Brynäs IF

713193 inlägg · 7953 ämnen

Växjö - Brynäs IF 17-10-2020

« · 2090721 · » Till forumet


Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Stackars Lias. Fick sälja bilen...

Sitta och grina i Expressen när man tjänar 280000kr/månaden är pinsamt.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huss: Sådär har jag velat se första och andralinan sedan start.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: Nej precis, spelet 5 mot 5 är under all kritik.
Tror en återgång till Danielsson, Scott och Rödin vore bra för att skapa en kedja med dokumenterad framgång.
Berglund, Jaedon och Sallinen i den andra. Hade hellre haft Molin där men han är lite för långsamt och med Jaedons svaghet i defensiven så behövs Tomi där istället.
Uppspelen och stillastående forwards har vi haft problem med nu i tre års tid...
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: Mål i special teams ingår iofs inte i +/- statistiken.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
munkas: Alltså jag förstår inte, har klubben uttalat sig om att statistiken ser bra ut? Jag har jävligt svårt att se att ledarstaben inte ser det vi och hela hockeysverige ser.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huss: Man kan tycka vad man vill om plus minus stats men för en spelare i fjärdelinan så är det bra att ligga på 0 och uppåt. Det är ju deras huvudsakliga arbetsuppgift.

För de som spelar i 1:a linan så är det kanske inte viktigast t ex mål i pp. Men ligger samtliga på minus så säger det ju att spelet 5v5 inte riktigt fungerar.
Men det sagt så skulle jag inte vilja byta ut någon spelare i 1:a men som vi spelar nu så får vi ut för lite av deras kompetens.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huss: Brynäs har ju en egen statistik. Enligt den går vi enligt plan. Corsi, plus/minus, skottstatistik, PDO och annat skit är för loosers. Vi har Ersson. Super-Ersson. Och tur.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Axle San: Japp, plus minus är det som gäller. Bänka Jaedon som har 9 poäng men ändå minus 2. Skämt åsido, vi är faktiskt det enda lag som bara har en spelare på plus...hmm..någon statistikliga lär vi inte vinna i vilket fall.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: Tyvärr så har vi seriens kanske sämsta förstakedja och det är inte bra (visst, den har varit formerad lite olika men ändå) där klämmer nog skon.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: "På elitnivå handlar det inte om att visa passion och engagemang." Skulle vara roligt att höra Peter Andersson kommentar till det påståendet. För egen del tycker jag att det är precis de två sakerna som gör skillnad. Men visst man klarar sig inte bara på detta.

Jag anser dock att Alcén även har tillräcklig kompetens och spelskicklighet för den position han har i laget. Det gör tydligen även en av Sveriges skickligaste tränare...
Och visst kan man likt Cato upprepa samma sak i evighet men det blir rätt trist tycker jag. "För övrigt anser jag att Alcén ska sparkas...". Där är du ingalunda värst Peja och du brukar ju dessutom ha nån form av underbyggd kritik till skillnad mot många andra. Dessutom så brukar du ju vara faktabaserad i din uppfattning så låt oss titta lite på såna parametrar...

Alcéns uppgift är att se till att vi inte släpper in mål när hans kedja är inne. Han är på 0 i plus minus och är därmed bästa forward tillsammans med bl a kedjekompisarna, de "rutinerade", Samuel Solem och Oskar Birgersson. Han gör sitt jobb!

Vilka är sämst då?
Patrik Berglund och Emil Molin (-4) tätt följd av bl a Anton Rödin och Linus Ölund (-3).
Deras uppgift måste väl vara att vinna sin match i matchen?
Att då hävda att vårt problem består i att vi har en kass fjärdelina håller inte Peja. Vårt problem består i att vi inte får vårt konstruktiva spel att fungera.

