1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581380 inlägg · 6216 ämnen

I år spelar Timrå IK slutspel

« · 128801 Till forumet


Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Lite jobbigt dock för mitt Dreamteam där jag har både Lindman & Styf, hade Casselståhl innan matchen men bytte till Styf, smart val =P
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: jo det var väl det enda vettiga domslutet han hade =)
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Frasse:Skönt jag trodde de fick Match Penalty för Rouging,men om det bara var 5+game micoundact penalty så blir de ju bara avstängda i matchen....Störtskönt....Tack Vinnerborg....!
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Det var det jag hade för mig, sen när det började snackas om avstängningar blir man ju brydd....
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
boffum: det är ingen som är avstängd......Styf, Lindman å Freddan fick dock matchstraff igår EFTER slutsignalen. Men de fick 5 min+game misconduct å då blir man INTE avstängd i kommande omgångar...
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
boffum: Ingen spelare är avstängd. Inte som det verkar iaf.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Är det någon som kan informera mig om vilka som är avstängda?? Har missat det totalt...
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: Syftar du på Styf, Lindman å Andersson så är de INTE avstängda....
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Det är dagen efter årets första nederlag i Elitserien,men det är redan glömt och nu blickar vi framåt..
Synd att gårdagsmatchen skulle innebära att vi har tre viktiga spelare avstängda mot MIF imorgon,men jag tror att vi vinner 5-1 iallafall....MIF är ett uselt lag på bortaplan...
Så kom igen TIK så åker vi ifrån stela gubblaget Malmö imorgon eftermiddag..
Lall On lall On..
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Patrick: Hoppas att grabbarna kan ta en trepoängare till imorgon så att de kommer hit till Jönköping med gott självförtroende. Det kan nog behövas med tanke på hur det gått i tidigare matcher mot HV i Kinnarps. Tror definitivt på stor chans till vinst. Speciellt som Djurgården inte verkar vara det mest målfarliga laget som det sett ut i inledningen av ES. Men de väntar kanske på den riktiga urladdningen. Spelar Kapanen som han gjort hittills så släpper han in högst två mål och kan Timrå åka skridskor och tvinga DIF till onödiga utvisningar så verkar ju PP funka bra. Borde kunna bli en jämn och tät match.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Patrick: visst kommer man ihåg 6-0 matchen i Kinnarps arena...var där och såg eländet....men Liv har inte startat övertygande...så sätter de chanserna finns det hopp
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
samjo:
Rödögd som du är så förstår jag att du tror mycket på ditt MoDo. Men även om MoDo "kommit tillbaka" år efter år av stora spelarförluster så betyder det inte att man tål hur mycket som helst. Ni har tappat tre forwards, varav två var bra, och ersatt dem med typ ingenting. På backsidan har det varit en väldigt stor rulijans, så där kommer ni tappa många poäng innan ni är helt samspelta. Er försäsongen vittnar ju om något om nackdelen med att byta ut halva försvaret (inkl. en målvakt).
MoDo kommer säkert att bli bättre ju längre säsongen lider, men de kommer aldrig bli tillräckligt bra för att nå ett slutspel. Var istället glada om ni slipper kvala i år med det lag ni har.

När det gäller LHC och SSK så kommer de efter halva serien vara stabila och svårrubbade lag. Luleå känns lite mer svårbedömda, men visst tusan kommer de att ligga före både MoDo och Timrå i tabellen när serien är färdigspelad.


Övriga:
När tror ni att det är dags för Timrås första poängförlust? Imorgon mot Djurgården tror jag att man har en skaplig chans. DIF har ju inte direkt öst in mål samtidigt som Kapanen och hela försvarsspelet i Timrå fungerar utmärkt för tillfället. Sätter Timrå ett par strutar så borde det betyda poäng i alla fall. Mot HV71 lär det nog bli svårare däremot. "6-0" och "5-1" kanske får vissa att komma ihåg...
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Patrick: Vi vet alla att SMÅLAND är en jätteoptimist i alla lägen , men att vara jätteoptimist eller dum i huvudet är för mig två helt olika saker.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Patrick skrev: Som jag ser det så är det bara Leksand och eventuellt MoDo vi kan ha bakom oss denna vinter. Allt annat är i mina ögon en riktig knall...

Jag svarar: -Ehh...vill korrigera dina tankar en aning. Lag som Timrå KAN ha bakom sig i vinter om ni fortsätter som ni gör nu är Leksand, MIF, LHC, Luleå och kanske SSK. Men MODO och övriga lag får ni nog se er besegrade av i slutändan. Jag har inte givit upp hoppet om mitt kära MODO ännu. Det är en lång serie och vi brukar vara som starkast på slutet (+ efterföljande slutspel)
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND:
"Efter de inledande tre matcherna och med tre vinster så vore jag dum i huvudet om jag sa att vi inte spelar slutspel i vår".

