The great one

3797 inlägg · 47522 besökare

Historik

· 63 ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Kan inte släppa hur dåliga visa spelare i TIK är i match efter match. Mattias Karlsson, jag tycker f-n synd om honom som trodde på allvar att han skulle få chansen i Ottawa i NHL. Han liknar mer en snäll nallebjörn än en fysisk hockeyspelar med karaktär. Alla pratar om hans hårda skott. Jag har aldrig sett det, finns det på riktigt?

Skulle skämmas om jag var honom, tjänar uppskattningsvis närmare 200000 kr per månad. Men en back som Dahlroth utklassar ju honom i kvalité.

Bryt kontraktet. En mer underpresterande spelare har jag inte sett. Bedrövligt...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
MB:

Samtidigt finns det inga heliga får eller vad man nu brukar säga. Nu måste vi vända på varje sten. Vi kanske måste sparka perra.

Ett alternativ kan ju vara att vi sätter in nubben i båset. Tror han skulle vara revanchsugen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
JohnnyKnoxville:


Pitkimäki gör aldrig två bra matcher på raken, det är ett av problemen.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det är bara konstatera att våra så kallade ledande spelare inte är ledande. Karlsson, Jokela, KimH, Gabriel Karlsson, J.Lundmark, Murley med flera räcker inte till.

Det finns en riktig ledare i detta Timrå och det är Anton Lander. Juniorerna plus spelare som man inte förväntar sig så mycket av är dom ledande i laget. Tycker exempelvis Granath gör det bra, men det räcker ju liksom inte när dom som har betalt för att leda laget inte gör det.

Det är bara konstatera att linkan har misslyckats kapital med lagbygget. Han måste avgå nu.

Perra kanske kan coacha annorlunda i vissa lägen. Men jag kommer inte skylla på honom att vi är så dåliga. Det är dom ledande spelarna som inte är ledande.

Kvalserien nästa.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco:

En tråd med hyllning till Z:a. Perfekt.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
I eftermiddag vill jag att ingen tikare viker ner sig på läktarna. Ikväll vill jag absolut inte höra den sämsta ramsan "Vi är timrå och vi ger aldrig upp". För när den sjungs ut så är matchen körd. Jag vill att vi inte släpper in något mål, för det värsta som finns är när bortfansen jublar rakt i ansiktet på en.

Det är f-n dags att börja spela riktig Timråhockey igen. Gå ut och kör över motståndarna första 10.

Jag vill se KimH dominera.

Ge oss ett mirakel , vinn.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
arnio:

55108 bor i Örnsköldsvik kommun.


17981 bor i Timrå kommun.


Alltså är det som om TIK skulle ha haft 1800 åskådare hemma mot Brynäs. För ni har väl inte folk som kommer utanför kommungränsen och tittar på era matcher? Din fråga är alltså helt fel ställd.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Halonen tillbaka, mycket bra. Även Sonntag. Känns mindre bra. Dahlroth borde vara given. Tyvärr är han som bäst förpassad till bänken.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
McFire:

Vi kanske har haft dåliga publiksiffor i år. Men ni hade ju den fantastiska publiksiffran i torsdags 5453 mot Frölunda efter att ha gått som tåget. Inte direkt imponerande det heller.

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
RocknRolf2:

Murley är i klass med Pelle Hallin. Jag är inte imponerad.
Känns som om han kostar mer än han smakar.

Klarar vi oss kvar i Elitserien skulle jag vilja bygga om laget från grunden. Vi har liksom ingen sniper, ingen renodlad pp-back. Däremot har vi typ 7 centrar i laget. Hela lagbygget känns felbyggt. Balansen är inte bra.

Nästa år skulle jag endast vilja ha kvar dessa spelare:

Målvakter:

FP-Wentzel (backup)
(Ny Målvakt)

kommentar:

Åkerlund har fått sina chanser.
Pitkämäki har en för låg lägstanivå.

Backar:

Sebbe Erixon (om vi inte skulle få ett extremt högt bud från KHL)
Elias Granath (en av våra mest underskattade back)
Jesper Dahlroth (visat att han håller elitserieklass)
Antti Halonen (stabil pjäs)
Pär Styf (tveksamt, men han har hjärta)
(ny back)
(ny back)
(ny back)

kommentar:

Jokela, Karlsson levererar inte som backar i ett första backpar. Det är det dom har betalt för. Bryt kontrakt. Skogs, Sonntag gör för mycket misstag för att det ska vara acceptabelt.


