1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!

« · 1925312 · » Till forumet


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
JanneH: Klokt och sansat. Jag har själv kläckt ur mig att vi representerar högsta serien med den sämsta Timråupplagan någonsin. Nå, 19 omgångar in i serien har vi tagit fler poäng än Mora och Örebro och lika många som HV71. Med tanke på förutsättningarna är det nog ändå inte kattpiss
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Snart är mörka november över och vi ligger inte dyngsist och är helt avsågade, vi ligger inte ens på kvalplats. Jag tror vi ska vara jävligt nöjda så långt! Vi blev lite fartblinda här på forumet av den fina starten men handen på hjärtat. Som försäsongen såg ut så är nog detta lite över förväntan. Nu vore det önskvärt att vi rycker upp oss lite på bortaplan också
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
sargad: precis som jag förutspådde så behövde vi en 3-0 ledning efter 1a perioden. Kan man lägga in en stående beställning på detta?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
sargad: ...eller får vi helt enkelt förlita oss till Bondepraktikan i det här fallet.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
stoff: Jaalasvaara? Johannespassionen?
Boyce nätar = seger. Finns den statistiken att tillgå på den där Corso-siten som alla snackar om?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
stoff: "Vi kan inte vänta oss nån frälsare". Nä, ok. Vad kan vi vänta oss då? Förklara gärna vart pengarna tar vägen. Innan dess köper jag inte en aktiejävel.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
T T: vart tog pengarna vägen från guter kan man undra?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
T T: Bra Timrå! Ni visar att ni kan vinna på ett övertygande sätt. Nu gäller det att visa det flera matcher i rad. Jag tror på er!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
flyttat inlägg

TikShank

Gå nu in & köp lite aktier i TIK,faan det behöver ju money ställ upp i vått & torrt
Äre inte så vi riktiga supportrar fungerar?? 231 f.t. vill se minst 250 innan helgen är över.TIK Forever!!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Olle: Det man kan konstatera att det var bättre tyngd i reportagen förr när Tony P och gänget körde på. Och Dagbladet...jisses...som jag älskade reportagen inför och efter en derbymatch...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
El Maco: angående bevakningen i ST kan jag både hålla med om att det skrivs mycket och, som nomaden säger, att det som skrivs sällan är sådär jättepositivt. Nu har jag sagt upp prenumerationen så jag ska väl vara försiktig med vad jag uttalar mig om men om jag reflekterar över de artiklar som fick mig att säga upp kan man väl beskriva det så här ungefär:

”Spana in vilka historiska klubbnummer Timrå IK haft genom tiderna” - Skiter man väl i.

”Lyssna på vad den förre materialförvaltaren har för smörgåspålägg och skridskoslipningstaktik” - skiter man väl i.

”Förklaringen bakom timråspelarens stygn i ansiktet” - det är en hockeyspelare, det skiter man väl i.

Det är säkert svårt att hålla dygnet runt-bevakning för en lokaltidning, det är säkert knappa resurser som kan läggas på den här typen av artiklar så visst kan jag köpa att det inte är ranelidklass på oreringarna men jag hade önskat lite mer intriger som lockar till läsning. Ska Timrå värva? Gör en artikel på tänkbara värvningar. Kanske tom rangordna dom efter diverse kvalitéer. Ligger vi skit till i tabellen? Ring Peter Popovic och gör en snyftartikel kring hur det är att spela med söder-jävla-Tälje.

Personligen tycker jag det är svårt att finna nöje i att läsa tidningsartiklarna när jag kan få bästa scoop (och rykten) gratis genom att följa Mr madhawk i sociala medier. Han kanske borde vara en inspirationskälla för lokala journalister för han började väl vid rinkside och med en egensnickrad hemsida och nu skriver han krönikor åt expressen?