Jag tycker du snarare är dum i huvudet som börjar prata om slutspel efter tre omgångar. 94% av poängen återstår att spela om.

94%.

Säger inte det dig någonting? Kom igen om 15 omgångar till så kan vi börja filosofera om vi tror att Timrå har chans på en slutspelsplats eller inte.

Precis som Lill-Kenta sa i någon lokaltidning så ledde även AIK serien efter 5 omgångar ifjol och vi vet ju som bekant hur det slutade.

Som jag ser det så är det bara Leksand och eventuellt MoDo vi kan ha bakom oss denna vinter. Allt annat är i mina ögon en riktig knall, men visst välkomnar jag en sådan. Bara för att man inte är dumdristigt överoptimistisk som SMÅLAND så betyder det ingalunda att jag är en pessimist. Jag tror defenitivt att det kommer att gå bättre i år än ifjol. Frågetecknet är bara hur bra. Förhoppningsvis kan Timrå skapa ihop ca 60 poäng, vilket brukar räcka för att slippa kvala. Slutspel är bara en ren bonus - inget annat.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Tycker vi skall inte sticka ut hakan för långt....... Vi skall blicka på en match i taget. Efter 40 omgångar kan vi dra våra slutsatser. Nu är det matchen på tisdag mot Djurgården som gäller och endast den.

TIK-POWER
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
mesen:

Inte denna säsong, men å andra sidan kommer vi slippa kvala.

TIK rules!
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
JD: inget slutspel sorry
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: Det är lugnt. Inte behöver du tacka för mitt lilla stöd inte. Gudarna ska veta att jag undrade vad det var för galning som dolde sig bakom namnet SMÅLAND när jag läste dina inlägg. Jag förstod ganska snart att det inte var så hemskt mycket fel uppe i huvvet på dig när allt kom omkring. Och kallar man sig själv för fåne så tyder det på en viss självdistans :-).
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
JD: Jag tackar så hemskt mycket för ditt stöd....
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND:
Jag tycker att du har en skön inställning. Själv brukade jag vara ett nervkolli innan match, men efter skärselden i våras då vi t.om. vann i Tegsladan (Umeå Arena whatever) känner jag lugnet som Hassebo brukar säga.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Till alla TIKvänner och Richter LHC:
Jag får börja med att beklaga mig till mr Richter LHC.
Min utvärdering av årets LHC har jag grundat på att föreningen har alldeles för höga lönekostnader och har en enorm press på sig.
Skulle det låsa sig så drar det ner hela föreningen i skiten....jag ser stora likheter med årets LHC och 90-talets MIF och med fotbollens IFK Göteborg,men det kanske går lysande för LHC i vinter,men jag vill bara rikta ett varningens finger....lycka till!
Till Redeaglejkg vill jag bara säga "TACK" för att du försvarar mina inlägg..
Till er andra vill jag bara säga det att jag har väldigt positivt tänkande och man måste ju tro på att TIK når slutspel i år och efter den härliga drömöppningen som vi har gjort så har det stärkt mitt självförtroende enormt och jag är en "Lallande Fåne" och jag är alltid en positivtänkare i både med o motgång och det är tyvärr allt för många som vänder sitt lag ryggen när det går dåligt och det har lagt märke till under de senaste två säsongerna...
Man måste stötta sitt lag inte sänka det och det har jag sätt så många exempel på under de två senaste säsongerna,men jag och några till här på Hockeysnack har haft samma inställning som jag och det tackar jag för och i år så tror jag att vi når slutspel och så är det bara så alla TIK fram med det positiva tänkandet och skulle nu TIK åka på stryk en match så för h-e vänd inte laget ryggen utan stötta laget till110% ALLTID i både med o motgång...
Jag kommer iallafall att fortsätta att lalla och tralla vidare i det positiva tänkandet mot slutspel i vår......och det tycker oxå ni ska göra!!!!!!!!
Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
För vi är sist i .....
Nähä, inte det ?

Personligen är jag faktiskt nöjd om vi har två lag bakom oss i slutet av serien. Slutspel blir nog svårt, men inte omöjligt, att nå.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Dalan:
Det är nog mycket som är på lite skämtnivå dessutom just nu här..... men att säga att vi skulle kunna knipa en 7e eller 8e slutspelsplats ser nog dom flesta inte som något omöjligt..
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Richter LHC: Håller faktiskt med dig..
Bara för att de nu vunnit 3 matcher i början betyder inte det att det blir slutspel och SM-guld.

Vi får se hur det ligger till efter 20 omgångar så kan vi börja snacka då.
Det är ju för övrigt jävligt kul att se de sk. hockey experterna dömma ut Timrå och säga att de inte klarar sig utan Zäta när de satt dit de första motståndarna....

