lungan

2475 inlägg · 12779 besökare

Historik

· 26 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
jens_88: JA men det är väll bra!

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Truppen 09/10

M1: M Åkerlund (Hoppas på förlägning)
M2: A Lindbäck (Hoppas på värvning)

B1: M Lethonen (Hoppas på förlägning)
B2: E Moe
B3: S Lindström (Hoppas på värvning)
B4: P Styf
B5: S Erixson
B6: V Mäntymaa (Hoppas på värvning)
B7: T Skogs
B8: R Jonsson (Hoppas på förlägning)
B9: S-M Sunnquist (Hoppas på värvning)

C1: P Saarenheimo (Hoppas på värvning)
C2: M Sonnenberg
C3: J Andersson (Hoppas på förlägning)
C4: A Lander
C5: J Samuelsson

F1: E Somervuori (Hoppas på värvning)
F2: T Pärssinen
F3: F Hynning
F4: P Tenkrat (Hoppas på förlägning)
F5: M Päjäärvi-Svensson
F6: P Arlbrandt (Hoppas på värvning)
F7: B Svensson
F8: A Axelsson (Hoppas på förlägning)
F9: O Sundh (Hoppas på förlägning)

Nej denna trupp skulle jag gärna se nästa år, vet att det är tidigt.

Har endast tagit med spelare som ryktats påväg hit till nästa år enl Eliteprospects.

Skulle detta bli sanning tycker jag man förstärkt Backsidan, så den håller bra elitserieklass.
Man har dessutom ersatt Wandell och Pyörälä, via Saarenheimo och Somervuori.

Det som skulle kännas osäkert är målvaktsparet, dock är det två unga målvakter som har mycket ljus framtid!

Nej låt detta bli verklighet, till säsongen 09/10.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Olle:

Du sammanfattar mina tankar med dessa två meningar, instämmer till fullo för det nedan.

"Slutspel får ju ses som en otrolig bonus när man visar upp den här usla inställningen. Ingemansland i en säsong som luktar ekonomisk nedgång och usel framtidsbild är ju heller inte så uppfriskande".

Nä som säsongen och allt varit runt om kring så känns en plats i INGENMANSLAND SOM pricken över I:et.

Allt har egentligen gått sådär halvbra, man är både besviken men ändå glad att man får se sitt Timrå i minst en säsong till i Elitserien.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
nixXz: Vinner vi emot Luleå så gör vi det!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
nixXz: Nej 3-3 komme det inte att bli det kan jag lova

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-02-23
Idag ser det väldigt segt ut.

Uscha, det här var lite roligt än så länge, dock en period kvar.

Frölunda ser iofs riktigt vassa ut, känns som en SM-final mellan Frölunda-Färjestad om den skulle vara idag.

Om Timrå inte vinner idag kan väll något mål trilla in så vi får behålla våran fina målskillnad!

NEJ, gissar att matchen emot Luleå kommer vara direkt avgörande om vi går till slutspel eller inte!

Har det varit jämt hela säsongen, ska väll inte denna kamp ta slut när det är två matcher kvar.

Glöm dock inte att vi spelat till oss ett nytt Elitseriekontrakt, utifrån hur denna säsong har varit, är jag mer än nöjd för det.

Slutspel, är BONUS ren BONUS, Men visst ska vi ta oss dit!

Ett lag ska inte kunna ta in 6 p när det är 3 omg kvar, gör ett lag de så är det lag som tappar sin sluspelsplats inte förtjänta av den enl mig, har man det i sina egna händer och inte kan se till att man gör sitt ska man inte vara i ett slutspel heller.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Yellowcard: Missar en match och då vinner dom med 8-0 det är ett stort skämt och hån emot mig. vilket skit, men riktigt kul att de vann!

Timrå IK > Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
Attityden som rubriken syftar till försvann när Styf blev skadad.

Utan Styf inget slutspel med Styf Slutspel.

Styf är den viktigaste spelaren i laget. Han är kapten och har stöst hjärta för klubben.

Vi behöver Styf tillbaka omg.

Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Strunta i vad Expressen skirver fokuser på dagens match och inte det som florerar runt Timrå IK just nu.

Det Hamrin skrev i sin blogg om "överlevnadsstrategi", tycker jag vi verkligen ska ta till oss. Det är genom att vara 100 procent närvarande som vi stöttar vårat lag på bästa sätt.

Expressen har skrivit skit tidigare och jag intalar mig att detta är nonsens till en riktig nyhet kring detta ämne kommer upp och antingen styrker denna eller förkastar denna.

Det svenska transferfönstret är stängt, de borde ha en stor påverkan på hur Wandell kommer ens kunna lämna Timrå.

Om han kan lämna Timrå, när fönstret är stängt ska han banne mig kunna komma tillbaka.

Nej nu får Svenska ishockeyförbundet något att bita i.

Det kan inte låta Wandell åka till Dallas, för att sedan förbjuda honom att inte komma tillbaka.

Vad indikerar ett STÄNGT transferfönster, jo att alla spelövergångar i svensk ishockey är STÄNGDA, ingen spelare får byte klubb, detta bör även gälla för Wandell!

Jag ställer mig även frågande vad det är som gör att Samulesson och Lander kan bli tillbakaplockade, det tycker jag dem inte ska kunna bli heller!

Stängt transferfönster är Stängt, så är det bara, det ska vara lika för alla. Annars indikerar det om att de regler som finns är pajjasregler, som kan tummas på!

Nej förbjud Wandell att ens åka över tycker jag. Dallas får stå sitt kast, som valt att låna ut honom till Timrå.

Dock bör man ifrågasätta kontraktet gällande Wandell mellan Dallas och Timrå. Hade detta gjorts klart och tydligt från början där man sagt att Timrå får förfoga över Wandell till 100 procent säsongen 08/09 så skulle denna diskiussion inte en förekomma.

Det hela börjar enl. mig med bristande kunskaper från sportchef håll!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Föga troligt, skulle gissa på att det är nya gäster idag i studion!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Såg att Teemu Lassila stod i Finska landslaget, kände igen namnet sökte på Lassila på Eliteprospects. Fann att han spelat i DIF. Klickade sedan vidare på hans FAR

Han spelade i FBK säsongen 80/81 det roliga är att han va GAA ligan bland målvakter detta är han släppte i snitt in 3.24 mål per match!

Jämför det med dagen målvakter, de har blivit betydligt bättre, nu än då!

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek: Nej, så kan man bara inte göra, man måste stå för sitt ord!

Dom har sagt att målsättningen nästa år är FINAL, ändras denna målsättning, är de nästan snudd på förtal. Det är som om att ett löft man tidigare nämnt bara skulle sluta gälla, det är snudd på avtalsbrott.

Nej har man gått ut och sagt att målsättningen 09/10 är Final så ska den banne mig vara det.

Exakt; när jag skrev "antar", menar jag "tar för givet"!

Utifrån hur denna säsong har sett ut är det enl mig upp till bevis nästa år för föreningen!!!

Timrå IK har nästa säsong spelat i elitserien i nästan ett decenium och har man inte nått en final på TIO år är det PINSAMT!

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final.


Denna finns utlagt på Timrås hemsida, pga detta anser jag att vi kommer ha ett riktigt bra lag nästa säsong!!!!!

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Om man ser till backbesättningen så ser jag mycket gärna att den förstärks av Jerre Karalathi. Tror t.ex. han skulle kunna uträtta betydligt mer än Lotvonen, som jag anser att man inte kan förlänga med.

Sedan är ju drömmen att man förlänger med Lethonen och sedan gör sig av med Jonsson och värvar tillbaka Sanny, samt lyfter upp junioren Sundqvist.-

Denna backbesättning nästa är skulle inte vara fyuskam.

Moe
Erixson
Styf
Skogs
Lethonen
Karalathi
Lindström
Sundqvist

Detta skulle enligt mig vara en mycket bra backbesättning!

Detta är min förhoppning och jag anser att den inte är helt orimlig!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
S Erixson har verkligen blivit hur bra som helst.

