Historik
Föregående · 4 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
{10322}: Lite roligt mitt inlägg blev borttaget när det var en tolkning av något som faktiskt är sant. 😂
Något som jag om jag var Modo supporter dessutom skulle vara rätt nyfikna på varför man äter Pizza Hut på resan.
När jag åkt med idrottsresor har man alltid ätit typ husmanskost eller liknande. 🤷🏻
Något som jag om jag var Modo supporter dessutom skulle vara rätt nyfikna på varför man äter Pizza Hut på resan.
När jag åkt med idrottsresor har man alltid ätit typ husmanskost eller liknande. 🤷🏻
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
"När Boyce gör mål vinner Timrå" gammalt Timrå IK ordspråk!
+ 19
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Måste varit pizzan från pizza hut igår som satt kvar i benen idag på Modo...
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
... så valde Karlin lunchrestaurang idag för Modo på väg ner till Karlstad. Vart ett stopp på Pizza Hut i Skönsberg... 😅
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Jag håller inte med, det finns många bevis(inklusive oss själva) att det är lätt att hamna i problem om man hela tiden dansar på en tunn ekonomisk lina.
Det är klart det är jobbigt när man i starten successivt ökar kraven på eget kapital men när det väl satt sig tror jag inte att det kommer vara ett problem.
Det kommer även förhindra stora kortsiktiga satsningen då omsättningen styr det egna kapitalet.
Det kommer gynna de lag med stabil omsättning och bra organisation. Inte säker på att Timrå med tiden kommer förlora på det. Nu ligger vi lågt bland annat pga en del historiska laster som fortfarande tynger.
Det är ju människor på kansliet och vi supportrar som ytterst blir drabbad av en jojoekonomi.
Det är klart det är jobbigt när man i starten successivt ökar kraven på eget kapital men när det väl satt sig tror jag inte att det kommer vara ett problem.
Det kommer även förhindra stora kortsiktiga satsningen då omsättningen styr det egna kapitalet.
Det kommer gynna de lag med stabil omsättning och bra organisation. Inte säker på att Timrå med tiden kommer förlora på det. Nu ligger vi lågt bland annat pga en del historiska laster som fortfarande tynger.
Det är ju människor på kansliet och vi supportrar som ytterst blir drabbad av en jojoekonomi.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Det jag tar med mig mest från dagens match är de hårda passningarna med precision. Det är nästan som att drömma sig tillbaks till Coma lockoutsäsongen. 😊
+ 6
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
bar mofftak: Utvisning ligger ju kvar trots mål, borde väl vara samma med mål… 😂😂
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Dessutom lite intressant att man kan spola i livesändningen samt pausa på en Iphone/AppleTV men inte på en Android telefon/TV då man bara kan se live… 🤔
Fick leta fram min gamla Apple-TV igår när jag tittade friidrott…
Fick leta fram min gamla Apple-TV igår när jag tittade friidrott…
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
angeroath: Förutom att Red Bull har en hel del verksamhet kvar i Ryssland(omsättningen på 1 miljard) samt att de sponsrar ryska idrottare…
Det gör att jag klarar mig från att dricka Red bull iaf…
Det gör att jag klarar mig från att dricka Red bull iaf…
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Knass: Personligen hatar jag inte Modo, däremot mår jag alltid fysiskt dåligt när vi möter dem(efter 2007). Därför är det ett lag jag har svårt för och kommer alltid ha det.
Sen har jag svårt för Löven och Djurgården, jag har alldeles för många gånger bevittnat livematcher borta mot dem med förlust som resultat. Tror nog jag kommer vända mig i graven om någon skulle nämna Beljavski i närheten… brr
Men hat? Nä, inte jag iaf…
Sen har jag svårt för Löven och Djurgården, jag har alldeles för många gånger bevittnat livematcher borta mot dem med förlust som resultat. Tror nog jag kommer vända mig i graven om någon skulle nämna Beljavski i närheten… brr
Men hat? Nä, inte jag iaf…
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Grattis! Hopps det blir bra matcher nästa år!
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Andersson: Det är först i år jag orkat bry mig så pass mycket att jag reflekterat att det är ”Klockan slår” de sjunger. Alltid tyckt det låtit som ”Hugg och slå”, insåg att det knappast var så men som sagt har jag liksom inte orkat bry mig tillräckligt för att ta redan på det. 🤣
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Såhär slut är man ju normalt bara efter Timråmatcher…
Ska bli spännande att se vad DIF gör av det sista momentum, om de kan spinna vidare eller om de faller ihop helt.
Ska bli spännande att se vad DIF gör av det sista momentum, om de kan spinna vidare eller om de faller ihop helt.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Visst har du en poäng, frågan hur man ska tänka om inte pengarna finns för den spelare du önskar? För de pengarna kanske vi kan satsa på en till på Svensson nivå.
Men inte en dubbelt så dyr tvåvägsback för första backpar.
Men inte en dubbelt så dyr tvåvägsback för första backpar.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Det beror mycket på vad vi skulle betala för honom.
Jag tror inte han skulle kosta speciellt mycket med en hög potential.
Säg att han skulle fått 80-100000 i Timrå, vad kan vi få för samma summa som har en möjlighet att spela som topp 4 back? För den toppen har han. Ingen större risk heller då Modo säkert tagit tillbaks honom alla dagar i veckan.
Men klart det är en chansning, men vi måste nog ibland chansa på vissa spelare om vi ska kunna ta nästa steg om vi har kvar basen som kom förra året.
Jag tror inte han skulle kosta speciellt mycket med en hög potential.
Säg att han skulle fått 80-100000 i Timrå, vad kan vi få för samma summa som har en möjlighet att spela som topp 4 back? För den toppen har han. Ingen större risk heller då Modo säkert tagit tillbaks honom alla dagar i veckan.
Men klart det är en chansning, men vi måste nog ibland chansa på vissa spelare om vi ska kunna ta nästa steg om vi har kvar basen som kom förra året.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag som inte trodde färg kunde torka fortare… se vad fel jag hade. Hänt mer sista 10 minuterna än resten av matchserien… 😅
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: var inte det vår argumentation när vi var i HA också? 😂
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Man funderar hur det är möjligt att det faktiskt finns en del bra hockeyspelare i bägge lagen… 😂
Föregående · 4 · Nästa
Jag är nog skadad när det gäller kost och hur det påverkar kroppen. Där har nog hockeyn en hel del att jobba på fortfarande. Oavsett klubb och om det är pizza eller alkohol...