Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

1535631 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Roger Ramkvist: Det gör jag inte.. Men jag försöker få de som hyllar GP att inse varför han tog sig till två raka slutspel.

Utan Fasth hade det förmodligen inte blivit slutspel

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Huge: De har kompetens för att göra ett val, men det är INGET som säger att det måste bli rätt. Hur kommer det sig då att folk sparkas hit och dit. I din perfekta värld så vet alla bäst och då behöver vi ju inte spara ledare från sina klubbar?

Så du tror vi vunnit med 4-2 med Toivanen längst fram istället? Sagt det tusen gånger, man måste vara 11 man, men det är Zlatan som gör att vi kan vinna en sån match.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

gurra88

Karjala och alla andra skit tuneringar kan dom skrota i mitt tycke även skrota iden med hockey vm varje år och dom kan gärna kicka ut Mårts med mig gör det inget.

Men i en enfald tro att en spelare kan göra så man vinner ett vm guld eller ens ett SM guld är inget annat än ett skämt.

Inte ens Maradonna vann guldet till Argentina på sin tid. Han var den lilla delen som vart avgörande.

Sverige kan aldrig vinna ett stort mästerskap med en världspelare omöjligt. Hade däremot Zlatan varit med 94 och det hade funkat tror jag faktiskt vi hade haft en kalas chans att vinna.

Men tror du att Aik fick sin SM-semifinal pga Fasth och enbart pga han så kan är du ute på en väldigt tunn is. Han var den största orsaken ja men enkommet Aldrig. Med din syn så kan Sverige vinna ett VM guld med Zlatan även om resten av laget håller låg Europa klass kan säga det händer aldrig med dagens lag.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: "Kompetens hit och kompetens hit.."

Exakt, det är DET saken gäller, har du inte fattat det?
Du sitter och påstår att GP är en onödig "värvning".
För att kunna göra en sån bedömning krävs det kompetens, nåt som TJ, Sundlöv och JL har, men som du totalt saknar i det här fallet.
På vilket sätt anser du dig vara mer kapabel än dessa herrar, när det gäller att bedöma ifall GP kommer att bli nyttig eller inte för laget?
Vilken kompetens har du som krävs för att bedöma det jobb som GP lägger ner på ex juniorsidan och Morgondagens Brynäsare?
Vilken kompetens har du som krävs för att bedöma hur A-lagsspelarna (både äldre och yngre backar) ser på GP och hans jobb?
Du har ju inte en susning utan sitter bara, som arnio säger, och tokgissar.

Ditt dösnack om rätt eller fel kan du lägga ner direkt, eftersom ingen såvitt jag kan se har påstått att valet av GP är ett korrekt beslut.
Det visar sig först efter den här säsongen, inte efter 2 månader med en skadskjuten backuppsättning som GP tvingats jobba med.

Och ditt korkade svar till Roger Ramkvist tar nog ändå priset.
Han säger att Zlatan ensam inte gör ett lag, inte heller en ensam Fasth eller TJ.
Varpå du svarar att han är en jante som inte kan uppskatta det Zlatan gör på plan.
Det finns 2 tänkbara förklaringar till dina virriga, obegåvade, omogna och rent ut sag korkade svar: du är antingen 8 år och har lagt till en åtta för att impa eller så är du förståndshandikappad.
Kan inte se nån annan förklaring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
arnio: 100 gången du använder det som argument. Grattis du har vunnit en trähatt. So what, vad spelar det för roll. Va inte så jävla svensk
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Nä jag är inte det minsta rädd för att tycka saker och ting men jag är dock försiktig att såga spelare och ledare då jag vet att det kan vända snabbt i hockey. Se själv hur det gick efter din megasågning förra säsongen, du borde kanske försöka läsa dig någonting av det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Roger Ramkvist: Precis..Helt riktigt det är ett helt lag, och folk slog passningarna. Men du kan ju gissa hur det gått om det istället var Ola Toivanen som var längst fram. En pass kan alla slå, om än olika bra, men det finns absolut ingen i världen som gör den cykelsparken i det läget. framförallt ingen som sätter den. Är måttligt trött på snacket om att vi är ett helt lag, det säger sig självt. Varför ska man inte få hylla Zlatan i press m.m när han är exeptionellt bra. Tror inte ens killarna i landslaget bryr sig om det. Bara några typiskt tråkiga jantesvenskar som du som ska vara emot. Eller är du en av Mårts anhängare som tycker att Karjala Cup m.m ska ha större utrymme i pressen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
arnio:Kompetens hit och kompetens hit.. är du så rädd för att tycka saker, att ha en åsikt? Inget säger vad som är rätt och fel. Om de som har kompetens alltid gjorde rätt ja då hade vi ständigt haft fulländade lag, aldrig någon som sparkats etc. Men det faller på sin egen orimlighet. Så lägg ner det där ofantligt uttjötade och felaktiga resonemanget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Gurra88:

Han var fruktansvärt bra ungefär som Honken var mot Modo.