E Moe har verkligen fått sitt genombrott i år.

P Styf har klivit fram och ersatt Lindström på ett mycket bra sätt.

T Skogs blir bättre och bättre!

Nej dessa fyra backar har kontrakt nästa år, jag tycker att detta är en bra stomme att bygga kring, ersätta Lelle, Jonsson & Lotovnen och sedan fytta upp Sundqvist från J-20 så har vi en bra backbesättning inför nästa säsong.

Av Lelle, Jonsson & Lotvonen, anser ja att en av dessa kan få vara kvar till nästa år! Timrå behöver minst få in två nya backar i truppen för säsongen 08/09!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JA, det är väll bara att gratulera Zäta, till sitt nya drömkontrakt. 12 år. Vad säger man, inte tror jag att han kommer spela en match till i Elitserien.

Idag är han 28 om 12 är han 40.

Har man hoppats lite på att han kommer spela för Timrå en gång i framtiden, så kan man nog hoppas ännu mindre nu!

Han är en stjärna och jag tycker han gör rätt, vad ska han till Timrå att göra, nej i Detroit och NHL får en den utmaning han förtjänar.

Dock ska understryckas att 12 år är väldigt lång tid, halva mitt liv. Så mycket kan fortfarande hände.

Men sannolikheten att han kommer spela i Timrå något mer blev idag minimal!

Kontrakter börjar väll även gälla från och med nästa säsong och 12 år framåt vilket gör att han är 41 år när kontrakter är slut!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-01-27
Om allt går enligt planerna bör dessa spelare finnas tillgängliga och jag tycker att man bör formera dessa som nedan.

Första
Backar: 26-2
Kedja: 37-13-19

Andra
Backar: 3-36
Kedja: 91-22-27

Tredje
Backar: 23-4
Kedja: 7-33-62

Fjärde
Backar: 29-51
Kedja: 16-17-10

Med detta lag anser jag oss vara ett av de 8 slutspelslagen.

Denna trupp på pappret är för balanserad och stabil och har en spetskompitens som inte ska vara någon annanstans än i ett slutspel!

De som står utanför laget är 24, 14, 11, 8 och 1.

Inte för att verka elak men visst har vi skador på rätt spelare!

Nej imorgon blir det seger, Timrå vinner med 5-2.

Timrå IK > Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Moe förbannad för att han varit bänkad, legat bakom alla tre målen :)

Sonnenberg, verkar också ha bestämt sig :)

Detta tror jag ingen trodde vid ställningen 4-0 :)

Men en period kvar och ja nu är det nerv, Timrå är i ett större poäng behov. skulle vara skönt med en seger!

Jag hoppas i alla fall!

Timrå IK > Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Bragd-Birger: Är inne på samma spår,

2 pp mål för FBK.

Nej tror Timrå kommer komma upp mer i banan i andra och tredje perioden, kom ihåg att laget åkte buss ner till Karlstad idag. Bortalagen brukar ofta behöva köra av benen i den första perioden.

Nej Lotovnen ut Moe in! Denna ändring vill jag se.

Sedan är det bara att ha tålamod och så sakta kommer också målen nej, minst 1 pinne kommer vi få med oss idag!

Timrå IK > Sv: Whoooohooooo! Let's empty the tank!
KniveN: Kan lova att det är tanks som Sonnenberg skrek, vilket är ett amerikanskt slang för, "vattenflaska".

Timrå IK > Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
Det är Samma lag som senast, dock lämnas Bogg Hemma

Lelle-Erixson
Svensson-Pyrret-Pärsa

Lotvonen-Styf
Pääjärvi- Wadde-Tenki

Skogs-Jonsson
Axelsson-Bagarn-Sundh

Moe-
Drickasmirrnoff-Sonny-Lander

Konstigt att de lämnar Bogg hemma när det finns en plats för honom i laget, nä han är väll sjuk han, då i sånt fall!

Nej Tror Challe har det riktigt svårt att veta vart han ska placera bogg?