Forwards:

Jeremy Boyce (visat att han kan bli riktigt bra, given)

Anton Axelsson (Vi behöver hans arbetskapacitet)

Ilkka Pikkarainen (Vi behöver hans tuffhet)

Linus Wernerman (en av dom minsta, men fullföljer alltid tacklingarna)

Anton Lander (den sanna lagkaptenen är självklart mest given på denna lista)

Per Hallin (tveksamt, men han har hjärta)

Kim Hirschovits (egentligen har han spelat bort sina chanser, men jag vill ge honom en chans till)

Jamie Lundmark (men det blir nog svårt, eftersom han siktar på NHL)

(ny forward)
(ny forward )
(ny forward)
(ny forward)
(ny forward)
(junior)
(junior)
(junior)

kommentar:

Pärssinen skulle givetvis vara given, men karriären är nog över. Resten av forwards håller inte av en eller flera olika anledningar. Björn Svensson är på gränsen till ett nytt kontrakt också.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Skönt med en "vinst" igår. Även fast det slutade 0-0.

Personligen har jag nog ett inofficiellt rekord i bevittnade 0-0 matcher. I början av 90-talet var jag i Karlstad och såg FBK mot Luleå som slutade 0-0, när jag kom hem såg jag TIK spela mot ett lag (jag inte kommer ihåg). Men slutresultatet blev även i denna match 0-0. Två på raken alltså...

Annars så tycker jag vi har väldigt svårt för att skapa något offensivt. Men det är inte så konstigt när uppspelen består av att en av våra backar tar pucken och dumpar ner den i motståndarens zon, samtidigt som vi har 3 forwards på linje (!) stillastående på offensiva blå. Då blir det svårt att vara först på pucken när vi dumpar ner den.

KimH var tillbaka på ruta ett igen efter att han har visat klass i några matcher. I dag var det samma sega sörja som tidigare. Tycker många underpresterar, men det gjorde ju även Brynäs så det gick ju bra denna gång.

Jamie Lundmark har fått 4 matcher nu. På lördag kräver jag enormt mycket mera än vad han har presterat hittills. Det som har sett bra ut är passningspelet plus det stenhårda preciserade skottet. Men skridskoåkningen och intensiteten/aggrivisiteten måste upp flera snäpp.

Men det gäller det att ge han chansen också. Inför gårdagens match kunde man läsa om den nya PP-formationen. Ändå fick dom aldrig chansen att starta ett powerplay. I stället rullade man på som vanligt.

I morgon är det derby, och jag är rädd för att det kommer att kännas som vi sitter i Övik. Vi kommer bli ägda på läktarna, tyvärr.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan:

Bra, dom som sitter hemma famför sin dreambox kan lika gärna vara tyst. Tycker dom förbrukat sin rätt att uttala sig.

Om dom åtminstone betalade säsongskortet på cplus så kanske tv-pengarna hade varit ännu större.

Som det är nu kan vi ju NÄSTAN tacka nej till tv-pengarna, och sluta tv-sända matcherna. Tror vi skulle gå jämt upp ändå...


Känn Er träffad.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Blizzard:

Det är pinsamt varje gång det är derby numera. Det känns som vi har bortamatch. Varenda loge är till bredden fylld av modofans för att nämna ett exempel.

Var är alla tikare?

Det håller inte längre att sitta framför teven hemma och tror att man supportrar laget därifrån. Är man inte på plats på arenan och stöttar laget tycker jag inte man har rätt till att gnälla heller.

Vakna timråfans! Vaknu upp ur koman och dra ur jacket till teven och se hockeyn live i stället!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Blizzard:

Jag ber om ursäkt. Jag blandade ihop dig med "The fat bastard". Det var han som ville sparka Pikkarainen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Mest glädjande att se igår var inställningen och det hårda jobb som utfördes i byte efter byte. Bara hoppas att vi kan visa samma inställning i dom återstående matcherna, då har vi en god chans att undvika kvalserien. Samt en liten möjlighet till slutspel.

