1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03

648054 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
lincoln: Gillar analysen om målvakterna! *tumme upp* :) Tyckte inte att Kipper motsvarade de högt ställda förväntningarna..var inte på långa vägar så jämn som Kimmo. Svoboda påminner dessvärre en hel del om Kipper i det här fallet. Höga förväntningar men kanoningripanden varvas med riktiga tavlor..i allt för stor utsträckning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Bragd-Birger:
Det verkar i alla fall som om du och jag var på samma match. Instämmer på i stort sätt alla punkter...och det är väl där också som nyanserna skiljer sig gentemot någons hissande av Sloan och Wennerberg nedan.

Visst, de körde på och visade en jäkla vilja - All heder för det. Men det ser inte ut att finnas så där jättemycket tanke bakom precis. Men ingen kan klaga på Sloans arbetsvilja!

Håller också med om regin och Svoboda. Regin är riktigt på G. Svoboda påminner om Kipper. Storspelet bleknar lite med dessa ideliga tabbar. Vill minnas att kapanen sparade sina till en match då och då. Dvs han var kass var 7e match och grym däremellan. Riktiga matchvinnarmålisar får hellre vara urkassa en match och ta alla tabbar på en gång i stället för en tabbe per match. Det är det som skiljer matchvinnarna från resten.

Håller också med om Warg. Han ser tung och något virrig ut. Men starkt att peta in två baljor. Faktum kvarstår dock...han kändes grymt på gång runt match tio, men har sedan bara bleknat.

Hahlin kanske på väg mot sin bästa säsong hittills.

Vidhåller: Byt ut de tre sämsta mot tre spelare av minst Nordgren kaliber så är vi ett slutspelslag som kan rubba vem som helst. Alla dessa grovjobbare behöver någon som kan lyfta dem
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
FH - avdammad:

Jag har några djurgårdskompisar som kallar den Smörjhallen, för smörj är ju det som SSK allt som oftast får.

F ö tycker jag att det var först när Sloan och Hallin började ta för sig och fullfölja tacklingar som Tik tände till. Plusbetyg till Sloan!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Funky Fred: Han ska tydligen vara sjuk.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Funky Fred: Han har väl varit sjuk och inte kännt sig riktigt frisk ännu....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Bragd-Birger: Föredrar skönspel och dominans framför hjärta och hafsspel. Kalla mig nostalgisk, men min näsa har också stått intryckt vid ladans plexi när Strimma och andra eleganter glidit förbi. Det ger för evigt avtryck i ett numera något grånat anlete.

Vad ger Sloans tacklingar i sargen för poängskörd förutom ett kortvarigt dån i Axa-arena ( eller vad den nu heter ) ?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Jag saknade Manderville igår. Är han skadad? Vad har hänt? Hur länge blir han borta?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
TimråKlubban: Tack! låter bra tycker deras trend verkar bra..
Någon som vet till vilken match Strålman är tillbaka??
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Tycker faktiskt att det var en småtrevlig match igår. Hafsigt, slarvigt med mängder av felpass - men med betydligt större intensitet och hjärta än förra (vinst-)matchen i Scanialand. Gladdes åt Timrås optimistiska spel. Man ville och försökte matchen igenom. Inte ens 3-2 pucken såg ut att påverka nämnvärt.

Svobbans målvaktsspel irriterar en smula. Fruktansvärt tät och skicklig på att hålla returer - och så gör han sådana fatala tabbar. Får han ordning på koncentrationen/nerverna blir det riktigt bra, men än så länge kan han inte få annat än ett godkänt betyg.

Många som hyllar Warg. Själv tyckte jag att han var riktigt virrig större delen av matchen. Två mål, men det första är det tveksamt om han var på, och det andra hade jag själv satt.
Annars var det som vanligt - jämnt rakt över. Hallin lyser av självförtroende, Sloan speedar (i blindo) som en bålgeting, Regin växer. Backsidan som vanligt svajig. Mot ett bättre lag än SSK hade somliga horribla rensningar och betonguppspel givit mål i baken.

