Bad_Brett

14982 inlägg · 19857 besäkare

Historik

· 292 ·
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle:

Till och med Boork, som inte skulle tveka över att ta ut målvakten med 10 minuter kvar, sågar Aravirtas beslut:

www.expressen.se/sport/os2010/1.1872571/storsta-misstaget-var-att-flytta-foppa

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle:

Rk No Name Team Pos GP FO FO+ FO- FO%
1 97 Zigomanis, Michael DIF RW 26 322 203 119 63,04

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Ola:

Ingen med grundläggande kunskaper inom ishockey kan försvara coachningen idag. Hade man legat under med två mål i en helt avgörand match så visst, men under rådande omständigheter var det tjänstefel. Ett mål hade räckt till förlängning där man sedan hade kunnat chansa framåt för att ta två poäng. Då hade man fortfarande haft häng på Frölunda och Luleå. Nu slarvade man bort den chansen.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Nikki Nine:

På något sätt kändes det som att det aldrig var nära. Jämför med hur det brukar se ut när MoDo har en ettmålsledning.

Sedan skrek jag mig hes när jag såg att de tog ut Malek. Det normala i en sådan situation är att man spelar 5-mot-4 i en minut, sedan om det inte fungerar så tar man ut målvakten. Man ska även komma ihåg att Djurgården har fruktansvärt duktiga tekare.

Min analys av det hela är att MoDo är alldeles för förutsägbara. I anfallsspelet söker de nästan alltid efter en öppnande crosspassning. Backarna skjuter nästan aldrig och när de väl skjuter så finns det ingen framför mål. Det gör det väldigt, väldigt enkelt att försvara sig mot MoDo. Motståndarna kan backa hem med fyra spelare och täcka alla passningsvägar i mitten. Då slutar det alltid med att Skröder eller någon annan tar ett värdelöst avslut ifrån sarghörnet.

Jag skulle vilja se ett bombardemang av skatt i början av matcherna, även av Forsberg, Zuccarello, Sundström etc. Motståndarna skall bli förvånade när den där öppnande passningen kommer, de ska inte kunna stå och invänta den.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Poffa:

Hoppsan, Arto. Hehe. Alla Djurgårdare pratar likadant.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Wayne Gresky:

Södergren är helt jävla tragisk.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
Wayne Gresky:

Ska vi gissa att Foppa är bort i 4-5 veckor? Det finns en liten chans att han kan spela slutspel. Fast dit lär vi ju aldrig gå nu. OS kan han nog glömma.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
Berka:

Foppa har dragit ett finger ur led.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
spud:

Sveriges Cormier.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
Berka:

Hoppas att de sätter in Mojzis nu så att vi får lite mer fart.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda 2010-01-30
Nikki Nine:

Känns som klar fördel Frölunda.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:

Jag är å andra sidan helt säker på att Timrå och Södertälje kommer att missa slutspel. Klart vi håller tummarna för att Timrå vinner.

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
Björn W:

Jag tänker mest på att Forsberg har vunnit väldigt få närkamper ikväll. Det tvingar Näslund att åka ut i sarghörnen istället för att hitta ytor. Litet plus för Sundström som har vunnit en del närkamper.

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
Berka:

K-Fops utvisning var ju riktigt dum. Riktigt coolt om Aravirta är så pass aktiv i sin coachning.

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
spud:

Foppa är dock inte sig lik. Lyckades Joel-bitar förstöra honom på nytt?

