1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577971 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01

950187 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
friskan: Reinkarnerad.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
El Maco:
Tycker Svella påminner om Nike 89.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Metal Guru: jag håller med men har matat trollet tillräckligt redan. Må Svelander spricka i solen
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Metal Guru: Nej.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander:
Nu bråkar jag mig in lite och protesterar mot dina derbyåsikter.
Mora-Leksand är ett bra mycket hetare hockeyderby är Djurgårn-AIK.

Alla dar i veckan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Hammarby IF är ett Stockholmslag med karaktär som det är lätt att förälska sig i, även för oss som inte råkar vara född i huvudstaden. Jag har bott i Stockholm i en jävla massa år och för mig var det en självklarhet att falla för just "Bajen" i alla möjliga sporter. Denna kärlek sitter ännu i, trots att jag sedan länge har dragit mig tillbaka till mina hemtrakter...

Djurgården??? Ett menlöst jävla kukgäng utan identitet! Denna förening får mig i bästa fall att kräkas...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
wap.hockeysnack.com
Varför förklara för nån som inte vill begripa? Svelander: Om jag får välja så tar jag hammarbys sånger 10 ggr av 10 jämfört med era i kaningänget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Nu var det ju inte stämningen jag jämförde utan vilka kommentarer som skulle komma ifrån motståndarsupportrarna..
Tror du att black army skulle snacka sig varm om er ?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander:

Det enda du är för mig är en satans dålig förlorare. Du supportar elitseriens absolut mest menlösa gäng som ingen jävel utanför Skansen någonsin kommer att bry sig om. Ingen här lär sakna dina intetsägande inlägg och för min del är det fullkomligt likgiltigt i vilket dike du lägger dig ner för att dö i... Farväl för alltid, din skithög!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Måste säga att du har en jävla tur som bor i sportens mecka! (verkar det som) Djurgårn' är bäst och alla derbyn där är bäst, inget kommer upp i samma klass, jävla turgubbe alltså!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Vill man skapa sig en rättvis så är det väl egentligen inte samtal med Sundsvall Fans den rätta vägen att gå, då dom tar oändligt mycket mer grejer från Stockholmsklubbarna. Dom och Modos klack är ruggiga på den biten. Men, för att bemöta några av dina punkter:

"Inga egna ramsor/sånger"

Svar: Dom finns, men är få. Det handlar väldigt sällan om uppenbara baitningar, som när Modo kör den där "Vad tycker vi om Timrå? ILLA" blabla. Men visst, denna biten har varit tragisk sett till det underlag vi har med 1000 medlemmar och så vidare. Kunnandet borde finnas där.

"Sjunger endast när ni leder"

Svar: Nja. Denna punkten låter som att den kommer direkt från Sundsvalls supportrar, ett klassiskt påstående från deras håll. Då ska man komma ihåg att vi vunnit varje match mot dem senaste 700 åren, att överhuvudtaget hamna i underläge har inte varit på tal. Denna punkten håller jag inte med om.

"Enbart trumman som hörs under matcherna, plus ett antal klappande chipsmongon på sittplats"
Svar: Gör man den bedömningen från bortastå så stämmer den alldeles säkert, det där har fler än dig sagt. Det kan stämma till viss del i övrigt också, trumman har alldeles för stor roll i Timrå. Egentligen så personifierar jag dubbelmoralen eftersom jag blir vansinnig över allt handklappande men är samtidigt den som är trumslagare. Vi har en bra sittplats sett till handklappande, dock en död sittplats i övrigt sett till sång.

"Kopierar bajen i nästan allting"
Svar: Alla kopierar Bajen, eller egentligen inspireras av Bajen. Det är dock ingen ursäkt. Men av de ramsor som vi oftast kör så är det 1-2 som jag är säker på ursprungligen kommer från Hammarby. Så det är inte helt överenstämmande med verkligheten.

"Har absolut ingen taktkänsla, då ni alltid klappar bort alla sånger"
Svar: Stämmer ypperligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
wap.hockeysnack.com
Är du på allvar?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
actionleif: Gör ni? Så trevligt, för jag känner ingen som hellst kärlek till er;)

Att ens jämföra en derbystämning mellan Sundsvalls Hockey och Timrå med Djurgården och aik är bara löjligt. Finns absolut inget derby i Sverige eller i Norden som ens kommer i närheten av samma heta status får mellan DIF och aik, oavsett sport.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Lycka till i framtiden och väl mött!

PS. Jo jag tycker generellt illa om stockholmare, inte alla. Men väldigt många. Varför? för att ni är ett egensinnigt folk helt enkelt. Min fördom väger dock lätt då jag är i deras ögon en jävla bonnläpp, detta trots att det närmaste en bondgård jag kommit är väl ett enstaka besök då och då. Till saken hör att åtminstone jag har stake för att stå för mina fördomar. Det är det inte alla som har tyvärr och jag inväntar gladeligen då denna fördom ska få på käften men hittills har den tyvärr mest bara besannats i mina möten med folk från den kungliga hufvudstaden DS.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Vi tycker faktist om dig också.