Men när Hynning är tillbaka tror jag han tar Landers plats

En femma med

Hynning-Sonny-Drickasmirrnoff tror jag stenhårt på!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nu förstår jag ingenting,

Att skicka iväg spelare inför transfer fönsret kan bara tyda på en sak, Dessa klubbar öppnar plånboken, för att ta in en spelare som kostar skjortan,

Linköping tror jag gör en denna ekonomiska lättnad genom att skicka iväg Fransson tll Lugano för nye keepern Noronen.
Dessutom hade LHC redan 9 backar under kontrakt.

Men varför Frölunda gör sig av med Söderholm finner jag ingen logik i, dock lär den logiken komma när Frölunda kommer presentera nya spelare, en ny center bl.a , där man behövt lätta på lädret rejät.

För att redan se ett barskrapat Frölunda och nu med bara 7 backar tyker jag inte ser ut som någon sluspelssatsning.

Nä holl koll på Frölunda där kommer det dimpa in spelare det kan jag lova, men vad och när det vet jag inte.

Men dagens trupp är alldelles för tunn för ett framtida slutspel.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Till morgondagens match emot Brynäs, kan det bli så att Challe har 14 fowards att välja mellan vilka två kommer att få stå vid sidan om isen imorgon?

Här är vad jag tror!

Pyörälä Sonnenberg Pärssinen

Pääjärvi Wandell Tenkrat

Svensson Bagarn Dicasmirro

Axelsson Bogg Sundh

Extra Lander, Samuelsson

Ja, och nu verkar Hynning vara tillbaka snart, känns som Nathan börjar bli överflödig.

Känns dock mycket skönt att se dagens center uppställning

Sonnenberg
Wandell
Bagarn
Bogg

Att vi inte hade denna från början!

Timrå IK > Timrå IK - Brynäs 2009-01-22
Ja, vågar man tror på denna uppställning nästa torsdag?

Timrå vinner denna!!

Målvakt
31, (15)

Första
Backar: 26-2
Kedja: 37-22-27

Andra
Backar: 23-36
Kedja: 91-13-62

Tredje
Backar: 29-3
Kedja: 19-33-14

Fjärde
Backar: 8-4
Kedja: 16-17-10

Extra: 51, 24,

Om Bogg åkte grillor idag lär han bli spelklar tills på torsdag:).

Nu snackar vi bred trupp.

Förhoppningsvis är Hynning tillbaka innan 31 januari, så Timrå slipper punga mera för Nate, han är inte bra!

But Micke is the center we always wanted! He's the maaan!!

Timrå IK > Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
dr-nix: I vilken situation fick Baganr klubba i ansiktet??

Timrå IK > Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: Vad snackar du om Backe har varit stabil på slutet inget av målen emot Luleå går att rädda, Idag skulle han tagit Vidells skott men Dragans var otagbart.

Förutom Vidells mål idag kan jag inte på rak arm minnas Backes förra tabbe, vilket borde vara ett gott tecken!

Nä, Backe har lyft sig och det har hela laget!

Nu ska vi bara till slutspel för nu har vi ett lag som ska kriga om guldet senare i år.

Fatta sen när Hynning och Bogg och Åke är tillbaka!

Timrå IK > Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
nixXz: HAn spelar bra, med en bra omgivning, han är som Martin Törnberg, bra när han får spela med bra spelare.

Tyvärr så kan jag meddela att Bagarn har utgått, anl vet jag inte. Detta sa Challe inför andra perioden.

I den andre perioden så det även ut som Pärsa skulle bli tvungen att kliva av efter ett hårt slag emot vänster underarm, men han var tillbaka lite senare, tyckte jag mig se.

Timrå Äger hela matchen och ska bara vinna detta.

Någon som vet vad som hände med Bagarn kan jätte gärna berätta det.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
dr-nix: Visst kommer det bli huggsexa om dessa tvillingar, och jag skulle hoppa av glädje om det skulle visa sig senare i vår att de skriver på för Timrå.

Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Bröderna ABBOTT har inget kontrakt med Rögle nästkommande säsong, men i dagsläget ser det ut som om de kommer fortsätta i Rögle, såvida de är kvar i Elitserien.

Detta har jag hört från olika medier!

