Historik
Föregående · 2 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Gewe: Om jag nu minns rätt så tror jag han ligger på runt 350,000 i lön. Vart budgivning när han skulle komma hem
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Bästa citatet för mig var
"Vinst eller förlust, vi ska spela en ishockey så fansen kan vara stolt efter matcherna"
"Vinst eller förlust, vi ska spela en ishockey så fansen kan vara stolt efter matcherna"
+ 11
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Filip Westerlund gjorde 1-0 för Kalpa emot Ilves.
Verkar vara deras 1PP back
Verkar vara deras 1PP back
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
mikenomad: Det som stör mig något enormt är hur välkomnande man är till en spelare som blir erbjuden förlängning men väljer att tacka nej för att signera med värsta rivalen.
Vart fan är stoltheten för klubbmärket.
En energispelare för fjärde hade man kunnat hämta i vilken HA klubb som helst
Vart fan är stoltheten för klubbmärket.
En energispelare för fjärde hade man kunnat hämta i vilken HA klubb som helst
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: han täckte ju skott där i förlängningen. Tog olyckligt på armen tror jag
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
rabon: jo men de sticker i ögonen att Hrivik ligger och snurrar som Neymar trotts förmodad ryggskada.
Sen att Cehlarik bara lägger sig ned på isen och spelar död för att få avblåsning.
Det blandat med att de släpper liknande situationer åt andra hållet
Sen att Cehlarik bara lägger sig ned på isen och spelar död för att få avblåsning.
Det blandat med att de släpper liknande situationer åt andra hållet
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Woody Jokinen: man måste leka klubbad säl som Hrivik gör att få med sig de
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Detta är lite intressant, kan detta vara ett första steg för Amazon att visa intresse för rättigheterna till SHL? Antingen för dokumenträrer eller helt enkelt köpa loss rättigheterna för att sända det över världen.
+ 3
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Var frustrerad över den katastrofala starten. Men vart betydligt lugnare när jag läste att de var Örebro och inte Timrå jag kollade på
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}: är jag en dålig människa om jag myser lite av Brynäs misär? Är nog den supporterskara jag unnar detta mest
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sen en sak jag reflekterade i dagens match. Helvete vilken bra nivå domarna höll.
Blåste inte sönder, inga skitutvisningar. Flöt på bra.
Blåste inte sönder, inga skitutvisningar. Flöt på bra.
+ 17
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SAIK har verkligen skitit i de blå skåpet med denna. En så pass respekterad förening
+ 12
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Tror Modo är skyldig mig en öl att jag jinxa in den där
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Hemliga knepet för att hålla Modo ute och inte släppa in mål? Ta en utvisning, Modo kan verkligen inte spela PP
+ 2
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
{9908}: Regeln förändrades inför i år, dom rör inte regelboken under brinnande säsong. Så Wedin-situationen är bara ett dålig domslut i min bok.
Men detta är regeln, jag förstår om du inte hade koll på den eller håller med om den. Det är som sagt din ensak, men känner inte att vi kommer längre i denna diskussion. Ha en fortsatt trevlig påsk
Men detta är regeln, jag förstår om du inte hade koll på den eller håller med om den. Det är som sagt din ensak, men känner inte att vi kommer längre i denna diskussion. Ha en fortsatt trevlig påsk
+ 1
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
{9908}: Gällande Wedin-situationen så tycker jag självklart bedömts som wild swing och 2+2, var väldigt ljudlig med mitt missnöje när det hände.
Men att tänka "Klubba i ansiktet, det ska vara utvisning" är inte längre korrekt, domarna kommer göra bedömningen utifrån denna regel. Ibland kommer dom ha rätt, ibland kommer dom ha fel.
Och för att återgå till situationen som du tog upp detta så missar då inte domarna detta, dom bedömer det som normal skottrörelse när Öberg dumpar puck. Sen får du självklart ha din åsikt om du tycker det är rätt eller fel domslut.
Men att tänka "Klubba i ansiktet, det ska vara utvisning" är inte längre korrekt, domarna kommer göra bedömningen utifrån denna regel. Ibland kommer dom ha rätt, ibland kommer dom ha fel.
Och för att återgå till situationen som du tog upp detta så missar då inte domarna detta, dom bedömer det som normal skottrörelse när Öberg dumpar puck. Sen får du självklart ha din åsikt om du tycker det är rätt eller fel domslut.
+ 1
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
{9908}: Här är regeln i sin helhet för dom som är intresserade
60.1 HIGHSTICKING
För ”spel med hög klubba” se Regel 80.
Highsticking innebär att en spelare för sin klubba ovanför den normala axelhöjden på motståndaren. Alla spelare är ansvariga för sin egen klubba. Emellertid ska oavsiktlig kontakt tillåtas om det sker i samband med en normal skottrörelse (bakåtsvingen eller fullföljandet).
Även oavsiktlig kontakt på motståndarnas center i samband med ett nedsläpp ska tillåtas. En vild sving mot en studsande puck ska inte anses vara en normal skottrörelse och om kontakt sker ovanför en motståndares axlar ska utvisning utdömas.
60.1 HIGHSTICKING
För ”spel med hög klubba” se Regel 80.
Highsticking innebär att en spelare för sin klubba ovanför den normala axelhöjden på motståndaren. Alla spelare är ansvariga för sin egen klubba. Emellertid ska oavsiktlig kontakt tillåtas om det sker i samband med en normal skottrörelse (bakåtsvingen eller fullföljandet).
Även oavsiktlig kontakt på motståndarnas center i samband med ett nedsläpp ska tillåtas. En vild sving mot en studsande puck ska inte anses vara en normal skottrörelse och om kontakt sker ovanför en motståndares axlar ska utvisning utdömas.
+ 2
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
{9908}: Nej det är inte fel, det är exakt så det står i regelboken. Domarna ska göra bedömningen i situationen om hur klubban åker upp i ansiktet, och är det då under en skottrörelse så friar dom nästan alltid.
Sedan hur du känner är helt upp dig gällande det beslutet, dina känslor har jag inget underlag för
Sedan hur du känner är helt upp dig gällande det beslutet, dina känslor har jag inget underlag för
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
{9908}: Jag vart så förbannad när den på Wedin hände. Men tydligen så är det en förändring i regeln för Hög Klubba iår.
Om klubban åker upp i ansiktet under en skottrörelse och bedöms som oavsiktlig så kan domarna välja att fria.
Om klubban åker upp i ansiktet under en skottrörelse och bedöms som oavsiktlig så kan domarna välja att fria.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: om Modo har ledningen i matcherna så bör dom bara ta utvisningar. Fy helvete vad dåligt PP Mora har
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Nu må de vara att jag fått en stroke, men har inte Albin Lundin börjat närma sig en förlängning?
Tycker att tempot blivit bättre men framförallt styrkan från HA känns igen.
Som tredje/fjärde center kan han få vara med
Tycker att tempot blivit bättre men framförallt styrkan från HA känns igen.
Som tredje/fjärde center kan han få vara med
+ 16
Föregående · 2 · Nästa

