1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1857524 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Gewe: filmades av cmore, har för mig Mike Helber hade nått kort snack om detta oxå
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Costanza: tröttnar du på att tacka Timrå kan du tacka Kovland
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling: när klackarna sjunger tillsammans
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: I veckan har Lövarna bara snackat väder i fikarummet. Förvirrade blickar. Fått mumsa på ostmackan ifred. Tack Timrå...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rädda svensk hockey - fördela rättvist!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gewe: vadå?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling: Finns det klippet så man kan kolla??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kanske kan få jimmy hamrin att dela på sin twitter? 2000 följare kommer garanterat att göra sitt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Men dom köper arbetskraft och investerar i produkter som skapats utanför SHL...
Den kanalen bör nog stramas upp om nu storfräsarna tror att dom är så mycket mer värda.
Finns ju mycket spännande hockeylirare att köpa in från typ Belgien, Polen och typ Norge för att sätta Luleå och malmötröjor på om Hockeyallsvenskan nyper tillbaka på något vis...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
El Maco: Ja verkligen..dåvarande ettan var bedrövligt dålig. Kommer ihåg när Timrå kunde vinna med typ 18-1 mot dom sämre lagen i ligen i början på 80-talet. Dessutom,, klubbar såsom Husum, Sollefteå, Crif och KB65 huserade i den ligan. Vore förståss otänkbart i dagens allvenska.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Du måste se sammanhanget. SHL:s enda intresse är SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: tänkte mest på när timrå och modoklacken sjöng det på derbyt. Kändes bra med nånting gemensamt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fyll gärna i enkäten i länken :)
Supportrarnas tycke är viktigt, sen får vi hoppas att dom "där uppe" lyssnar nån gång
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling: Bra tanke. Bra förslag.

Tänker lite på rubriken. Förstår frustrationen. Hockeymördare är jäkligt drastiskt även om jag känner hopplöshet inför deras knasiga tänk.

Lite mer diplomatiskt kunde kanske vara:

- SHL! Tänk om! Tänk rätt! Rädda svensk hockey!

Andra förslag?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johan J: Kommer Öhrn tillbaka nu....????
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Bekräftat på Tingsryds hemsida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Perreman: Vi kan fundera lite, återkommer via privat meddelande. Om du elller någon annan har möjlighet får man gärna hitta en så bra text som möjligt på området.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Har testat att skapa en namninsamling. Ni kan väl använda den. Aldrig gjort något sånt förut.
Duger den inte så får gärna någon annan testa. Nu vet jag iaf hur det fungerar.

www.petitions24.com/shl__hockeymordare
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tingsryd uppges vara klubben som Zetterberg går till. Känns helt ok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Låter som en bra plan.
För mejlkampanjen, blir tanken där att vi kör individuella mail till dem? I så fall, ska det skriver ner ett förslagsmail som man kan ha som riktlinje när man skriver?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Där är vi helt ense. Spelare med svag skridskoåkning och vars tillgångar ska finnas offensivt har det rätt svårt att få till det hos oss. Zetterberg var en spelare som spåddes en rätt bra framtid men i nuläget så finns det ju extremt lite i hans spel som talar för att han någonsin ska bli en spelare som kan nå SHL, något som ändå är lite av en kravspec om man ska vara en spelare för topplinorna hos oss och andra topplag.

Synd, verkade vara en jävligt bra kille men förståeligt att han väljer att söka sig vidare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Om det är hönan eller ägget vet jag inte, men hans positionering var ju usel. Möjligen beroende på att han hade för dålig fart, men inte enbart.

Just vad gäller positionering kan man ju f ö se på Berglund som ett lysande exempel. Visst, hans avslut lämnar en hel del i övrigt att önska, men jävlar vad många lägen han får. Och inte enbart beroende på att han (frustrerande nog med tanke på just avslutsförmågan) spelas i toppade formationer när det trycks på frenetiskt, utan hans åkvägar och positionering. Där har faktiskt producerande spelare i laget en hel del att lära.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Skulle inte förvåna mig om han sprutar in mål i den klubb han kommer till bara för det. Men han har varit alldeles för osynlig som sagt. Sen har väl inte riktigt Freddan utnyttjat hans styrkor i PP tillräckligt kan jag väl tycka. Minns att Västeråsfolk sa att Zetterberg var osynlig i 5 mot 5 spel men blixtrade till i PP.

Kanske blir det Västervik och en Conny Strömberg som levererar mackor i PP till han.

