1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581612 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14

« · 967246 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Tvåtallar: De gör vi redan så de spelar ingen roll... Men vi kan inte ha en spelare som väger som ett höstlöv framför mål.. Vi måste ha en tung pjäs där.. Och sånna har vi inte..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Uddan: Skulle tro att de inte blir nån värvnig för Jontes skada.
Möjligen nån Klassback om de dyker upp någon.
Forwards sidan känns fortfarande bred även utan Jonte.
Mycket tack vare dom duktiga juniorernas intåg i truppen.
För mig känns de okej om dom får mera speltid. Mot att man slösar
pengar på nån stjärna. Som vi sedan ska spy galla på här på hs för att han inte lyckats som vi tänkt oss.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Mackelito: Det sa han innan han visste hur skadad Jonte var...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif:
Kan alltid hoppas på en back och en forward , men som det verkar , såå , INGEN VÄRVNING , det är ju Nubbens filosofi nu mera.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Maggan: Ja precis och där har vi Justin M. Han kan ju inte bli så jäkla dyr heller...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Om Nubben ska plocka in en ny, så hoppas jag innerligt att han tar en som inte är rädd att ta stryk. För vi måste ha en som frivilligt går in framför mål! En stor, stark stryktålig karl som visar hjärta i alla lägen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
uhahl: Tror inte tv4sporten tar detta ur luften.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin: finns det ngn info där det är bekräftat att skadan är så allvarlig som det sägs.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Jag lider med Jonte. Frukansvärt tråkigt.

Luften gick ur. Åtminstone för stunden.

Fuck!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Kerstin_k: fy fan . det här känns ju helt förjävligt ... lika bra att gå och lägga sej igen...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Snoop: Jag håller med dig om att man ska lägga fler puckar på mål. Det är för lite av den varan många gånger.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Kerstin_k: Då vet Jimmy exakt hur det kändes för Jonte, då han råkade ut för samma sak under Patroncupen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Jaha dags för Nubben att öppna plånboken då...frågan är om han ska värva en speltyp liknande den Jonte har varit den här säsongen eller en speltyp som han förväntades vara.

Förövrigt så är denna dag förstörd innan den börjat, lider med Jonte som fan. Hoppas han lyckas ta sig tillbaka....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Kerstin_k: Så skrev du klart precis innan. ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Säkert fel tråd och säkert redan någon som skrivit det, men jag såg på sporten på tv4 nyss, där konstaterade dom att Jonte inte kommer till spel mer denna säsong, då både ledband och korsband är av.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Tjalle: Säsongen är över för Jonte. Enligt TV4 sporten som hänvisar till expressen. Ledbandet och korsbandet var av. Härligt. Underbart. Roligt.

Stackars Jonte. Det här var ju året han skulle komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Dagbladet imorgon: "Timrå IK vill inte avslöja några detaljer kring Jonathan Hedströms skada. I går hade Jonte fortfarande rejält ont – när han genomförde en rad olika undersökningar. – Vi ger en fullständig rapport i morgon (läs: idag), säger klubbens läkare Jonny Karlsson."
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Olle: Timrå förlorade och det är jag självklart aldrig nöjd med. Men jag tycker som sagt insatsen var långt ifrån usel. Lets carry on...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Nog märks det att Timrå saknar en Strålman liknande back. Inte konstigt att han hade ca 30 min istid/match ifjol. Timrå saknar en sån där stabil back, helst rightare, som kan ge P.P en kick framåt och som framför allt kan vända spelet snabbt. Där kan Moe att passa in och han måste in i skiten nu, på bänken utvecklas man inte...

Forwards håller delvis högre klass än ifjol, Pyörälä, Hahl, Pärssinen, Tenkrat, Jonte men målfabrikationen har ju inte förbättrats så där värst mycket.... I mitt tycke så bör man ha poäng med sig om man släpper in 2 mål på bortaplan...
Defensivt så ser det väl bra ut. Bagarn är ju en av de bästa defensiva centrarna i Sverige.

vad är det då som saknas i årets trupp? jag saknar en sån där duracellkanin som typ Hallin som står upp för laget, som kan sätta upp en handske i ansiktet på motståndarna, trashtalker, som tacklas och är allmänt jobbig att möta, som är en motor som driver laget framåt men som kanske inte är den där stjärnan i poängligan. Det är såna spelare som ibland kan vända en match.... Kenta hade såna i Timrå och nu i HV..