Kommer dock sakna Aleksis Ahlqvists målvaktspel. Tappade en puck mot AIK och har fått levt på det misstaget i media under hans tid här. Att han är en målvakt som "ger ett osäkert intryck". Jag tycker tvärtom, han inger stabilitet.

Ahlqvist-Åkerlund hade varit ett bättre alternativ nu när det ska avgöras än Pitkämäki-Åkerlund.

Dalhrot är en av våra bästa backar just nu. Inte konstigt att han har petat Pär Styf. Tycker dock att perra skulle kunna flytta upp Skogs som forward och ha Styf på backen.

En del spelare blir sämre när dom får en kaptensbindel, Gabriel Karlsson är en av dom. Han har inte kommit upp till normal standard på hela säsongen. Ta bort kaptensbindeln och ge den till Lander så kanske det blir fart på Karlsson igen.

Juniorerna fortsätter att spela bra och visa att dom vill vara med och kriga om platserna i laget. Även om dom gick bort sig på ett av målen mot HV, så har dom bra fart och ligger oftast rätt i banan. Jag är imponerad.


Jamie Lundmark blir bättre och bättre, tycker vi har fått ett bättre tryck i PP nu när vi har honom och KimH inne tillsammans. Det bådar gott. Det vi saknar är dock är en renodlad powerplayback. Varken Karlsson eller Jokela är ett hot i pp.


Matt Murley är svårbedömd. Tycker han kommer bort för mycket i spelet, men dyker ändå upp och är på rätt ställe som när det ska avgöras. Men jag kräver mycket mer i spelet.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2011-01-15
Blizzard:

Ser du matcherna eller läser du bara ST? Du har inte ett rätt just nu. KimH har gjort 2 misstag dom senaste två matcherna. En dum hakningsutvisning i offensiv zon mot SSK, sedan ett felpass mot HV71. Han har spelat upp sig rejält, och är mycket aggresivare i sitt spel nu än tidigare. Kolla vad han gör bra också, fokusera inte bara på det negativa.

Men det var väl du också som tycker att Pikkarainen ska sparkas? En kille som gjort 10 mål och 10 assist på 35 matcher. Bidrar med fysiskt spel i match efter match. Som bland annat gjorde en stormatch igår. Tycker han har varit vår jämnaste spelare under säsongen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Jag fattar inte. Det är orimligt.

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
RED DEVILS:

Glöm inte bort att även Libor Polasek var draftad i första rundan, så det är ingen garanti för en bra spelare...

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
The Fat Bastard:

Pikken var värvad som en powerforward.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
Frella:

Håller helt med, Dahlroth har kommit in i Elitserietempot nu och spelar ett moget spel. Placeringssäker, slår bra förstapassningar. Given ett A-lagskontrakt redan nu.

Något bra som alla våra skador har medfört är ju att juniorerna har fått chansen att visa upp sig.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
RocknRolf2:

Spelsinnet menade jag. I övrigt måste han upp i både intensitet och skridskoåkning med 100% för att komma undan med ett g i betyg denna säsong.

Annars håller jag med dig om att kolan spelade stabilt.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
The Fat Bastard:

Pikkarainen är kanske störd i huvudet. Men vi behöver spelare som inte har spärrar också. Motståndarna har ju respekt för honom.. Han har levt upp till förväntningarna tycker jag.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
The Fat Bastard:

Han har absolut inte varit bra i år med tanke på vad han har i lönekuvertet, det är sant. Men det är det fler som inte varit.

Samtidigt har han en nivå som ingen annan har i laget. Tror vi kommer få nytta av KimH framöver.

Men jag håller med att han inte har varit godkänd hitills. Men idag var han godkänd i alla fall.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
Smolket i glädjebägaren var väl ännu en skada på Alex Larsson.

Men det är ju bara att plocka upp en till junior. Ingen av dom juniorer som fått chansen har gjort bort sig hitills, tvärtom! Ibland finns lösningar på skadade spelare närmare än vad man tror.

I alla fall om man ska ersätta spelare som ex Alex Larsson.


ps.

Gör klart med Jamie Lundmark inför matchen på torsdag nu linkan!

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
The Fat Bastard:

KimH gör en helt ok match idag.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
Tack Timrå IK för ännu en match där ni visar moral och karaktär! Kämpa så här varje match så kommer det bli bra.

