1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598945 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Du tycker inte att slashing/spearing som Hartmann gjorde i match 4 borde rendera matchstraff då med? med tanke på samma situation hände exakt med Jones som ledde till matchstraff?

Och jag vill inte få fram det till nån kvittning öht, jag har redan sagt att det borde ha varit UTV PÅ ANDERBERG pga den tacklingen, men du verkar inte läsa det?

som sagt det finns hur mycket som helst man kan ta ifrån denna matchserie som jag sa tidigare som ett exempel på hur domarnivån är riktigt skräp.

{297}: Just den situationen är absurd det står en Västervikspelare framför målet som sliter och drar i Sebastian samtidigt som han blev påhoppad av den spelare han sitter på bakom målburen. När man sedan hör konversationen domarna mellan så är det avslöjande för var och en som ser sekvensen, man blir uppgiven. Sedan försvarar jag absolut inte Sebastian när han gör dumma grejer som vid teckningen som många anser är en 5a, jag tycker en 2a på sin höjd då jag anser att Västervikspelaren även i den händelsen medverkade till utgången då de låste upp varandra och han hade lätt kunnat flytta benet från början om han velat det, jag hävdar att han sökte den lite, smart av spelaren såklart att försöka få med sig en 5a. Sebbe är ingen ful spelare, han spelar tufft, hårt men i regel schysst och försöker undvika att spela vårdslöst. När det kommer till domarnas insatser såhär långt måste jag säga att det råder dubbla måttstockar och allra tydligast har det varit i den här matchserien, normalt sätt brukar det löna sig att vara ett spelförande lag men i denna matchserie så får Timrå utvisningar emot sig som Västervik kommer undan med. Har sett om två av matcherna och det är märkligt snudd på upprörande.

{297}: I morgon krossar vi VVIK. I kväll njuter vi av BIK - Americanos och BIF - HV.
I morgon krockar dessutom GIF med TIK. Härliga tider nu!

SuperMupster: vill minnas att det är under andra perioden, nära vänster sarghörn i offensiv zon men vet ej klockan.

{9108}: du tycker inte att det blir lite missvisande att försöka kvitta hela diskussionen med EN misstänkt bentackling som dessutom ser ganska ofrivillig ut, i en match där Västervik knappt kommer ur egen zon på hela matchen, har 3-4 riktigt våldsamma tacklingar varav en som leder fram till ett mål? Armbågstacklingen i huvet på Carlson skulle mycket väl kunna anmälas till disciplinnämnden men det blev inte ens en tvåa.

Knylan: Ja, jag vet inte. Jag sitter iaf inte lugnt i båten när Timrå har tryck i princip varje match men kan inte förvalta lägena. Det kommer sätta sig mentalt på spelarna, och går det till match 7 kommer Timråspelarna vara så sjukt nervösa att det bara där kommer låsa sig och vi har en upprepning av Oskarshamn-serien. Det kan jag lova dig! Är upp till bevis imorgon, dags för flera spelare att leverera och FRAMFÖRALLT sätta dit puckarna när lägen ges.

{297}: när åker lodin på en tackling? tänkte kolla på den,.. men kommer inte alls ihåg den.

{297}: Absolut. Nivån är inte densamma för alla spelare, det kan man konstatera i alla fall. Det är ju enbart personligt mot spelaren i fråga om man ser det från det perspektivet.

Heisenberg: Helt övertygad om att det är så. Visst har Hartmann tagit en hel del slarviga utvisningar också men olikt tex. Wernblom är han ju inte en klassisk ”fulspelande” spelare men han åker på väldigt många enkla utvisningar.

När Wessner säger ”nej bara Hartmann ska ut” på frågan från andra huvuddomaren ”visst kvittar vi den?” så kan det förvisso vara att Wessner stod bra till och såg vem som gjorde vad men jag får en känsla av att Wessner hade bestämt sig på förhand där.

{297}: Lite därför jag skrev att tacklingen på dahlen skulle varit utvisning med eller hur? men man kan inte blunda för saker som timrå spelarna gjorde med bara för att en spelare i erat lag blev tacklad?

Domarnivån i svensk hockey är under all kritik, varit det sen 5 år tillbaka

Finns så mycket man kan ta med sig ifrån denna matchserie mellan Timrå - VVIK som man kan ta som ett stort exempel på hur rutten domarnivån är

{297}: Hartmann känns som en sådan som drabbas av "jag plockar dig på första bästa chans din jävel" från domarna.