Tycker det skrivs mycket om Timrå IK men det som skrivs är på tok för lågt hängande frukt. Dom var på rätt spår där med Timrå-Modo snack i SCA där journalister/krönikörer från båda lägren fick tycka till och skapa en gnutta rivalitetskänsla men sen vette fan vad som hände.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
El Maco: Vill bara säga hej. Lite som att Passagens hockeyforum lever igen. Heja 1996! ;)
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: klart du ska ha en personlig åsikt. Men för att försvara nyhetsprioriteringen så dominerades även våra diskussioner av ekonomisnack när klubben höll på att dö. Nu konstateras väl här någon gång då och då att publiksiffrorna är bättre än budget men aktierna säljs sändes. Så mycket mer finns - förhoppningsvis - inte att säga om ekonomin. Det reflekteras väl i ST-bevakningen.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
El Maco: Sportsligt är det ok. Men inte mer. Mina invändningar har att göra med vad som anses vara nyhetsvärde och inte. Det är alltid uppenbarligen ett oerhört nyhetsvärde i allt som handlar om ekonomiska frågetecken kopplade till Timrå IK. Jag läser inte särskilt mycket om de satsningar och det jobb som görs för att få rätsida på ekonomin. Som MatsG skriver, hur många artiklar har skrivit kring aktien? Då menar jag självklart inte i nåt syfte att ge gratis PR utan i rent generellt informativt syfte. Det ägnas ju som sagt spaltmeter åt en försenad faktura...
Avslutningsvis, det här är mina personliga åsikter.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
John Cena: Det har väl aldrig producerats lika mycket nyheter någonsin om Timrå IK? På papperstidningstiden var man glad över en helsida dagen efter. Nu sitter det någon och livesänder när materialaren tejpar om knoppen på målvaktsklubban. Jag tycker mittmedia gör ett jättebra jobb med sin sportbevakning. Och vill man inte läsa om Modo kan man hoppa över det. Själv uppskattar jag att jag kan läsa artiklarna i Nerikes Allehanda när Timrå möter Örebro och i GD när vi möter Brynäs i samma app utan extra kostnad. Ska man vara trött på något så är det textroboten som skriver meningslösa "rapporter" om gärdsgårdsserierna. Timrå IK (och GIF) får verkligen den uppmärksamhet de ska ha.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Mest pinsamt blir det dock när mittmedia prackar på oss ST-läsare en massa jävla Modo relaterad dynga från Allehanda.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
John Cena: Suck. Jag håller ff inte med, ST:s sport öht är pinsam. Tycker jag.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Vilken sågning av ST. Kan du peka på dom artiklar som pekar på skuldbeläggande? Jag läser inte alla artiklar men tycker inte jag sett någon text där dom är emot timrå ik. Senaste jag minns var när Jennifer Engström sågade Printz innan säsongen. Men det var en sågning av värvningen och inte laget. Annars tycker jag deras artiklar skrivs från Timrå IKs sida.

Sen det här om att "Skulle aldrig falla dem in att lyfta ett finger för positiv PR till TIK". Det är journalisternas och tidningens jobb att ge oss nyheter. Inte sälja produkter. Ersätter du TIK med ett annat företag så tror jag att du inser hur konstigt det låter.

Att kalla STs hockeysatsning för patetisk tycker jag är lite väl hårt. Visst kan dom göra bättre och skriv gärna vad du vill se förbättring på. Men det är en resursfråga. Dom skriver om allt i Sundsvall, inte bara timrå ik. Det är väl också upp till timrå att erbjuda ST några nyheter att skriva om? Som jag ser det så är ST ute hos timrå ik och kör intervjuer nästan varje dag. Vill timrå förbättra PR så borde dom sträcka sig ut till ST och prata.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
ST ingår väl numera i någon ny mediakoncern? I alla tider har svensk media haft som grundläggande tanke att förmedla nyheter och sammälsinformation efter en affärsmodell där kunder som velat betala varit en viktig faktor. Både för annonsutrymme och även att betala för produkten.

Dock har staten även kunnat gå in med stöd till mediaföretagen för att man insett att detta organ kunnat få ut olika budskap i samhället. Ibland har där även funnits olika politiska värderingar i spelet. Allt format efter tiden och olika tidsepoker.

Att media skulle göra PR för Timrå IK finns inte på kartan. Här får klubben köpa annonsbilagor eller lobba in nyheter efter egen nivå på slipad medie och kommunikationskunskap.

Skyll aldrig på media. Det är meningslöst.

I dag spretar dessutom media värre än någonsin.

Papperstidningen och TV-tablåer mm. försvinner. Snart lika aktuella som en runsten som förvaras under tak på lokala hembygdsgården.

Dagens informationsflöde är obegripligt för mig som föddes några år innan Strimma lämnade den här planeten.

Men där är nyckeln. Och att få folk till ishockeymatcher är något helt annat nu än för 20 år sedan. En utmaning värt ett eget inlägg här på HS.

Själv har jag hittat en app som heter Hockey Puls.
Sjukt mycket ishockey till en billig peng. Hit tror jag ST med fler levererar sina hockeyrelaterade nyheter. Slipper alltså läsa om dåligt asfalterade vägar i Lucksta och om laxens sjukdomar i Bergeforsen. Bara hockey!

Minutrapportering från Timrås och andra lags träningar hittas regelbundet. Otroligt säger jag!

Kan rekommenderas!

Annars är dessa jävla hockeyuppehåll rent av bedrövliga.

Städade vinden och hittade ett par kängor efter någon bortgången farbror i ett hörn.

Storlek 44. Dom såg lagom slitna och fräna ut. Kanske skulle återanvändas nu när typ jag och ”marlboromannen” är inne igen.

