Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Vi har aldrig juridiskt ägt Välimäki. Vi äger honom inte nu helller. Såtillvida är det plus minus noll. Där har Alcen inte gjort något fel.
Dock är ju kommunicerandet att han är klar fast han inte var det horribelt. Nästan så man tror att det var nån sommmarvikarie som råkade posta en prefabricerad artikel?
Finns det ingen granskningsprocess i Brynäs för pressreleaser där flera människor ska lusläsa och granska innehållet från alla tänkbara synvinklar inkl juridiiskt?
Har själv släppt några pressreleaser genom årens lopp i två olika företag (svenskt och amerikanskt) - enligt bägge företagens processer skullle dessa först granskas med mikroskåp av alla tänkbara avdelningar inkl jurister innan något släpptes - var nästan löjligt hur noga det var att inget - INGET - blev fel
Dock är ju kommunicerandet att han är klar fast han inte var det horribelt. Nästan så man tror att det var nån sommmarvikarie som råkade posta en prefabricerad artikel?
Finns det ingen granskningsprocess i Brynäs för pressreleaser där flera människor ska lusläsa och granska innehållet från alla tänkbara synvinklar inkl juridiiskt?
Har själv släppt några pressreleaser genom årens lopp i två olika företag (svenskt och amerikanskt) - enligt bägge företagens processer skullle dessa först granskas med mikroskåp av alla tänkbara avdelningar inkl jurister innan något släpptes - var nästan löjligt hur noga det var att inget - INGET - blev fel
+ 1
Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Det är inte så märkvärdigt i sig, det är mest besvikelsen över att vi tappar vår stjärnback som visar sig idag.
+ 1
Sv: A proposito de nada
magr: Brynäs hade nog varit öppna med det oavsett. Det märkliga nu är att man presenterade honom som att han ska spela i Brynäs kommande säsong, och bara en dag innan han skriver ett NHL-kontrakt. Dvs, redan när Välimäki presenterades av Brynäs var han antagligen redan rätt klar för Carolina.
Om Brynäs hade haft koll på det hade man nog väntat någon dag istället och varit öppna med hela situationen, istället för hur allting blev nu.
Om Brynäs hade haft koll på det hade man nog väntat någon dag istället och varit öppna med hela situationen, istället för hur allting blev nu.
Sv: A proposito de nada
Silfver: För att man har skrivit kontrakt med honom och han har spelat klart föregående säsong. Jag som medlem i föreningen skulle bli jävligt misstänksam om man håller inne med vilka spelare som är under kontrakt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Sofialäktaren : Vehviläinen, Sklenicka, Johannesson, Kopacka, Clara, Kelleher, Vesel, Trivigno, DAstous, + ett par tre bra från ifjol, kanske jag glömt någon. En anledning till att det inte är fler är ju också för att behovet av det varit mindre pga just att brynäsarna i laget har drivit det. Därför är vi lite i ett läge där det återstår att se hur träffsäker JA är, när generationsväxlingen successivt sker. Än så länge kan man väl säga att han visar upp ett ganska blandat utfall vad gäller externa spelare, men att han skulle visat sig oduglig redan nu har jag svårt att förstå.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jugge: Exakt så. Men sedan kvarstår faktum - Finnen borträknad - att Alcen har sagt att ha ska värva spets till forwardssidan, har misslyckats med det i flera månader, för att ni börja köra sin "Näääämen vi har ju jättebra spelare, och vi ersätter bara begränsade spelare".
Det är tamefan exakt samma sak som förra året när det sket sig med en back. Han har lärt sig exakt noll.
Nu står vi där IGEN i samma jävla sits, trots att man har sagt att laget ska vara klart tidigare... Det kan inte ses som godkänt. Hur lång tid tar det innan vi får första "Nämen det är en dålig marknad, det finns inga tillgängliga!"? Två veckor?
Nä, hade du gjort ditt jobb i april som alla andra sportchefer som lyckats värva toppforwards så hade vi kanske inte varit här heller....
Och angående att man släpper Välimäki innan sista juni - Den personen, oavsett om det var Alcen eller någon praktikant, som tyckte att det var en bra ide borde få gå på dagen.
