Brynäs IF

713445 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

« · 1082161 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MarcusElving: Ja!! Å han e ju poolare me Willy Lindström mf l å han scoutar ju i bla Ahl om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja:

Flipptillägg

Månsson (säga vad man vill från allsvenskan till landslaget iaf)

Sulkus kontakter vet inte, men Brynäs vill ju köra Svenskt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
peja:

Flopptilllägg

Salmonsson
Karlsson

Inte bestämt mig ännu

Svanberg (liten roll i laget och billig i drift, hittills oftast gör det han ska)

Kommer inte på fler just nu iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Sundlöv har väl fyra riktiga säsonger nu bakom sig som sportchef, med blandade resultat och inte enbart usel. 2 slutspel och 2 kvalserier.

Vad och vilka som är orsak verkan till varför en spelare kommer vet ingen av oss egentligen. Lockout säsongen speciell och en dålig värdemätare för hur sportchefsjobbet sköts. var ju även blandad kompott där med vissa bra och andra sämre så nog sagt om dem. Mina flipp och floppar (även godkända som flippar, samt hänsyn till förväntningarna på roller och hur dyra i avgörandet. som jag kommer på nu iaf.)

Några till som måste få mer tid på sig innan de går att avgöra också

Flippar

Dackell
Hansen
Kristan
"Honken"
Andersén
Nolander
Sunkan
Angell (första år)
Widing
Sulku (Bra, blev ju skadad)
Hermansson (på det stora hela)
Öhrstedt (gjorde sitt jobb väl, billig)
Brendl (Brendl var Brendl:))
Hietanen (spännande ung spelare offensiv back, vilket syns på gott och ont)
Aarnio (fick precis enligt spec. flickvän ville hem.)
Granström (har jag sett tillräcklig att han är en bra värvning
Almtorp (Riktigt nyttig första Boork säsongen, sedan stack han till USA, var sedan inte lika bra när han kom tillbaka)

Floppar

Kankaanperä
Hauhtonen
Sperrle (gjorde en ok första men sätter honom här)
Korhonen
Gynge
Viitakoski
Spets

Har inte bestämt mig över ännu

Jonsson
Dixon
Vas

Spelare svåra att avgöra
Felsner (spelade enligt förväntan, här kort tid)
Gellerstedt (gjorde ett ok jobb var här kort tid
Bicek (under förväntan men prod ändå en hel del)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Lindström: Jag vill se Anders Bäckström som scout !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Sen om man ska se till förra året så hade Bif bevisligen massa pengar med den truppen som fanns eller..

Kan inte förstå att nr7 numera sitter 50% på kansliet och 50% på marknad som scout..

Har han verkligen dom rätta kontakterna?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Var inte Sachl en artistare som dök upp jävligt sent runt 2005?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Sachl är också ett exempel på en spelare som Brynäs borde sett till att ha kvar istället för att lägga krut på Molin, Danielsson och de andra föredettingarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Sundlöv har inte haft mest pengar i hela serien, men han har inte haft minst heller. Däremot har Brynäs ofta varit bland seriens två sämsta lag med Sundlöv som sportchef.

Jag tycker att Sundlöv verkar ha stora brister vad gäller kontakter, scouting och fingertoppskänsla.

Hur många utländska värvningar har Sundlöv lyckats med överhuvudtaget? Och de som har lyckats, vilka är egentligen det?
Phillips kom eftersom han är polare med Dackell, Timonen kom eftersom han är polare med Miettinen, Boorken hämtade hit Brendl, Kristan och Hansen.
När Sundlöv ska fynda utlänningar blir det spelare i stil med Dixon och Vas.

Sebastian Sulku sägs ju ha kontakter i Finland som sägs vara till hjälp för Brynäs. Men vilka finnar har Brynäs egentligen fått hit sedan Sulku kom in i organisationen?
Svar: Hauhtonen, Kankaanperä, Aarnio och Hietanen (rätta mig om jag har fel). Endast en av dessa värvningar kan betraktas som åtminstone lite lyckad.
Personligen gillade jag Kankaanperä men det är ju uppenbart att värvningen av honom var misslyckad med tanke på att han bröt kontraktet när ett år återstod på det.
Aarnio måste ha varit hysteriskt dåligt scoutad.
Det får en att undra om Sulkus kontakter verkligen är värda att ha, eller om de ens existerar överhuvudtaget.