Tror Kapanen blir JÄVLIGT viktig denna säsong, skadar han sig är det nog kört, säkrare målvakt har jag nog inte sett i ES.

Forza Timrå!!!
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Richter LHC: Som jag sa till en tidigare användare som tyckte han var lite väl optimistisk.... börja med att ta reda på vad en "lallande fåne" är för något... då klarnar bilden :-)

SMÅLAND är en fullt fungerande människa... tro mig :-)
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: Tillåt mig att små le.
Hur kan du göra en sådan utvärdering efter bara en bortmatch för LHC:s del?

Som jag har läst/sagt ett antal ni vet vart AIK låg förra året.

Visst kan TIK klara sig kvar, men för f*n sluta drömma om SM guld. Ni kommer bara att deppa ihop när erat lag börjar förlara och ligger i den nedre delen.

Aja lycka till !
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Laken: "Ta inte den till synes överdrivet positiva inställningen hos SMÅLAND så allvarligt." menade jag :-)
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Laken: Ta inte den till synes överdrivet positiva inställningen hos SMÅLAND. Som jag förstått det är detta ett kriterium för att få kalla sig Lallande fåne. Han skulle ha sagt: Nu blir det slutspel även om man behövde skrapa ihop 12 poäng med tre matcher kvar att spela :-). Det hör liksom till.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
vissa verkar sväva upp i de blå bara för att vi leder serien efter 3 omgångar....att börja snacka slutspel redan nu är en dödssynd....
Tur att Kenta Johansson iallafall verkar ha båda fötterna på jorden!
FORZA TIK
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
jokklas:
tror dock hellre jag föredrar platserna 9-10 isället för 11-12..... inte säkert en eventuell kvalserie går lika enkelt nästa gång.....
Men det jag tror mest på i dagsläget är platserna 7-8..... tycker vi verkar ha ett lag som har kapacitet för det i år o då får experterna såga oss bäst de vill.... de har inte sett vad vid sett.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Laken: Hoppas framförallt att vi slipper platserna 9-10.. 11-12 så blir ju säsongen längre osså får man se TIK målkalasa när de dominerar kvalserien. Men plats 7-8 nånstans känns ju väldans fint oxå ;-)
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: Lugna dig! Sansa dig!
Hur f-n kan du redan (efter tre spelade omgångar!) börja prata om slutspel?
Nej, en match i taget, tack! Vi måste strida, kämpa, kriga mer är motståndarna annars förlorar vi. Dessutom måste Kapanen fortsätta sitt storspel. Förlusterna kommer, det gäller bara att minimera dom och slippa långa svackor.
Jag hoppas fortfarande på att vi slipper platserna 11 och tolv(anen)...

Dock vore det u n d e r b a r t att få uppleva ett sluspel med våra rödvita hjältar.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: Du måste då helt klart vara TIKs mest positiva fan.
Men håller med till viss del..... kan hålla med om att man kan känna svaga doftspår av slutspel...... men bara doftspår än så länge........ kakan ska gräddas i 50 omgångar
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Själv lider jag stundtals av professionell skeptisism. Möjligen något av en yrkesskada.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Lulekickan: Det är bra med en SMÅLAND i omgivningen. Startar inte bilen kan man antagligen koppla startkablarna mellan honom och bilbatteriet.

Vart tog signaturen Hatcher vägen? håller sig borta nu när det blivit några segrar förstås. Annars behövs ju en minuspol också för bilbatteriet.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Lulekickan: Jag också, om jag får säga det själv.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
NuMountain: Fanatisk är jag, däremot är jag utrustad med två ögon och åtminstone en gnutta förnuft.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Lulekickan: De enögda, potentiellt besvikna verkar finnas överallt. Utom i Modoled då förstås.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
NuMountain: Eller så var det kanske snarare det faktum att Modig byttes ut mot Micke och att Micke fick dem att släppa de mentala spärrarna en lång downperiod och svårigheten att få puckarna att sitta där de ska trots överlägsenheten i skottstatistiken hade skapat som räddade oss, i vart fall tycks spelarna mena det, och jag är benägen att tro på dem.

Jag haussar ingen. Tvärtom är jag rätt bra på att såga även våra egna om de förtjänar det. Dessutom är jag väl medveten om att LHF måste täppa till de defensiva blottor det nya spelsystemet innebär även på bortais om det ska gå så bra som det här laget skall ha kapacitet till, vilket innebär topp 4.

