Historik
1 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Omöjligt att säga om vi har ett snålbygge när alla inte är presenterade än, sen bevisade väl förra säsongen att dyr spelartrupp inte per automatik vinner matcher.
Jag tror som alltid att en balanserad trupp med rätt rollspelare där alla drar åt samma håll vinner matcher i mycket större utsträckning än endast fullsmetade stjärnlag.
Jag tror faktiskt att vi kniper 3e platsen
Jag tror som alltid att en balanserad trupp med rätt rollspelare där alla drar åt samma håll vinner matcher i mycket större utsträckning än endast fullsmetade stjärnlag.
Jag tror faktiskt att vi kniper 3e platsen
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Berrrrrra: Det blir ju lite komiskt när du påstår att han inte ens håller HA nivå fast han inte spelat Hockeyallsvensk hockey sedan han blev myndig typ.
Att han inte håller i SHL köper jag men det är väl också därför han inte fått något sådant erbjudande utan lockas till hockeyallsvenskan och en toppklubb i Finland, men att sitta och såga honom på HA nivå blir ju bara komiskt.
Att han inte håller i SHL köper jag men det är väl också därför han inte fått något sådant erbjudande utan lockas till hockeyallsvenskan och en toppklubb i Finland, men att sitta och såga honom på HA nivå blir ju bara komiskt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag hoppas inte Caderoth är tänkt som spets, då blir jag orolig.
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.
Jag tänker såhär
Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.
Jag tänker såhär
Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Kurvan sedan han kom upp på riktigt i SHL har dock varit spikrak uppåt poängmässigt, även om den inte på något sätt tillhör toppen.
Vad jag förstår så drogs han med mycket skador förra säsongen och missade bland annat 20% av säsongen helt.
Vad jag förstår så drogs han med mycket skador förra säsongen och missade bland annat 20% av säsongen helt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Håller helt med, vad han gjorde för 5 år sedan känns inte relevant.
Som sagt, minns honom som oerhört bra för ett par år sedan men har ingen uppfattning hur han varit senaste säsongen.
Som sagt, minns honom som oerhört bra för ett par år sedan men har ingen uppfattning hur han varit senaste säsongen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Säkert avhandlad, men vad tror man om detta.
Jag tyckte ( läs tyckte) Karlberg var oerhört bra för ett par år sedan men har egentligen ingen uppfattning om honom idag.
Kan bli bra, kan bli anus?!
Jag tyckte ( läs tyckte) Karlberg var oerhört bra för ett par år sedan men har egentligen ingen uppfattning om honom idag.
Kan bli bra, kan bli anus?!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Jag skrev detta redan för några dagars sedan, just att jag tror det är klart men vetskapen om att lhc som är desperata kommer vara och rycka i rätt mycket här sista veckan på transferfönstret SHL - HA
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Rosen är verkligen allt annat än bredd och dynga.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Ursäkta mig kompis men nu gick du över en sosse tröskel, ljuga tillhör inte dig, jag vet att du är bättre än så!
Yoon är i dagsläget intressant, enligt vad jag vet så har och är flera SHL klubbar intresserad, vad jag hört så ska det finns minst 1 kontraktsförslag på bordet för honom, dock är det kontraktet sämre än det Modo erbjuder och på vad hans inställning är så kommer han oavsett spela för Modo eftersom hans inställning är lojalitet och att han vill starta om karriären med att få mycket speltid.
Men jag håller med om att Hinken överlag är en värdelös SC, men det är verkligen inte det jag diskuterade utan jag tror att det finns spelare klara men man avvaktar för att inte dra på sig onödigt intresse
Yoon är i dagsläget intressant, enligt vad jag vet så har och är flera SHL klubbar intresserad, vad jag hört så ska det finns minst 1 kontraktsförslag på bordet för honom, dock är det kontraktet sämre än det Modo erbjuder och på vad hans inställning är så kommer han oavsett spela för Modo eftersom hans inställning är lojalitet och att han vill starta om karriären med att få mycket speltid.
Men jag håller med om att Hinken överlag är en värdelös SC, men det är verkligen inte det jag diskuterade utan jag tror att det finns spelare klara men man avvaktar för att inte dra på sig onödigt intresse
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Nej det utgår jag inte ifrån, men eftersom MP och Svensson mfl har regelbunden kontakt med sportcheferna så misstänker jag att väldigt mycket information kommer därifrån.
