Historik
Föregående · 51 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Vad är det i mitt argumenterande som är så mkt mer "mobbande" än det andra sitter och skriver om Alcen, spelare och mig själv härinne då?
Att upprepa sig när påståenden och frågor fullt naturligt joch oftast måste besvaras på samma sätt och med samma argument är inte förbjudet, såvitt jag vet.
Att du sen verkar missa alla som tjatar som en gammal grammofonskiva om hur dåliga vi är, att inget händer hos Alcen, att vi redan är klara för AS, att alla andra lag ju har värvat, osv osv. Är det en omedveten miss eller nåt du väljer att medvetet blunda för och accepterar?Mao: ett evinnerligt gnällande och tjatande om exakt samma saker dag ut och dag in. Sen är det JAG som är den som tjatar om samma sak och inga andra. Var det växa upp du sa?
Själv tycker jag också att det är tröttsamt att hela tiden läsa det här tjatandet härinne, jag tror att det för länge sen har framgått vad man tycker om laget, spelet och situationen i allmänhet.
"Mina barn på fritids har med hyfs och vet hur man skall förhålla sig på internet,"
Bra, då har du uppfostrat dom mkt bra.
Synd att inte alla som kastar skit på spelare/ledare/ansvariga och skribenter härinne och som INTE stöttar sitt lag på det sätter, verkar ha fått samma uppfostran.
Att upprepa sig när påståenden och frågor fullt naturligt joch oftast måste besvaras på samma sätt och med samma argument är inte förbjudet, såvitt jag vet.
Att du sen verkar missa alla som tjatar som en gammal grammofonskiva om hur dåliga vi är, att inget händer hos Alcen, att vi redan är klara för AS, att alla andra lag ju har värvat, osv osv. Är det en omedveten miss eller nåt du väljer att medvetet blunda för och accepterar?Mao: ett evinnerligt gnällande och tjatande om exakt samma saker dag ut och dag in. Sen är det JAG som är den som tjatar om samma sak och inga andra. Var det växa upp du sa?
Själv tycker jag också att det är tröttsamt att hela tiden läsa det här tjatandet härinne, jag tror att det för länge sen har framgått vad man tycker om laget, spelet och situationen i allmänhet.
"Mina barn på fritids har med hyfs och vet hur man skall förhålla sig på internet,"
Bra, då har du uppfostrat dom mkt bra.
Synd att inte alla som kastar skit på spelare/ledare/ansvariga och skribenter härinne och som INTE stöttar sitt lag på det sätter, verkar ha fått samma uppfostran.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Håller förstås med, men jag talar ju om kraven på att Alcen ska ställa upp i parti och minut för att i första hand otåliga fans vill höra varför det inte händer nånting på värvningfronten, varför han inte agerar, varför alla andra lag har värvat och inte vi, osv osv. I det hänseendet kan ha ju inte säga så mkt mer än det har redan har sagt.
Att det däremot kan gynna intresset för klubben i allmänhet genom att ha en verbal sportchef som uttalar sig ofta om allmänna saker och som därmed skapar intresse och goodwill för föreningen, är väl självklart.
Så i det hänseendet borde ju Alcen kunna gör mer, tycker man.
Med tanke på att han inte verkar var nån som har svårt för att snacka i positiva ordalag om laget för andra spelare vid värvningar osv, menar jag.
Att det däremot kan gynna intresset för klubben i allmänhet genom att ha en verbal sportchef som uttalar sig ofta om allmänna saker och som därmed skapar intresse och goodwill för föreningen, är väl självklart.
Så i det hänseendet borde ju Alcen kunna gör mer, tycker man.
Med tanke på att han inte verkar var nån som har svårt för att snacka i positiva ordalag om laget för andra spelare vid värvningar osv, menar jag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: "Huge skulle kunna ställa upp som talesperson för brynäs. Mästare på att slingra sig."
Och du skulle kunna ställa upp som talesperson för alla i jämförelse med Manner och Alcen okunniga och oinsatta soffbedömrare som tror sig veta bättre hur allt ska skötas.
Fast nu har vi ju redan en uppsjö av språkrör för det det "partiet" härinne, så det kanske är en onödig begäran från min sida...
Och du skulle kunna ställa upp som talesperson för alla i jämförelse med Manner och Alcen okunniga och oinsatta soffbedömrare som tror sig veta bättre hur allt ska skötas.
Fast nu har vi ju redan en uppsjö av språkrör för det det "partiet" härinne, så det kanske är en onödig begäran från min sida...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Vad vill du att Alcen ska säga då, och som skulle göra dig lugn?
Och som du rimligtvis kan kräva i form av öppenhet kring detaljerna i det han jobbar med just nu?
Bara för att du och andra otåliga supporter som inte har en aning om vad och hur mkt han jobbar på att få hit den forward han vill ha, så betyder ju inte det att alla supporter till laget sitter och grinar ifall han nu anser sig inte ha så mkt mer att berätta än det han redan sagt.
Sen kan man tycka att han likförbannat skulle kunna säga NÅNTING, även om HAN inte tycker att det behövs men att fans och media tycker det.
Och som du rimligtvis kan kräva i form av öppenhet kring detaljerna i det han jobbar med just nu?
Bara för att du och andra otåliga supporter som inte har en aning om vad och hur mkt han jobbar på att få hit den forward han vill ha, så betyder ju inte det att alla supporter till laget sitter och grinar ifall han nu anser sig inte ha så mkt mer att berätta än det han redan sagt.
Sen kan man tycka att han likförbannat skulle kunna säga NÅNTING, även om HAN inte tycker att det behövs men att fans och media tycker det.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: När Wennerholm höjer ett lag till skyarna och talar om guld efter halva säsongen, då vet alla av tidigare erfarenheter och resultat att laget är illa ute och garanterat borta från alla möjligheter att ens gå till slutspel.
Likadant när han talar om "fritt fall".
Då vet alla att det inte stämmer, att det oftast handlar om en tillfällig och natulig dipp i spelet och att han till 99.99% mao är tokfel ute som vanligt.
Det är sen gammalt, inget att bry sig så mkt om...
Likadant när han talar om "fritt fall".
Då vet alla att det inte stämmer, att det oftast handlar om en tillfällig och natulig dipp i spelet och att han till 99.99% mao är tokfel ute som vanligt.
Det är sen gammalt, inget att bry sig så mkt om...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Du får väl maila Alcen och be honom säga samma sak som vi redan har hört, om han nu inte har nåt nytt att komma med.
Om du nu har behov av att behöva suga på en verbal napp som tröst för att det går lite dåligt för laget just nu...
Om du nu har behov av att behöva suga på en verbal napp som tröst för att det går lite dåligt för laget just nu...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Behövs inget A4. räcker med några rader.
Nä, det har inte bara berott på otur och olyckliga omständigheter.
Att vi inte presterat bättre beror på att andra lag och deras ansvarigt har gjort ett bättre jobb, ev har haft bättre förutsättningar i form av ekonomi, haft skickligare personer på vissa poster, har kunnat locka till sig bättre spelare just pga att laget oftast är med och slåss om guldet osv osv. Finns massor av tänkbara förklaringar till varför Brynäs fullt normalt, skulle jag vilja säga, bara är ett i mängden av SHL-lag som har kunnigt yrkesfolk men där skickligheten inte alltid räcker till gentemot andra andra lag. Lite som att företag och organisationer i allmänhet lyckas olika bra, beroende på samma saker.
Och att det är självklart att ansvariga i föreningen har tagit beslut som inte alltid visat sig vara bra, att man alltid borde kunna lyckas med beslut som tas känns inte som nåt seriöst krav öht.