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2009-01-15
Vilken kväll! Vilken match! Vilket MÅL! Vilken bjudning! Vilken kanon!

JA, så kan man sumera vinsten och ack så viktiga 3poäng.

Härligt Härligt

Nu rider vi på vågen och bara kör, så kommer slutspelet så sakteligen komma närmare vårat älskade Timrå.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rättese till mitt inlägg nedan.

JA det är en väldigt konstig situation, bara att hoppas på att dessa poäng "INTE" avgör för Rögle, i kampen om Slutspelsplatsen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JA det är en väldigt konstig situation, bara att hoppas på att dessa poäng avgör för Rögle, i kampen om Slutspelsplatsen.

Dock skulle detta oturliga förlopp med godkänt sparkmål för Rögle, och styrningsmål som blev bortdömt för Timrå, påverka Timrå och Rögles i fighten kring slutspelsstäcket om inte Timrå hade tappat 2-2 när det var 29 sekunder kvar.

Hade Timrå fått lika (2-2)i den matchen så hade Timrå idag haft 54 poäng och Rögle 52 poäng.

Så jag tycker ändå inte att dessa sparkmål är det som avgör att Timrå ligger 9:a och Rögle 8:a.

Så jag kommer då inte att skylle på att det är sparkmålen som avgör såvida Timrå kommer nia och Rögle 8: med 2 poängsmarginal. Anledningen är Timrå oförmåga att inte kunna vinna över Rögle. Man har en hemma match kvar emot dem och vinner vi då så är det lugnt!

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-01-03
Man ser en otrolig skillnad vad det gäller vilja och hjärta när man jämför dagens match.

Gud så bra Rögle spela i slutet, bara att applodera.

Nej Timrå, där rök slutspelsplatsen,

Timrå som lag har ofantligt många sprickor.

Rögle däremot där tar varje spelare sin roll till sitt fullaste allvar, och ja det är GROVJOBBARNA som får belöningen i slutet.

FY FAN säger jag bara Timrå, ni ger upp alldelles för lätt tackla mörsa och mörda motståndarna!!

NU ska det bara Ageras, detta håller inte längre!

SÅ tråkigt är det att se sitt älskade lag gå emot en kvalserie som kommer bli sten tuff, PGA IDIOTER i Klubbledningen!

TJ AVGÅ din sopa.

Linkan avgå din sopa

Carlsson avgå din sopa

Christer avgå din sopa.

Varför ska dessa herrar få lön, de gör sig inte berättigad till den, det gör ingenting, för att vända sjunkade skeppet Timrå IK.

Jävla nollor allihopa!

Det mest tragska är väll att så många så länge redan insett att detta lag behöver förstärkning.

SPARKA SPELARE OM pengar måste komma loss.

Nej eran då Timrå var ett topplag kommer ta många år att bygga upp igen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hoppas alla hade en trevlig Julafton igår.

Vaknade idag vid 10 tiden och första tanken som slog mig var Timrå och hur de kommer prestera framöver.

Jag vaknade med en mycket skön känsla i kroppen om att laget, nu med stjärnan Wandell, fysikern Styf, en hel Tenkrat och en Helt frisk Lethonen. Tillsammans med de övriga utvilade spelarna i laget, har skakat hand och verkligen tvingat varandra, att nu banne mig ska vi visa vad Timrå IK står för och vi ska ge valuta för pengarna.

Känslan känner att laget kommer agera som ett kollegtiv där alla jobbar för varandra. Spelaren kommer ta sin roll i laget på fullaste allvar, och verkligen jobba för föreningen och ledarna.

Timrå presterade bättre förra uppehållet, nu är det dags att visa att man kan prestera som bäst under en längre period. Som Wandell sagt i ST. Det är dags att hitta jämnheten i spelet, och det är just denna känsla som jag fick när jag vaknade idag, bara att hoppas på att den är sann.

Expressen utalade sig hårt, kring challe och vårat älskade Timrå, och visst är man kan man hålla med om att Challe är värd ett bättre lag, för det lag han förfogar över kan prestera så otroligt mycket bättre bara man gör det tillsammans och hjälper varandra ute på isen.

