1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01

« · 948835 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: mm, tills dess är det bara att titta på länken och mysa
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
RocknRolf2: Jag slår vad om att den där Ericsson knappt kommer våga göra ett väsen utav sig imorgon. Och gör han det lär han försvinna fortare ifrån matchen innan någon ens hunnit säga "hej"...

Och med detta åsyftar jag antingen en hjärnskakning, sönderslashade ljumskar eller matchstraff.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: Ja nåt åt det hållet. Sanny står ju upp rätt bra (underbar behandling av den där Skelleftefjanten) men det skulle kanske behövas nån som är beredd att gå ytterligare några steg...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
JimmyH: Man kan iallafall lugnt komstatera att Jonte är en riktigt slug spelare med två rävar bakom varje öra. Karln kan vara så fenomenalt genomusel och bedrövligt att t.o.m. de döda vänder sig i gravarna och så kan vara så in i helvete sjukt jävla bra periodvis och stiga fram i rusningstrafik och fullkomligt tysta en hel arena. Det är väl därför som man älskar karln så hämningslöst och rakt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
RocknRolf2: Vad gör Sergej "Bam Bam" Bautin nuförtiden? Har han lagt rören på hyllan. Där kan vi snacka om laget före jaget och fighting face. Förvisso lugnade han ner sig betydligt andra året han lirade i Luleå. Men han tog absolut ingen skit och stod upp för sina kamrater.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Röda Tallen: Frölunda var en skönare seger på det sättet helt klart eftersom de åtmionstone på pappret är en svårare bortamotståndare än DIF.

Men just Jonte-målet igår var så otroligt skönt då han varit så down en längre tid nu. Sedan så var det ju ruskigt snyggt också.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
JimmyH: Okej. Jag har inte sett om situationen igen. Men jag kan köpa resonemanget om en tvåa på Robban för delaying the game när han drar in pucken under sig. Men Ossi Väänänen skall absolut inte vara där med någon klubba i ansiktet på en spelare som ligger ner. Det är ren och skär idioti. Och han borde också fått en tvåa för crosschecking alternativt roughing.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Timrå skulle behöva värva en "polis", någon som kan ta lagen i egna händer när såna här övergrepp sker
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
JimmyH: Angående sköna Jonte mål som du skriver om i bloggen så måste jag säga att jag tycker hans 3-2 mot Frölunda var snäppet skönare. Då vi precis tappat 2-0 till 2-2 och han avgör i slutet. Men gårdagens var ju inte helt fel det heller. :=)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
El Maco: Jag var helt vansinnig igår. Jag trodde att Robban fick delay för att han skulle ha fejkat skada. Men idag såg jag att det handlade om att han drog in pucken så utvisningen där var korrekt.

Jag är faktiskt också osäker på om det ens var en armbåge, Robban kommer ju in konstigt där. Checking to the head var det i alla fall.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: Jodå, den saken är diskuterad :) Som TT skrev: 2 min CONCUSSION
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
El Maco: Jag skrev kanske inte just någonting om Ossi Väänänen, men jag sågade Patrik Sjöberg i inlägg just efter denna situation p.g.a. detta.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
El Maco: Bara en sånn sak gör du ju så otroligt skönt med en vinst, vi har inte riktigt alla marginaler som vi ska ha med oss för tillfället men det är bara hoppas att precis allt studsar med oss i slutspelet istället :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Mitt i allt cäsjual så skulle jag vilja gå tillbaka till en händelse i matchen som gått förbi Hockeysnack helt - Vad i helvete sysslar Väänänen med i situationen med Carlsson? Carlsson försöker tackla Väänänen och får en propp med armbågen i skallen och går omkull. Rakt nedanför mig ser armbågen väldigt avsiktlig ut men Väänänen kanske bara agerade reflexmässigt. Eftersom sargen är i vägen såg jag inte vad som hände sen innan jag såg matchen i repris på Canal+ i morse. När Carlsson ligger där sänkt drog han in pucken under sig. Den där jävla dåren #4 börjar då rota med klubban i ansiktet på Robban! Och kommer undan med det!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Dalan:

Konsensus även där - trevligt! Halsduk och T-shirt borde räcka långt...

Apropå ansiktsmålningar blev jag inför en SSK-match våren 2000 rödvitmålad av en liten tjej (kunde inte säga nej). På krogen i stan (Sthlm) efteråt blev man sedan tagen för dansk. Det var tider det...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Dalan: Vi får väl bilda en undersektion; TIK Casuals. Du, Tobbe, Olle, DJ Hemp och LingaN blir kärnan. ;)

Själv har jag inga prylar på mig av ren slöhet och bekvämlighet, jag orkar inte bära med mig något extra, möjligen en halsduk på bortamatch.