Seså, det här kan du hälsa din kompis även om det är självklarheter som vem som helst borde fatta, men varsågod och håll till godo.
Glad ändå att kunna stå till tjänst.
Nä, det har inte bara berott på otur och olyckliga omständigheter.
Att vi inte presterat bättre beror på att andra lag och deras ansvarigt har gjort ett bättre jobb, ev har haft bättre förutsättningar i form av ekonomi, haft skickligare personer på vissa poster, har kunnat locka till sig bättre spelare just pga att laget oftast är med och slåss om guldet osv osv. Finns massor av tänkbara förklaringar till varför Brynäs fullt normalt, skulle jag vilja säga, bara är ett i mängden av SHL-lag som har kunnigt yrkesfolk men där skickligheten inte alltid räcker till gentemot andra andra lag. Lite som att företag och organisationer i allmänhet lyckas olika bra, beroende på samma saker.
Och att det är självklart att ansvariga i föreningen har tagit beslut som inte alltid visat sig vara bra, att man alltid borde kunna lyckas med beslut som tas känns inte som nåt seriöst krav öht.
Seså, det här kan du hälsa din kompis även om det är självklarheter som vem som helst borde fatta, men varsågod och håll till godo.
Glad ändå att kunna stå till tjänst.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Hur kan du uttala dig om hur andra sportchefer agerar mot deras supportrar; håller du på varenda lag i serien och har därför bildat dig en uppfattning om de andra sportcheferna i egenskap av supporter? "
Jag försöker bara utröna ifall Alcen skulle vara unik på nåt sätt när han agerar mot media och supportrar på det sätt han nu gör jämfört med andra sportchefer, när han verkar vilja gå ut med ny information bara när han har nått nytt att säga.
Så isf får det bli en motfråga: hur kan du uttala dig om hur andra sportchefer agerar?
Har du koll på varje lag i serien när dom hamnar i såna här lägen och VET att deras sportchefer alltid är jättetransparenta och kan/vill gå ut med mer mer och avslöjande saker som supportrarna vill se och höra?
Nä, min uppfattning utifrån min soffhorisont är iaf att alla sportchefer mer eller mindre säger ungefär samma saker när otåliga och engagerade supportrar vill veta betydligt mer än vad dom ansvariga kan avslöja.
Jag försöker bara utröna ifall Alcen skulle vara unik på nåt sätt när han agerar mot media och supportrar på det sätt han nu gör jämfört med andra sportchefer, när han verkar vilja gå ut med ny information bara när han har nått nytt att säga.
Så isf får det bli en motfråga: hur kan du uttala dig om hur andra sportchefer agerar?
Har du koll på varje lag i serien när dom hamnar i såna här lägen och VET att deras sportchefer alltid är jättetransparenta och kan/vill gå ut med mer mer och avslöjande saker som supportrarna vill se och höra?
Nä, min uppfattning utifrån min soffhorisont är iaf att alla sportchefer mer eller mindre säger ungefär samma saker när otåliga och engagerade supportrar vill veta betydligt mer än vad dom ansvariga kan avslöja.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Experterna ser, konstaterar och har rätt i att det ser ostrukturerat ut just nu, samtidigt som bl.a Kronwall ser och försöker förklara att det är så det brukar se ut när ett lag saknar självförtroende och kanske har bärande spelare skadade.
Manner sa att lagets intention och ide överlag är att försöka spela på samma sätt både hemma och borta. Dvs att man inte vill ändra för mkt i spelsättet, tappa tålamodet och riskera ännu mer problem, bara för att man hamnat i en tillfällig svacka. Serien är trots allt mkt jämn och alla har förstås insett att det inte skulle bli nån dans på rosor och enkel resa bara för att vi har förstärkt laget bra då övriga lag också har gjort det.
Så har iaf jag uppfattat det Manner velat säga, sen får andra tolka det som man vill.
Undrar sen bara vilka tränarmeriter och insyn i Manners tränarupplägg med Brynäs som Petter har, eftersom han verkar anse sig ha bättre insyn och kunskaper när det gäller hur Brynäs och Manner har kommit överens om hur man ska jobba, både kort- och långsiktigt.
En tanke som slagit mig är iofs att Manner har försökt driva med experterna genom att ironiskt påstå att spelet funkar bra, inga broplem, vi jobbar hårt osv osv.
Och sen har Petter tagit det på allvar.
Å andra sidan känns det inte som Manners melodi, men man vet aldrig.
Han kan ju som människa också tappa tålamodet ibland...
Själv försöker jag sen förstå exakt VAD det är som man förväntar sig att Alcen ska säga, för att en själv ska känna sig lugn och så gott det nu går bli försäkrad om att allt kommer att ordna sig.
Manner sa att lagets intention och ide överlag är att försöka spela på samma sätt både hemma och borta. Dvs att man inte vill ändra för mkt i spelsättet, tappa tålamodet och riskera ännu mer problem, bara för att man hamnat i en tillfällig svacka. Serien är trots allt mkt jämn och alla har förstås insett att det inte skulle bli nån dans på rosor och enkel resa bara för att vi har förstärkt laget bra då övriga lag också har gjort det.
Så har iaf jag uppfattat det Manner velat säga, sen får andra tolka det som man vill.
Undrar sen bara vilka tränarmeriter och insyn i Manners tränarupplägg med Brynäs som Petter har, eftersom han verkar anse sig ha bättre insyn och kunskaper när det gäller hur Brynäs och Manner har kommit överens om hur man ska jobba, både kort- och långsiktigt.
En tanke som slagit mig är iofs att Manner har försökt driva med experterna genom att ironiskt påstå att spelet funkar bra, inga broplem, vi jobbar hårt osv osv.
Och sen har Petter tagit det på allvar.
Å andra sidan känns det inte som Manners melodi, men man vet aldrig.
Han kan ju som människa också tappa tålamodet ibland...
Själv försöker jag sen förstå exakt VAD det är som man förväntar sig att Alcen ska säga, för att en själv ska känna sig lugn och så gott det nu går bli försäkrad om att allt kommer att ordna sig.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10062}: Vilka tränarmeriter har Petter jämfört med Manner?
Viken insyn och kännedom har Petter om vad Brynäs och Manner har för hockeymässiga planer, både kort- som långsiktigt?
Om Petter hade tagit reda på varför Manner valde att spela med 8 backar så hade han kanske förstått VARFÖR, istf att i studion kritisera ett tränarbeslut vars motiv han inte har en aning om.
Petter är den som snackar skit, inte Manner.
Krav/önskemål att våra för dagen friska och förväntat mer bärande spelare ska ta mer ansvar och prestera mer är nog en självklarhet som både du, jag och alla andra soffcoacher redan håller med om och har fattat, utan att Petter som ”expert” behöver stå och kläcka ur sig den typen av självklarheter i studion.
Sen får dom väl själva och å vissa otåliga fans vägnar tycka att Alcen borde uttala sig mer trots att han högst sannolikt bara kommer att säga samma sak som tidigare. Att läget på marknaden är väldigt dåligt men vi fortsätter att söka efter det vi vill ha och som förstärker laget.
För övrigt kan jag inte se att andra sportchefer i SHL agerar nämnvärt annorlunda i sitt agerande mot media och egna supportrar, än vad Alcen gör i såna här lägen.
Personligen och jag talar säkert för många andra supportrar så räcker det med att han går ut med nånting när han har nåt nytt och mer konkret att säga och som han inte redan sagt vid tidigare tillfällen.
Viken insyn och kännedom har Petter om vad Brynäs och Manner har för hockeymässiga planer, både kort- som långsiktigt?