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
Äntligen ett positivt besked och ärligt och konkret, se och lär TJ.

Artikeln handlar om att Timrå troligen är helt skadefria!

Tenki enda frågetecknet!

Timrå IK > Sv: Silly season 08/09
KniveN: Varför uttalar sig ens TJ om dessa saker gällande Niinimaa och Ward.

Är det inte Linkan eller Carlsson som ska göra detta, det är väll ändå de som jobbar med att värva och leta spelare.

TJ ska inte ha något med detta att göra!

Vi vet vad han vill och det är att hålla i pengar, vilket gör att ingen ens vill höra TJ:s åsikt. Hans syn på Timrås situation är mycket ointressant, i och med att hans åsikt inte till tillstymmelse har för avsikt att hjälpa Timrå uppåt i tabellen, är hans talan värd noll i mina öran.

Håll käften TJ och låt oss fira en trevlig jul utan att tänka på hur dålig du är för TIMRÅ IK.

Gör ditt jobb, och lägg dej inte i sportchefernas arbete, de ska endast uttala sig om eventuella spelare. Det du ska göra vet jag inte men sluta snacka dynga i pressen, till att börja med!!!!

Att du går ut i tidningen och säger att Timrå IK har sålt mer än man beräknat i en artikel. sedan att du idagsläget vill spara varenda liten krona, får dej att framstå som en lögnhals, och det är denna dynga vi inte vill att du sprider om Timrå IK, Du ljuger för alla och försätter alla intressenter för Timrå på pottan. Jag är i alla fall trött på att höra ditt trams!

Kom med kontreta förslag, som LULEÅ. De har i alla fall gott ut och sagt att de inte har pengar och kan där med inte värva, ligger Timrå i samma situation så tycker jag Timrå ska stå för detta och vara ärliga för första gången!

Jag kräver konkreta och ärliga svar inget mera hysshyss

Ps. Nu tror jag nog att Luleå fått in lite pengar i och med att de ligger där de ligger, men kanske kan deras uttalande påverkat att de ligger där de ligger också, b.la. så vet truppen att det är upp till dem om de ska till slutspel, det kommer inte komma någon mesias. Kan kanske vara bra att vara lika tydlig till Timrås spelare så att de vet vad som gäller. Hoppas alla förstår detta ex. DS.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bra PR för SVT detta, vilket skämt detta är!!!

Seriöst man kan bara inte göra detta, visst det är Channel one cup, och det lär väll inte vara speciellt många intresserade, men ändå.

SVT lerver upp till sitt riktiga namn

Sveriges Värsta TV!!!

PINSAMT RIKTIGT PINSAMT!!!!

Nu ska jag personligen sprida detta negativa rykte om SVT och se till så att de får ännu färre TV-tittare!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Berglund: Ja det är riktigt illa detta, Kommer inte heller in på SVT Play.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Första
Backar: 26-2
Kedja: 37-13-62 Här vet vi vad vi får!!!

Andra
Backar: 23-36
Kedja: 19-33-27 Björn ska ges chansen, han spelar bättre med bättre omgivning, sedan tror jag det skulle vara bar att spela Hynning med Bagarn då de nu spelar i trekronor tillsammans, samt att femman med Svensson-Bogg-Pärssinen kan spela ihop sig under ledigheten

Tredje
Backar: 29-4
Kedja: 7-17-10 Varför inte Challe prova, de spelar ju i Channel one cup nu, ex sundh.

Fjärde
Backar: 8-24
Kedja: 16-11-51 Checkingline


Är det detta lag vi får se emot SAIK månne,

Jag tycker man ska flytta ner Hynning till tredje kedjan, och spela Björn tillsammans med Bogg och Pärssinen. Detta grundar jag på att Björn presterar bättre om han får en bättre omgivning.

Sedan tycker jag Hynning måste få sig en varning för han är alldelles för loj i det deffensiva spelet.

Nej med Wandell och Styf tillbaka till laget har jag mycket svårt att se att Timrå kommer värva något.