Sen finns det massvis med märkliga beslut där Sundlöv inte har valt att förlänga med spelare, trots att de har visat framfötterna bra mycket mer än många andra spelare i laget.
Jonas Andersson var råmaterial a la Widing, och både Gynge och Ellebo, som kunde ha blivit värdefulla rollspelare, skeppades iväg utan att ha fått chansen en sekund i elitserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge:
En fråga bäste Huge. Inte alls min mening att vara dryg eller liknande. Tycker du att Sundlöv har gjort ett bra jobb? Tror du inte att brynäs skulle må bra av att värva en sportchef med bättre kontakter?
Om Sundlöv inte agerar och värvar en målskytt ,som jag anser laget anser vara i skriande behov av, bör han då söka sig vidare?
Om Herr Sundlöv inte agerar snart så anser jag i alla fall att han gjort sitt och bör hitta något annat. För att laget behöver en målskytt är väl alla överens om. Eller hur ser du på saken?

Det vore ju onekligen bra att ageta nu innan vi har nått botten, laget tappat all form av självförtroende och publiken sviker. Eller ska vi bara sitta still i båten och be en stilla bön?

Bara nyfiken på hur du ser på saken. Att jag frågar dig är ju pga att jag tycker att du ör bra på att argumentera och att du står för dina åsikter och det ska du ha heder för även om jag inte alltid håller med.

Hoppas nu att Brynäs inte är helt knäkta efter torsdagen och kan smiska Irak i morgon :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Lindström: Håller med att Dackell har varit mycket bättre i år.

Lind bara godkänd i början (duger inte när han får istid som förstacenter) sedan patetisk dålig en fem sex matcher innan han tillslut klev av. Tror vi gör klokt att inte hoppas mycket på honom mera. Även om han skulle behövas.

Molin började ursvagt, var sedan bra, men krånglar till det mycket nu. O andra sidan försöker han ta mycket ansvar och visa vägen, men det blir för mycket istället.

Ser att många är snabba att dömma spelare efter +/- statistiken, så en titt på Danielsson säger en del om honom och hans defensiva styrka och att en sådan grå spelare kan vara oerhört nyttig för ett lag. Detta presterat trots att han spelade halvskadad. Lär nog vara borta ett långt tag. Kanske kastar in handduken rent av.

Lind varit förste center i alla matcher utan möjligen en match, som han spelat, sett till istiden.

Ingen aning var kansliet kostar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: "Spelare som Hansen, Dackell och Molin förväntas ju också producera. Varför får de annars så mycket istid i PP?"

Hansen är en duktig defensiv center, utan några större förväntningar på sig att producera så ofta (runt 15-20 poäng ungefär) men har inga som helst handleder att styra upp ett PP och borde egentligen inte vara med alls då tycker jag. Har funderat hur Niklas Cz möjligen kan tänka, det enda jag kommer fram till är att Hansen är rätt tuff och orädd och ska mest vara framför kassen och skymma, men blir tyvärr den som styr PP-spelet lite väl ofta.

Dackell och Molin är väl främst passningsspelare och därför de används i PP, inte som de "naturliga" målskytten i PP-spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Det Dacke har visat hittills i år är ju 150% bättre än i fjol. Lind & Molin har ju varit pinsamma att se.

Det jag inte kan fatta är vaför man inte ser till att Lind å Björne var friska INNAS dom fick spela.

Björne känns slut-Tyvärr
Lind-Missar som vanligt 10-15 matcher

Vad är Linds plats? 1 eller 2 center?

Om det nu ska snålas så gör det på rätt ställen, kansliet vad kostar det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: "MickeB: Ursäkta för två raka inlägg, men jag vet att du är en av de som försvarar Sundlöv."

Jag är ingen kategorisk Sundlöv försvarare, men det jag säger att han har ofta haft snålt med resurser, som tvingat honom till chansningar och kanske får tassa iväg ifrån förhandlingar med svansen mellan benen och välja tredje alternativet osv.

Hauhtonen, att han fick vara kvar och "ersätta" Bäckis ett andra år, var dömt att misslyckas. Samt förra årets gigantiska trupp redan från vårkanten. Då hade Brynäs chansen att verkligen värva mer spetskompetens (samt ta kostnaden för att göra sig av med Hauhtonen och värva en annan center. Men valde mer grå bredd istället, till stor del och körde ekonomin i botten som vi nu lider av i år. Detta tycker jag han egentligen förtjänar kicken för. Han sitter nog inte så säkert heller.

Lind och Molin är ett problem, men de är väl relativt billiga sett med den erfarenhet, lagkänsla och kunnande som trots allt finns kvar. De har helt säkert gått ner i lön för att få vara kvar. Hade det inte gått åt helvete ifjol, tror jag att åtminstone någon av dem inte funnits med i år. Men viktigt med stommespelare också
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Kan instämma till de du säger i stort. En eller ett par spelare floppar alltid, men att bara hitta DYRA dussin lirare gör ju ingen glad.