Om Petter hade tagit reda på varför Manner valde att spela med 8 backar så hade han kanske förstått VARFÖR, istf att i studion kritisera ett tränarbeslut vars motiv han inte har en aning om.
Petter är den som snackar skit, inte Manner.
Krav/önskemål att våra för dagen friska och förväntat mer bärande spelare ska ta mer ansvar och prestera mer är nog en självklarhet som både du, jag och alla andra soffcoacher redan håller med om och har fattat, utan att Petter som ”expert” behöver stå och kläcka ur sig den typen av självklarheter i studion.
Sen får dom väl själva och å vissa otåliga fans vägnar tycka att Alcen borde uttala sig mer trots att han högst sannolikt bara kommer att säga samma sak som tidigare. Att läget på marknaden är väldigt dåligt men vi fortsätter att söka efter det vi vill ha och som förstärker laget.
För övrigt kan jag inte se att andra sportchefer i SHL agerar nämnvärt annorlunda i sitt agerande mot media och egna supportrar, än vad Alcen gör i såna här lägen.
Personligen och jag talar säkert för många andra supportrar så räcker det med att han går ut med nånting när han har nåt nytt och mer konkret att säga och som han inte redan sagt vid tidigare tillfällen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Bra synpunkter.
Problemet för Alcen inför säsongen var väl frågan om vad han rimligtvis hade kunnat värva till de lägre femmorna efter att det mesta måste ha lagts på att gå in Lindbäck, Kinnvall, Sklenicka, Björninen, Friman, Strömgren och Johannesson plus förlängningen med VV samt framtida önskemål/planer på att förlänga med Ölund och Eklind.
Behålla Sallinnen och Molin verkade bli svårt pga sannolikt för höga lönekrav, isf mer troligt att pengarna iaf hade räckt för att behålla Pettersson.
Därför valde man nog att pga huvudsakligen ekonomiska skäl behålla de billiga Kvist och Birgersson och samtidigt hoppas att dom skulle utvecklas på åtminstone samma sätt som Ljungkrantz nu har gjort.
Och att man räknade med att återstående medel skulle räcka till den spetsspelare eller två som alla i branschen trodde skulle vara relativt lätt att få tillgång till på en förmodat bred marknad.
Så att kategoriskt och i efterhand påstå att det var fel att inte bredda truppen med fler spelare från början håller jag inte med om, sett till främst ekonomin i det läget, som skulle räcka till många saker när man redan lagt mkt på Lindbäck och dom andra toppvärvningarna jag räknat upp.
Är rätt säker på att även om Alcen hade breddat med ytterligare en eller två spelare från start så hade det gnällts härinne och många hade krävt att han borde ha väntat och försökt hitta nåt bättre på den breda spelarmarknad som alla dessutom verkade tro skulle bestå långt in i säsongen.
Problemet för Alcen inför säsongen var väl frågan om vad han rimligtvis hade kunnat värva till de lägre femmorna efter att det mesta måste ha lagts på att gå in Lindbäck, Kinnvall, Sklenicka, Björninen, Friman, Strömgren och Johannesson plus förlängningen med VV samt framtida önskemål/planer på att förlänga med Ölund och Eklind.
Behålla Sallinnen och Molin verkade bli svårt pga sannolikt för höga lönekrav, isf mer troligt att pengarna iaf hade räckt för att behålla Pettersson.
Därför valde man nog att pga huvudsakligen ekonomiska skäl behålla de billiga Kvist och Birgersson och samtidigt hoppas att dom skulle utvecklas på åtminstone samma sätt som Ljungkrantz nu har gjort.
Och att man räknade med att återstående medel skulle räcka till den spetsspelare eller två som alla i branschen trodde skulle vara relativt lätt att få tillgång till på en förmodat bred marknad.
Så att kategoriskt och i efterhand påstå att det var fel att inte bredda truppen med fler spelare från början håller jag inte med om, sett till främst ekonomin i det läget, som skulle räcka till många saker när man redan lagt mkt på Lindbäck och dom andra toppvärvningarna jag räknat upp.
Är rätt säker på att även om Alcen hade breddat med ytterligare en eller två spelare från start så hade det gnällts härinne och många hade krävt att han borde ha väntat och försökt hitta nåt bättre på den breda spelarmarknad som alla dessutom verkade tro skulle bestå långt in i säsongen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Samma spelare presterade bra i en rad vinster för inte så länge sen.
Det visar nog bara att det inte handlar så mkt om kvalitet utan mest om att Rödin och JL är borta och att självförtroendet är dåligt just nu. Kronwall sammanfattade det bra igår. Spelare vill (för) mycket, överarbetar, vill göra allt själv istf att lita på sina medspelare med negativ dominoeffekt som följd och det blir oorganiserat överlag. Typiskt i ett för tillfället och mentalt skört lag.
Kan räcka med en vinst nu för att mkt ska släppa.
Bra läge mot ett klart favorittippat Timrå på bortais, vi brukar överraska i dom här lägena.
Tror inte på nån defensiv taktik då Manner igår ”avslöjade” att hans upplägg över tid går ut på att försöka vara offensiva och vara spelförande både hemma och borta.
Frågan är hur länge Manner isf ”vågar” fortsätta med det upplägget om vi inte kommer ur den här svackan inom en för honom acceptabel tid?
Nu gäller det att inte få panik och jaga upp sig bara för att media och supportrar gör det, vi måste lita på att tränarna vet bättre än både oss sofftyckare och diverse ”experter” i CMores studio…
Det visar nog bara att det inte handlar så mkt om kvalitet utan mest om att Rödin och JL är borta och att självförtroendet är dåligt just nu. Kronwall sammanfattade det bra igår. Spelare vill (för) mycket, överarbetar, vill göra allt själv istf att lita på sina medspelare med negativ dominoeffekt som följd och det blir oorganiserat överlag. Typiskt i ett för tillfället och mentalt skört lag.
Kan räcka med en vinst nu för att mkt ska släppa.
Bra läge mot ett klart favorittippat Timrå på bortais, vi brukar överraska i dom här lägena.
Tror inte på nån defensiv taktik då Manner igår ”avslöjade” att hans upplägg över tid går ut på att försöka vara offensiva och vara spelförande både hemma och borta.
Frågan är hur länge Manner isf ”vågar” fortsätta med det upplägget om vi inte kommer ur den här svackan inom en för honom acceptabel tid?
Nu gäller det att inte få panik och jaga upp sig bara för att media och supportrar gör det, vi måste lita på att tränarna vet bättre än både oss sofftyckare och diverse ”experter” i CMores studio…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malken: Det man felaktigt uppfattar som ”uppgivenhet” i såna lägen handlar nog istället om en förståelig och tillfällig besvikelse i stunden precis efter ett insläppt mål just i ett avgörande läge och inte om att spelarnas kroppsspråk då måste indikera att dom har gett upp.
De chanser, fortsatta chansskapande och den press vi ändå satte på Frölunda igår i sista perioden för att komma tillbaka efter det olyckliga 3:e målet visar väl tvärtom rätt så tydligt att det inte var några uppgivna spelare som hade kastat in handduken i det läget.
De chanser, fortsatta chansskapande och den press vi ändå satte på Frölunda igår i sista perioden för att komma tillbaka efter det olyckliga 3:e målet visar väl tvärtom rätt så tydligt att det inte var några uppgivna spelare som hade kastat in handduken i det läget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Så dom övriga 4 spelarna i PP har alltså ingen som helst skuld i att den spelformen inte är tillräckligt bra? Bara Palve som ska ha kritik?
Dåliga avslut från medspelare, bra BP från motståndaren? Inga av flera anledningar du har reflekterat över?