Det är ju tamefan tjänstefel, det är pinsamt och uselt skött. Att man dessutom knappt uttalar sig utan lämpar över ansvaret på ishockeyförbundet... Ja, vad ska man säga?
Det är tamefan exakt samma sak som förra året när det sket sig med en back. Han har lärt sig exakt noll.
Nu står vi där IGEN i samma jävla sits, trots att man har sagt att laget ska vara klart tidigare... Det kan inte ses som godkänt. Hur lång tid tar det innan vi får första "Nämen det är en dålig marknad, det finns inga tillgängliga!"? Två veckor?
Nä, hade du gjort ditt jobb i april som alla andra sportchefer som lyckats värva toppforwards så hade vi kanske inte varit här heller....
Och angående att man släpper Välimäki innan sista juni - Den personen, oavsett om det var Alcen eller någon praktikant, som tyckte att det var en bra ide borde få gå på dagen.
Det är ju tamefan tjänstefel, det är pinsamt och uselt skött. Att man dessutom knappt uttalar sig utan lämpar över ansvaret på ishockeyförbundet... Ja, vad ska man säga?
+ 10
Sv: A proposito de nada
Jugge: Det är inget konstigt med förutsättningarna gällande NHL och SHL, det hade varit konstigare att presentera honom när han redan försvunnit.
+ 1
Sv: A proposito de nada
mk: Det som de flesta har synpunkter på är ju varför man går ut och presenterar nyförvärvet när det fortfarande fanns en risk att han försvinner.
Det hade varit skillnad om Välimäkis säsong tog slut i april och man presenterade honom då. Nu spelade han fram till förra veckan och det fanns en uppenbar risk att han skulle bli kvar fram till 1/7 på grund av succén i Calder Cup. Varför då presentera spelaren när han gjorde? Finns absolut noll argument för det.. Har man väntat så länge kan man lika väl vänta 1 vecka till och vara helt säker på att spelaren är klar.
Jag är inte arg och besviken för att Välimäki väljer att spela kvar där borta, det gör alla som har möjligheten. Brynäs kan heller inte erbjuda 9 miljoner i lön.
Hade Brynäs gått ut och förklarat efter att Välimäki signat med Canes att man har ett 2-års kontrakt med honom men att man valt att avvakta att gå ut med nyheten just på grund av risken att förlora honom, då hade Alcén framstått i betydligt bättre dager.
Det hade varit skillnad om Välimäkis säsong tog slut i april och man presenterade honom då. Nu spelade han fram till förra veckan och det fanns en uppenbar risk att han skulle bli kvar fram till 1/7 på grund av succén i Calder Cup. Varför då presentera spelaren när han gjorde? Finns absolut noll argument för det.. Har man väntat så länge kan man lika väl vänta 1 vecka till och vara helt säker på att spelaren är klar.
Jag är inte arg och besviken för att Välimäki väljer att spela kvar där borta, det gör alla som har möjligheten. Brynäs kan heller inte erbjuda 9 miljoner i lön.
Hade Brynäs gått ut och förklarat efter att Välimäki signat med Canes att man har ett 2-års kontrakt med honom men att man valt att avvakta att gå ut med nyheten just på grund av risken att förlora honom, då hade Alcén framstått i betydligt bättre dager.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Sofialäktaren : Axel A, Charlie D. Kopacka. Bobby T.
Robert Hägg.
Kom ganska snabbt ändå, eller?
Till alla andra.
Denna soppan liknar när Andersén stack 15 juni.
Vad ska Alcén göra?
Läser man här så har han sumpat värvningen.
Hur då?
Förklara för mig hur han har misslyckats med att värva Jussi?
Undrar helt ärligt.
Robert Hägg.
Kom ganska snabbt ändå, eller?
Till alla andra.
Denna soppan liknar när Andersén stack 15 juni.
Vad ska Alcén göra?
Läser man här så har han sumpat värvningen.
Hur då?
Förklara för mig hur han har misslyckats med att värva Jussi?
Undrar helt ärligt.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Alcen är SHLs sämsta sportchef. Säg fem lyckade värvningar han har gjort som inte är hemvändare.
Sv: A proposito de nada
Man kan såklart tycka vad man vill om det senaste bakslaget, men för mig är det största misslyckandet att man, för andra året i rad, försätter sig i en situation där man är beroende av att hitta den helt avgörande spetsen i juli och framåt. Dessutom handlar det om upp till fyra spelare, sannolikheten att träffa rätt på samtliga är låg.