Stack ner handen och hittade bland annat en hopknölad tidningssida från Sundsvalls Tidning årgång 1976. Formatet på sidan var hiskeligt stort! Men där fanns plötsligt en skrynklig artikel om två timråspelare som tydligen kämpade om att vinna den interna skytteligan den säsongen. Minns ni Åke ”tåget” Söderberg och Håkan Pettersson?

Sundsvalls Tidning levererar!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Tyck så du, sanningen är att ST är den bästa källan till nyheter om Timrå IK som finns just nu. Hockeynews och liknande har det största, men småsakerna, både positiva och negativa skriver ST i första hand.

Det kanske har ändrats på de år du inte prenumererat?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Håller med, vi känns som den där lilla sköldpaddsungen som springer nedför sanden på Galapagos.
Chansen att vi ska ta oss ut i det stora havet och komma tillbaka känns minimal.
Men det är ju precis det Nubben varit tydlig med.
Sedan är det ju så infernaliskt tråkigt att uppleva det.
Forza TIK!
Kommentera


Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Öndulat: Jaha. Jag håller inte med utan tycker du är långt ifrån sanningen.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Tycker det där är väldigt långt ifrån sanningen, man märker att personerna bakom artiklarna om Timrå IK faktiskt bryr sig om klubben. Då det går bra jublar ST, och då det går dåligt sörjer dom. Precis som vi. Dessutom har dom skrivit en hel del positivt om saker folk här inne gnällt som fan på (Laxen, Printz, lagets trupp etc)
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Nisse på Mon: Misslyckandet med aktien är bara en av tillkortakommanden i Timrås försök att vara en SHL-klubb. Men såklart den har stor betydelse i försöket att etablera sig i SHL. Nu får den som det verkar däremot motsatt effekt.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: pengarna för aktierna skulle ju inte gå till nyförvärv ändå. Så SHL sejouren hänger knappast på det.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Är det något jag aldrig ångrat dock så är det att jag för flera år sedan sa upp prenumerationen på ST. De är bara intresserade av att belysa minsta lilla antydan till oegentlighet i Timrå IK, då andas hyenorna där morgonluft och de frossar i skuldbeläggandet. Skulle aldrig falla dem in att lyfta ett finger för positiv PR till TIK. Deras hockeysatsning är patetisk.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Jag tror däremot att det är feltolkat att det skulle brista i engagemang hos inblandade. Jag tror de som jobbar i och nära föreningen är otroligt engagerade. Det är resurserna som saknas, precis som i KHK. Vi är en för liten förening för att mäkta med en SHL-utmaning så här nära inpå en "nästankonkurs".
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Det blir allt tydligare att det här avancemanget var mkt långt ifrån vad klubben här och nu behövde och än mer, vad klubben klarade av. Vi är på inga plan redo för SHL och så här i efterhand framstår Nubben i våras som ett gigantiskt pokerfejs även om han faktiskt mellan raderna hela tiden påtalade ovanstående. Aktien lär sluta som ett stort misslyckande, vår enda chans är att befintlig trupp står för ett sportsligt mirakel.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Det luktar fiasko lång väg om detta, vad sysslar styrelsen och klubbledningen med?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Jag tycker att det saknas engagemang från klubbens sida. Man vill att det ska bli en folkaktie men det finns inga uppdateringar alls på hemsidan som skulle kunna spridas vidare till sociala medier som Facebook och Twitter! Det är precis det som behövs för att öka engagemanget och intresset för aktien Hur går försäljningen mot företagen? Ingen vet! Första artikeln i Sundsvalls tidning efter 3 veckor från starten annars knäpptyst! Jämför med AIKs aktieförsäljning där det fanns ett mycket större engagemang med uppdateringar på hemsidan redan innan försäljningen började och därefter med regelbundna mellanrum. Man publicerade också på hemsidan videosnuttar där nyblivna delägare förklade varför man stöttade föreningen - för att sprida budskapet till flera och för att öka intressset! AIK drog in drygt 9 miljoner kr. Aktieförsäljningen är mycket viktig för Timrå IK annars riskerar vi att bli ett nytt Karlskrona ...
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Tingsryd genomförde en aktieförsäljning i våras där priset per aktie låg på 1923kr (samma som vårt pris 1928kr) Intressant att notera är att av de 544 delägarna var hela 90% privatpersoner dvs 490 stycken och 10% företag. Av 3000 personer som bor där köpte 1 av 6 aktier! Det blev alltså en riktig FOLKAKTIE precis som Lars Backlund, Timrås ordförande vill att TIK aktien ska bli. Den största enskilda summan var 800 000kr och bland företagen låg den högsta försäljningen på 500 000kr. Idag är det 3 veckor sedan vår aktieförsäljning startade och vi har nu 210 delägare. 2 veckor återstår av teckningstiden som kan förlängas.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Woody: Jag har drivit företag i 2 år snart, har aldrig fått ett samtal från Timrå eller någon annan förening i närområdet heller för den delen.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Woody: Där satt den! Den före detta Timrå spelaren och Stanley-Cup vinnaren Fredrik Modin har nu valt att bli delägare i Timrå IK och lämnar en hälsning!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