Dåliga avslut från medspelare, bra BP från motståndaren? Inga av flera anledningar du har reflekterat över?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sätra: Jo, men inget lag lyckas till 100% med att få den utveckling på redan kontrakterade spelare som man hoppats på och förväntat sig.
Jag är iaf säker på att Alcen och Manner har bättre hockeyöga när det gäller att bedöma såna saker än vad nån av oss härinne är.
Palve är ju ett knepigt fall där man både vill ha hans bra sidor men inte dom sämre. Kan tänka mig att Manner ville förlänga i förhoppningen att defensiven skulle förbättras då han ändå tillför mkt i offensiven.
Jag är iaf säker på att Alcen och Manner har bättre hockeyöga när det gäller att bedöma såna saker än vad nån av oss härinne är.
Palve är ju ett knepigt fall där man både vill ha hans bra sidor men inte dom sämre. Kan tänka mig att Manner ville förlänga i förhoppningen att defensiven skulle förbättras då han ändå tillför mkt i offensiven.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: "Men, ett stort problem för mig i klubben är att inte rätt mentalitet finns. Jag tycker att det är uppenbart att ingen tid lagts på att scouta och ta in rätt typ av karaktär på spelarna."
Och för mig är det största problemet att så många supportrar inte har rätt mentalitet.
Man ger upp vid minsta motgång, kastar skit på spelarna under 60 minuter och talar om för dom hur usla och värdelösa dom är därute osv osv.
Kan du svara på följande fråga: för inte så längesen så vann vi flera matcher i rad och spelet såg helt annorlunda ut än idag. Varför hörde vi inget om fel mentalitet på spelarna från din sida under den perioden?
Jag menar, det är ju exakt samma spelare idag som spelade då.
Sen blir man faktiskt orolig för dina hockeykunskaper överlag när du på allvar påstår att Alcen/Manner har scoutat och tagit in spelare med fel karaktär.
Sklenicka
Johan Larsson
Kinnvall
Friman
Björninen
Strömgren
Johannesson
7 värvningar den här säsongen som du på fullt allvar anser vara felscoutade och inte har rätt karaktär.
Ska man skratta eller gråta åt ditt påstående?
Svårt att veta, faktiskt...
Och för mig är det största problemet att så många supportrar inte har rätt mentalitet.
Man ger upp vid minsta motgång, kastar skit på spelarna under 60 minuter och talar om för dom hur usla och värdelösa dom är därute osv osv.
Kan du svara på följande fråga: för inte så längesen så vann vi flera matcher i rad och spelet såg helt annorlunda ut än idag. Varför hörde vi inget om fel mentalitet på spelarna från din sida under den perioden?
Jag menar, det är ju exakt samma spelare idag som spelade då.
Sen blir man faktiskt orolig för dina hockeykunskaper överlag när du på allvar påstår att Alcen/Manner har scoutat och tagit in spelare med fel karaktär.
Sklenicka
Johan Larsson
Kinnvall
Friman
Björninen
Strömgren
Johannesson
7 värvningar den här säsongen som du på fullt allvar anser vara felscoutade och inte har rätt karaktär.
Ska man skratta eller gråta åt ditt påstående?
Svårt att veta, faktiskt...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Jo, det skulle vara jävligt tråkigt om vi åkte ner i AS.
Efter ett tag hade jag ändå accepterat det också, livet går vidare även efter ett sånt dråpslag.
Kan dock inte se vad det har med sakfrågan att göra:
måste man vara likgiltig bara för att man inte är en medgångare och inte nedvärderar och klagar på hur usla och värdelösa spelare och ledare är?
Nä, man kan definitivt vara engagerad utan att ”stötta” på det sättet.
Efter ett tag hade jag ändå accepterat det också, livet går vidare även efter ett sånt dråpslag.
Kan dock inte se vad det har med sakfrågan att göra:
måste man vara likgiltig bara för att man inte är en medgångare och inte nedvärderar och klagar på hur usla och värdelösa spelare och ledare är?
Nä, man kan definitivt vara engagerad utan att ”stötta” på det sättet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulten: Måste man vara likgiltig för att man inte sitter under hela matcherna och talar om för spelare och ledare hur usla dom är, att alla borde avgå och i allmänhet bara sågar, nedvärderar och inkompetentsförklarar allt och alla?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
varulf: Nä, jag väntar inte till i morgon, kan inte hålla mig längre. Trots förlusten och ett spel som inte funkar så bra just nu så finns det ändå nåt positivt att peka på: våra supportrar härinne.
Fy fan vad roligt och rörande det är att se vilken enorm stöttning laget får av er nu när det går trögt och spelare/ledare behöver lite extra support.
Inget gnäll och klagande öht, inga överdrivna och orealistiska krav på att sparka halva laget under säsong osv, som man ser hos andra lags supportrar när deras lag hamnat i en svacka
Heder till alla stöttande supportrar härinne!
Må ni aldrig bli några gnälliga svartmålare som ger upp efter halva serien, det vore isf för jävla tråkigt att vara med om.
Väl mött till nästa match, då tar vi nya tag och fortsätter stötta härinne på samma fina och positiva sätt som tidigare.
Skål! 👏🍻
Fy fan vad roligt och rörande det är att se vilken enorm stöttning laget får av er nu när det går trögt och spelare/ledare behöver lite extra support.
Inget gnäll och klagande öht, inga överdrivna och orealistiska krav på att sparka halva laget under säsong osv, som man ser hos andra lags supportrar när deras lag hamnat i en svacka
Heder till alla stöttande supportrar härinne!
Må ni aldrig bli några gnälliga svartmålare som ger upp efter halva serien, det vore isf för jävla tråkigt att vara med om.
Väl mött till nästa match, då tar vi nya tag och fortsätter stötta härinne på samma fina och positiva sätt som tidigare.
Skål! 👏🍻
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Så här skrev man i Sportbladet häromdan:
"Uppgifter till silly-surr säger till och med att tränaren Mikko Manner ska ha gett sitt godkännande att släppa Palve OM sportchef Johan Alcén hittar en ny arbetsgivare."
Svårtolkat, om det stämmer.
Har Mikko ledsnat på Palve men vill inte släppa innan nån ersättare är på plats?
Har Mikko ledsnat på Palve och kan släppa Palve så fort nån vill ha honom?
Har Palve ledsnat, bett om att få flytta, fått Ok men inte förrän han är ersatt?
Fortsättning följer...
"Uppgifter till silly-surr säger till och med att tränaren Mikko Manner ska ha gett sitt godkännande att släppa Palve OM sportchef Johan Alcén hittar en ny arbetsgivare."
Svårtolkat, om det stämmer.
Har Mikko ledsnat på Palve men vill inte släppa innan nån ersättare är på plats?
Har Mikko ledsnat på Palve och kan släppa Palve så fort nån vill ha honom?
Har Palve ledsnat, bett om att få flytta, fått Ok men inte förrän han är ersatt?
Fortsättning följer...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Jag svarar ibland som jag blir tilltalad. Inte alltid så bra men mänskligt.
Var ribban för vad som är acceptabelt ska ligga är nåt som alla är ansvariga för, inte bara jag. Vem eller vilka som står/har stått för dom värsta övertrampen kan diskuteras och min roll som moderator har ingenting med saken att göra, mer än den rent moraliska sas, dvs att en moderator kanske bör föregå med gott exempel.
Även om huvuduppgiften är att på ett så rättvist sätt som möjligt se till att reglerna efterlevs, i övrigt har väl moderatorerna samma rättigheter och skyldigheter som alla andra när det gäller deltagande i meningsutbytena härinne.
I övrigt bra initiativ:vi börjar fr.o.m nu att gemensamt testa så får vi se hur det funkar när det gäller att föregå med gott exempel.
