störning.
Ett par har ju erkänt att man har Asperger.
Någon har sagt att RP har Asperger.

Detta har gått överstyr totalt !!!
Man kan inte bara haspla ur sig saker om andra personer.
Tävlar vi i vem som har svårast handikapp?
Nu låter vi detta vara tycker jag. Och hoppas att vi får reda på sanningen.
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: I så fall måste man gå till botten med allt trash talk i finalserien, för det måste ju ha snackats mycket skit...
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: jag har inte ens skrivit jag tycker att Robert P har rätt att kalla blomqvist idiot. Jag försvarar Pettersson för att han är sjukt långt ifrån ett troll, men jag tycker att han har fel om blomqvist. Visst var det ett lite korkat uttalande av lagkaptenen, men det var i affekt och lite osmidigt kanske.

Men däremot tycker jag din människosyn påminner en hel del om hur nättrollen brukar resonera.
Kommentera

Sv: Final
Charles: Det vet du väl. Trollen vet alltid bäst.
Kommentera

Sv: Final
Brynäs går ut med att dem ska "gå till botten" med vad som har hänt och på sekunder kommer det "behövde det verkligen gå 24 timmar innan ni säger det" alltså människans behov att klaga är fan tröttsamt. så därför klagar jag lite över det härinne
Kommentera

Sv: Final
På Twitter går Brynäs ut och säger att man ska gå till botten med det här, att man jobbar tillsammans med HV och att man inte accepterar kränkningar.

Blir intressant att se om det får samma uppmärksamhet från Pettersson och övriga nättroll.
Kommentera

Sv: Final
J F K: Haha, du och Pettersson! Fy fan vilka troll...
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: så han är anonym, vilket är den kanske viktigaste punkten?

Robert P har nog Asperger. Han är sjukt duktig på statistik och är på sitt sätt alltid korrekt. Jag gillar inte när han drar slutsatser då han i mina ögon saknar spelsinne inom hockey, men något troll är han verkligen INTE.
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: Det som gör mig mest förbannad är att kalla vår kapten idiot. Alla lider av någon medfödd defekt det gjorde jag iaf...ingen bryr sig ändå om det så varför skulle Linus vara mer speciell? Det är väl ishockey man ska prata om. Jag har sett massa NHL i USA, där får du lära dig tåla skit o ge tillbaka, här skall det tramsas o pekfingras o PK skribenter som ska skriva massa skit ingen bryr sig i egentligen. Fy fan vad jag blir förbannad på allt trams.
Kommentera

Sv: Final
J F K: Robert Pettersson uppfyller ALLA kriterier för ett troll. Att han jobbar för en halvseriös nättidning är inget annat än skandal och skäl för en aktiv bojkott.
Kommentera

Sv: Final
mattiask: "Skulle absolut kunna säga vem det är jag hört."

Låter stabilt. Rykten är skitbra i det här läget.
Kommentera

Sv: Final
Johannes Hedberg: Skulle absolut kunna säga vem det är jag hört. Dock tjänar det ingenting till.
Personen i fråga kommer nog aldrig erkänna det ändå.
Men så pass mycket kan jag säga att den källan jag har är så pass stark att jag är övertygad om att jag hört rätt namn på den/de person/personer som sagt detta!
Kommentera

Sv: Final
J F K: vart (och hur) ska gränsen dras? Vad får man säga och inte?
Kommentera

Sv: Final
J F K: ok, ny definition av begreppet nättroll gäller från och med nu. Men du borde ju veta.
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: Precis, jag är mest förvånad över att så många arga människor helt plötsligt vet allt som har sagts på isen.
Kommentera

Sv: Final
Mittzon: ett nättroll är anonymt. Robert p är vare sig du vill det eller inte långt ifrån ett nättroll.

Jag skulle säga att trollen är de som försvarar uttalanden om rasism, psykisk ohälsa osv. Där är trollen.
Kommentera

Sv: Final
Det är intressant hur alla nättroll, med Pettersson i spetsen, gick igång när de fick vittring på Expressens nyhet om "särbarn". Plötsligt vet alla vad som sagts och gjorts. Hade trollen haft möjlighet att utdöma ett dödsstraff hade det redan varit verkställt.
Kommentera

« · 1826445 · »