Öppnar det upp för nyförvärv från Nubben? Känns som att det kanske behövs konkurrens bland forwards plus att Zetterberg var tilltänkt som producerande forward men som inte levererat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lukas Zetterberg har för dålig skridskoåkning för att passa in i dagens Timrå IK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lukas klar för en klubb i Hockeyallsvenskan😬Gissar på SSK eller Västervik.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zetterberg och Ponomarenko borta, två väldigt omtyckta spelare i laget. Återstår att se hur det här påverkar gruppen. Glad dock att det nu känns som att man vågar ta lite obekväma beslut i föreningen. Leverarar man inte så blir det konsekvenser av det. När det gäller Z så tycker jag dock att han aldrig fick chansen att leverera där han har sin enda styrka, PP. Om han hade fått lira där och man bara hade matat puckarna till honom så hade han nog kunnat landa på 15 kassar när det väl summeras.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olofsson förlänger kontraktet! Gott så
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Ett bra och inte oväntat beslut. Han blev inte alls det man trodde på förhand. Ofarlig offensivt, på mellanhand bakåt. Tillförde i princip nada, tyvärr.

Intressant att se var han tar vägen och hur det kommer gå. Lyckas han bättre någon annanstans bör man fundera på varför.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Trist att det inte funkade! Vi var rätt många här inne på forumet som var lyriska i våras när Nubben landade Lukas Z. Hoppas att Nubben kan hitta en ersättare som kan gå in och bidra med lite PP produktion istället. Hörde jag Matt Murray ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Hmmm... En rightare som Jag tycker matchas lite märkligt ibland...

Någon som har mer kunskap om varför det blev på det här viset?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Zetterberg lämnar skutan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Tycker definitivt att vi ska få detta till en rörelse. Det måste gå att samordna mellan klubbar och supporterklubbar.
En enkel sak är väl att få på plats en protestlista man kan skriva under på nätet, är det någon som kan dra i det?
Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Olle:
Det är bra om vi får igång en kampanj innan denna säs är slut, det har trots allt inte fördelats några pengar än. Då är det enklare att förändra.

Inte dumt att rikta pengar till den egna klubben på något sätt, det handlar om att går på 1-2 matcher i månaden. Gör ni en insamling till en skolklass här på HS så lovar jag att bidra om vi lyckas få detta till en rörelse. Kan även tänka mig bjuda DJ HEMP och Modano på en match med en tillhörande pilsner!

Hur sprider vi detta? Vilken var lövenbloggen som hade ett bra förslag på fördelning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Olle: Gillar din sista idé, men matchtröjorna borde väl snarare skickas till förbundet. Det är ju inte Cmore som bestämmer hur pengarna ska fördelas.

Hur som, går det här igenom slutgiltigt säger jag också upp abbonnemanget. I helvete jag pröjsar för att Karlskrona, Rögle, Mora mfl ska sponsras med helt sjuka penningsummor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Tarasov: En uppsägning av abonnemanget känns som det enda rätta. Vidare kan man spåna på vad man kan göra med slanten istället. Själv betalar jag 548 kr/mån för att få tillgång till Cmore, det räcker till 6 st ståplatsbiljetter i månaden. Man skulle kunna göra en pott varje månad och skänka några biljetter till ungdomar som vill gå och se hemmamatcher på plats.

10 st cmorevägrare skulle kunna sätta 60 pers på läkaren, det motsvarar väl åtminstone två hela skolklasser?

Ett annat alternativ vore att varannan månad köpa sitt allsvenska lags matchtröja i shoppen och skriva ”hockeymördare” som namn på tröjan och skicka den till cmores huvudkontor. Helvete vad många matchtröjor dom skulle få.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
sargad: Bra idé. CMore behöver få veta. Den stora kritiken bör dock framföras till förbundet som har helhetsansvaret, som man tyvärr dock ser ut att ha kapitulerat från.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
sargad:
Man mailar sin uppsägning på cmore, eller gjorde iaf senast jag sa upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Tarasov: Alla som säger upp abbonemanget: får ni fylla i något formulär för feedback? Annars kanske ni kan mejla orsak till Cmore i samband med uppsägning. Då klämmer ni så att säga åt där det gör som ondast, pengapungen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Först ett utrop, härligt!!! Ännu så länge har vi inte kommit in i de avgrundsdjupa 'utanpoäng5-6matcheriradsvackor' som vi haft senaste 7-8 säsongerna. Det ska spelarna och Freddan m fl ha stort beröm för. Har själv varslat för att vargen kommer några gånger i höst och har till och med anat något grått o lurvigt i horisonten men killarna har varje gång vänt på steken i sista stund, precis som igår mot Löven.

