1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-11-17

« · 2101442 · » Till forumet


Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Jag skulle vilja veta varför vi har Björns spelidé när Björn coachar Leksand?

En spelidé som dessutom kärvar så fort förstalinan har en dålig dag. Det var ju lagets största svaghet i fjol för er som även minns de mindre bra insatserna. Tendenserna var med andra ord rätt tydliga att det skulle bli svårt att spela på samma sätt fast med sämre spelarmaterial. Speciellt när man väljer att värva spelare som ”kanske kan bli succé”, ”är under utveckling”. Eller har gjort det bra i nån b-liga.

Enda lösningen just nu är att uppgradera med en ny tränare som får ut max ur vår beiga trupp (lycka till). Sedan fylla på med kreativa centrar som inte är chansvärvningar. Värvningar som vi borde ha landat för flera månader sedan. Värvningar som våra närmsta rivaler uppenbarligen inte har några problem att hitta.

Som ni kanske märker så är jag extremt bitter just nu.
Att som stolt Modoit behöva inse faktum att lag som Oskarshamn och Leksand rånar och indirekt degraderat oss till ett bottenlag i Allsvenskan utan att behöva spela om det är svårt att smälta. Klubbmärket och alla Modoiter förtjänar bättre. Jag hoppas det finns karma där ute som ger oss något att glädjas över snart, för så här får det inte fortsätta.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Det enda som skulle ändras till denna säsong var aggresiviteten i egen zon. Är det där man inte har hittat rätt avvägning? Att man blir för passiva och krymper i boxen vilket också omöjliggör snabba uppspel. De gånger vi spelar bra är det ju inte så att defensiven fungerar mycket bättre utan snarare att vi slipper spela definsivt p.g.a bra forecheck.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Ogie Ogilthorpe: Jo, jag har inte velat använda den ursäkten, men jag tror att exempelvis Olhaver har det väldigt jobbigt mycket pga av det. Framförallt sedan Nieminen klev av så är det korta, intensiva pass med väldigt högt tempo. Nieminen och många andra (och Modo historiskt) kör typ 120 minuterspass. Då orkar man inte hålla fokus och man kommer heller inte alls köra lika många max-åkningar.

Normalt ser man en nedgång hos de spelare som ändrar sin träning så. Jag vet inte om man fortfarande kan hävda att man är i den perioden eller om vi inte redan borde vara vana vid den träningar med tanke på hur lång tid det gått sedan vi gått på is. Dvs, jag vill inte använda det som ursäkt. Det är heller inte förklaringen till att spelsystemet inte fungerar.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Vårt sätt att spela kräver en hög maximal syreupptagningsförmåga. Då måste man träna så. Under en längre tid.

Jag tror många spelare är snabba, med hög maxstyrka och spänst. Men de orkar inte jobba med den intensiteten i ett helt byte. De har inte spelat så förut, och inte tränat så heller.