Håller med dig om Hedberg och håller tummarna att vi med honom bryter trenden med dålig utveckling på backsidan.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
mk: Det är viktigt att göra meningsfulla saker på träningarna, mycket viktigt.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: Svarar på ett tidigare inlägg om inställning.
Det PA och de andra försöker med nu är att få Brynäs att träna varje dag.

Ta tex Rönnberg. Det tog han 1 nästan 2 år innan han fick ordning på FHC. Men när träningskulturen satt sig så var det mycket enklare att lyckas.

Ta tex Ölunds kommentar om träning efter match.
Om det sker varje gång så missar man 52 träningar. 52 tillfällen att rätta till misstag som sker. Alla pallar inte den anspänningen med sån fokus varje dag.
Nä, då får man spela nån annanstans. För det är så Abbots lyckats i Rögle bla.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
munkas: Tur att det är poängen det spelas om då :-)
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: På elitnivå handlar det inte om att visa passion och engagemang. Det är ingenting värt om man inte håller måttet på isen, däremot är det självklart ett trevligt tillägg på spelare som hållet måttet på isen. Som jag ser på truppen är en stor del av problemet att ett antal spelare inte håller måttet för att spela i SHL, då menar jag på ett rent hockeymässigt individuellt plan, och Alcén är en av dessa. Brynäs har faktiskt en förstakedja av absolut toppklass, men bredden är usel. Att lyfta upp och försvara spelare med argumenten att de visar hjärta, passion, engagemang etc tror jag är destruktivt i längden, det är viktigt att Sundlöv fokuserar på prestationen på isen när det ska skrivas kontrakt.

Backsidan har haft bristande spelskicklighet under ett antal år nu, men att man ersatte Gunderson med Sigalet, och inte tog in en riktigt spelskicklig ersättare till Söderström, har minskat spelskickligheten drastiskt de senaste två åren. Särskilt Gunde var riktigt skicklig i passningsspelet och spelade otroligt mycket. Men den som jag tror kommer bli bra är Hedberg.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: Tack för det Skrubben.
Vi har ett problem som yttrar sig på backsidan. Det håller jag med om som du förstår. Jag tror dock inte att det är backarna i sig som är problemet även om nån till spelande back inte varit helt fel.

En sak som jag tycker är märklig är att de backar som kommer till Brynäs ofta startar bra men sen liksom försvinner. Vi har en lång lista på det:

Denna säsongen har John Nyberg varit bästa back. Ny för säsongen.
Förra året var det Ingman som klev fram men inte verkar vara där i år. Björk som jag verkligen tyckte spelade ett klassiskt och bra backspel när han kom till oss i våras är nu tämligen blek. Sigalet som dominerade försäsongen förra året men som nu är en ok back men inte på något vis lysande. Även Eric Norin startade ju väldigt lovande när han kom men... Det går att göra listan längre.
Det som bekymrar mig är att backarna saknar utveckling och i många fall går åt fel håll. Vad det beror tycker jag är intressant men jag har svårt att tro att det bara är en slump. Att det har en koppling till det spelsystem (eller brist på spelsystem) vi har haft tror jag är uppenbart.
Hoppas att Peter har förmåga att bryta den trenden.


