1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28

« · 2432708 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Rip Kirby: Hör vad du säger men ser inte Päjäärvi i matcherna tyvärr.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Det kan ju ha att göra med nationalitet och namn, inget som säger att man är bra spelare för att man är finne (fast det verkar det som folk här inne tror, jag vet flera som inte rosat marknaden) eller har ett finskklingande namn.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Karlsson74: Som jag ser det bidrar #91 Pääjärvi med viss tyngd. Han kan sätta, om än extremt kort, tyngd och få tillfälligt stopp i spelet. T.ex. när laget vill få fast pucken i anfallszon för att kunna etablera ett offensivt spel. Han är dock totalt ofarlig då det kommer till att göra något kreativt med pucken. Bök och stök. Det är väl på det sättet som han bidragit chans- och målmässigt för oss hittills.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kulltorp: skriver under på alla du nämner att vi behöver släppa men håller inte med om att det svider. Var sak har sin tid, Lundin var ovärderlig när vi gick upp men han hänger ju tyvärr inte med nånstans i SHL. Alvarez gör en ok säsong men hans bästa år ligger bakom honom. Hartmann har jag pratat klart om. Han har visat en del intentioner dom senaste matcherna men vi behöver en annan spelartyp. Pääjärvi känns bara som en riktigt konstig värvning. Boyce, ja. Andra lag hissar sina legenders tröjor i taket, vi har våra på avbytarbänken.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Marodören: klart man kan.. Hartmann verkar ju inte trivas och har inte varit bra på hela säsongen.. . Och pääjärvi vet jag inte riktigt vad han bidrar med....
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: 100+k för en spelare som inte tar plats på 3 kedjor? Tack men nej tack. OJ måste väl kunna utvecklas hos oss i en 4e? Han är ingen offensiv jättetalang direkt. Skellefteå har väl år efter år haft sina juniorer i 4e och låtit dom köra på bara.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Marodören: Bra statistik är väl lite tveksamt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: vet inte heller men kontrakt kan man ju komma överens om att bryta om det skulle visa sej vara pannkaka
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kattan: EA ser jag gärna att han är kvar. Tycker han tillför mycket energi i sitt sätt att spela. Håller med om det andra, OJ har dock ett antal matcher i löven kvar att utveckla sig men är tveksam om han håller för SHL, kanske behövs några år i HA för att han ska nå sin fulla potential.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: nån som skrev för ett litet tag sedan att vi hade en back klar från något annat SHL lag och en spelare från ”over there” fw (Hållander?) men om det stämmer så hoppas det är en klassback👍 Rindell måste få lite tid, hade ju bra statistik från Liiga
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kulltorp: Hartmann har kontrakt till 24/25 och Pääjärvi över nästa säsong tyvärr. Men Lundin och Alvarez kan man med fördel byta ut. Tycker iofs de båda spelat helt okej senaste tiden, men på det stora hela måste man ha högre krav än så om vi ska bygga vidare på detta..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Sputnik:

Förhoppningsvis kan vi frigöra lite pengar till backsidan genom att bli av med Alvarez, EA och Lundin. Hitta något billigare och yngre namn istället. Pasic i Södertälje exempelvis. Skulle få en lön på ca 100k mindre än Alvarez. Oliver J bör man köra in på riktigt nu om det ens ska vara värt att ha han kvar.

Backsidan måste stärkas rejält iaf.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Måste kännas kanon för Noel Edfeldt att vi värvar en finne från Marlies och sätter honom på full lön och tillväxt några år när vi har en egen produkt i Edfeldt. Säger inte på något sätt att han är redo att ta en plats i laget men vi hade väl fått 8-10 Edfeldt för priset av en Rindell?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: ja byt ut Eronen och Stenqvist mot två riktiga 30 min backar
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Det är väl en sanning med modifikation iofs.
Lepistö på 37 bast var ju en gigant i Luleå med massa speltid förra säsongen. Skillnaden är väl att Svensson inte har den riktiga spelfärståelsen för att spela tillräckligt smart och utnyttja sin begränsade fart alltid.