Att fysen satt sig sedan säsongen 2018/2019 var nog en stor anledning till framgångarna ifjol.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Verkar inte finnas någon som helst rak linje i MoDo:s sätt att spela, gårdagens match lämnar mig ledsen och förvirrad, orkar snart inte kolla en match till, blir bara ännu mer besviken....
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Hockeyoraklet: Tycker väl inte att man bara kan skylla på backarna heller. Jag tycker att vi blir så koncentrerade långt ned i banan att vi inte kan trycka ut forwards när vi vinner puck. Det finns helt enkelt ingen med fart som kan tvinga motståndarna att åka hem och på så sätt lämna ytor för våra uppspel.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Modo har ju väldigt svårt att spela sig ur egen zon och tappar man puck där ofta så får man ju långa anfall mot sig och då kommer baklängesmålen mot vilket lag som helst i den här ligan. Ni hamnade i samma trubbel mot Väsby också och dom är, sammantaget, helt överlägset klappkassa. Ni får trösta er med att det kanske blir lite bättre när ni får tillbaka spelare på backsidan.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Nucky: Han känns lite mätt. Blandade ihop honom med Staffan Lund, vilket är den jag vill ha i sådana fall.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Håller med, då vi varit bäst är när vi får stopp på motståndarna redan i offensiv zon. Att vi står och faller med vår forecheck just nu, för så fort den inte fungerar faller defensiven hela vägen in i eget mål med världens minsta box. Utan forecheck saknar vi helt vettiga ingångar i offensiv zon och vi blir nollade.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17 Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Robin Ztorken L: Som enögd ser jag också bara trepoängaren, inget annat.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Sven Tuta: Den här insatsen är så dålig att den inte ens kan bedömas utifrån normala kriterier.
Hur det bara kan få se så uruselt ut är en gåta men det enda svaret är nog så att vi inte är bättre, tyvärr.
Vi ska vara glada att vi fick med oss tre poäng hem ifrån denna bortaturné, jag hade inte förväntat mig en enda.
Alltid något positivt
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov: Jag tycker inte alltid att BH visste vad han gjorde, som försvarsspelet i vissa delar. Däremot var han så engagerad och övertygande att man ändå köpte det. Jag kan tänka mig att man som spelare kände samma sak. Gör jag bara som BH kräver kommer det att fungera.

och jag tar väldigt gärna Stefan Lundh som varit i BIK.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov: Saknar BH’s analyser. Märktes så väl att det fanns en tanke bakom allt.
Såg en intervju med Glader i början av säsongen.
Han sa att de då suttit ner och analyserat matcherna som varit och vad som gått fel. De kom då fram till att man dragit på sig för mycket utvisningar.. en analys vem som helst hade kunnat sätta. Hoppas såklart de var mer ingående än så, men jag reagerade iaf på att man såg så enkla lösningar.

Känns som att Omark är rätt kunnig, gillar hans analyser. Men frågan är hur stor plats han tar.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K:
Intrycket var att BH verkligen visste vad han pysslade med, ”gör vi såhär så kommer vi nå dit”. Han hade också bra koll på vilka typer av spelare som behövdes för det och hur han skulle utveckla spelarna. Styf lärde sig mkt av BH men intrycket är att tänker ”hur skulle Björn ha gjort” snarare än att han är säker på sin egen idé. Han har i vissa delar av intervjun uttryckt sig lite som Björn har gjort.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: Det är ofta så. Inte sällan börjar vi de tio första minutrarna med hård forechecking och väldigt bra skridskoåkning, för att sedan ramla ned i någon bekvämlighet där intensiteten och det fysiska spelet försvinner.
Vi har verkligen inget lag som man lira ut motståndarna, som förstakedjan kunde ifjol. Det enda sättet vi kan fungera som lag är att utnyttja det vi rimligen är bäst på i hela serien, dvs åka skridskor. Vi har ju massor av riktigt bra skridskoåkare, som tyvärr mest glider omkring.