Enade vi stå, söndrade vi falla.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp: Jag är helt med dig där Hemp. Kan som sagt bli lite för mycket julgranar på läktaren "ibland" Men några ansiktsmålningar tror jag aldrig jag sett i klacken. Varför inte bara köra med en halsduk och en t-shirt istället för pajashatt och hela Red Eagles shopen?

För lite Casuals på Västra stå, det är iaf klart.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
T T:

För stunden är jag på ett alldeles strålande humör och visst har upplevelserna i samband med LSK-matchen hjälpt till "på traven" (för att nu skriva något Challe-relaterat). Givetvis ska man sätta sig och köra ut till arenan i morgon igen - något annat finns ju inte på kartan!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp: Jag tycker att du verkar vara på dåligt humör alldeles för ofta. Men efter Ljungskile borde det väl kunna släppa något. Kom ut till arenan i morgon igen, det kanske vände med dig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
T T:

Bra att du uppskattade svaret, som jag själv kände mig ganska nöjd med...

Det ligger något i vad du skriver. Men bara om jag är på dåligt humör. Då jublar jag inombords om någon ger mig en smäll på käften...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp:He he, bra svar. Så här då: det känns inte som om du skulle bli jätteledsen om du blir "tvungen" att försvara dig fysiskt i något sammanhang. Däremot så är du förstås alltid ångerfull dagen efter...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
T T:

Ja, det är ju precis därför jag håller till på forum där sådana som du skriver...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp: Man får en känsla av att du inte har något emot att söka dig till situationer där du riskerar att behöva försvara dig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Knylan: Inte jag, några öl kanske. Vill inte tappa koncentration och fokus på matchen, vilket för mig är det viktigaste. Men vissa (många?) tycker tydligen att fyllan är mer intressant...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Laken:

Följande rader var riktade mot mig tidigare under kvällen:

"De som Longstaff väljer att inte kommentera (ligisterna), tiga är väl att främja detta. Eller?"

Och i den följande ligistdebatten valde jag att skilja på våld i skepnad av angrepp och försvar, vilket kan ha lett till missförstånd...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp: Det får stå för dig då. Själv hoppas jag lösa dylika (provocerande) situationer på andra sätt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Laken: Jo, precis. Jag fläskar gärna på också när det är helgresa och man inte är bussvärd, men låter det inte gå ut över läktarstödet sen, tvärtom.

Men när det handlar om helgresor så verkar fokus hos många ligga i 25 "Främre bussen är ni klara? Buuuuuuu! VA ÄRE FÖR FOLK DÄR FRAMME?! HÅLLÄ NI INTE PÅ TIMRÅ ÄÄLLÄ!!" i timmen, och inte själva läktarstödet då man gärna sitter i puben 5-7 minuter in i varje period, snackar med ordningsvakter och allmänt fjanteri. Många gjorde säsongens enda resa och det märks, uppskattningsvis 5-10% av alla resenärer står i klacken under hemmamatcherna. Då blir det osynkat och dåligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp: Det har jag gjort och förstår inte hur du kom in på ämnet överhuvudtaget. Så du för nog skylla dig lite själv om du blir placerad i ett fack.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Knylan: Det måste ju gå att få bort handklappningen på något sätt, t.ex genom att uppmana på tikare.se eller nåt...
Kanske skulle kännas lite fjantigt, men det är nog värt det för att få en lösning på problemet.
Bara man riktigt vill och orkar ta tag i det så ska det gå, kanske inte på sittplats. Men det är ju klacken som är viktigast.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Laken:

Jag talar bara av egen erfarenhet. Mig (och mina respektive sällskap) har det hänt i både fotbolls- och hockeysammanhang. Att vi således har blivit provocerade på olika sätt. Inte särskilt ofta, men så att det räcker. Och det är inget jag någonsin kommer att låta passera...

Knylan:

700 tack för dina sympatier. Du verkar ha förstått mina poänger... :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Knylan: "Väldigt mycket fylla, halvdan klack"
- Som vanligt då med andra ord!

Tänk att så många super till så fort tillfälle ges...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Knylan: Lägg därtill matstället som inte riktigt höll utlovad kapacitet, men som tur var så fanns ju både kinakrog och grill i närheten.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
T T: Den där typen av supportrar har jag personligen absolut inget emot, framförallt Christer är en legend med den där tröjan.

Men, många verkar gå in med inställningen att ju mer desto bättre. Det handlar inte om att klä ut sig. Det är ingen maskeradverksamhet vi håller på med. Däremot är det aldrig negativt att visa sina färger, och där håller jag till 700% med Hempen. Det går att visa sina färger och fortfarande bli betraktad som vuxen och socialt fullt fungerande människa.

