1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581266 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19

« · 2449590 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
kulltorp: Jag börjar mer och mer känna att det nog är bra med en ny röst i båset sen när Antes kontrakt går ut.

Inget ont om Ante då men jag tror det vore bra om vi fick in nån med nya ögon som har en stor kravbild och vinnarmentalitet, helst inte nån kompisrekrytering a la Nubbs.

Gärna någon som inte varit verksam i föreningen innan utan kommer med ett blankt papper så att säga.
Örebros tränare hade ju varit toppen om nu inte Ante stått på kontrakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Min analys av Timrå just nu är samma som studion belyste innan matchen.
HELA laget för inte jobbet över hela isen.
Forwards backcheckar inte tillräckligt, backarna slarvar i uppspelen mm.
Frågan är ju bara varför och hur länge man ska låta det hålla på.
Varför är Halloran på sidan av?
Vi är ju inte sämre som lag nu mot när vi kändes oslagbara i stort sett.
För det som är helt uppenbart för mig ar att man inte spelar 100% för laget just nu.
Jag hoppas det vänder snart och inte att det beror på ngn schism i laget eller så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: det är möjligt att jag tar i för mycket och det ber jag om ursäkt för, man engagerar sig känslomässigt för mycket och det rinner över ibland. Sorry för det alla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: Den stora frågan nu är egentligen, slår vi rekordet på antal raka förluster eller undviker vi det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane: Jag tror inte du får ”stora massa” på dig för att du kritiserar Ante. Har inte sett någon som lovordat hans coachning igår. Snarare totalt tvärt om, folk kritiserar den.

Det folk kan reagera på är att du är rätt alarmerande i ditt sätt att skriva, främst igår. För att inte tala om alla tillmälen, han var feg, dum, kass, okunnig, en idiot, AVGÅ, de som inte tycker så var inavelstimråiter etc etc.
Det här med att allt och alla måste avgå/skeppas/sparkas så fort det inte går bra är rätt tröttsamt. Jag tycker inte man ser på hela bilden om man anser att han gjort sig förtjänt av dessa epitet nu efter att det gått tungt ett par matcher. Sedan var taktiken igår absolut inte bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane:
Tror backarna är stora problemet.
vissa håller i shl,vissa inte
vi blir ofra fast i egen zon
duttande med pucken
ofta dåliga uppspel till forwards.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
doubleT: vi kanske skulle börja köra i neongrönt, eller nåt självlysande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
roger_sundsvall: vi har för svaga ledare. Ante är helgonförklarad efter fjolårets bragd. Så kritiserar man honom får man stora massan på sig. Ger Ante max 1 år till. Vi behöver ha in en annan tränare. Nu är det för mycket jävla svågerpolitk känns det som. Pappa och son. Hur känner andra spelare i laget??Men det är så typiskt Timrå, vi ska va den mysiga familjära klubben. Men det vinner man fan inga SM guld på. Jag må ta i nu men jag blir så förbannad då man spelar på en 2-0 ledning halva matchen som igår. Det fattar ju vilken idiot som helst som kan lite hockey att då sätter man sig själv i skiten. Spela i egen zon och bli bombarderad med skott. Ante är för feg och defensiv. Vi skulle kört anfallshockey matchen ut för att få igång offensiven. Nää, då bestämmer Ante the man att nu spelar vi på 2-0 och hoppas på det bästa. Man lessnar på skiten. Spela hockey och släpp ner axlarna för fan Timrå.
Ber om ursäkt för mitt engagemang,🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Det är i motgång som ledarskapet prövas. Nu har vi lite av ett defining-moment för Ante och hans ledarteam.
Hur ska man ta sig ur den här marianergravsdjupa svackan man befinner sig i?

Knappast genom att spela med mindsetet från igår, iaf.
1a perioden var bra, och helt rätt att kliva tebaks och köra back-to-basics vad gäller defensiv. Förväntningarna var väl att man skulle ha den perioden som ett avstamp, för att under period 2 och 3 flytta fram positionerna och utsätta Örebro för större tryck.
Istället gjorde man helt tvärtom. Varenda spelare åkte och tänkte på misstagsminimering, positionering, kontroll.
Kan inte påminna mig om när jag senast såg ett så fegt och offensivhämmat Timrå, i a f inte på hemmais.

