1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2006-01-07

« · 650883 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Var det någon MoDo-klack på plats? Lät den något? Var det ett rättvist resultat? Var domarn bra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Nästa match hoppas jag att dom "vaknar" precis innan första perioden startar. Och inte vänta med det tills tredje..Ruskigt bra spel i sista perioden, och jag tror det hade sett ut så här även om vi hade haft en annan sportchef och en annan tränare. Eller kanske inte...;-)

Hoppas att det här var genombrottet för Regin. För Regin regerade idag.
Wargen kan gärna få fortsätta med att styra in puckar och bli tvåmålsskytt.

Klart godkänt ändå trots två väldigt dåligt genomförda perioder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Hallå

Skulle gärna se ett Tik som spelade i 3 perioder å inte vaknar till liv när tåget håller på att gå.
Ok Modo spelar djävligt bra i dom två första, checkar fast TIK i egen zon hela tiden. Ligger högt med sina forwards, önskar TIK skulle våga spela like rolig offenisv hockey som Modo gjorde i dag. Näe bort med feg defensiven å ånga på full fart frammåt :-) så kommer målen ( hoppas jag ;-)... ).

Regin gör en bra match, Sloan har svårt att anpassa sig, lång inkörningstid på honom, kommer att vara skitbra i februari. Mange smäller på och ser ut att vara på väg mot formtopp.

Bara att bita ihop å komma igen vi har ett bra lag o ett bra grund spel, jag tror på Kenta o Nubben. Tror inte på sparkade tränare när det inte går som man vill.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
jokklas:

Varför inte värva ett team (sportchef och tränare) som funkar i lag, som behöver miljöombyte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
The Fat Bastard: Jo, visst kan man bli hemmablind. Tror mer på en annan coach än sportchef dock. Nubben vill jag ha kvar. Det finns faror med att städa för mycket också. En viss kontinuitet behövs för att kunna behålla det man trots allt har inom föreningen vad gäller klubbkänsla etc..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Så härligt att äntligen få vara med om sån här skön hockeyångest igen. Börjar bli kittlande nära kvalseriestrecket. Det är detta som gör hockeyn levande. Nä fy fan. Tycker det är ett rent helvete. Kommer aldrig vara någon tjusning för mig iaf. Ren j-la tortyr är vad det känns som. Brukar även generera sömnlösa nätter för en annan. Helgen är förstörd. Åhh vad jag mår dåligt! Vid såna här tillfällen man skulle viljat ha morsans intressen som t.ex. blommor o släktforskning istället för hockey...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
The Fat Bastard:
Herrejävlar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
jokklas:
har man jobbat med ett lag en längre tid blir man lätt hemmablind och går på gamla meriter.
Ny tränare och ny sportchef behövs till nästa säsong, för att få nytändning.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Angående Sanny som PP back är det bara att hålla med er. Kenta, wafalls! : )

Till de som gick efter 2 perioder. Ni missade kanske lite av ett genombrott för Regin. Ström var riktigt bra (så du vet Laken;), Warg likaså. Någon nämnde att Sloan jobbade på bra när många andra inte gjorde det, håller med även där. Kenta, wafalls!

Försenad julklapp till Kenta blir en kurs i coachning.

Försenade julklappar till spelartruppen får bli lite klipulver i kalsongerna vid nedsläpp så de tvingas röra på benen redan när matchen börjar.

Forza TIK, ge inte upp!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Det var ju otroligt beklagligt att Timrå helt glömde bort det deffensiva ansvaret under merparten av matchen. Stackars Svoboda räddade gång på gång utan hjälp för utespelarna. Tråkigt att vi inte fick poäng. Förbannat tråkigt.

Wennerberg, Regin och Ström var bra idag. Kanske den främsta kedjan. Regin blir bättre och bättre, han har skön teknik.

Nej uscha. 3 förlorade poäng gör ju inte att lördagen blir underbar.

Det visar ju sig mer och mer tycker jag vilka spelare man bör behålla nästa säsong och vilka som inte bör få ytterligare kontraktsförslag.

Men va fan, bara att kämpa på. Vi ger oss ju, som bekant, aldrig!
Heja Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kevin O Shea:
Har sagt det förut och tar det igen.
Årets upplaga av Timrå IK är en produkt av beslut tagna på klubbledningsnivå.


