1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581537 inlägg · 6216 ämnen

Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

« · 1431031 · » Till forumet


Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Nybbe: ...och då är det ju verkligen läge att slita mer än någonsin för att visa Nubben att man vill vara kvar. Att kämpa för klubbmärket är en bra början. Sedan om inte kunnandet finns hos spelarna är en annan sak.

Skulle vara häftigt om Zäta kunde skänka en slant.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

LennartA: Undrar vad spelarna tycker att vi supportrar skänker pengar, blir dom taggade eller tycker att vi sviker dom som finns (kvar)?                         dom måste tänka lite  på vad som händer nu,när vi samlar till ny spelare som kanske tar deras jobb.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Frella: Jag tror nog han har det hjärtat, särskilt om det innebär skillnaden mellan allsvenskan och elitserien.
Min tusenlapp motsvarar väl en miljon för honom ungefär.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
hubbenorlen: Jag tror inte Zäta har det hjärtat för föreningen faktiskt. Då känns det troligare att han plöjer in flis i Njurunda. Jag tror Anton Lander är det man kan hoppas på i spelarväg som kan tänkas skänka pengar.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Kostiainen: Jag har ingen aning om hur kompetenta personer Timrå IK har på det här området, eller hur de arbetar.

Men man undrar ju om de exempelvis har hört av sig till Zäta. Han skulle ju ensam kunna "ge" två superspelare till Timrå IK

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
KORITFW: skulle förvåna mig om han inte gör det!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
André.h: Helt rätt tycker det är det minsta dom kan göra visa hjärta för klubben å skänk penger dom me
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
191950 kr nu! 
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Jag tycker att samtliga spelare kan skänka MINST 500:-
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Modano: Skulle inte förvåna mig om Anton Lander dyker upp på listan!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Får hoppas att spelare som zäta modin mfl kan hjälpa till oxå. Åker man ur nu är det kört och bara minnen kvar tänk en månadslön från zäta runt fyra millar eller en veckolön bara . Hade jag den lönen skulle jag gjort det i det här allvarliga läget men hoppas på nåt kan man ju.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
superfalle: Jo men första dygnet är också då uppmärksammheten är som störst.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
att bara skriva på hemsidan att man ska skänka känns lite skyggt o fegt, fan hyr teatern i sundsvall och bjud hela in länets företag prata om förändringar framtiden och hur företag kan tjäna på o sponsra timrå ik

låt nubben stå o prata, bjud på nå enkelt inom matvägar, några spelare kan väl vara där med så man får lite närmre kontakt med dem, jag vill komma närmare laget just nu känns de bara att vi är så långt ifrån

eller så kan vi sitta på arslet som vi alltid gör :] 


 
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Anonymous:på ett dygn . tror dessutom att dom flesta som betalat inte syns än . verkar ta ett tag att bli registrerad 
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
arnio: Någon av er som har erfarenhet att jaga sponsorer?

Allt handlar om kontakter, pengar går alltid att få ut ur företag oavsett hur stort det än är.

Jag talar med egen erfarenhet då oftast miljonbelopp handlar om i den idrott jag utövar.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Här har ju gång på gång skrivits om hur sponsorer skulle dyka upp bara man startade en insamling. Vart fan är de nu, har de kursat? Nu när "Sveriges mest handlingsförlamade förening" startat en insamling då verkar de sponsorföretagen inte finnas kvar längre. Det var ju så enkelt, det var ju bara att starta en insamling... Man har snart skramlat ihop till fjorton dagars lön åt Brendl.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Patrick Polly:"arnio: Varför skulle stora företag ha svårare att sponsra än mindre? Den logiken får jag inte helt ihop. "

jag jobbar själv inom ett stort företag och vet hur det är, det är liksom inte bara att hosta upp stålar hur som helst. Varenda krona är det stenkoll på.Det som finns budgeterat är vad som finns att tillgå.

På mindre företag så kan ägaren ofta personligen ta beslutet att skänka pengar, inte så många instanser att gå via direkt.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Patrick Polly: Angående dina avslutande rader så tycker jag att Timrå IK, i dagsläget, platsar under devisen "En blind leder en döv".
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Diffe ska alltid vara värst . Han tryckte in fem lax nu till insamlingen . Jaja . De drabbar ingen fattig
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Smokey: Jag vet också att SCA har gjort mkt för att stödja Timrå genom åren. Men man har också vid ett antal tillfällen inte levt upp till muntliga löften som getts till Timrå IK.

Så visst ska SCA ha cred för stödet, samtidigt tycker jag att de kunde chippa in mer nu i denna nödens timma.