Taget?
Var ribban för vad som är acceptabelt ska ligga är nåt som alla är ansvariga för, inte bara jag. Vem eller vilka som står/har stått för dom värsta övertrampen kan diskuteras och min roll som moderator har ingenting med saken att göra, mer än den rent moraliska sas, dvs att en moderator kanske bör föregå med gott exempel.
Även om huvuduppgiften är att på ett så rättvist sätt som möjligt se till att reglerna efterlevs, i övrigt har väl moderatorerna samma rättigheter och skyldigheter som alla andra när det gäller deltagande i meningsutbytena härinne.
I övrigt bra initiativ:vi börjar fr.o.m nu att gemensamt testa så får vi se hur det funkar när det gäller att föregå med gott exempel.
Taget?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "Han klagar nog aldrig på regeringen, på försäkringskassan,posten,polisen"
Samma här: klaga är helt Ok, men kritik mot beslut som tas i dom här institutionerna utan att känna till saker som beslutsfattarna måste ta hänsyn till när besluten tas, gör att kritiken inte blir seriös eller rättvis här heller.
Om regeringen, posten, polisen etc tar beslut som drabbar mig negativt så kan jag förstås bli sur och tycka att det är tråkigt men samtidigt ha förståelse för beslutet eftersom jag vet att dom måste ta hänsyn till en massa saker som jag inte känner till.
Samma resonemang kan appliceras på Brynäs när ett beslut tas och man måste ta hänsyn till en massa saker som vi supportrar inte känner till.
Svårare är det inte. Att det här resonemanget för så många verkar vara väldigt konstigt och felaktigt är för mig fullständigt obegripligt.
Samma här: klaga är helt Ok, men kritik mot beslut som tas i dom här institutionerna utan att känna till saker som beslutsfattarna måste ta hänsyn till när besluten tas, gör att kritiken inte blir seriös eller rättvis här heller.
Om regeringen, posten, polisen etc tar beslut som drabbar mig negativt så kan jag förstås bli sur och tycka att det är tråkigt men samtidigt ha förståelse för beslutet eftersom jag vet att dom måste ta hänsyn till en massa saker som jag inte känner till.
Samma resonemang kan appliceras på Brynäs när ett beslut tas och man måste ta hänsyn till en massa saker som vi supportrar inte känner till.
Svårare är det inte. Att det här resonemanget för så många verkar vara väldigt konstigt och felaktigt är för mig fullständigt obegripligt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9742}: Nä, man får rösta på och tycka (nästan)
vad man vill.
I dagens läge är det nog så att ordet ”moderatbandy” som antyder att golf är en rikemanssport borde bytas ut mot ”moderathockey”, då hockeyspelande är betydligt dyrare att syssla med än golf.
Annars finns ju varianten ”sossehockey”, om man vill vara solidariskt vänster och dela på kostnaderna för den dyra utrustningen och träningstiderna…
🥅🏒 ⛳️🏌🏻
vad man vill.
I dagens läge är det nog så att ordet ”moderatbandy” som antyder att golf är en rikemanssport borde bytas ut mot ”moderathockey”, då hockeyspelande är betydligt dyrare att syssla med än golf.
Annars finns ju varianten ”sossehockey”, om man vill vara solidariskt vänster och dela på kostnaderna för den dyra utrustningen och träningstiderna…
🥅🏒 ⛳️🏌🏻
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Nä, men deras sätt och attityd verkar du inte ha så mkt att klaga på…😉
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, och med tanke på den nedlåtande attityd som väldigt många härinne visar upp mot spelare, ledare och ansvariga när det går dåligt så kan det kanske gå på ett ut.
Dom verkar också rösta vänster, tydligen…
Dom verkar också rösta vänster, tydligen…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Loomis666: Meningslöst att svara nån som på allvar påstår att jag dumförklarar alla som inte har nån insyn.
Och som på allvar menar att ifrågasättande av nåns åsikt är detsamma som att dumförklara personen ifråga.
Vad får du själv ut av att hänga härinne?
Att komma med felaktiga och kraftigt överdrivna påståenden om mig för att kunna mysa när du får medhåll av andra som tycker som du?
Och som på allvar menar att ifrågasättande av nåns åsikt är detsamma som att dumförklara personen ifråga.
Vad får du själv ut av att hänga härinne?
Att komma med felaktiga och kraftigt överdrivna påståenden om mig för att kunna mysa när du får medhåll av andra som tycker som du?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
MKT: Och jag har en motfråga till dig, MKT:
vad har min funktion som moderator med att jag mestadels tycker som ansvariga i Brynäs att göra?
Jag kan iaf lova att om vi spelar kval så kommer jag sannolikt att fortfarande vara moderator.
Inte moderat, för jag ligger lite mer åt vänster på den politiska skalan.
Om det nu inte uppstår ett läge där det finns saklig grund att säga upp mig eller jag själv av nån anledning inte vill eller kan fortsätta som moderator.
vad har min funktion som moderator med att jag mestadels tycker som ansvariga i Brynäs att göra?
Jag kan iaf lova att om vi spelar kval så kommer jag sannolikt att fortfarande vara moderator.
Inte moderat, för jag ligger lite mer åt vänster på den politiska skalan.
Om det nu inte uppstår ett läge där det finns saklig grund att säga upp mig eller jag själv av nån anledning inte vill eller kan fortsätta som moderator.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Absolut. Serietillhörighet spelar ingen roll i frågan. Varför skulle det göra det?
Sen kan yrkesfolket mkt väl ha gjort vad man kan begära, en degradering kan ju ha berott på många saker och som ansvariga i huvudsak inte måste få hela skulden för.
Sen kan yrkesfolket mkt väl ha gjort vad man kan begära, en degradering kan ju ha berott på många saker och som ansvariga i huvudsak inte måste få hela skulden för.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Så när du tycker att spelare, Alcen och andra är inkompetenta så är det Ok att tycka det.
Men när jag tycker att du eller nån annan härinne är inkompetent att avgöra vissa saker och har fel i det du påstår, då är det INTE ok att tycka det?
Sen vet jag inte vad min roll som moderator har med saken att göra?
Vi moderatorer respekterar alla åsikter så länge dom inte bryter mot reglerna och om du nu anser dig vara ”nertryckt” när nån ifrågasätter det du säger och tycker att du har fel så kanske du borde byta till nåt forum där ingenting får ifrågasättas.
Men när jag tycker att du eller nån annan härinne är inkompetent att avgöra vissa saker och har fel i det du påstår, då är det INTE ok att tycka det?
Sen vet jag inte vad min roll som moderator har med saken att göra?
Vi moderatorer respekterar alla åsikter så länge dom inte bryter mot reglerna och om du nu anser dig vara ”nertryckt” när nån ifrågasätter det du säger och tycker att du har fel så kanske du borde byta till nåt forum där ingenting får ifrågasättas.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Nä, nu spökar din usla läsförståelse för dig igen.
Jag säger att folk som inte är tillräckligt insatta i de omständigheter och förutsättningar som ex ansvariga haft när dom tagit ett beslut, heller inte kan ge en rättvis och seriös kritik mot beslutet ifråga.
Och det ända du gaggar om dagarna i ända är hur uselt laget är, hur usla ledarna är, hur usel Alcen är, ja hur uselt i princip allting i föreningen är.
Har du aldrig nån annan åsikt?
Jag säger att folk som inte är tillräckligt insatta i de omständigheter och förutsättningar som ex ansvariga haft när dom tagit ett beslut, heller inte kan ge en rättvis och seriös kritik mot beslutet ifråga.