Men detta gäller alla källor, ingen kommer avslöja något om det finns överenskommelser bakom.
För övrigt är jag rätt säker på att Hinken har flera spelare klara men av skäl jag skrev tidigare så väntar man en vecka med att göra dessa offentliga för att inte riskera att tappa dom till SHL.
Men detta gäller alla källor, ingen kommer avslöja något om det finns överenskommelser bakom.
För övrigt är jag rätt säker på att Hinken har flera spelare klara men av skäl jag skrev tidigare så väntar man en vecka med att göra dessa offentliga för att inte riskera att tappa dom till SHL.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Såhär!
Svenssons och MP praktiskt taget lever och har byggt hela sina karriärer på att avslöja spelare och avslöja inside information, att bita den hand som föder dig är dumt, riktigt dumt.
Om MP ringer Hinken och ber om lite info och han säger - Visst, jag kan avslöja saker för dig, men du får inte skriva om något förens då
Tror du då MP skulle ta den infon och sedan skriva en text och publicera den infon offentligt då med vetskapen om att Hinken aldrig kommer avslöja något för honom igen?!
Nä så dum är dom inte!
MP och Svensson kommer avslöja detta max ett dygn innan Modo gör det offentligt.
Svenssons och MP praktiskt taget lever och har byggt hela sina karriärer på att avslöja spelare och avslöja inside information, att bita den hand som föder dig är dumt, riktigt dumt.
Om MP ringer Hinken och ber om lite info och han säger - Visst, jag kan avslöja saker för dig, men du får inte skriva om något förens då
Tror du då MP skulle ta den infon och sedan skriva en text och publicera den infon offentligt då med vetskapen om att Hinken aldrig kommer avslöja något för honom igen?!
Nä så dum är dom inte!
MP och Svensson kommer avslöja detta max ett dygn innan Modo gör det offentligt.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Jag tror Hinken har hela truppen signerad och klar men av olika anledningar som semester och lite annat för spelarna så väljer man enligt ök att göra det officiellt lite senare, det är ganska vanligt att det sker.
Det är ju faktiskt även så att om Hinken lyckas plocka hit en kioskvältare som gått under andra sportchefers radar så är det ju väldigt troligt att SHL lagen som tex brandskattade LHC kommer bli intresserade och kanske snor spelaren i sista sekund eftersom dom kan sno alla kontrakterade spelare från HA före 27/6
Finns ingen anledning att lägga korten på bordet i förtid.
Det är ju faktiskt även så att om Hinken lyckas plocka hit en kioskvältare som gått under andra sportchefers radar så är det ju väldigt troligt att SHL lagen som tex brandskattade LHC kommer bli intresserade och kanske snor spelaren i sista sekund eftersom dom kan sno alla kontrakterade spelare från HA före 27/6
Finns ingen anledning att lägga korten på bordet i förtid.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Vad förväntar man sig att han ska göra?!
Sellgren har en trygghet i luleå, dom man kommer spela om SM-guld, ekonomin finns och föreningen är e x t r e m t stabil, så exakt vad är det som får någon att tro att han skulle spela för Modo.
Vi har sedan 2010 ungefär knappt skördat några framgångar öht, vinna HA är det största vi gjort, vi har Hinken som ser ut att få det svårt att värva ihop ett slagkraftigt lag och turbulensen i föreningen har varit monumental.
Skulle vi mot förmodan ta steget upp efter säsongen så kommer vi vara ett bottenlag och vi kommer gissningsvis ha det ännu svårare att etablera oss i SHL än sist så varför skulle Sellgren vänta när han redan nu kan säkra upp en topplön i många år till.
Sellgren har stort Modohjärta men han är samtidigt inte dum i huvudet, spelare behöver ett arbete, trygghet och en bra lön sen vill man spela om troféer och vinna sm guld, Modo kommer inte spela om något sm guld på mycket mycket länge.
Glöm hjärta för klubben, Pettersson, Gästrin drog så fort nivån inte var tillräckligt hög, hockey är en business och alla ser efter sitt eget hus först och främst
Sellgren har en trygghet i luleå, dom man kommer spela om SM-guld, ekonomin finns och föreningen är e x t r e m t stabil, så exakt vad är det som får någon att tro att han skulle spela för Modo.
