1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531782 inlägg · 4125 ämnen

Modo - AIK

Sv: Modo - AIK
Tarasov: Jävlar vad domaren blev sågad i efter-match-intervjun haha!!! Och av en AIK-are dessutom :)
AIK´s Anton Holm totalsågar domaren, tycker att han är värdelös och han hoppas att han blir av med sin domarlicens haha....

Tarasov:

Ja och det är väl självklart, han är en del av matchen. Precis som att kritisera spelare så kritiseras domarn. Precis som en konstig sargstuds kommenteras så kommenteras domaren.

Roligt då när andra lags fans är här och kommentetar detta. Hittar dom ett inlägg där vi skyller en förlust på domaren? Idag är det knappast någon som tror att vi vunnit om vi bytt ut lyth, eller skrivit nått liknande, men man måste väl få kommenteta uppenbara felakriga situationer i matchen? Eller är det bara så att studielånen i timrå är ganska låga?

Gavelo: Ja, det var en lite ovanlig tanke från en supporter. Jag hoppas att ni vinner den matchen,oavsett om det är välförtjänt eller inte.

Hur kan det gå så fel med BACKTRÄNARE styf 4e gången gillt nu med ny TRÄNARE märkligt undra hur länge Björn står ut med han

Rytter:
Nu skall vi inte dra alla timråiter över en kam det är några stycken i en bok som har rätt många användare.

{8482}:

Nej lyth är bra. Nu får holm akta sig annars kommer den vita riddaren kulltorp ridande till försvar.

Rytter: Jag tror inte att det har något med studielån att göra. Kan tänka mig att de som kommenterar detta tycker att ni bara kommenterar fel som missgynnar er.

Men det tror jag att du förstår.

Modano: Men är du helt jävla. ....... din ruggit värdelösa ......... dra åt ......!! Du har skrivit samma jävla trams i 2 års tid, tänk om du kunde lägga samma energi på att lära dig stava din pajas!!
Du skriver samma jävla trams i timråboken om Berglund och boyce varenda matchkväll, fattar du inte att ingen orkar med dig!

Det är inte styfs fel att Modo är värdelösa, det är för att man har för genomgående svagt material, precis som Timrå, där är det inte heller Boyce eller Berglunds fel.

Mod. får väl ta bort detta inlägg om deg anses som stötande!!

RytterFörmodligen hade vi inte vunnit , MEN 2-5 målet stänger ju matchen när MoDo är heta, på g, och har AIK lite i gungning, så i princip så dödar ju domaren den lilla lilla chans vi hade! Var väl ytterligare ett AIK-mål som kom till efter en totalt felaktig utvisning, det är två kassar gratis, hur ofta får vi det?

Tobias Enström borde skjuta mera skott, han är väl lika bra som Larsson i AIK på skott, eller?

Alltså det är bara nio dagar sedan man mötte Södertälje hemma och spelade en riktigt bra hockey. Bra målvaktspel , bra försvarspel , bra anfall som kunde renderat många fler mål. Vi såg verkligen ut som ett topplag. Man undrar vad som har hänt efter det? Hur kan ett lag plötsligt rasa ihop så mycket som Modo har gjort. Mot Leksand så måste man vara med från start. Frågan är.. Vem ska stå i mål?!

Hälge:

Vill man göra det till sin livsuppgift så kan man ju börja på hemmaplan och sopa rent där ifall man vill ha trovärdighet.

Vem har skyllt på domaren idag?

De två situationer vi diskuterar anser man inte dessa vara felaktiga? Varför får vi inte diskutera dessa.

Om sedan domaren missat fler eller varit lika dålig åt bägge håll gör ju inte helheten bra, sedan är det väl naturligt att man diskuterar situationer med modoögon i vår bok eller?

Rytter: Jag bryr mig inte särskilt om ni pratar om domaren, jag ville väl mest kommentera din fråga om studielån.

Gusse: Som någon skrev tidigare så är det som att trycka på en repeat knapp varje säsong!

På söndag hoppas jag att Dakell för stå, Lundin kan man skeppa och Hanses kan stå i Ö-vik hockey

Hälge:

Har nog fel där, finns nog en del studielån i Timrå. Lär ju krylla av socionomer där ;-)

Confusius: Den typen av kommentarer förstör nöjet att läsa på forum som dessa.
Onödigt och över gränsen även industrin är besviken efter kvällen, ta ett glas vatten och gå och lägg dig

mr_brasco: Om någon hör en intervju med Hellkvist så får denne gärna skriva vad som sades!

mr_brasco: Industrin är säker också besvikna😀inte vad jag syftade på dock.

mr_brasco:

Det är denna typer av komentarer som stör mig i domarfrågan. Här är alltså dommarbasen direkt ute i försvar och svarar på holms kritik.