Jag är riktigt jävla orolig för resten av serien. Kval b o r d e vara utom riskzonen, men utifrån Timrås spel för tillfället har jag inte svårt att visualisera att vi befinner oss 5 matcher in i en repris på 12-matchers-förluststreaken.
Det ser helt enkelt för jävla illa ut.

Oskars på lördag? Jamen det blir väl roligt. Formsvagaste laget mot typ formstarkaste.
Gissar att vi ska fokusera helt på att stänga ner Oskars offensiv, genom att "ligga på rätt sida" i 60 minuter.
Blir det så hoppas jag att Oskars gör 3-0 första 10. Då lär vi tvingas framåt iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Ni prat om nästa säsong??
Ä ni int klok rabbuslingar!!😳
IK70
Linköping
Gävle
Jönköping ggr 2
Göteborg
Luleå
Kamm vi Nada ä vi indragna i kvale!
Vi måst in mä en ny röst som kann hjälpa Molle å Annte!!
Snart svik Folke på matcherna!
Imorgon jävlas ä dä en så jävlas viktig match!
Självförtroendet ä i Botten!
Dags att vänn skutan innan dä sjunk tä botten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane: jag förstår inte varför Örebro inte bara kunde köra sitt vita bortaställ som senast
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane: nu fattar jag, vi har färgblinda spelare i laget. Därav våran mindre bra prestation senaste matcherna, vi körde i vitt igår på hemmaplan, rött är för nära svart. Men nästa match återgår vi till rött igen. Whats the point🤔😂🤣😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Sputnik: Shinnimin anmäld för ny filmning. Han e ju värre än Filippo Inzagi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Tar de igen det i slutet av säsongen och börjar prestera på max skulle man ju kunna ha överseende med denna svacka poängmässigt och spelmässigt på de s.k. förväntade ledande spelarna. Saknar dock verkligen en spelartyp liknande en Lodin på spelhumör och fokus på rätt saker som kan bryta mönstret och skapa lägen och mål helt på egen hand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
kattan: Håller med dig helt här, sen måste Kapanen in med en klassback till nästa säsong, det är ett KRAV!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
kattan: Ska vi nå förra säsongens poäng hemma så måste vi ta sex 3p vinster på de avslutande 10 matcher som är kvar.
Nu har vi fem 3p, två 2p o en 1p på 16 matcher.
Tendensen är att vi kommer vara sämre denna säsong i hemmaborgen. Det är ju minst sagt förvånande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Nisse på Mon or: Ser ut som en ganska svag uppställning om det är säsongen 23/24 du menar?

Per Svensson bör inte gå in på 3 backpar. Eronen bör inte ha förlängt, Edfeldt skulle må bäst av mycket speltid i HA. Minst två st nya backar behövs. Nästa säsong alltså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Jag tror mest att gårdagens match gick ut på att spela på resultat och försöka fokusera rent på defensiven. Sitter defensiven, så kan man börja peta mer på offensiven. Vi hade matchen i våra händer tills Hardegård fick ett gyllene läge. Jag väljer att se det positivt. Såklart skitsurt att vi tappade sista 5min av matchen. Men helvete, vi var klart bättre hela matchen.

Vi kommer vinna många av återstående matcher om vi spelar såhär. Vi hade 17 skott utanför mål och hade 10 av dom vart på mål så hade det nog stått 4-0 efter 2 perioder.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
roger_sundsvall: Dä bli SupeAllsvenskan nästa år…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
backarna gör inte sitt jobb
stenqvist, rindell kovland nästa
ta med haloran oxå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
vi har för svaga Backar 💩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Zoogin62: Man kan lalla på som du och se Timrås trupp som nåt gigantiskt julbord där alla får vara med, speciellt gamla släktingar. Men faktum är att SHL är en business och kapanen har redan visat att han kan sparka spelare som både är stjärnor och som underpresterar. Så jag tar det inte för omöjligt att inte alla hemvändarna är kvar kontraktstiden ut. Dahlén tror jag gör det för han kommer inte få ett NHL-kontrakt.

