1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581235 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

1607885 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Kul med Timrås trend, hoppas den håller i sig. Ser homogent ut match på match nu, läckert!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
I never exptect to lose.
Even when I'm the underdog,
I still prepare a victory speech.

www.youtube.com/watch?v=PdiCJUysIT0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
orion:

Det optimala vore om vi kunde ta oss till arenan och träffa mikenomad, Hahl Bundy och Timrå Icon och supa järnet i en jävla loge. Sedan lämnar du bilen på parkeringen och vi tar bussen hem. Där emellan ser vi lite av matchen också. Förhoppningsvis tar vi minst en poäng... : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
orion:

Jag häckar alltså i Radiohuset igen numera. Sitter granne med Christer Jonasson för övrigt. Vi brukar snacka hockey och sånt ibland. Kanon! Då vet du ungefär var jag kan plockas upp. Jag kan komma till närbelägen plats på angivet kommando. : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
orion:

Menar du på måndag? Inte mig emot. Får man kröka till lite men likväl vara i fogdens och kompositörens sällskap? Kanin... Jag menar kanon i så fall! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
DJ Hemp: Du och jag och Fogden, jag kör! Vad sägs?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Dunc:

Du ska nog se att jag kommer att ta mig dit. För jag bor inte i Eken i nuläget. Tyvärr. Jag bor i en loserstad någon mil söder om Timrå... Faaan! Ja, så jävligt är det. Den skitstaden håller på att ta livet av mig, så jag måste härifrån. Helvete! Fast okej, nu ska jag försöka att dra iväg på några matcher först...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
DJ Hemp: I rätt omgivning o rätt träning så händer saker men det kan ta tid. Precis detta är på väg nu. Du skall se att till matchen mot Malmö så kommer backarna, samliga, att försöka det ja sa om direktskott. Gå på matchen så får du se! Bor du i eken så är resan väl värd pengarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Dunc:

Men hur är det möjligt att dessa smågrabbar är så bra, egentligen? De flesta hade man ju inte ens hört talas om innan, ett välbekant fenomen förvisso men ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
mikenomad: Va vare ja sa. Välten är igång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

zigge:

Även jag ska se er match. Ser fram emot den. Fast krocken med På Spåret är olycklig, så det blir egentligen bara till att kolla på första "perren" och sedan upplösningen. Jag hoppas faktiskt att ni vinner, så man får se Bert Robertsson grina och säga att man förtjänade segern och att man minsann inte alls har hamnat i en formsvacka (som efter matchen mot Luleå senast).

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
zigge: Dom ringer väl bara in Hardy Å.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
sargad:hehe, I Wish!! Har du koll på MoDo's långa rad Icke-Vinster just mot sAIK? Verkar krävas oerhört mkt för att komma över den puckeln, tyvärr.  Men just hur sAIK tacklar detta med att tappa ena målisen, KAN bli intressant att se framöver!?! Värvar de en till vakt, eller chansar de o kör med en junis?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
zigge: Skrattmatch för er. Skelet har ju sämre form än Gnage.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
zigge:   Kanon bild før mig hær på jobbet i Norge, nær jag kollar från kontoret. På boendelængorna ær det allt før høgt tryck på uppkopplingen, så dær hackar det en del.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
TikAlltid:OK, kan ju va nåt problem med återgivning i TV ( var nog  i TV4-sporten de visade inslaget, tror jag ?). Ikväll blire CMore, ännu ytterligare en torsk i Schtaaaan??

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
zigge: S24 gör det den ska, värre med hockeyallsvenskanplay som fortfarande inte luckats ta fram en klocka på utv.

Men imorgon blir det livehockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

zigge:

Tack! Joji, det var ju lill-lördag kvällen före och då slog väl vraken runt tillsammans med flottans glada gossar från KA2. Förvisso ett nedlagt regemente, men desto fler anledningar att supa sig redlös därmed.