Hockeyguru: Jag vet inte jag. Det blir knappt några PPn alls i den här matchserien (såg exakt likadant ut mot AIK också), det som ’egentligen’ ska vinna matcher är fem mot fem-spelet, rent primärt. Sen är både vi och Västervik (tillsammans med BIK) HAs bästa lag i BP. Det är inte konstigt att det ser ut som det gör, det är två extremt ramstarka lag som möts. Sen är det ju uselt att vi inte lyckas förvalta de lägen vi får, men det handlar även där om studsar hit och dit. Västervik har givetvis skärskådat varenda liten detalj i vårt PP, men när det bara blir några få tillfällen per match så är det svårt att bygga någon kontinuitet.

Det skriks om att det ska bytas ut spelare hit och dit, visst. Samtidigt är tiden som finns att laborera på väldigt knapp, och det enda som krävs för att det skrikandet ska bedarra är att en puck letar sig in. Det kommer hända förr eller senare, men vi har det betydligt lättare att riva upp Västervik om vi bara får skölja över dem med lika manskap på banan. Det är där den mest markanta klasskillnaden lagen emellan finns.

{9108}: om det är en klockren bentackling så är situationen med Dahlén en klockren boarding och det leder fram till ett mål. Domaren har olika måttstockar i olika situationer för även Lodin åker på en våldsam tackling i ryggen som dom slipper undan med men man plockar istället Hartmann för en likvärdig tackling i slutet av matchen.

fantasilos: Fast är man ineffektiva och där varje spelare vill bli matchhjälte blir det såhär... Det går inte att vinna matcher utan ett fungerande PP så är det bara. Jag vill se ett jäkla köttande mot målvakten imorgon och inte en massa pass hit o dit! Rakt mot kasse och skapa tryck.

fantasilos: bra målvakt med dåliga avslut och ingen tur, typ

Knylan: Påminner väl lite om Zetterberg vs Dahlén tidigare under säsongen? Även om det inte var knä mot knä då. Uppenbart att de inte ser varandra.

fantasilos: Lundin var det, om det är den länkade incidenten som åsyftas. Jag vet inte jag, det är ju mer en kollision där båda spelarnas knän hade kunnat stryka med. De bågar in i varandra och framförallt Lundin verkar inte se Wahlgren förrän det är för sent. Hade Lundin varit den som fick mest ont så hade det nog skrikits från vårt håll.

Knylan: Helt ärligt, matchen igår måste varit något slags världsrekord i motstuds och konstiga situationer där allting samarbetade i en magnifik symfoni för att det skulle gå åt helvete för oss.

{9108}: Håller med om att Walli's borde varit utvisning det med, dock (otur för oss) renderar det ju inte i att vi gör mål direkt som följd likt situationen med Dahlén/Anderberg.

Det lilla jag hann se ifrån eran match och lite repriser. så tycker jag domaren släppte lite väl mycket åt båda hållen.

sen vid 1-1 målet ja det ska vara UTV där, men det Walli gjorde med på Wahlgren borde ha renderat något med eller vad säger ni? klockren knätackling

{297}: Minns inte vilken sekvens men är en nästintill likadan på Lodin när han blir intacklad i rygg i sargen. Var på allvar orolig dår med tanke på hans nyliga hjärnskakning.

Ångesten är total inför imorgon. Hoppas spelarna går ut som att det inte finns någon ny chans utan att det är sista matchen! Jag orkar inte med en match 7....

Heisenberg: hakningen som Lööke åker på i första perioden tar inte i närheten av handsken, däremot tar den högt upp på klubban. 50/50 fria/fälla på den tycker jag. Den är ok att ta men med den nivån så ska situationen med Dahlén definitivt tas. Sen har vi ett läge där vi borde fått 5-3-spel men domarna har en tendens att missa solklara hakningar framför kassen när det är lite grötigt. Det ska tilläggas att vi kom undan med en misstänkt bentackling på Hartmann (eller var det Walli?) också.

Tycker generellt det är ok att domarna missar utvisningar i situationer som är grötiga men då ska man vara solklar på situationer som inte är det. Med tanke på gårdagens domarnivå tar jag mer än gärna tillbaka Wessner men det är pest eller kolera.

