Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
NuMo: Jag tror att en sådan som Yoon eller Rosén hade kunnat vara aktuell om någon back försvinner. Hermansson har flera lag redan försökt värva, men annars är det nog inte forwards som är aktuella.
Sv: Silly Season
Silly: Om Ivar Stenberg draftas nu och sticker till NHL så kan Frölunda ta en forward från oss som ersättning! Det jag försökt förklara hela tiden.
Sv: Silly Season
jonteboy:
Vem har pratat om nydraftade?
Vi pratade om hur länge risken finns att vi kan bli snuvad på någon speare i truppen av SHL eller om Hinken kan prsentera dem utan att SHL kan sno dem av oss?
Vem har pratat om nydraftade?
Vi pratade om hur länge risken finns att vi kan bli snuvad på någon speare i truppen av SHL eller om Hinken kan prsentera dem utan att SHL kan sno dem av oss?
Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
På tal om Elton och Milan (som går 2027) så tar NHL-draften 2026 plats i Buffalo inatt. MoDo har stor chans att få med fyra spelare i en och samma draft, vilket åtminstone inte hänt på 00-talet. Två år i rad har våra spelare just glidit ur förstarundan men denna gång finns det i princip ingen som tror att Elton går bortom topp 20. Vissa har honom tom topp 10.
Sändningsstart 01:00 på Viaplay.
Sändningsstart 01:00 på Viaplay.
Sv: Silly Season
Silly: Tror det är för att ta spelare rent generellt, men inte spelare som skriver på efter det datumet.
Den 24e juni hade inte draften varit så jag tror nog att det finns ett senare datum för spelare som skriver specifikt för NHL och man fixar en ersättare för dem.
Löven tog Barklund utan att de tappat någon till NHL. Nu får de inte ta fler från HA om de inte tappar en spelare till NHL tänker jag... Det datumet är nog halvvägs in i juli...
Den 24e juni hade inte draften varit så jag tror nog att det finns ett senare datum för spelare som skriver specifikt för NHL och man fixar en ersättare för dem.
Löven tog Barklund utan att de tappat någon till NHL. Nu får de inte ta fler från HA om de inte tappar en spelare till NHL tänker jag... Det datumet är nog halvvägs in i juli...
Sv: Silly Season
Silly: Vad jag hört så korrekt. det datumet borde vara passerat nu. Men sen ifall en SHL klubb tappar en spelare till NHL eller liknande så kan dom komma in efter det datumet och ta något från HA osv vill jag minnas också.
Sv: Silly Season
Willow:
Var det inte det datumet dom flyttade fram i år från den 27 J6ni till 24 Juni?
Jag kan ha misstolkat det också??
Var det inte det datumet dom flyttade fram i år från den 27 J6ni till 24 Juni?
Jag kan ha misstolkat det också??
Sv: Silly Season
Sven Tuta: Är det inte en bit in i juli som SHL kan kontraktera HA-spelare, men då bara som ersättare för de som lämnat för NHL? Dvs, skulle Stenberg skriva kontrakt så kan Frölunda ersätta honom.
Sv: Silly Season
Silly: Nu har väl inte shl lagen rätt att sno spelare från allsvenskan ( rätta mig om jag har fel). Det borde innebära att det kommer presenteras ngt snart
Många som är negativa här inne, får mycket skit, jag har väl också varit kritisk mot honom. Men nu är det ett nytt bygge som ser bättre ut, från ledarstab ( tack för det) målvaktspar och försvar. Framåt hittills är väl ok, vi väntar på de sista pusselbitarna. Många av er lever fortfarande kvar i att gör ett jävla dåligt jobb. Vänta med den kritiken tills pusslet är komplett. Återigen var mera positiv, jag är det för nu snart är klockan 12 och dax för helgens första GT
Trevlig helg på er
Många som är negativa här inne, får mycket skit, jag har väl också varit kritisk mot honom. Men nu är det ett nytt bygge som ser bättre ut, från ledarstab ( tack för det) målvaktspar och försvar. Framåt hittills är väl ok, vi väntar på de sista pusselbitarna. Många av er lever fortfarande kvar i att gör ett jävla dåligt jobb. Vänta med den kritiken tills pusslet är komplett. Återigen var mera positiv, jag är det för nu snart är klockan 12 och dax för helgens första GT
Trevlig helg på er
+ 2
Sv: Silly Season
Willow: Jag älskar att tanken är att Milan ska få speltid i den roll han är som bäst. Inte som Niederbach som hamnar i tredje/fjärde och vi har också massor av spelare historiskt som fått börja långt ned i kedjorna även om deras styrka är offensiven.