Jag tycker att Styf kan vara lite arrogant och ha en liten besserwisser-attityd. Det hade förvisso även BH, men jag tror att BH har mer utstrålning och därför kommer undan med det bättre.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Clay.2: Vi vet inte vad som sagts bakom kulisserna. Han kanske pratar för döva öron, så det här kanske nästa steg att kommunicera med dessa döva öron. Om så är fallet så känns det väl fel att göra det offentligt. Hur är Styf som ledare, har han flocken med sig? Hur är stämningen i truppen numera, ingen tränare och ett spel som inte sitter efter alla månader?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Basti: håller. Känns inte som spelarna går till fullo alternativt förstår speliden. Var en extremt kort stund i matchen igår de tog det fysiska jobbet. Direkt fick de press på vita hästen i deras zon. Men det var en extremt kort stund i matchen för en annars totalt värdelös match. Känns lite som att många inte har vilja,orken, motivationen att göra jobbet till max. Eller så är vi inte bättre än såhär men vill inte riktigt tro på det.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Clay.2: Vad tror ni om Stephan Lundh som tränare? Har en ok karriär, och gjorde det väl rätt bra sist han var i HV71
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Clay.2: Ja, det där är en horribel intervju. Jag vet inte var jag ska börja. Inte konstigt att inställningen är som den där.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Bad_Brett: Dock är det ”grannens grabbar” som skapat hypen och ryktet Modo har i hockeyvärlden.
Europas mest kända klubb, och inte fan beror det på några mediokra Albin Lundin-värvningar iaf.
Tycker man gör rätt som har lite extra tålamod med våra egna talanger.
I övrigt håller jag med dig på varje punkt.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Knafus: Att skylla på spelarna är lätt och göra sig själv till oförstående till problemet , han vet säkert var problemet ligger.
Känns som man vill skylla ifrån sig sina prestationer hos många .
Nu finns det även skador och en avstängning i fatet och sedan är det inte bara att ändra och sedan är det bra på en gång .
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Tror han menar arbetsinsatsen och inställningen från de ledande spelarna, och det har han rätt i. Även om Styf såklart är ansvarig.

En av frågorna han får tycker jag beskriver gårdagens match väldigt bra:
”Vad är det som oroar dig mest, är det att ni är så uddlösa eller att ni är så tunna på backsidan?”😆
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Knafus: 7-0 mot BIK blev det. Klart största förlusten ifjol. Den mot Timrå var målmässigt jämn ända in i tredje och rann iväg litegrand i slutet, så den räknar jag inte riktigt på samma sätt (och då var marginalen också mindre).

Mot Löven så var faktiskt inte förstakedjan så dominant som mot många andra lag, utan då spreds målen bättre över kedjorna.

Men, jag tror framförallt att BH stod för tydlighet. Alla visste efter ett tag vad man skulle göra. Han var nog också mycket mer karismatisk än de två vi har nu. Visst är Omark en trevlig prick, men jag skulle knappast reagera på samma sätt av hans hårtork.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Knafus: Varför gick Peters ut? Var han skadad eller kände han vartåt det barkade och Ville inte sabba statsen mer än nödvändigt? Min känsla var att han såg lite hämmad/ dmpad ut i aktionen. Nån som hört nåt?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Jag kan ha fel om att spelidén är otydlig. Det verkar inte som att spelarna följer den i alla fall. Segrarna mot löven och många andra lag förra året ser jag som ett resultat av en glänsande förstakedja som slog de flesta rekord som finns. Kemi snarare än spelidé då de var fantastiska. Dessutom hade ni BH som var en mycket bättre coach med ena foten i spelidén. Håller med om att Styfs uttalande är märkligt. Spelarna kämpar nog järnet men är osäkra på vad de ska göra. Har dessutom en extrem press på sig så det är tränarens uppgift att gjuta mod i dem. Tränarbyten ger Ofta en positiv effekt som håller i Sig i några matcher. Sen är det tränaren som måste få Justera och få en ny struktur att sätta sig. Igår kändes det som att detta inte funkade alls. Å andra sidan förlorade ni även förra året med typ 7-1 mot BiK och stora siffror mot TIK någon gång. Kommer inte ihåg att det såg såhär vilset ut då. Om backarna och Kaut kommer åter så lär det se bättre ut men det hjälper nog inte att som Styf gå ut på,detta viset.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Nesse: Det är förmodligen för att man i väldigt många år bytte tränare varje år då man var missnöjd. Nu vill man istället plocka in en tränare som ska foga sig in i systemet för att få kontinuitet. Det hade självklart varit oerhört mycket lättare om vi inte tappat varenda ledande spelare.