Min högst subjektiva bild av domare är att det ofta finns något maktbehov eller nån slags undertryckt tillfredsställelse av att få bestämma. Jag spelade aldrig hockey på den här nivån men jag minns flera domare som kunde åka förbi en under match och säga ”jag plockar dig på första bästa chans din jävel” så min uppfattning kanske är lite färgad också :)

{297}: Som du skriver i sista meningen. Tyder verkligen på noll känsla för spelet. Undra om domarna ens är hockeyintresserade eller bara har något slags maktbegär som gör att dom söker sig till domarutbildningen? Ingen känsla för spelet verkar de ha i alla fall. Och ska jag vara helt ärlig så har faktiskt Wessner varit minst dålig av de vi haft hittils i slutspelet, även fast han också suger.

Det är flera miljoner kronor som står på spel och man har jävla amatörer som inte klarar av att sköta sitt jobb. Att han tog Hartmann igår när Drugge slog en puck out är så jävla patetiskt så det finns inte. Hade inte varit utvisning om inte Drugge hade slagit den över sargen, det är jag tvärsäker på. I början av matchen åkte vi dessutom på en slashing när en spelare (minns ej vem) petade lite löst på handskarna, om ens det. Då tänkte jag att "jaha, det är försäsongsnivå idag". Sedan blir Dahlén manglad mot sargen men då händer inte ett skit, vart ligger nivån egentligen? Det är så jävla okonsekvent att man mår fan illa.

Vill även tillägga att jag tycker alla lag drabbas, inte bara vi. Vi har kommit undan när vi borde fått utvisningar också och vice versa.

{8179}: angående Hartmanns utvisning i slutet så tänker jag bara på Karlin och hur förbannad han var efter deras förlust nere i Västervik sist, han tyckte att det var bedrövligt att blåsa utvisning på Västervik med så lite tid kvar att spela eftersom regelboken, enligt honom, ska tolkas på ett annat sätt då. Vi kan kalla det 1-1 då. Lustigt förresten att på hockeyallsvenskan.se går domaren ut och förklarar bedömningen med målburen vid 2-1, som om DEN situationen är snackisen efter matchen. Inte ens utanför isen har åsnorna taktkänsla.

Jag har varit för arg för att titta in här förrän nu. Helvete vilken jäkla idiotmatch, är det ens 1 på 100 att de kan förlora en sådan match och ändå inträffar det. Om matchbilden är densamma imorgon så måste det bli vinst. Det ångestklumpen i magen säger är dock att matchbilden ju egentligen inte alls behöver vara densamma då och att vi visst kan förlora den, jävla klump!

Kanske har detta avhandlats tidigare men jag orkar inte scrolla mig igenom alla inlägg sedan igår. Varför spelas båda ev. game 7 på fredag och frångår varannandagsmatchandet. Dumt.

Artic Joe: Vilket vi gjorde massvis igår, ska sägas (störde Marmenlind och tog stryk framför målet, dvs). Nä, det finns inga enkla lösningar på sånt här. Det är en liten jävla gummitrissa som ska in bakom en linje, innanför en ram. Igår mäktade vi med 72 försök med att få den bakom den där linjen, vi lyckades en gång. Vilket var precis i ett läge där Västervik nyss pressat oss, Lundins mål kunde inte ha kommit mer lägligt än just då. Efter det mattas Västervik av och vi började äga ALLT i stort sett. Men: vi är återigen så pass överlägsna att noggrannheten någonstans blir lidande. Vi börjar tänka på Mikes topplista över ”snygga mål” långt innan det finns utrymme för det. Fast, tänk ändå, att få gå till final och att samtidigt avgöra sista semifinalen med några riktiga youtubeklassiker. *mmmmmmmm* 🤤🤤🤤🤤😍😍😍

STOPP! Pang, bom. 1-1 händer, ur en situation som är så egendomlig att Cmore inte märker den, trots att de vevar reprisen 700 gånger. FW vill stå upp för sin polare Dahlén och lämnar Svesse ensam med två Västervikare. Det är i stort sett bara dom tre, och Lundin, som ens verkar registrera att spelet fortgår. Att domarna inte blåser är sensationellt i sig, men att tillfälligheterna studsar som de gör i den situationen är ännu sjukare. Det hade lika gärna kunnat vara någon forward (och inte FW) som klivit på Anderberg i det där läget och då hade vi åtminstone löst den kontring som uppstår. Med publik på läktarna hade det visslats och kastats snusdosor i 10-15 minuter efter den där situationen.

