Historik
Föregående · 2 · NästaHade man hållt på Modo hade man tagit bilen till Höga Kusten-bron och hoppat.
Tappar till 3-3 med sex minuter kvar.
Tappar in 3-4 med två sekunder (!!) kvar.
Det negativa är att det var rejält urplockat och svårt att hitta storlekar annat än pygmé eller jätte på exempelvis hoodies. Hoppas de fyller på så man kan köpa julklappar till normalstora människor också. Finns cash att dra in till klubben nu och årets julklapp är väl ändå matchtröja eller hoodie?
Jag kan också tycka att Brynäs lite gnälliga attityd till förlusten (domaren var dum o.s.v.) också har ett signalvärde och är sunt. Man har fått en sån jävla vinnarskalle att man helt enkelt glömt hur det är att förlora och man vägrar acceptera det.
För någon månad sedan pratade väl Jokinen om att de knappt börjat jobba med anfallsspelet än och att de fokuserade på försvarsspelet. Jag som oftast är orimligt positiv tänker att de kanske kommer börja gasa mer offensivt nu efter det kommande uppehållet? För den statistik som presenteras i podden stämmer varken överens med "in your face - hockey", eller spel med "thinking helmet on".
Det finns väldigt många områden att förbättra och jag hoppas verkligen någon kan översätta poddavsnittet till Mika Hyvärinen.
Spotify
Om det funnits någon journalist där borde väl iallafall någon fråga ställts till Jokinen rörande det påstådda misslyckandet med att förbereda spelarna?
Timrå har fem raka vinster och förlorar sedan med 1-6 hemma mot ett lag som ligger lägre i tabellen.. och det finns inte en fråga att ställa? Om man är rädd för Jokinen kan man fråga vad de ska göra för att förbereda spelarna bättre till nästa match exempelvis. Men nä.
Själv förväntar jag mig alltid att Timrå med sin fart och fysik ska dominera andraperioderna (med långt till byten). Så har det inte riktigt varit speciellt ofta och absolut inte mot RBK och Malmö. DÄREMOT är vi jäkligt bra i tredjeperioderna vilket sannolikt beror på den hårda träningen och utmärkta uthålligheten. Plus att truppen är större nu. Att vi kan lira rejält och fokuserat i sista perioden kommer vara viktigt framöver.
Ollie menar allvar med att heta spelare får speltid. I Timrå har vi ingen hierarki! Alla får chansen att vara matchvinnare!
Jävlar vilka målvakter vi har och JÄVLAR vilken nivå Juel håller nu!
Så till dilemmat: Tufft spelschema just nu. Under den närmaste veckan anser iallafall jag att Johansson ska spela nån/några matcher. Frågan är om han borde ta matchen mot Malmö? För det brukar väl vara en del synpunkter i denna gästbok om att vi sällan byter målvakt i rätt läge?
Dessutom; forstätter Juel så här bör väl han i allra högsta grad vara aktuell för nästa Leos Lekland-turnering med landslaget? Det kan inte ha hänt svinofta att ett lag skickat båda sina målvakter på landslagsuppdrag under samma säsong (…utan att gå händelserna allt för långt i förväg…. vilket jag kanske gör…).
När serien återupptas efter Karjala-fjanterierna har Timrå en gynnsam återstart med två raka hemmamatcher (HV och Leksand). Där kan man både kräva och förvänta sig sex poäng.
Jorden går inte under vid förlust ikväll, även om det vore sjukt trevligt med vinst. Dessutom är det väl inte helt omöjligt med både Kapanen jr och ny back till återstarten?
FORZA TIMRÅ!
- Mot Malmö (inget lag som drar folkmassor)
- Dagen innan löning
Ni som vill ha en länk och köpa biljetter för halva priset skickar ett mess till mig på HS.
Nu fyller vi arenan!
Den här säsongen börjar kännas förjävlig trots att Timrå startat ok efter förutsättningarna (som någon också skrev här innan).
Då kommer mitt förslag på lösning här:
- Stäng elitserien för upp- eller nedflyttning (gäller ej Modo) och spela endast om vem som vinner SM - guldet denna säsong (gäller ej Modo).
Resultatet mellan alla lag som spelat mot varandra ska ligga till grund för den slutgiltiga tabellen (gäller ej Modo) och lag 1 - 8 spelar slutspel (gäller ej Modo).
Rimligtvis borde Hockeyligan kunna fatta ett så här pass logiskt beslut som jag som tjusigt beskrivit här ovan.
Snabb fråga till community:
Ute på arenan - kan man köpa ståplatsbiljetter i entren till ståplatsläktaren eller måste jag gå in i biljettshopen brevid huvudentrén och handla där?
Sen det här med att folk är mätta eller less på hockey.. Retorisk fråga;
Hur brukar det se ut vid de tillfällen där Timrå spelar en seriematch där sponsorer betalar för biljetterna och folk får hämta ut gratisbiljetter? Det brukar var kö långt ut på parkeringen i Birsta från Red Eagles - shopen.
Så nog fan vill folk se på hockey, men priset går ej hand i hand med produkten just nu.
Det som är bra just nu är att Timrås ledning faktiskt är villiga att jobba skiten ut sig för att vända trenden. Det är jag helt övertygad om! Så om vi supportrar kommer med några goda förslag så kommer man sannolikt lyssna på dessa och om de är tillräckligt bra så kommer man säkert implementera dessa också!
Så gnugga geniknölarna!
