1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27

« · 2398652 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zappaholic: Där är vi ense.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
empa11: Man får ge och ta. Jag tycker det är rätt ok att ni drygar er mot oss härinne, och att vi drygar oss mot er inne hos oss. Kliver man in i ett annat lags forum kan man hålla god ton.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zappaholic: Okej. Nu har jag inte varit här speciellt mycket på senaste, men det jag upplevt idag och min uppfattning när jag härjade här som mest är att bägge har stjärnor som provocerar varandras böcker. Men ni leder ÖVERLÄGSET i att slänga på offerkofta om hur utsatta ni blir av timråiter, hur mycket mindervärdeskomplex Timrå har som förening har och hur lite SM-guld vi har, istället för att bara avfärda personen i fråga. Där ger jag Timråboken den stora guldstjärnan alla dagar i veckan.

Sen är jag inte dum i skallen, fattar väl att jättemånga Brynäsare är jättebra människor och sportmannaliknande fans. Men har sett på tok för mycket, i olika forum, av exakt den mentaliteten jag beskriver i övre stycket. ”Timrå beter sig sämre än Brynäs”.

Ja, vi är lika goda kålsupare. Men den höga hästen flertalet av er återkommande tror sig sitta på bör inte vara något annat än en skadeskjuten åsna.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik: Vi klarade oss tack vare att han höll DIF som klara favoriter. Annars hade det varit godnatt
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Synct: Jag tror också Oskarshamn får kvala i år men ingen kan ta ifrån dom att dom har gjort några av dom absolut bästa offensiva värvningarna i ligan flera år i rad nu.

Förhoppningsvis höjer Dahlén och Pettersson sitt poängsnitt, jag tror det är centralt för att vi ska kunna hänga kvar i mitten av tabellen. Det är fan inte dåligt att göra 9 poäng på 11 matcher men kollar man statistiken så finns det bara en spelare (Soumela 53 skott) som tar fler avslut än Dahlén (45) och han ligger på 18:e plats idag. Det ger en skotteffektivitet på 0,08 medan alla på topp 10 i skytteligan ligger avsevärt högre. Karlkvist 0,4 Suomela 0,15 Kloos 0,26 osv. osv. Med detta som grund så anser jag att vi borde ha lite mer att hämta av toppkedjan.

Sen är det otroligt spännande att se var Halloran, Hartmann och Walli tar vägen denna säsong. Någon av dom kommer att behöva steppa upp för vi kan inte bara förlita oss på en poänglina. Sen får vi faktiskt med oss en poäng ikväll trots att vi gör en riktig Kalle anka-insats. Hade detta varit ifjol så hade Brynäs vunnit med 2-5, solklart.

Sen undrar jag om LaLeggia var sista spelare att lämna Timrå denna säsong. Erik Andersson? Han som började så stabilt, tycker han helt försvunnit. Albin Lundin?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Labban: Vi överlevde honom senast det begav sig och vi kvalade oss upp. Tror vi är immuna mot honom nu tack och lov.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Labban: Kval? Sikta in sig på Surströmmingsderby.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Bee: Usch får rysningar. Att se Wennerholm skriva något positivt om oss är som att se Liemannen i egen hög person. Bara att sikta in sig på kval.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Bee: H E L V E T E
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
empa11: Finns några stjärnor härifrån som med jämna mellanrum dyker upp hos oss bara för att jävlas. Nån Pano bland annat.

Ja det är ganska tyst i vår arena. Betydligt bättre när det är organiserat av KK. Det är vad det är,

Tycker vi är lika goda kålsupare...jag la en schysst kommentar här för några dagar sen men blev bemött lite sisådär...jag var tydligen som en fluga som surrade omkring.