Jag satt bara och gapade, men det låg så enormt långt bort i den stunden att ens föreställa sig att det skulle bli matchavgörande. Det var nästan så att jag tänkte att det var ”bra för matchen”, precis som om det finns ett uns av njutning att betrakta det här slutspelet. Ingen av våra spelare verkar ta superhårt på det hela heller, för hur fan skulle det se ut om vi, Den Stora Favoriten, skulle gnälla? Vi ska bara hålla oss till vårat och nästan be om ursäkt för att vi vann serien överlägset, trots att just det beror på att exempelvis Löven – givet sitt spelarmaterial – gör en usel grundserie. Hur som, 1-1 rör oss inte i ryggen och vi bara fortsätter att mata på. Det där löser sig.

Jag vet inte om Karlin la korvfingrarna på sin matchcoach-bibel någonstans där strax innan 1-1, men på något egendomligt sätt upphör tyngdlagen att existera. I DERAS zon, enbart. I andra änden av banan står JJ och ångrar att han inte tog med sig en god bok och något att sitta på. Sen, ja... Västervik tillbringar två minuter i vår zon under hela andraperioden. På dessa två minuter får de iväg totalt sju avslut. Sex av dessa når kassen, och de gör mål på två av dem. Vad var det Jimmy sa i Timråpodden, hade vi 34 avslut i andra? Marginaler, gott folk. 34 avslut och totalt över åtta minuter tillbringade vi i deras zon, på en period. Hatten av, men inte till Västervik, utan till oss. Det är en svår konst att lyckas gå ur andraperioden med 0-2.

Nä, fy fan. Ju mer man försöker begripa sig på alla händelser under matchen igår desto mer snabbar jag på någon form av rusande demens. Allt blir ett töcken, och slutsatsen blir att det inte går att förklara den här typen av matcher. 72 avslut är 72 olika tillfällen med sina egna omständigheter, händelser och puckbanor. Västervik hade marginalerna med sig 71 gånger, den ni. Vi kan lika gärna passa på att torska tre matcher på rad nu också, för första gången på tre Freddan-ledda HA-säsonger. Möjligt? Ja. Troligt? Nej. Det här löser vi.

Zäta75: Jag hoppas bara att PW skjuter vid bättre tidpunkter. Han har ett bra skott, men det måste vara mer trafik framför Marmenlind om det ska göra någon skillnad. Känner på något oförklarligt sätt att PW avgör match, precis som kanadensare brukar göra när det gäller som mest.

Zäta75: jag såg inte Marmenlind göra en massa monsterräddningar igår, jag såg honom däremot släppa hur många returer som helst. Tycker inte man ska måla upp Marmenlind till någon gigant, han är väl den enda målvakt som blivit utbytt i en match i semin på grund av svajigt spel?

Det är Timrå som tar för dåliga avslut, inte Marmenlind som räddar Västervik. Timrå räddar Västervik.

{297}: Likväl är det fullt möjligt att Marmenlind fortsätter att vara så bra som han var igår och att Västervik vinner de två resterande matcherna. Jag är orolig som många andra.

Viktigt att PW kommer tillbaka. Han lär få spela en del i PP också.

Nu tar vi detta! Timrå IK mot SHL!

Hockeyguru: Det är mycket hockey kvar att spela. Skulle vi spela som igår och åka ut mot Västervik så är det så sjukt att det skulle gå rakt in på topplistan där med Modo -Leksand som det mest osannolika resultatet i modern tid. Vad gör ”demontränaren” som tog upp Leksand det året? Är han deltidsbrandman idag?

Jag är hoppfull om vinst i morgon. Vi måste göra mål på chanserna, vi måste slå Västervik och vi måste slå domarna. Vi har ett tillräckligt bra lag för att vinna även om motståndarna får lite handikapp och vem vet, i morgon kanske det är vi som har domarna på vår sida?

Puckat: Carlson* tror jag han menar.. Ser gärna den förändringen med, han träffar iallafall mål. Var bra i den positionen när Harde var borta.

Tom Topp: det kommer dom garanterat att göra och värre än då..dom kommer kriga till sista svettdroppen...vind i seglen, nää..jag är orolig!
Monstret Marmelind kan mycket väl bli den som grusar våra drömmar om SHL. Dom kan gå hela vägen..

FH - avdammad: Carlsson har inget i ett PP att göra

{297}: Håller helt med! Finns ingen desperation bland spelarna och det är det som gör en besviken och frustrerad hela tiden. De tror att man kan vända matcher genom finlir.