Sitter å retar mig än på det glidnde utedasset vi hade förra året som hade eller åtminstånde skulle ha lika hög lön som Bäckis...

Vem var det som lockade hit han..

Sen är ju det tragisk när kilar som tex Sandin, Silverberg mfl kliver fram, men bänkas helt sonika för att 1-2-3 kjedjorna ska ha sin TID..

Kör förfan lite Nhl stuk; Heta lirar--Kalla sitter

Nu har en lite fågel viskat att Sandin INTE ska spela nått mera innans uppehållet, och att dom har 2 st nya PP formationer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Ursäkta för två raka inlägg, men jag vet att du är en av de som försvarar Sundlöv.

Du kan ju tänka på det här: Brynäs har värvat hur många spelare som helst de senaste åren, under vissa säsonger har antalet nyförvärv till och med varit tvåsiffrigt, men trots det är det nästan samma jäkla gubbar som ska vara nyckelspelare år efter år. Gubbar som Lind, Danielsson, Molin etc. Jag tycker att det är ett tydligt tecken på att han som är ansvarig för att hämta hit nya killar inte sköter sitt jobb på ett speciellt bra sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Spelare som Hansen, Dackell och Molin förväntas ju också producera. Varför får de annars så mycket istid i PP?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Enaranger: "Ni som inte anser att det är ett ras när ett lag går från att första
femtedelen av serien vara bäst, till att nästa femtedel vara sämst,
får gärna komma med en officiellt godtagbar definition på vad som
kan kallas ett ras".

Själv tycker jag gränsen går här någonstans. 4 förluster en svacka fem förluster, ett ras. Frågan är dock mera intressant vad man gör av det. En svacka brukar man kunna gå stärkt ut. Ett ras sätter sin prägel på laget resten av säsongen, som ifjol. Viktigt att man får stopp på förlustraden nu innan uppehållet iaf, annars blir det hårda puckar för Niklas Cz säsongen ut, om han blir kvar vill säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

MickeB/Sylf:

Nu får ni fan ta och kammma er. Era påhopp kan ni sköta via PM eller mail.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Ja håller med, bättre passningsspelare än målskyttar. Blir ju inte bättre av Alcén och Hermansson och Vas sparsamma produktion. Det är nog dessa tre tillsammans med Widing som är de tänkta målskyttarna. Granström kanske också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Jasså du sticker upp och kallar mig tomte (eller var det Huge du menade kanske?:)

Ok, om du menar mig. Då är du en jävla nolla som inte kan yttra en ord utan att avslöja att du har en ärthjärna, oförmögen att helt resonera och analysera dig fram till olika omständigheter, utan de (omständigheterna) är ointressanta bara.

Men att fjolåret var skit det håller jag med dig om, på alla sätt och vis. Men det var då det. Brynäs är nu fattigast i serien, ett blekt lag på papperet, hänger inte med i den penningstinna utvecklingen, utan hoppet ligger till juniorerna samt att kostnadsnivån, läs lönerna för spelarna går neråt, ex lönetak, eller att sponsorerna/marknadsavdelning får fnatt i de trötta närlingslivsklimat som alltid råder i Gävleborg, eller Abramovitj eller liknande som kan lyfta laget från att vara ett förväntat lindansargäng. Så var blir bättre att av att gnälla och skälla, helt frikopplad från all verklighetsförankring?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jag läste i Kebs spalt att någon kallade Dixon en kanonvärvning.

Hittills har han varit allt annat än en kanonvärvning.

Är man en av spelarna med sämst +/- statistik i hela elitserien
så är man allt annat än en kanonvärvning. Fortsätter baklängesmålen
trilla in i den här takten, när Dixon är på isen, och produktionen framåt fortsätter lika klent, så blir det lite Hahtonen varning över honom.
Det må se annorlunda ut på isen om man jämför de två, men utfallet
för laget i form av mål framåt och bakåt blir likväl detsamma.

Efter flera månaders intensivt letande efter en "förstecenter" så var det
alltså allt Sundlöv kunde hitta. Men med tanke på att 3 av 4 spelare som
Sundlöv värvat de senaste säsongerna varit fiaskovärvningar så var
tyvärr inget annat att vänta.

Om det mot förmodan finns pengar i kassan för nyfärvärv, av
någorlunda klass, så bör de pengarna spenderas fortast möjligt.
För raset bör stoppas så snabbt som möjligt (jo vi är inne i ett ras).
För snålar man och hamnar i allsvenskan så kunde man lika gärna
bränt upp pengarna man får över. För skillnaden mellan intäkterna
i elitserien och allsvenskan är så himmelsvida att ett par insnålade
miljoner extra, när man väl hamnat i allsvenskan, inte är till någon
speciellt stor nytta.