Hur man sen gör det är upp till varje individ, vill man gå runt med en "#18 Peltomaa"-replica så är det bara att göra det. Men jag tror inte att det är en vägvinnande stil för "Timråsupportrarna" på sikt. Den enda gruppen supportrar som man sett en markant ökning av på senare år är kvinnor 40-45 plus. Jag väljer en ödmjuk hållning och hälsar dessa varmt välkomna, men konstaterar också att kanske inte är helt optimalt om man ser till Supporterklubbens tillväxt på sikt.

Sen, om man ska få med gårdagen då också. Väldigt mycket fylla, halvdan klack, 92% av ramsorna totalt sönderklappade, men sett till själva resan så är jag nöjd. Lite strul med bussarna men allt löste sig till slut.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Ännu en som ska bli absolutist...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp: Jag förutsätter att inte bli angripen, tänker inte ens i de banorna (naiv och dumdristig?).
Har aldrig heller varit med om en sådan situation inom hockeyn, ändå har jag varit på en hel del bortamatcher.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Och lik förbannat blev man placerad i något slags fack för huliganer och våldsromantiker, jag blir så jävla less...

Laken m fl:

Läs igenom mina inlägg noggrant innan ni uttalar er. Det finns tydliga nyansskillnader mellan att t ex slåss för sakens skull och att försvara sig mot idioter. För övrigt har jag starka åsikter om diverse företeelser, men accepterar likväl att oliktänkande existerar. Det hoppas jag att andra gör också...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
nectis: ST-TV var med på tåget och filmade, även Dalan filmade en del.. Men han måste gå nån grundkurs i redigering först ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Ingen som har filmat från gårdagens resa?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Longstaff: Är det du som skrivit dessa rader på hockeysverige.se, Järnkaninen?:

"#2 Älska DIF
2007-12-02 13:59
Förlusten var tung men ännu värre var att vi blev utklassade på läktarna.


Järnkanin"
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
actionleif:
Ja, heller det än allt casualsnack, det ger mig huligan och ligistvibbar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
T T: Jag älskar ordet hejaklacksuniform
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
T T:

Men det där är ju helsköna snubbar med hemstickade 70-talsvibbar och allt! Inte lär de orsaka några sömnproblem för Casual-Hemp i alla fall...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Casual-Hemp och casual-Longstaff kan få svårt att somna i natt om de klickar på denna länk:
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Laken:

Du har missat poängen. Jag var noga med att markera att jag inte hoppar på någon i onödan. Däremot slår jag tillbaka om jag blir angripen, något jag för övrigt alltid har gjort... Ser du något konstigt i det???

73Sjöbba:

Jag har inget problem med att jag ser ner på julgranar. Det är inte så att jag stör mig nämnvärt, då jag är van efter 30 år av Timrå IK-sympatier. Dödskallar kan väl vara jävligt snygga ibland, inte sant...!?

TIKBiff:

Vad jag gör i mitt eget namn borde inte angå någon annan. Jag står helt och hållet själv för konsekvenserna, precis som alltid. För övrigt har GIF Sundsvall landets snällaste fotbollssupportrar och Timrå IK har landets snällaste hockeysupportrar. Det är trevligt...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp: Det låter på dig som om du tycker det är okej med våld i vissa situationer ("stå upp för sin klubb", "inte ta någon skit")?

Vad är detta för j-vla skitsnack?! Jag är emot våld överhuvudtaget! F-n låt oss gå på/till/ifrån matcher utan våld men med känslor!
Eller skämtar du?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
73Sjöbba: dödskallarna är en rockabillyflirt

Starta Gif-firma? Fniss, fnitter...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp:

Symboliken är lite knepig, Patronerna är emot alla former av våld och samtidigt använder sig dom av dödskallar, ser lurigt ut tycker jag iaf.

Om du ser ner på julgranar och anser att du är bättre än dom så är det ditt problem. Tror nog att spelarna uppskattar metchtröjorna.

Vill minnas Sjökens krönika: -Kläd er i rött....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp:
Det spelar väl ingen roll om det är vid sidan
av Patronernas aktiviteter, det kommer ändå att förknippas med
GIF Sundsvall...
Men men, lycka till.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
TIKbiff:

Jag har funderat på saken och tagit upp det för diskussion med likasinnade. Vad som händer nästa år får vi se. Detta är i så fall något som kommer att ske vid sidan av supporterklubben Patronernas aktiviteter. Patronerna är emot alla former av våld, glöm aldrig det! Men för min egen del tänker jag inte ta någon skit från annat håll...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
DJ Hemp:

Hm..så du kommer att "stå upp" för GIF nu då om det kommer några
bajare eller skansen supportrar och muckar ?
Jag menar nu när giffarna tagit sig tillbaka till "fin rummet"
Kommentera

« · 948835 · »