De mest avgörande pusselbitarna borde rimligtvis lösas betydligt tidigare, precis som flera av topplagen gör säsong efter säsong.
Istället sätter man sig i ett sårbart läge där den mest kritiska delen av lagbygget ska lösas sent på sommaren. Det är för mycket risk.
De mest avgörande pusselbitarna borde rimligtvis lösas betydligt tidigare, precis som flera av topplagen gör säsong efter säsong.
Istället sätter man sig i ett sårbart läge där den mest kritiska delen av lagbygget ska lösas sent på sommaren. Det är för mycket risk.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Stop worrying about what other people think.
I mean, have you met other people?
They're awful.
I mean, have you met other people?
They're awful.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Huge: Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."
Eller Happy wife, happy life
"When mama is happy, everybody is happy..."
Eller Happy wife, happy life
Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
Har försvarat JA fram till nu men denna silly är under all kritik.
Finns absolut ingen WOW känsla över några spelare som tillkommit tyvärr.
Andra lag värvar klass & BIF värvar ..... ingenting tyvärr(ja de spelare de värvat så långt är ingenting att hänga i julgranen)
Hv kommer inte att lira i botten denna säsongen då de faktiskt fått in en relativt kompetent tränare.
Malmö har värvat bra
Örebro likaså, ffa målisen
Som jag ser det nu så är Löven & BIF säsongens svagaste lag just nu!
Har försvarat JA fram till nu men denna silly är under all kritik.
Finns absolut ingen WOW känsla över några spelare som tillkommit tyvärr.
Andra lag värvar klass & BIF värvar ..... ingenting tyvärr(ja de spelare de värvat så långt är ingenting att hänga i julgranen)
Hv kommer inte att lira i botten denna säsongen då de faktiskt fått in en relativt kompetent tränare.
Malmö har värvat bra
Örebro likaså, ffa målisen
Som jag ser det nu så är Löven & BIF säsongens svagaste lag just nu!
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Frågan är om inte hushållsekonomin ligger i farozonen nu?
En desperat Alcen ute på korståg för återupprättelse och fast besluten om att inte sänka ribban efter Välimäki.
Det är nog inte omöjligt att vi får bevittna klubbens första 400K/mån-kontrakt här framöver.
Eller så hoppas Alcen på att Välimäki inte tar plats i NHL och ansluter i okt/nov
Två riktigt kittlande scenarion
Nån måste på riktigt kasta fram en akut kontraktsförlängning med Alcen nu innan nån knycker honom.
En desperat Alcen ute på korståg för återupprättelse och fast besluten om att inte sänka ribban efter Välimäki.
Det är nog inte omöjligt att vi får bevittna klubbens första 400K/mån-kontrakt här framöver.
Eller så hoppas Alcen på att Välimäki inte tar plats i NHL och ansluter i okt/nov
Två riktigt kittlande scenarion
Nån måste på riktigt kasta fram en akut kontraktsförlängning med Alcen nu innan nån knycker honom.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Huge: Om jag som chef hade en anställd som inte lyckas med sitt jobb, alltså att värva spelare för att ställa ett konkurrenskraftigt lag på isen, så skulle jag vara rejält missnöjd.
Att Brynäs går på mina efter mina när det kommer till att värva meriterade spelare är ju inget annat än ett katastrofalt misslyckade. Att man dessutom försöker släta över sina egna tillkortakommanden med "Nää men det är ju bara begränsade spelare vi ersätter" för att kunna värva bredd istället är ju inget annat än pinsamt.
Man kan säga vad man vill om Brynäs sista åren, men faktum är att de ekonomiska resultaten är ett direkt resultat av två bra säsonger. Ett bra lag säljer säsongskort. Lösbiljetter. Merch. Korv i paus.
Ett mediokert lag utan möjlighet att utmana, not so much.
Man kan prata Brynäsare in i själen och brynäshjärta bäst man vill, men faktum är att man behöver få medgångssupportrar och folk som är måttligt intresserade egentligen att vilja gå på matcher om man ska lyckas. Det får man INTE genom att ställa en sämre version av förra årets lag på isen.