Angående Zlatan trotigtvis inte då resten av landslaget är långt ifrån Zlatans kaliber.

Men som sagt var ställ Zlatan själv mot england. Han klarar säkert att slå dom passningarna till sig själv.

Det finns mer än att göra mål, du som som jag har eller håller på med fotboll vet att det finns så mkt mer än den sista sparken. Hoppas jag iallfall....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: grejen är att du inte har kompetens att avgöra hur bra jobb GP gör eller om det finns bättre alternativ. Du tror att du vet saker men det gör du inte utan du slänger gissningar runt dig men egentligen har du ingen koll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Roger Ramkvist: Det är ju precis det han va, utomjordisk. Något en elitserie inte sett på väldigt länge. Jag har heller aldrig sagt att GP inte hade en del i det, klart som fan, men med en "vanlig" målvakt hade det knappast blivit slutspel. 

På tal om Zlatan, en lagsport absolut, men du tror förstås att någon annan gjort 4 mål om de fått chansen? 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

arnio: Ja det är givetvis viktigare, men hade funnits bättre alternativ. Plus att jag vill se en aktiv Tommy i båset likt förra året.

Nej, det fantastiska försvarsspel som GP byggt upp i AIK skördar nog ännu ett offer. 3-0 till AIK

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Gurra88:

stå på huvudet... för att ha idrottat själv så är du närmast otroligt blind. Jag har inte ens sagt att han är dålig eller nått, utan jag rankar han som en av dom bästa utanför NHL. Men sanningen är att utan ett bra försvar med hjälp att ha fri sikt och rensa dom returer som man släpper då är man chanslös. Eller menar du att Karln är utomjordisk.

Så du menar med fullaste allvar att det kvittar vilket försvar man har om man spelar som fasth. Ibland funderar jag på om du överhuvudtaget har idrottat för ibland svammlar du så mkt skit att du är värd ett pris på nån gala.

Ett förslag titta på vilken skillnad ett dåligt försvar och ett hyggligt försvar göra för målvakten. Sluta se allt vitt och svart

Ibland förvånas jag av den blindheten vissa människor besitter att dom inte kan se saker för vad dom är nej istället ska dom ha nån jävla romantiskt läggning till att ge kredit till en spelare,,,sen om det är Fasth som här eller Zlatan(även om han är överlägset etta i Sverige) i fotbollen så är det samma visa. Detta är en lagsport om du inte förstått det.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Om det fanns någon typ av parallella världar så hade vi kanske kunnat få svar på alla frågor om hur det hade sett ut om inte GP värvats till Brynäs. Nu är det omöjligt att veta om försvaret varit bättre eller sämre utan GP i båset. Däremot har nog TJs arbetsbörda minskat och det var ju en av anledningen till rekryteringen av GP och mer än så kommer vi aldrig att veta heller.

Vinst ikväll ser jag som ytterst trolig och det blir nog 4-3 till oss.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Roger Ramkvist: Du såg inte en endaste match med AIK va? Du såg inte att det i flertalet matcher såg totalt hopplöst ut, men Fasth stod på huvudet.. Nej det har du missat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
en målvakt är aldrig bättre än sitt ytterförsvar för båda är otroligt beroende av varandra för att fungera. Titta på Markström som ett ex. han spelar i ett av dom sämsta lagen i AHL och hans % är en katastrof är han en dålig målvakt för det?? Nej så man kan säga att försvaret kan sänka en bra målvakt men kan inte stärka en dålig. Enkel syn på saken så då var det avklarat angående Fasth. Sen till Persson jag ger han varken ris eller ros väntar tills vi har haft ordinarie backbestånd i ett antal matcher säg så här fråga mig i Mars vad jag tycker så kan jag svara då :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Peja:Hahaha, men lägg ner. Så Gozzi påverkar själva spelet?? Han värvade Fasth och ska hyllas för det. Har ju inte ens lite med varann att göra. GP var en del av allt givetvis, men att använda dessa två säsongen som en måttstock på att han är en av elitseriens bästa backcoach är ju rent löjligt. Jag är uppväxt med Brynäs, och även att jag var ung i början av GP:s sejour så är jag fortfarande inte överbevisad.. Han fick ju gå, hur kunde de göra så, han är ju en av elitseriens bästa backcoach?