Och det ända du gaggar om dagarna i ända är hur uselt laget är, hur usla ledarna är, hur usel Alcen är, ja hur uselt i princip allting i föreningen är.
Har du aldrig nån annan åsikt?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Vad som är ”verklighetsförankrat” går inte att faktiskt och objektivt bestämma eftersom den som påstår sig vara verklighetsförankrad bara framför en subjektiv åsikt och inget annat.
Mao: om du påstår att du är mer verklighetsförankrad än vad jag är så har jag lika mkt rätt när jag påstår att det är JAG som är verklighetsförankrad och inte du.
Välkommen till verkligheten!!😀
Mao: om du påstår att du är mer verklighetsförankrad än vad jag är så har jag lika mkt rätt när jag påstår att det är JAG som är verklighetsförankrad och inte du.
Välkommen till verkligheten!!😀
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Ja, man är tydligen provocerande om man argumenterar för sin åsikt, stöttar sitt lag i alla lägen, inte kastar skit på sitt eget lag bara för att det går dåligt och i allmänhet försöker vara så nyanserad, saklig och objektiv som möjligt i debatterna.
Om det är att provocera så säger det nog mer om den som känner sig provocerad än om provokatören…
Om det är att provocera så säger det nog mer om den som känner sig provocerad än om provokatören…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Du behöver inte känna till några som helst omständigheter när du sitter och spekulerar och kommer med egna teorier om hur nåt kan ha gått till.
Men alltid bra att man känner till omständigheterna om ens ev kritik ska betraktas som seriös eller inte…
Men alltid bra att man känner till omständigheterna om ens ev kritik ska betraktas som seriös eller inte…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Men snälla lapad, han får väl leta ända tills han hittar nåt vi vill ha och som vi har råd med.
Men annars kan du väl, som säger att du vet så mkt mer somdu kan skriva om, berätta för oss hur marknaden ser ut, vilka spelare som finns att tillgå, vilka som borde passa oss , vilka vi har råd med, vilka som isf vill hit, vilka spelare Alcen ev varit nära att värva, osv osv:
Då kan vi ju avgöra om han ska ha kritik för att ha missat nån spelare.
På mig verkar det tvärtom vara DU som anser dig veta bäst av alla när det gäller hur Alcen har lyckats, trots att du inte har en aning om vilka spelare han har försökt värva men av olika skäl inte har lyckats få på kroken.
Men vad vet jag, han kanske inte ens har försökt värva en enda spelare utan bara mörkar och bluffar när han säger att det går trögt men tänker fortsätta leta tills vi hittar nånting.
Men annars kan du väl, som säger att du vet så mkt mer somdu kan skriva om, berätta för oss hur marknaden ser ut, vilka spelare som finns att tillgå, vilka som borde passa oss , vilka vi har råd med, vilka som isf vill hit, vilka spelare Alcen ev varit nära att värva, osv osv:
Då kan vi ju avgöra om han ska ha kritik för att ha missat nån spelare.
På mig verkar det tvärtom vara DU som anser dig veta bäst av alla när det gäller hur Alcen har lyckats, trots att du inte har en aning om vilka spelare han har försökt värva men av olika skäl inte har lyckats få på kroken.
Men vad vet jag, han kanske inte ens har försökt värva en enda spelare utan bara mörkar och bluffar när han säger att det går trögt men tänker fortsätta leta tills vi hittar nånting.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Han har väl redan sagt det han rimligtvis bara kan säga: att man hela tiden letar efter en ny forward men att vi ska veta att marknaden är tunn och andra och kanske mer attraktivare och rikare lag också letar spelare.
Förstår ärligt talat inte vad han mer kan säga när det gäller att övertyga otåliga och oroliga fans och som han inte redan sagt och som supportrarna inte redan borde ha förstått.
Han kan säga nåt när han har nåt mer konkret och nån ev nära förestående värvning att berätta, han både kan och bör ju ändå inte berätta nåt mer än så gällande hur långt man kommit i ev pågående värvningsförhandlingar.
Det här är min personliga syn på saken, men andra får förstås tycka annorlunda och anse att Alcen borde kommunicera mer med fansen även om det han då kommer att säga, i princip bara är blir upprepningar av det han tidigare har sagt.
Håller dock med om att han om inte annat för ”syns skull” sas och för att avlasta Manner (som jag iofs inte tror är så beroende av det) inför medias och fansens konstanta krav på svar på allting.
Förstår ärligt talat inte vad han mer kan säga när det gäller att övertyga otåliga och oroliga fans och som han inte redan sagt och som supportrarna inte redan borde ha förstått.
Han kan säga nåt när han har nåt mer konkret och nån ev nära förestående värvning att berätta, han både kan och bör ju ändå inte berätta nåt mer än så gällande hur långt man kommit i ev pågående värvningsförhandlingar.
Det här är min personliga syn på saken, men andra får förstås tycka annorlunda och anse att Alcen borde kommunicera mer med fansen även om det han då kommer att säga, i princip bara är blir upprepningar av det han tidigare har sagt.
Håller dock med om att han om inte annat för ”syns skull” sas och för att avlasta Manner (som jag iofs inte tror är så beroende av det) inför medias och fansens konstanta krav på svar på allting.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Så du vill höra dom där orden trots att vi redan är medvetna om dessa saker, även om man kan diskutera vad som är ett ”allvarligt läge” i en mkt jämn serie där alla dessutom från början har varit medvetna om att det inte skulle bli nån walk in the park den här säsongen.
På mig låter det mest som att du bara vill höra lite tröstande ord från Alcen utan dom egentligen är nån större tröst så länge det inte händer nåt mer konkret som han kan informera om.
På mig låter det mest som att du bara vill höra lite tröstande ord från Alcen utan dom egentligen är nån större tröst så länge det inte händer nåt mer konkret som han kan informera om.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Så Alcen skulle stiga i anseende hos dig om han går ut och säger att vi tog ett beslut som alla var överens om och som vi förstås ansåg vara det bästa utifrån förutsättningarna, att det sen med facit i hand visat sig att det kanske hade varit klokare att fylla på truppen redan från början stämmer förstås men vi hade tyvärr inget facit då och när vi tog det beslut vi beslöt oss för att ta.
Kan inte se att ett sånt statement isf vare sig höjer eller sänker hans anseende i MIN bok.
Det blir ändå bara ett uttalande som säger att vi med facit i hand gjorde fel och att det kanske hade blivit bättre (vilket vi inte vet) om vi hade agerat på ett annat sätt, men det ändrar inte på vår ståndpunkt idag att vi DÅ tog ett korrekt beslut.
Kan inte se att ett sånt statement isf vare sig höjer eller sänker hans anseende i MIN bok.
Det blir ändå bara ett uttalande som säger att vi med facit i hand gjorde fel och att det kanske hade blivit bättre (vilket vi inte vet) om vi hade agerat på ett annat sätt, men det ändrar inte på vår ståndpunkt idag att vi DÅ tog ett korrekt beslut.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Isf måst vi väl först definiera vad som rimligtvis kan betecknas som "personangrepp".
Ord som gamnacke, dysterkvist, struts, enögd, loser osv tycker jag INTE går under den kategorin. Det är mer målande beskrivningar av en viss persons karaktär/framtoning som ex supporter.
Sen finns det andra ord som isf i betydligt högre grad är att betrakta som personangrepp. Ex dagisbarn, dement, idiot, osv.
Såna ord har jag använt ibland men då har det nästan uteslutande handlat om att jag själv blivit adresserad på det sättet i första läget och sen svarat med samma mynt sas.
Är förstås inte alltid så bra men ibland kan man surna till i frustration och vi är alla inte mer än människor i det fallet.
