Historik
Föregående · 8 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Rödin
Lemp: Väldigt dålig borförklaring av Peter. ”SHL handlar mycket om att ha sina toppspelare hela”, säger han. Att det skulle vara där det har fallerat denna säsong, hade dom varit hela hade allt varit frid och fröjd alltså?
Jag skulle snarare vilja vända på hans resonemang. Vi har överpresterat resultatmässigt sett till den faktiska prestationen. Med ett ”normalt” målvaktsspel hade vi legat dyngsist och varit klara för kvalspel sedan länge.
Jag skulle snarare vilja vända på hans resonemang. Vi har överpresterat resultatmässigt sett till den faktiska prestationen. Med ett ”normalt” målvaktsspel hade vi legat dyngsist och varit klara för kvalspel sedan länge.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Rödin
{9179}: Patetiskt att läsa detta på GD:s blogg:
”Frågade PA om varför Bertilsson är i första PP och Billins i andra. Fick ett långt svar runt det där kontentan och slutsatsen var att "lika barn leka bäst". Det vill säga tex Anton och Bertilsson har spelat tillsammans och känt varandra i många år.”
Låter som en dagisverksamhet i mina öron. Berra håller inte i PP1 i SHL, punkt slut.
”Frågade PA om varför Bertilsson är i första PP och Billins i andra. Fick ett långt svar runt det där kontentan och slutsatsen var att "lika barn leka bäst". Det vill säga tex Anton och Bertilsson har spelat tillsammans och känt varandra i många år.”
Låter som en dagisverksamhet i mina öron. Berra håller inte i PP1 i SHL, punkt slut.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Plus att det skulle kunna ge Campese och co. vatten på sin kvarn till att säga ”titta vi nådde ju kvartsfinal, inte så dåligt ändå trots all skit vi fått från media och fans denna säsong. Vi är på rätt väg!”.
Lite som när vi säsongen 17/18 påbörjade vår sportsligt branta utförsbacke, men där vi på nåt jäkla sätt lyckades slå Luleå i play-in och sedan vara det enda lag som slog Växjö i slutspelet. Då kunde Bengtzén peka på det istället för att komma till insikt om våra mer djupgående problem.
Lite som när vi säsongen 17/18 påbörjade vår sportsligt branta utförsbacke, men där vi på nåt jäkla sätt lyckades slå Luleå i play-in och sedan vara det enda lag som slog Växjö i slutspelet. Då kunde Bengtzén peka på det istället för att komma till insikt om våra mer djupgående problem.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: På sättet Campese uttrycker sig i skrift får man intrycket att han inte har alla hästar hemma. Problematiskt...
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
majk: Ja jag ser tyvärr väldigt mörkt även på nästa säsong. Om vi nu håller oss kvar, så har prestationen varit likvärdig med några av SHL:s absolut sämsta lag senaste säsongerna, Karlskrona och Oskarshamn (förra säsongen). Vi har 17 spelare i dagens trupp med kontrakt så någon större ombyggnation är inte att tala om. I normala fall hade väl en rimlig analys varit att andra säsongen med en ny ledarstab borde leda till bättre resultat, men med tanke på hur bottenlöst uselt det varit denna säsong och att han som bär laget (Ersson) förmodligen lämnar så har jag väldigt svårt att komma på argument som talar för oss nästa säsong.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vi har hoppats på att man ska bryta kontrakt varje silly season senaste 2-3 åren, och man har blivit lika besviken varje gång när ingenting har hänt. Så jag har noll förhoppningar kring det, speciellt nu när ekonomin är som den är.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Att inte Kvist får spela är en GÅTA...
Alcén lyckas som vanligt knipa en plats i laget. Ger mig fan på att han fortfarande skulle ha en plats även om vi värvade 5 forwards rakt från NHL.
Alcén lyckas som vanligt knipa en plats i laget. Ger mig fan på att han fortfarande skulle ha en plats även om vi värvade 5 forwards rakt från NHL.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Älskar att du gjort comeback här efter ett ca. 13,5 år långt uppehåll😁
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Sånt jävla underbetyg att inte lösa en vettig andrakeeper. Fy fan vad illa! Inte ens Huge kan komma med ett vettigt försvar av detta agerande.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herregud vilket kaos, Campese är på beordrad semester av styrelsen. Säljchefen slutar och T Thelin lämnar också.