Fråga en Sundsvallare vad som helst och han klankar ner på "timjå" det är som att be en gnagare säga något bra om ert skansenfolk, om inte värre.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: okej, tack för din medverkan

eller nått
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Tillbaka igen, för ett utav mina sista inlägg på denna skitsida. Måste bara fråga vilken planet den mycket idiotiske krönikören som lyckades få ned en slags resekrönika på tikare.se? Hon kan ju på fullaste allvar inte komma från denna jord, då människorna som kommer härifrån i de allra flesta fallen begåvas med ögon och öron. Allting, precis allting hon skrev om kampen på läktaren var fel. Jag förstår inte vad man vinner på av att ljuga för sig själva, det kan ju kanske ni förklara. Det är för mig helt jävla sjukt att säga saker som ''Järnkaminerna blev tystare och tystare'' och att vi inte hördes. Förstår som sagt inte varför man ska ljuga för sig själv. En sak har jag lärt mig, och det är att Timrå IK's fans är de mest töntiga och de absolut sämsta fansen jag varit med om. Att hon sedan säger (helt obefogat) att vi blev tystare, kanske hon bör vara försiktig att säga, då jag under de gånger jag besökt er ishall märkt att ingen, jag menar ingen av er sjunger när ni ligger under. Har även snackat med en del folk i Sundsvalls Hockeys supportergrupp och de instämmer på exakt samma linje som mig. Det vill säga:

Inga egna ramsor/sånger

Sjunger endast när ni leder

Enbart trumman som hörs under matcherna, plus ett antal klappande chipsmongon på sittplats

Kopierar bajen i nästan allting

Har absolut ingen taktkänsla, då ni alltid klappar bort alla sånger


Nu tänker jag inte tjata så mycket mer på er och er sorgliga ursäkt till klack, jag skulle bara vilja be er att sluta ljuga för er själva, det blir bara otroligt löjligt i längden.

Att jag är så pass hård i mina bedömningar beror på att ni är som ni är, ljuger i krönikor, i bloggar och liknande och har en väldigt taskig verklighetsuppfattnig.

Tack och bock
/ Svelander


www.youtube.com/watch?v=Wzdku4TXFi0&feature=related
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Bildspel från denna match på länken, längtar efter filmen..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
actionleif: Jag kan tänka mig att maila några, dom är inte världsbäst men dom funkar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Mathias: Jag glömde ju min kamera, men jag hoppas verkligen att folk mailar mig sina bilder.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
actionleif: Kommer det komma upp bilder på tikare från resan? :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Vill lämna en stor eloge till folket i sista bussen från Hovet som agerade då bussen gled in och kilades fast mellan bilar.

Dom sprang ut och lyfte upp bilarna på trottoaren så att bussen kom loss vilket i sin tur ledde till att tåget kunde gå kl 22.20 istället för tidigare utsatta tiden 23.05

Strongt jobbat! Bilder på detta efterlyses!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Moreno: Spelar väl ingen större roll hur många/få ramsor vi har sålänge
inte fler hjälper till och bidrar med sina röster på läktaren. Det har varit dåligt på slutet...och nu pratar jag om hemmamatcherna!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
En vinst på tågresan är ännu inte uthämtad, det är Hahls klubba på lottnr 115 serie L

Den finns att hämta ut på kvällens match!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
När jag läst morgonens ST så börjar jag fundera på om Janken Åkerström har en tvilling som heter Janten Lundström.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
wap.hockeysnack.com
Hur många ramsor har vi egentligen? Vad säger ni klackmäniskor.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Knylan: Sorgligt med sant... Man självklart låter 500+ djurgårdare mer än 250 tikare varav hälften är för fulla för att ens kunna hålla takten.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Hur allvarlig är Carlsson's skada? hur länge blir han borta?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Elitserien.2008.Djurgarden.vs.Timra.SWEDiSH.PDTV.XviD-BU heter förresten releasen från gårdagens match, man kan lätt konstatera att vi vart totalt ägda. De gånger man hör vår klack så förundras man över hur fruktansvärt fort ramsor kan sjungas egentligen, och allt handklappande kväver mycket av sången.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Du har väldigt många poänger men lägger fram det på ett sätt som skapar irritation.

Det är väl klart att JK hördes mer igår med tanke på att man var större till antalet, en mer sammansatt grupp och framförallt nyktra. Det kan ingen snacka bort.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: får passa på att gratulera till att Järnkaminerna arrangerar en resa till en bortamatch 8/12. Första för säsongen... Förstår att du vet hur man lär ut stöd för ett lag.