Publiken: Var det några Lövenfans igår? Hoppades på 3000 i toppmatch mot Löven.
Hänger vi i topp 4-5 med häng på topp 2 så kan man tänka sig att det kan vara runt 3000 i slutspurt och eventuellt playoff/kval?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Olle:
Nån ordförande i SHL påstod att spelarlånen till allsvenskan bidrog till svensk hkys utveckling...zzz. Här är nåt allsvenskan skulle kunna utnyttja, för indirekt tillåter man SHL-lagen att ha större trupper än man behöver då man vet att man kan låna ut till allsvenskan när man vill. Men tror både yngre spelare/spelare på gränsen skulle tänka sig för om det visste att de var stängt med utlåning om man inte platsar, kanske skulle även klubbarna tänka sig så det inte fick för stora trupper.

Apropå vad man kan göra. Gällande fördelningen av tv-pengar tror jag att man kan sätta press på Cmore. Tydligen vill de inte släppa tittarsiffror på allsvenskan/SHL, vi kan då utgå ifrån att det skulle bli liv om den saken i förhållande till tv-pengar. Kommer den 18 december säga upp mitt abbonemang på cmore med fördelningen av tv-pengar som motivering. Förhoppningvis gör fler detsamma, gör tillräckligt många allsvenska fans det så kommer det svida.
Kommentera

Sv: Timrås powerplay
Duncan: vi kan ta efter erat boxplay och ni kan ta efter vårat powerplay😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Jag tror att med fortsatt huserande i tabelltopp så kommer publiksnittet landa på runt 3000 när säsongen summeras. Vilket är både rimligt och klart anständigt. Vore vi bottenlag i SHL skulle siffrorna på sin höjd ligga 1000-talet över tror jag, alltså ca 4000. Inte ens om vi vore på den övre halvan skulle siffrorna vara dramatiska i längden, frånsett en boost inledningsvis tippar jag att snittet knappast skulle hamna över 5000 med tanke på hur publiktillströmningen till hockeymatcherna ser ut runt om i landet idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
El Maco: Verkligen inte, produkten ”Hockeyallsvenskan” är så sjukt mkt glamourösare än vad som erbjöds i landets 2:a-serie på den tiden. Minns när NSK på fredagsmatcherna lockade mer el lika mkt publik (runt 1000-talet el knappt det) som TIK och IFSH. T i l l s a m m a n s.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Ja hur ska publiken lockas till arenan. Lyssnar man på jobbet så är många intresserade men många säger också ” man borde gå o kolla på nån match” men det blir liksom inte av.... Att laget ligger i toppen verkar inte ha sån stor betydelse. Många saknar hockeybussarna från ytterområdena som Matfors, Liden, Indal, Njurunda etc.
TV sofforna är nog en stor orsak men inte hela sanningen.
En publikundersökning kanske borde genomföras som kanske kan ge en del svar.
Sen den här soppan med SHL o tv- pengarna kan nog påverka ”nerven” i HA på sikt....
Det känns som om man lyckats fortsätta vinna efter MoDo hemma så kanske några fler letat sig ut till arenan, kanske...
Jag tror att publiken i regionen är svårflörtade av nån anledning o där är giffarna ett tydligt exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
kulltorp: det var inte mer passion i ettan på 80 och 90-talet. Nu har du något slags rosenskimmer. Serierna vad fulla med lag med låga ambitioner, fler då än nu.
Kommentera

Sv: Timrås powerplay
Sputnik: Det kan faktiskt också vara så att han i första hand satsar på att klara box-spelat o Power kommer i andra hand. I o för sig är det rätt tänkt, men med så lång tid borde rimligtvis powerspelet vara mycket mer utvecklat. En sak till som Timrås backar var mycket duktiga på under ES-tiden var direktskott på passning. Inte att först stoppa pucken o skjuta. Då hann målvakten flytta sig o vara stabil.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Jo det tycker jag. Hur mycket högre publiksnitt än oss har de? Hur skiljer sig deras sätt att locka publik till arenan från vårt? Vill verkligen veta, då är det ju ”bara” att se och lära där om de nu verkar sitta inne med svaret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Så här kan man börja att driva en publikutveckling - se länk. Motsatsen är att inte göra något (lägga ut det på sport och allmänt förtroende).
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Jag förstår att du efterlyser ett större engagemang och fokus på den här frågan hos de som har ansvar. Dvs föreningen. Jag skulle bara så gärna ta del av de förslag det känns som att du sitter och trycker på men inte vill dela med dig av. Och inte endast dina förlöjliganden av föreningens (icke)agerande.
Kommentera

« · 1857524 · »