Nej detta är Timrå och vi ger aldrig upp, längtar tills den 26:e då allt drar igång igen!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Är väll att räkna med att Backe står i tredje perioden, sedan tycker jag Bagarn precis klara godkänt, Han har en svag 3:a inför tredje.

Hynning tycker jag inte visar sin rätta sida,han ser oinspererad ut och vill inte alls hjälpa till i egenzon, han har presterat en 1:a så här långt. Han ser lika slö ut som ismaskinen gör i pausen. ett jämt lunkande som suger att titta på. Hynning måste upp bra många snäpp. Han är en stor besvikelse.

Nej, ingen lyckad match för Sverige detta.

Yepp Backe ställer sig mellan stolparna!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tänkte påminna om att idag möter Sverige tjeckien och Sverige har med tre spelare från vårat älskade Timrå.

Bagarn och Hynning kommer att kampera ihop med F.Pettersson från frölunda i en tredje kedja, Backarna de spelare ihop med är Viklund och Hedman.

Om Backe eller Modig står vet jag faktiskt inte hoppas på Backe så kan ha ev få stå sista emot Finland!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TobiasThyr: SVT det enda som står är att Timrå räknar med att Wandell kommer för man har inte hört någonting annat. Givetvis är det bra att man inte hör något för då kan det bli så att han kommer tillbaka, för det var vad Dallas sa när de kallade tillbaka honom.

Men å andra sidan så kan det vara så att Dallas väntar in i det sista och utvärderar hans prestationer fram tills den 19:e. Dallas kan lika gärna ringa 19 kl 05.00 på morgonen och säga att vi inte skickar tillbaka Wandell.

Varför kan inte Linkan ringa pch fråga, eller har Timrå inte ens råd att ringa utlandssamtal.

Kan ju vara bra att veta hur Dallas resonerar, om det ska skicka tillbaka honom borde de redan nu veta på ett ungefär om man kommer tillbaka, dock skulle ett sådant samtal, vara aningen mer betryggande att utgå ifrån, än att kvällstidningarna antar att honom ska komma tillbaka i och med att de har värvat en ny center.

Timrå IK > Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Hahl Bundy: Vad bra, då är inte inte bara jag som känner som jag gör :)

Min fråga är hur länge ska man orka hoppas, snart tar lidelsen över och det går ut över jobbet och ens sociala kretsar. För tillället är jag mer bitter än glad, och tyvärr tror jag att hur Timrå presterat spelar en stor roll.

Det går inte en dag utan att man tänker på hur mycket man lider med laget att det ligger där det ligger samt att laget aldrig fått chansen att visa vad de skulle kunna prestera med en motivirande spelartrupp som har målsättningen topp 4.

Timrå IK > Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Nej, det är nog bara att glömma värvningar, inget har hänt på 8 månader, vad talar för att något ens skulle hända, speciellt när TJ går ut pch säger att det inte finns några pengar, samt att våra sportchefer åker på roadtrip till Finland för att titta på spelare för nästa säsong,

Nej jag tror faktiskt att den interna målsättningen har ändrats, Timrå ska hamna där man ligger nu i ingemansland, och detta ska man göra för att spara pengar och ha en enorm budget för nästa år, då målsättningen är SM-Final. Tror förenigen i sig redan nu insett att vi aldrig kommer nå den framgång som skulle behövas för att ha råd att värva en klass back samt klass center. Bara för att vi får en två nya gubbar tror inte jag kommer betyda att Timrå kommer spela en semifinal.

Om de facto att Wandell kommer tillbaka, samt att Timrå har värvat en center och en back av klass tror jag Timrå som bäst kommer åka ut i en kvartsfinal. Motiverar 2 hemmamatcher intäkter för två klassvärvningar.

Nej med det lag vi har kommer vi hamna ovanför kvalstrecket men vi kommer också ligga under slutspelssträcket.

Nej jag tror vi kommer att få genom lida resten av denna säsong och allt över en 9:onde plats får vi se som en stor BONUS.

Låter det som jag är uppgiven, då kan jag tala om att det är jag.