1. Antingen så har Nubben tilldelats för lite pengar att köpa spelare för beroende på beslutet att amortera av på lånet i förtid, då är det Styrelsen med Klubbdirektören som skall ta sitt ansvar.

2. Eller så fick han tillräckligt med deg för att köpa ihop en spelartrupp som skall ta sig till slutspel, är det så är det Nubben som skall ta sitt ansvar.

Som läget är nu med spelarjagandet i diverse fönster, liknar det mer som att dela ut alvedon till folk som har brytit benen, tyvärr.

Man kan inte skälla på spelare som Svedberg Gahn och Sloan, dom är inte bättre och det är inte deras fel. Att dom spelar i årets upplaga av TIK är en orsak och verkan av antingen påstående ett eller två.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kevin O Shea: Tänk att Sanny spelat i landslaget. Det är skrattretande när mans er dagens match.

Nej där skulle Kenta spelat CJ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
JimmyH: Men varför låter inte coach-Kenta honom styra en powerplay-femma?
Han måste väl kunna se vilka spelare som är heta för tillfället och spela dessa - och bänka Sanny när han inte har ett rätt på hela matchen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
NuMo: Kommer du ihåg hur det var förra vintern? Kommer du ihåg när vi bada i havet?

--

Dream Team: Han missade framförallt en period av Peter Regin, den där Laken.

Vilken suverän spelare han blev helt plötsligt, höll Zäta-klass i 3:e, borde visserligen gjort minst två mål på alla chanser han skapade, på egen hand dessutom. Känns som han inte är fjärde center på måndag.

Men det var också som Laken sa KLASSKILLNAD, framförallt i den andra perioden.

MoDo helt rättvist men vi hade vänt matchen om de hade haft typ Zajkowski, Riksman, Salo etc etc i mål. Men den här ssäongen kan MoDo glädja sig åt att de har seriens bästa målvakt. Jag är ruskigt imponerad av Karol Krizan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
hellge: Det var säkert rättvist med MoDoseger. Sett till de två första perioderna var väl allt under tvåsiffrigt i baken för Timrå en bonus. I tredje var vi dock millimetrar från att kvittera. Om det hade hänt hade jag nog kunnat diskutera en hel del med rättvisekonstapeln hellge, tror jag. I övrigt går det inte att låta bli att fascineras av en supporter till MoDo som skrivit mer än 80 % av sina inlägg i Timrås gästbok. Men det finns säkert något skäl till det med. Mest rättvist så, kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Har precis kommit hem och måste få skriva av mej.
Det går inte att vinna några matcher då man bara spelar en period. De två första perioderna var något av det mest bedrövliga man sett på länge.
Jag vill också passa på att undra hur i helvete Kenta coachar laget egentligen.
Den enda spelaren, med något undantag, som visade någon som helst vilja i det två första perioderna blev bänkad i sista - Blake Sloan.
Samtidigt får vå lagkapten fullt förtroende i alla tre perioderna, trots att han idag såg ut som en sämre upplaga av Jörgen Eriksson och Jesper Jäger - varför bänkade han inte karln???
Dessutom spelar han Sanny i spel 5-3, det fanns väl 6 bättre offensiva backar ombytta!
Peter Regin bästa Timråspelare idag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bragd-Birger:

Det värsta är att vi fortsätter tokflina och tycker allt är bra...Nubben har gjort ett dåligt jobb den här säsongen.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
NuMo: Inget jag kommer att tjata om i tre år, men...jovars. Vet inte vad som smärtar mest, tabelläget eller vetskapen om hur många tandlösa flin som pryder de övikska banjoverandorna i detta nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bragd-Birger: Jobbigt va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
gud: Ja, vi skyller ju inte på er att det inte hörs sådana fagra toner ur kempehellen, så varför skall jag skylla på er för att det hörs hos er?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
NuMo: Oväntad kommentar. Det där banjovälkomnandet måste verkligen svida, eftersom du fortsätter dina patetiska 'guilt by association'-försök för tvåhundrafemtionde gången. Släpp och gå vidare.