Vad än kommentatorerna på canalplus säger om Aleksis, så håller jag inte med. Jag tycker han känns mera stabil än både Åkerlund och Pitkämäki. Släpper knappt några returer överhuvudtaget. Köp loss honom från Kalpa.

Sedan var det intressant coachat av perra att köra Lander med KimH samt Pikkarainen. Tyckte han fick igång dom lite mera.

Kedjan med Murley Svensson samt Viinanen var riktigt bra också.

Gladast är jag ändå att vi började matchen så bra och satte hög press på FBK:s backar. Det satte tonen för resten av matchen.

SSK nästa.

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
RocknRolf2:

Jamie Lundmark skulle vara ett kanonförvärv. Skulle linkan lyckas att få hit honom är en del förlåtet.

Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2011-01-06
Skönt att se att det fanns kvar karaktär i laget. Starkt att vända 0-2 på hovet.

Aleksis känns stabil i målet.

Wernerman stänker in 2 mål och visar att han inte är sämre än någon annan av "ordinarie" forwards som är på skadelistan.

FBK nästa.

Timrå IK > Sv: Positiva tråden
Snoop:

Hittade en artikel från expressen om ämnet (se länk).


"- Det är egentligen bara fantasin som sätter stopp, säger Timrå IK:s klubbdirektör Thomas Johansson. "


"Det nya tv-avtalet ger klubbarna möjlighet till satsningen.
- Ökningen gör att vi får möjligheten men pengarna är såklart inte öronmärkt för just detta. Men nu kan vi göra elitserien mer attraktiv, säger Johansson"

"Allt kommer inte att vara i gång redan nästa vecka utan det nya systemet ska fungera lagom till novemberuppehållet"


Hade ju varit kul att se lite show på isen, när inte spelarna bjuder upp till någon vidare underhållning. Men vi kan nog glömma detta.

Timrå IK > Sv: Positiva tråden
En fråga.


Vad hände med hockeyligans isprojektorer som skulle installeras på varje arena under november månad? Man skulle kunna se spelarpresentationer och repriser direkt på isen. Har för mig att det kostade flera miljoner för varje klubb. Rann detta ut i sanden, eller har jag drömt?

Timrå IK > Sv: Positiva tråden
El Maco:

Positivt är att SSK kämpar och förlorar , medans vi inte kämpar och förlorar. Alltså har vi mera sparkapital.

Timrå IK > Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Pätr:

Klockrent.

Det är ungefär som Frölunda gör, fast vi gör det i mindre skala. Det är bara att kolla in exempelvis den mätte Hahl och ohungrige Pyörälä. När dom var här ville dom bli bättre. Nu är motivationen borta.

Timrå IK > Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Det är bara konstatera att Skellefteå AIK är allt som vi vill vara, men inte är. Klasskillnaden var uber tydlig idag. Det kunde ha blivit 7-1 eller mer. Framförallt i powerplay. AIK vet vad dom ska göra, hur dom ska röra sig, vilka som ska avsluta, framförallt snabbt pucktempo och direktavslut. Vi har ingenting. Vi är inte ens nära att göra mål.

Det är bara konstatera att vi inte är bättre. Man kan skylla på skador osv, men dom som är med måste ju kunna visa karaktär. Men den varan finns det ingenting av (förutom en karaktär som är på väg hem från JVM).

Perra ser numera bara uppgiven ut, och jag förstår honom. Spelarna gör ju ingenting där ute. Ingenting.

Hade vi inte haft så många skador så hade jag inte viljat se en förlängning vare sig med Murley eller Viinanen. Ingen av dom visar något heller. Murley har jag aldrig varit imponerad av.

Kim H blir bara sämre och sämre. Han har ett grymt spelsinne, men inget j-vlaranamma. Bedrövligt att se hans icke vara.

Summa sumarum. Vårat spelare är för dåliga. Vi har för dåliga spelare. Vi räcker absolut inte till.


Början till slutet för TIK var när Oscar Sundh fick lämna. Då karvades första biten av karaktär bort.


Avgå alla.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo:

Sanny hade det största hjärtat för klubben när han spelade här. Offrade sig hänsynslöst för TIK i varje match. Är detta ingentingvärt bara för att han skrev på för FBK?