Det bör vem som helst fatta.
Så jag har extremt svårt att se att man ska vara nöjd med Alcen såhär långt. Visst, inget är över, men det är fan kniven mot strupen nu.
Annars står vi där snart igen med 5200 på en lördagsmatch mot Färjestad och 3600 en tisdag mot Malmö.
Att Brynäs går på mina efter mina när det kommer till att värva meriterade spelare är ju inget annat än ett katastrofalt misslyckade. Att man dessutom försöker släta över sina egna tillkortakommanden med "Nää men det är ju bara begränsade spelare vi ersätter" för att kunna värva bredd istället är ju inget annat än pinsamt.
Man kan säga vad man vill om Brynäs sista åren, men faktum är att de ekonomiska resultaten är ett direkt resultat av två bra säsonger. Ett bra lag säljer säsongskort. Lösbiljetter. Merch. Korv i paus.
Ett mediokert lag utan möjlighet att utmana, not so much.
Man kan prata Brynäsare in i själen och brynäshjärta bäst man vill, men faktum är att man behöver få medgångssupportrar och folk som är måttligt intresserade egentligen att vilja gå på matcher om man ska lyckas. Det får man INTE genom att ställa en sämre version av förra årets lag på isen.
Det bör vem som helst fatta.
Så jag har extremt svårt att se att man ska vara nöjd med Alcen såhär långt. Visst, inget är över, men det är fan kniven mot strupen nu.
Annars står vi där snart igen med 5200 på en lördagsmatch mot Färjestad och 3600 en tisdag mot Malmö.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Lunkan: Precis som att vi vet att Alcén förändrar målbilden över värvningar ju mindre tid han har på sig, så vet vi också att kritiken mot Alcén är viktad åt det negativa hållet oavsett vad som händer förutom någon timme i anslutning till ett SM-guld.
Du tror inte att det varit väldigt negativa tongångar här om Juuso presenterats som kontrakterad spelare som kanske aldrig spelar i Brynäs under sitt kontrakt på grund av att han i det första av två år har kontrakt med en NHL-klubb? Fantastiskt dåligt skött av Brynäs skulle det ha tjatats om här inne. Eller menar du att han inte skulle ha presenterats alls, sen låta honom dyka upp som gubben i lådan när han vänder hem till Europa?
Alcén förtjänar kritik, men i det här fallet så blev han blåst för att han värvar en för het spelare. Om det inte finns någon plan att hantera den risken så är det dåligt av Alcén, men angående Juuso har han inte misslyckats. Det är tyvärr standard att NHL har rätt att stjäla spelare.
Du tror inte att det varit väldigt negativa tongångar här om Juuso presenterats som kontrakterad spelare som kanske aldrig spelar i Brynäs under sitt kontrakt på grund av att han i det första av två år har kontrakt med en NHL-klubb? Fantastiskt dåligt skött av Brynäs skulle det ha tjatats om här inne. Eller menar du att han inte skulle ha presenterats alls, sen låta honom dyka upp som gubben i lådan när han vänder hem till Europa?
Alcén förtjänar kritik, men i det här fallet så blev han blåst för att han värvar en för het spelare. Om det inte finns någon plan att hantera den risken så är det dåligt av Alcén, men angående Juuso har han inte misslyckats. Det är tyvärr standard att NHL har rätt att stjäla spelare.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Snyggt sätt av Välimäki att sätta press på sin NHL-klubb. Fick det han ville.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Topp 6 ger ett rätt stort utrymme för godkänt. Tom ut i kvarten (topp 8) är godkänt så länge hushållsekonomin visar på plus.
En vissen silly är inte mycket att snacka om.
Topp 6 ger ett rätt stort utrymme för godkänt. Tom ut i kvarten (topp 8) är godkänt så länge hushållsekonomin visar på plus.
En vissen silly är inte mycket att snacka om.
Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Den sämsta silly season på väldigt länge, kanske sedan i fjol, och det som är mest konstigt i allt detta är att värvningarna rimmar väldigt illa med föreningens målsättning. Man vill leda och vinna guld men det enda man gör är att man chansvärvar. Ständigt och hela tiden.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Huge: JA har under årets silly inte levererat något som inger förhoppning om ett bättre lag och ledarskap inför säsongen.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
+ 2
Sv: A proposito de nada
aplusb: Tvärtom. Svedman är nog fullt medveten om att inget är klart förrän allting är påskrivet och till 100% vattentätt.