SAIK kör hårt på det där. Är man en offensiv spelare så ska man inte slussas in som en defensiv kugga i fjärdekedjan/tredje backpar. Milton Gästrin hade kunnat spela i tredje för hans roll är sannolikt tredje eller fjärdekedjan om han slår sig in i NHL, men Hermansson ska in i topp 2.
För övrigt. Jag tror Milan är bra nog att kunna vara andracenter även i slutet av säsongen. Ge honom en rejäl försäsong bara och en höst att vänja sig vid tempo och fysik.
SAIK kör hårt på det där. Är man en offensiv spelare så ska man inte slussas in som en defensiv kugga i fjärdekedjan/tredje backpar. Milton Gästrin hade kunnat spela i tredje för hans roll är sannolikt tredje eller fjärdekedjan om han slår sig in i NHL, men Hermansson ska in i topp 2.
För övrigt. Jag tror Milan är bra nog att kunna vara andracenter även i slutet av säsongen. Ge honom en rejäl försäsong bara och en höst att vänja sig vid tempo och fysik.
+ 1
Sv: Silly Season
Willow:
Hinken kommar förmodligen att börja med Milan där..
Att ge honom chansen
Milan kommer gå upppumpad på adrenalin fram til jul.
Precis som Elton gjorde förra säsongen
Sedan kring Jul kommer det nog in en starkare/rutinerad pjäs där och på en backplats.
En försvarsgeneral att ha i ett slutspel
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
Hinken kommar förmodligen att börja med Milan där..
Att ge honom chansen
Milan kommer gå upppumpad på adrenalin fram til jul.
Precis som Elton gjorde förra säsongen
Sedan kring Jul kommer det nog in en starkare/rutinerad pjäs där och på en backplats.
En försvarsgeneral att ha i ett slutspel
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
Sv: Silly Season
Gavelo: Jag lyssnade nyligen på en podd där Hinken sade att Milan Sundström är tänkt att få mycket speltid och då i de två toppkedjorna. Att han skulle gå in och spela defensivt i tredje eller fjärde såg han inte som en bra lösning. Jag misstänker därmed att Milan är tänkt att få speltid som andrecenter. I pp är han sannolikt helt given med tanke på hans skott.
Gällande backar tycker jag att det ser väldigt bra ut och målvakterna är bra, även om jag inte skulle säga att vår är bättre än de andra topplagens. SSK har Härenstam som var seriens bästa ifjol, men nu har han förvisso det svårare andra året då han förväntas bära laget. Något som kan vara tufft då han inte haft förväntningar på sig ifjol som tänkt andremålvakt.
AIK med Brattström och Enroth är inte alls dåliga. Leksand har också bra ställt med förstemålvakt.
Jag tycker dock att BIK och Kalmar ser svagare ut än förra säsongen, Jag tror att topp fyra blir SSK, MoDo, Leksand och AIK.
Gällande backar tycker jag att det ser väldigt bra ut och målvakterna är bra, även om jag inte skulle säga att vår är bättre än de andra topplagens. SSK har Härenstam som var seriens bästa ifjol, men nu har han förvisso det svårare andra året då han förväntas bära laget. Något som kan vara tufft då han inte haft förväntningar på sig ifjol som tänkt andremålvakt.
AIK med Brattström och Enroth är inte alls dåliga. Leksand har också bra ställt med förstemålvakt.