"Det är djupt olyckligt, både för Anton och för AIK. Inte bra. Jag tycker att AIK borde ta ett snack med honom och förklara hur men beter sig mot domarna."

Ja det lär ju aik göra. Men våga säga att du kommer gå igenom matchen med lyth också. När en spelare i ett vinnande lag är så förbannad när dom gjort en bra match pekar på att nått är rejält fel. Fattar inte varför dessa ska skyddas hur dåliga de än är. Ska han skydda domarna så prata istället om att det system som finns idag är föråldrat och inte hängt med utvecklingen i spelet som går snabbare och snabbare och en ensam domare hinner inte med längre. Sedan är det ju inte proffsdomare i ha så frågan är hur det är med orken hos dessa, vissa ser ju inte överdrivet vältränade ut och dessa ska hänga med i tempot hos elitidrottsmän i 60 minuter.

mr_brasco: Vari ligger nöjet med konstant trollande?

Då har Modo sämst formkurva i hela allsvenskan, man rasade idag 3 placeringar ner till 6:e, om 2 dagar så ligger Modo mest troligen 7:a, sen kommer lite vila.

Modo måste spetsa truppen rejält, börja med att lägga stora delar av budgeten på en högklassig målvakt

Gavelo: Helt jävla otroligt hur laget kan sjunka så pass lågt efter den fina inledningen. Bara att hoppas att detta är en tillfällig svacka, och den enda på säsongen. Nu måste de ta mig fan slå Leksand! Även om jag ställer in mig på förlust även där...

Jag är nyfiken på hur Dackell hade skött sig. Kanske hade han varit en ny Wallin.

Scallion: Samma visa varje år, föreningen har psykologiska problem och klarar inte av pressen, så fort man är uppe i toppen så krampar laget ihop och man faller ner till plats 8-10.
En sak som jag dock inte begriper är varför man blir en sådan usel hockeyspelare bara för att man har uselt självförtroende eller har psykologisk problem, man kan väl åka skridskor, utnyttja den talang man har, jobba hårdare och pressa sig till att få någon form av utdelning?!

Känslan är i Modo att man är nöjd som man har det, man har en lön, en fin arena att spela hemmamatcher i, man kan sitta på Waynes i ”innekläder” och fika osv, för att dra en parallell så mötte jag Micke P 2 h före matchstart i slutspelet -07 löpandes söderut vid OKQ8 rondellen, han var ute och tränade, men så gjorde han aldrig en dålig match heller!

Det är bara bryta ihop och komma igen. Ny match på söndag kommer säkerligen bli riktigt tufft att vinna den, men är man en supporter så får man stötta laget i med och motgång. Jag vet att många är otroligt besvikna för man haft höga förväntningar på detta lag. Men nu är det som det är och man får kanske sänka förväntningarna och börja inse att vi ej är något lag som ska slåss om en shl plats redan i år.

Vi har det material vi har många tycker detta material ska vara i ett shl kval, jag själv tycker inte vi har det materialet. Vi ska absolut inte börja handla nya spelare för då är det bättre att ge våra yngre grabbar mer chanser. Det är mycket kvar av denna säsong och allt kan fortfarande hända.

Nu bryter vi ihop alla och stöttar grabbarna istället det är ju nu när det går tungt som dom behöver mer stöd och inte mer klagomål.

Confusius: Nja...jag tror Rytter och domarbasen var med också..han var inte ensam.

Gavelo: Är exakt den känslan jag också har. Man är nöjd med att spela i Modo, man har en bra lön, bra arena osv... Är därför jag hoppas att killar som Wernblom, Wahlgren, Jakobsson osv verkligen kan ta klivet och bli bärande spelare. Våra ledande spelare. För de känns ändå som att de kan känna något för klubben och inte bara se hockeyn som ett sätt att försörja sig.
Nu skriver vi förvisso i affekt. Jag vet att Johan Eriksson alltid hållt på Modo trots att han är ifrån Sandviken och Brynäsfostrad. Men ändå, NÅNSTANS måste fan förklaringen finnas...

Dundee: Men tyvärr så går det inte att ge våra yngre en chans, med juniorer kommer vi aldrig att vinna AS, det krävs bra shl spelare för att vinna AS, därför kommer vi att tvingas värva 3-4 riktiga toppar varje år för att ha en minsta chans till avancemang.
Ska man kunna bygga något på egna spelare så måste man få fram toppspelare och några sådana har inte Modo idag, finns andra allsvensk lag som har större talanger i föreningen.
Modo skall ha som målsättning att gå upp varje säsong, att bygga något är såklart bra, men så fort man får fram ett guldkorn så sticker dom och därför måste man satsa hårt varje säsong tills man har turen på sin sida och får allt att stämma samtidigt som man får möta ett shl lag som har motstuds.