Lycka till själva i serien.
Hoppas att ni inte får Lander och Wedin skadade, är väl ungefär samma som när vi nu har fått Rödin och Johan Larsson skadade.
Med såna viktiga spelare borta i en tyvärr lite för tunn trupp så kan resultatet snabbt bli om inte förödande så iaf jobbigt att hantera.
Ord som gamnacke, dysterkvist, struts, enögd, loser osv tycker jag INTE går under den kategorin. Det är mer målande beskrivningar av en viss persons karaktär/framtoning som ex supporter.
Sen finns det andra ord som isf i betydligt högre grad är att betrakta som personangrepp. Ex dagisbarn, dement, idiot, osv.
Såna ord har jag använt ibland men då har det nästan uteslutande handlat om att jag själv blivit adresserad på det sättet i första läget och sen svarat med samma mynt sas.
Är förstås inte alltid så bra men ibland kan man surna till i frustration och vi är alla inte mer än människor i det fallet.
Lycka till själva i serien.
Hoppas att ni inte får Lander och Wedin skadade, är väl ungefär samma som när vi nu har fått Rödin och Johan Larsson skadade.
Med såna viktiga spelare borta i en tyvärr lite för tunn trupp så kan resultatet snabbt bli om inte förödande så iaf jobbigt att hantera.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Danne66: Nja, skillnaden är väl bara att jag inte får ont i magen och börjar grina, hänga med huvudet och ge upp bara för att det tar emot just nu, som många andra gör.
Besvikelsen och frustrationen är nog densamma i båda läger skulle jag tro, det är bara hur det får sitt utlopp som varierar...
Besvikelsen och frustrationen är nog densamma i båda läger skulle jag tro, det är bara hur det får sitt utlopp som varierar...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulten: " Hans grinighet verkar dock ha övergått till att sitta på kontoret och grina och tycka synd om sig själv."
Ja, det är säkert mycket som VERKAR vara si eller så när man sitter hemma i soffan och inte har en aning om hur mkt ex Alcen jobbar med med det han är tillsatt att göra.
Vilka realistiska svar menar du annars att man kan kräva av honom, på de frågor som fansen vill ha svar på?
I nuläget så kan han ju ändå inte svara med så mkt annat än det han redan upprepat otaliga gånger på den enda fråga som supportrarna väl vill ha svar på just nu: vi jobbar på att få in en ny forward men så länge vi inte har hittat nån lämplig och som vill komma hit så har jag inte så mkt mer att informera om.
Skulle det kännas bättre och mer betryggande om han upprepar detta ungefär var 3:e dag menar du, oavsett om han har nåt nytt att informera om eller inte?
Tror knappast att han sitter och grinar och tycker synd om sig själv.
Det är väl isf snarare ett fenomen som man med säkerhet kan beskåda i inläggen från många supportrar härinne, iaf av allt deras gnäll och grinande att döma, så fort det tar emot och laget inte presterar som man hoppats och förväntat sig.
Ja, det är säkert mycket som VERKAR vara si eller så när man sitter hemma i soffan och inte har en aning om hur mkt ex Alcen jobbar med med det han är tillsatt att göra.
Vilka realistiska svar menar du annars att man kan kräva av honom, på de frågor som fansen vill ha svar på?
I nuläget så kan han ju ändå inte svara med så mkt annat än det han redan upprepat otaliga gånger på den enda fråga som supportrarna väl vill ha svar på just nu: vi jobbar på att få in en ny forward men så länge vi inte har hittat nån lämplig och som vill komma hit så har jag inte så mkt mer att informera om.
Skulle det kännas bättre och mer betryggande om han upprepar detta ungefär var 3:e dag menar du, oavsett om han har nåt nytt att informera om eller inte?
Tror knappast att han sitter och grinar och tycker synd om sig själv.
Det är väl isf snarare ett fenomen som man med säkerhet kan beskåda i inläggen från många supportrar härinne, iaf av allt deras gnäll och grinande att döma, så fort det tar emot och laget inte presterar som man hoppats och förväntat sig.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kulltorp: "Får man inte kommentera eller ha åsikter om saker man inte har 100% insyn i, så hamnar vi i Nordkorea, på sin höjd."
Sån tur då att det här inte är Nordkorea utan ett ställe där man fritt får lufta sina åsikter hur mkt man vill, så länge man inte bryter mot reglerna som man själv har accepterat i samband med reggningen.
Och om man nu har åsikter om hur värdelös, inkompetent eller bra nån/några är som spelar eller leder laget i någon funktion så måste man också vara beredd på och accetera att andra tycker att den som kritiserar är inkompetent, värdelös eller trovärdig i sin bedömning.
Svårare är det väl inte, eller?
"Jag tror att du skulle må bra av att låta folk tycka och tänka som man vill,"
Tack, men nu mår jag redan bra och sen undrar jag hur du har kommit fram till den snedvridna, befängda och rent av lögnaktiga uppfattningen att jag INTE låter folk tycka och tänka som dom vill, bara för att jag ifrågasätter det man skrivit och tänkt?
Den enda gång jag inte låter folk tycka och påstå vad dom vill är när jag anser att man brutit mot HS-reglerna som vi har härinne.
"Vad vore ett fritt forum utan olika åsikter och tyckanden? Dött enligt mig."
Precis, håller fullständigt med.
Vad vore ett fritt forum ifall folks personliga åsikter och tyckanden aldrig får ifrågasättas av andra?
Ett ointressant forum där folk bara kan basunera ut sin egen åsikt, utan att vilja ha några som helst mothugg eller medhåll i det man tyckt och tänkt.
Tycker man att ett sånt forum är att föredra så förstår jag inte varför man öht deltar i debatterna härinne.
Sån tur då att det här inte är Nordkorea utan ett ställe där man fritt får lufta sina åsikter hur mkt man vill, så länge man inte bryter mot reglerna som man själv har accepterat i samband med reggningen.
Och om man nu har åsikter om hur värdelös, inkompetent eller bra nån/några är som spelar eller leder laget i någon funktion så måste man också vara beredd på och accetera att andra tycker att den som kritiserar är inkompetent, värdelös eller trovärdig i sin bedömning.
Svårare är det väl inte, eller?
"Jag tror att du skulle må bra av att låta folk tycka och tänka som man vill,"
Tack, men nu mår jag redan bra och sen undrar jag hur du har kommit fram till den snedvridna, befängda och rent av lögnaktiga uppfattningen att jag INTE låter folk tycka och tänka som dom vill, bara för att jag ifrågasätter det man skrivit och tänkt?
Den enda gång jag inte låter folk tycka och påstå vad dom vill är när jag anser att man brutit mot HS-reglerna som vi har härinne.
"Vad vore ett fritt forum utan olika åsikter och tyckanden? Dött enligt mig."
Precis, håller fullständigt med.
Vad vore ett fritt forum ifall folks personliga åsikter och tyckanden aldrig får ifrågasättas av andra?
Ett ointressant forum där folk bara kan basunera ut sin egen åsikt, utan att vilja ha några som helst mothugg eller medhåll i det man tyckt och tänkt.
Tycker man att ett sånt forum är att föredra så förstår jag inte varför man öht deltar i debatterna härinne.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: "Du skrev nyss ”det krävs just insyn och kunskap om beslutsfattarens förutsättningar för att ev kritik ska bli rättvis”
Absolut, det är väl en självklarhet.
Om ex Alcen tar ett beslut att värva en viss spelare och du sen sitter hemma i soffan och kritiserar/gnäller över hur inkompetent Alcen är som inte hittade nåt bättre, tycker du att det låter som en seriös och väl underbyggd kritik av hans beslut?