Jag tycker dock att BIK och Kalmar ser svagare ut än förra säsongen, Jag tror att topp fyra blir SSK, MoDo, Leksand och AIK.
Sv: Silly Season
Gavelo:
Och får vi det så har vi chansen...att gå långt!
För vi har en bättre backsida än de andra toppklubbarna.
Och bästa målvaktsparet
Och får vi det så har vi chansen...att gå långt!
För vi har en bättre backsida än de andra toppklubbarna.
Och bästa målvaktsparet
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Laget känns balanserat men såklart är vi en bit efter toppklubbarna i dagsläget,
Jag förväntar mig att vi får in en center 1a och en center 2a av riktigt hög klass för att vi ska kunna vara med uppe i toppen och slåss.
Jag förväntar mig att vi får in en center 1a och en center 2a av riktigt hög klass för att vi ska kunna vara med uppe i toppen och slåss.
Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Som sagt var så har vi 3 monster som skall slussas in i laget som kommer att få speltid.
Vilka jävla Monster ( Victor Hedman vibbar )
Vi har i dessa juniorer som skall slussas in på backsidan i år!
Gradin tror att John Hägglöf kommer att ta chansen och kriga i år om en plats!
Han är 18 år och en bjässe:
Height
191 cm / 6'3"
Weight
97 kg / 214 lbs
Heavy Shooter
Physical Defenseman
Two-Way Defenseman
Theodor Knights 18 år som jag tror på är i samma kaliber han också:
Height
194 cm / 6'4"
Weight
94 kg / 207 lbs
Defensive Defenseman
Physical Defenseman
Och sedan har vi den 21 åriga Norrbaggen i samma kaliber!
Height
195 cm / 6'5"
Weight
95 kg / 209 lbs
Fredrik Glader håller med när det kommer till backbjässens styrkor.
Framförallt sticker det ut att han är orädd.
Han vill spela fysiskt och vill få stopp i spelet.
Hans starka sidor är det defensiva spelet, att vara en stabil pjäs man kan lita på.
Där tycker jag att han tog enorma steg, säger Narvik-tränaren och fortsätter.
Han tog åt sig väldigt snabbt och tog steg hela tiden, varje dag.
I slutet av säsongen så var det en spelare vi slängde in i slutet av matcher, i avgörande boxplay och vid tekningar i egen zon, för att man vet att hans storlek och fysiska spel gjorde det problematiskt för motståndarlagen.
Fredrik Glader avslutar:
Sen gillar jag att han är ganska ilsken också, så han kan gå in och reta gallfeber på spelare. Han var inte blyg att stå upp mot de stora tuffa pojkarna i norska ligan, utan då satte han in näsan där.
Ingen skulle komma in på kontoret där han stod, det gillar jag.
Den egenskapen är något som han ska ta med sig och fortsätta jobba med.
Länkar:
www.eliteprospects.com/player/926710/john-hagglofhttps://www.eliteprospects.com/player/974093/theodor-knightshttps://www.eliteprospects.com/player/746965/peder-kyrkjeeide-oversveen
Som sagt var så har vi 3 monster som skall slussas in i laget som kommer att få speltid.
Vilka jävla Monster ( Victor Hedman vibbar )
Vi har i dessa juniorer som skall slussas in på backsidan i år!
Gradin tror att John Hägglöf kommer att ta chansen och kriga i år om en plats!
Han är 18 år och en bjässe:
Height
191 cm / 6'3"
Weight
97 kg / 214 lbs
Heavy Shooter
Physical Defenseman
Two-Way Defenseman
Theodor Knights 18 år som jag tror på är i samma kaliber han också:
Height
194 cm / 6'4"
Weight
94 kg / 207 lbs
Defensive Defenseman
Physical Defenseman
Och sedan har vi den 21 åriga Norrbaggen i samma kaliber!
Height
195 cm / 6'5"
Weight
95 kg / 209 lbs
Fredrik Glader håller med när det kommer till backbjässens styrkor.
Framförallt sticker det ut att han är orädd.
Han vill spela fysiskt och vill få stopp i spelet.
