Kongo

2260 inlägg · 13611 besökare

Historik

· 35 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Limpan:
Vet inte om du var ironiskt igår kl 22.42. Men det är väl det som är problemet, och tillväxthämmande; den lite mesiga inställningen. Tjo och tjim, älska men inte hata osv.

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2010

Simmalugnt:

Någon enstaka kulting i Timråtröjan - ja. Filmare - nej. Appropå filmare kommer man att tänka på Martin Thörnberg. Och appropå Thörnberg kommer man att tänka på en annan spelare utan hjärna - Per Ledin.


Timrå IK > Sv: Sportbladet rankar de bästa fansen i elit och kvalserien

Mackelito:

Det värsta med Tomas Ros är dom som läser det han skriver och lägger energi på hans artiklar.


Timrå IK > Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?

Anonymous:

Ja, du har helt rätt. Det är oerhört många som åker ut till Timrå för att titta på hockey. Frekvensen och antalet skulle dessutom kunna öka rejält med en bättre placerad arena.


Timrå IK > Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Per HApps:
Ja, arena-frågan är en betydligt viktigare fråga än att det blev vinst i sista omgången.
Vill vi få förutsättningar likt HV eller Mora?

Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2010
Strimman:
O'Learys i Gamla stan visar matchen ikväll. Gå med i TIK08 på Facebook och håll dig ajour...

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2010-03-13: Slutspelet om slutspelet
250kg kärlek:
Antagligen inget uppstyrt. Men jag kan rekommendera O'Learys i Gamla stan. Kolla även TIK08:s hemsida och TIK08-gruppen på Facebook.

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
mattias - 74:
Allt är ju relativt. Kraven på Granath var ju inte direkt höga. Kanske spelar han ett enklare spel i elitserien också, vilket nog passar honom bättre.

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
mattias - 74:
Utgår från det. Har för mig att jag läst om uttalanden i den riktningen, och att Linkan varit mycket nöjd med hans spel. Granath har allt man kan begära av en breddback, han spelar rejält, enkelt och håller alltid en bra nivå.

Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
250kg kärlek:
Linkans Karlsson-scouting klockren? Precis det jag misstänker att den inte var. Hade den varit det hade man vetat vilken spelartyp man fått.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Frella: O'Learys Gamla stan. Har du flyttat ner permanent är du välkommen att gå med i Facebook-gruppen TIK08.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:
Och TIK blir kallade Eagles. Herregud.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
superfalle:
Han är bäste "back" med puck, men det tycker jag man kan begära av en center som kliver ner i det här laget. I övrigt har han haft problem med placerings- och markeringsspelet - också det naturligt, undantaget några rejäla markeringsmissar som inte varit acceptabla.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Varför fick han inte till ett fungerande anfallsspel på tre säsonger? Varför tog han ifrån oss Timrå-hockeyn? Frågorna är många, svaren få!
En reflektion från Södertälje-matchen senast: Tack gode Gud för kryss! Gästerna borde avgjort i slutet, och det hade inte varit nåt att säga nåt om med tanke på Timrås uppträdande sista fem - hönsgård. Men sett till hela matchen var 1-1 rättvist. Bedrövligt passningsspel och menlöst anfallsspel från Timrås sida.
Jaja, TIK har situationen i egna händer.
Det som gäller nu är att vi står upp för Timrå IK och avslutar den här säsongen på bästa sätt.
Jag bidrog med att lösa medlemskap i mitten på januari. 300 SEK till klubbkassan och möjlighet att påverka. Uppmanar alla rödvita (som inte redan gjort det naturligtvis) att göra detsamma...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The Fat Bastard:
Haha, det är nog också en bra ålder :-)