Det går both ways...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Bee: Tänkte precis lägga in det här. 🤪🙈
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Nu kommer raset. Hockeysveriges sämsta orakel slår aldrig fel.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Håkkybåkky: 6 av 7 matcher gick till förlängning/straffar ikväll. Den här poängen kan visa sig mycket viktig framöver. 2 svåra bortamatcher kvar. Kan vi få 4 pinnar på dom 2 så är jag mer än nöjd!
Jag vill ff ha in kanonbacken.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: Jo Precis, Lander kan checka och den som gör att vi kan etablera spel överhuvudtaget. EP och Dahlén är skickliga, men ganska ofysiska båda två. Hur ofta vinner Dahlén lösa puckar eller en duell t.ex? Jag vet jag låter negativ, men det känns ganska onödigt ha spelare med den skickligheten när vi sällan får chans att etablera spelet. Då har jag hellre ett gäng snabba tvåvägsbackar som kan driva med puck.

Men visst alla de spelarna ligger bakom 0-1 och det är jag såklart nöjd med, men jag skulle vilja ha mer spel av dem inte att de blixtrar till någon gång varannan match. Är det för mycket begärt att vi ska vara lite mer spelförande med de spelare vi har fått in? Är väl bara typ Linköping och Oskarshamn som är sämre än oss denna säsong när det gäller att föra spelet

Wedin gör för övrigt en bra match idag, han börjar bli varm i kläderna det syns. Pääjärvi helt ok också för att vara första matchen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Zappaholic: Varför skulle jag inte skriva i affekt direkt efter en rätt enerverande match när Johannes levererar en sån idiotkommentar på Timrås sida, när han timmar innan gravt förstorat EN kommentar i er bok som inte var speciellt talande för någon annan Timråit.
Står dock fast vid att Monitor och Saab har sämst atmosfär i SHL just nu. Om det är pga KKs beef har jag ingen aning om.

Börjar dock bli riktigt jävla less på flertalet Brynäsare som gång på gång vräker ut om hur värdelösa timråiter är som kollektiv i er bok (gjorde misstaget att kommentera sakligt i er bok en gång, bara spydiga och ”höhö” kommentarer tillbaka från Davey mfl).
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Ingen vidare insats, men vi krånglar oss till en pinne primärt tack vare bra målvaktsspel. Varje poäng kommer spela roll denna sässe, så jag tackar för det vi skramlade ihop ikväll.

Nästa match förväntar jag mig mer tävlingsinstinkt och kampvilja, samt snabbare spel från backar ut ur zon(framförallt Eronen och Svensson får ta och lyfta sig)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Labban: i hela tredje dumpade Dahlén-Lander-Pettersson puck men problemet är att det bara är en av dom tre spelarna som i teorin är villig att ens försöka checka fast pucken, därför fick ju Brynäs vända spelet varje gång och dyrbara minuter rann ut i sanden. Den här kommentaren från Dahlén att ”Frölunda borta är verkligen ett steg nedåt” kan han få komma att äta upp längre fram. Även om han nu har 3 poäng på 2 matcher och förhoppningsvis är på rätt väg så har han ju samtidigt en bit kvar tills han är där bland toppspelarna i ligan. Lander däremot, solklart Timrås bästa värvning denna säsong. Till dahlens försvar så har han ju också slagit några riktiga kalasmackor som hans medspelare har förvaltat alldeles för dåligt. Vi kanske ska värva hem Lööke? Den pojken hade vett att ha klubban i isen när han spelade med Dahlén.

Tycker Walli borde få förtroende i en bättre kedja. Han må vara lite valpig i sitt spel men samtidigt totalt orädd. Det lilla förtroendet han får förvaltar han riktigt bra och sticker fram med ett mål här och där. ”Valpigt” kanske sammanfattar Timrås prestation så här långt också? Vi ligger klart bättre till i tabellen just nu än vad iallafall jag kunde drömma om på förhand men vi gör ju också några riktigt korkade grejer i matcherna så att man tar sig för pannan hemma i tevesoffan. Hur fan kan man ta en utvisning för too many players med 50 sekunder kvar? Hur fan kan inte Pettersson få slå alla straffar?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Kerstin_k: Jo förvisso. Men hur ofta renderar dom skarvningarna i något etablerat spel i offensiv zon? Inte särskilt ofta det ens försöker skapa något av det. Vet att jag låter negativ nu, men vi är för långt som lag.