PS. Gillar f ö Alcén som alltid visar passion och engagemang för sin klubb och lagkamrater. Med det i åtanke har jag svårt för en del skribenters eviga hackande på honom. Att han har för hög lön må vara hänt men det är ju faktiskt inte han som satt lönen. Sitt jobb som hockeyspelare gör han alldeles utmärkt tycker jag. Vill ni mobba spelare så kan ni gå in på t ex Färjestads forum där finns det gott om spelare ni kan ge er på tycker jag,
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Axle San: Absolut. Ungefär som TJ:s start i LHC för några säsonger sedan. De plockade bra med poäng inledningsvis och låg etta. De underliggande siffrorna var dock ganska bedrövliga. Nästan i Brynäsklass. Efter ytterligare 10 omgångar hade de halkat ner ordentligt i tabellen och efter ytterligare några matcher syntes en grådaskig TJ med rödsprängda ögon plocka ihop det sista på kontoret.
Sensmoralen i denna berättelse är att vi absolut måste få bukt med problemet att vi släpper till mer skott än motståndarna både i och utanför skottsektorn, i varje match. Det spelar ingen roll att vi har tagit några turliga poäng inledningsvis. Fortsätter det så här är det bara en tidsfråga innan vi ligger på kvalplats. Spelmässigt skulle jag nog kalla säsongsinledningen för katastrof. Poängmässigt, en succé.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: Sen är ju inte säsongsinledningen någon katastrof heller, vi har startat bättre än på år och det är ju Nice 🤗🤗
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: Så tror jag också, men kan man verkligen höja sin fysiska nivå under säsong? Att man kan vara bättre än sina motståndare på att hålla nivån kan jag förstå men just nu orkar laget inte spela det spel som tränaren står för.

Jag kan heller inte förstå att det på elitnivå kan skilja så mycket i fysiskstatus mellan två lag. Hur kan vårat lag ligga så långt efter fysiskt mot vad Malmö klarat under dom senaste säsongerna? Det är ju inte korpen..

Nu har vi överpresterat rent poängmässigt mot hur det sett ut dom matcher som spelats. Allt tack vare Ersson. Hade man bara tagit dom poäng som förtjänats eller kanske lite förre än så hade det troligen varit panik just nu med tanke på hur det ser ut spelmässigt vissa matcher.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: Håller med till fullo. Problemet är mer komplext än att vi skulle har för många icke-konstruktiva backar, som Skrubben tycker att vi har.
Där tycker jag tvärtom: vi har betydligt fler spelande backar än de som hellre slår en sarg-ut än försöker vara mer konstruktiva även när dom är pressade.
Som du påpekar: en stor del av problemet är ju forwards och hur dom rör sig.
Till sist verkar det vara många som glömmer bort en aspekt när spelet inte funkar som man tänkt sig: det finns en motståndare som VET hur vi spelar och gör allt för att rubba ritningarna som vi lagt upp och försöker omsätta i praktiken på isen.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: Bra analys av läget tycker jag. Man ska även komma ihåg att PA uttryckligen påpekat att de lag som brukar ligga i topp år efter år, har kommit dit först efter flera års nötande med det hårda jobb och den inställning som han nu försöker införa även hos oss. Angående spelsystemet så ser jag ingen större skillnad mot det som Bulan försökte införa när han kom hit, jämfört med det PA nu vill införa tillsammans med spelarna.
Den pusselbit som jag anser fattas för att helheten så småningom ska funka är väl att det behövs skickligare spelare i dom lägre formationerna sas. Är väl först när vi lyckats med den biten som vi bör ha goda möjligheter att bli ett stabilt topp- eller mellanlag, typ som Luleå är idag.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: Ville spinna vidare på det du skrev, definitivt ingen ironi från min sida. Intressant analys. Jag har sedan i våras starkt kritiserat sammansättningen på backsidan. Jag tror att en delförklaring är att vi helt enkelt har för många backar som instinktivt hellre lägger sarg ut än att försöka hitta blad på forwards. Att vi skulle vara underlägsna i puckinnehavet med denna backsida är inget som förvånar, men att vi blivit så extremt utspelade långa stunder, anledningen till det bör rimligen vara mer komplex än att konstruktiviteten bland backarna är för dålig.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: Vet inte om det var en fråga till mig (hockeykunnig expert?) , en ironi eller dylikt men jag svarar ändå eftersom jag i alla fall är intresserad och engagerad och inte orkar bry mig om ironi.
Min poäng med förra inlägget är att spelet med puck är dåligt p g a att vi inte har speciellt mycket puck. Om ni alla tänker tillbaka på de gånger ni sett våra forwards komma med fart och puck genom mittzon så är det en sällsynt upplevelse som nästan alltid har nr 18 på ryggen.
Där är vårt grundproblem i det konstruktiva spelet.
Vad det beror på är svårt att säga eller snarare komplext men tajming mellan backar och forward är en där det gäller att forwards ligger nära, är spelbara och kommer med fart. Att slå det långa passet är också lockande för en back då det gör att pucken kommer ur zon. Det långa passet ger också alltid en skön känsla vet alla som spelat back.
Sen är det också ruta 1 a att slå det passet (eller icing) om du är stressad och inte riktigt fattat spelmodellen. Därför är det inte säkert att det ingår i den spelmodell som Peter försöker implementera utan är snarare den nödlösning backarna tar till när de blir stressade.
Vore jag tränare så hade jag noga analyserat hur forwards rör sig för det är nog mest där systemfelet finns. Därefter hade jag satsat på att coacha backarna att spela kortare, enklare och mer konstruktivt.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Zzz: Emil Molin med flera har varit inne på att Peter Anderssons taktiska riktlinjer inte är särskilt komplicerade för elitspelare. Det tar säkert en tid att sätta, men det finns ingenting som talar för att det är ett komplicerat spelsystem som tar ovanligt lång tid att sätta. Däremot tror jag kulturändringen som PA implementerar kan göra att spelarna blir mentalt och fysiskt trötta på kort sikt, men belönas på lång sikt. För att upprätthålla tron och energinnivån är det förmodligen viktigt att få en del hyggliga resultat och konkreta förbättringar under resans gång.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: Tydligen är vi inne i en process, allt kommer bli jättebra så snart alla lärt sig spelsystemet. Frågan är vad det är för spelsystem som tar 6 månader att implementera? Eller köper man sig tid genom att påstå detta? Jag förstår att det tar lång tid men jag har aldrig varit med om att det ska behöva ta 1/4 av säsongen. Men vad vet jag.