Hans starka sidor är det defensiva spelet, att vara en stabil pjäs man kan lita på.
Där tycker jag att han tog enorma steg, säger Narvik-tränaren och fortsätter.
Han tog åt sig väldigt snabbt och tog steg hela tiden, varje dag.
I slutet av säsongen så var det en spelare vi slängde in i slutet av matcher, i avgörande boxplay och vid tekningar i egen zon, för att man vet att hans storlek och fysiska spel gjorde det problematiskt för motståndarlagen.
Fredrik Glader avslutar:
Sen gillar jag att han är ganska ilsken också, så han kan gå in och reta gallfeber på spelare. Han var inte blyg att stå upp mot de stora tuffa pojkarna i norska ligan, utan då satte han in näsan där.
Ingen skulle komma in på kontoret där han stod, det gillar jag.
Den egenskapen är något som han ska ta med sig och fortsätta jobba med.
Länkar:
www.eliteprospects.com/player/926710/john-hagglofhttps://www.eliteprospects.com/player/974093/theodor-knightshttps://www.eliteprospects.com/player/746965/peder-kyrkjeeide-oversveen
+ 2
Sv: Silly Season
Frontschwein: Backsidan är jämn, men jag är orolig över att vi inte har de rätta rollspelarna. Bortsett från 20-årige Wahlberg har vi ingen back som väger mer än 84 kilo.
Hade gärna bytt bort Bella mot en riktigt vass powerplayback och fått in en sann försvarsgeneral. Men i övrigt ser det såklart väldigt bra ut.
Hade gärna bytt bort Bella mot en riktigt vass powerplayback och fått in en sann försvarsgeneral. Men i övrigt ser det såklart väldigt bra ut.
Sv: Silly Season
dempa: Fast det är väl en rätt rimlig observation att det saknas kreativitet bland forwards? Just nu står hoppet till Elton och Milan.
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett: oj vad det loopas här inne, tur man har semester och inte hinner läsa allt dag för dag.
+ 4
Sv: Silly Season
Willow: Sedan ser jag den största förändringen i ledarskap, karaktär och hårt jobb jämfört med förra säsongen på spelare vi rekryterar. Yoon och Karlberg är väl inga jättar direkt, utan är snarare rappa på skridskorna.
Vad som vi offrat är fina namn bland forwards.
Vad som vi offrat är fina namn bland forwards.
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Vi får se. Tror vi har spelare på backplats I Yoon, Hallin, Rosen och Wahlberg där flera kan fördela puckarna bättre än alternativen ifjol (även om Rundblad såg bra ut på papper).
Hallin har gjort det väldigt bra i U20, men HA är såklart tuffare och vi vet inte om han är där ännu. Oavset vem eller vilka som får spela pp bland backarna så har vi klart mer kreativitet där än ifjol.
Sedan bör Hermansson och Milan kunna göra en hel del, men jag tycker också att vi måste ha minst en men helst två kreativa forwards med skills inom spelfördelande om jag får välja. Vi har ingen Näsen I detta lag.
Hallin har gjort det väldigt bra i U20, men HA är såklart tuffare och vi vet inte om han är där ännu. Oavset vem eller vilka som får spela pp bland backarna så har vi klart mer kreativitet där än ifjol.
Sedan bör Hermansson och Milan kunna göra en hel del, men jag tycker också att vi måste ha minst en men helst två kreativa forwards med skills inom spelfördelande om jag får välja. Vi har ingen Näsen I detta lag.
+ 2
Sv: Silly Season
Willow: Vi har exakt samma problem som vi haft de senaste 2-3 åren. Dvs att vi har en fullkomlig avsaknad av kreativitet bland nyförvärven.
Sakta men säkert har Hinken ersatt spelskicklighet med storlek och tyngd. Vem ska slå passningarna? Vem ska styra powerplay?
Sakta men säkert har Hinken ersatt spelskicklighet med storlek och tyngd. Vem ska slå passningarna? Vem ska styra powerplay?