Jag tror inte heller vi kvalar, det blir endera play in eller ingenmansland. Men ska vi ta nästa steg i utvecklingen, är vi på rätt väg då? Vilka ska ta Timrå till nästa nivå? Är det EP och Wedin? Jag tvivlar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
roger_sundsvall: Förväntningarna hos oss supportrar är skyhöga. Visst det har gått bra, men realistiskt så tror jag inte vi är bättre än topp 10.
Jag är nöjd att vi slipper kvala, men naturligtvis överlycklig om vi (mot förmodan) kan delta i finalspelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
de börjar brännas🔥
vi har 51poäng
4lag på 50
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Oskars har pissat på mer än halva serien när det gäller värvningar, lagbygge och taktik.
Sen dom gick upp i SHL har dom konsekvent kört sin typ av hockey, där allt handlar om att så snabbt som möjligt få pucken in i offensiv zon. Försvar genom anfall.
Det här mindsetet har dom hållit fast vid, oavsett hur det sett ut eller om dom torskat 8 matcher i rad. Håll fast vid grundtänket, tweaka inställningarna.

Ante verkar ha fått panik av den senaste tidens kräftgång, och den enda lösningen att fokusera ännu mer på defensiven. Om Timrå avslutar säsongen med 0-0 efter ordinarie och sen plockar några straffsegrar, är vi nöjda då?

Gårdagen var en uppvisning i feghet. En förlamande sådan. Möjligen hade det gett lite positiv boost till laget om vi lyckats krampa oss till 3 eller 2 poäng, men som det blev känns det snarare som en spik i självförtroendekistan.
Och vem fan vill gå till NHC och se den här själsdödande hockeyn? Det är ju själva antitesen till timråhockey.

Lätt att gnälla på våra offensiva spelare, men frågan är väl snarare vad dom får för förutsättningar att leverera sin offensiva kvalitet?
"Ser fram emot" nästa match. Nya kedjor igen med maximal brunkardefensiv kapacitet? Ännu mer fokus på defensiv och struktur?

Fy faen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Eftersom du är bland de mest kritiska på denna sajt.
Tror du att panikåtgärder typ som att kicka EP och kanske även JD kommer att få Timrå på vinnarspåret igen!?
Det går väldigt lätt att sitta och gnälla, men tänk ett steg längre.
Vem eller vilka vill du ha in istället?
Vem eller vilka finns tillgängliga?
Timrå kommer (vad du än tycker) att behålla hemvändarna, möjligt att AW kommer att lämna, men i så fall frivilligt?
Timrå har det lag vi har, vi är inne i en svacka.
Jag tror att största anledningen till förlusten igår var att vi av någon anledning fick för oss att försöka försvara en skör 2 - 0 ledning när det är 40 min speltid kvar. Antagligen Ante‘s fel!?
Sitt lugnt i båten, vi kommer inte kvala iår!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Labban: Oskarshamn har lyckats få in tre spelare på topp 10 i poängligan varav två snittar klart över 1 poäng per match och det gör dom utan några snabba tekniska backar. Men visst, vi kan ju fortsätta leta ursäkter till att våra dyra värvningar underpresterar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Brodda13: våra backar är dem som producerar mest och vi har mest insläppta mål. Så det stämmer inte alltid tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Peacedog: en vis man sade att anfall är den bästa formen av försvar. Ligger något i det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Pinaceae: Har väl gjort en räd på SMÅLANDs spritskåp

edit: nu har jag då fan ingen aning vart bilden kom ifrån då jag redan har postat den tidigare. xd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Peacedog: ja en 2-0 ledning är ju alldeles för skör att bara försvara men det är väl psykologiskt försvarbart efter de senaste platt matcherna. Tyvärr ett felaktigt beslut dock.

Bryta ihop och komma igen... Anyone?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
kulltorp: FrånST:

"När vi får med oss 2–0 från första behöver vi inte så mycket mer offensiv, vi kontrollerar matchen. Vi ville spela stabilt och tajt."

Detta....gör mig så....besviken, varför sluta spela och börja slå sarg ut å alibispela av skiten. Vadå inte behöver...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: Antes ansiktsuttryck i cmores intervju efter matchen, var skräckslagen.
Allt har rasat sen Torines kom ut med avskedet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Så här snabbt kan det gå. Från rejält bekvämt i topp-6 i SHL med rejält med utrymme nedåt. Och nu 7a, med 1 poäng (förlust) från plats 10, och 7* poäng från 5an.. Ingen synlig desperation från laget. All professionalitet är borta. Dominerande Timrå är dött igen.