PS Angående din liknelse. Om man vet att en Tsunami är på väg och alternativet om man inte bjussar på bensinen blir att bilen sopas av vägen och totalförstörs så får man ta risken att en blind kör! DS

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

arnio: Varför skulle stora företag ha svårare att sponsra än mindre? Den logiken får jag inte helt ihop. 

Större precis som mindre företag har säkert nån form av tak vad gäller sponsring. Det här, som jag fattar det, är extra pengar man vill få in utöver vad som redan är beslutat om. Så problematiken borde vara densamma oavsett storlek på företaget. Alla företag har ju någon ägare och det är ju inte så många medelstora företag som har en ensam ägare.

Men jag ska inte säga att jag har rätt, bara att jag har svårt att se varför större företag skulle ha svårare att bidra.

Ventilarar bara frustration över att mer pengar inte kommit in. På dessa nivåer så räcker inte slantarna till en junis i tremånader...

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Patrick Polly: Jag gillar SCA! Ett företag som stöttat Timrå (Hela Medelpads klassiska hockeylag) i många år. Det ska man ha kred för!!!

Själv söker jag aktivt efter produkter när jag handlar varor och tjänster som har anknytning till TIK-sponsorer! Sponsorer förtjänar man! Den som missköter eller inte behandlar sin sponsorer väl, utan ser dessa som aldrig sinande mjölkkor är illa ute...

Vi ska alltså hylla SCA, och alla andra som ger laget i vårt hjärta sitt stöd. I stort och smått!

Jag ska också stötta Timrå IK så gott jag kan. Men om man sätter en blind bakom ratten i en väldigt fin bil, då kan man väl få tveka och fundera en stund innan man bjuder på en skvätt bensin?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
spud: Helt rätt deras egna kapital är så stora siffror att man måste googla för att kunna utala talet. Sedan vet ju ingen hur stora belopp SCA redan har lagt i klubben.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
arnio: Har handelsbanken det jobbigt? Solidare bank får man fan leta efter.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Patrick Polly: Ett storföretag som SCA har nog ganske svårt att bidra mycket i sådana här sammanhang. De ägs väl till stor del av Handelsbanken som har det lite tufft. Så eller medelstora företag har det säkert lättare när det gäller att frigöra pengar på kort varsel till sponsring.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Frella: Ja det är väldigt synd! Stora drakar som SCA mfl kom bara upp i 150'000 efter det att de hade bidragit.

SCA ensamma borde ju kunna köpa 5 paket a 25'000. Men istället köpte man ett som det verkar, inte bra....

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

hubbenorlen: Jag misstänker att Perra sitter kvar mycket på grund av att spelarna vill ha honom kvar. Han är nog jädrigt rädd att stöta sig med dem av anledningen att de är hans sista livlina. Kanske därför han hellre kör med morot än piska och vill skapa bra stäming utanför isen....

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

JA

Sen kan man hoppas på att pengarna används på bästa sätt

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Om man skänker pengar så gör man ju det till klubben. Man skänker inte till ledningen eller spelarna. Inte till sportchefen eller ordföranden.
För det är ju själva klubben vi stödjer.
Om vi skulle byta spelare och ledning med Modo, så skulle vi ju inte byta favoritlag bara för att "våra" spelare numera spelar med Modo.
Så straffa inte klubben genom att strunta i att skänka pengar.
För det är vi som är klubben.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
superfalle: Sättet AIK spelar på borde inte komma som någon överraskning direkt. En bra tränare hade haft tydliga riktlinjer för hur vi bäst stävjar deras framfart. Att Perra inte lärt sig det vid det här laget är anmärkningsvärt illa. Det finns ju ingen som helst anpassningsförmåga i det här laget under Petras ledning. Har vi över huvud taget tagit en enda taktisk seger under de här två säsongerna?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Patrick Polly: Många företag verkar välja det mindre paketet. Synd då det är dom pengarna som gör mest skillnad. Men fullt förståeligt då de flesta företag som nu puttar in lite till redan puttat in sina bidrag innan säsongen.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Sätter in 1500 under förutsättning att TRÄNARNA AVGÅR SPARKAS ! De har nu lett laget i 78 matcher ja just det 78 MATCHER och det finns inte ett grundspel sämst i alla spelmoment pp box mm i vilken annan elitklubb har de vart borta för länge sedan AGERA NU FÖR HELVETE . Spelare som ska bort om man mot förmodan klarar en kvalserie räknar med att det andra laget som följer Timrå dit klarar sig kvar ganska lätt Pikkarainen Murley Röymark Pärssinen Målvakterna Robinsson tant HAGOS given Gnagarn. Tveksamma Hallin Torp kanske glömnt någon. Här ser man vilket jävla lag linkan byggde upp klar allsvensk klass över det om kollar truppen. Lyckas nubben värva laget kvar då är det en bragd utan dess like. Jag tror det behövs 3-5 spelare för att klara sig kvar där många lag spelar en hockey som Aik Väsjö gör som inte passar Timrå tyvärr.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bragd-Birger: Jag håller med! Även om jag tycker laget spelar bedrövligt så skall ju pengarna in för att förändra den situationen.