Sen tänker jag att stämningen på Sätraåsen måste påverkas av att man från ledarhåll kommit med flera påståenden om att det varit lite slappt tidigare i Brynäs. Man har tränat dåligt, inte följt upp, inte ställt krav och slappat lite på träning efter match. Det måste kännas jättekul för Micke Holmqvist, Ove Molin och Tommy Sjödin som nu har centrala positioner i föreningen men tidigare varit en del av det kravlösa ledarskapet. Har dom ändrat sig nu och anslutit till hårdare träning och kravställning?
Eller är även denna bild av nystöpningen av Brynäs ett kommunikationsgrepp för att skapa lite positivt brus och förstärka bilden av en nystart?

Nu kanske det låter som att jag är negativ, men jag är positiv dock något förvirrad.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: Eller är det rent av så att det är spelet utan puck som är det största problemet?
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Honken: Vi har förlorat skotten varje match och har i snitt förlorat skotten med 20-35.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: Ja, för som det ser ut nu med 40 skott mot oss och bara 15 framåt i varje match, så kan man ju tro att vi är nykomlingar och har ett uselt lag, vilket inte är fallet.... En relevant fråga till PA och statistiksnubben om tankarna runt detta.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: Hade varit intressant att höra vad en hockeykunnig expert anser är anledningen till vårt undermåliga spel med puck. Är det ett systemfel, att tajmingen mellan forwards och backar är för dålig, eller är det bristerna hos våra backars puckskicklighet som är anledningen?
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
KalleTeodor: Det jag vill se är att anfallande spelare får pucken mitt emellan röd och blå linje när han kommer i fart och kan bära in pucken i anfallszon. Sen måste ju spelare följa med och göra sig spelbara ifall puckförare vänder upp, på så vis finns alternativen dropp, gå själv eller lägga i rundeln.
När vi tillbringar mycket tid i försvarszon så blir det dump eller skarv från stillastående spelare och sedan åka och byta.
Denna brist på vettigt anfallsspel är en direkt följd av att vi inte har puckinnehavet utan ofta ligger i igelkott.

