1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613741 inlägg · 6214 ämnen
« · 1607637 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Hej Timrå Ik. Överraska mig idag genom att ta en inte överraskande seger mot ett lag som tagit överraksande många poäng mot oss denna säsong. Med raska steg mot 3 päng i Raskens land(nåja nära i alla fall).  GO! 

Sv: Apropå nånting...
Viasat Sport har gjort ett nedslag i den vackraste av hockeyplatser som skådats och optimismens låga brinner självklart.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: TACKAR!! jaji - Vilken MATCH, av Linus ffa. Inte bara Öne, även Torp o Hedman har ju verkligen kommit igång, även om Torp skadad just nu. Nu väntar vi bara på att Nicke Nord ska komma igång, 1:a målet förra matchen, men han trampar vatten ännu.   Vad ska Schtaaaan göra nu, med sin bättre målis,  Omsk-uren?

Krozza Småland nu idag!!

Sv: Silly Season 13/14
Men han passar nog egentligen bäst i bobcats. Jag kommer inte på vilken forward han petar hos oss. Men i Gärde skulle han få dra ett tungt lass. De behöver en sån som han.

T T: behöver Italien Bergman? Jag byter gärna rakt av.

T T:

Så vi kan förvänta oss en comeback i rödvitt i det snaraste?

DJ Hemp: Till Sörberge antar jag.

T T:

Från Italien hem till vad...?

Crippe är på väg hem...

Grattis Zigge! Nu ska det bli spännande att höra vad Bert R har att säga...

Smakstart för MoDo. Ledning med 1-0 trots två box play och hyfsad SAIK-press. Svagt ingripande av keepern vid målet, han stod väl och sov...

Hoppsan! 0-2 efter att SAIK gått bort sig totalt. Målet av en gammal bekant i högform: Önerud.

Redigerad kommentar

Sputnik:

Synd, men som jag minns det brukar Smokey vara riktigt bra på att hålla igång och dessutom uppvigla andra.

DJ Hemp: Synd att man inte kan åka till matchen imorgon. Måste jobba extra, så Smokey och grabbarna får skrika lite extra åt mig. Så får man hoppas att timrå möter Iko i playoff så man kan åka då.

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-01-16

zigge:

Även jag ska se er match. Ser fram emot den. Fast krocken med På Spåret är olycklig, så det blir egentligen bara till att kolla på första "perren" och sedan upplösningen. Jag hoppas faktiskt att ni vinner, så man får se Bert Robertsson grina och säga att man förtjänade segern och att man minsann inte alls har hamnat i en formsvacka (som efter matchen mot Luleå senast).

zigge: Dom ringer väl bara in Hardy Å.

sargad:hehe, I Wish!! Har du koll på MoDo's långa rad Icke-Vinster just mot sAIK? Verkar krävas oerhört mkt för att komma över den puckeln, tyvärr.  Men just hur sAIK tacklar detta med att tappa ena målisen, KAN bli intressant att se framöver!?! Värvar de en till vakt, eller chansar de o kör med en junis?

zigge: Skrattmatch för er. Skelet har ju sämre form än Gnage.

Redigerad kommentar

zigge:   Kanon bild før mig hær på jobbet i Norge, nær jag kollar från kontoret. På boendelængorna ær det allt før høgt tryck på uppkopplingen, så dær hackar det en del.

TikAlltid:OK, kan ju va nåt problem med återgivning i TV ( var nog  i TV4-sporten de visade inslaget, tror jag ?). Ikväll blire CMore, ännu ytterligare en torsk i Schtaaaan??

Redigerad kommentar

zigge: S24 gör det den ska, värre med hockeyallsvenskanplay som fortfarande inte luckats ta fram en klocka på utv.

Men imorgon blir det livehockey.

zigge:

Tack! Joji, det var ju lill-lördag kvällen före och då slog väl vraken runt tillsammans med flottans glada gossar från KA2. Förvisso ett nedlagt regemente, men desto fler anledningar att supa sig redlös därmed.

Måste ha missat det klippet. För min del har det fungerat helt okej med S24 de gånger jag haft med sajten att göra, men det finns säkert de som klagar...

Dunc: Risken är väl att det är så killarna känner och då kan vi glömma tre p.

DJ Hemp: GRATTIS! Såg ut att vara relativt enkel seger?!? Var Kronvraken bakis?? :-) Sporten visade ett klipp från  S24, konstig kvalitet, såg ut som nn ryssmatch på -70talet. Ni som såg/sett S24, är det hyfsad kvalitet,eller konstiga färger mm?

Matchreferat från densamma!!!1

Höjdpunkter från matchen!!!1

Dunc:

Hmmm... Till att börja med vore det en framgång bara att näta mot OIK, för det har vi inte lyckats med på 125 minuter plus tre straffar. Ganska bisarrt egentligen, men så är banne mig fallet.

Laken: Välten börjar komma igång så sakteliga. Det är synd om smålänningarna nu. TIK vinner enkelt utan att förta sig.

El Maco:

Jaji, det är väl kl 15 som gäller på lördagar eller? Och så matchen på det en timme senare. Kör hårt!

DJ Hemp: Bra idé med taxi. Hoppa in i en på gatan och skrika "kör mig till Oskarshamn men fort, jag måste hinna fram innan systemet stänger!"

El Maco:

Du kan ju alltid skylla på att det blev ett akut krismöte. Firman har problem helt enkelt. Köra ner? Det kommer la inte på fråga. Du måste ju ha en chans att fira med skumpa och garre. Ta en taxi! Du har säkert råd.