Nån som hört nåt mer om skadeläget?? Jonte , Timo... Snart kanske Nubben tvingas agera...

Alla till arenan på torsdag..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Olle:

Edit: Jag tänker inte rättstava ovanstående inlägg, jag vägrar.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2:

Detroit torskar på en halvchans sent i tredje efter en bra match av bägge lagen. Jag vill inte hålla med om att Timrå genomförde en lika bra match ikväll. Jag skulle inte ge någon spelare betyget "usel" efter en hel match spelad men helhetsbilden av matchen är att den inte är bra genomförd. Sen så har Detroit ett litet annorlunda tabelläge än vad Timrå har också. Dom spelar mot bästa laget i östra med en komfortabel ledning i tabellen och brottas med lyxproblem, typ vilken målvakt av Hasek eller Osgood som ska stå, timrås problem behöver vi ju knappast jämföra.

Mitt hela resonemang gick ju ut på att man ÄR dålig därför att man INTE gör mål. Jag tycker inte att man kan vara nöjd med att skjuta utanför i en hel match och jag tycker inte att man, match efter match, kan nöja sig med att konstatera att Tenkrat sköt en puck i stolpen för 5:e matchen i rad.

Jag sa väl aldrig att man skapar kanonlägen hela matchen? Jag sa att när man väl skapade fina lägen så sitter dom inte. Min hela reaktion var ju på att jag inte höll med dig om att domaren förlorade matchen åt Timrå utan att man rår för det själva.

En gång för alla, där vi uppenbarligen inte är överens: Jag tycker inte att man nödvändigtvis måste göra en bra match bara för att man skapar en del fina lägen eller att man på något sätt ska vara nöjd med insatsen av detta skäl. Mål i buren och poäng i tabellen börjar bli betydligt mer intressant och viktigt än fina dragningar och antalet stolpskott i en match...vilket även tabelläget börjar ge sken av också.

Jag ser inget lag som jag är övertygad om att vi kommer att dänga i en kvart men förhoppningsvis så återfås lite skadade spelare och stabilitet innan det är dags för kvartsfinal.

Så. Nu är jag trött på att klaga. Det tjänar inget till och leder bara till en masas OT.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
hahahahahahahha, Timrå förlorar denna match och har bitterheten satt sig så hårt att man till och med börjar kritisera Riku Hahl, vi sätter dom viktiga målen i slutspelet iställe.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Hollywood Hogan: Hehehe!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2:
Rad 8, sjunde stycket: du skrev "heja Jörgen Jönsson" men det ska vara "Jörgen Jönssons mamma är en pappa".
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: tyvärr får man inte poäng för fina dragningar osv. Det är målen som räknas och så länge TIK är så pass ineffektiva framåt samtidigt som man drar på sig så många utvisningar så kommer man få jävligt svårt att vinna matcher.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Hollywood Hogan: haha always, gammal hederlig kappvändare som man är... =)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Goddamit!

rad 5 andra st: "LAGET spelar klart bra idag" ska det vara (Saik ger jag blanka fan i hur de spelar...)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2:
Sluta sitta och rätta dina inlägg i efterhand! Du kladdar ned boken med massa dynga... Stå för vad du har gjort! =)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
rad 5: upphämtningen

rad 5 andra st: överens


Edit-funktion tack!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Olle: Du undervisade ju i föregående inlägg hur värdelöst allt är om man inte vinner. Citerar igen: "0 poäng är 0 poäng, hur bra man än spelar". Ett resonemang som i så fall, alltså oavsett "hur bra man än spelar", bör gälla för samtliga lag då. Och mig veterligen fick Detroit stryk till slut, vad hade de då för glädje av uophämtningen? 0 poäng är 0 poäng. Oavsett om man är bäst i världen då...

Jaha och där missförstod du återigen kontentan i mitt resonemang. I klartext: Jag tycker det är motsägesfullt att du dels sågar killarna rakt av som "usla" samtidigt som du påstår att de skapar "kanonlägen och spelövertag nästan hela matchen". Lugn! Titta bara på inläggen här under matchtiden, i stort sett samliga är överrens att lagen spelar klart bra idag, så det här var knappast en skandalinsats.