+ 1
Sv: Silly Season
+ 1
Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: jag tycker ändå att backsidan känns jävligt bra förutom #51 som antingen måste upp 250% eller ställa sin lönepost till förfogande.
I övrigt är defensiven kanon. Men det kommer inte räcka till avancemang om inte forwards av klass kommer in.
I övrigt är defensiven kanon. Men det kommer inte räcka till avancemang om inte forwards av klass kommer in.
Sv: Silly Season
Den första klubben som konkret visade sitt intresse var Modo.
Samtidigt fanns en uppenbar komplikation. Pappa Micke Karlberg är huvudtränare i klubben och frågan om att spela under sin egen far blev en central del av diskussionerna.
Det gjorde att Modo länge inte var någon självklar destination, trots att intresset från klubbens sida var tydligt redan från start
Enligt HockeyNews uppgifter fanns tidigt ett konkret intresse från finska mästarklubben Kärpät. Omgående efter degraderingen hörde flera SHL-klubbar av sig.
Samt klubbar i Tyskland och övriga Europa undersökte möjligheterna att värva Karlberg.
Trots det valde han att inte stressa fram något beslut. För honom var det viktigt att hamna i en miljö där han var högt värderad både som spelare och människa och där han skulle få en tydlig roll. Och ett tydligt mål som finns i Modo ta dig tillbaka till SHL
Kan inte klistra in allt pga reglerna, men vi var väldigt intresserade av Stakkestad också men han valde Leksand istället. Det gjorde att vi intensifierade jakten på Karlberg och efter bra samtal valde han att skriva på.
Obs ta det här med en nypa salt eftersom det är hockeynews trots allt..
Samtidigt fanns en uppenbar komplikation. Pappa Micke Karlberg är huvudtränare i klubben och frågan om att spela under sin egen far blev en central del av diskussionerna.
Det gjorde att Modo länge inte var någon självklar destination, trots att intresset från klubbens sida var tydligt redan från start
Enligt HockeyNews uppgifter fanns tidigt ett konkret intresse från finska mästarklubben Kärpät. Omgående efter degraderingen hörde flera SHL-klubbar av sig.
Samt klubbar i Tyskland och övriga Europa undersökte möjligheterna att värva Karlberg.
Trots det valde han att inte stressa fram något beslut. För honom var det viktigt att hamna i en miljö där han var högt värderad både som spelare och människa och där han skulle få en tydlig roll. Och ett tydligt mål som finns i Modo ta dig tillbaka till SHL
Kan inte klistra in allt pga reglerna, men vi var väldigt intresserade av Stakkestad också men han valde Leksand istället. Det gjorde att vi intensifierade jakten på Karlberg och efter bra samtal valde han att skriva på.
Obs ta det här med en nypa salt eftersom det är hockeynews trots allt..
+ 1
Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Både Rosen och Yoon tror att vi har en stor chans att gå upp och att vi blir ett topplag. Nu fattar jag att Yoon har dålig möjlighet att värdera det, men hans agent lär ha kollat upp det. De tror att du har fel i vad Hinken och MoDo har för ambition och att du nedvärderar våra chanser...
Själv tror jag definitivt vi kommer topp fyra, men om vi rent av vinner serien har jag ingen aning om innan vi har en full trupp och då blir det som bäst en utbildad gissning
Själv tror jag definitivt vi kommer topp fyra, men om vi rent av vinner serien har jag ingen aning om innan vi har en full trupp och då blir det som bäst en utbildad gissning
+ 4
Sv: Silly Season
Gavelo: Jo, det är oerhört viktigt att de två vi väntar in kvalar in som spets.
MC och Emil Larsson är helt klart spets i HA förutsatt att det studsar tillbaka. Hermansson och Sundström har definitivt verktygen för att vara riktigt bra i pp.
EJK var faktiskt förstecenter större delen av säsongen då Timrå gick upp. Stundtals andrecenter.
En skadefri Karlberg ska vara spets på den här nivån. Både Tappara (tror jag finska laget var) och AIK ville ha honom i en toppkedja i alla fall.