Vi måste dels ha fler forwards som jobbar med hem och bryter tidigare i mittzon, dels skulle vi behöva spelare som är redo att forechecka direkt när det blir en dump eller skarvning. Som det ser ut nu spelar vi reaktivt i uppspelen istället för proaktivt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Pyrret: Ok, tycker vi blev utspelade stundtals. Spelet idag såg ut som mot Färjestad eller Växjö. Men om du är nöjd med det så. Det enda jag är nöjd med är att vi tar poäng, vi var dock inte värda det i min mening. JJ är den som räddar poäng till oss.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
KniveN: Övertro och övertro kanske man har, men man har kollat in andra matcher där lag som har blivit pressade rejält totalt vända på spelet med hjälp av en timeout för att sänka ner farten på motståndarna samt skaka lite vett i sitt eget lag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Labban: Fast jag tycker att en sån som Lyttinen ofta söker, och hittar, uppspel centralt i banan där center antingen skarvar till kant eller till dump.

Fem raka med poäng är ju inte fy skam. Må vara att det var en sämre spelmässig insats just ikväll. Men man skojar ändå inte bort förmågan att plocka poäng trots usel och tröttkört spel.

Lite spelare tillbaka på det här så ska man väl kunna ge Örebro en match också?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Labban: Något är absolut inte fel i Timrå och ja, det är nog bara du
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
empa11:" ...Brynäs publik förtjänar att vara ett lag nedre halvan av tabellen."

Går det bra att skriva i affekt?

Nu är det schysst stämning när Kamratkompaniet är där, men de har tydligen nån beef med föreningen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Dubbeld: Rättvist över 65 minuter, BIF var ordentligt påslagna och vi hade det bitvis jobbigt med tempo och intensitet. Några av de våra verkade extra tröga men jag väljer att lyfta det hag såg som positivt:
- JayJay
- Wedda. Bra tramp o självförtroende i takt med mål.
- Lundins bästa match för säsongen, vann många sargkamper och lite kvickare in i forecheck.
- Hartmann. Har nåt jack kvar till men betydligt bättre än de intetsägande matcherna förra veckan och lite mer vunna dueller.
- Emil vann fler sargdueller idag än på hela säsongen tidigare.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
KniveN: Som vanligt i erpen tar bortaklacken över när de kommer i samlad trupp. Starkt jobbat av er timråiter som tog er hit, all respekt till er! Ni hördes..
Syns att vi båda har att jobba på defensiven (samtidigt som vi i brynäs måste förstärka offensivt..).
Ni kommer gå långt i år!

Tack för god match.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: Jacob Johansson ligger 1a i räddningsprocentligan i SHL nu med 93.1%
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Jag har ledsnat rejält på Timrågogogo. Han beter er så jävla illa, så jag gav tillbaka.

Hela Brynäsboken är fylld av era jävla flaggor när ni går bra. Jag skulle aldrig skrivit som jag gjorde i någon annan bok. Men så som det där trollet håller på så kunde jag inte låta bli att ge tillbaka. Naturligtvis fattar jag att jag blir hatad här inne då och jag ber om ursäkt till alla timråiter som är vettiga, vilket ärligt talat är många. Många av er tog kvällens förlust med stor värdighet. Men Timrågogogo förtjänade den skiten. Hata mig om ni vill, det var en dryg kommentar av mig och jag skulle själv bli förbannad över sånt.

För övrigt är jag imponerad av Johansson, Dahlén, Lander, Pettersson och Stenqvist. Det är riktigt bra spelare. Och jag önskar er lycka till i övrigt. Men jag klarade inte att hålla käften längre över hans dryga kommentarer. Ni kan ju förklara det som troll så mycket ni vill, men isf skyller jag också på det.

Nu lämnar jag den här diskussionen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Labban: jag tyckte att det var lite soppatorsk ikväll! Ett förbannat duttande med pucken och mjukt närkampspel. Allt måste upp, annars blir det dyngstryk på lördag!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: Dahlén måste börja lita mer på sin egna förmåga och gå på mål själv. Han har problem mot tight försvarsspel och han och EPs idé om att passa sig ur press är dödsdömd för det mesta. Kanske funkar nån gång då och då som EPs mål idag, men annars sällan i 5vs5. Gör som Walli eller Lyytinen, driv med puck själv. Han har ju det uppenbarligen i sig när han gjorde det mot Malmö vilket gav utdelning direkt.