Saik dänger vi i slutspel om det mot förmodan skulle bli så. Trust me
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin:
Det är väl rätt uppenbart vid det här laget hur pass viktig Pärssinen verkligen är för den kedjan?! Och för laget...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
diffe: Jag vill inte kommentera personer som inte ser..........varje match exempelvis.
Jag vill inte såga Hahl, men det händer för lite för ofta när han är inne. Detta blir ju så klart mer synligt när övriga kedjor inte producerar, eftersom dom inte producerar. Liksom. Det gör ofta Hahl, inte minst när Timo är med.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Fan! hatar mig själv att man har dom tankarna, men man måste ju vara realist, att det inte går att få ut mer av laget efter så många omgångar tycker jag visar att laget är inte bättre, vi har grymma spelare men botten är alldeles för djup så i och med det blir det blir det för ojämnt.

Sen att Moe inte spelar mer är ju helt jävla otroligt i denna backuppsättning.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin:

EN!!! Man förstår ju att ett lag som Hv ligger där de gör!! Tror inte en back går in som sjunde där.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Jag förstår bara inte hur man kan vara nöjd med att nästan ha träffat målet i en hel match.

"Fan, till och med Detroit är ju usla då också ibland. Som nu senast mot Ottawa - en kanonmatch där tydligen bara det ena laget var bra dårå"

Om jag förstår dig rätt så jämför du den sömniga matchen SAIK - TIK med en match mellan dom två bästa klubblagen i världen? Jag sa aldrig att det var skott mot ett mål, precis som det inte var i matchen du nämner. Tilläggas skall att Detroit faktiskt mäktar med att hämta upp sitt tvåmåls underläge mot Ottawa, något som Timrå faktiskt inte lyckades med mot SAIK.

"Sedan skriver du först "utmanuvrerade till hörnen i 80% i zon" och sedan "fanns gott om lägen att dra ifrån till både 1 och 0-2 innan SAIK hittade målet". Motsägesfullt? Näää!"

Du har så rätt! Det är inte alls speciellt motsägelsefullt då jag hade tänkt att dom RESTERANDE 20% av tid man hade i zon faktiskt renderade i något kreativt.

Naturligtvis saknas det viktiga kuggar men jag tycker att sättet man förlorar matchen på är undermåligt...oavsett domarens insats.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
diffe: Jag håller med dig, så fort Timrå har förlorat så är livet ett helvete och det blir inge sm-guld och tränaren ska sparkas osv. Och när Timrå vinner då är allt frid och fröjd.. Det gnälls helt enkelt för mycket.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Taurus: Absolut. Så är det ju. Och det har vi ju varit inne på ett par gånger, inte minst här......
En skicklig spelande back är en viktig detalj i ett lag.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS:

Ja, precis, men då kan man inte glida bredbent och slå pucken via sargen!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin: Hahl då? Tja, jag vet inte om han är den där härföraren till center som vi hade hoppats på. Visst, det blev en flyt-assist idag men mer då?

Vad f..n är det med er?????? Ska ni börja hacka på Hahl nu också???

Är man en sopa bara för att man gör en sisådär match????? Vilket lag håller ni på egentligen??

Tycker att det har blivit en riktig låg nivå på detta forum, det är bara gnäll om spelare..

Finns det någon som kan ta tag i detta forum??

Även jag har haft synpunkter på laget, men nu har det gått till en överdrift!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Nej.

Sitter här och surar över att vi återigen drar på oss för mycket utvisningar. Fan, det är ju vi som ska få dem med oss.

Men, domherrarna gör väl inte en av sina bättre matcher heller. Svajigt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Ska blir roligt och äntligen tvåla dit dem, extra roligt är att det är resa då också! =)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Taurus: Snabba spelvändningar är AO.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Huva snart är det tråk Brynäs igen. Usch
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin:

Då man pratar om offensiven så snackas det nästan enbart om vad forwards gör och inte gör. I defensiven då ska forwards vara med för att det ska fungera. Men en offensiv byggs redan från egen zon, och där har vi inga spelare bakom de tre forwards som kan skapa något framåt. Däri, tror jag, det största problemet ligger!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin: Japp
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Bra matchen igenom? Pyörälä var den som var bäst i den kedjan.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Dagen lyckligast måste vara Björn Svensson. Jäklar vad glad han blev.
Bra matchen igenom var han också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Lite är ändå lite. Alltid något.

Ja, det blev kanske något byte för mycket för Hahl i bp...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Wesse1: vem har sagt att jag bara pratar om kvällens match ?!?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
dr-nix: Vi hade ju för fan samma besvär med Låtsas AIK i fjol
Kommentera

« · 967246 · »