Sedan hänger en hel del på pappa Karlberg. Laget underpresterade rejält och det berodde mycket på uruselt ledarskap i en väldigt komplicerad grupp.
MC och Emil Larsson är helt klart spets i HA förutsatt att det studsar tillbaka. Hermansson och Sundström har definitivt verktygen för att vara riktigt bra i pp.
EJK var faktiskt förstecenter större delen av säsongen då Timrå gick upp. Stundtals andrecenter.
En skadefri Karlberg ska vara spets på den här nivån. Både Tappara (tror jag finska laget var) och AIK ville ha honom i en toppkedja i alla fall.
Sedan hänger en hel del på pappa Karlberg. Laget underpresterade rejält och det berodde mycket på uruselt ledarskap i en väldigt komplicerad grupp.
Sv: Silly Season
Gavelo: Så långt Hinken kommit hittills, så är INTE ambitionern SHL i alla fall.
Karberg är en bredd, så tre spetsar till så kanske vi får nya perspektiv .
Karberg är en bredd, så tre spetsar till så kanske vi får nya perspektiv .
Sv: Silly Season
SKiLMY: ingen försäsongsträning för Karlqvist? Hoppas han inte dyker upp med dålig fysik i augusti.
Sv: Silly Season
Framnäs: Jag tycker vi kan vänta tills laget är färdigbyggt för säsongsstart, sen kan vi utvärdera.
+ 3
Sv: Silly Season
Framnäs:
Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
M0ns Carlsson.
Elias Larsson
Och våran nya 3 ; e center räcker inte det?
Vad betyder det för vårat pp/BP att ha seriens bästa tekare?
www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderoth
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare. Vi är glada över att vi kunnat knyta upp honom på ett kontrakt över kommande två säsonger.
Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
M0ns Carlsson.
Elias Larsson
Och våran nya 3 ; e center räcker inte det?
Vad betyder det för vårat pp/BP att ha seriens bästa tekare?
www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderoth
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare. Vi är glada över att vi kunnat knyta upp honom på ett kontrakt över kommande två säsonger.
Sv: Silly Season
Gavelo: Jo, precis. Enligt Hinkens snack om bygget så är det ju uppenbart det som bör vara hans roll. Tror du att jag vill annorlunda eller hur tänker du nu?
Klart jag är inne på exakt samma bana där, men nu ser vi liksom ut att hamna någon annanstans. Lyssna på orden om Karlberg, och vad spelaren själv säger att han ska ha för roll, i samband med presentationen av honom.
Känns som önskedrömmande då att vi "bara ska testa lite", och inte räknar med honom från start som X-faktorn. Det är den feelingen jag har i alla fall.
Klart jag är inne på exakt samma bana där, men nu ser vi liksom ut att hamna någon annanstans. Lyssna på orden om Karlberg, och vad spelaren själv säger att han ska ha för roll, i samband med presentationen av honom.
Känns som önskedrömmande då att vi "bara ska testa lite", och inte räknar med honom från start som X-faktorn. Det är den feelingen jag har i alla fall.
Sv: Silly Season
Framnäs: Man kan definitivt argumentera för att Karlberg är den målskytten, skottet är ju hans styrka vilket dom underliggande siffrorna säger med. Sen har vi inte värvat klart ännu så fattar inte vad du klagar över nu. Vi får vänta till hinken är klar.
Sv: Silly Season
Framnäs: Tje Ejk kommer spela BP, det förstår man bara man inte är ute efter att trolla.
Karlberg har potential att spela PP, men eftersom han sällan spelat PP så vore det lustigt att helt plötsligt påstå att han ska vara spets i PP.
Larsson och Carlsson är spets i PP på Ha nivå, Hermansson och mest troligen Sundström kommer vara spets i PP.
Sen väntar vi på 2 centrar för topp 6 och jag gissar att någon av dem kommer vara spets i PP.
Rosén, Wahlberg, Hallin och Yoon är 4 givna alternativ som får räknas som offensivt hot i PP, är Berglund frisk lär han också vara påtänkt.