 

Det blir som ett negativt moment 22 om alla säger, "Nej jag ger inga pengar så att laget kan bli bättre så länge de inte spelar bättre än såhär".

Dock håller jag med om att laget måste visa mer vilja än vad man gjorde mot AIK.

 

Själv kommer jag att sätta in 1000 kr, och jag hoppas att fler följer mitt exempel!

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Timrå Icon: Jag har legat och varit förbannad hela natten . Jag hoppas verkligen perra har någon som helst känsla för när de är dags att självmant säga upp kontraktet och dra hem . Eller är de så att de viktigaste för honom är honom själv och att suga pengar ända ner i avgrunden . Eller tror han på fullaste allvar att han är rätt man för jobbet .kan man vara så blåst
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

mikenomad: Ja och jag misstänker att Jimmy raffinerat nog tog udden av upphämtningen i 3:e på grund av ett eventuellt presumtivt försvarstal i stil med; "Ja men vi är på rätt väg då vi var nära att komma ikapp".

Man ska inte ge dem en skuggan av en chans att tycka man har rätt att slå sig för bröstet bara för att AIK slutade spela ett tag.

Näe aldrig har man skämts så för att vara Timråit faktiskt! Får jag se en enda av spelarna dricka ute på krogen före jul ska jag personligen fota verenda en av dem och lägga upp här på sidan

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
mikenomad: Inser att trådvalet till mitt förra inlägg var olyckligt men det kan säkert T T fixa.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Öppet brev till Jimmy:

TACK!

Idag är det Du som hjälper mig genom dagen. Ditt brev till spelarna beskrev uttömmande det jag känner och vill uttrycka, en viss tillfredsställelse skänker förhoppningen om att detta brev kan komma till spelarnas kännedom. Särskilt träffande tycker jag det är när Du skriver att t.o.m. upphämtningen i 3:e kändes ovärdig. Det sätter till viss del perspektiv på hur genomuselt det var.

Ledare och tränare i Timrå IK har, med all rätt, fått utstå mycket skäll och skarp kritik. Igår var det dock spelarna som på alldeles egen hand lyckades sänka sig till en nivå jag knappt trodde var möjlig hos ett elitserielag. Eller jag kanske ska skriva hos ett lag med elitseriedrömmar. Igår syntes inga av dessa drömmar och i fråga om kunskap var det så långt från elitserieklass att det var tragikomiskt.

Siffrorna 5-4 var skrattretande missvisande, 10-1 till AIK hade speglat matchbilden bättre.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Bragd-Birger:
Sätter in 500:- under förutsättning att man arrangerar högläsning av Jimmys brev till laget.

Är mina skattade slantar värt något för dom så borde väl detta inte vara något problem.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Olle: Ja, men man måste fråga sig vad protester leder till. Att inte sätta in pengar kommer inte få någon annan effekt än att det blir mindre medel för Nubben att röra sig med.

Han är sportchef. Jag har tjatat ett antal gånger om att jag inte vill att han ska vara det, men det är han. Då är det han som har mandatet, och han har ansvaret för att fatta dom beslut som ska klara målet: hålla Timrå kvar i Elitserien.

Vi kan tycka vad vi vill om tränarna. Så länge Nubben bedömer att det är bättre att ha dom kvar än att kicka dom stannar dom. Värdegrunder? Vi vill se ett bra Timrå. Ett lag som spelar den hockey vi gillar, och som inte är någon slagpåse.

Jag vill se att Nubben agerar. Likaså spelarna och tränarna. Jag vill inte att Nubben ska springa runt och fråga oss fans om vi vill ha kvar tränarna eller inte. Han är professionell. Kan han inte se att Timrå spelar som arslen och om han inte har några tankar om vad det beror på, så...är han ju totalt inkompetent. Och det vet vi att han inte är.

Vi måste välja våra strider. Jag väljer att ge pengar till en snubbe jag inte gillar, och vars förmåga att reda ut denna situation jag betvivlar. Än så länge kan jag inte se att vi har ett bättre lag nu än innan uppehållet. Jag misstänker att Vampola kvar + en back och tränarbyte skulle kunnat haft en positivare effekt.