Dundee: Du har pratat i flera år nu om att vi inte har tillräckligt bra material. Så pass dåligt att vi ska vara nöjda med en placering bland de åtta bästa. Det jag undrar är vilka lag du anser har bättre spelarmaterial. Leksand och AIK kan jag köpa, men sen då? Frågar av ren nyfikenhet.
Håller dock med dig om att de unga, egna, talangerna ska få sin chans/speltid. Samt att det är lååångt kvar på säsongen och vi kan rent av vinna serien.

Trilske: Lytheskomik

haha såg repris på situationensom föranledde till 5-2. Å det e en av sakerna. Pinsamt lyth. Måste haft mens eller allmänt aikkåt haha. Dödade matchen där. Fatta inte varför modo tog ut målvakten så dåliga som de är med mer spelare. Iof måste han väll chansa på något

Scallion: Leksand,AIK som du nämner tycker att Södertälje samt Björklöven inte har så dåliga lag heller på papperet. Men det finns inga lätta matcher i en sådan här serie det ser man ju hela tiden att botten slår toppen i många matcher.

Vi har absolut en bra allsvensk trupp på papperet men vi saknar enligt mig 1 riktigt bra första center 1 riktigt bra målvakt som kan hålla en jämn nivå. Samt man saknar en till pp back som vet vart målet är tex en som Larsson i AIK.

Men vi ska till playoff med detta lag. Men känns som vi saknar en toppkedja som man kan luta sig emot. Vi har förstärkt 3e 4e kedjan men ej dom 2 första. I offensiven.

Dundee: Spelarna låser in sig och ”vädrar”, Hellkvist är uppgiven där ingenting i spelet funkar och ber om ursäkt till publiken som kom!

Liknar exakt tidigare år, tränarna har ingen aning vad dom gett sig in på och den berömda sjukdomen i föreningens väggar är återigen övermäktiga. (Lite ironi)

Dock förefaller det ju extremt märkligt om nu laget efter att ha ”vädrat” skulle börja spela bra hockey igen, då har ju denna 5 matcher långa svacka endast berott på lättja och inställning vilket skulle göra mig mer förbannad som betalande supporter än att man faktiskt fortsätter att förlora för att man helt enkelt har blivit omsprungna av många andra lag i kvalite.

Dundee: Vi har ingen dålig trupp, den är klart bra nog för att vara ett topplag.
Vad vi behöver är en bra förstemålvakt, det saknar vi idag.

Sen kan man ju undra vad det beror på att vi alltid får våra spelare att alltid underprestera så våldsamt. Finns ju ingen jämförelse någon annanstans och dessutom år efter år , oavsett ledning.
Nu har man till och med lyckats med konststycket att få Tobbe Enström se ut som en medelmåttig allsvensk back. hur lyckas man med det?
Trodde han skulle sticka ut och tokdominera på denna nivå men icke sa Nicke

Gavelo: Alla lag hamnar ju i formsvackor under en säsong. Det jag upplever är att vi är otroligt slutkörd för det finns ingen kräm kvar i benen eller skallen. Sista matcherna har dom andra åkt ifrån oss ganska lätt. Vi vann mycket i början pga farten vi hade i spelet. Och vad det handlar om kan man ju fråga sig är vi tillräckligt bra tränade för klara av denna typ av hockey? Den kräver oerhört mycket energi.

Varför har dom svarta nummer på tröjorna? går ej att se vilka nummer det är på TV sändningen

Dundee: Tror isåfall det är mentalt man är tröttkörda.
Hellkvist var inne på det i början på säsongen, att spelet är jobbigt fysiskt men framför allt mentalt och att vi förmodligen får se några svackor under säsongen innan spelarna har det i ryggmärgen.
Räcker att de tvekar nån tiondels sekund och börjar fundera så ser(och går) det mycket långsammare.
Igår var det klar temposkillnad i skridskoåkning, passningar och spelet utan puck där vi mest står stilla och funderar. Vi får inte med oss farten i någon del av spelet, passningar kommer i bästa fall i knähöjd, värsta fall 1m bakom. Spelarna igår fick stanna upp och fippla/sträcka sig efter pucken och kontringsmöjligheten är borta.
Väldigt stor skillnad mot de första matcherna.

Var f.ö på plats igår. Bra tryck på på publiken, och lite skön kempis-domar-hat-stämning;)
Men det förtjänar han, så satans usel domaren var igår.
Kan också konstatera att jag tyvärr inte gjorde något Ivandrago-intryck på laget.. I am NOT the one..