En dålig dag för dig Peja. Logga ut ich kom in imorgon igen

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Exakt. Om inte Gozzi hade värvat Fasth, så hade han inte spelat i AIK. Därför kan man, inte ens enligt ditt ursprungliga sätt att se på saken - som dock blev korrigerat för en stund sedan - inte ens rent teoretiskt bara ge Fasth credit för AIK:s framgångar.

Alltså var det inte bara Fasth som tog AIK till semifinal. Alltså var det en förenklad sanning... Som jag och Huge sa från första början.

Och ja, ett sista påpekande i frågan där jag faktiskt går ner till din låga nivå. Du säger att du följde Brynäs när Gunnar var här senast. Jovisst, säger jag. Var du inte en pojke i 10-årsåldern som bodde typ 100 mil från Gävle senast Gunnar var här? Av någon anledning verkar det osannolikt att du följde Brynäs tillräckligt bra för att kunna bedöma den assisterande tränarens jobb och även osannolikt att du var tillräckligt analytiskt slipad för att kunna bedöma det, även om du hade följt Brynäs nära, vilket du antagligen inte gjorde...

Det vore liksom som att fråga HV71:s svar på "minitigern" om Janne Larsson gör ett bra jobb just nu. Kanske inte den första man skulle fråga, eller den vars åsikt man skulle ta mest seriöst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Horace76c: Huges fripassagerare på bussen , Peja, hävdar att Gunnar är en av landets bästa backcoacher.. Försöker ta reda på vad han grundar det på, men såhärlpngt har inget matnyttigt kommit fram
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja: hur tänker du nu, eller tänker du alls? om inte gozzi värvat fasth så hade de ju inte fått framgången. Köart han ska hyllas för den värvningen. har jag sagt att han gjorde ett dåligt jobb? Men man har T ex inte hört nått från dig om Roger Melln som borde ha bra mycket större del i det hela än Gunnar som bara var assisterande...ett försvar som var helt okej, men som räddades av elitseriens bästa målvakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja:
Får man fråga vad ni tjafsar om egentligen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Om det bara hade varit Fasth som förde AIK till semifinal, så kan ju ingen annan i AIK (typ Gozzi) ges cred. Att andra individer bidrog mer till AIK:s framgångar än vad Gunnar Persson gjorde, betyder ju inte att han inte gjorde ett bra jobb som assisterande tränare.

En assisterande tränare ges i princip aldrig credit när det går bra. Han brukar heller inte få särskilt mycket skit när det går dåligt. Hur ofta kommenteras Janne Larssons arbete här?

Det är inte så konstigt heller. Finns knappt någon här som följer Brynäs tillräckligt nära för att kunna kommentera de assisterande tränarnas insatser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja: nej. Men han gjorde GP:s jobb enkelt. GP:s var givetvis en del men knappast det som var tungan på vågen så att säga.. Men vad vet jag, hela hockeysverige har väl fel. Klart goozi ska ha cred? Varför skulle han inte ha det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Jag har fortfarande inte förnekat Fasths storhet som målvakt. Tvärtom var han en starkt bidragande orsak till AIK:s framgångar. Han var dock inte den enda anledningen till att AIK kom till semifinal. Inte ens du borde ju tycka det, egentligen. Enligt ditt sätt att se på saken borde ju Gozzi rimligtvis också ges credit i och med att han rodde hem Fasths signatur...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja: ge mig mer argument, kan inte få nog av din övertygelse. Jag följde givetvis Brynäs.. Vet också vilket fiasko det var efter guldet. Hans egenskaper som huvudtränare kan givetvis jämföras med assisterande.. Bara för att han inte är tillräckligt bra som huvudcoach så är han hellre assisterande. är helt enkelt bättre på att gömma sig bakom någon annan , i detta fallet Tommy.. Men du har försökt i sååå många inlägg att överbevisa mig och allt du har är 2 slutspel med AIK , där alla utom du och din bästis Huge inte såg att Fasth var något utöver det vanliga. Blev dessutom VM:s bästa målvakt. Eller det va kanske också GP:s förtjänst?


det är två som använder det frekvent. De som vägrar ta en förklaring. Huge och arnio, om du vill ansluta till den skaran är du varmt välkommen. Kul för dig att bli grupperad med den samlingen ......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: De argumenten som jag har framfört tar egentligen aldrig slut, eftersom du inte har besvarat ett enda på ett vettigt sätt. Gunnar Perssons misslyckanden som huvudtränare kan ju omöjligtvis bedöma hans kapacitet som assisterande tränare. Följde du ens Brynäs under Gunnars förra sejour i klubben...?