Står inte ut med tanken att Timrå kan åka ut mot Västervik och sedan se alla spelare nästa säsong spela i SHL-klubbar, utomlands osv. Fyfan! Vinn imorgon annars blir det HA i ca 10 år framöver

Bragd-Birger: Det är så jäkla synd på Hardegård, den där skadan har sabbat andra halvan av hans säsong. Han är inte i närheten av den back han var före skadan, vem vet han kanske spelar varje match med sprutor i handen? Här tycker jag att begreppet ”tålamod” har urvattnats fullständigt, Timrås pp har inte råd att spela Hardegård just nu. Frågan är om den där skadan kommer kosta Hardegård ett SHL-kontrakt eller om han hittar ett sätt att komma tillbaka? Före skadan pratade cmore-folket om Hardegård som ligans bästa back, nu är han inte ens med som bubblare på topp-5 listan. Mikes och Haralds lista förvisso men tycker det är talande. Hoppas grabben kommer tillbaka, med PW på skadelistan har vi inte en enda back idag med acceptabla offensiva egenskaper.

Sen det här med ”tålamod”, en hockeymatch är bara 60 minuter. Visst en matchserie kan vara 7 matcher men i själva matchen tycker jag att Timrå kan kasta ”tålamod” ut genom fönstret inför en tredje period där man ligger under och ersätta det med ”desperation” istället. Igår skruvade man inte upp tempot förrän det var 3 minuter kvar och då fullständigt slaktade man sina egna möjligheter i spel 4-4 genom att ta burskydd och bara spela runt pucken. 3 minuter desperation är för kort tid att spela på för att ha en rimlig chans att vända matchen.

Tom Topp: Eller kommer Timrå orka fortsätta att dominera men inte göra mål?

Artic Joe: Vad är det för skillnad på tacklingen som Dahlén får kontra den som Drugge får? Två identiska situationer men enbart en utav dom renderar i 2 minuter..

TD: Jag effektivitet på 2- 3 % är ganska uselt och kommer aldrig räcka vid ev final. Tror det påverkat deras självförtroende enormt.

Hockeyguru: Absolut. Timrå spelarna måste våga ta stryk framför målet och försöka störa Marmenlind. Den killen släpper inte in puckar han ser. Han bär ju hela vv på sina axlar och gör det bravur. Störa Marmenlind är nyckeln till framgång!

Hockeyguru: Nä, en 7e avgörande vill vi verkligen, verkligen undvika.

Timrå bör mata på i ungefär samma stil, men: vara betydligt mer noggranna och TÅLMODIGA i defensiven. Västervik har nada när dom ska köra organiserade anfall. Däremot är dom hyperfarliga när dom spelvänder, och det har dom fått göra åt helvete för mycket. Ser gärna att Timrå spelar enklare och mer resolut i anfallszon och alltid - alltid! - ser till att få ner puckarna djupt när Västervik stöter mot våra backar. Inte ett jävla pucktapp efter linjerna.

Sen måste man justera formationen i första PP. Hartmann är iskall och bör bytas ut. Såg att Uncle H efterlyste Liljewall, och det kan vara ett bättre (om än något osexigt) alternativ. Och Hardy ska i n t e spela på backen. Han är uppenbart inte i zonen just nu. Det går åt helvete för sakta, och när han inte har tempot blir han tveksam och icke-resolut. Skulle nästan hellre se en forward på blå, även om det innebär lite mer risk. Blomman t ex.

Men, det kommer givetvis inte att bli någon förändring. Freddan rullar på, och det kan man väl tycka vad man vill om. Personligen tycker jag att det är ett något felaktigt användande av termen "tålamod". Man behöver inte roulette-coacha med nya formationer varje match, men när PP-spelet varit så impotent som det varit under hela slutspelet bör man åtminstone försöka skruva på det. Passet till Lööke är sönderläst, och Hartmann har inte hängt en puck från sitt slott sen Julemannen smög runt i gårdarna. Lundin är glödhet och bör nyttjas för andra avslut än den patenterade jonte-invridningen precis framför Marmenlind.

Ja, hörrni, Det står och väger. Ser man till chanser, puckinnehav osv borde man vara lugn. Västervik bör rimligen inte kunna komma undan med detta i två matcher till. Men: e n match kan dom plocka. Och då är vi framme i game7, och då gäller inte en jävla regel längre. Vilket kanske är bra för Timrås del, givet den totala icke-logiken så här långt. Men, nä. Den matchen vill vi i n t e uppleva.