Jag tror också att tränarduons bristande rutin är ett stort problem. Styf kör säkert lite som Hellkvist gjorde, men utan samma pondus och självklarthet så framstår han som lite osäker och bortförklarande. Hellkvist hade kunnat säga samma sak som Styf gjorde igår (ja, en av Hellkvists sämre sidor är att han skyller på spelare), men det hade i alla fall för mig känts som att han automatiskt hade haft rätt.

Men, får vi bara tillbaka Kaut, en högklassig center och några backar så ska vi absolut ta AIK och Väsby tycker jag... Kanske är det den riktiga vändningen.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Knafus: tror tyvärr det kommer att bli en kamp om att inte åka ut. Karlin skulle förmodligen vara en bra tränare i det här läget. Överpresterar i princip säsong efter säsong och hittar spelsystem som funkar utifrån den trupp han har att tillgå.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: jag är en av de som varit lite tveksam till spelidén. Det är främst p.g.a. tränarbytet, att det satte Styf, Omark och Glader i en sits där de var tvugna att ta onödigt mycket ansvar i jämförelse med deras kunnande på den här nivån. Tycker det hade varit enklare om den huvudtränare man plockat in fått ta hela ansvaret.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: kan hålla med...att hänga ut spelare, även om han visserligen gör det diffust genom att säga ”ledande spelare”, är väl något man borde hålla internt och istället ta på sig allt ansvar själv som den ytterst ansvarige.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Knafus: Jag förstår verkligen inte hur folk kan ifrågasätta spelidén hela tiden. Den är snudd på exakt samma som St6f kört i två år med BH och som Omark och Glader jobbade i lite kortare tid. Den räckte för att aldrig förlora mot Löven undrr ordinarie tid ifjol, vilket var en rejäl bedrift.