Säger inte att Dahlén är dålig, men känns som hela hans kedja spelar för svårt ibland
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: Oskarshamn gjorde nyss 0 mål emot oss, så länge vi vinner mer än vi förlorar och tar poäng skiter jag faktiskt fullständigt i vad andra spelare gör för poäng. Jag tror verkligen Oskarshamn kommer få kvala i år, jag tror också det kommer släppa poängmässigt för våra topp spelare, iaf nr 54. Han serverar folk varje match till klockrena lägen, tycker verkligen inte hans poängproduktion speglar sättet han spelat, (eller 11 poäng på 13 matcher är ju absolut inte fy skam) Så klart inte Soumela och Karlkvist kommer hålla i det här snittet hela säsongen, det kommer trubbas av ganska ordentligt. Vi kommer ha matcher där våra toppspelare gör 3-4 poäng var, jag är helt övertygad om det, långt kvar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Svensson, Hartmann, Lundin har inget göra med Timrå.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Johannes Hedberg: Du kan hockey du ser jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Dubbeld: du har lite övertro på timeout 😁
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: När Hanzl är tillbaka (hoppas på lördag) kommer det att se mycket bättre ut. Glädjande att Wedin ser så pigg ut och målar i 3 raka matcher. Undrar om inte Lundin skulle må bra av att vila någon match. Och Hartmann? Dags för bänken när Halloran är tillbaka lutar det åt om han inte spelar upp sig inom kort.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: Jag håller med, framförallt tycker jag att vår dyraste spelare måste börja leverera bättre.
Det börjar bli i 54:e timman nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Olle: Vi har väldigt lättlästa uppspel. Denna match såg väl lite bättre ut. Men antingen kör vi fast i sarg eller så slår någon puckar i rundeln. Visst att Brynäs är kompakta vid egen blå, men något är fel i Timrå. Varför kan vi inte ha spelare som försöker gå centralt som alla andra lag? är inte värre än att man får dumpa om det blir en vägg man möter. Försök åtminstone istället för bli klämd som en fluglort vid sargen

Är det bara jag eller är våra forwards rätt usla i hemjobbet? och att vi är sega upp att ge understöd när vi går offensivt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: jag är nöjd med en pinne ikväll. Ett bakslag om än litet så är det nyttigt uppvaknade för laget. Lite justeringar på det här så är vi på banan igen. Vill jag tro🤔 Härligt att Wedin verkar vaknat till liv efter en tids koma.
Jag sover gott inatt 💤✨
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
kulltorp: Karlkvist gör 6 assist ikväll och är inne på alla Oskarshamns mål i deras vinst mot Rögle. Vår bästa spelare står på 11 poäng och 18:e plats i poängligan. För att vara så framtunga så är vi inte så jäkla framtunga ändå. Tycker att det bör finnas mer att kräma ur vår leading line.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
empa11: Ja jag har hört folk som ska på begravningskaffet efter jordfästningen, som tror de kommit rätt, när de gått in på Brynäs hemmamatcher av misstag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Tom Topp: Nja, hyfsat bra bortaspel men vi ramlar tillbaka igen till det sämre. Tycker att Brynäs tar sig igenom mittzonen alldeles för enkelt.
Vi började också med gamla synder som att dutta med pucken i anfallszonen istället för att bara skjuta.
Nja, men en poäng på bortaplan när vi inte spelar bra är ju en vinst för mig.

Nu ska plastlaget Örebro få sota för detta på lördag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Johannes Hedberg: Men alltså du måste vara den största jävla tönten i hela jävla Brynäs historia. Du gråter över att ETT troll är inne i eran bok, och försöker få det till att varenda jävla timråit har mindervärdeskomplex. Sen kommer du in och beter dig som en 12-åring i vår bok FAST du cuckgråtit att det är så lågt av timråiter som alltid härjar i er bok?