Och att Fasth på egen hand förde AIK till två raka semifinaler är fortfarande att förenkla sanningen. Du borde testa kolla på hockeymatcher istället för att ha personliga vendettor med andra användare i en gästbok 24/7. Då kanske du skulle kunna ha andra uppfattningar än vad som står på Aftonbladets löpsedlar...

Ja, självklart ska Alcén ha beröm när de målvakter han coachar spelar bra. Precis som Gunnar ska ha beröm när de backar som han coachar spelar bra. Det går dock inte att utveckla spelare hur snabbt som helst och det går inte heller att utveckla vilken spelare som helst till en toppspelare på elitserienivå.

Ett vänskapligt tips; släpp det där med att Huge är busschaufför. Då kanske dina "motsåndare" kommer att släppa din kommentar om förra säsongens trupp (som jag och många andra är jävligt trötta på att andra citerar dagligen).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja: när du har slut på argument så får du ta till sånt, klassiskt. Hans första elitseriesäsong . Glömde att förklara så även du fattar.

En kombination av tydliga mål, att få laget att tro att guld verkligen är möjligt. En tränare som vågade ge de unga chansen. En tränare som anpassade spelet efter materialet och ute tvärtom som föregångaren. En silfverberg med övernaturliga egenskaper och Svedberg som utvecklats från en medelmåtta till vägg av elitseriens bästa målvaktstränare. Eller var det GP:s förtjänst det också?

En följdfråga. Du är busschaufför va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Här är det sig likt :) ska nog passa mig så jag inte blir inblandat i nått. Så hur länge ska detta pågå till slutspelet?? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Huge: har spelarna själva anställt GP, intressant. Ja han passar säkert in i fikarummet, alla känner alla, precis som i familjen Färjestad .. Och alla är lyckliga. Sen att du är en av de obegåvade som tror att det är GP:s förtjänst att de tog sig till 2 slutspel när de hade Elitseriens bästa målvakt.

I övrigt samma smörja som vanligt från dig. Och nej det blir inte mer innehållsrikt för att det är 2 A4 långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Nej, det är inte Djoos första säsong som hockeyspelare. Han har haft en anmärkningsvärd utveckling den här säsongen. Det har även Berglind haft, trots att han ändå inte riktigt håller måttet på elitserienivå.

Förresten, varför anser du att Brynäs vann SM-guld förra säsongen? Var det bara tack vara Svedberg eller bara tack vare Silfverberg?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja: visst ska man gå på resultat. Men eftersom GP har till största del misslyckanden vet jag inte riktigt vad du söker? Jag har fortfarande inte sagt att han är usel, utan att han är medelmåtta och onödig . Du hänvisar till ett guld för 13 år sen
Och 2 slutspelsplatsen med ett lag som hade elitseriens och VM:s bästa målvakt. Du brukar ha bra åsikter men här är du riktigt snett ute


Angående Djoos du skrev att han aldrig varit bättre. Svårt med tanke på att det är hans första säsong. Bra argument, not
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Jag tycker att det vore intressant om vi kunde anställa en tränarcoach och en sportchefcoach.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Huge: Djurgården hade en av elitseriens bästa målvakter förra säsongen. De åkte ur. Sen stämmer det inte att det alltid gick åt helvete utan Fasth. Markus Svensson som backade upp över ändå över 90 i räddningsprocent och fick kontrakt med Skellefteå efter säsongen. Det var inte Fasth som på egen hand förde AIK till semifinal. De hade ett bra försvarsspel över hela banan och några individuellt skickliga spelare i kedjan. Många skulle nog säga att seriens skytteligavinnare och seriens poängligavinnare också var starka indivuella kort och inte bara kolla på målvaktsspelet....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Du har fortfarande inte svarat på hur man kan bedöma en backcoach. Det kan ju tydligen inte göra utifrån lagets resultat eller backarnas individuella utveckling... Du har ju fortfarande inte framfört ett enda argument till varför Gunnar vore en usel backcoach. (Nej, att han misslyckades som huvudtränare är inget argument...)