Vi har sedan 2010 ungefär knappt skördat några framgångar öht, vinna HA är det största vi gjort, vi har Hinken som ser ut att få det svårt att värva ihop ett slagkraftigt lag och turbulensen i föreningen har varit monumental.
Skulle vi mot förmodan ta steget upp efter säsongen så kommer vi vara ett bottenlag och vi kommer gissningsvis ha det ännu svårare att etablera oss i SHL än sist så varför skulle Sellgren vänta när han redan nu kan säkra upp en topplön i många år till.
Sellgren har stort Modohjärta men han är samtidigt inte dum i huvudet, spelare behöver ett arbete, trygghet och en bra lön sen vill man spela om troféer och vinna sm guld, Modo kommer inte spela om något sm guld på mycket mycket länge.
Glöm hjärta för klubben, Pettersson, Gästrin drog så fort nivån inte var tillräckligt hög, hockey är en business och alla ser efter sitt eget hus först och främst
+ 7
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Chamez: Det finns väl inte så många andra alternativ heller, att det ska möjliggöras något toppcenter från SHL känns osannolikt när till och med Alba som i min mening inte ens är en absolut toppspelare i Ha fick ett SHL kontrakt.
Och sen har väl Hinken historiskt aldrig letat spelar i Tjeckien, Slovakien, Slovenien heller utan han verkar nästan uteslutande leta i Finland och Usa .
Och sen har väl Hinken historiskt aldrig letat spelar i Tjeckien, Slovakien, Slovenien heller utan han verkar nästan uteslutande leta i Finland och Usa .
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Chamez: Även om dessa spelare ser bra ut på en försatt anblick i EP så är det en jäkla chansning att värva 2 okönda första lina spelare från andra sidan pölen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Fast året vi gick upp så var det inte hårt jobb som tog oss dit utan det var mestadels skicklighet och kontinuitet.
Helt ärligt är det längesedan vi hade ett hårt arbetande lag.
Helt ärligt är det längesedan vi hade ett hårt arbetande lag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Träna är överskattat, glida på en grilla och och fylla år är underskattat.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Nu försvarar jag inte Benny eller övriga för 5 öre, men vi vet att det medför extra kostnader första året när man går från SHL ner i Ha, det kan vara en bidragande orsak.
En annan orsak kan vara att Modo lastade på rejält och budgeterade för ett liten ekonomisk förlust för att säkerhetskälla ett avancemang, som alla vet så är det billigare att ta något/några fölustår i HA om det leder till att man avancerar, på precis samma sätt som att det är mer lönsamt att gå över budget för att stärka laget inför kvalet när man spelar i SHL just för att det alltid är mer ekonomiskt att spela i SHL kontra Ha.
Men visst är det anmärkningsvärt att vi gjort stora röda resultat under alla år vi haft Videbro som VD och så fort vi tillsatte Keden så blev siffrorna åt andra hållet.
En annan orsak kan vara att Modo lastade på rejält och budgeterade för ett liten ekonomisk förlust för att säkerhetskälla ett avancemang, som alla vet så är det billigare att ta något/några fölustår i HA om det leder till att man avancerar, på precis samma sätt som att det är mer lönsamt att gå över budget för att stärka laget inför kvalet när man spelar i SHL just för att det alltid är mer ekonomiskt att spela i SHL kontra Ha.
Men visst är det anmärkningsvärt att vi gjort stora röda resultat under alla år vi haft Videbro som VD och så fort vi tillsatte Keden så blev siffrorna åt andra hållet.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Efter Hermanssons fjolårssäsong så är det mer konstigt om han inte levererar i topp6.
Förra säsongen hade vi i princip bara etablerad rutin, Persson, Rundblad, Bengtsson, Larsson, Fitzgerlad, Kelleher, Olofsson, Berglund, Olsson, Pettersson, mm.
Det handlar om att ha rätt blandning av spelare för rätt roller och sen få alla att dra åt samma håll, det är då man vinner titlar.
Förra säsongen hade vi i princip bara etablerad rutin, Persson, Rundblad, Bengtsson, Larsson, Fitzgerlad, Kelleher, Olofsson, Berglund, Olsson, Pettersson, mm.
Det handlar om att ha rätt blandning av spelare för rätt roller och sen få alla att dra åt samma håll, det är då man vinner titlar.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Supertrött: Kan ingen nåla fast det där uttalandet, kommer bli kul att se Frontis äta keps
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Ep är inte kattskit, vem har sagt det?