Vi måste upp i banan eller bli fenor på kontringar.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huss: Eller så kanske den hårda träningen tillsammans med att Brynäs nya spelmodell sätter sig gör så att vi stiger i tabellen eller i alla fall etablerar oss i ett bra läge.

Måste säga att ganska många delar av spelet faktiskt ser rätt bra ut. Det defensiva spelet är, speciellt med Ersson i mål, strukturerat och stabilt inkl BP. Vår forecheck kan dock förbättras. Tycker att anfallsspelet när vi väl kommer in i anfallszon är rätt bra i flera av kedjorna. Spelet i PP håller hög klass.
Det stora problemet är uppspelen. Vi kommer väldigt sällan eller aldrig med fart och spelkontroll genom mittzon. Precis som förra året verkar backarna söka spel på stillastående och markerad forward vid anfallsblå. Det slutar i princip alltid med att vi förlorar pucken genom att uppspelet:
a) Bryts redan vid egen blå och vi får en otäck spelvändning mot oss
b) Mottagande spelare förlorar pucken vid anfallsblå och vi får en nästan ännu mer otäck spelvändning mot oss.
c) Mottagande spelare skarvar ner passningen och i de flesta fall resulterar det i motståndaren får pucken och går till anfall på nytt.

Jag hoppas verkligen att detta inte är den spelmodell som implementeras för jag anser att den leder till att vi aldrig kommer att bli det spelförande laget. Jag tycker inte heller att vi har ett lag som är byggt för dump&chase.
Min uppfattning är således att vi, enkelt uttryckt, behöver korta laget. Att backarna inte söker det långa passet utan spelar korta pass till spelare med fart och sedan anfaller samlat.
Finns det en modell för hur framgångsrik Brynäshockey sett ut så är detta en av hörnstenarna. Här hoppas jag att Peter kan läsa av det och luta sig lite på den kultur och utbildning som faktiskt finns i klubben och låta det få vara en del av spelmodellen.
För på samma sätt som man inte kan bli framgångsrik utan en tydlig identitet så kan man inte heller uppfinna en identitet. Jag anser att man måste hitta den man har och utveckla den, spela Brynäshockey!
Gör vi det bra så kommer Tord Lundström, Lars-Göran Nilsson m fl legendarer sitta på läktarna med ett leende på läpparna och tänka "så där ska det se ut".
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huss: Samtidigt så är Örebro, Växjö, Rögle lag som jag inte ser som självklart bättre än oss, vi kan knäcka nån av dem tror jag samt Oskarshamn.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: Vi börjar närma oss omgång 10-12 när tabellpositionerna blir mer statistiska. Som det ser nu ligger de förväntade lagen i topp 6 undantaget FBK och kanske HV. De två lagen lär börjar röra på sig uppåt i tabellen så småningom även fast HV inte lär bli ett topp 6 lag i år. Det innebär att två lag bör röra sig neråt. Att det blir Brynäs och OIK är väl ingen vild gissning.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
JanT: Ja eller som Tommy Jonsson

Sen har vi väl inte riktigt facit gällande Peter Andersson heller, kanske det blir megaflopp, vem vet.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Davey85: Exakt - som man tränar spelar man! Märkligt att Brynäs IF behöver tränare av typen Boork/Berglund/Andersson för att få ordning på grejerna...
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: Vad har jag vinklat till Brynäs favör, när jag bara tror att det krävs mer än 8 matcher innan vi kan få nån sorts kvitto på hur vi ligger till i processen eller hur mkt bättre eller sämre Leksand har lyckats?
Och vad har den tidigare ev grava misskötseln med saken att göra?
Menar du att denna skulle vara nån sorts bevis för att det kommer att gå lika dåligt dom nästkommande 3 åren få, eller?
Vi diskuterar väl nutid med nuvarande förutsättningar och mål, och inte vad som passerat.
Eller?
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huge: Måste ge dig beröm att du är mästare på att vinkla saker på ett sätt som alltid sker i Brynäs favör. Hur ser du på dom tre senaste säsongerna? Hur har Brynäs skött sin sportsliga verksamhet kring herrlaget enligt dig? Det ska bli synnerligen intressant att se hur du ska få den grava misskötsel som skett till att framstå som något positivt.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Blå grottan: Vi har i alla fall i motsats till de senaste säsongen fått en hyfsad bra start poängmässigt och dessa poäng kan vara skillnaden mellan en tionde och en elfteplats. Sen är ju Ersson den målvakt vi önskat en längre tid, resten glömmer vi.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Stefan R 63: " magistern borde väl veta att process betyder utveckling och vi får väl hoppas att Brynäs är i ständig utveckling eller hur?"