Som jag skrivit tidigare, jag skulle aldrig bua åt Sanny. Men jag jublar inte heller. Jag respekterar det han gjorde för TIK.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
The Palm:


Håller med. Det är saknaden av karaktärsspelare som inte bara kan lira i medgång som vi har för få utav. Vi har väldigt många "bekväma" spelare som inte är tillräckligt hungriga. Det är bara att kolla på dagens match. Juniorerna kommer in och visar karaktär. För att dom är hungrig, för att dom vill visa upp sig från sin bästa sida. Dom kanske inte alla gånger är lika skicklig som en "ordinarie" spelare, men det kompenserar dom med sin inställning. Hellre en hungrig junior, än en trött så kallad ordinare spelare.

Just nu har vi ett för dåligt lag på pappret för att spela ut motståndarna, i detta läge behöver vi spelare som vill något. Just nu är det bara nämda juniorer plus Pikkarainen som visar någon som helst karaktär. Pikkarainen, en av få spelare i dagens trupp som kan kvittera ut godkänt betyg i halvtid av säsongen.

Nu gäller det att överleva denna säsong. Inför nästa säsong skulle man vilja rensa ut dom karaktärslösa spelararna. Hynning är en sådan, som jag lovar att om han fick chansen så skulle han bli poängkung i exempelvis Färjestad. Han passar in i ett bra lag med bra spelare som har framgång. TIK är inte ett sådant lag.

M.Karlsson är en annan som saknar detta. Överbetald är han också. Han är inte mer än en habil Elitserieback i ett 3:e backpar. Förstår att han aldrig fick chansen i ottawa.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Knylan:

Perra hade mera meriter som tränare (fast han är brandman) än vad challe hade när han kom till oss. Challe hade endast spelarmeriter (förutom att han höll på att även sänka sitt kära DIF till kvalserien när han var tränare där innan han kom till oss). Perra lyckades i FBK samt i Skellefteå. Challe har inte lyckats någonstans som tränare.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle:

Tyvärr så är är svaret nej, det finns ingen lämpligare som kapten i dagens TIK än Lander. Spelar ingen roll att han är junior.

Gabriel Karlsson är inte en ledande spelare i år, han är totalt osynlig i match efter match. Han är inte värd ett C på bröstet. Tror han skulle må bra av att slippa vara kapten.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Laken:

Det är du som styr klubben.

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
pefr:

Jag har sett honom som forward i tidigare matcher. Han förstör mer än vad han bidrar med. Har typ hockeysveriges sämsta blick för spelet. Men jag har ju haft fel förr...

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
dr-nix:

Sonntag som forward, Det är bättre att spela med en junior. Vem som helst.

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
diffe:

Det var när CORSO anslöt det började gå dåligt...

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Laken:


Du var ju även nöjd efter HV matchen. Bo wasa undrar om du slagit huvudet i balken...

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Laken:

Sebbe bryr sig nog. Men jag tror inte Kolan eller Hynning bryr sig nämnvärt.

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
danne80:

Vad kul att du håller med dig själv... :-)

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
danne80:
Håller med. Hellre en spelare som visar inställning (om än på fel sätt). Än spelare som är likgiltiga inför nederlag. Det är för lite känslor i hockeyn överlag nuförtiden.

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
lincoln du skrev:

"Jag känner inte igen Timrå IK. Vi brukar ha frenesi, fart, energi, kämpaglöd, bra skridskoåkning och vara duktiga på att få till långa anfall. Detta har man dock inte sett ett skit av sedan Challe. I år är vi otränade, dåliga på rillorna, lojja, ofarliga och utan förmåga att bli kvar i anfallszon"


Det var ju exakt det vi inte hade under challes ledning! Inte nu heller så mycket med perra. Förutom den fina starten. Fattar inte hur man kan gilla challe hockey. Man måste vara född djurgårdare om man ska kunna gilla hans koncept.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02
Befriande att se "perra" ryta till ordentligt på presskonferensen. Däremot är journalisterna alldeles för tysta. Varför ställs inte mer och bättre frågor till tränarna när dom får chansen? Pinsamt.