Däremot är ju EP bara det mest vanliga mätbara hos en spelare, vill man verkligen scouta på riktigt så måste man nog titta på sport logiq och liknande.
Däremot är ju EP bara det mest vanliga mätbara hos en spelare, vill man verkligen scouta på riktigt så måste man nog titta på sport logiq och liknande.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
k1m: Absolut får du använda EP för att bedöma något sådant och du får naturligtvis tycka som du gör, men jag håller Norlinder högre, en Norlinder i form skall sägas.
Sen är det kanske lite orättvist att jämföra dessa 2 då Norris är offensiv och Rubins främst defensiv, Norris gjorde 20p Rubins 10 osv.
Skall tilläggas att jag gillade Rubins och fattade inte varför man inte behöll honom, men med det sagt så skulle jag ta Norlinder om jag letade en offensiv back och Rubins om jag letade en defensiv.
Att Byström och Berg initialt konkurrerade om samma platser stämmer fullt ut, men nu var det ju Berg som självmant valde att lämna och inte att Byström som ersatte och det är ju det du vill få det till.
Berg ersattes inte av Byström utan han valde självmant att lämna för att förstod att han skulle bli nedpetad i hierarkin i och med Norlinders intåg, Byström valde att stanna och ta kampen om platserna medans Berg valde att flytta hem och få mer speltid.
Sen är det kanske lite orättvist att jämföra dessa 2 då Norris är offensiv och Rubins främst defensiv, Norris gjorde 20p Rubins 10 osv.
Skall tilläggas att jag gillade Rubins och fattade inte varför man inte behöll honom, men med det sagt så skulle jag ta Norlinder om jag letade en offensiv back och Rubins om jag letade en defensiv.
Att Byström och Berg initialt konkurrerade om samma platser stämmer fullt ut, men nu var det ju Berg som självmant valde att lämna och inte att Byström som ersatte och det är ju det du vill få det till.
Berg ersattes inte av Byström utan han valde självmant att lämna för att förstod att han skulle bli nedpetad i hierarkin i och med Norlinders intåg, Byström valde att stanna och ta kampen om platserna medans Berg valde att flytta hem och få mer speltid.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
k1m: Norlinder var bättre än Rubins fram till jul sedan var han otroligt svag, men initialt så är Norris bättre än Rubins så där fick du fel.
Och nej nu far du med osanningar igen, Byström kom in i juli.
Norlinder kom in sent på ett bananskal, 4 september och då valde Berg att lämna 2 dagar senare för att han skulle få lite speltid med Norlinders intåg, så när du säger att Byström är en ersättare till Berg så ljuger du eller så vet du bara inte bättre, och av allt du skrivit senaste året så tror jag precis hela forumet lutar åt det sistnämnda även om jag absolut inte talar för någon annan här.
Och nej nu far du med osanningar igen, Byström kom in i juli.
Norlinder kom in sent på ett bananskal, 4 september och då valde Berg att lämna 2 dagar senare för att han skulle få lite speltid med Norlinders intåg, så när du säger att Byström är en ersättare till Berg så ljuger du eller så vet du bara inte bättre, och av allt du skrivit senaste året så tror jag precis hela forumet lutar åt det sistnämnda även om jag absolut inte talar för någon annan här.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Ett annat lika stort problem var att MK eller vem det nu var som bestämde i truppen att Norlinder skulle spela med Berglund, 2 extremt naiva och svaga defensiva backar.
När Norlinder spelade med Ladue såg det ofta riktigt bra ut men ändå fick han hatta runt med Berglund titt som tätt.
Norlinder gör en helt okej säsong i Brynäs så nog finns det potential där men man måste spela honom i rätt omgivning för att han ska blomma.
När Norlinder spelade med Ladue såg det ofta riktigt bra ut men ändå fick han hatta runt med Berglund titt som tätt.
Norlinder gör en helt okej säsong i Brynäs så nog finns det potential där men man måste spela honom i rätt omgivning för att han ska blomma.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
k1m: Norlinder är normalt en bättre back än Rubins och var en av SHL’s bästa backar fram till jul när något hände, orkar du inte läsa vad jag skriver eller är du svagbegåvad ?