Angående Djoos. Att han har gått in och spelar så lugnt och stabilt är givetvis främst hans egen förtjänst, men det vore galet att ge hans mentor i båset (Gunnar) noll credit för det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Inte för att jag har med det att göra, men jag måste säga att somliga av er har nog något slags rekord i att föra meningslösa debatter sins emellan.

Fast ingen kan ju klandra er för att vara inaktiva här på HS ;)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Huge: Jorå satt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
foppa78: Säkert lika många som orkar läsa dina meningslösa omogna oneliners om hur usla allt och alla är.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Slajsarn: "Intressant att det "fina försvarspelet" försvann helt under de perioder som Fasth var skadad..."

Ytterligare ett i raden av dina enögda svartvita analyser. Du brukar ju som bekant såga en spelare pga ett felpass på träning i C-hallen, när du sprang däruppe...

AIK:s framgång berodde till stor del på ett bra försvarsarbete, som Peja säger. En bra offensiv grundas i framförallt en bra defensiv, där ALLA spelare deltar. Har man dessutom en bra målvakt så ökar tryggheten och det blir en positiv spinoffeffekt sas.
Att enögd påstå att AIK:s framgångar bara berodde på Fasths målvaktsspel är så urbota okunnigt och korkat att klockorna stannar.
Lika korkat som när din småländska vapendragare sitter och påstår att TJ var den ENDA anledningen till guldet.
Att vi hade en bra backuppsättning, forwards som öste in mål och en målvakt som stog på huvet a la Honken -99, det bortser sofforaklet helt ifrån.

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt den monumentala okunskap och enögdhet som ni båda uppvisar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Huge: och vem fan orkar läsa dina 534789 st rader?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja: Man riktigt ser bilden framför sig när ledningen och spelarna i våras hade sina möten och planeringar kring hur laget och organisationen skulle se ut den här säsongen:

TJ, JL, Sundlöv och spelarna/backarna kommer alltså fram till att det vore utvecklande och avlastande att anställa även en backcoach, när många lag har det och vi dessutom har både målvaktscoach och forwardsdito.
Varför inte förbättra förutsättningarna för tränaren att göra ett ännu bättre jobb som headcoach?
Sagt och gjort: man hör sig för lite här och där, får säkert nobben av nån eller några man varit intresserade av, då dessa kanske varit nöjda med sina nuvarande resp arbetsgivare.
AIK:s Roger Melin aviserar att han vill röra på sig, alternativt att Gozzi vill ha nåt nytt. Melin flyttar och då är det inte ovanligt att även den assisterande rör på sig.
Perfekt läge för Sundlöv att plocka hem en erkänt duktig backcoach som dessutom har stort hjärta för laget.
Dags att skrida till handling och kontakt tas med GP.
Men så i sista stund är det nån som räcker upp handen och lite försynt frågar:
Är det nån som hört efter med vårt jätteorakel Gurra nere i Småland?
Ni vet, han som har noll kunskap eller erfarenhet av att leda ett ES-lag?
Alla skakar på huvudet och rodnar av skam.
Hur i helvete kunde vi glömma att fråga Gurra?
Vad gör vi nu?
Ähh, säger Sundlöv. Vi tokchansar. Trots att vi kommit fram till att GP vore en bra lösning och Gurra säger att den är onödig så tycker jag att vi chansar.
Jag vet att det kommer surt efter och att Gurra blir sur, men skit samma.
Smällar man får ta, det kostar att ligga på topp.

Som sagt, så måste det ha gått till när man tog beslutet...



Nu återstår en liten fråga till Gurra, i all enkelhet:
Varför tror du att den samlade ledningsexpertisen och spelarna själva medvetet anställer en resurs som är onödig?

Har du själv bättre kunskaper och förutsättningar än den samlade ledningsexpertisen och spelarna, när det gäller att avgöra vad som är bäst för laget?