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Herminator:
Bästa åldern på finska kvinna?
- 26.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Håller mer föregående. SSK visar en otrolig kampanda och har gjort det grymt bra som är med i racet igen. Årets alla dagar dom före LHC. Men allt handlar ju om Timrå nu. Tyvärr så är SSK i en grym form och har stolpe in nu (vilket dom inte minst visade mot HV) så ikväll blir det hemmaseger.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ser nu på Wikipedia att det finns såväl brottaren, tennisspelaren, hockeyspelaren, badmintonspelaren, proffessorn, politikern och barnskpdespelaren Thomas Johansson (vissa stavar dock utan "h"). Sedan tidigare känner vi till klubbdirektören TJ och killen i TIF:s styrelse. Vilka är vilka, och är någon samma? Kan någon koll upp detta?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
John K:
Felaktiga spekulationer och gissningar förekommer ju. En del lika orimliga som att Timrås klubbdirektör skulle sitta i Tunadals styrelse. Skönt att du klargjort det, mycket annat går inte att kolla upp lika lätt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
John K:
Är du seriös?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
Laken:
Jo, det var trevligt. Men det du sa om att du ses som en supporterlegend i rödvita kretsar förstår jag inte, du möttes ju av ignorans överallt.

Timrå IK > Sv: Förlängning av kontrakt - långsiktighet och kontinuitet
Huge:
Om jag har förstått det rätt blir "lär ha" översatt från Gävle-mål till svenska "ska ha" :-)

Timrå IK > Sv: PillerTrillarTråden

250kg kärlek, m fl:

Har jag missat något eller har Bosman-domen inte inträffat?


Timrå IK > Sv: Förlängning av kontrakt - långsiktighet och kontinuitet

Pätr:

Tack för ditt förtydligande.


Timrå IK > Sv: Förlängning av kontrakt - långsiktighet och kontinuitet

Pätr:

Att förespråka utrensning före kontinutet var ju lustigt. Själv förespråkar jag bästa möjliga lag, där kontinutet är en aspekt av det hela.


Timrå IK > Sv: Förlängning av kontrakt - långsiktighet och kontinuitet

Kevin O Shea:

Angående ung utvecklingsbar center, någon som har koll på Tony Lagerström i Mora? Han var enligt media aktuell inför den här säsongen, men var uppbunden på kontrakt med MIK.

Född -88 och med 25 poäng (10+15) på 35 matcher, vilket ger en fjärdeplats i Moras interna.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
zita:
Timrå jobbade till sig tre poäng, men det var inte vackert. Det var en seger med små marginaler dessutom, hade Rögle satt sin jättechans efter Kola-slarvet
hade TIK varit rejält i gungning. Spelet får se ut hur som helst nu, bara det är vägvinnande. På sikt, till nästa säsong, vill jag att Timrå återgår till Timrå-hockey och rekryterar en tränare därefter.

Timrå IK > Sv: Har just läst
Per HApps:
Slutspel tror jag inte det laget fixat. Minns du backparet Halvardsson-Wallin?
Men visst finns fenomenet som du nämner, att spelare inte tar det ansvar och den plats de har kapacitet att göra för att en större stjärna förväntas göra det.

Timrå IK > Sv: Har just läst

Huge: Vad bygger du dina fantasier på?

Modo är inte bättre. När Forsberg är med tillförs energi och kompetens på isen, vilket höjer laget som helhet. När Forsberg inte är med tappar man hans egenskaper, och laget blir sämre.


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14

Instämmer i Lakets resonemang. Nu stöttar vi klubben i våra hjärtan!


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Perkan: Kliv in med 100 miljoner då, så slipper vi budgetspelare. IQ!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2009-12-26
Någon som har biljett/biljetter över? Hör av er via mejl i så fall.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Icing-Ove: Det handlar om själ och historia. Det är någonting annat än att sälja ut sitt föreningsnamn till ett företag.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Blizzard:

Tre år på Lander skulle smaka. Antagligen är det Lakens senaste prioriteringslista som fått Linkan att ta detta steg.

För övrigt är Hynnings attityd (som bekant) bedrövlig. Det obefintliga hemjobbet efter hans eget slarv vid SSK:s andra mål var en ny bottennotering...