Övrigt har jag inte läst någonstans eller någon skriva det du påstår, jag tror det endast existerar i ditt huvud, alltså ren lögn.
Men för att bryta ner det, Carlsson och ejk är ganska likvärdiga med en potentiell uppsida på Carlsson så där fick forumet isåfall rätt.
Byström är inte bättre en Berg men så var inte Byström en ersättare till Berg heller så den jämförelsen har aldrig diskuterats i denna bok.
Berglund är definitivt bättre än Byström, inte bang for the buck men en klart bättre hockeyspelare så om detta diskuterats så har forumet rätt igen.
Winberg är inte bättre än Brickley normalt men eftersom Brickley spelade halva säsongen med en skada och knappt kunde åka skridskor så blev Vinberg en uppgradering sett till Brickleys skadeproblem.
Övrigt har jag inte läst någonstans eller någon skriva det du påstår, jag tror det endast existerar i ditt huvud, alltså ren lögn.
Men för att bryta ner det, Carlsson och ejk är ganska likvärdiga med en potentiell uppsida på Carlsson så där fick forumet isåfall rätt.
Byström är inte bättre en Berg men så var inte Byström en ersättare till Berg heller så den jämförelsen har aldrig diskuterats i denna bok.
Berglund är definitivt bättre än Byström, inte bang for the buck men en klart bättre hockeyspelare så om detta diskuterats så har forumet rätt igen.
Winberg är inte bättre än Brickley normalt men eftersom Brickley spelade halva säsongen med en skada och knappt kunde åka skridskor så blev Vinberg en uppgradering sett till Brickleys skadeproblem.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
k1m: Det som blir oerhört dumt är att du ljuger!
Norlider är och var en uppgradering, borde vara en toppback men av någon underlig anledning gick han ner sig vid jul förra säsongen och har sedan dess aldrig rest sig, men initialt var det en uppgradering från Rubins.
Jasek har jag aldrig sett någon påstått att det är en uppgradering från tex Dickinsson men däremot var många rätt nöjda när vi snodde honom från HV71.
True fick kritik innan han ens började spela för Modo, folk tittade på VM och såg en trög spelare som hade problem med större rink och högt tempo.
Alla andra som du påstår varit hyllade eller ”uppgraderingar” är något du nog helt och hållet bara ljugit ihop för att det skall låta bra.
Sist så blir det ju så fantastiskt dumt att kommentera ett lagbygge när det viktigaste pusselbitarna saknas.
Ja backsidan är en uppgradering på papperet från ifjol, det förstår alla som har någon form av hockey iq men laget som helhet är inte färdigbyggt och kan därför inte bedömas i sin helhet.
I min bok är målvaktssidan och backsidan som nu verkar klar en uppgradering från fjolåret (på papperet) medans forwardsidan just nu känns mer balanserad men såklart inte lika bra som fjolårets just för att det saknas 4 toppnamn.
Så när du pratar svagbegåvade så ser du din egen spegelbild , tyvärr, kom tillbaka med sågen när laget är färdigt.
Norlider är och var en uppgradering, borde vara en toppback men av någon underlig anledning gick han ner sig vid jul förra säsongen och har sedan dess aldrig rest sig, men initialt var det en uppgradering från Rubins.
Jasek har jag aldrig sett någon påstått att det är en uppgradering från tex Dickinsson men däremot var många rätt nöjda när vi snodde honom från HV71.
True fick kritik innan han ens började spela för Modo, folk tittade på VM och såg en trög spelare som hade problem med större rink och högt tempo.
Alla andra som du påstår varit hyllade eller ”uppgraderingar” är något du nog helt och hållet bara ljugit ihop för att det skall låta bra.
Sist så blir det ju så fantastiskt dumt att kommentera ett lagbygge när det viktigaste pusselbitarna saknas.
Ja backsidan är en uppgradering på papperet från ifjol, det förstår alla som har någon form av hockey iq men laget som helhet är inte färdigbyggt och kan därför inte bedömas i sin helhet.
I min bok är målvaktssidan och backsidan som nu verkar klar en uppgradering från fjolåret (på papperet) medans forwardsidan just nu känns mer balanserad men såklart inte lika bra som fjolårets just för att det saknas 4 toppnamn.