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
Hawerchuk:

Jag gillar verkligen Aravirtas drag, de är helt i linje med min syn att se ishockey på. Häggström är en säkerhetsrisk och inte tillräckligt bra för att kunna producera i en tredjekedja. Att Sondell inte ens är ombytt är ju för underbart.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Björn W:

Det känns mycket tryggare i försvaret när Sondell sitter på bänken.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle:

"Molinder gör inget fel idag"

I sådana fall satt du och småslumrade. Han slog en rad idiotiska passningar i anfallszon, ett par av dem ledde till livsfarliga kontringar. I övrigt var han lika uddlös som vanligt och slarvade bort pucken så fort han fick den.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
El Maco:

Det finns en trevlig DVD med hela konserten, en av de bättre i min samling faktiskt.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Lumber Jack:

Enligt mitt tips så är det Skellefteå och Luleå som vi har... eller hade... störst chans att ta in på, så i det avseendet tappade vi ytterligare.


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
NuMo:

Det var givet att det skulle sluta så här när MoDo inte lyckades få in ett ledningsmål. Man ägde matchen fullständigt och Timrå såg väldigt trötta ut, men med 10 minuter kvar av tredje började man backa hem. Rädslan för att förlora är större än suget att vinna tyvärr.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Wayne Gresky:

Har MoDos ledning börjat extraknäcka här också?

EDIT: Självklart ska Bister smasha först...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:

Tellqvist in, Mojzis ut? Den där talangen Antti Raanta tycks ha spelat som en gud och frågan är om Tellqvist är given etta.

MoDo Hockey > Sv: Horava ut och in kommer...
Hawerchuk:

"Susse satt och såg sådär lagom ointresserad och purken ut som bara han kan."

En målande beskrivning, men nästan ett understatement. Räck upp en hand alla som trodde på honom när han sa att han såg fram emot de matcher som återstår.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:

Alvarez tar ju knappt ett skär innan kollisionen, han lyfter inte mot isen och jag upplever det inte som att han satsar mot huvudet. Givetvis är det tråkigt när detta händer och det är osmakligt att vissa spelare har satt detta i system (Tror det var Forsberg som tog upp Colby Armstrong t.ex.), men samtidigt så ska man ju inte kunna göra sig otacklingsbar genom att kolla ner i isen. Sedan skulle jag inte kalla tacklingen respektlös med tanke på att att Alvarez går in väldigt lugnt i situationen. Det enda som jag reagerar på är att det ser ut lite som en bentackling.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
qwertas:

Tyvärr så har MoDo redan fått samma problem som man hade förra säsongen då det gnälldes på att Harri Rindell var handlingsförlamad i båset.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:

Bra sammanfattat. Det känns väldigt tråkigt, men nödvändigt att behöva ta upp detta igen.

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
hellge:

Borta minst fyra matcher till. Hela situationen börjar kännas tragikomisk.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:

Mmm... Jag hade hoppats att få se lite ilska hos spelarna efter den usla förstaperioden, men det verkar mest vara uppgivenhet som råder. Varför är det ingen som tar en fight eller kör över målvakten? Det verkar som om ingen riktigt bryr sig.

Det verkar som att Forsberg och Näslund är mycket, mycket viktigare än vad de visar på isen, för när katten är borta dansar råttorna på bordet. När Forsberg var med och spelade var det ingen MoDoit som vågade uppträda nonchalant och oinspirerat, utan då stod alla upp för varandra. När han är borta däremot verkar de mest åka omkring och diskutera vilken öl de ska beställa på O'Learys efter matchen. Om det är sant att O'Learys i Örnsköldsvik portade Pikkarainen så har de i sådana fall gjort säsongens goda gärning. Tänk om de kunde göra likadant med resten av laget, då kanske det fortfarande skulle finnas en chans att gå till slutspel.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka:

Förmodligen är det så här: Sondell ställer ofta till det i egen zon och när laget är under press kan det vara svårt att ta sig till båset, speciellt under bortamatcher.

Pikkarainen är betydligt bättre på att få ut pucken ur zon och kan därför ta kortare byten.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Berka:

Det vore kul att höra en liten kommentar från alla Westin-älskare här på Hockeysnack. Enligt min mening skulle han knappt platsa i Allsvenskan med det spel han visar upp. Sondell är också katastrofal, men Westin är verkligen i en klass för sig. Någon kanske kunde ringa honom och läsa upp betydelsen av "Markeringsspel".