Jag har aldrig sett hockey i Oskarshamn. Jag kanske ska smita från pulkabacken med familjen, säga "sorry baby, måste fixa en sak på kontoret lite snabbt" på lördag och hoppa in i bilen med halsduken om halsen och köra ner? Tre timmars bilkörning, två timmars match och tre timmar hem igen, typ? Verkar det misstänkt? Om jag säger att kopiatorn krånglade kanske jag kommer undan med det?

IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Ny kross av Götaland och skumpa + garre för Smokey & Co på läktaren? Fan vet, men hoppet lever!

Laken:

Jaji, värsta krossen mot de där Rosenbom-gubbarna. Nu har jag svårt att se hur vi ska lyckas åka ur den här serien. Men man har ju varit med förr, är inte född i går, så än tar man en match i taget. O-hamn borta nu. 0-0 där senast. Jävligt seg match...

Har fortfarande inte smält det. 24-5 i skott på mål. Andra perioden. Mot serieledarna. Jisses amalia!!

Läste i UNT igår att Timrå, räknat på de senaste 18 omgångarna, låg på 6e plats i tabellen. Trevlig läsning tyckte jag då. Idag ligger vi på en 5e plats räknat på de 19 senaste med 33 poäng plockade. Jag hoppas innerligt att formen fortsätter uppåt och att vi kan parkera oss på en av kvalplatserna innan säsongen är slut.

Modano: I Rangers fick han laget mot sig till slut.

Ovanligt att både Rangers och Canucks sparkade tränaren och anställde varandras nysparkade som ersättare. Som verkar vara varandras motsatser i ledarskapsstil.

Men ingen är som Roffe! 4-0 till oss, kul idag med.

El Maco: Fråga Modin när Tampa vann stanly 03-04 alla dömnde ut laget men Tortorella fick med sig  ALLT VAR MÖJLIGT det är bara människor inga utomgjordingar.

El Maco:

Okej, jag fick hjärnsläpp angående Tortorella. Han var väl i Rangers i flera säsonger och är, som du skrev, nu i Canucks. Det visar hur lite jag bryr mig om NHL och hur mycket jag var inne i judarnas hämnd...

... eller ingenting. Kollade på Tarantino-filmen igen i 6:an. Den där scenen "Judarnas hämnd" när de bara brassar på och avrättar Hitler & Co i biografen gör mig så varm och skönt avslappnad. Religiös nästan. Beklagar att man är så blodtörstig. Förlåt, men...

El Maco:

Var det inte där han kom ifrån? Så det var en kort tränarsejour...

DJ Hemp: Rangers tröttnade på skrikandet, Tortorella är i Vancouver den här säsongen

Han har som sagt mäktat med nio strutar nu, Oscar Johansson, även om det på något sätt känns som att han gör mål betydligt oftare än så. Av dessa nio kassar så har fem varit matchavgörande. Det är fan inte illa.

Sv: Hockeysnackdöden
Har precis kikat på besöks-statistik för HockeySnack och har då jämfört december 2012 mot december 2013. I december 2012 så var Timråboken störst på HS, en bit före Brynäs. Sedan dess så har Brynäsboken ökat i popularitet och är nu störst på HS.

Timråboken har på ett år halverat sina besöksantal. Jag tror att många fans gick i ide när vi åkte ur och även åkte på en förnedrande rekonstruktion. Man är helt enkelt inte sugna på att snacka hockey längre. Det har varit ett tufft år och det märks såväl i arenan som på nätet. Det kommer att ta ett tag att få upp intresset igen.

Personligen så börjar jag se ljuset i mörkret i takt med att 3-poängarna trillar in. För den stora massan så är det fortfarande en lång väg kvar innan de går ALL-IN.

Dunc:

Det var ett hoppingivande inlägg. Och man tycker ju att självförtroendet hos TIK-arna borde vara på topp nu, så att vi bara skulle sopa hem resten av matcherna. Men den här sporten tycks sakna logik och då väljer jag att tro ingenting.

sargad:

Ja, nu kom de andra också. Men det krävs visst något alldeles extra för det. Skulle uppskatta om inläggsfrekvensen härinne var lite jämnare fördelad och att folk inte bara skockas här när vi utför stordåd. När grabbarna misslyckas försvinner skribenterna som en avlöning och det har jag svårt för.

Modano:

Okej, men det beror på hur man ser det. Jag tänker att vi har lagt en massa så kallade "hedersamma" förluster på hög den här säsongen (och även tidigare). Man hatar ju den sortens förluster, men de kommer alltid i överflöd. Har för övrigt rätt dålig koll på Tortorella även om han tränar N Y Rangers, som jag diggar.

DJ Hemp: Karlskrona gjorde en kalasmatch o deras målvakt har inte den räddningsprocenten utan anledning. Men i dag var dom chanslösa. Det kunde lika gärna ha blivit 5 eller 6-0. Problemet för Timrå är att dom är för orutinerade, men som sagt det blir hela tiden bättre. Fortfarande saknas dock ett par viktiga detaljer. Som t.ex backarna som hela tiden måste stoppa puckan i anfallszon innan man kan skjuta. Detta gör att målvakten hinner bättra sin position. Däremot har spelet framför målvakterna både i anfall o försvar blivit betydligt bättre mot för vad det var i början på serien. 

Nu kommer det att hända saker, var så säker!

Modano: 4-0 på serieledarna, förbaskat bra men man är inte ett dugg förvånad. Det följer mönstret punkt till pricka.

Härligt att se hockeyhausse på Hockeysnacksbörsen, med Modano o Hemp i högform och ett backbeat från Orion. Inte illa... inte alls illa.

ikväll njuter man! Stoltheten som fått sig en rejäl törn se senaste säsongerna är på väg tillbaka.

« · 1607637 · »