Historik
Föregående · 56 · NästaJag skämms! Torskar Timrå i kväll, då får jag ta på mig det. Jag har gjort det för pengar! Oskarshamn har köpt och använt utrustning som är grymmare och mer oförbjudet än doping från firman där jag jobbar.
Ibland har jag funderat på att säga upp mig och börja bo under broar bara för att komma undan skammen. Men vinner Timrå i kväll! Då beror det givetvis på att Fredrik Söderström & co är för korkad för att förstå sig på den där otroligt bra utrustningen;)
Annars är Söderström en av hockeysvängens roligaste Twittrare. Fint när han kommenterade OS-curlingen och skrev något i stil med:
- Nu skulle svenskarna behöva skjuta iväg en sådan där svart fågel i Angry Bird.
Go Timrå go!
Sitter utan radio, tv och all annan kommunikationsutrustning. Har dock en trög uppkoppling hit till HS via en tjuvkopplad trött dator. Skriv gärna ut lite tydligare hintar rörande resultat om Ni har möjlighet...
AAH. Kan fan vara allt från:
- Där kom hon!
Till:
- Yes! Min kanin blev trea i Vädurs-SM.
Timrå Icon: Trams! En österrikare föds väl med 0,5 i promille?
Två dagar före match! Det är som om jag skulle hålla upp två månader före midsommarafton.
Tycker klacken ska köra ett tyrolertifo för Hundrapundaren när han ansluter!
Kolla länken. Se och lär!!!
Prost!
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Ähhh... Det där kör dom bara som en grej. Snart kommer en tröstartikel där Ahlgrens levererar en pall till Kolans dörr.
sargad: Absolut en av de bästa TIK-låtar som finns! Laddat ner den från dyra musiktjänsten flera gånger bara därför att!
Kanske lite Nordkorea goes Bagdad Bob ibland. Men bara pyttelite;)
bagdad bob - Bing Videoklipp
Timrå Icon: Ditt inlägg om Marcus Eriksson var nästan lika bra! Dessutom lyckades du smyga in hockey i inlägget på en närmast sannslös skön nivå.
"Vaska Loka i en egen loge"... Mmmmm... ,Tänker drömskt vidare och ser mot Allmtuna hemma. Frågan om det kan bli mer bradåligt än så;)
No country for old men light ungefär...
Snörök och väderångest som får Monika Thörnells låt "En vintersaga" att låta midsommar. Vi drar mot Dödehultsvik för att se och stötta Timrå IK på plats.
När vi rullar in i stan är det som vanligt med nedvevade bilrutor och sterio på högsta volym. "Timrå hej" och Ramstein blandat med Imperiets "Ett hjärta är alltid rött" dånar över vindpinade gator med en och annan rullatortant som sakta vrider på huvudet och stirrar.
Tanten som sitter i kassan på Systembolaget fattar ingenting om hockey. Hon pratar hellre om rödvin och ost.
Daniel från Kungsör har hittat banderollen från 1997. Vi köper gaffatejp.
Mot Oskarshams Arena! Arena? Arena?
Givetvis lyckas vi snacka in oss på VIP-baren. Utan VIP-Plåtar tillhör vi ett högre kast som sakta hjälper Oskarshamn att få ordning på sina finanser. Ölen är god! När vi hänger i den nästan folktomma baren som tillfälligt byggts upp på en löparbana i arenan, då släntrar plötsligt både Ante och Nilsson förbi. Vi snackar Timrå, dyra resor, elektroniska taktiktavlor och små hotellsängar. Grabbarna verkar lugna och jag känner en skön förhoppning om aftonens fortsättning.
Vi småjoggar från VIP-baren till borta-stå. Upp med banderollen. Vi räknar in fem supportrar till. Med oss två är vi totalt sju. Vi kränger en rödvit halsduk till en trevlig TIK-familj från Örebro och Söderköping (!?!?) och kör lite ramsor när det taktiskt passar bäst. Rutinerat som alltid. Den som sköter ljudet skiter i om domarna släpper pucken. Han lirar klart hela reklamen även om det är fullt spel. Även IK har det tufft ekonomiskt.
Vrål! 0-1
Suck! 1-1
I andra perioden kör vi över Oskarshamn. Timrå styr och ställer. Ölen i baren blir varmare. I sista perioden är vi nog totalt tio TIK-are som glatt stöttar våra spelare från bortastå. Mest spännande om min ståplatskompis ska få in resultatet 2-5 som han degat på någon spelsajt.
Efter matchen blir vi inbjudna till efterfest hos IK-Oskarshams trevliga supportrar. Men hur vi spelade våra kort här, det är en mer historia som det får skrivas om i framtida skrönor om Timrå IK. Over and out från Döderhultsvik.