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Berka:

Nu har jag fått nog. Det får vara slut på daltandet. Sondell skall inte spela en minut till. Det framstår som ett skämt att han skall få spela istället för Bonsaksen.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Salle:

Westins problem är att han inte klarar av att läsa spelet, vilket gör att han ständigt tappar markeringarna. Sådant är svårt att öva upp. Att han skjuter ärtbössa gör inte saken bättre.

Westin var för övrigt inne på samtliga baklängesmål mot Södertälje, även om det inte säger så mycket.

Hasse är fruktansvärt långsam och hann inte ens med när han fick komma in i en totalt avslagen match.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Paddan:

Du milde! Westin och Jonsson bildar backpar. Vi får hoppas att Skröder gör ett nytt hattrick med andra ord.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - SSK den 2 januari 2010 i Fjällräven Center
Wayne Gresky:

Han spelade inte på slutet, men jag tror att han var framme och klappade om Svedberg efter matchen, så förhoppningsvis var det bara en säkerhetsåtgärd.

MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2009-12-30,
Salle:

"MODO Hockeys tidigare guldtränare Harald Lückner är inne i en framgångsrik period, trots massor av skador."

Låter som att han både skurit sig när han skulle servera julskinkan och trillat i skidbacken.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:

Detta gnäll gjorde även mig upprörd. En av mina vänner måste jobba både på julafton och nyårsafton, men han klagar inte för det

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:

...Och vipps så var mitt scoop begravt i en hög av dynga.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:

De har använt följande tjänst:

www.systranet.com/


"Ifall att fler än 18 lag anmält sig kommer anmälningsavgiften att återbetalas till de lag som ej kan beredas plats."

--->

"Whether that more even 18 teams reported itself comes report sap marriages to be repaid to the teams that cannot be prepared place."

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:

Vi får hoppas att de anlitar Hasse nästa gång då.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Haha, en klassiker. Det tragikomiska är att MoDos utskick framstår som en större parodi än det som är menat att vara en parodi. Faktum är att MoDo Hockey spöar Hipp Hipp rejält humormässigt. Jag visade nyss upp inbjudan för en vän och han är övertygad om att det måste vara ett skämt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Det här kan vara det roligaste jag har läst under hela året. Det var väldigt länge sedan jag skrattade så gott.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:

Haha. Det här är humor när den är som bäst.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Jag är inte lika övertygad som alla andra om att Weinhandl ska till OS. Han är ruskigt klen i närkamperna och rent utsagt usel i defensiven. Ska han med till OS så ska han spela i en producerande kedja och frågan är om det inte vore bättre att ta in en defensivt skicklig spelare istället.

Men det är klart, det är möjligt att Sedinarna skulle kunna skapa så mycket utrymme åt Weinhandl att han skulle kunna bli ett riktigt vass vapen även på hög nivå.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:

Han har varit helt okej faktiskt.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
scim:

Hihihihi!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Petey21:

Beskyllde Gresky för att återupprepa det här skämtet, men han sade sig vara oskyldig. Humorn på Hockeysnack påminner ibland läskigt mycket om ett gäng 45-åriga singelgubbar i fikarummet, som drar samma skämt om och om igen och har lika roligt åt dem för varje gång.

Själv hittade jag på ett asroligt skämt just, nästan i klass med "fishsticks":


Två homofiler i samtal med varandra:

"När jag blir packad blir jag alltid arj!", sade den ena.

"Kära hjärtanes", svarade den andra. "Själv blir jag oftast rar".

Hahaha.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-12-05
AndreS:

Med samma resonemang så är aldrig okej att ifrågasätta någonting som till exempel Forsberg gör. Givetvis skall du kunna kritisera en spelaras insats även om du inte är lika bra själv.

· 292 ·
Om Bad_Brett
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE