1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2007-10-18

« · 925420 Till forumet


Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Nu glömmer vi den här skit matchen och blickar frammåt.

Frölunda borta på Torsdag. Fan vad tufft.
Hoppas att Hedström gör Regin och Sundh sällskap i andra femman.
Backlund i mål känns väl ganska givet nu?

Det blir som sagt jävligt tufft men långt ifrån omöjligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Röda Tallen:
Frölundas spel passar timrå mycket bättre än vad brynäs gröthockey gör. Tror det är fullt möjligt med poäng på torsdag
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Är det någon som vet hur många det är som ska dit? Jag ska dit med några polare, hoppas det finns en bortaklack!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Röda Tallen: om vi håller tätt första perioden så kan vad som helst hända. tror dock det blir jäkligt svårt om frölunda får första målet

ett ljus i mörkret i förra matchen var jonte hedström. han hade nån felpassning på blå men är ändå en av få som kom undan med godkänt betyg. Jag e nöjd om vi kommer från göteborg med minst 1 poäng
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
verkar som om åkerlund står imorn,jag ska gå på matchen... lika bra att säga grattis till sillstryparna på en gång,jag tror inte han klarar av pressen härnere,in med backe nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
fighter: Vart har du hört/läst det?

Åkerlund gör faktiskt en bra match igår, trots den redan nu klassiska målvaktstavla där han ju i och för sig inte ser pucken förrän publiken jublar och skrattar. Resten av målen är ju knappast hans fel.

Men nu tycker jag det är läge för Backlund att få röra på sitt kött. Mest kanske för att JimmyH ska bli nöjd och tyst ;)

Skämt å sido. I morgon bör Backe stå. Nu passar det att byta målvakt. Inte innan. Punkt slut.

Alla målvakter behöver understöd. Det fanns ingenting av den varan mot Brynäs. Och då blir det ju svårt. Även för Martin Brodeur.
Det försök till hjälp Åkerlund fick var när Karl den nionde styr in plattformen i egen kasse.

Come on!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Skarin: bra match? Kallar man det där för bra match så håller man väl Freddan/Oksa/Thore/Asplund m. fl som husgudar...

Klart Backlund ska stå.

Jag vill se ett taggat Timrå från start imorrn. Och rejäl uppryckning av Jonsson/Marttinen nu. Kokko är ju bättre
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Backlund ska inte få stå om han inte är 100% En lite halvskadad Backlund kan aldrig vara bättre än en hel Åkerlund i min bok.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
fighter: Var kommer de uppgifterna ifrån?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RocknRolf2: Var det en infekterad fot Backlund hade?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RocknRolf2: En tabbe sen är han nere i träsket menar du? Han gjorde mycket bra med, men det är ju inte lätt när han inte får så mycket hjälp heller.

Sen vill jag se mer fart mot Frölunda vilket kommer att behövas. Då är det ett måste att ha en bra målvakt, sen om det är Backlund eller Åkerlund som gör en dundermatch lägger jag inte så mycket tyngd i. Det är ju viktigast att dom klarar sig till slutspel sen kan målvakterna börja visa sig till 100%. Det är när det är som tuffast som dom tuffa reser sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RocknRolf2: Du glömde De Rouville i din hyllning.

Åkerlund var klart godkänd. Tycker du han ska ta på sig något mål, förutom tavlan som han inte såg?

Du borde spela in en film. Ett bra tips på titel kan vara "Vit käpp".

dr-nix: Nej precis. Och en hel Backlund behöver inte alltid vara bättre än en hel Åkerlund heller i min bok.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Skarin: En hel Backlund är i dagsläget en bättre keeper än Åkerlund, i alla böcker. Därmed inte sagt att Åke är dålig, men jag känner mig tryggare med Backe och det tror jag även att laget gör.

Ska vi "vinna" en poäng i morgon så måste allt bli bättre och det gäller även målvaktsspelet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
fighter: Jaså du ska också på matchen? Vet du om det är några fler TIKare som ska dit? Isåfall, hur många?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Jensen_12: Äre du som håller ställningarna i Scandinavium imorn eller? ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Dogsbite: Jag håller inga ställningar :P Men jag ska göra så gott jag kan för att få igång dom rödvita om jag sitter nära, kanske tillochmed går på studiebesök i bortaklacken, haha :D
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Ambroo: Min filosofi är ju att den bästa för dagen ska spela. Att ta ut spelare bara för att namnet klingar bättre håller inte i längden. Det funkar ibland men det känns lite barnsligt. Att chansa och gå på magkänsla funkar ju också många gånger. Men helst ska ju den spelaren i fråga vara helt skadefri och visa bra form på träningarna först och främst, om man säger.

Betänk att jag främst pratar rent allmänt, om nu inte folket förstår.