Vore kul om du kunde svara på dessa två frågor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
arnio: Nej han är kass, det är GP:s förtjänst. Din trähatt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Slajsarn: Precis, Fasth har bara haft tur med puckar som gått rakt på :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

arnio:Hahahahahahha. Ja det var därför han var bäste keeper i ES två år på raken. Blev utnämnd till bäste keeper i VM och fick kontrakt med Anaheim.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Peja:Det får du absolut göra, hur förklarar du åren efter guldet 99? Varför gick det som det gick, GP har ingen del i det? Varför fick han gå om han är en av landets bästa backcoacher? Varför lät man inte honom återgår till assisterande istället för att skicka iväg honom? Ser du åren efter SM-guldet som framgångsrika?

Finns många intressanta assisterande i elitserien, Klockare, Hävelid I övrigt finns det många gamla spelare med stark anknytning som jag tycker är ett smartare alternativ likt Olausson.. Hade helst av allt sett Sjödin i båset som back-up och ett större ansvar på Tommy som jag vill se lika involverad som förra året. Åter igen GP är en medelmåtta, men det var inte jag som rankade honom, det va du, och då tycker jag man ska ha lite på fötterna än ett guld och två slutspelsplatser som argument.

"Flera backar höjde sig markant under Gunnars år i AIK och jag tycker inte att man kan klaga på hans arbete i Brynäs heller. Unga killar som Berglind och Djoos har aldrig varit bättre än vad de har varit den här säsongen."


Du har fortfarande inte insett varför de höjde sig, förklara gärna varför det gick som det gick när inte Rahm stod i målet? 

Hahaha, Djoos är ju för fan 94. Inte konstigt att han aldrig varit bättre då han spelade en match förra året. Eller är du så dåligt insatt att du tror det är P. Djoos vi ser på isen? Man börjar ju fan undra

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Fasth är överskattad om än väldigt bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Gurra88: Jag vidhåller fortfarande att Gunnar är en bra assisterande tränare. Att han misslyckades som huvudtränare i både Rögle och Linköping får mig inte att tvivla på hans förmåga som assisterande tränare. I den rollen har hans lag varit framgångsrika. Det är irrelevant att han har misslyckats som huvudtränare. Det hade ju blivit galet på riktigt om Brynäs hade anställt någon som lyckats som huvudtränare (typ Roger Melin) som backcoach...

Jag har backat upp min uppfattning med flera argument. Bland annat att Gunnars lag har varit framgångsrika när han har varit assisterande. Men jag är villig att lyssna om du har någon annan måttstock än lagets prestationer. Det har du förmodligen inte. Du har heller inte nämnt en enda backcoach som du anser är bättre än Gunnar. Det borde ju rimligtvis finnas flera, om Gunnar inte är en av de bästa?

Flera backar höjde sig markant under Gunnars år i AIK och jag tycker inte att man kan klaga på hans arbete i Brynäs heller. Unga killar som Berglind och Djoos har aldrig varit bättre än vad de har varit den här säsongen. Problemet är att materialet är för dåligt. Om man ställer upp i SM i Friidrott räcker det liksom inte att man slår personbästa om det ligger på 15 sekunder på 100 meter...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Gurra88:

Ja, AIK hade en fantom i målet..... håller säkert de flesta med om. MEN.... jag förstår fortfarande inte hur du kan dra så stora växlar på GPs inverkan på Brynäs defensiv så här långt. Brynäs backbesättning ansågs ju tunn redan INNAN alla skador dök upp...... det är möjligt att du har ett horn i sidan till GP sen förut, det får stå för dig, men att GP skall lastas för att Brynäs inte värvar.... har otur med skador eller va du vill kalla det...... det är ändå lite för mycket.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Slajsarn: nej det var förstås tillfälligheter:) i raden av all idioti som kommer från Huge så tar nog detta priset. Måste bara vara han och peja som inte såg att Fasth stod på huvudet match efter match. Vissa matcher var de ju totalt utspelade men räddade av sin fantom i målet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Peja: jag har inte sagt att han är sämst, bara att han är en medelmåtta och totalt onödig.. Man minns knappast honom för guldet utan enbart för alla fiaskon. Som sedan fortsatt i Rögle och Linköping..det var du som sa att han var en av de bästa, vilket jag ifrågasatte då dyningen har särskilt mycket att backa upp det med.

Sen att du försöker lyfta fram försvaret som en stor orsak till framgången i AIK är ju rent skitsnack. Som slajsarn sa, när Fasth var borta, hur gick det då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Huge:Hoppsan vad du har blivit kunnig då... Har du smaskat i dig en burk hockeysnuseller?

Intressant att det "fina försvarspelet" försvann helt under de perioder som Fasth var skadad...

Var GP sjuk han med kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

1535631 · »