Ni som inte anser att det är ett ras när ett lag går från att första
femtedelen av serien vara bäst, till att nästa femtedel vara sämst,
får gärna komma med en officiellt godtagbar definition på vad som
kan kallas ett ras.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: okej, hoppas inte han blir borta länge. Han har varit en av de nyttigare spelarna hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Sandin fick sig en rejäl propp i andra perioden tror jag det var igår. Han fortsatte spela men det är väl möjligt att han blev skadad i samband med den situationen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: I Brynäs är ju nästan alla forwards bättre passningsspelare än målskyttar. Så är det inte i alla andra lag. Kolla på t.ex Rögles Andrée Persson, inte världens bästa målskytt, men likväl en målgörare som kan stå på rätt plats vid rätt tillfälle och avslutar kliniskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Näe, lika lite som folk får svar på vad som är onyans, vad som är dysterkvist,vad som är läktarcoach osv osv, Allra helst när det kommer från nån som inte ens kan betraktas som läktarcoach när det kommer till kritan.

"Hur kan man bli förbannad på ett lag som man själv klassat som AS-mässigt när laget spelar som ett AS-lag och infriat ens förväntningar?
Den frågan har jag aldrig fått nåt bra svar på..."

Ja du din tomte, här ska du få ett svar!
Går klubben,laget,tränaren ut med en målsättning att vara topp4 t.e.x, och hamnar i kvalserien, så är det skit! Går klubben ut med en högre förväntning än att slippa spela KS, och ändå gör det, så är det skit! För en klubb med visionen att leda svensk hockeys utveckling så är det skit när man inte lyckas ta sig till slutspel ens. När en klubb med Brynäs förutsättningar,klubbmärke, ny arena etc år efter år spelar KS är det skit! När den klubb man älskat sen födseln körs i skiten,rövknullas av ett gäng idioter, är det skit!
Förlorar man 5 raka är det skit! etc etc.Omständigheter totalt ointressanta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: "Hur kan man bli förbannad på ett lag som man själv klassat som AS-mässigt när laget spelar som ett AS-lag och infriat ens förväntningar?
Den frågan har jag aldrig fått nåt bra svar på...
:-)"

Nä inte lär du få det heller:) Möjligen säsong 2018/19
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Nä sant visserligen. Men om vi vänder på det då och tittar i hela Elitserien hur många vassa målskyttar det finns egentligen. 6 stycken 8 kanske. Skit samma men där någon stans. Så med de ekonomiska lagarna, varför skulle de spela med Brynäs, vem kan få dem till Brynäs? Lätt att ifrågasätta, peka finger mot Sundlöv osv, men vad ska han göra? förslag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Läste på hockeyligan att Sandin drog på sig en skada i Röglematchen och alltså inte kan spela imorgon.. Tungt avbräck där, speltid på Lauritzen istället antar jag. Någon som vet något om vad det är för skada det rör sig om?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jajjen: Det gäller att ha varit ödmjuk under den tiden då BIF ledde serien. Det är ointressant vem som leder efter 10-15 omg.
BIF är på väg söderut i tabellen och där ska dom också vara. Det är helt orimligt att denna start skulle hålla. PP är otroligt viktigt i det moderna spelet och där har ju klubben missat totalt genom att man inte har en skytt/målgörare av högre klass. BP-spelare har vi bättre ställt med.

Sticker i väg och bettar lite på att Sundlöv snart sjukskriver sig,medans det är skapliga odds;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: När du ändå tar upp ämnet. Huges 3 standardsvar kan väl på samma sätt summeras så här:

1. Allt är bra.
2. Allt kommer bara att bli bättre.
3. Alla andra är finniga tonåringar (eller tonåriga finnar – jag minns inte vilket).

Och tittar man på Brynäs prestation dom senaste 6-7 åren så har sylfs tre punkter funkat bättre än dina i princip varje år.

Huss: ”För 6 omgångar sedan hade Brynäs fans varit nöjda med 27 pinnar och en femteplats. Nu är det katastrof.”

Utan att försöka tolka vad alla Brynäs fans tycker så tror jag snarast att missnöjet just nu handlar om att laget torskat 5 raka. Inte att 27 poäng är för lite.

När det gäller värvningen av Dixon så kan han knappast ha motsvarat Sundlövs förväntningar så här långt. Brynäs hade behövt en utlänning som Dimitrakos eller Moran.