Problemet är att den inte är förankrad i laget. Tränarna har inte fått den att sitta hos de flesta spelarna, utan de är vilsna på isen.
Jag tycker att Styfs utspel är ett dåligt sätt att bortförklara sig. Vilka förstår inte hur man vinner i allsvenskan? Corrado, Lindgren, Hepo, Mikkelson osv? Den som är ytterst ansvarig för att de ska jobba hårt efter den gameplan är Styf. Hans jobb är inte att skylla ifrån sig på spelarna endast, utan det vore förbannat klädsamt med lite självkritik från tränarhåll.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Steken84: Det är ju också upp till tränarna att få ut kunnandet ur spelarna. Om spelsystemet inte sitter ordentligt förankrat hos spelarna så krävs en stark insats för att vinna. Bra lag med bra system förlorar inte med 7-0 trots en tam insats från spelarna.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gusse: Glader har i alla fall ett festligt namn, roligare än Sundlöv.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Knafus: sen är det ju så att Glader fick en skitsits i och med att BH försvann. Menar inte att han är oduglig utan att det är tufft att fixa detta med en lite begränsad erfarenhet.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Jag håller oxå med styf i analysen.
Titta på 3:e perioden hemma mot ssk där man vänder 1-3 till 4-3 eller mot bik borta 1-3 till 3-3. Dom prestationerna visar att det finns ett kunnande i truppen. Problemet är ju att de prestationerna kommer alltför sällan. Det är upp till spelarna att kriga och vinna matcher.
Gå ut till truppen och låt dom veta att det inte är spelarnas marknad och att stora förändringar kan ske om man inte visar att man vill vara här och spela
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gusse: MoDo skulle nog ha gynnats av en tränare som likt Karlin eller Kenttä visat Dokumenterade kunskaper i att tilldela rätt roller i ett lag utifrån en tydlig filosofi. Modo gick in i säsongen med förra årets succé i tankarna. Fansen såg sig som ett topplag vilket smittade av sig på tränare och spelare utan att man prövat gruppen i skarpt läge. Det som hittills varit klart är att Glader gjort ett antal missar i formeringen av laget. Ville och Gagnon är såklart de största men som många Modoiter skriver så har kvaliteten på ganska många spelare varit klart under den förväntade. Visst man kan skriva att den spelaren hade varit klart bättre om laget varit stabilare. Men laget är inte stabilt på grund av att spelarna håller för dålig nivå. Tränaren håller för dålig nivå. Spelidén är inte tillräckligt bra/ tydlig/ förankrad. Hela denna situation är jag som lövare plågsamt medveten om. Känner väl igen fenomenet oprövad sportchef, dåligt producerande spelare som förväntas producera, fansens orimliga uppfattning om hur bra man är, tränare som kanske är bra men inte lämpade för detta uppdrag.
När Kenttä kom så visste vi att det skulle ändras. Vi visste att han var bra på detta. Inte att han var så bra som det visade sig men innan det så hade vi hela tiden otur och missflyt. Om bara laget varit stabilare och hade våra spelare varit bättre.
För att vända detta till MoDos fördel så måste Glader prestera. Pressen ligger på honom att få in en tränare som kan formera om laget och hitta rätt roller så ni får utväxling på spelarna och att de blir säkra i hur de ska spela. Nu är det Ad hoc och de tillfälliga tränarna är inte rätt personer att vända det hela. Det blir en intressant höst. När Lindgren, Kaut och Heponiemi försvinner så är det också ett riktigt skarpt läge för Glader att hitta rätt spelare.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Sven Tuta: Jag tycker det var bra svar av Styf..det är den känslan jag har också, det är ju i första hand inte tränaren som kan ändra detta. Det är ju hur spelarna uppträder.. Det ser ut som dom ej förstår att du måste ha 110% fokus, smälla på, vilja ha puck och vilja vinna till varje pris! Det känns ängsligt o ointresserat ut och som att någon annan får ta tag i detta..
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gusse: Blir lite fundersam när man läser intervjun med Styf. Hans förklaring varför det inte fungerar är märkliga, ”som inte förstår vad som krävs för att bli ett bra lag”! Men, hallå. Det är väl yrkesmänniskor vi pratar om som inte förstår vad yrket går ut på. Kanske dax att byta yrke för de som inte förstår🤔
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gusse: Grattis på födelsedagen 🥳
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Kunglouie: Nu tror jag faktiskt mer att det blev fel med tränare och träning än att Glader är en dålig sportchef. Jag vill behålla Glader för jag tror han kommer bli en bra sportchef med tiden. Tyvärr var hans största misstag att rekrytera fel tränare. En tränare som kom sent och alla spelare och ledare kom snett in på säsongen. Nu är det upp till alla att fixa till detta. Och som Bad Brett sa så kan det bara ordnas med hårt jobb och vilja

En bra center kan vi värva, annars så tycker jag vi skiter i fler värvningar. Ska vi få ihop det nästa år så måste först och främst denna grupp få ihop det..
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Bad_Brett: Att ha en bra sportchef är absolut viktigast. Oskarshamn hade ju Per Kenttää, som i princip är en garanti för framgång. Med PK vid rodret är det snabba ryck, han är en handlingskraftig man med huvudet på skaft som fixade upp OIK snabbt till SHL. Nu sitter han med större börs och egentligen mycket större och bättre förutsättningar uppe i Umeå.

Högst troligt hade han tagit upp Löven förra året, bara corona kunde och kan stoppa honom detta år. Tror inte Timrå rår på Löven, det är ett stort spöke. Nä, hans track reckord är tämligen imponerande, vilket han har visat sedan det började i Asplöven.

Nu vet jag inte vem vi skulle kunnat tagit in som SC istället för Glader. Dock är ju sannolikheten för att vi snabbare kunnat nå framgång om vi tagit in en erkänt rutinerad och meriterad sportchef. Glader gör nog så gott han kan, för han har ju sin erfarenhet inom damhockey. Herrhockey kontra damhockey är mils-vid skillnad i mediautrymme ,ekonomi och konkurrensen på spelarmarknaden.