Ingen annan än jag skulle vara hur glad som helst om mitt resonemang ovan kommer visa sig felaktigt.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-12-11
TobiasThyr: Ja vad hände med Pärssinen????

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-12-11
Modo vann i sudden

Djurgården vann i sudden

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
htikare: Håller med gillar inte heller Challes uttalande om att han liknade A-laget med vårat J-20 igår

Iför Tredje perioden sa att exakt, att det ser ut som ett J-20 lag spelar där ute och klangen i rösten var Negativ.

Kalle och Niklas som var komentarer undrade vad Challe hade emot Timrås J-20.

Nej Challe, genom dessa uttalanden församras ditt förtroende som ledare, du ger negativ marknadsföring för föreningen Timrå och du får spelarna och ledarna runt laget emot dig. Nej Challe måste Sparkas, han ärvarken bra för klubben eller för laget! Sätt Nygge som Headcoach och Carlsson som assistrerande!

Som någon tidigare sagt, vi har spelat 30 omgångar.

VI har lyckats ta två 3 poängare i rad som max och vi har endast lyckats med detta en enda gång. Detta är Skamligt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Inför matchen igår, frågade reportern Challe om hur viktig denna 6-poängsmatch var, han sa den är väll lika viktig som 3 poäng i den första omgången i 30 omgången som i den 55 omgången. Nu kan man inte säga hur viktig den är det vet man inte förrens efter åt!

Nej klart man inte vet det, men frågan om man tar allvarligt på stunden allvar genom att resonera så! Och tyvärr Challe men i och med denna förlust så har förtroendet för dig som Tränare blivit noll hos många supporters.

Allvarligt talat hur många "Viktiga" matcher har Challe lyckats vinna, Ingen i min mening. När en match spelar extra stor roll så förlorar ALLTID Timrå, Challe är en riktigt dålig ledare, han kan inte få laget att prestera som bäst när det gäller som mest, detta syndrom fanns även förra året.

I och med förutsättningarna inför gårdagen, att om vi vinner ligger vi 8:a samt har 10 p till 12 platsen. Utifrån denna fakat visste jag att Timrå kommer att förlora, för detta sker ALLTID!!!

Det skrämmande hur knallsäker man kan vara på en förlust, Detta tyder på som jag sa tidigare att detta alltid händer!!! Detta är skrämmande.

Utifrån att matcherna bara kommer bli viktigare och viktigare kan vi nu redan veta att Timrå kommer spela i kvalersien till hösten.

Dock finns det en räddning och det är att sparka Challe, samt värva 3 riktiga karaktärer som vet vad som krävs och som alltid ger sitt yttersta.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå har under denna säsong tappat dessa spelare

Makiaho
Hedström
Wandell - inse han kommer inte komma tillbaka.

samt att Styf varit borta alldelles för länge för att inte ha blivit ersatt.

Vad har kommit in Bogg

Vi måste ersätta Wandell och Hedström.

Makiaho anser jag blev ersatt genom Bogg.

Vi snacka två klass forwards som ska in i truppen.

Sedan tycker jag inte ledningen ska vara så blåögd och tror att Wandell kommer komma tillbaka till den 19:e. alla vet väll hur finurligt oärliga NHL-lag kan vara.

Denna säsong känns som en riktigt dålig film, man ser filmen men man dras med plågor och hoppas att slutet kan bli bra, men allt som oftast är filmen slut lika dåligt som handlingen.

Nej Timrå är ett stort FIASKO denna säsong.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Har tänkt på en sak, om man har fullsatt varje match, borde men inte kunna få in mer sponorpengar då, i och med att fler är i arenan och ser reklamen.

Borde man då inte kunna sänka priset lite på biljetterna för att sedan täcka upp den förlusten med sponsorintäkter. Detta borde vara en lösning som gynnar både publiksnittet, samt att sponsorer vet att männsikor ser deras reklam.

En annan fundering, då man inte hör något alls kring våra sportchefer, kan det vara att de lagt locket på och inte vill prata, i och med att de nu börjat förhandla med spelare, och att vi snart kan hoppas på några nya namn in i truppen.

· 26 ·