Med fler backar kommer vi inte behöva belasta Svensson lika hårt dock och jag tror vi får mer utav hans spel med det. Den tunna backsidan har inte gett honom rättvisa denna säsong kan jag tycka då många backar fått gå för hårt.

Hoppas bara inte Kapanen strött för mycket pengar omkring sig redan som sagt. För backsidan måste prioriteras nästa säsong. Hållander max in som spets på forwardssidan. Sen får det fyndas från HA eller Finska ligan!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Jag tror att vi behöver släppa Lundin, Hartmann, Alvarez och Päjäärvi. Det svider, men detta är ingen social verksamhet.
Jag nämner inte ens Boyce.
Backsidan måste stärkas med 2 namn, oavsett vilka som blir kvar. Måste motvilligt erkänna att Svensson har det riktigt tufft ibland och hänger inte med, som idag tex.
Mina tankar bara inför nästa säsong utifrån hur det sett ut hittills i år.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Hoppas Kapanen biter sig i läppen angående de återstående backarna. Rindell känns som ett rejält osäkert kort men nu sitter han säkert. Erixon ser jag gärna förlängning med, trodde aldrig jag skulle säga det innan säsongen. Men eftersom man signade Svensson så kan jag köpa att man släpper Stenqvist och Eronen. Det går inte fylla på med fler utfyllnadsbackar utan det måste in riktig kvalitet
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Modano: vi får väl hoppas de drar på dig dumma utvisningar
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: nej både Lyytinen och Rindell känns som top 6 backar men inte är de väl 1a och 2a back om man vill vara ett farligt slutspelslag nästa säsong?

Nåja vi gjorde ju i a f mål på Plastsjö äntligen men nog känns det lite som vi slarvar bort segern när vi inte kan stänga ner med 3-1 ledning
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Man får vad man betalar för. Svensson får det tufft när vi spelar på för få backar (vilket vi gjort hela säsongen). Han blir trött. För att han är gammal. Logiskt. Men karaktärerna som måste in på backsidan ska vara såna som kan käka mycket istid och hålla hög klass, framförallt defensivt. Såna värvningar kostar pengar.

Med vår backsida är vi tydligt inte ett lag för topp 6, det kan jag tycka är helt ok. Men Kapanen bygger redan vidare på en för svag backsida så frågan är vad ambitionerna blir nästa säsong? Ska vi bara undvika kval då med eller finns en plan?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Bee: Vadå vinna mot Malmö spelar de fysiskt så vem menar du klarar det av våra backar ingen knappt någon Forward förutom Lander Walli
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Läktarproffset: Det beror väl på vilka man förlänger med.
Behåll Erixon och bort med Stenqvist och Eronen.
Då borde det ändå finnas plats för 3 backar in.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
med alla förlängningar på backsidan så får vi nog spela med 10 backar nästa säsong om vi ska ha utrymme för att värva några.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Frölunda var drabbade av sjuka och Färjestad var väl skadedrabbade?

Iallafall så håller jag med om resterande.
Man går tillbaka till dåliga vanor igen.
Men Ante måste fan ta tag i skiten när man märker att laget blir totalt borta.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Zäta75: absolut... Vinner man inte mot Malmö på hemmaplan vem. Fan ska man då vinna mot?

.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Marodören: Kan vi spela som vi gör idag minut 10 till 40 så ska vi slå Malmö. Spelmässigt är det långa stunder helt okej idag och vi får ju ändå ett par mål i PP och en JJ som långa stunder står på huvudet. Det finns lite positivt att ta med sig.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Stenqvist bambi på hal is har inte sett en sämre menlösare back och tyvärr resten av backsidan består av 75% små veka kärringar behövs 4 ny till nästa säsong. Ja vart är Päjjärvi ????
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kebab_House: det är kapanen jag stör mig på, kontraktslängderna han trycker dit på kontrakten kommer bita oss i röven sen. Vad hände med att skriva 1 år och förlänga efter att spelaren bevisat sig?