Efter att vi nu går in på den femte säsongen i HA börjar tålamodet få sig en törn. Frågan är ju hur länge sponsorer och supportrar orkar stötta. Vi vill ju gärna se framgång i en relativ närtid. Bortsett från förra säsongen har det inte fått jublats så mycket hittills. Men vi får som sagt vänta och se. Nu är det upp till bevis för Glader att pricka rätt med värvningarna härnäst. Då kan detta förhoppningsvis bli bra i slutändan.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Bad_Brett:
Wrods bro!!!😚😚
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
hockey_21: Jag tycker vi måste sluta med undanflykterna. MoDoiter är experter på att hitta på bortförklaringar till varför det går kasst. Hellkvist svek oss, domarna dömde fel, vi hade otur med skador, vi tappade hela truppen etc.

Sanningen är att det vi har fått uppleva är verkligheten för nästan alla satsande allsvenska lag. Oskarshamn tappade i princip hela truppen och åsnebrottaren, men gick ändå upp året efter.

Det är ju någonting uppenbart fel med attityden, vilket Björn var tidig med att påpeka. Som sagt, vissa här tyckte rent ut sagt att det var bra att vi åkte ur SHL, så att grannens grabb kunde få lira och att vi kunde bygga nytt i lugn och ro ungefär.

Dags att inse fakta. Vi har en bra arena, fantastiska supportrar, mängder av både nuvarande och forna NHL-stjärnor som kan agera poster boys. Bra track record med Tambellini, Rosdahl, Olofsson etc. I Covid-tider då det blir svårare och svårare för spelarna att hitta jobb borde MoDo vara en riktigt attraktiv arbetsgivare, och de som spelar i MoDo borde kämpa hårt för att få behålla sina jobb...

Så, dags att sluta skylla ifrån sig. Vi bör ligga topp-3 åtminstone. Nu får de se till att fixa detta med hårt arbete.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gusse: Frågan är väl att det är Björns H aom är ansvarig för ett antal värvningar tex Omhaver och Svenningson kanske fler....
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Gavelo: jag är glad att jag inte följer hockeyn längre. Det här känns som när vi åkte ut ur shl. Snart är vi nere i hockeyettan, med en arena för 7100 pers...
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Vi behöver bygga långsiktigt. Wallinder och Styf kan bli våra nya Hedberg och Berglund, vi unga skickliga backar från närområdet som brinner för klubben. Vi har unga intressanta forwards från j20, Lindewall men framförallt Strömgren som spås gå i förstarundan i draften nästa år.

Vi behåller guldkornen från denna års trupp som exempelvis Karla, Svenningson, Hedberg, Aagaard Ohlsson Åhström. Det är lättare att bygga ett lag när redan grunden finns. Det blir bra, men vi behöver nog vänta ett två år till. Vi kommer bli ett topplag igen och då ska ingen corona stoppa oss.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov: Ja rent krasst så har vi varit ett bottenlag sen 2010 förutom en säsong och det var förra säsongen.
Sen har vi spelat bra hockey men haft för tunna trupper att vi hamnat i botten.

Sen har vi dåligt med folk men varför agerar inte någon av dönickarna i båset när spelare som Sveningsson och Aagard inte fått någonting bra uträttat på snart 200 minuter hockey, vi ligger under och matchen är över efter 20 minuter, varför inte använda det återstående 40 minutrarna att testa Sveningsson med karla tex eller vad som helst?!
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Clay.2:
Ja tycker det sett ut såhär sedan 2009 men något år som undantag 🙂
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K:
Misstolkar du medvetet förresten?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov: I ärlighetens namn så är inte detta laget ett MoDo lag i rätt bemärkelse, det känns som klubbens identitet har försvunnit , att ha satt ihop detta lag är en under prestation av sportchefen .
Hela hockey Sverige står nog frågande , vad händer och vad har hänt i MoDo
Låst ämne

« · 2101442 · »