Att han skulle vara missnöjd med Alcens arbete bara för att nåt till synes oförutsätt hänt när allt mer eller mindre varit klart, är ju bara trams.
Alcen borde ha avvaktat till dess att alla tänkbara varianter hade varit undanröjda och som skulle kunna sätta käppar i hjulet för den här värvningen.
Det är det enda Alcen ska ha kritik för.
I övrigt har han gjort ett riktigt bra jobb med att de facto vaska fram Välimäki som värvning, det kan ingen ta ifrån honom.
Det mest sannolika är ju att Välimäki och Carolina hade tagit det här beslutet även om Alcen hade avvaktat och inte gått ut med nånting förrän allt varit klappa och klart.
Att han skulle vara missnöjd med Alcens arbete bara för att nåt till synes oförutsätt hänt när allt mer eller mindre varit klart, är ju bara trams.
Alcen borde ha avvaktat till dess att alla tänkbara varianter hade varit undanröjda och som skulle kunna sätta käppar i hjulet för den här värvningen.
Det är det enda Alcen ska ha kritik för.
I övrigt har han gjort ett riktigt bra jobb med att de facto vaska fram Välimäki som värvning, det kan ingen ta ifrån honom.
Det mest sannolika är ju att Välimäki och Carolina hade tagit det här beslutet även om Alcen hade avvaktat och inte gått ut med nånting förrän allt varit klappa och klart.
+ 1
Sv: A proposito de nada
aplusb: Vi har sett det förr. Målsättningen förändras med förutsättningarna. Det är på ett sätt helt naturligt. Men det är oskickligt medialt. Hade varit bättre att börja med den retoriken och sen eventuellt överraska positivt.
Sen skulle jag inte gå så långt som att kalla honom som skämt till sportchef. Han gjorde ändå det otroliga och byggde ett SM-finallag direkt från HA. Även om det delvis var byggt av hemvändare.
Jag vill dock gå så långt som att säga att det hittills är en mycket svag sillyseason. I stort underkänt än så länge. Får se vad som händer framöver.
Sen skulle jag inte gå så långt som att kalla honom som skämt till sportchef. Han gjorde ändå det otroliga och byggde ett SM-finallag direkt från HA. Även om det delvis var byggt av hemvändare.
Jag vill dock gå så långt som att säga att det hittills är en mycket svag sillyseason. I stort underkänt än så länge. Får se vad som händer framöver.
+ 9
Sv: A proposito de nada
Ja ni, det är tråkigt det här med att hockey numera avgörs på sommaren. Jag som såg fram emot säsongen..
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag som trodde att målsättningen var att bygga ett bättre lag till kommande säsong, men det är jag det
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha så det handlar alltså inte alls om att förbättra längre, utan ersätta spelare med "begränsade roller".
Vilket jävla skämt till sportchef han är.
Vilket jävla skämt till sportchef han är.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är lugnt, Svensson!
Hockeyn är en bisyssla.
Det viktiga är att hushålla med resurserna.
Husmor Svedman som ansvarar för Hushållningssällskapet Brynäs är nöjd.
Det blir mer pengar i hushållskassan när andra betalar lönerna!
Vad gör det om det dammar lite på de övre hyllorna, det fixar vi innan vi gör vinter?
Det är lugnt, Svensson!
Hockeyn är en bisyssla.
Det viktiga är att hushålla med resurserna.
Husmor Svedman som ansvarar för Hushållningssällskapet Brynäs är nöjd.
Det blir mer pengar i hushållskassan när andra betalar lönerna!
Vad gör det om det dammar lite på de övre hyllorna, det fixar vi innan vi gör vinter?
Sv: A proposito de nada
Peja: Abris intervju i AB med Alcen idag:
Du nämnde tre forwards in. Vad har du för profil på de spelarna ni söker?
Man tänker väl alltid så högt upp det går. Om vi tittar på de forwards som har försvunnit, och bortser från Lucas (Pettersson), så är det Kopacka, Scott och Vesel. De hade relativt begränsade roller i vårt lag.