Smålands analys var i vilket fall som helst mer enögd än något den värst inbitne modoit skulle ha kunnat åstadkomma. När han var klar återstod i princip bara Timrå, och möjligen Brynäs. Risken med en sådan analys är väl att man blir REJÄLT besviken när säsongen skall summeras.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Lulekickan: Inte många som är experter på alla lags spelare "på papperet" som du. Ofta är det väl att man har bra koll på sitt eget lag och förhoppningarna om det egna laget gör att man oavsiktligt haussar det. Man märker denna generallisering i alla lags gästböcker. Sen är ju allting relativt också. Luleås formtopp ifjol samtidigt som alla andra lag strax ovan i serien fick en formsvacka, räddade ju laget, inte bara kvar i ES, utan även till slutspel. Med den typen av åskådning kan ju faktiskt Luleå ha ett mycket svagt lag på papperet även om man förstärkt till i år. Sen kan man ju alltid göra det lätt för sig och resonera som kvällspressen att fler utlänningar = färre juniorer i truppen, flera svenska utomångermanlänska spelare = flera juniorer i Modotruppen, och att Modo väljer utlänningar i stället för juniorer. Att sedan utlänningarna består av danska nästanjuniorer i stället för 08:or eller pitepaltsätare som inte skulle göra någon glad är ju en annan sak...
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: Jag känner precis tvärtom, och då har jag ändå följt dem sedan första ispasset.
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
Lulekickan:Det är mycket möjligt att jag har fel när det gäller LHF,men det känns som laget inte har så stor kapacitet i år än vad de har haft under tidigare år,men och andra sidan så kommer årets Elitserie vara den jämnaste på flera år så vi får väl se vart utveklingen är om 10 omgångar.
Vi får väl se hur det går....Lycka till!!!!
Kommentera

Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND: Frågan är hur LHF "på pappret" kan ha ett "mycket svagt lag" när nyförvärven är bättre än de vi skeppat och vi trots allt tog en 7:eplats i serien och grejade slutspel i fjol. Med lite bättre koll (som kanske någon som känner till mer om LHF än "Fagemo och någon till" har) inser man snabbt att den här upplagan av LHF är bättre än på åtminstone 5 år. Fast man kan ju alltid göra det lätt för sig och resonera som kvällspressen att utlänning=bra spelare, svensk=sopa och LHF har skeppat fler utlänningar än de värvat, alltså är de sopigare än i fjol. Att sedan de utlänningar som skeppats bl a bestod av en cementblandare och en snigelätare som inte gjorde någon glad och att de som värvats är två landslagsmeriterade tjecker är ju en annan sak...
Kommentera

I år spelar Timrå IK slutspel
Efter de inledande tre matcherna och med tre vinster så vore jag dum i huvudet om jag sa att vi inte spelar slutspel i vår.
Jag säger bara det att innan säsongen började så sa jag att Timrå kommer att bli årets skrällgäng i Elitserien och jag har hittills haft rätt.Jag vet att vi bara har spelat tre matcher ännu,men jag ser redan tendenser på hur Timrå kommer att klara sig i år och vi kommer att tillhöra toppen...Ser man på SSK tex de har bara en poäng på tre matcher och börjar det inte lossna snart så är risken stor att de kommer att få det väldigt svårt i år....Och likaså MODO de går ju inte heller så bra ännu,deras lag verkar svagt i år....LHC spelar bra på hemmais,men gör riktiga blunders på bortais...Likaså MIF de har ett gäng som inte alls är att räkna med,gubbarna kan krokna och vad händer då?....LIF är nykomlingar och kan få det svårt med tempot och har en keeper som läcker som ett såll...VFHC är också ett gäng med många yngre spelare och håller det i längden?.....DIF har förlorat så mycket spelare de senaste åren så det tar tid att bygga ett nytt lag....Likaså FBK som har förlorat många viktiga spelare inför årets säsong...LULEÅ har på pappret ett mycket svagt lag,men de har ju Fagemo och någon mer,men räcker det,nej det tvivlar jag på.......Brynäs därimot tror jag kan gå bra,men de har många äldre spelare som lätt går sönder,vad händer då......HV71 vet man inte heller vad de står de har en bra målvakt och många bra spelare,men jag tycker de spelar så ojämnt....
Nä,Timrås start på årets Elitserie beror på följade:Vi har en mycket bra målvakt och ett mycket bra försvarsspel och vi kämpar och krigar som ett lag och framförallt så har vi turen på vår sida och ett bra lag har alltid turen på sin sida och i år kommer turen att följa med oss.....vi kommer att tillhöra toppen av serien och vi kommer att lira slutspel i vår och det kan jag garantera er till 110%....
Det är Timrås år i år och medvinden är med oss i ryggen under hela säsongen 2002-2003.....var så säkra!
Nu kör vi positivt tänkande och om alla tror och hoppas så går det vägen för i år krigar vi om SM-GULD.............!
Vi lallar och trallar vidare i medvinden och väntar på närmaste match mot DIF på tisdag där vi givetvis vinner.......
Älska TIK i med o i motgång!
Lall On Lall On..
Kommentera

« · 128801