Zzz: Linköpingsmatchen är väl efter uppehållet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huss: Ja, för en vecka sen gjorde Gynge 2 mål mot AIK, samma AIK som Brynäs torskade med 1-2 mot i Sandviken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Mittåt - Innan säsongen hade Brynäs fans... skall det givetvis vara
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Frågan om de inte är Sylfs farhågor snarare än förväntningar....

Här kommer lite mer motsägelser:
För 6 omgångar sedan var Brynäs styrka att man inte hade en målskytt utan alla gjorde poäng. Nu är Brynäs svaghet att man saknar en målskytt.

För 6 omgångar sedan hade Brynäs fans varit nöjda med 27 pinnar och en femteplats. Nu är det katastrof.

Sundlöv jagade en rutinerad förstacenter som kunde leverera direkt och jagade främst Andreas Johansson. När en agent ringer mitt under hans årliga båtrace så nappar han på en orutinerad, ung, lovande AHL center som stannat i utvecklingen och behöver nya utmaningar.
Antingen hörde han inte när agenten drog Dixons CV eller också så gjorde han årets kovändning gällande kravprofilen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Hehe...
Vår vän sylf bidrar som bekant med idel konstruktiva och intressanta saker.
Han har 3 standardknappar på sin dator där han för enkelhetens skull programmerat in 3 standardsvara som han tycker passar på det mesta:

1. Laget är bajskorvar och håller endast AS-klass.

2. AVGÅ Sunklöv!!!!!!!!!!

3. Kamma dig med osthyveln.

Kommentar till punkt 1:

Hur kan man bli förbannad på ett lag som man själv klassat som AS-mässigt när laget spelar som ett AS-lag och infriat ens förväntningar?
Den frågan har jag aldrig fått nåt bra svar på...
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Som nu börjat vräka in poäng i OIK
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Det är inte så konstigt att Brynäs inte har målskyttar i laget. Sundlöv har ju byggt laget utan målskyttar, Widing undantaget. Brynäs hade en riktigt naturlig målskytt under kontrakt under två års tid men han fick inte spela en enda match. Det var Richard Gynge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Jasså, jag bidrar med klyschor jag. Ok. Vad bidrar du med då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jajjen:Nja inkvisitionen ströp ju den fria tanken och det konstruktiva tänkandet, så påverkade människans gener helt säkert negativt. Till skillnad mot RBI i Uppsala
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Den spanska inkvisitionen var ju också ganska framgångsrika inom ert skrå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jajjen: Hade det varit 30-talet hade jag säkert jobbat på Rasbiologiska institutet i Uppsala. De åkte runt och mätte och gjorde tester med människor att de höll måttet, för att helt enkelt få sprida sin avkomma vidare. Om inte så var det fram med "nödknäpparen" Ord och inga visor *ASG*
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Gusten: Brookeback Camp i Orsa kanske? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge & MickeB: Get a room ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: *ASG*

En till som du alltså, som suttit här och dragit samma klyschor i åratal och när säsongen summerats inte haft ett rätt:-) Jag förstår att han är välkommen för din del.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jajjen: Tack det värmer:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jajjen: Ja, och tittar man på laguppställningen så är väl vårt nuvarande tabelläge mer än godkänt, sett till hur förväntningarna såg ut inför starten.

Sen håller jag med om att det är kul med ytterligare en domare härinne.
En som säger ifrån och kallar gnäll och skitkastning för vad det är: skitsnack utan nån som helst avsikt att försöka vara konstruktiv.

Så MickeB är mer än välkommen.
Att han sen är nyanserad, har bra koll och är insatt i det han talar om är ngt som man inte är så där jättebortskämd med härinne...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: ”Om det nu handlat om ett lite mer normalt scenario vi bevittnat, vilket knappast varit fallet.
Först spelar vi tokbra för att sen dippa och hamna i en svacka.”

Då är frågan: är vi så bra som tabellen påstod efter dom första 12 omgångarna eller är vi så dåliga som dom senaste 5 omgångarna säger? Ett alternativt svar kan vara X, dvs. mittemellan. Jag tror man får svaret om man kollar Brynäs laguppställning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Som jag sa: Kul. Nu har vi fått en domare till på sidan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jajjen: Svårt med läsförståelsen? Jag tycker han får göra precis som han vill helt oavsett. Utmana honom lite bara i att anstränga sig att tänka konstruktivt. Får se hur han reagerar? Risk att känner sig angripen och gnäller som en kärring, men återstår att se, dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Chansen att jag kniper käft för att du säger det är ungefär lika stor som att Sundlöv får pengar i plånboken.
Kommentera

« · 1082161 · »