Något annat som var pinsamt igår var att det bedrövliga hemmaspelet håller i sig. Kan bara bero på en sak och det är att för många spelare är för bekväma och nöjda med tillvaron som hockeyspelare på hemmaplan. Hade man varit taggad till 100% hade det inte blinkat 0-5 på tavlan efter 1:a perioden. Vissa spelare har en lön som är bra mycket högre än Sveriges statsminister, ändå klarar man inte av att vara förberedda för match. Vissa säger att det är tränarens uppgift att se till att alla är redo för match. Jag säger som peo-larsson sa en gång i tiden "jag har inte spelat det är spelarna som har spelat" Det är spelarnas förbannade skyldighet att vara förberedd och ta till sig coachens instruktioner.

Daniel Corso uttalar sig i tid och otid i kvällstidningarna. Dessvärre har han oftast rätt i det han säger när han öppnar käften. Perras enda svaghet hittills som jag märkt är att han inte ger heta spelare mer istid samt att han inte bänkar spelare som inte gör sitt jobb. En stor del av detta kan ju tilldelas våran tunna trupp. Men någon gång måste man markera. Ta upp en junior-kedja och kör med den i nästa match. Bänka "storstjärnorna" som inte har visat att dom förtjänar att få istid. Istid måste vara något man ska förtjäna, inte ta för givet. Eftersom inte lönen verkar motivera vissa spelare , så är sista utvägen bänkning. Blir man bänkad av en junior så måste man ju vilja visa sig från sin bästa sida nästa gång. Skamgränsen borde ju i så fall vara passerad.

Den här säsongen hade varit klart godkänd om vi vunnit alla bortamatcher hemma och vice versa. En 3-7 förlust borta mot Hv71 hade ju inte varit godkänt, men det hade ju inte varit samma hårda slag mot varumärket Timrå IK och klubbens fans. En 3 poängare på 9 hemmamatcher är ju fullständigt oacceptabelt.

Fallet Björn Svensson är ju väldigt intressant. En spelare som går till jobbet varje dag och missar knappt en träning. Höjer sig när han får spela med bra spelare. Raka motsatsen till Björn är Hynning. En spelare som har otroligt mycket talang men ett kroppspråk som jag hade blivit vansinnig på om jag hetat Björn Svensson. (Förstår att han ville lämna klubben)
Hynning däremot får chans på chans, får välja själv när han får träna pga sina "ljumskproblem" Hynning lever på en bra säsong (06-07 i luleå) då han även blev landslagspelare. Därefter verkar det ha slagit slint. En mera nonchalantspelare tror jag inte finns i hela Elitserien. Vilket är synd, eftersom han skulle kunna vara en av ligans bästa spelare om han haft B.Svenssons inställning. Bortkastad talang är det västa som finns. B.Svensson är inte lagets bästa spelare, långt därifrån. Men han har gjort 5 säsonger i TIK. Sådanna spelare måste vi vara rädda om. Spelare som gör skäl för lönen.

Men det är inte bara Hynning som lever på gamla meriter. Hela Elitserien är ju rädd för att komma till Eon arena för att TIK har sådan fart i början av matcherna: "det gäller att vara med från börja när man kommer upp hit" brukar det låta från samtliga motståndartränare. Vilket inte är sant. De var före challes tid det hände, förutom ett stort undantag och det var i premiären hemma mot Frölunda. Då var alla spelare redo för match, då hade alla spelare "ätit upp sin gröt" för att citera perra. Ska det vara så svårt att komma tillbaka dit? Jag hoppas det var sista gången jag såg TIK inte vara med från början i en hemmamatch. Det räcker nu.

ps.

Laken har gått och blivit en lallande fåne. Hyllar spelarnas inställning att dom inte gav upp när det stod 0-5. Det hade ju varit bättre med en inställning före nedsläpp. Grattis laken!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02
Olle:

Hallin sa ju i en intervju före säsongen att han hoppades att publiken buar ut dom om dom inte gjorde sitt jobb.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2010-12-02
En 3 poängare hemma på dom senaste 9 hemmamatcherna... Vill dom inte ha någon publik på hemmamatcherna, eller vad är taktiken?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Laken:


Liksom Hynning, liksom Mattias "kolan" Karlsson. Liksom Jokela, liksom Gabriel Karlsson med flera med flera.




ps.

Förövrigt kan man ju undra vilken det är som har tagit beslutet att byta ut Mandervilles inglasade tröja under en av läktarsektionerna i Eon, och ersatt den den mot Hynnings!? Vad har Hynning gjort för att få hänga där?

· 63 ·