Lyytinen
Pääjärvi
Rindell

Alla har man skrivit två år med och det är väl bara Lyytinen som får godkänt betyg? Men alla har man skrivit 2 säsonger med. Måste ha varit en jääävla fin SCA-peng som landade i knät på Kapanen för han har värvat utav helvete men inte fyllt första två backplatserna än.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Rico01: Exakt. Vet inte om det glömts bort, men oavsett hur mycket plast som genomsyrar allt denna förening står för så möter vi ett av de 2 lag som dragit ifrån lite i kampen om seriesegern. Vi utmanar rejält och om inte domarna bestämt sig för att hjälpa returplasten efter vårt andra PP-mål vette fan om de hade lyckats.

Men när de får sitt totalt overkliga 5 mot 3 så går ju luften ur rejält, och väldigt många underpresterar. Vissa direkt dåliga. Med det sagt så är dessa spelare inte alltid dåliga, då hade vi inte haft fler vinster än förluster i år. Oavsett, tråkigt att det blir någon kollektiv jävla neandertalarnivå på flera.

DOCK ska Ante kliva fram såna här gånger. Mig veterligt tog han inte heller någon timeout i lägen där vi slarvar i positionerna och motståndarna skulle kunna biljardköa pucken från blålinjen och den går ändå in mot vare sig Brynäs, Leksand eller Rögle. Om än försent. Fattar inte varför han hatar TO.

Jag var mer orolig efter torsken mot Rögle. Bägge matcherna mot Leksand var vi bra, om inte bättre än motståndaren. Brynäs spelade bra mot oss men hade väldigt fördelaktig utdelning. Mot Rögle var vi i stort sett aldrig med.

Nej detta kommer vi säkert studsa tillbaka från med råge redan på fredag, men visst fan hade det känts skönt att åtminstone en gång denna säsong slå Qatarsjö.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Dubbeld: Håller inte med helt och hållet. Vi nollade ju Frölunda och spelade lika mot Färjestad utan Didde. Nu senast mot Leksand såg det också ok ut. Däremot har vi varit riktigt ojämna senaste tiden och har en tendens att vika ned oss. Det där enkla och fartfyllda spelet innan uppehållet där backarna vågade driva själva istället för att se ut som osäkra skolpojkar som 9/10 gånger bara måste dra 200 meters diagonalpass annars kissar de sig i byxan det trodde jag vi lämnat bakom oss i oktober. Men tydligen inte, nu är vi tillbaka i gamla synder igen.

Backarna spelar fast sig själva alldeles för mycket och det måste få ett slut helst direkt. Tappade räkningen hur många gånger de kladdade med puck och såg osäkra ut sen när de väl bestämmer sig för att få tummen ur och måste agera i panik så drar de en chanspass som Växjöspelare med enkelhet bryter.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Zäta75: Vi vinn int mot Malmoe på freta!!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Zäta75: det jävliga är att vi har varit sämre på hemmaplan men Malmö borde vi kunna knäppa tycker jag
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
bar mofftak: Behåll Ante i föreningen och in med Örebros tränare till nästa säsong. Han är bra på att släppa fram unga talanger och har fått ut mycket av sina lag i Örebro genom alla säsongerna han varit tränare där.

Detta är inte för att jag helt plötsligt bara tappat förtroendet för Ante, men jag tror det skulle kunna vara nyttigt att få in en röst utifrån som ser bortom gamla vänskapsband med spelarna och som kanske vägar stölla lite krav på ett annat sätt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Karlsson74: Johansson har räddat oss i många matcher. Idag kunde han i inte det. Vi gör 2 okej perioder mot ett av de bästa lagen i ligan, en guldaspirant.

Vinst mot Malmö hemma på fredag är ett måste.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Rico01: Klar förbättring mot tidigare. Och stora delar av matchen är det hyfsat jämt skägg, i 5 mot 5. Det är början av första och sedan den totala kollapsen i tredje som Växjö är bättre.

Är väl kanske något oschysst att bara gnälla på backarna. Lander tyckte ju att forwards också gjorde det riktigt uselt också. Och så är det väl. Kollektiv kollaps helt enkelt.