Men som sagt, på det stora hela en trevlig tillställning. Är inte särdeles orolig för kvalserien. SSK tar aldrig in 9 pinnar (dessutom med en match mer spelad), och Leksand är för långt efter samt för allsvenska för att orka göra en rekorduppryckning. Kampen om slutspel går därför vidare. Inget annat.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
TimråKlubban: Alla ska ju självklart vilja nånting, och det hopaps jag att dom gör också.. men jag tyckte att dom två var riktigt heta igår matchen igenom.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
htikare: Sloan tycker jag jobbade på bra, han verkade vilja nånting. Lika så Wennerberg.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Laken: Är det allvar? 3 plus till Sloan o 2 till Wennerberg !! Hade dom fart på rören ..skapade målchanser osv.. El. stack dom bara ut litegrann i en jämn massa?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Jag tror att pappa Hallin har gett sin son nya klubbor i julklapp.
Såg ut som så igår iallafall då Pelles klubbor gick av en efter en.. ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Spelarbetyg:

+++++ - Per Hallin
++++ - Fredrik Warg
+++ - Blake Sloan
++ - Mattias Wennerberg
+ - Peter Regin

Att målet dömdes bort var helt riktigt.
Svoboda svarade för en riktig tavla vid 2-2 målet.
Timrås brist på disciplin grusade förhoppningarna om en 3-poängare.
Det var inte domarens fel att vi inte vann.
Per Styf borde fått gå hem efter att när matchen stod och vägde i tredje perioden dragit på sig 2+10...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Top Cat: Du glömde väl mandy han spelade väl inte jag lyssnade på radio imn truck med jävligt dålig mottagning.Han är ju våran bäste spelare.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Top Cat:Helt klart är det så.Att undvika kval så är jag nöjd.Champagne blir det om vi lyckas ta oss till slutspel som ser som en ren bonus,så har jag känt hela säsongen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
FH - avdammad: Med de förutsättningar som gäller, d v s att TIK inte har någon vidare bred och stark trupp, tycker jag insatsen igår var god. Har sett betydligt sämre båda hemma och borta tidigare under säsongen.

Det är väl ingen som begär att det ska bli slustpel i år heller, inte jag i alla fall. Undviker man kvalserien kommer jag vara supernöjd och fira med champagne.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
El Maco: En rikitg skräpmatch av TIK om ni frågar mig. Jag har den förra bortamatchen mot SSK i klart minne och skillnaden är väldigt tydlig. Saknas självförtroende och några som stiger fram. Igår var det en grå massa som kämpade och slet, men t.o.m. de klassiska snabba och precisa uppspelen lyste med sin frånvaro. SSK och Timrå är idag helt enkelt två bleka lag och efter detta är jag tveksam om vi verkligen når ett slutspel. Svoboda var bra men vad gjorde han på 2-2 målet ? Per Hallin var taggad och slet för två och var en av de få som syntes utöver mängden. Warg måste också få godkänt med sina två mål.
I övrigt slås man återigen av hur många grovarbetare vi har i år som inte tillför någonting....
Beklagar om jag låter negativ, men jag tycker att det är så oerhört trist att vi låtit den här säsongen blivit så bedrövlig genom att inte värva rätt spelartyper i tid.
Idag är det lika lätt att hitta intressanta spelare som att finna en vattenpöl i öknen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Suverän kämpainsats igår, bra fysiskt spel!! Med lite flyt kunde det varit tre poäng. Samtidgt var det otroligt viktigt att TIK inte förlorade matchen mot jagande SSK. Koskinen och Strålman saknas, det är lite tunnt på backsidan. Domarjäveln Persson var tyvärr vår svåraste moståndare igår. Jag brukar inte klaga på domaren, men det kändes som han försökte till varje pris slita poängen ifrån oss i tredje perioden.

Plus till Hallin, Magnus Nilsson, Warg och Regin.