Måste ha missat det klippet. För min del har det fungerat helt okej med S24 de gånger jag haft med sajten att göra, men det finns säkert de som klagar...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Dunc: Risken är väl att det är så killarna känner och då kan vi glömma tre p.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
DJ Hemp: GRATTIS! Såg ut att vara relativt enkel seger?!? Var Kronvraken bakis?? :-) Sporten visade ett klipp från  S24, konstig kvalitet, såg ut som nn ryssmatch på -70talet. Ni som såg/sett S24, är det hyfsad kvalitet,eller konstiga färger mm?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

Matchreferat från densamma!!!1

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Höjdpunkter från matchen!!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

Dunc:

Hmmm... Till att börja med vore det en framgång bara att näta mot OIK, för det har vi inte lyckats med på 125 minuter plus tre straffar. Ganska bisarrt egentligen, men så är banne mig fallet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Laken: Välten börjar komma igång så sakteliga. Det är synd om smålänningarna nu. TIK vinner enkelt utan att förta sig.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Laken:

Jaji, värsta krossen mot de där Rosenbom-gubbarna. Nu har jag svårt att se hur vi ska lyckas åka ur den här serien. Men man har ju varit med förr, är inte född i går, så än tar man en match i taget. O-hamn borta nu. 0-0 där senast. Jävligt seg match...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Har fortfarande inte smält det. 24-5 i skott på mål. Andra perioden. Mot serieledarna. Jisses amalia!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Modano: I Rangers fick han laget mot sig till slut.

Ovanligt att både Rangers och Canucks sparkade tränaren och anställde varandras nysparkade som ersättare. Som verkar vara varandras motsatser i ledarskapsstil.

Men ingen är som Roffe! 4-0 till oss, kul idag med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
El Maco: Fråga Modin när Tampa vann stanly 03-04 alla dömnde ut laget men Tortorella fick med sig  ALLT VAR MÖJLIGT det är bara människor inga utomgjordingar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
El Maco:

Okej, jag fick hjärnsläpp angående Tortorella. Han var väl i Rangers i flera säsonger och är, som du skrev, nu i Canucks. Det visar hur lite jag bryr mig om NHL och hur mycket jag var inne i judarnas hämnd...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
El Maco:

Var det inte där han kom ifrån? Så det var en kort tränarsejour...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
DJ Hemp: Rangers tröttnade på skrikandet, Tortorella är i Vancouver den här säsongen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Han har som sagt mäktat med nio strutar nu, Oscar Johansson, även om det på något sätt känns som att han gör mål betydligt oftare än så. Av dessa nio kassar så har fem varit matchavgörande. Det är fan inte illa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Dunc:

Det var ett hoppingivande inlägg. Och man tycker ju att självförtroendet hos TIK-arna borde vara på topp nu, så att vi bara skulle sopa hem resten av matcherna. Men den här sporten tycks sakna logik och då väljer jag att tro ingenting.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
sargad:

Ja, nu kom de andra också. Men det krävs visst något alldeles extra för det. Skulle uppskatta om inläggsfrekvensen härinne var lite jämnare fördelad och att folk inte bara skockas här när vi utför stordåd. När grabbarna misslyckas försvinner skribenterna som en avlöning och det har jag svårt för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Modano:

Okej, men det beror på hur man ser det. Jag tänker att vi har lagt en massa så kallade "hedersamma" förluster på hög den här säsongen (och även tidigare). Man hatar ju den sortens förluster, men de kommer alltid i överflöd. Har för övrigt rätt dålig koll på Tortorella även om han tränar N Y Rangers, som jag diggar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

DJ Hemp: Karlskrona gjorde en kalasmatch o deras målvakt har inte den räddningsprocenten utan anledning. Men i dag var dom chanslösa. Det kunde lika gärna ha blivit 5 eller 6-0. Problemet för Timrå är att dom är för orutinerade, men som sagt det blir hela tiden bättre. Fortfarande saknas dock ett par viktiga detaljer. Som t.ex backarna som hela tiden måste stoppa puckan i anfallszon innan man kan skjuta. Detta gör att målvakten hinner bättra sin position. Däremot har spelet framför målvakterna både i anfall o försvar blivit betydligt bättre mot för vad det var i början på serien. 