Känns som att backspelet måste vara rejält i 60 min i Scandinavium, och målvaktsspelet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Dogsbite: Nej, Åkerlund är inte nere i träsket. Jag vill bara inte att det ska bli en massa hattande typ "dagsformen avgör" på målvaktssidan. Konkurrens där och osäkerhet inpå matchdagen om vem som egentligen ska spela tycker jag i-n-t-e brukar löna sig, bättre istället att spela in en grym förstekeeper som växer ännu mer med förtroendet. Backlund har den kapaciteten. Åkerlund däremot kan hoppa in om Backlund är skadad, inte annars.

Skarin: En supertavla vid 0-0 och Koskinens självmål såg sömnigt ut det med, en tavla i min bok. Summa en etta av fem.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Skarin: Och självklart ska Backlund stå i morgon om han är helt skadefri.

Men folket verkar tro att han kan stå varenda match. När en andremålvakt varit bra tycker jag han ska få fortsätta. Åtminston tills "favoriten" blir skadefri igen och gör bra träningar.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RocknRolf2: När vi ändå är inne på filosofier så tycker jag vidare att det är bra med konkurrens. Det gör att allt det man gör bli mer noga, mer på riktigt. Det blir inget fusk, ingen falsk trygghet. Annars kan tendensen bli för oengagerat agerande, för slött.

Styrningar i fel mål ser vi ju sällan liksom. Det var typ första gången igår. Super-enkelt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Den här matchen känns som att det kanske var det som vissa funderade på igår istället för att vara laddade till tallkronorna? Se då till att vinna dårå.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Till er som ska på matchen imorgon, ser ni en kille med långt mörkt hår och Peter Regins gamla tröja så är det jag, var inte rädda för att hojjta ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
El Maco: Är vi inte med första tio minuterna, kan vi lika gärna lämna W.O. tills ikväll. För är vi inte det, kan du ju ge dig fan på att det står 3-0 till indianstammen. Så vad ni än gör grabbar, upp på och spela en sjuhelvetes högoktanig hockey, fall på knä, be om ursäkt, och stick hål på vattenskallarna - och kör skiten ur sillstryparjävlarna!

VI ÄR, VI KAN!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Uno Gordon: Upp på tå skulle det stå. Tryckfels-Nisse retuscherade visst bort tåspetsarna.

Nisse Manpower: Det skall du ju fan i, har jag sagt åt dig! Ge dig iväg härifrån och hålla inte på och kladda i mina anteckningar. Se så, ge dig iväg nu - schaaasss!
Kommentera


Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Knylan: tack .. det var det jag ville höra... hoppas han hittat formen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Knylan: Bra.
Hoppas vi är mer på tårna ikväll än senast. VF i Scandinavium är ingen lek direkt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Knylan: Vingelborg blir domherre med stödkryckor Ekenberg och Sjödahl.
  
   
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Har vi månne några likasinnade som kommer att träffas ikväll på något av Sundsvalls etablisemang för att "i glada vänners lag" njuta av lite Hockey?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Känns som att det är dags att aktualisera den här tråden så här timmarna före match. Ikväll är det förlustvibbar i luften, sanna mina ord.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
mikenomad: Det är nog rätt OK om vi förlorar nu, för när Tenkrat dyker upp till veckan och Jånnte är i gott slag blandat med en skadefri Hynning och en Lotvonen som kanske gör några matcher till..

Då kommer vi pulverisera allt motstånd.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Hedström går in i andralinen med Sundh och Regin. Bra! Tveksam dock till att matcha Marttinen och Jonsson i backpar igen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Laguppställningen ser hyfsad ut. Efter brynäsmatchen (någon som minns den?) tror jag inte att det lär bli något problem med taggningen. Däremot med Frölunda. Hyfsad offensiv, måste jag säga. Tredje kedjan hade varit en tvärsäker förstakedja i flera andra lag. Inte i Timrås, dock.
Bring 'em in!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Bragd-Birger:

Vart hittar jag linerna? Swehockey?
Eller stog det i tidningen i morse.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Abron: kolla swehockey du..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Uddan:

Danke, will do....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Vem står idag "Backe" eller "Åke Lund"
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
jojje_timrå: Backlund, åkerlund har överbelasta sig
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
jojje_timrå: Backe
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
tecHz: Bra de, nu är sveriges bästa målvakt tillbaka!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
största problemet ikväll är målskyttet, blir mkt förvånad om Timrå gör fler än två kassar
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
RocknRolf2: Ja vi måste få igång målskyttet riktigt nu
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
jojje_timrå:

Men Goa Gubbar har revarns bakom ögonlocken ikväll.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
kom igen nu timrå
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Gladh: Ja nu kör vi!!, fortfarande ingen som streamar:)?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
fan va skönt att backe är tillbaka
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
Gladh: Intressant andrakedja. Borde kunna producera en del tycker man.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
jojje_timrå: hockeyligan/canal plus/whoever streamar. Det folk har gjort är helt enkelt att ge ut den adress dom har sändningen på.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
arf: japp
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
arf: Va faaan domarn!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-10-18
arf: Mycket intressant, men Hedström behöver väl några matcher på sig för att komma igång ordentligt.
Kommentera

« · 925420