3200 åskådare i Axa Sports Center imponerar inte.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
htikare: Vem vet! Kalle i gammalt gott slag skulle jag dock inte byta bort.

Det får bli CJJ, Ström och Wennerberg, i alla fall. De är för bleka
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
lincoln: håller med om att med 3 riktigt bra nya spelare kanske 2 forwards o
en back (istället för CJJ o skadade kosk.) så skulle vi vara fullt gångbara i
ett slutspel o inte chanslös mot någon.
Men då krävs nog att åtminstonde en är i Pärssinenklass!
Kan vi hitta några sådana sista veckan i jan. så kan allt hända även UPPÅT i tabellen!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team: Och jag bör härmed tacka för mig den här aftonen. Herregud vad illa man skriver. Gonatt!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
sargad: Givetvis hoppas jag det. Detta blir som jag ser det också en följd av att laget höjt sig ett snäpp sedan juluppehållet. Om detta sedan ska förklaras med att vi fått vad det verkar en stabil målvakt som agerar som en förstemålvakt det vet jag inte. Men det verkar väl som en rätt trolig förklaring. Ja, ett ökat självförtroende hos utespelarna som direkt följd av Svobodas intåg, och på detta ett stabilare försvarsspel som kommer tillbaka till ett enklare spel för vår målvakt som konsekvens av detta. Cirkeln sluten, de flesta torde sitta rätt så nöjda.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team: Men visst vill vi ha upp Svobbo före Johan och Mika i statistiken?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team: Ja det kan man väl säga - Habil var ordet sa Bull!

SSK var sämre än TIK, men fick hjälp in i matchen utan tvekan. Tyckte också att vi kom in mer på mål än vad vi brukade. Minst 2-0 borde det stått efter första. Ineffektiviteten är dock fortsatt....

By the way, klacken var helt klart godkänd. Ca 30 pers eller nått som helt klart hördes.

Det man lite slås av i år är hur lite det förmodligen hade behövts för att vi skulle vara ett topplag. Kanske tre spelare som skulle behöva bytas ut mot tre vassa ess. Vi är ju trots allt med i varendaste match.

This is not the beginning of the end...It is the end of the beginning!

Vi ses INTE i Kvalserien MIF, SAIK etc
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
lincoln:  Tack för en välbehövlig och upplysande rapport från matchen! Som det lät på webradion så var SSK på inga sätt värda någon poäng. Men som du säger - när man såg döden i vitögat i läget 2-3 gör ju att man sitter skapligt nöjd i nuläget med en pinne i bagaget trots allt. Det viktiga ikväll var att inte släppa SSK närmare - mission accomplished! Svoboda får ta på sig ett av målen, men i övrigt svarade han visst för en rad storartade parader. En habil instats trots allt där, eller?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
El Maco: Du som är där över... Sätt Strålman på ett plan nu - Omedelbart!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team: Hmmm kanske nått mitt emellan..

Svängde ju så att man fick snebena trots att man är halvflint!

Som sagt, såg länge ut att bli en trea, men till slut var man ju nöjd att vi reste oss från det knästående som faktiskt Herr Larsson (domaren) ordnade. I ärlighetens namn dömde han rätt mycket åt TIK i 35 minuter, men sedan...herre gud!!!!

Anldeningen till att jag trots allt inte är helt svart vit och moloken är två:

1. Vi visade lite takter och reste oss med en bra borta match
2. SSK är FAN INTE BRA!!! De tar nog inte in de här poängen på oss
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Nyss hemkommen från AXA eländet kan man konstatera....PUH!
2-2 efter att domaren tappat greppet i början av tredje och gett SSK 83 Powerplay utan att för den skull TIK spelade fult. 3-2 är helt osannolikt. Wargs klubba går av när han ska göra en yx-rensning. 5 mot 3,5 och vips är det 3-2

....men vi trycker in 3-3 PÅ REN VILJA...när man redan börjat se döden i vitögat.