Nu kommer det att hända saker, var så säker!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

Modano: 4-0 på serieledarna, förbaskat bra men man är inte ett dugg förvånad. Det följer mönstret punkt till pricka.

Härligt att se hockeyhausse på Hockeysnacksbörsen, med Modano o Hemp i högform och ett backbeat från Orion. Inte illa... inte alls illa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
ikväll njuter man! Stoltheten som fått sig en rejäl törn se senaste säsongerna är på väg tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
DJ Hemp: Finns inga hedersama förluster för Roffe Tortorella ALLT ELLER INGENTING som gäller nu mera . ha ha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Knylan:

Så nu börjar vi snacka SHL. Då kan man ana hur det kommer att gå i O-hamn. En hedersam förlust kan tänkas...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
orion:

Har väntat länge på ditt beat och där kom det. Som av en händelse drömde jag för första gången om dig i natt. Du hade en jävla massa djur, mest hundar som jag runt och matade, samt ett gäng internationella gäster på din rätt imponerande gård. En helt normal dröm i min värld.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Skarin:

Egentligen har jag inte varit frånvarande. Har bara inte skrivit så förbajat många inlägg. Och de man skrev drunknade ju totalt i floden av alla andra inlägg. Nu är ju floran här en annan och då syns de direkt. Så jag är väl en sån som har ett ganska jämnt engagemang, oavsett serie. Eller där ljög jag lite, det här går jag mer igång på än de senaste ES-säsongerna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
El Maco: Dj Hemp liksom bara kör här på HS efter många, många års frånvaro. Håller ställningarna!

Knylan: Jag håller med. Om truppen alltså. Behåll så gott som allt. Tyvärr är det dock inte så enkelt. Men man lär göra ett tappert försök.

På måndag kräver jag över 3300 i hallen.

Desto fler som kommer, desto större chans finns det att kunna spetsa till denna trupp till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

Knylan: tänker i samma banor som dig. Wade lämnar nog efter säsongen. Kanske Hundertpfund, han glimtar dock till ibland som du säger. Men ska någon forward lämna är det väl honom jag tänker på först (beror dock på löneanspråket helt klart, håller med dig där också).

Jag är nog inne på att man ska försöka behålla så många möjligt sedan kryddar man med några klass-spelare. Förhoppningen är att ungtupparna ska fortsätta att växa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

Det är lika svårt som vanligt att hantera den här sortens segrar. Fan vad trevligt.

Det känns sjukt att säga när man ligger på nedre halvan men det är få ur den här truppen som det känns solklart att INTE förlänga med inför nästa säsong. Det är Wade Bergman liksom. Hunden lufsar på, glimtar till då och då. Vet inte vad han har för löneanspråk.

Det kanske kan bli något detta ändå, på sikt. Skulle vi lyckas kravla oss upp på play off-plats, masa oss till Kvalserien och skrälla oss upp i SHL så tycker jag att vi tackar nej. Det vore kyligt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
the beat goes on...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
El Maco:

Aha, det är där det händer. Men finns där några "kända" namn? Tyckte att vi var så många här som ändå hade träffat på varandra under så många år och att det var lite av poängen med HS...

Glöm inte att hälsa till Charlotte G! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
Vinst med 4-0 inför 2 884 själar! : )

Telge vann efter straffar... : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16
DJ Hemp: jag hänger i st:s chat på matchrrna nu för tiden. Men här är det i också drag idag. Hhhhhhooooockeyfeeeber!!!! 1! 1!
Kommentera

1607885 · »