Hur fan orkar Ni lägga energi på den här vardagslunksmatchen? Själv är jag så gammal och knarrig att bara planerandet och upplägg inför resan till fu***** Oskarshamn nästan tar knäcken på en.
Funderar på halsdukstifo och banderoll.
Eller vågar man sig på lite akapella enligt bifogande länk...
Köttbullar, Curres och "seriös" provning som utlovas blir givetvis av innan isen smält. Men det kan ta några veckor innan inbjudningarna trillar ner. Det är mycket nu.
Inbjuder helt klart till en och annan slogan.
- Malajerna från Småland är väl den snällaste man kan hitta på...
Nu väntar klubben bara på hockeyns egna svar på "Mister Creosotet" (googla video med Monty Pyton) ska bli frisk och frälsa klubben. Go Kolan go!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
- Den där 22:an är jäkligt bra! Vem fan är det?
DJ Hemp: Håller med. 7 eller 8 borde han väl vara. Värre är att det råder fullt slagsmål mellan två tomtar om Bulla. En vill ha honom som nummer 5, den andre skriker med glöggen skvättande:
- Inte bättre än 10! Generation problems?
Redigerad kommentar
12 st Hall Of Fame. Vi har enats om att Bosse Ahl är nummer nio. Vad säger Ni om övriga namn och placeringar?
Bästa från hösten i Hockeyallsvenskan!
Söker efter något om laget i mitt hjärta. Hittar snabbt en pryl om VIK som mosade NÅGON I MITT LAG med en tackling efter några sekunder in i första matchen. VIK-spelaren blev förbannad (!?!?) kastade klubban rakt ut i båset och vann inte bara matchen, utan också medias gunst...
Söker vidare.
Inte en stavelse om de rödvita från Västernorrland. Mer om gravljus i Södertälje och sköna statement från underdogs från Karlskrona. Hockey är en underhållningsprodukt. Syns man inte, då finns man inte.
Jag bor själv nära storstan "långtbortistan" i Sverige. Här är det mer snack om Bröderna Hanson i någon obskyr 70-tals hockeyrulle än om profiler i Timrå IK...
Orden skaver ont i mina rödvita vinteröron:
- Syns man inte, då finns man inte.
Slutsatsen är enkel:
- Men syns då för i helvete!
- Giv oss frid. Vinn!
Någon annan julklapp vill jag aldrig ha.
Är man helt fel ute om man vid en kommunsammanslagning skrotar det lite långa och svårstavade namnet Sundsvall och i stället döper hela klabbet till Timrå i stället.
Tänkte att det inte blir lika mycket tjafs om sammanslagning då;)
hubbenorlen: Klubben kan väl ha andra förmåner och avtal som inte syns i den där listan... Men som riktmärke lär den vara utmärkt.
Tror att Timrå kan gå fett plus på "snöskottning av garageuppfarter" denna snöfattiga höst.
Jag ser honom mer som hockeyns svar på tröstätandet och möjligen en prydnad för julbordet med ett rött äpple på något bra ställe.
Hade man satt på honom ett lösskägg när han drog in fet lön i Timrå, då hade han kunnat tradats som mysig tomte till Birsta och gett Timrå IK miljoner!
Grattis HV! Ni har en GIGANT i leden!
Någon som vet hur det är med Per Hallin? Det såg inte bra ut när man ledde honom av isen efter den ganska fula smällen han åkte på i går.
Annars är det väldigt mycket skitsnack i hockey.
Almtunas tränare inför matchen i går:
- Nu har vi hittat våran game plan. Vi är betydligt mer förberedda på Timrå i kväll än vad vi var sist vi möttes.
Jo, tjenare!
Och bortaklacken i går gick inte av för hackor. Vi var väl minst 35 personer med TIK-persedlar på plats i "konstiga namnet på hallen"-hallen i Uppsala.
Jag räknade.
Roligast var nog annars "TIK-studenterna" som grundat med grogg, kindmålning och sångövningar i masterklasse.
Funkade kanon tills Almtuna skickade över värdens skönaste kille med något funktionshinder, som bjöd på Dumlekola och på något vis lyckade få navet i klacken att spåra ur när han samtidigt både fotade, viftade med låneflagga, egensjung och nitiskt försökta byta telefonnummer med allt och alla i klacken samtidigt som han högljutt kommenterade det som hände överallt i hallen och ibland på isen...
Och ja, det var jag som spelade Rasta Hunden på högsta volym när jag sakta rullade ut från parkeringen efter matchen!
Västerås är väl lite som de där klumpiga malmöspelarna? Gurkstavarna hade en jävla massa tur sist vi åkte på torsk i läbbiga V-ås. Är lite inne på att ösa deg på resultaten 1-1 och 11-0 till Timrå även i den här matchen.
Föregående · 56 · Nästa