Så här i efterksott är jag ganska nöjd med en pinne, så som matchen utvecklades. Visst hade det varit skönt att vara 12 före, men vi tappade i alla fall inget. Kom dock ihåg den gamla GIF devisen - Man kan inte förlora sig kvar i en serie - Bara vinna sig kvar. Pelle H:s klubba gick för övrigt av två gånger - varav en vid öppet mål.... blä

Om någon undrar var TIK:s bortdömda mål den solklaraste handsen sedan Maradonas Guds hand. Domaren gjorde helt rätt.

Lagen hade delar av matchen då man var det klart bättre laget.

TIK var så där jämnbra som man kunde vara under de senaste åren. En maskin på fyra kedjor, där alla är godkända, men ingen asbra. Pelle H var grymmast idag. CJJ tyvärr under all kritik. Han är helt enkelt inte ES-mässig. Sloan pigg och arbetsvillig, men hjälp vad lite han får ut av det.

NU KÖR VI ÖVER BIF PÅ TORSDAG och ikväll gläds vi åt slutspelsplatsen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
El Maco: lincoln ser ut att vara på g just nu. Återstår att se om det är färgprakt eller svartvitt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Nån TIK08 eller nån från Malmköping som var på plats och kommit hem nu som kan ge lite lokalfärg från Axa?

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Det är stenhårt i statistiken bland Timråkeeprarna men Svobbo har ännu både Oksa å Asplund före sig. Inte illa att ta points med lagets 3:e keeper.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
El Maco: Inte fy skam att dela poäng i Scaniarinken med storhjärtat och KalleKosk hemma och Strålman overthere hos dig.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team: Nog måste det ha varit fler än 67 TIK:are inne någon gång förr? DIF borta i slutspelet var det fler.

Fan att vi inte vann. En poäng som liksom befäste en niondeplats. Tur att det är LIF, SSK, BIF och DIF vi har att göra med och inga bra lag.

Det finns dåliga lag alldeles för långt före också. Det är viktigt att vara före Modo i tabellen varje år.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
westerlind: Du har gett övertydligheten ett nytt ansikte. Tack. Vad jag menade tänker jag inte berätta. Jag dör hellre med den vetskapen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
TIKbiff: Tack för den :)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team: Hmm, statsanställd - låter som en kul idé.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
SIVASN:
Äh ni som inte ens hade match kunde väl hålla er härifrån,
tro f-n att det går segt när tre-fyra moringar är inne samtidigt ;-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team: Om ni inte går in alls så kanske de inte går så segt :)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
TIKbiff: Någon hade visst räknat till 67 inloggade Timråiter. Om det är rekord? Ja, kanske. Vi borde alltså införa någon form av stats-tjänst på HS. Något för Dr Hockey att ta tag i, kanske!?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Maggan:
Näpp, mot Gavlerinken på Torsdag, vinst ett måste.....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Skönt. 1 poäng iaf. =)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03

Dream Team:

Tja,
om jag säger så här: Det är roande att följa en så'n här match med en så'n här dignitet, med glasögon av neutral karaktär.

Jo, jag har haft hockey-ångest jag också.

Nåväl, KS-strecket närmade sig inte för er i varje fall... 

Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
En poäng i denna match är inget dumt resultat även om tre hade varit att föredra. Huvudsaken är ju ändå att Södertälje inte tar full pott.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Dream Team:
64 stycken Timråiter inloggade samtidigt,,måste vara nära nytt rekord eller?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Metal Guru: Är du galen? Du borde väl förstå vad det handlar om. Ja, liksom oss har väl ni Moringar tvingats stå ut med spel i ett groteskt mörker under Division 1/Allsvenskt spel. You live and yuo die hockey. Ja, åtminstone som Timråit! 
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
TD: Jadu...sista perioden tog 37 minuter....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
pettsson: Sudden har börjat.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
El Maco: Nu är det slutspelsplats igen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2006-01-03
Metal Guru: Fuck off! ; )
Kommentera

648054 · »