Så: hoppas verkligen att Timrå gör något ytterligare än att bara köra på i exakt samma stil efter premissen "det kommer att lossna". Även om chansen så klart är stor att den gör just det. Men vi behöver fila till några ytterligare procent i sannolikhetskalkylen. Då är noggrannheten och konsekvensen nyckeln. Bättre uppspelslösningar när Haralds favorit-tvillingar är inne och tokcheckar, dumenkelt resolut efter linjerna, better safe-than-sorry i pinchandet från backarna.
Det ä r helt ok att ge Västervik lite mer puckinnehav. Dom nyttjar det oerhört mycket sämre än Timrå, när det gäller att vaska fram chanser. Checka inte i mellanhands-vakuumet, utan backa hem och och tajta bort uppspelsvägarna i mittzonen istället.
Storma kassen och ta snabba inlägg mot mål. Sidledsglidningar så att tre Västervikare hinner lägga sig på rad framför Hardegård är helt menlösa.

Osv. Gaaaah!

BlackBay: Hade köpt det i vanliga fall och tycker att man borde slängt in Ohre i den matchen Johansson släppte in 2 mål på 3 skott, även om det nödvändigtvis inte var Johanssons fel så är jag av åsikten att då ska man byta.

Nu har inte Ohre spelat match på en månad, senast mot Västervik faktiskt, 13e mars. Att sätt in i honom det här läget, där vi eventuellt kan behöva spela en game 7 känns sådär. Vem ska vi spela efter det? Känns lite som när vi slängde in Brattström i G7 mot OIK.

Jag tycker att vi generellt har matchat målvakterna senaste 3 säsongerna. Bratten kanske fick 7 från start och byttes sedan in i säkert lika många, Ohre fick runt 7 i fjol och har startat 11 den här säsongen, aldrig två i rad.

BlackBay: Jag tänker samma sak, men jag tror Johansson får fler puckar på sig i vv. Tycker även att tacklingen på Dahlén i samband med vv's mål var utvisning. Vv spelaren hoppar i princip in tacklingen ( har dock spetsen av skridskorna i isen ) på Dahlén. Det är definitivt inte axel mot axel, vv spelaren försöker inte undvika att tacklingen tar mot huvudet, och domaren ser det hela dessutom. Med lite otur kunde Dahlén varit tredje TIK-spelaren med hjärnskakning.

Greven: Jo ganska anmärkningsvärt att det sällan blir farliga avslut. Tycker andra lag är bättre på att hålla pucken nån sekund extra för att verkligen få iväg bra skott. Kollar man på Björklöven t.ex så gör sånna som t.ex Peron, Deilert och Liss mål på allt även långt ut i banan. Nu går det ju inte om vvik checkar intensivt, men igår när de föll tillbaka borde vi fått mycket bättre avslut på mål.

KulltorpsOlli: Håller med dig fast lite oroväckande soppatorskkänsla igår i 3:e. Främst från dubbelutvisningen och framåt

Hockeyguru: Jag vill påstå att det, just nu, inte finns ngt som talar för Västervik. Jag hade inte velat vara Västervik supporter just nu...

KulltorpsOlli: och den tror du vi vinner? En sista avgörande hemma. Aldrig så som det ser ut nu!

Borde ha skottränats mer under året kanske. Bara Albin som hittar kryssen...

Apropå Freddan och ändringar. Han har ju bevisat genom åren att vissa spelare är heliga och att dessa behåller sin position in absurdum "Lex Svedberg"

Vojne vojne hur ska detta sluta...
Uppladdat:

500x0-hockeymaljpg.jpg

Hockeyguru: Klickar det inte imorgon så har vi en till match på oss. Bra väl?

FH - avdammad: Problemet är att Freddan kommer köra på med samma lina i PP, eller vänta till match 7 precis som mot Oskarshamn. Man skulle bytt kedja redan i match 2 eller 3. Man måste våga för att vinna!

Och återigen jag ser alldeles för lite känslor hos Timrå! Kolla bara under avblåsningarna? Nåväl, tänker inte tjata mer om detta. Men ser jag ingen som grisar, sliter, är desperat imorgon kommer jag bli så grymt besviken. Det funkar inte att ha massa solospelare som vill bli matchhjältar och ett PP som spelar sämre än 5 mot 5. Klickar inte detta imorgon är tack o hej!.

« · 2184480 · »