Extremt surt när vår första kedja faktiskt spelade bra och pp levererade i första halvan av matchen. Inte ens då studsar det tätt. Varken med puckstudsar, beslut och domarna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Sputnik: Man blir så besviken när vi viker ner oss så här i tredje perioden.
Sen förstår jag inte den värvningen som Kapanen gör med Rindell helt fel karaktär.
Pääjärvi va ska man säga,han är ju bästa kompis med Anton!!
Har jag varit Sportchef så har han varit kvar nere i skåne å spelat rinkbandy med kompisar ute på nå uterink..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Reign in red: Ante i båset oroar mig betydligt mer än någon spelare. Jag tror att vi behöver byta ut honom om vi ska kunna ta föreningen till nästa nivå om han inte snabbt lär sig släppa minnet av HA-spelarnas prestationer i forntiden.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
hur dålig domarn än va
måste vi kunna övervinna
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Det är bara att konstatera, utan Didde så finns det ingen säkerhet där bak.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Icingpucken: Hoppas han får några matcher avstängning efter den tacklingen då slipper vi Svensson några matcher.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Sputnik: man brukar ju säga inför varenda säsong att man satsat på. Backsidan... Att man tränat på försvarsspel.... Jag vet inte. Men jag har då hitills inte sett några sådana tendensr.. Iaf inte på. Hela decembermånaden... Kan ju inte vara så att en enda backskada kan vara problemet..
Det vägrar jag tro..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Rico01: Tycker ändå att Lyytinen in och LaLeggia ut var ett genidrag, men att ta in Pääjärvi för de pengarna har jag ställt mig tveksam till ända från början.

Kapanen skulle ha hållt i pengarna där och satsat på en riktigt bra back in utöver Lyytinen istället.
LaLeggia var för dålig i egen zon trots allt, men offenaiven var ju riktigt bra och den dimensionen har vi tappat tyvärr.

Kollar man på flera andra lag så har de ju backar som har bra offensiv men en helt annan defensiv än LaLeggia på det.

Kollar man på alla lag i topp 10 så har vi nog ingen topp 1 back i närheten ärligt talat.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Känns tryggt att vi skrev två år med Per Svensson, som är i en brant backe utför i karriären.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
vi Leder med 1-3
vad händer sen?
jävl* röv match
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Fast vad säger man om Antes coachning? i tredje perioden skickar han alltså in Albin Lundin för att teka i egen zon när allt är påväg att rinna ur händerna på oss, Lundin förlorar tekningen som vanligt och 5-3 är ett faktum och matchen definitivt död.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: passa dig för att kritisera någon, det gjorde man (nästan) på facebook o det blev det ett jävla liv! Även fast jag håller med. Visst det har bara gått 2 matcher, meb tycker inte pekar åt rätt håll iaf. Rindell har stooora problem o defensiven och bara helt okej i offensiven
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Helvete vad negativ, ge han en chans för fan det är hans andra match, tål inte personer som dig som börja skit om någon på en gång när man gör en dålig match
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Har Rindell talat illa om din mamma eller hur mår du egentligen? =P
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
RunarUp: Lyytinen och Erixon enda backarna som håller någorlunda nivå. Stenqvist har jag försvarat och gör det fortfarande, dock ingen smickrande match idag. Den stora besvikelsen för mig denna säsong är Svensson som har ändrat sitt sätt att spela i egen zon och inte alls klarar av det nya spelet. Trots sin storlek är han alldeles för vek 1vs1 och klarar heller inte att markera om det går för fort. Eronen är typ en något bättre variant av Zajac, men inte mycket. Rindell känns som en flopp såhär långt, förmodligen helt felscoutad, men ska nog ge honom några matcher innan man plockar fram storsläggan.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Karlsson74: Inte nämnvärt mycket tacklingar den här säsongen heller tyvärr. Det är ju tempotorsk rakt igenom - hänger man inte med i svängarna får man varken in några tacklingar eller kommer in rätt i markeringssituationer.
Låst ämne

« · 2432708 · »