Glädjs åt den ljuspunkten du och försvinn härifrån. Du har förbrukat ditt inläggsberättigande nu mer än 24 timmar efter matchen om du inte har någonting nytt att komma med. Gå vidare, förbered dig inför nästa omgång och leta upp en Frölundasida så kan du vara onödig där ett tag istället.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Koppla ur hörselapparaten och släng rullatorn unge man och kom in i matchen vetja! Ditt tyckande är jävligt skevt, inskränkt och subjektivt anser jag.

Har du någonsin vart i E.ON Arena eller Timrå Isstadion? Välkommen upp till skogarna i Medelpad så skall du få lite kaffe och hemkört och en inramning som heter duga.

Väl mött!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Tack för omtanken men Timråspelarna är nog bra mycket mer vana vid klackstöd såväl hemma som borta än vad Djurgårdarna är. Kan till exempel erinra mig förra hemmamatchen när DIF tog emot TIK i Globen i höstas. Var färre än hundra pers i er klack då.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Vet inte jag någonting om klackkulturen i Sthlm. Hoppsan...

Om jag säger Dolken, Eken och Lasseman - trillar polletten ner då? Eller är du för ung för det?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: Dyker upp någon gång i bland? Ingen av er vet vad vi Djurgårdare gick igenom för ett antal år sen, då klackpubliken i princip portades från Hovet och Globen. Nu är det helt annorlunda och sen ifjol har vi en stor sjungande klack på varje hemmamatch.

Det enda jag vill med att jag klagar på er är att ni skall utveckla er supporterkultur, det blir ju jävligt tjatigt annars. Ställer frågan igen, vad känner spelarna för stöd från läktaren när de inte hör någon sång, bara klappande?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Tycker ni är löjliga. Jag tror inte att någon lägger märke till er om ni inte har några "egna" ramsor. Man måste ju tydligen sticka ut på något sätt, enligt dig/er.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Varför då? I mina ögon har vi ingenting att bevisa. Jag skiter fullkomligt i vilka ramsor som används, bara det skapar stämning och gemenskap. Det är väl ändå stödet till laget som är det viktigaste?

Vi finns där match efter match efter match och sjunger våra repeatade sånger. Ni dyker upp lite här och var efter eget tycke och smak och är livrädda för lite skit under naglarna. Ni skall vara så stilistiska och casual. Det biter inte på mig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Svelander: Själv såg jag matchen på TV. Och jag måste erkänna att där hörde man helt klart Djurgårdsklacken bäst. Men vet inte om det beror på mikrofon placeringar eller inte. Vilket fall så känns det ganska oviktigt vem som vann klackmatchen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: Allra helst ser man ju någon dra tröjan han har på sig nu, över huvudet och utsätter honom för samma behandling som Ericsson fick. men man kan väl inte få allt här i världen...han skulle nog aldrig slänga handskarna om det väl kom till kritan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Läste precis Jimmy Hamrins krönika i sin blogg eller vad det nu är. Det mesta som skrevs var vettigt, men att ni vann klackmatchen (förlåt om jag ältar), det är så otroligt fel att säga det. Det finns bara inte, måste vara jobbigt att behöva ljuga för sig själv, för ni hördes inte mer än 2-3 gånger under hela matchen. Med samma ramsa varje gång. Några försök gjordes också att få igång ''Heja heja heja Timrå, Timrå IK är dom bästa''. Snälla, lägg ner den ramsan, så otroligt jobbig. Måste ju kännas konstigt att bara ha ramsor och sånger som alla andra lags (undantag DIF's) supporterföreningar använder.

Bli lite kreativa, kasta bort trumman och sjung högre!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Olle: Andreas Jämtin kommer aldrig att dra på sig en Timråtröja. Det har du mitt ord på.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
RocknRolf2: Jag är också lite inne på ditt spår där. Alla minns väl Ekmans tackling på kiprusoff och hur han i stort sett kunde glida ifrån den situationen helskinnad. Det skulle inte skada med en Lance Ward eller en Väänänen i truppen som kan skaka om lite på banan.

Dock ingen Kåberg eller Jämtin. Det är ju en fundamental skillnad på tuff och feg.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
JimmyH: En väldigt bra egenskap.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
RocknRolf2: Fy fan vilken slyna. Synd att Sanny missade några slag där. Annars hade något kirurgerna på lasarettet i Skellefteå fått jobbat övertid denna natten med att justera nyllet på Ericsson.

Skadad? Har han mensvärk eller tarmvred mån tro? Det är nog lika bra att han stannar hemma imorgon.

PAJAS!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: Sanny Lindström är väl helt enkelt en människa som inte tar skit från någon utan står upp för sig själv. En rätt bra egenskap.
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Röda Tallen: besserwisser...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: Ericsson har väl en mystisk skada och spelar inte
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2007-12-01
Uno Gordon: Eftersom han varit skadad sen den 15: November så lär han knappast göra nått väsen av sig imorggon.
Kommentera

950187 · »