diffe: Jag diskuterar inte, men jag har köpt. Annars kan jag hålla med om att de borde sälja in fler aktier med uppsökande verksamhet, båda bland privatpersoner och företag, men det kanske de redan gör. Vad vet jag.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
FH - avdammad:Timrå IKs ordförande Lars Backlund säger att det är en folkaktie man släpper; Men då måste man ju nå ut till folket också! via tex Sundsvalls Tidning som enligt dom själva gör den största hockeysatsningen någonsin! och skriver massor om Timrå IK! Man kan låta några studenter dela ut flygblad i Birsta Centrum och kontakta medlemmar per telefon. Man måste köra en löpande uppdatering på hemsidan med kontaktuppgifter dit folk som har frågor kan vända sig. Sociala medier är naturligtvis också bra för att informera. När det gäller företagen är det bara att lyfta telefonen och ringa -bjud in dem till en hemmamatch! Tycker att det varit väldigt tyst om aktieförsäljningen från TIK när det borde vara tvärt om! Santidigt är det svårt att kritisera då man inte vet vad dom har för planer för marknadsföringen och försäljningen; Något måste dock hända nu för att få fart på aktieförsäljningen!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Har ni som diskuterar aktier köpt aktier i Timrå IK ?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Bragd-Birger: Ja man borde absolut kunna sälja in det bättre. Jag tycker att det är ett väldigt bra erbjudande med de bonussaker jag fick med när jag köpte. Framför allt så hoppas jag att man jobbar hårt mot företagen i länet. Där finns den största potentialen att få in pengarna som behövs.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: rädd för att Timrås aktieförsäljning kommer att bli ett misslyckande. Man gör ju faen ingen grej av det whatsoever. Blänkare på hemsidan, sargreklam. Mer?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
DJ Abbot: Jag jämför med Tingsryds aktieförsäljning i våras då deras pris per aktie är identiskt med vårt (1923/1928) Deras snitt per delägare hamnade på 5.5 aktier dvs drygt 10ksek. Totalt fick dom in 544 aktieägare i form av företag och privatpersoner; Teckningsperioden förlängdes 1 vecka och slutresultatet blev 7 miljoner. Inte illa av ett samhälle där det bor 3000 personer!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
kulltorp: Hade gärna gjort jobbet, kommer inte bli bra, men bättre iallafall... inte för att det är någon bedrift.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
mikenomad: Måste tyvärr hålla med. Detta genomsyrar hela föreningen just nu. Det måste in nytänkande och hårt jobbande folk på Timrås marknadsavdelning snarast.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: är i alla fall en av de 22 😉
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Hur svårt kan det vara? Aktien säljer inte sig själv. Kontakta alla årskorts köpare (Personligen från marknad) Hälften köper säkert en Aktie.(Ca: 1000-st. Hur många företag finns det i S-vall/Timrå området. Det är nog dags att ge sig ut och besöka dessa. Detta borde väl ha en hög prioritering i föreningen.
Kunde Tingsryd då ska föbanne mig Timrå ik göra det också. Flyers i postlådor kan Juniorlagen dela ut. Kom igen nu!!!!!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Måste säga att jag har svårt att se hur man skall kunna komma upp i 6 msek. Med nuvarande tempo låter 300 ägare rimligt. Vidare, är inte ditt antagande om 10 ksek per ägare lite väl högt?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Det här har inte Timrå fattat än, värdet av marknadsföring och att synas. Det gäller över hela linjen, från aktier till souvenirer till att sälja matchbiljetter.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
kulltorp: 163 delägare första veckan men bara 22 hitills den andra veckan, som avslutas nu på torsdag. Om man skissar på 163 första veckan och sedan 100 i snitt de fyra följande veckorna kommer vi upp i 563 totalt. Ett snitt på 10 000kr per aktieägare (5 aktier vardera) ger då 5 630 000kr Minimibeloppet ligger på 6 miljoner
Naturligtvis kan teckningsperioden förlängas en vecka eller så men just nu går det trögt. Skulle sitta bra med uppdateringar då och då tex på hemsidan! Gäller också att nå ut till så många som möjligt med erbjudandet. Har man något att erbjuda så måste man synas!
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
kulltorp: Inte en kommentar från klubben sedan starten.
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
DJ Abbot: 184 anmälda nu. Går det trögt eller enligt plan?
Kommentera

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Och då blir det väl per automatik en uppföljning på antalet aktier? Bara att ta fram räknedosan och dividera... ;)
Kommentera

« · 1925312 · »