Så när du pratar svagbegåvade så ser du din egen spegelbild , tyvärr, kom tillbaka med sågen när laget är färdigt.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Trilske: Jag tyckte även Rosén var riktigt bra där runt jul när rykten började florera om en Öviks flytt, känslan var att han aldrig kommer gå ner i Ha, han var för bra.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: Jag tror att om man tittar på lite mer kontext så ser man att Berglund är värdelös alternativt hade en värdelös säsong.
Med så fantastiskt mycket speltid i både 5 vs 5 och PP så landade han in på 18 assist och 1 mål samt -6 , det är svagt , väldigt svagt för att vara en så pass rutinerad back.
Dock vet vi att han drogs med ryggproblem vilket enligt uppgifter skall ha hämmat honom, men hur mycket vet vi ej, dock kommer detta bli sista säsongen i Modo om han inte skjuter minst 8 mål och står på + i sista kolumnen när säsongen summeras.
Med så fantastiskt mycket speltid i både 5 vs 5 och PP så landade han in på 18 assist och 1 mål samt -6 , det är svagt , väldigt svagt för att vara en så pass rutinerad back.
Dock vet vi att han drogs med ryggproblem vilket enligt uppgifter skall ha hämmat honom, men hur mycket vet vi ej, dock kommer detta bli sista säsongen i Modo om han inte skjuter minst 8 mål och står på + i sista kolumnen när säsongen summeras.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Håller med i allt du säger, dock menar jag att man nog inte med modos ambitioner bör räkna in Milan i topp 6 även om är en av våra största talanger på länge, det blir en onödig press på en så ung kille och han bör inte behöva ha det på sina axlar.
Måns är som du säger en topp6 spelar när han är i form, eller iaf så har han visat förut att han är en topp6 spelare i Ha, men med förra säsongen i minne så är han enligt mig utanför i dagsläget.
Ang Alba så är jag tveksam, det är såklart en bra spelare men för mig är han mer en rollspelare än någon som driver ett lag och med Måns, Larsson, Mattsson, Caderoth och även Karlsson så känns Alba som lätt överflödig.
Jag ser gärna att vi jagar mer spets som detta utvecklat sig.
Måns är som du säger en topp6 spelar när han är i form, eller iaf så har han visat förut att han är en topp6 spelare i Ha, men med förra säsongen i minne så är han enligt mig utanför i dagsläget.
Ang Alba så är jag tveksam, det är såklart en bra spelare men för mig är han mer en rollspelare än någon som driver ett lag och med Måns, Larsson, Mattsson, Caderoth och även Karlsson så känns Alba som lätt överflödig.
Jag ser gärna att vi jagar mer spets som detta utvecklat sig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Jag oroar mig för att Hinken börjar känna press och värvar spelare till överpriser.
Visserligen har Hinken historiskt varit rätt bra på att inte överbetala spelare men i pressade situationer kan allting hända.
Som jag ser det så är det bara Larsson och Hermansson som platsar i topp 6 vilket innebär att det skall in 2 centrar och 2 yttrar till topp 6 om Hinken inte planerar att vi spelar Ejk/Caderoth som 2a center!
Visserligen har Hinken historiskt varit rätt bra på att inte överbetala spelare men i pressade situationer kan allting hända.
Som jag ser det så är det bara Larsson och Hermansson som platsar i topp 6 vilket innebär att det skall in 2 centrar och 2 yttrar till topp 6 om Hinken inte planerar att vi spelar Ejk/Caderoth som 2a center!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett: Dock har Hinken Grundström som rådgivare nu, det borgar väl för att det iaf inte kommer bli sämre.
Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte börjar bli lite orolig nu när även Fitz lämnar, inte kanske just för att Fitz mfl är omöjliga eller svåra att ersätta utan att det blir en stor omsättningen på spelare och det brukar sällan vara en framgångsfaktor.
Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte börjar bli lite orolig nu när även Fitz lämnar, inte kanske just för att Fitz mfl är omöjliga eller svåra att ersätta utan att det blir en stor omsättningen på spelare och det brukar sällan vara en framgångsfaktor.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Lägger inte in Rundblad eller Gästrin då deras avslut var på andra grunder.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Blake:
Gerry Fitzgerald
Linus Andersson
Kyle Topping
Jesper Olofsson
Tyler Kelleher
Sverre Rönningen
Jesper Persson
Jacob Bengtsson
Matt Andersson
Edwin Olofsson
Detta är alltså vad Hinken tappat och misslyckats med från förra säsongen och då skall tilläggas att ingen spelare gått till en bättre liga förutom Jeppe (Liiga , diskuterbart)
Att ha så stor spelaromsättning är aldrig bra och nu skall han försöka rädda upp skutan med importer.