Dundee:
Ja den här typen av hky kräver verkligen att alla hugger i, och dessutom gör det på rätt sätt. Din fråga är berättigad även om jag tror orken finns så är frågan om kunnandet finns hos individer rent taktiskt/tekniskt att spela denna typ av hockey match efter match. Vi lär få svar de 10 närmaste matcherna...

bisterfinnen:
Gillar att han tar en intervju efteråt och förklarar sig, bra för alla inblandade.

När bytte MoDo tillbaka till sin gamla logga?

Er ”Toby” förtar sig inte direkt vid 2-6... Det handlar om att skicka signaler, visa hjärta och inställning. Som supporter kan jag acceptera en förlust om laget givit allt.

Laken:
Jag tillhör den förlåtande typen, lag har sämre och bättre dagar. Det är bara att gå till sig själv vissa dagar på jobbet är sämre än andra och kommer man fel på det så kan en arbetsdag bli en mkt lång uppförsbacke det kan självklart hända för hockeyspelare och tränare med.

Högst upp på min önskelista är fungerade BP och det på direkten.

hanzon: Numren och ränderna är mörkgröna. Alldeles på tok för mörk grön, som ser ut som svart på tv. Det kan inte vara modos rätta gröna färgkod.

Dundee: Alla lag har ju inte det, Timrå ifjol hade ingen, mora året innan det, tycker inte att Oskarshamn egentligen heller hade det osv, det där är mest en billig ursäkt för att få misslyckas anser jag!
Jag har inget problem att man förlorar en eller flera matcher i rad, det behöver inte vara en svacka för det, man kan vara riktigt bra men ändå förlora!
en svacka för mig är när man förlorar för att man helt enkelt inte är bra vilket är en jäkla skillnad.

Modo har vartenda år minst en äkta lång svacka där man frångår precis allt som behöver göras för att vinna hockeymatcher och spela bra hockey.
Möjligt att Hellkvist har en idé med att köra slut på laget i tidigt skede för att sedan kunna vara konstruktiva och orka maxa sista halvan av serien, lyckas han med det och vi når shl så får han närmast en gudalik status av mig iaf.

Men som du sedan skrev så kan man lägga sista 2 veckorna åt handlingarna och sikta framåt, serien är igång och det finns inget annat att göra.

Tippar en kassaskåpssäker hemmaseger på söndag 5-3

Gavelo: Oskarshamn var allt annat än jämna ifjol, och för 3 år sedan låg Leksand sist i HA. Vi Modoiter vet alltför väl hur det slutade den gången.
Vill inte hänga ut enskilda spelare, men med en riktigt bra målvakt igår hade det varit 0-1 efter första perioden igår, om ens det.
Tror det är därför vi blir så ängsliga i bp också, och i princip sitter i knät på målvakten.
Mora började förresten serien väldigt svagt det år de gick upp, tills de värvade Engstrand. Efter det lyfte hela laget.

Som det var igår har vi ett handikapp på 2-3 mål/match plus osäkerheten, som kanske är ännu värre.
Utan en matchvinnande målvakt kommer vi aldrig bli något annat än ett mediokert lag, så viktig är den positionen.
Sedan kan man såklart beskylla försvaret för mycket igår också, men faktum kvarstår att Hanses släpper 3 av de 5 första skotten i första perioden igår.

Nucky: Sen en sak jag tänkte lite på, om nu Hellkvist kör en strategi där laget är nedtränade för att sedan kunna lyfta osv, varför var han då så förbannad på insatsen senast, ”hur blå är en tavla” på frågan hur arg han var i omklädningsrummet efter första?! , har man lagt den strategin så bör man rimligtvis inte vara allt för arg när man vet att laget inte orkar pga av den taktik han själv har lagt, nu verkar han ju vara fly förbannad och besviken på att laget ”saknade allt” som han själv sade i intervjun.

Tarasov: Ja, bp är under all kritik. Dålig press på puckhållaren och när man väl sätter press då är nästa spelare inte beredd att gå och pressa passningsalternativet. De kladdar istället ihop boxen och skymmer mv.
Pp har havererat totalt, istället för att vara intensiv så drar laget ner på tempot och har svårt att komma in i anfallszonen och när de väl kommer in så försöker de med för svåra passningar.

Nucky: Oskarshamn ojämnhet ifjol hade väl att göra med deras inlånade spelare kallades tillbaka av deras klubbar?

Eller:
Till en början tyvktej ag det funka bra men man släppte in lite väl mkt, nu släpper man in mkt och de spelar inte särskilt bra heller.

PP tror jag kan komma bara de försöker ”spela enkelt”.

Tarasov: Jag trodde inte det var möjligt att ett lag skulle lyckas med bedriften att göra en sämre period än MoDo gjorde igår. Men idag vart jag överbevisad då timrå blir totalt överkörda av ett dåligt HV.

« · 1919304 · »