Vi vill addera så bra spelare som möjligt och så högt upp det går. Sedan är det alltid svårt att säga vad vi kan få, vad som är tillgängligt och vad som är möjligt i verkligheten. Men vi letar naturligtvis så högt upp det går, sedan får vi se var det slutar
Du nämnde tre forwards in. Vad har du för profil på de spelarna ni söker?
Man tänker väl alltid så högt upp det går. Om vi tittar på de forwards som har försvunnit, och bortser från Lucas (Pettersson), så är det Kopacka, Scott och Vesel. De hade relativt begränsade roller i vårt lag.
Vi vill addera så bra spelare som möjligt och så högt upp det går. Sedan är det alltid svårt att säga vad vi kan få, vad som är tillgängligt och vad som är möjligt i verkligheten. Men vi letar naturligtvis så högt upp det går, sedan får vi se var det slutar
+ 1
Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Med tanke på hur snälla GD brukar vara mot Alcen och försvara honom för i princip allt så är det där vidrigt hård kritik.
Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.
Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Herr Larsson kan inte reglementet - är en fras jag tänker på.
Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar! - är en annan fras jag tänker på.
En tredje fras är - när spiltan är tom bits hästarna - appropå tjafs mellan supportrar härinne
Påt igen!!
Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar! - är en annan fras jag tänker på.
En tredje fras är - när spiltan är tom bits hästarna - appropå tjafs mellan supportrar härinne
Påt igen!!
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Han verkar dock måttligt imponerad av JA och Brynäs i sin krönika idag.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Lemp: Känns konstigt att Välimäki skulle säga att han ser fram emot o vinna guld med anrika Brynäs om han visste om att de skulle bli nhl. Tror de gick väldigt fort med de kontraktet och förstår att han inte säger nej till nästan 9 miljoner. De är väl ungefär vad drömvinsten på lotto motsvarar för oss vanliga knegare...
+ 2
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: " Något tofflig... kan tyckas."
Eller "Något mansgrisaktigt" hos dig, kan tyckas...
Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."
Eller "Något mansgrisaktigt" hos dig, kan tyckas...
Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Jag funderade nyss på om någon hann beställa en tröja med hans namn på ryggen :)
Sv: A proposito de nada
Huga: Ibland läser man för fort..Farligt nick! Jag hann tänka.. vafan har Huge bytt profilbild!? Samt börjat använda utropstecken.. fick dubbelkolla
Sv: A proposito de nada
Trodde alla var ville ha lite drag under sillyn, Välimäki signar nytt dagen efter, Nya målvakten blir trade'ad, Gästrin som ingen tänkte vi skulle få testa i laget har också blivit bortbytt i NHL.
har väll aldrig varit så mycket konstigt som hänt en silly som i år.
har väll aldrig varit så mycket konstigt som hänt en silly som i år.
+ 11
Sv: A proposito de nada
Hörde idag att Carlsson hade satt in sig på att spela med Brynäs. Men att hans tjej fick sista ordet. Hon ville inte till Gävle utan huvudstaden. Därav att Carlsson valde DIF. Något tofflig... kan tyckas.
Vet inte om det stämmer. Men källan är skapligt trovärdig.
Orkar inte med, sluta med skitsnack. Säger detta för er som är intresserade av rykten. Rykten som faktiskt kanske stämmer. Sen gjorde det naturligtvis inget att Wiken spådde på detta med extrem lön heller.
Vet inte om det stämmer. Men källan är skapligt trovärdig.
Orkar inte med, sluta med skitsnack. Säger detta för er som är intresserade av rykten. Rykten som faktiskt kanske stämmer. Sen gjorde det naturligtvis inget att Wiken spådde på detta med extrem lön heller.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ett nystartat konto på HS som öppnar starkt.
Kan det möjligtvis vara en gammal bekant som är avstängd.
Kan det möjligtvis vara en gammal bekant som är avstängd.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Undrar om Välimäkis tröja bör hissas i taket efter alla hans insatser i vår dress..?
Sv: A proposito de nada
Scerban: Sasse.. killen som aldrig vågar ställa nån i Brynäs mot väggen med tuffa frågor. Och han ska jobba som journalist. Tillåt mig skratta.