Länkar:
Avslöjar: Rörigt bakom kulisserna ? och Brynäs klubbdirektör har semester: "Hela tiden nåbar"
Avslöjar: Rörigt bakom kulisserna ? och Brynäs klubbdirektör har semester: "Hela tiden nåbar"
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Inte enligt Peter Andersson. Intressant att Alcén alltid lyckas bli alla våra tränares gullegris. Man vill ju veta vilka knep han kör för att fjäska på folk, för rent spelmässigt finns det ingenting som befogar att han ska platsa.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herr D: Fine att dom inte värvar någon utespelare, speciellt nu när Scott och Rödin kanske kommer tillbaka om några veckor. Men varför värvar man inte en målvakt? Helt obegripligt! Skadar sig Ersson så åker vi ur med 99% sannolikhet.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Lite komiskt att han pekar på att rekryteringen av Melin blev fel men ingenting om hans egna rekryteringar där merparten blev floppar.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Jag har betydligt större förhoppningar kring värvningarna under silly season (förutsatt att vi håller oss kvar i SHL) med Hansson/Stråhle som beslutsfattare än vad fallet var med Dacke/Sundlöv. Sen ser läget skit ut ändå med 17 spelare på kontrakt där merparten av kontrakten är övervärderade. Det vill till att vi tänker väldigt smart nu med vilka spelare vi tar in, vilken lön och vilken kontraktslängd.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Kolla videointervjun med Sundlöv på Brynäs hemsida så säger han i princip det. Han sköter det administrativa kring värvningar och Anton Hansson och Stråhle sköter scoutingen. Min tolkning av alltihopa är att det är klart att Sundlöv ska lämna. Madhawk har spikat fast det och gör han det så vet man till 99% att det stämmer.
Sen att Lorentz skämmer ut sig själv och föreningen i intervjun i Expressen, det tror jag enbart beror på att han inte kan/får ge ett rakt svar på frågan om Sundlövs framtid och därför ser svaren väldigt löjliga ut.
Brynäs kommer slimma organisationen nästa säsong. Därför är min gissning att ledarstaben blir dom som sätter laget nästa säsong. Man kör helt enkelt vidare på det spår man redan nu är inne på men skillnaden blir att Sundlövs roll tas bort helt.
Ren spekulation från min sida men jag tycker det är det mest rimliga att göra. Jag kan verkligen inte tro att Brynäs skulle ha ”glömt bort” att påbörja en sportchefsrekrytering för att ersätta Sundlöv, vilket det nästan låter som om man läser artiklarna i Expressen.
Sen att Lorentz skämmer ut sig själv och föreningen i intervjun i Expressen, det tror jag enbart beror på att han inte kan/får ge ett rakt svar på frågan om Sundlövs framtid och därför ser svaren väldigt löjliga ut.
Brynäs kommer slimma organisationen nästa säsong. Därför är min gissning att ledarstaben blir dom som sätter laget nästa säsong. Man kör helt enkelt vidare på det spår man redan nu är inne på men skillnaden blir att Sundlövs roll tas bort helt.
Ren spekulation från min sida men jag tycker det är det mest rimliga att göra. Jag kan verkligen inte tro att Brynäs skulle ha ”glömt bort” att påbörja en sportchefsrekrytering för att ersätta Sundlöv, vilket det nästan låter som om man läser artiklarna i Expressen.
+ 13
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Mattson: Håller med. Börjar ärligt talat tvivla på om PA är rätt över tid för Brynäs. Jättemärkliga laguttagningar och vi är i klass med Karlskronas och Moras bottensäsonger i den underliggande statistiken. Något är uppenbart fel och det börjar liksom bli svårt att fortfarande skylla på att ”processen” tar tid när det snart gått en hel säsong.
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: ” — Anledningen är enkel. Jag och vi vill precis som supportrarna se ett bättre Brynäs IF på isen i SHL. Förra säsongen var en besvikelse och vi behöver fler spetsspelare som kan avgöra matcher. Den chansen som dykt upp nu vill jag och vi på Monitor att Brynäs IF tar. Därför går vi in och bidrar till att kunna värva de här spelarna, säger Jörgen Persson, Monitor ERP Systems ägare”
Skulle vara intressant att få höra en uppföljning med Jörgen Persson om detta😂
Skulle vara intressant att få höra en uppföljning med Jörgen Persson om detta😂
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag tror ändå att vi kan hanka oss kvar i SHL nästa säsong utan kval om ledarstaben får jobba vidare. Då har man gjort år 1 och kan bygga vidare med till stora delar samma trupp. Visserligen är truppen, som du säger, fylld med många bedrövliga kontrakt, men den har ändå kvalitén att hålla oss kvar i SHL.