Gerry Fitzgerald
Linus Andersson
Kyle Topping
Jesper Olofsson
Tyler Kelleher
Sverre Rönningen
Jesper Persson
Jacob Bengtsson
Matt Andersson
Edwin Olofsson
Detta är alltså vad Hinken tappat och misslyckats med från förra säsongen och då skall tilläggas att ingen spelare gått till en bättre liga förutom Jeppe (Liiga , diskuterbart)
Att ha så stor spelaromsättning är aldrig bra och nu skall han försöka rädda upp skutan med importer.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Japp, ända tills det är 100% att han inte spelar för Modo så hoppas jag på honom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Nu vet jag inte om vi ska ha in fler backar men skulle Mattias Göransson kunna vara något?!
Rögle jobbar på en lösning att få honom fri från kontraktet och han känns som en typisk Hinken värvning där han har en del säsonger i Nordamerika tidigare i karriären samt rätt stor och rejäl.
Rögle jobbar på en lösning att få honom fri från kontraktet och han känns som en typisk Hinken värvning där han har en del säsonger i Nordamerika tidigare i karriären samt rätt stor och rejäl.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Men Berg, Wahlberg och Rosén samt jättetalangen Hallin 1 år äldre så ser backsidan oförskämt bra ut.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Jag började titta mer på Rosén från när han hamnade på Hinkens radar där runt jul förra året och då vart jag helt övertygad om att han aldrig kommer spela i HA för då spelade han andra backpar och såg extremt rund och fin ut.
Men han fick mindre speltid och detta beslut att starta om kan mycket bli en resa likt den Näsén/Bernhard gjorde.
Jag tror på stor succé.
Men han fick mindre speltid och detta beslut att starta om kan mycket bli en resa likt den Näsén/Bernhard gjorde.
Jag tror på stor succé.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Vi har varken tappat Gästrin (än) eller Fitz som sägs vara klar men av skatteskäl väntar, sen skrev jag att Topping är den enda jag saknar från fjolårets trupp och med namnen du nämner så är det bara Kelleher som du argumenterar för, och han är väl själva ansiktet på vad som gick fel förra säsongen , ett lag med individualister, så av den anledningen är det svårt att sakna fler än Topping i nuläget.
Jag tycker Modo blivit av med spelare som inte bidrog och har ist värvat Rosén som är ett toppnamn och Caderoth som kan vara en av ligans bästa 3e center samt att Elton får en större roll, kommer Fitz in som 2a center så är laget bättre denna säsong än förra som det ser ut redan nu.
Jag tycker Modo blivit av med spelare som inte bidrog och har ist värvat Rosén som är ett toppnamn och Caderoth som kan vara en av ligans bästa 3e center samt att Elton får en större roll, kommer Fitz in som 2a center så är laget bättre denna säsong än förra som det ser ut redan nu.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Hålsågar åt sidan!
Du spekulerar ju bara, du har öht ingen vetskap om vilket lag vi har på papperet, sen att du tycker detta lag hittills är sämre än fjolårets är fan en gåta, minns du öht hur vi spelade som ett försäsongslag i 60 omgångar, laget hade fina namn men saknade helt roller och all form av samspelthet.
Så nä, du är nog en kraftig minoritet som anser att laget hittills ser sämre ut än fjolårets med facit i hand.
Vem saknar, Persson, Bengtsson, Rönningen, Kelleher, Olofsson, Andersson och Anderson tex?
Den enda klara förlusten från fjolårets trupp är i någon form Topping, resten var ju spelare som inte levererade eller tog ledarroller.
Du spekulerar ju bara, du har öht ingen vetskap om vilket lag vi har på papperet, sen att du tycker detta lag hittills är sämre än fjolårets är fan en gåta, minns du öht hur vi spelade som ett försäsongslag i 60 omgångar, laget hade fina namn men saknade helt roller och all form av samspelthet.
Så nä, du är nog en kraftig minoritet som anser att laget hittills ser sämre ut än fjolårets med facit i hand.
Vem saknar, Persson, Bengtsson, Rönningen, Kelleher, Olofsson, Andersson och Anderson tex?