Om det verkligen skulle ha blivit så kommer vi aldrig att få veta. Däremot vet vi att det numer är Nubbens väg som gäller. Vill vi ge honom dom bästa förutsättningarna eller inte?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Bragd-Birger: att inte skänka pengar till en spelarvärvning är inte ekvivalent med att "ge upp" i min bok. Jag ser det mer som en protest. Lite på samma sätt som de 2000 frånvarande åskådarna i varje hemmamatch gör.

Jag tycker att du har lite fel. Dom du räknar upp, "som inte kan klandras för att dom inte ställer upp", får alla sina lönecheckar av fansen. Nu missköter dom sina jobb samtidigt som dom kräver mer pengar från dom ENDA som faktiskt ställer upp.

Jag tycker att det krävs ett lite mer meningsfullt utbyte mellan fans och ledning innan en sån här sak går smärtfritt igenom. Vad vill bidragsgivarna? Vilka värdegrunder önskar dessa "sponsorer "att Timrå IK upprätthåller?

Jag kanske har helt fel också, majoriteten av fansen kanske helst vill se Perra kvar vid rodret samtidigt som man plockar in en spelare eller två. Jag tycker dock att det finns skäl att ifrågasätta det som sker just nu.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bragd-Birger:

Faktist inte, det där var dagens sanning. Förövrigt var det trist att ni förlora i dag. Men jag hoppas ni spelar i ES 12/13. Tack för mig!

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bragd-Birger: Nä, nu är det dags att komma och krypa ner.

// Herr P

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
En marknadsavdelning som öppnar med att tigga stålar med fel kontonummer!? En tränare som får en träig fågelholk att kännas som ett tugummituggande adhd-freak!?

En TIK-bloggare som GRATIS säger klokare hockeysanningar än vad svindyra snubbar iklädda TIK-tröjor presterar när dom sover...

Nu får det fan vara nog! Nubben är bra, men i skuggan av idioter räcker det inte till. Ta ert ansvar och leverera för det Ni får i lön. Gäller typ 90% av TIK:s organisation.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
yngwie: Tror du junte. Du vill bara intala dig det för att få en ursäkt att hänga här inne när det går som det går för våra respektive lag.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bragd-Birger:

Lustigt, jag har alltid trott att det var ni Timråiter som kom på det namnet för att strö extra salt i såren i våras.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Bad_Brett: Så här i efterhand undrar jag om inte myntandet av det uttrycket var Challes största stund som elitserietränare. Episkt.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bragd-Birger:

Jag tycker att Kvalserien har en så negativ klang. Jag föredrar att kalla den för "Lilla SM" istället.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Olle: Det finns många som kan dra gränser. Spelarna kan dra gränser över tränarna/spelet/laget. Såsom Vampola. Perra kan dra gränser vad gäller spelarmaterial och sportchefsarbete. Nubben kan dra gränser rörande spelarprestationer, ledningens handlingsförmåga m m.

Sett ur alla synvinklar finns det nog många inom föreningen som inte skulle kunna klandras för det dom inte vill ställa upp på.

Frågan är dock vad som är bäst för Timrå. Att man försöker i en riktning, eller att fler och fler ger upp lagom till kvalserien?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Herminator: Om det nu finns någon substans i detta med att man vill se Ante Karlsson som huvudtränare nästa säsong så kan jag nog tycka att det vore en bra idé att lyfta upp honom nu på den plats som Nubben lämnade efter sig i tränartrojkan. Då får man känna och klämma lite på varandra. Känns det mjukt och skönt så kan man sparka Clas-Per åt helvete med aningen mer på fötterna än om man skulle sparka dom i februari och lyfta upp en genomgrön Ante Karlsson i det läget.

Jag ogillar egentligen tanken i grunden med tanke på J20 men något måste ta mig fan hända. Ska man på något sätt kunna implementera essensen av Jimmys senaste blogginlägg hos spelarna så är nog Ante Karlsson en bra idé som bara har Timrå IK i blodet istället för två skalliga män som kommer gasa utav helvete hem till Värmland så fort kontraktet löper ut i vår. Hem till varghat och incestuös livsstil.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Bragd-Birger: Jag kan inte tillägga något mer utöver det jag redan sagt. Jag klandrar ingen för att dom pytsar in mer pengar i det här men jag klandrar inte dom som väljer att dra en gräns någonstans heller.
Låst ämne

« · 1431031 · »