Vidhåller att något är fel inom organisationen, för vi blir pissade på, trots att vi under både för, tidig och mittsäsongen slagit allt och alla, och har ett sjujävla lag i grunden. Saknar backar, men inga av våra målgörare gör *sitt* jobb heller så. Nu ser vi bara sorgliga ut.

*7 poäng i en perfekt värld där både rögle och örebro börjar rada upp konstanta förluster. Annars har dessa förlamade trötta jävlar från topp till botten i Timrå IK drivit oss från en 3e plats, till stark 5a, till vad närmast alla ansåg vara en mycket trygg topp-6a, till en botten 14-10...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Tycker fortfarande att den enda back som inte riktigt håller måttet är Jacob Stenqvist. Således;

Didrik S. 25/26, Joonas L. 23/24,
Per S. 24/25, Axel R. 23/24
Tim E. 22/23, Elmeri E. 22/23
Noel E. 23/24, ny 1a backpar
Emil Melander utlåning ? eller 9e.

Förlängning med Tim E och Elmeri E. plus 1 ny till 1a backpar, antingen innan dead line eller till nästa säsong beroende på hur tabellen ser ut kring 1/2.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Jag vet inte riktigt vad det har med diskussionen att göra? Absolut finns det stegrande avtal, av många anledningar, men det är återigen något som ska vara budgeterat för. Är Timrå det första laget i SHL som bränner hela sin spelarbudget de kommande 5 åren pga en silly?

Det kan man tycka. Men sen kommer verkligheten ikapp. Det är deras första säsong i SHL på ett tag (samt första någonsin), typ halva laget är utbytt mot förra säsongen, tränaren gör sin första säsong som ensam headcoach osv osv. Vi kan fastna i att hans poängskörd varit för dålig de senaste matcherna, men han kommer med all största sannolikhet landa över 30p. Skulle han göra en snarlik säsong igen, ja då kan man börja diskutera. Men det här att folk ska ryka så fort de visat sig sårbara är en filosofi jag hoppas vi inte anammar. Hade kanske sagt annorlunda om vi låg på plats 14, då börjar desperation kicka in.

Undermedvetet har man ju vetat att denna svåra andra säsong ska överlevas. Även om man ett tag där gick på moln och fantiserade om annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Efter senaste månadens usla spel, får vi nog inrikta oss på att undvika kval. Malmö, HV, Luleå och Brynäs börjar sladda. Det skiljer 5 poäng mellan LHC och Brynäs, där Brynäs har en match mer spelad.
Malmö måste ta nästan 2 poäng per match resten av serien, för att nå 63 poäng. HV måste ta drygt 1.5 poäng per match. Timrå ska ta 12 poäng på 17 matcher för att nå 63, 0.7 poäng per match. Malmö torde vara klara för kval, sen står väl HV på tur.
Även om Timrå går på knäna nu, så är pressen betydligt större på Malmö och HV.
Det gick för lätt fram till jul, alla fick hybris, och hemvändarna har tappat mer än någon kunde ana.
Men efter Rögle och Skellefteåmatcherna var Örebro i.a.f. ett steg i rätt riktning.
Hur hade det sett ut utan Dshlen, Emil P och Anton L. Garanterat sist i serien.
Nu har Kimmo ett grannlaga jobb att få ordning på truppen till nästa säsong. Får nog ta tillbaka det jag sa om att inte skeppa spelare på kontrakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Mycket beror ju dock på omgivningen också. Både EP och Dahlén är beroende av ett fungerande lag då de inte kan göra allt jobb själva till skillnad från t.ex Lander eller Wedin. När EP spelade i Växjö och sånär vann poängligan 20/21 så hade han ett optimal omgivning med snabba backar som kunde driva upp spelet och medspelare som åkte skridskor istället för att stå stilla. Lägg till att ligan är tightare denna säsong så har vi nog endel av förklaringen. Sen tror jag EP också har något mentalt som är ivägen men kan ju vara något som förstärker en redan dålig situation.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Farsang: Örebro har också ett vitt bortaställ som dom alltid haft när dom mött Timrå borta. Deras svarta är ett tredjeställ som dom normalt bara har hemma. Förstår inte vad det är frågan om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: men om nån sa till dig att dom vill skriva fast dig på jobbet i fyra år. Och du vet att löneförhöjningen nästa år blir 15% då låser du väl rimligtvis inte din lön år 1 utan framtida löneförhöjningar? Klart spelarnas agenter ser till att lönerna följer med utvecklingen.