Den enda klara förlusten från fjolårets trupp är i någon form Topping, resten var ju spelare som inte levererade eller tog ledarroller.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Icetheman: Emil Alba bör vara en uppgradering även om det är 2 helt olika spelartyper, dock med ungefär samma poängmöjligheter, Andersson är ren spets medans Alba är grovjobbare.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DrCox: Det gör det ej.
På match mot Visby är Modo hemma tidigast vid middagstid dagen efter.
På match mot Visby är Modo hemma tidigast vid middagstid dagen efter.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Hur ser det ut med Visby, klämmer man in fler bortamatcher på samma resa?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
pdy: Ja jag zoomade ut härifrån i mars, är dock inne sporadiskt och läser om nyheter, rykten, transfers etc och jag håller med om att vissa tenderar att skriva exakt samma sak och har gjort sedan 2024, typ.
Jag tycker inte heller Modo eller Hinken är unik, däremot har vi i Modo haft en turbulent tid med aldeles för många dåliga rekryteringar i ledningen som lett till spakade ledare på nästan ett årsbasis, Modo måste sätta en strukturell och stabil organisation om vi ska bli ett SHL lag igen.
Jag tycker inte heller Modo eller Hinken är unik, däremot har vi i Modo haft en turbulent tid med aldeles för många dåliga rekryteringar i ledningen som lett till spakade ledare på nästan ett årsbasis, Modo måste sätta en strukturell och stabil organisation om vi ska bli ett SHL lag igen.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Alltså du måste vara otroligt svår kollega att ha på ett bygge, en typisk person som bygger alla problem på känslor och därför blir resistent mot lösningar eller alternativ, en kollega som sitter i fikabaracken och bara vill ge upp till morgonkaffet.
Detta är det svagaste laget modo haft sen man spelade med skinnkeps på gamla kempehallen. Hinken kommer inte hitta nåt mer vettigt kan tävla mot topplagen.
Du framstår ju som engagerad men helt oseriös när du ”vet” att vi inte kommer få in några fler bra spelare, det är ju bara klassiskt fikarumsgnäll .
Ska du kritisera laget/lagbygget så får du iaf. vänta tills laget är presenterat i sin helhet för det är ju bara löjligt att kritisera spelare som inte är värvade än.
Jag tycker för övrigt att laget ser mer balanserat ut än förra säsongen och även om Modo hade med stjärnstatus då så ser laget redan bättre ut hittills, det tror jag väldigt många håller med om.
Landar Hinken 3-4 starka namn nu och med Elton i en ledande roll så är det svårt att inte vara positiv,
Detta är det svagaste laget modo haft sen man spelade med skinnkeps på gamla kempehallen. Hinken kommer inte hitta nåt mer vettigt kan tävla mot topplagen.
Du framstår ju som engagerad men helt oseriös när du ”vet” att vi inte kommer få in några fler bra spelare, det är ju bara klassiskt fikarumsgnäll .
Ska du kritisera laget/lagbygget så får du iaf. vänta tills laget är presenterat i sin helhet för det är ju bara löjligt att kritisera spelare som inte är värvade än.
Jag tycker för övrigt att laget ser mer balanserat ut än förra säsongen och även om Modo hade med stjärnstatus då så ser laget redan bättre ut hittills, det tror jag väldigt många håller med om.
Landar Hinken 3-4 starka namn nu och med Elton i en ledande roll så är det svårt att inte vara positiv,
+ 11
1 · Nästa
Backsidan ser både mycket bättre ut men framförallt har vi fler med utpräglade roller, Rosén och Wahlberg blir nog givna i PP, starka offensiva spelare, yoon vill jag inte bedöma för honom har jag aldrig sett spela men han bör vara en topp 5 back i Ha utifrån vad man hört från andra och Hallin kan bli ett utropstecken, Berg är pålitlig och Bella kan omöjligt vara sämre om skadan är läkt.
Målvatsparet är mer jämt och ingen känns helt given som 1a vilket absolut är bra för konkurrensen.
Så jag tycker nog laget är betydligt mer balanserat med tydligare roller och mer specialkompetens, dock saknas den absoluta offensiva spetsen , men det är bara en liten del av ett lagbygge
Vinner vi Ha, inte som det ser ut nu, men vi får vänta och se vad Hinken får in först.