Sen får storrensningen börja säsongen 22/23. Då ska vi har rensat ut den mesta skiten (både på kansliet och i spelartruppen) och kan börja om på ny kula. SM-guld säsongen 24/25, det får bli målsättningen 😂😁
Sen får storrensningen börja säsongen 22/23. Då ska vi har rensat ut den mesta skiten (både på kansliet och i spelartruppen) och kan börja om på ny kula. SM-guld säsongen 24/25, det får bli målsättningen 😂😁
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Klockren krönika av Sanny. Det är patetiskt att ansvaret återigen läggs på oss fans att ge ytterligare pengar för nyförvärv. Hade klubben skött sina kort rätt från början hade vi aldrig behövt fansens värvning, varken i somras eller just nu.
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Det var väl det som hände när Leksand gjorde en historisk match mot oss i mellandagarna och sköt 60 skott på mål mot oss😁
”Vi tittar inte på corsi” säger Peter Andersson
”Vi tittar inte på corsi” säger Peter Andersson
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Känns rätt men samtidigt får jag en stor klump i magen då jag får flashbacks av den förra rekryteringsprocessen som gick åt skogen. Klarar vi SHL-kontraktet kommer denna rekrytering vara HELT avgörande för föreningens framtid. Går inte att underskatta hur viktig denna rekrytering kommer vara.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mats77: Du tror seriöst att Tjomme hellre ville till Leksand som i det läget låg i Allsvenskan än till Brynäs som var en stabil SHL-klubb? Dessutom ligger Gävle närmare Stockholm än vad Leksand gör, vilket såklart hade varit en fördel för honom som hade familjen kvar i Stockholm.
Detta är Campeses solklart största misstag sedan han kom till Brynäs. Han kollade inte ens läget med Tjomme utan satsade istället allt på att övertala Dackell att ta på sig den rollen.
Detta är Campeses solklart största misstag sedan han kom till Brynäs. Han kollade inte ens läget med Tjomme utan satsade istället allt på att övertala Dackell att ta på sig den rollen.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Campese slänger sig med många fina ord och är expert på att prata runt frågorna som ställs. Men egentligen behöver inte slutsatsen vara svårare än att han misslyckats radikalt med sportchefsrekryteringarna. Lek med tanken att han anställt Tjomme som sportchef istället för Dackell hösten 2018. Det Tjomme gjort med Leksand är imponerande med tanke på att dom gör sin andra SHL-säsong. Vad hade han kunnat göra med Brynäs som stod på en klart högre nivå än det Leksand som var nykomlingar hösten 2019?
Problemet ligger inte i att vi måste ” att hitta vår identitet” som Campese säger var och varannan minut. Vi måste ha en kompetent sportslig ledning. Svårare än så är det inte.
Problemet ligger inte i att vi måste ” att hitta vår identitet” som Campese säger var och varannan minut. Vi måste ha en kompetent sportslig ledning. Svårare än så är det inte.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Inte bara otur ändå. Alla våra toppspelare är över 30. Rödin är skör i kroppen och råkar alltid ut för någon jobbig skada varje säsong. Billins är till åren och har direkt slängts in i ett tajt spelschema helt matchotränad.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Gunderson: Har sagt detta förr och säger det igen: Varje minut Alcén får på isen är ett hån mot våra killar som spelar i J20. Vem har han mutat för att få så mycket istid? Det helt fantastiskt märkliga är att när Sundquist var coach och satte Alcén som extraforward fick han ändå lira BP. Likadant gjorde PA för någon match sedan när Alcén var 13:e. Vilket annat lag i världshistorien har en spelare som är extraforward men ändå får spela BP? Lyckades Dackell få med någon klausul i kontraktet att Alcén ska ges ett visst antal minuter eller vad är det frågan om?