Jag tycker Dahlén och EP ska vara goda för 1 poäng per match. Jag kanske har fel förväntningar på vad en toppspelare i SHL ska prestera. Felfri säsong, varför dra det till ytterligheter? 15 matcher 1 mål, det hade varit svidande kritik mot hartmann med dom siffrorna och förväntningarna på EP är ju satan så mycket högre än på Hartmann. Jag tycker det är fiaskosiffror.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane: Dags att korka igen flaskan och lägga dig nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Såg att Timrå spelade i vita tröjor för att svart är för likt rött? Men dem har väl inte spelat i vitt mot Brynäs hemma?

Fuck direkt när jag skrev detta insåg jag att vi har vita bortatröjor ju -.-
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: Känner såhär med några timmars distans till matchen att jag vill damma av en klassiker: "Vi spelar som blöta katter."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
{sargad hihi..nu var du tuff..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Andersson, Alvarez, Lundin, Halloran mot Hållander, Lodin, Johansson och nån till utvecklingsbar spelare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Man för väl ändå hoppas att vi lagt någorlunda planerad budget för att ha råd med laget vi har nu, och samtidigt kunna växa? Menar du att vi spelat allt på ett bräde att de 4 stora hemvändare vi hade inför denna säsong är tänkt att vara vår enda spets de kommande 5 ish åren? Givetvis är det inte bara Timrå som får ta del av Cmorepengar, men vi får de facto ta del av dem och de bör ju figurera som en del i vår långsiktiga plan precis som alla andra lag.

Sen är det väl inte bara Alvarez och Andersson som kommer behöva hitta ny klubbadress. Det många varit inne på med är närheten med juniorlagen, och att sådana spelare ska kunna fylla ut en fjärdekedja snarare än mer eller mindre alla som spelar där nu.

Men när exakt är man safe för att få fullgöra sitt kontrakt i Timrå? Är det när man gör 1p per match? Går felfri en säsong? Jag personligen ser problem med en skeppning av EP för vilka signaler det sänder för den här grunden vi byggde inför säsong. Hans poängskörd bör rimligtvis inte bli på floppnivå. Många vill ni istället ha tillbaka Rattie, han ligger väl på samma poäng?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: kan du ge dig fan på, men du har inte sett det än. Ska påminna dig senare i vår. Ante är INGET vinnare..dra inte kvalserien i fljol nu. Övriga meriter e bra skrala.. Ante måste bort..nu kommer massa inavelstimråiter och säga,, va i helvete och bla bla bla...samma jävla hjärndöda tugg så fort man kritiserar Timrå ik..Det e just därför inte Timrå inte går framåt pga alla insnöade inavel. Go natt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane: Förslag, vad sägs om att byta bild från Skalman till 'Linus på linjen' ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Modano: i rätt omgivning kan alla växa, enbart så jag tänkte
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: Stomme för nästa säsong bör ju bli dom som har kontrakt över nästa säsong men ska man ha råd med stjärnspelare så kanske vi måste hitta ny klubbadress för nån befintlig också? Vi kan ju inte ersätta Alvarez och Andersson med Hållander och Lodin, den matematiken går inte ihop. Men Lodin kanske vill spela för föregående säsongs lönenivå bara för att han är snäll. Eller spela i Timrå för 150’ istället för Leksand för 250’, vem vet?

Min poäng med cmorepengen är att ALLA spelare får högre löneanspråk. Det är väl heller inte omöjligt att man redan räknat in denna höjning av budgeten när man skrev kontraktet med EP, Dahlén, Lander osv? Höjningen av cmorepengarna har man ju kommunicerat ut för länge sedan.
Låst ämne

« · 2449590 · »