I övrigt: beckmörker. Blås av seriehelvetet och väck mig när björkarna fått musöron.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
NuMo:
Att just ditt folkslag är på besök i Eon Arena med Banjorna
gör att det ljuder banjoklang kan du inte skylla på
Timrå folket för..

Gå o gulla med din kusin istället för att skylla på "oss"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
hellge: åtta poäng och en match i minnet, ner till träsket. Det var tur att vi vann speciellt i hallen där banjons klanger klingar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
R Ä T T V I S A !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Laken: Du missade ju en period med mycket bra Timråspel. Åtminstone enligt webbradiokillarna, och man är ju inte så hemskt långt från att få 3-3. Dock håller jag med om att det var alldeles för dåligt i de två första perioderna. Ström gjorde enligt webbkillarna sin i särklass bästa match för säsongen. Såg ni matchen med samma ögon, frågar man sig? Crippe vekade dock helt ointresserad. Warg dock glödhet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Vi siktar ju på tiondeplatsen (om du inte förstått det än).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bissett19: Ni är snart förbi...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
KLASSKILLNAD!!!

De två perioder jag orkade se. Redan tidigt i första perioden anade man vartåt det lutade. Modo var stabila. Timrå var loja, Hallins straff var loj.
Modo ville mer, kämpade mer. De båda lagens powerplay var som från två olika planeter...
Många i Timrå var bleka, ytterst bleka. Tänker då bland annat på Gahn, Ström och Söderström. Blir någon av de kvar nästa säsong?

Vi måste nu skaffa 2-3 spelare i nästa transferfönster om vi vill undvika/klara oss kvar via Kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Du vet man tar ett lag i taget:-)


Nä skämtåsido,det kommer nog bli stenhårt i botten ända fram till avslutningen,o Brynäs-Timrå möts ju i sista matchen,kanske kommer den matchen vara mycket betydelsefull!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bissett19: Så det är niondeplatsen ni suktar efter, ni Brynäsare. Märkligt. Vad är så speciellt med en niondeplats? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Manderville: Japp, synd att man vaknar så sent. Var det att MoDo slappade av som vi kom in i det, kanske? För som det lät så var vi inte ens i närheten av att komma in på kassen fram till MoDos tredje mål. Vi var dock riktigt nära att få oavgjort. Starten fäller oss dock, vilket såklart är onödigt. Svoboda visar trots allt klassen på nytt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Manderville: Det hade varit bättre för Modo om den bara var 2 gångern 20.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Manderville: Nu har vi tagit upp jakten på er:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Så djävla dåligt en match är 3 * 20, det är dags att fatta det nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Junioren Bäckström går in och avgör sudden för Brynäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Wargen som gör det också. Vårt klar bästa nyförvärv!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Tja, grejar de det här ska de ha en eloge. Men jag är så jäkla trött på att vara optimist när de bara slarvar bort matcherna. Det är lixom lite sent att börja sätta puckarna i tredje perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
geggelundin: 2-3!! Verkar som Timrå har hittat farten! Idioträddningar av MoDokeepern, men till slut kan han inte stå emot!

Kämpa Timrå!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: 1-3 är en klen tröst. Manderville kan lägga sig i sjuksängen igen tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Manderville: Japp, ett skitmål! Tröstmål, visserligen, men inte fan ska Modo få åka hem med en nolla inte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Som sagt, var det inte en målskytt vi behövde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
MB: Ja vi har inget att hämta i ett Slutspel tyvärr inte med detta lag....Så det är bara att vänta till säsongen 06-07...då är vi bättre...Och då behåller Timrå Svoboda i målet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
kalle i stan: Precis..det blir inte kval, men det blir en kort säsong och lika bra är det tyvärr........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
lungan: Men varför DEPPA...........upp med humöret.....Det blir inget kvalspel.....utan vårt TIMRÅ blir 9:a......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Ingen aning om vad de sysslar med det har dom nog inte själva heller......

Super dåligt just nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Rocknrolf, var är du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Ja ha då va det läggdags...

Ses i kvalserien SSK slår serieledarna... Så ska de se ut.

Timrå vilka mesar.

SKANDAL SKANDAL SKANDAL SKANDAL
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kvalserien here we come
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
..och kakan. 0-3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Tack för kaffet!
Kommentera

« · 650883 · »