Mitt förslag: Två-för-en-kväll
Åk två i hockeybussen, betala för en
Gå två på matchen, betala för en
Få två matchprogram, betala för ett
Få två bärs i supporterbaren, betala för en (engångstillfälle)
Se Timrå ta tre poäng istället för noll.
För det är nya människor som måste bli lika frälsta som vi redan är! Och alla dom är inte beredda att stå i klacken trots att det just där är prisvärt att stå (hunka va?).
Nä fan vi måste vara kreativa och inte peka finger. Vi funderar vidare och ses på ståplats imorgon.
Sen är Timrå rätt ute. Jag tror fan på det här laget, men då gillar är jag en sån som hellre ser Bagaren täcka ett slagskott i PP än den där jävla Hirschowitz (och hur fan det nu stavas) göra snurrfinter när han lägger en straff. Men så resonerar inte marginalåskådaren, det törs jag nästan lova.
En sak Timrå gjorde var att införa familjeårskort. Det är en bra grej! Hoppas det funkar! Men man hade kunnat göra mer tror jag. Har biljettpriserna egentligen justerats något de senaste åren? Produkten har blivit sämre, men priset att betala har blivit högre eller är likadant som tidigare. Ta en hundring för sittplatserna på sektion K och L också tycker jag. Där finns det många platser att fylla!
Jag kan inte se alla matcher på plats för att jag inte har råd med det. I princip 200 kr per biljett (vuxen), 20 kr parkering - ev fika. Det funkar inte - så är det bara.
Dessutom fick man inte mycket för de pengar man betalde ifjol för biljetter. Fy fan vad många matcher som var ett rent lidande i grundserien - har ni glömt det?
Det är fortfarande så att om produkten är tillräckligt bra så kommer folk att köpa. Just nu vet inte "marginalåskådaren" vilken produkt som erbjuds i Eon-arena år 2012/2013 - men många minns fjolåret (och året dessförinnan). Vi som ser nästan alla matcher på plats måste försöka få med oss en extra kompis, Timrå måste försöka vinna matcher och vi kan inte hålla på och kalla folk bortskämda för att dom inte vill, eller kan - betala flera hundra kronor, sitta i bilköer och bli matade med reklam från jumbotronen istället för repriser på kntressanta situationer (mitt hatobjekt nummer ett!).
Imorgon ses vi på Eon!
Är det inte något som är lite snett då?
Du skriver om "ekonomiska genvägar" och du har helt rätt. Ett gäng NHL-proffs drar folk och drar in en jäkla massa pengar, men det är en genväg och genvägar kan generera baksmällor.
Om sedan mitt resonemang är ihåligt - so be it. Jag vill fokusera på ES som den är idag och heja på de krigare som imorgon ska plåga Växjö.
Blir det NHL-spelare kommer det bli fantastiskt roligt, såklart - men jag är ändå inte positivt inställd till det.
Tar andra lag in NHL-spelare ska Timrå självklart göra det! Något annat skrev jag inte. Däremot föredrar jag att NHL drar igång så vi kan lira på efter de förutsättningar som den här serien startade med. Så tråkigt konservativ är jag. Dessutom gillar jag att titta på NHL också. Blir lite tomt när man inte har de matcherna att kolla på under nätterna. Ska man sova då eller?
Nu är man väldigt svulten på framgångar som Timråsupporter men frågan är om man inte skulle bli lyckligare om vårt nuvarande Timrålag tar sig till slutspel, än om ett Timrålag med NHL-spelare klämmer sig in i en topp-fyra-placering i Elitserien?
Jag är väldigt förtjust i det Timrålag som tagit fyra poäng på två matcher mot lag som vi haft jäkligt svårt emot de senaste två säsongerna. De här spelarna vi har i laget just nu verkar ha hjärtat på rätt ställe och ett fokus på sjukt hårt jobb. Mycket glädjande att se!
Jag testar att skicka ett fejkat mejl innehållandes följande lydelse;
"Dear NHL Organisation,
You suck!
Best regards,
NHLPA"
Men just nu sitter man bara och lider på jobbet. Går inte att få nåt gjort. Kan väl inte finnas nån Tikare som fortfarande har någon som helst simultan kapacitet med tanke på hur fokuserad man är på kvällens uppgift?
Smokey: Viktiga skrockmoves:
- Plocka ur parkeringstjugan ur plånboken innan man åker hemifrån. Sonen får hålla koll på denna fram tills dess att den ska överlämnas på parkeringen.
- Så fort bilen rullar ska Nanne Grönwalls "Vi är dom tuffaste" skråla på hög volym för att sätta en stämning. Därefter följer låten "Vi heter Timrå IK" och då måste det vara allsång på refrängen.
- I arenan måste det alltid köpas kaffe + mazarin innan match vilket är synd. Jag gillar inte mazarin - men vad ska man göra. Måste ju göra mitt för att laget ska ta poäng ikväll.
Föregående · 2 · Nästa





kontrollera utskicken innan ni trycker på knappen! Det matiga mejlet som gick ut inför matchen mot Färjestad igår innehåller biljettlänk till matchen mot Frölunda som av naturliga skäl är stängd för försäljning. Det känns lite beige och stressat att dunka ut dessa mejl till (sannolikt) tusentals mottagare utan att ha kontrollerat dem ordentligt.
Med det sagt;
FORZA TIMRÅ! KROSSA FÄRJESTAD! ALLA TILL SCA-ARENA!