Ja, är det isf nåt i det jag skrivit som skulle tyda på att jag hoppas på nåt annat eller att jag inte skulle veta vad "process" betyder?

I övrigt hoppas jag att du nån gång under terminen ska lära dig att ny mening alltid inleds med stor bokstav.
Nåt säger mig dock att den processen möjligtvis kan ta längre tid än Brynäs dito med att sätta ett nytt och bättre spel... ;-)
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Skrubben: "Jag noterar att exempelvis Leksand, som också bytt tränarstab under sommaren, har kommit betydligt längre i sin process."

Mkt möjligt, men det säger ju fortfarande inte ett skit om hur långt Brynäs har kommit eller hur mkt bättre eller sämre vi i slutändan kommer att ha lyckats med vår process, jämfört med deras slutresultat.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja:

Ja, fel av mig. Vet inte hur jag surrade till det. Hade ju läst artikeln och allt.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Peja: Stämmer småkronorna är för 03-orna i år. Ljungkrantz är född 02. Jättekul med Holmli och Sundin.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Johannes Hedberg: Sundin och Holmli är med i Småkronornas trupp. Inte Ljungkrantz.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Ljungkrantz och Sundin togs ut i småkronorna.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Stefan R 63: Haha. Helt rätt.

Den jäveln som skriver "ordet som inte får nämnas" igen. Den får swisha 100 kr till Barncancerfonden.
Samma som Sanny Svensson😄

Samma med Sporthuset. (Fantastiskt)
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huge: magistern borde väl veta att process betyder utveckling och vi får väl hoppas att Brynäs är i ständig utveckling eller hur?
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huge: Kortslutning där eller? Jag ifrågasätter ju hur dumt regelverket är när domarna INTE har befogenhet att kolla på repriser för att kunna ta rätt beslut.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Läste igår på gd att Ölund sa att det funnits lite av en kultur att träningarna dagen efter match mest varit lite skoj och lattjo. PA hade vart rejält missnöjd med träningen efter Rögle.

Det borde kanske inte komma som en överraskning, men fan vad det retar mig.

Inte konstigt att PA flaggar för att det kan tid, det verkar ha varit alldeles för slappt i Brynäs.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huge: ” Vad har Leksand med VÅR process att göra?
Att dom bytt tränarstab behöver ju inte innebära att Hellqvist samtidigt försöker ändra lika mkt i DERAS spelsätt som PA försöker göra i vårt.”

Jag tycker det är fullt jämförbart. Leksand kom på kvalplats förra säsongen och hade Roger Melin som coach. Vi kom 12:a och hade Magnus Sundquist som coach. Jag ser verkligen inte vad anledningen skulle vara att deras förändring Melin->Hellkvist skulle vara betydligt mindre smärtfri än Sundquist->PA.
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Axle San: Sant, ganska säker på att Leksand åker ut om nåt år eller 2 :)
Låst ämne

Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Huge: 8 matcher + försäsongen. Hittills är det väl bara Boxplay och målvaktsspelet som blivit bättre med tiden.
Låst ämne

« · 2090721 · »