Snygg stämning ni har i er hemmaborg förresten. Utsjungna av tillresta timråiter, och det är genomgående begravning i er tragiska arena. Matchen i sig vinner Brynäs välförtjänt, men så jääääävla skönt att försämra SHLs bästa målvaktspars statistik och sno en poäng, samt visa hela Sverige att Brynäs publik förtjänar att vara ett lag nedre delen av tabellen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Medioker tekningsstatistik ikväll:

Lundin 7-6: 53,81%
Lander 14-20: 41,18%
Andersson 2-7: 22,22%
Blomqvist 1-5: 16,67%

Saknar Hanzl...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Tom Topp: Ja helt ok. Men för jämnt i detta års SHL för att man skall kunna slappna av. Känns som vi en "vanlig" säsong hade haft rätt bra marginal neråt i tabellen men en torsk nästa match och både Oskarshamn och HV vinner så är det bara 3 poäng ner till Oskars och 4 till HV.
Det gäller att ta sig upp snabbt på vinnarspåret igen!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Äsch, Brynäs förtjänade att vinna ikväll. Vi spelade inte alls bra; Att vi tar med oss 1 poäng är en gåva.

För stillastående i egen zon, man väntar på att andra i laget ska göra jobbet istället.

Dåliga markeringar, uruselt PP som förra matchen; Går inte att skylla bort sig på att "Man är ovan med att spela PP" istället för att bomba på mål så försöker vi passa om och om igen.

EP dräller fortfarande med pucken.

Stenqvist OK offensivt, dålig defensiv.

Wedda och JJ får guldstjärnor.

Hartmann också förlamad

Ante tar återigen inga timeouts som hade/borde ha skiftat matchen till vår fördel.

"Vi är för passiva i egen zon." Jamen ta timeout och få in det i grabbarna då förhelvete.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Tror vi skulle behöva den där spetsbacken ändå. Lyytinen gör återigen en bra match, samma med Stenqvist. Men våra andra backar är lite väl stabbiga. Det enda Strömberg är bra på är att spela fysiskt och lyfta ut pucken som sedan snappas upp av motståndarna igen. Sånt håller inte mot bättre motstånd. Erixon gör väl en ok match tycker jag. Eronen är väl en ok back, men lite slarvig med puck emellanåt. Svensson gör inga större misstag idag, men såg trött ut och hade svårt att hänga med, vilket har sett likadant ut hela säsongen. Undrar hur Svensson ska orka säsongen ut?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Johannes Hedberg: Ni hade en jävla massa flyt med era mål. Sköt en jävla massa absolut, men väldigt få kvalitativa avslut. Pucken studsade på en klubba, en byxa och ut ur plocken på era mål. Då hade Timrå fler farliga lägen och det såg du också.

Gulligt att du tycker det att det där var bra spel av Brynäs. Mindre flax från er sida eller ett Timrå på normalfart och ni hade inte fått två poäng.

Läktarkultur är inget ni tror på va?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Vi vinner hemma och tar poäng borta! Ja men det är väl okej ändå?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Johannes Hedberg: Oj här vänder det fort!
Nu bevisar du ju hur genomskinlig du är när du gör exakt vad du skrev att du ALDRIG skulle göra i timråboken?
''Jag skulle aldrig gå in i Timrås bok och spöka. När det går dåligt ska man inte strö salt i såren. Det är liksom låg stil.''

Undra vem det är som har det där komplexet egentligen! Patetiskt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Hank: Inte för att det har med matchen att göra men det känns helt absurt att kolla på hockey i Gävle. Det är…helt dött? Den mediala inramningen är ungefär som en powerpointpresentation av ett nytt revisorverktyg för Windows.

Brynäs är ju ändå ett mittenlag i högsta ligan men var är publiktrycket? Hela matchen rakt igenom hörde man bara bortaklacken.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Hörrni!!!! Vi ligger på 6:e plats med minst en mindre spelad än dom andra lagen ovanför 👌
Låst ämne

« · 2398652 · »