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
haggen: Har du inget Timrå-hjärta? Ser du inte att TIK leder serien?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan:
Det hade nog gjorts för längesedan. Problemet är att TJ toppstyr hela föreningen och är en riktig diktator.

Timrå IK > Sv: Efter Karjala
Pätr:
Det där tolkar jag nog som att du inte har något insikt i hur Challe uppfattas i gruppen.

Men visst är det tveksamt hur han är som ledare utifrån hur han framstår media.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Poffa:
Det kanske berodde på ekonomiska orsaker.
Vem som helst ser ju vad Abbots håller för standard, även Ecke Holmberg kanske...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
"Det var inte mer än drygt 4000 personer på läktaren, men det var en publik med hjärtan som klappar för Timrå. Hårt. Även i motgång. Och naturligtvis i medgång. Jublet efter slutsignalen ville aldrig ta slut."

Välformulerat av Andreas Ignell i ST. Man blir rörd när man läser ovanstående rader.

Timrå IK > Sv: Efter Karjala
Pätr:
Ok. Har du pratat med någon spelare eller?

Timrå IK > Sv: Efter Karjala
Laken:
Boxplay-spelet är ju helt horribelt. Är man så osäkra i sitt agerande att man sjunker ner så mycket eller vad kan det bero på?

Timrå IK > Sv: Har ni redan givit upp?
RocknRolf2:
Jag har ett hållbart argument för att behålla Challe. Spelartruppens åsikt.
Har man förtroende för honom väger det tungt för att ha honom kvar.
Anser man att Challe är en psykiskt sjuk pajas så tror jag att spelartruppen ser till att han får gå.

Timrå IK > Sv: Har ni redan givit upp?
mikenomad:
Ordval. Jag kan skriva under på fullskalig sportslig kris.

Men anser du att det är den tyngsta perioden på 30 år kan du inte din Timrå-historia.

Timrå IK > Sv: Har ni redan givit upp?
mikenomad:
Men herregud. Klart man gör sig av med Challe om man anser att det är den bästa lösningen.

Ingen rök utan eld, men nästan lustigt vad folk ser troll bakom varje tall när det går dåligt.

Min förhoppning är att så många som möjligt fortsätter att stå upp för Timrå IK, trots att man inte a-laget motsvarar förväntningarna. Krissäsongen 01/02 var publiksiffrorna ganska stabila trots allt.

Timrå IK > Sv: Njurunda Comments
Tycho:
Kung. Med Njurunda Comments vänder vi detta.

Kan vi räkna med Bo Wasa och ko-skällan på nästa match?

Timrå IK > Sv: Läktarprotest
TimråikPower:
Brukar du trumma och supporta för Challe och Skogs annars?
Det har jag aldrig gjort, jag håller på föreningen Timrå IK.
Jag ser det mer som att en spelare är ett verktyg för föreningen, och att spelaren skall göra sig förtjänt av att bära Timråtröjan.

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2009-10-31
...Som stockholmstimråit är du välkommen för uppladdning på O'Learys Götgatsbacken.

Man beställer individuellt vad man vill äta och dricka, och vi disponerar källaren.

När det börjar bli dags tar vi oss smidigt med tunnelbanan till matcharenan.

För matchbiljetter, se difhockey.se/biljetter.

Vi ses från kl 16 - nu kör vi!

Timrå IK > Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
DJ Hemp:
Appropå ingenting... Har du börjat med engelsk meningsbyggnad ("...när det kommer till fransmän") ?

Timrå IK > Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Raggaren Putte:
Ja, det är ju nästan lustigt ibland. Nog fan ska dom tåla en del.

Den andra ytterligheten är att förespråka mer eller mindre sabotagliknande åtgärder.

Timrå IK > Sv: Sparka Challe
The great one:
Haha. Tänkte mera på det engelska ordet och betydelsen "val".

Men annars intressant teori...

· 35 ·