Sist så behöver man även spelare som gör annat än att vara spets även i PP så med det sagt så kommer inte EJK spela PP men Karlberg lär testas där.
Karlberg har potential att spela PP, men eftersom han sällan spelat PP så vore det lustigt att helt plötsligt påstå att han ska vara spets i PP.
Larsson och Carlsson är spets i PP på Ha nivå, Hermansson och mest troligen Sundström kommer vara spets i PP.
Sen väntar vi på 2 centrar för topp 6 och jag gissar att någon av dem kommer vara spets i PP.
Rosén, Wahlberg, Hallin och Yoon är 4 givna alternativ som får räknas som offensivt hot i PP, är Berglund frisk lär han också vara påtänkt.
Sist så behöver man även spelare som gör annat än att vara spets även i PP så med det sagt så kommer inte EJK spela PP men Karlberg lär testas där.
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: Var är målskytten som tas in för skottförmågan? Var är centern som är tvåvägs och ska leda laget? Var är den stora, buffliga spelaren som stör målvakten?
Jag trodde ju också på det här pratet, som sagt. Litade på Hinken och hans förmåga med nordamerikaner... Därför man blir rätt uppgiven när tillskotten vi får inte alls rimmar med beskrivningarna.
Calder Cup är väl över redan så då hade han ingen på kroken där heller, det borde någon media ha kunnat luskat fram i så fall. Jag misstänker att Hinken är nöjd med sina nödlösningar, tyvärr.
Jag trodde ju också på det här pratet, som sagt. Litade på Hinken och hans förmåga med nordamerikaner... Därför man blir rätt uppgiven när tillskotten vi får inte alls rimmar med beskrivningarna.
Calder Cup är väl över redan så då hade han ingen på kroken där heller, det borde någon media ha kunnat luskat fram i så fall. Jag misstänker att Hinken är nöjd med sina nödlösningar, tyvärr.
Sv: Silly Season
Gavelo: Genom att se vad vi faktiskt tar in kontra vad som sagts att vi letar efter, vilka pusselbitar vi vill/behöver ha. Inget stämmer ju överens där, så hur ska man tolka saken?
Då får man väl anta att Hinken är nöjd med det här, och således hamnar de spelarna i en lite för stor roll än önskat, i brist på det som vi egentligen skulle ha tagit in enligt planen.
Då får man väl anta att Hinken är nöjd med det här, och således hamnar de spelarna i en lite för stor roll än önskat, i brist på det som vi egentligen skulle ha tagit in enligt planen.
Sv: Silly Season
Framnäs: Karlberg och Ejk som PP spets, hur har du lyckats komma fram till det?
+ 2
Sv: Silly Season
Frontschwein: Det ser otroligt trubbigt ut. Är på riktigt förvånad att Hinken inte klarat av det bättre än så här, jag trodde någonstans att han visste vad han gjorde med nordamerikaner osv.
Hur är det möjligt att han nöjer sig med att ta in Karlberg och Jinesjö Karlsson som PP-spets? Blir de som får styra och ställa där under säsongen. Inte en endaste riktig spetsvärvning framåt, för Caderoth är tredje värvningen och annars är ju alla kvar från senast.
Hur är det möjligt att han nöjer sig med att ta in Karlberg och Jinesjö Karlsson som PP-spets? Blir de som får styra och ställa där under säsongen. Inte en endaste riktig spetsvärvning framåt, för Caderoth är tredje värvningen och annars är ju alla kvar från senast.
Sv: Silly Season
Frontschwein: Du har rätt till din åsikt, men jag tror inte det. Vi får högre betyg av snubben på Hockeynews redan nu. Det tycker jag definitivt kan diskuteras när vi saknar två spetsforwards, men det säger en del när du skriver att vi slaktas och en neutral betraktare tycker att det är väldigt jämt.
Sv: Silly Season
Willow: i dagsläget utan riktig sniper och förstecenter skulle SSK troligen slakta oss i bäst av sju
+ 2

Är det legalt att "ta" Yoon.
Är det det så måste man verkligen se över de etiska reglerna i svensk hockey.