Hur vet du att beslutet var dåligt när det togs, när du inte haft en susning om vilka spelare som varit tillgängliga på marknaden, vilka som velat komma hit, hur mkt pengar han haft att röra sig med osv osv.
Om det nu inte funnits nåt bättre att värva så kan han ju tvärtom ha tagit det bästa beslutet just utifrån hur marknaden, villiga spelare och ekonomin har såg ut när beslutet togs.
Så min poäng är att det är oseriöst att såga ett beslut hemma i soffan, när du inte har en aning om vad ex Alcen har haft att jobba med.
Att du sen kan sitta hemma i soffan och konstatera/tycka att han värvat en dålig spelare och gnälla dig blå över hur usel han är som SC utan att veta vad alternativen har varit, får och kan du mkt väl göra, men då handlar det bara om rent och skärt gnäll och att du är besviken över att det inte värvades nåt ännu bättre.
Och öht inte om nån seriös och välunderbyggd kritik.
"Precis som man kan konstatera att det är idiotiskt dumt att starta en säsong med bara 12 forwards,"
Tja, nu när du har facit i hand så är det lätt att gnälla över hur dumt det var att starta säsongen med bara 12 forwards.
Men nu var det ju många lag som räknade med att spelarmarknaden mer eller mindre skulle flöda över av lediga spelare just den här säsongen,så att starta med bara 12 forwards tycker jag inte alls var nåt speciellt konstigt beslut i det läget.
Visst lite av en chansning men isf en kalkylerad risk som man var villig att ta och där möjligheterna att fylla på med det som fattas ansågs vara goda.
"En kund behöver inte heller veta om det är inflation eller inte för att säga att maten i affären blivit dyrare."
Självklart, vem har påstått nåt annat?
Att konstatera att maten är dyr och gnälla över det kan väl vilken som helst göra, så vad vill du säga med det?
Men det är väl inte speciellt begåvat att gnälla på affärsinnehavaren i din affär och skylla på honom över att det blivit så dyrt, när en inflation som han själv inte har skapat har framtvingat den prishöjning som du gnäller över.
Byta ut affärsinnehavaren i det här exemplet med Alcen och affären med Brynäs IF och du får klart för dig exakt vad jag menar.
"du kräver genom din argumentation att vi bara ska kunna diskutera bra/dåligt utifrån förutsättningarna"
Inte alls. Diskutera hit och dit om det man anser vara bra eller dåligt är EN sak.
Då handlar det om subjektiva åsikter och inget annat.
Att hemma i soffan tvärsäkert påstå att ett beslut var dåligt när det togs, fastän du inte känt till beslutsunderlaget, är dock en helt annan sak och som inte har nåt med vad du som sofftyckare har rätt att framföra att göra, i form av gnäll bara för att du är besviken över att resultatet av beslutet inte blivit som du önskat dig.
"Just nu är Brynäs dåliga och det syns i tabelläget,på isen och i båset - och det är Alcens och Grahms ansvarsområde.
Alltså har JA/EG misslyckats göra laget bra."
Den bedömningen beror väl på vilka rimliga krav och förväntningar man har haft från början, eller hur?
Såvitt jag vet har väl alla varit överens om att den här säsongen skulle bli oerhört jämn då alla lag ansågs ha värvat bra.
Så utifrån den bedömningen inför säsongen så är det svårt att avgöra hur mkt eller lite dom ev har misslyckats eller lyckats.
Absolut, det är väl en självklarhet.
Om ex Alcen tar ett beslut att värva en viss spelare och du sen sitter hemma i soffan och kritiserar/gnäller över hur inkompetent Alcen är som inte hittade nåt bättre, tycker du att det låter som en seriös och väl underbyggd kritik av hans beslut?
Hur vet du att beslutet var dåligt när det togs, när du inte haft en susning om vilka spelare som varit tillgängliga på marknaden, vilka som velat komma hit, hur mkt pengar han haft att röra sig med osv osv.
Om det nu inte funnits nåt bättre att värva så kan han ju tvärtom ha tagit det bästa beslutet just utifrån hur marknaden, villiga spelare och ekonomin har såg ut när beslutet togs.
Så min poäng är att det är oseriöst att såga ett beslut hemma i soffan, när du inte har en aning om vad ex Alcen har haft att jobba med.
Att du sen kan sitta hemma i soffan och konstatera/tycka att han värvat en dålig spelare och gnälla dig blå över hur usel han är som SC utan att veta vad alternativen har varit, får och kan du mkt väl göra, men då handlar det bara om rent och skärt gnäll och att du är besviken över att det inte värvades nåt ännu bättre.
Och öht inte om nån seriös och välunderbyggd kritik.
"Precis som man kan konstatera att det är idiotiskt dumt att starta en säsong med bara 12 forwards,"
Tja, nu när du har facit i hand så är det lätt att gnälla över hur dumt det var att starta säsongen med bara 12 forwards.
Men nu var det ju många lag som räknade med att spelarmarknaden mer eller mindre skulle flöda över av lediga spelare just den här säsongen,så att starta med bara 12 forwards tycker jag inte alls var nåt speciellt konstigt beslut i det läget.
Visst lite av en chansning men isf en kalkylerad risk som man var villig att ta och där möjligheterna att fylla på med det som fattas ansågs vara goda.
"En kund behöver inte heller veta om det är inflation eller inte för att säga att maten i affären blivit dyrare."
Självklart, vem har påstått nåt annat?
Att konstatera att maten är dyr och gnälla över det kan väl vilken som helst göra, så vad vill du säga med det?
Men det är väl inte speciellt begåvat att gnälla på affärsinnehavaren i din affär och skylla på honom över att det blivit så dyrt, när en inflation som han själv inte har skapat har framtvingat den prishöjning som du gnäller över.
Byta ut affärsinnehavaren i det här exemplet med Alcen och affären med Brynäs IF och du får klart för dig exakt vad jag menar.
"du kräver genom din argumentation att vi bara ska kunna diskutera bra/dåligt utifrån förutsättningarna"
Inte alls. Diskutera hit och dit om det man anser vara bra eller dåligt är EN sak.
Då handlar det om subjektiva åsikter och inget annat.
Att hemma i soffan tvärsäkert påstå att ett beslut var dåligt när det togs, fastän du inte känt till beslutsunderlaget, är dock en helt annan sak och som inte har nåt med vad du som sofftyckare har rätt att framföra att göra, i form av gnäll bara för att du är besviken över att resultatet av beslutet inte blivit som du önskat dig.
"Just nu är Brynäs dåliga och det syns i tabelläget,på isen och i båset - och det är Alcens och Grahms ansvarsområde.
Alltså har JA/EG misslyckats göra laget bra."
Den bedömningen beror väl på vilka rimliga krav och förväntningar man har haft från början, eller hur?
Såvitt jag vet har väl alla varit överens om att den här säsongen skulle bli oerhört jämn då alla lag ansågs ha värvat bra.
Så utifrån den bedömningen inför säsongen så är det svårt att avgöra hur mkt eller lite dom ev har misslyckats eller lyckats.
+ 1
Föregående · 51 · Nästa
Förstår det. Är nog bara i Brynäs(?) som supportrar efter drygt halva serien och en svacka där det trots våra resultat på slutet ändå är oerhört jämnt i tabellen, börjar snacka om jättekatastrof, tränarbyte, ifrågasätta ett spel som inte för så länge sen fungerade bra, kräva avgångar hit och dit.
Är det ändå inte ett lite pinsamt uppträdande med såna överdrivna reaktioner om man anser sig vara någorlunda kunnig när det gäller hur lagidrott fungerar och när alla lag brukar ha sina svackor lite då och då?