+ 5
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Supportern: Jo men samtidigt är han ju ansvarig till att han nu är tvungen att reparera lagbygget under säsongen. Hade pengarna använts smartare hade man inte behövt dra på sig extra kostnader för att rädda kvar laget i SHL.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Anmärkningsvärt att Alcén fortfarande är extraforward och att Birgersson (som var på läktaren) förra matchen går in före honom. Förra matchen var Alcén alltså bara med tack vare att tränarna tycker att han ska spela boxplay. Egentligen anser dom att Birgersson är den bättre spelaren. Då undrar jag följande: Vad ser tränarna i Alcén som gör honom till en bra bp-spelare? Jag ser verkligen inte den storheten hos honom. Och att han numera dessutom ska in och lira bp när han är helt ouppvärmd då han inte får spela 5v5...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kan köpa en torsk mot Luleå på bortaplan, såklart. Men det gör mig väldigt orolig att vi match efter match blir utspelade. Förstår inte att fler inte känner den oron? Dom flesta verkar bli totalt resultatstyrda i sin analys. Vi vann 3 raka matcher, men även dom matcherna vanns på ett sätt som inte är hållbart över tid. Nu tycker jag dessutom att truppen är så pass bra att Peter inte heller kan skylla på det. Tack vare värvningarna under säsongen har vi i mitt tycke den solklart bästa truppen sedan 16/17. Ändå ser det på gränsen till riktigt illa ut i 5v5.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ”flera av de forwards som spelar där kommer man förhoppningsvis att försöka bryta kontrakten med efter den här säsongen.”
Det där har jag suttit och hoppats på efter varje säsong och blivit lika besviken varje gång när inget har hänt. Att man dessutom ska göra det ett coronaår minskar sannolikheten ytterligare.
Det där har jag suttit och hoppats på efter varje säsong och blivit lika besviken varje gång när inget har hänt. Att man dessutom ska göra det ett coronaår minskar sannolikheten ytterligare.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Lite kul att jämföra den uppställningen med den som jag gjorde i somras:
Rödin-Scott-Danielsson
Berglund-Molin-Descheneau
Persson-Ölund-Mannberg
Birgersson-Pettersson-Solem
Alcén/Asklöf/Sallinen
Sallinen stod med som extraforward eftersom man ville bli av med honom pga kostnadsskäl. Helt annan klass här kan man säga. Den här var ändå gjord efter att Berglund anslutit. Laget var verkligen pinsamt uselt innan swishkampanjen.
Rödin-Scott-Danielsson
Berglund-Molin-Descheneau
Persson-Ölund-Mannberg
Birgersson-Pettersson-Solem
Alcén/Asklöf/Sallinen
Sallinen stod med som extraforward eftersom man ville bli av med honom pga kostnadsskäl. Helt annan klass här kan man säga. Den här var ändå gjord efter att Berglund anslutit. Laget var verkligen pinsamt uselt innan swishkampanjen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Jag hade ställt upp kedjorna så här:
Rödin-Scott-Danielsson
Harper-Sallinen-Desch
Gunler-Ölund-Berglund
Kvist-Pettersson-Molin
En fröjd att kunna skriva upp kedjorna utan att behöva ta med skräpspelare som Alcén och Mannberg som bara är med som ren utfyllnad. Vår bästa forwardsbesättning sedan finalsäsongen 16/17, helt klart.
Rödin-Scott-Danielsson
Harper-Sallinen-Desch
Gunler-Ölund-Berglund
Kvist-Pettersson-Molin
En fröjd att kunna skriva upp kedjorna utan att behöva ta med skräpspelare som Alcén och Mannberg som bara är med som ren utfyllnad. Vår bästa forwardsbesättning sedan finalsäsongen 16/17, helt klart.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7044}: Yes ska vi värva nånting mer är det en målvakt som gäller. Sundlöv behöver svälja stoltheten här och erkänna att Andrén var en felvärvning. Vi har liksom inte råd att eventuellt gå in i ett kval med Andrén mellan stolparna ifall Ersson går sönder.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Falken: Det där sa många i början på serien också när vi tog bra med poäng men spelet såg skit ut. Nu är läget exakt samma. Bra målvaktsspel, bra PP, hög effektivitet, men uselt 5v5. Nej jag ser ingen ljusning tyvärr. Väldigt positivt att vi tar poäng och verkligen hakar på lagen ovanför. Det skulle kunna ge självförtroende och att spelet därmed blir bättre. Min förhoppning ligger väl nånstans där.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Japp man tar den fega vägen ut, gång på gång. Viktor Persson har 0 sekunders speltid denna säsong, exempelvis. Sjukt tråkigt att vi slarvar bort Ingman. En av få spelare med potential i denna ålderstigna trupp.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Försöker hitta ljusglimtar om vi åker ur: Vi slipper detta pk-mumbojumbo. Fokus på hockeyn!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Hahah, det säger något om hur dåliga vi är när oddsen är jämna mot ett lag med 16 raka torsk...
+ 2
Föregående · 8 · Nästa